Otin reilu vuosi sitten Nordeasta kolmen vuoden lainan, jonka vakuudeksi annoin erään metsäyhtiön osakkeita. Maksoin lainan nopeutettuna takaisin joitakin viikkoja sitten. Pankki ei ole vieläkään palauttanut osakkeita käyttämälleni arvo-osuustilille. Kirjoitin asiasta Kainuun Sanomissa ja jo samana päivänä soittivat pankista ja kertoivat, että osakkeiden palauttamista pitää erikseen pyytää. On kuulema joku juridinen peruste. Kysyin mielipidekirjoituksessa, mitä tapahtuu jos vakuuden antaja dementoituu tai kuolee lainan aikana. Tilanne on onneton, jos vakuuksista kukaan ei tiedä mitään. Pankista soittanut lupasi palauttaa osakkeeni tililleni, mutta siitä huolimatta niitä ei ole siellä näkynyt. Pitänee ottaa yhteyttä pankkitarkastusvirastoon. Otin varmuuden vuoksi kopiot arvo-osuustilistäni ja lainan loppusuorituksesta ennen mielipiteen lähettämistä, että voin varmistaa kirjoittaneeni totta. Tälläiseen puuttteeseen pitää ehdottomasti saada korjaus. Vähintä mitä voi vaatia, on että pankki ilmoittaa asiakkaalle vakuuden vapautumisesta niin että hän voi sitä anoa nöyrästi takaisin käyttöönsä
Sotkamo
Vakuus takaisin
22
4026
Vastaukset
No on kyllä taas toimintaa. Tee rikosilmoitus. Poliisi voisi tarkistaa, onko toiminta lain vastaista.
Tuntuu, että tänä päivänä lukuisat yritykset pyrkivät koko ajan hakemaan toinnan laillisuusrajoja. Ongelma on siinä, että "pienissä" tapauksissa käytännössä huonoin vaihtoehtokaan ei tuo yrityksen kannalta mainittavaa rangaistusta. Käytännössä kuluttajasuojavirasto tms. laittaa yrityksen sentään toimimaan sääntöjen mukaan, mutta alun venkuloinnista ja siitä, että yritetään huijata asiakasta, ei tule laisinkaan sanktioita.
Paras keino on tosiaankin levittäänegatiivista julkisuutta mahdollisimman paljon. Anti-mainos se on jotain, joka yrityksiäkin hetkauttaa. Jos yritys sitten ottaa yhteyttä, tulee vaati aasianmukaiset korvaukset ennen kuin lopettaa aktiivisen parjauksen.
Vaivaahan tuosta toki on, mutta periaate on myös tärkeä ja jos kukaan ei ala taistelemaan vastaan, toiminta jatkuu lain harmaalla alueella ja välillä ihna mustallakin.- 11+12
Pankki säilyttää osakkeet vakuustilillä, eikä vakuustiliä lopeteta ilman asiakkaan suostumusta. Pankki tarvitsee kuittauksen pantin luovutuksesta.
Eihän asunnon osakkeitakaan palauteta asiakkaalle, vaikka asunto olisi velaton. Vakuustili on voimassa ja asiakas voi käyttää samaa vakuutta jos tarvitsee uuden lainan. Ei ne mihinkään sieltä häviä, mutta kauppaa ei voi käydä kun ne on vakuutena.- Ei näy, ei kuulu
Olen varma, että asiaan tulee jokin muutos. Vähintä mitä nykyinen käytäntö edellyttää, on pankin antama ilmoitus menettelystä kun laina on maksettu loppuun. Ilmoittaahan pankki kaikista velvotteistakin hyvin kärkkäästi. Ei voida edellyttää, että kaikki asiakkaat tietävät noinkin epäloogisen - filosofisen - perusteen vakuuden jäädyttämiselle. Entäpä, jos vakuuksista kukaan ei tiedä mitään? Esitin mielipiteessäni senkin villiltä kuulostavan ajatuksen, että nykyinen käytäntö antaa mahdollisuuden väärinkäytöksille.
Olisi kiinnostavaa saada vastaus, kuka olisi vastuussa, jos osakkeiden arvo olisi laskenut jyrkästi lainan maksun jälkeen ja asiakas väittäisi, ettei hän voinut myydä osakkeitaan, kun ei tiennyt oikeaa menettelyä. Olisi se lakimiehille mielenkiintoinen pohdittava.
Tämä ei ole ensimmäinen epäkohta, johon olen puuttunut. Jotkut esille nostamani asiat ovat johtaneet lainmuutoksiinkin.
Olen ollut KOP - Merita - Nordea sukuketjun asiakas jo 60 luvulta lähtien ja suurimmalta osin erittäin tyytyväinen asioiden hoitoon. Muistelen hieman kaiholla KOP aikoja, jolloin olin Kajaanin konttorin asiakas. Nyt esille nostamani vakuusasia on yksittäinen ongelma, johon on tultava muutos. Se on myös pankin etu - 11+12
Ei näy, ei kuulu kirjoitti:
Olen varma, että asiaan tulee jokin muutos. Vähintä mitä nykyinen käytäntö edellyttää, on pankin antama ilmoitus menettelystä kun laina on maksettu loppuun. Ilmoittaahan pankki kaikista velvotteistakin hyvin kärkkäästi. Ei voida edellyttää, että kaikki asiakkaat tietävät noinkin epäloogisen - filosofisen - perusteen vakuuden jäädyttämiselle. Entäpä, jos vakuuksista kukaan ei tiedä mitään? Esitin mielipiteessäni senkin villiltä kuulostavan ajatuksen, että nykyinen käytäntö antaa mahdollisuuden väärinkäytöksille.
Olisi kiinnostavaa saada vastaus, kuka olisi vastuussa, jos osakkeiden arvo olisi laskenut jyrkästi lainan maksun jälkeen ja asiakas väittäisi, ettei hän voinut myydä osakkeitaan, kun ei tiennyt oikeaa menettelyä. Olisi se lakimiehille mielenkiintoinen pohdittava.
Tämä ei ole ensimmäinen epäkohta, johon olen puuttunut. Jotkut esille nostamani asiat ovat johtaneet lainmuutoksiinkin.
Olen ollut KOP - Merita - Nordea sukuketjun asiakas jo 60 luvulta lähtien ja suurimmalta osin erittäin tyytyväinen asioiden hoitoon. Muistelen hieman kaiholla KOP aikoja, jolloin olin Kajaanin konttorin asiakas. Nyt esille nostamani vakuusasia on yksittäinen ongelma, johon on tultava muutos. Se on myös pankin etuKyllähän jokaisen asiakkaan täytyy itse tietää milloin laina on loppuunmaksettu ja haluaa saada vakuudet omaan käyttöön.
Jos asiakas ei ole vaatinut/halunnut panttia...tässä tapauksessa arvopapereita ...haltuunsa, ei pankki niitä väkisin tyrkytä eikä ilmoittele. Monesti pantit jätetäänkin asiakkaan toivomuksesta pankin haltuun ilmaiseen säilytykseen. Uutta lainaa hakiessaan asiakkaan ei tarvitse uudestaan niitä tuoda, jos käyttää samaa vakuutta.
Se, että osakkeen arvo olisi pudonnut, kun asiakas ei ole vaatinut arvo-osakkeita itselleen, ei todellakaan ole pankin vika. Viimeistään siinä vaiheessa, kun alkaa käymään osakkeilla kauppaa, pitäisi huomata missä osakkeet ovat. Ja pantin luovutukseen ei mene kuin 5 min asiakkaan allekirjoittaessa saaneensa pantin. - hyvä käytäntö
Olen ollut KOP - Merita - Nordea sukuketjun asiakas jo 60 luvulta lähtien ja suurimmalta osin erittäin tyytyväinen asioiden hoitoon. Muistelen hieman kaiholla KOP aikoja, jolloin olin Kajaanin konttorin asiakas. Nyt esille nostamani vakuusasia on yksittäinen ongelma, johon on tultava muutos. Se on myös pankin etuTakuulla ei tule mitään muutosta minkään mielipide kirjoituksen perusteella.
Muutos ei ole edes tarpeellinen koska nykyinen käytäntö on hyvä, minulla on ollut montakin bullet sijoituslainaa joissa sijoitusasunto on vakuutena. Hyvä käytäntö on että vakuuspaperit jää pankkiin automaattisesti vaikka laina on maksettu, tottakai pankki palauttaa ne jos niin haluan, mutta siitä pitää tietenkin ilmoittaa pankkiin, eihän ne muuten niitä voi palauttaa. - ei näy, ei kuulu
hyvä käytäntö kirjoitti:
Takuulla ei tule mitään muutosta minkään mielipide kirjoituksen perusteella.
Muutos ei ole edes tarpeellinen koska nykyinen käytäntö on hyvä, minulla on ollut montakin bullet sijoituslainaa joissa sijoitusasunto on vakuutena. Hyvä käytäntö on että vakuuspaperit jää pankkiin automaattisesti vaikka laina on maksettu, tottakai pankki palauttaa ne jos niin haluan, mutta siitä pitää tietenkin ilmoittaa pankkiin, eihän ne muuten niitä voi palauttaa.ei ole siinä, ettenkö minä tiedä miten menetellä. Kysymyksessä on kuluttajan, tai pikemminkin pankin palvelujen käyttäjän oikeus saada pankilta tarvittavat tiedot. Älkää olko niin varmoja, ettei mitään muutosta tule. Juridisesti ehkä ei, mutta käytäntöihin tulee. Tehän suorastaan haastatte kamppailemaan muutoksen puolesta. Toiselta päin katsoen en näe mitään perustetta, miksi pankki ei voisi informoida asiakasta. Nykyajan tekniikalla ei pitäisi olla mahdoton suoritus. Tuosta uudesta tarpeesta sen verran, että en antanut vakuutta kuin tämänkertaista lainaa varten.
- puutetta...
Olen ollut KOP - Merita - Nordea sukuketjun asiakas jo 60 luvulta lähtien ja suurimmalta osin erittäin tyytyväinen asioiden hoitoon. Muistelen hieman kaiholla KOP aikoja, jolloin olin Kajaanin konttorin asiakas. Nyt esille nostamani vakuusasia on yksittäinen ongelma, johon on tultava muutos. Se on myös pankin etuVoi, voi näitä mesoamisia asioista, joita ei oikeasti ymmärrä..
"Esitin mielipiteessäni senkin villiltä kuulostavan ajatuksen, että nykyinen käytäntö antaa mahdollisuuden väärinkäytöksille."
- siis se vakuustilihän on pankissa sinun nimissä, ei sitä kukaan voi väärin käyttää!
Aloituksessasi taisit myös epäillä, että mitä tapahtuu esim. dementoituneen tai kuolleen henkilön vakuuksille, joita vastaan ei ole enää lainaa...
-Haloo, oletko kuullut että esim. dementoituneet ovat usein edunvalvonnassa ja tällaisen henkilön omaisuudesta laaditaan maistraattiin hyvin tarkka selonteko!
- Haloo vielä, oletko kuullut, että kuolleiden henkilöiden jälkeen pidetään perunkirjoitus, johon tarvitaan saldotodistus hänen pankkiasioinnistaan. Mitäpä luulet, näkyvätkö nuo vakuustilit myös siinä?
Älä mesoa asiasta, josta et paljoakaan ymmärrä. Luullakseni yksikään pankki ei ilmoita vakuuden vapautumisesta, vaan sen voi sieltä ihan itse sitten pois hakea jos ei ole velkaa. Itse en tosin säilyttäisi esim. osakekirjaa kotona. Paremmassa tallessa se on pankissa, siellä palosuojatun holvin uumenissa. Kai nyt herrajestas jokainen velallinen tajuaa milloin häneltä on laina loppunut ja siten myös vakuus vapautunut. Ei pidä ottaa lainaa, jos ei tämän vertaa tajua. - Ei näy, ei kuulu
puutetta... kirjoitti:
Voi, voi näitä mesoamisia asioista, joita ei oikeasti ymmärrä..
"Esitin mielipiteessäni senkin villiltä kuulostavan ajatuksen, että nykyinen käytäntö antaa mahdollisuuden väärinkäytöksille."
- siis se vakuustilihän on pankissa sinun nimissä, ei sitä kukaan voi väärin käyttää!
Aloituksessasi taisit myös epäillä, että mitä tapahtuu esim. dementoituneen tai kuolleen henkilön vakuuksille, joita vastaan ei ole enää lainaa...
-Haloo, oletko kuullut että esim. dementoituneet ovat usein edunvalvonnassa ja tällaisen henkilön omaisuudesta laaditaan maistraattiin hyvin tarkka selonteko!
- Haloo vielä, oletko kuullut, että kuolleiden henkilöiden jälkeen pidetään perunkirjoitus, johon tarvitaan saldotodistus hänen pankkiasioinnistaan. Mitäpä luulet, näkyvätkö nuo vakuustilit myös siinä?
Älä mesoa asiasta, josta et paljoakaan ymmärrä. Luullakseni yksikään pankki ei ilmoita vakuuden vapautumisesta, vaan sen voi sieltä ihan itse sitten pois hakea jos ei ole velkaa. Itse en tosin säilyttäisi esim. osakekirjaa kotona. Paremmassa tallessa se on pankissa, siellä palosuojatun holvin uumenissa. Kai nyt herrajestas jokainen velallinen tajuaa milloin häneltä on laina loppunut ja siten myös vakuus vapautunut. Ei pidä ottaa lainaa, jos ei tämän vertaa tajua.onko Hosni kotoa? ( V Huovinen: Eräs soittelijapoika)
Hyvä ystävä. Et esittänyt mitään sellaista, jota en olisi jo tiennyt. Sen verran voisin puolestani valaista, ettei nykyisiä arvo-osuuksia säilytetä kotona. Pankki otti vakuudeksi arvo-osuuksia käytössäni olevasta salkusta. En vieläkään ymmärrä, miksi niitä ei voisi siirtää sinne takaisin ilman sen suurempia kommervinkkejä lainan tultua maksetuksi loppuun. Enkä ymmärrä sitäkään, millä kiihkolla, kiimalla ja poskien punotuksella jotkut puolustavat nykyistä käytäntöä. Olen saanut näkemykselleni tukea hieman merkittävämmältä taholta, kuin tältä palstalta.
Hytpä hoksasin, että antaessani rahojani pankille, en olekaan älynnyt pyytää vastineeksi vakuuksia! - Yleispanttaaja
onko Hosni kotoa? ( V Huovinen: Eräs soittelijapoika)
Hyvä ystävä. Et esittänyt mitään sellaista, jota en olisi jo tiennyt. Sen verran voisin puolestani valaista, ettei nykyisiä arvo-osuuksia säilytetä kotona. Pankki otti vakuudeksi arvo-osuuksia käytössäni olevasta salkusta. En vieläkään ymmärrä, miksi niitä ei voisi siirtää sinne takaisin ilman sen suurempia kommervinkkejä lainan tultua maksetuksi loppuun. Enkä ymmärrä sitäkään, millä kiihkolla, kiimalla ja poskien punotuksella jotkut puolustavat nykyistä käytäntöä. Olen saanut näkemykselleni tukea hieman merkittävämmältä taholta, kuin tältä palstalta.
Hytpä hoksasin, että antaessani rahojani pankille, en olekaan älynnyt pyytää vastineeksi vakuuksia!Asunto-osakkeet harvemmin ovat arvo-osuuksia. Ne ovat ihan oikeita painettuja osakekirjoja, jotka annetaan fyysisesti pantiksi.
- Ei näy, ei kuulu
Yleispanttaaja kirjoitti:
Asunto-osakkeet harvemmin ovat arvo-osuuksia. Ne ovat ihan oikeita painettuja osakekirjoja, jotka annetaan fyysisesti pantiksi.
Kertokaapa, menettäisikö kukaan mitään, jos vakuuden palautus tapahtuisi automaattisesti asiakkaan hoidossa olevalle arvo-osuustilille? Tai sitten ilmoittaisi menettelystä vaikka sähköisesti. Otan esimerkin tiedon joustavasta kulusta. Maksoin syksyllä Berliinissä 3,90 euroa maksavan pizzan pankki/luottokortilla. Ulkomaillahan maksu otetaan luoton puolelta, vaikka tilillä olisi selvää rahaa. Seuraavan kuukauden 10. päivä sain kirjallisen ilmoituksen, että mainittu 3,90 eur otetaan tililtäni kuukauden 20. pnä, vaikka olen tehnyt menettelystä kirjallisen sopimuksen. Kyllä vakuudesta ilmoittaminen on tärkeämpi asia.
Tyylistä päätellen keskustelen nimimerkkien vaihdosta huolimatta melko harvojen kanssa. Siispä päätän raporttini tällä erää tähän.
- Sotkamon läheltä
Kainuun Sanomilleko ilmoitat, kun pyydät Nordeaa tekemään jotakin? Ennenaikaiseen lyhennykseen liittyvästä pantin palautuksesta sovitaan pankin kanssa, mieluimmin etukäteen. Niin minä tein asuntolainani kanssa, ja sain välittömästi maksun jälkeen osakekirjan käteen. Yleisönosastokirjoitusten perusteella pankki toivottavasti ei luovuta panttia kenellekään.
- Yökisu
Minulla oli Nordeassa asuntolaina ja kun maksoin sen ennenaikaisesti pois, niin kyllä lainan poismaksusta sovittaessa joutui kertomaan, mihin konttoriin se paperinen osakekirja palautetaan. Olisi sopinut minulle ihan hyvin, että se olisi ollut pankin keskusholvissa ollut ilmaiseksi säilytyksessä edelleen.
"Maksoin syksyllä Berliinissä 3,90 euroa maksavan pizzan pankki/luottokortilla. Ulkomaillahan maksu otetaan luoton puolelta, vaikka tilillä olisi selvää rahaa. Seuraavan kuukauden 10. päivä sain kirjallisen ilmoituksen, että mainittu 3,90 eur otetaan tililtäni kuukauden 20. pnä, vaikka olen tehnyt menettelystä kirjallisen sopimuksen"
Luulin, että kaikki Nordean pankkikortit ovat nykyisin Debit-sirukortteja, joilla voi maksaa ihan tililtä Berliinissäkin. Ei tule mitään erillisiä kirjallisia ilmoituksia veloituksista. Kysypä pankistasi tätäkin samalla kun selvität arvo-osuusasiaa. - Ei näy, ei kuulu
Yökisu kirjoitti:
Minulla oli Nordeassa asuntolaina ja kun maksoin sen ennenaikaisesti pois, niin kyllä lainan poismaksusta sovittaessa joutui kertomaan, mihin konttoriin se paperinen osakekirja palautetaan. Olisi sopinut minulle ihan hyvin, että se olisi ollut pankin keskusholvissa ollut ilmaiseksi säilytyksessä edelleen.
"Maksoin syksyllä Berliinissä 3,90 euroa maksavan pizzan pankki/luottokortilla. Ulkomaillahan maksu otetaan luoton puolelta, vaikka tilillä olisi selvää rahaa. Seuraavan kuukauden 10. päivä sain kirjallisen ilmoituksen, että mainittu 3,90 eur otetaan tililtäni kuukauden 20. pnä, vaikka olen tehnyt menettelystä kirjallisen sopimuksen"
Luulin, että kaikki Nordean pankkikortit ovat nykyisin Debit-sirukortteja, joilla voi maksaa ihan tililtä Berliinissäkin. Ei tule mitään erillisiä kirjallisia ilmoituksia veloituksista. Kysypä pankistasi tätäkin samalla kun selvität arvo-osuusasiaa.Ehdin jo päättää keskustelun, enkä tavallisesti sen jälkeen jatka. Teen nyt poikkeuksen asiallisen kirjoituksesi ansiosta.
Minulla on Nordean Master card, jossa on sovitun suuruinen luotto, jolta ulkomailla tapahtuneet maksut ja nostot on aina veloitettu. Sehän on korotonta lainaa seuraavan kuukauden 20. päivään saakka, joten se kyllä sopii meikäläiselle. Ja ettei asia unohtuisi, ilmoitus erääntymisestä tuleen 10. päivä. Kerroin tuossa ylhäällä sen esimerkkinä informaation toimimisesta.
Sinulle "yökisu" voin kertoa pienen ihmisen mahdollisuuksista vaikuttaa pankkimaailman suuriin asioihin. KOP:n pääjohtaja Jaakko Lassila vieraili kerran Kajaanissa pankin osakasillassa ja esitteli juuri julkistettua osakeantia. Hän antoi mahdollisuuden kysymyksiin, jolloin esitin ajatuksen, että osakemerkintään käytetyt varat otettaisiin huomioon asuntolainan omarahoitusosuutta laskettaessa. Paransihan osakkaan sijoitus pankin mahdollisuuksia lisäämällä sen sidottua omaa pääomaa, joka tuolloisen lain mukaan oli oltava vähintään 8 % pankin vastuusitoumuksista. Tuolloin ennen rahamarkkinoiden vapauttamista olivat vielä voimassa melko tiukat määräykset omarahoitusosuuksista. Pääjohtaja tuli henkilökohtaisesti juttusille ja lupasi viedä ehdotusta eteenpäin. Pian tapahtunut rahan vapautuminen antoi mahdollisuuden lähes täydelliseen luototukseen, joten ehdotustani ei tarvinut soveltaa käytäntöön. - 2*perunkirjat
Ehdin jo päättää keskustelun, enkä tavallisesti sen jälkeen jatka. Teen nyt poikkeuksen asiallisen kirjoituksesi ansiosta.
Minulla on Nordean Master card, jossa on sovitun suuruinen luotto, jolta ulkomailla tapahtuneet maksut ja nostot on aina veloitettu. Sehän on korotonta lainaa seuraavan kuukauden 20. päivään saakka, joten se kyllä sopii meikäläiselle. Ja ettei asia unohtuisi, ilmoitus erääntymisestä tuleen 10. päivä. Kerroin tuossa ylhäällä sen esimerkkinä informaation toimimisesta.
Sinulle "yökisu" voin kertoa pienen ihmisen mahdollisuuksista vaikuttaa pankkimaailman suuriin asioihin. KOP:n pääjohtaja Jaakko Lassila vieraili kerran Kajaanissa pankin osakasillassa ja esitteli juuri julkistettua osakeantia. Hän antoi mahdollisuuden kysymyksiin, jolloin esitin ajatuksen, että osakemerkintään käytetyt varat otettaisiin huomioon asuntolainan omarahoitusosuutta laskettaessa. Paransihan osakkaan sijoitus pankin mahdollisuuksia lisäämällä sen sidottua omaa pääomaa, joka tuolloisen lain mukaan oli oltava vähintään 8 % pankin vastuusitoumuksista. Tuolloin ennen rahamarkkinoiden vapauttamista olivat vielä voimassa melko tiukat määräykset omarahoitusosuuksista. Pääjohtaja tuli henkilökohtaisesti juttusille ja lupasi viedä ehdotusta eteenpäin. Pian tapahtunut rahan vapautuminen antoi mahdollisuuden lähes täydelliseen luototukseen, joten ehdotustani ei tarvinut soveltaa käytäntöön.Tiedän tosielämästä ettei välttämättä kukaan tiedä kaikkia sidonnaisuuksia pankkeihin kuolleen jälkeen.
Joten palautus olisi tietyissä asioissa ihan hyvä tapa.Tilejä ja muita saataviakin on monessa paikassa.
Ainakin itse olen tietyt otteet perunkirjaan joutunut pyytämään ja ellei tiedä niin miten pyytää.! - Ei näy, ei kuulu
2*perunkirjat kirjoitti:
Tiedän tosielämästä ettei välttämättä kukaan tiedä kaikkia sidonnaisuuksia pankkeihin kuolleen jälkeen.
Joten palautus olisi tietyissä asioissa ihan hyvä tapa.Tilejä ja muita saataviakin on monessa paikassa.
Ainakin itse olen tietyt otteet perunkirjaan joutunut pyytämään ja ellei tiedä niin miten pyytää.!Osuit tarkalleen asian ytimeen, jonka vuoksi toin tapauksen julkisuuteen. Minä kyllä pystyn nykyälyisenä pitämään puoleni, mutta tulevaisuudesta en mene takuuseen. Pankin juridiikka ja tavallisen ihmisen tietämys ja lukemattomat käytännön kokemukset osoittavat, että pankin oma-aloitteisesti antama informaatio on välttämätöntä.
Hyvää syystalvea Sinulle - Kiitos sinulle
Osuit tarkalleen asian ytimeen, jonka vuoksi toin tapauksen julkisuuteen. Minä kyllä pystyn nykyälyisenä pitämään puoleni, mutta tulevaisuudesta en mene takuuseen. Pankin juridiikka ja tavallisen ihmisen tietämys ja lukemattomat käytännön kokemukset osoittavat, että pankin oma-aloitteisesti antama informaatio on välttämätöntä.
Hyvää syystalvea SinulleTaisit joutua keskustelemaan täällä Nordean PR-osaston kanssa... Joka tapauksessa kiitos sinulle, että näet vaivaa asioiden parantamiseksi. On paljon ihmisiä, jotka suhtautuvat hyvin sinisilmäisesti pankkeihin. Ei uskota, että pankeissa voisi tapahtua väärinkäytöksiä. En ymmärrä, miten joku voi paheksua sitä, että tällaisia epäkohtia tuodaan julkisuuteen.
- hommissa oltu
Kiitos sinulle kirjoitti:
Taisit joutua keskustelemaan täällä Nordean PR-osaston kanssa... Joka tapauksessa kiitos sinulle, että näet vaivaa asioiden parantamiseksi. On paljon ihmisiä, jotka suhtautuvat hyvin sinisilmäisesti pankkeihin. Ei uskota, että pankeissa voisi tapahtua väärinkäytöksiä. En ymmärrä, miten joku voi paheksua sitä, että tällaisia epäkohtia tuodaan julkisuuteen.
Kyllä pankeissa osataan olla asiakkaan oikeuksista hiljaa.Vanheneehan ne rahat jos esim. tiliä ei tiettyyn aikaan käytetä.Pankille tuloa,niin yksinkertaista se vain on.
- Perintöveroja maksan
hommissa oltu kirjoitti:
Kyllä pankeissa osataan olla asiakkaan oikeuksista hiljaa.Vanheneehan ne rahat jos esim. tiliä ei tiettyyn aikaan käytetä.Pankille tuloa,niin yksinkertaista se vain on.
Kyllä mummoltani löytyi huomattavasti korkoa kasvanut tili n 40 v ajalta kuin hänen jäämistönsä selvitettiin.
- Mitä tapahtuu
Perintöveroja maksan kirjoitti:
Kyllä mummoltani löytyi huomattavasti korkoa kasvanut tili n 40 v ajalta kuin hänen jäämistönsä selvitettiin.
jos edesmenneellä henkilöllä oli tili jossain pankissa, ja kukaan muu ei tiedä asiasta yhtään mitään. Ei perunkirjoitustilaisuuteen mennessä, eikä sen jälkeen.
Missä vaiheessa pankki nappaa rahat? - 2+8
Mitä tapahtuu kirjoitti:
jos edesmenneellä henkilöllä oli tili jossain pankissa, ja kukaan muu ei tiedä asiasta yhtään mitään. Ei perunkirjoitustilaisuuteen mennessä, eikä sen jälkeen.
Missä vaiheessa pankki nappaa rahat?missään vaiheessa. Varat ovat kuolinpesän nimellä niin kauan kunnes pesän osakkaat /osakas tulee perunkirjojen ja virkatodistusten kanssa kyseleen mahdollisia tilejä.
Jos kukaan ei kysele ne makaavat käyttämättöminä hamaan kuolemaan saakka. Mielestäni olisi jopa velvollisuus pesän osakkaiden kysellä eri pankista varojen perään, jos vainajalta ei löydy tilitietoja kuin yhdestä pankista. - Kysehän oli jo
2+8 kirjoitti:
missään vaiheessa. Varat ovat kuolinpesän nimellä niin kauan kunnes pesän osakkaat /osakas tulee perunkirjojen ja virkatodistusten kanssa kyseleen mahdollisia tilejä.
Jos kukaan ei kysele ne makaavat käyttämättöminä hamaan kuolemaan saakka. Mielestäni olisi jopa velvollisuus pesän osakkaiden kysellä eri pankista varojen perään, jos vainajalta ei löydy tilitietoja kuin yhdestä pankista.kerran kuolleen henkilön tileistä.
- Miksi ei palauteta?
Kysehän oli jo kirjoitti:
kerran kuolleen henkilön tileistä.
Tarkoittikohan kirjoittaja, että rahat makaavat pankissa koko sukuhaaran kuolemaan tai loppuun saakka? Pankeissa on paljon sellaisia varoja joita ei koskaan kysellä takaisin. Kun osakkeet siirrettiin arvo-osuusjärjestelmään, jäi jokaisen yhtiön osakkeista siirtämättä useita prosenttiyksiköitä. osa on piirongin laatikoissa ja osa edelleen tallelokeroissa. Sitä ei ole selvitetty, miten paljon niitä jäi vakuudeksi asettamisen vuoksi. Siitähän aloituksessa nähdäkseni oli kyse
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483130Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272894- 1212326
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111316
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121083- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802