Moraaliosoittimeni hukassa - auttakaa

Mr.K.A.T.

Siis se osoitin mikä kertoo KREATIONISTIEN moraalikäsityksestä tässä tietyssä tapauksessa.
(Toki oman osoittimen tiedän ja se sanoo "Hienoa !" seuraavasta kehitysuutisesta)

http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2010/12/teiniraskaudet_vahentyivat_ennatysmaisesti_yhdysvalloissa_2237690.html?origin=rss
"Teinityttöjen raskaudet ovat vähentyneet ennätyksellisen paljon Yhdysvalloissa. Viime vuonna tuhatta 15 - 19-vuotiasta tyttöä kohden syntyi 39 lasta, mikä on vähemmän kuin kertaakaan vuonna 1940 alkaneen tilastoinnin aikana. "

Onko tuo kreationistien mielestä hyvä vai paha trendi ?

9

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä tiukempi suhde ehkäisyyn, sitä enemmän teiniraskauksia ja puoskareiden tekemiä abortteja. Korrelaatiota ei varmaan kukaan pyri vakavissaan kiistämään.

      • a.

        sitä vähemmän yhtään mitään sukupuolisesta moraalittomuudesta aiheutuvia ongelmia.

        Korrelaatiota ei varmaan kukaan pyri vakavissaan kiistämään.


      • 34
        a. kirjoitti:

        sitä vähemmän yhtään mitään sukupuolisesta moraalittomuudesta aiheutuvia ongelmia.

        Korrelaatiota ei varmaan kukaan pyri vakavissaan kiistämään.

        Sinulle ei ilmeisesti koskaan valkene, että lähes puolet aborteista tehdään maissa joissa se on kielletty. Niinpä niitä tekevät puoskarit. Sinulle ei ilmeisesti koskaan valkene sekään, että juuri näissä katolisissa puutteellisen koulutuksen maissa ei tavallinen kansa ole koskaan kuullutkaan evoluutiosta ja evoluutioteoriasta.


    • a.

      Missä tuossa artikkelissa sanotaan että moraali olisi kohentunut? Ei missään.
      Ehkäisyvälineiden kulutuksen lisääntyminen säikähtäneiden nuorten keskuudessa ei kerro moraalin kohentumisesta vaan juuri siitä mistä uutienen kertoo. Eli teiniraskauksia osataan nyt valistuksen ja noiden julkisuudessa laajasti toitotettujen esimerkkien valossa vain varoa aiempaa paremmin.

      Trendi sinänsä on hyvä, tietenkin.

      Mutta mitä moraaliin tulee, niin turhaan sitä lajia on evoluution puolelta etsiä. Ei siellä sitä ole, sillä eihän evoluutiolla ole mitään tekemistä moraalin kanssa.

      • asianharrastaja

        "Missä tuossa artikkelissa sanotaan että moraali olisi kohentunut?"

        Tästä voi päätellä, että pidän teini-ikäisten seksiä moraalittomana, vaikka ehkäisystä olisikin huolehdittu.
        Mihinkähän raamatunkohtaan tässä vetoat?


      • a.
        asianharrastaja kirjoitti:

        "Missä tuossa artikkelissa sanotaan että moraali olisi kohentunut?"

        Tästä voi päätellä, että pidän teini-ikäisten seksiä moraalittomana, vaikka ehkäisystä olisikin huolehdittu.
        Mihinkähän raamatunkohtaan tässä vetoat?

        Eläköön evokkiteinit vaan sen mukaan, heidän sukupuolimoraalin turmelemiseksihan tuo raamattuke väännettiin.


        Mutta turha tulla sitten rutisemaan kun on maha pystyssä ja pitäisi alkaa teurastamaan sitä syntymätöntä.
        Ja turha tulla sitten rutisemaan kun kuppa kalvaa aivoja.
        Ja turha tulla sitten rutisemaan kun herpesrupia on joka paikka täynnä.
        Ja turha tulla sitten rutisemaan kun on tippuri vienyt lapsensaantikyvyn.
        Ja turha tulla sitten rutisemaan kun on saanut jakorasian leiman.
        Ja turha tulla rutisemaan kun suhteet eivät kestä.
        Ja turha tulla rutisemaan kun kukaan ei puolisoksi huoli.
        Ja turha tulla rutisemaan kun mielenterveys heittää.
        Ja itsariihan se turha rutina sitten usein loppuukin .


      • 34
        a. kirjoitti:

        Eläköön evokkiteinit vaan sen mukaan, heidän sukupuolimoraalin turmelemiseksihan tuo raamattuke väännettiin.


        Mutta turha tulla sitten rutisemaan kun on maha pystyssä ja pitäisi alkaa teurastamaan sitä syntymätöntä.
        Ja turha tulla sitten rutisemaan kun kuppa kalvaa aivoja.
        Ja turha tulla sitten rutisemaan kun herpesrupia on joka paikka täynnä.
        Ja turha tulla sitten rutisemaan kun on tippuri vienyt lapsensaantikyvyn.
        Ja turha tulla sitten rutisemaan kun on saanut jakorasian leiman.
        Ja turha tulla rutisemaan kun suhteet eivät kestä.
        Ja turha tulla rutisemaan kun kukaan ei puolisoksi huoli.
        Ja turha tulla rutisemaan kun mielenterveys heittää.
        Ja itsariihan se turha rutina sitten usein loppuukin .

        Silti puhut abortista "teurastuksena". Herätys! Teurastetuiksi tulevat siat ja naudat ja muut syötävät eläimet.


      • > Mutta mitä moraaliin tulee, niin turhaan sitä lajia on evoluution puolelta etsiä. Ei siellä sitä ole, sillä
        > eihän evoluutiolla ole mitään tekemistä moraalin kanssa.

        Joskus osut oikeaankin. Ei biologian alaan kuuluvilla evoluutiolla ja evoluutioteorialla olekaan moraalin kanssa sen enempää tekemistä kuin matematiikalla ja fysiikalla ja muilla luonnontieteillä.


      • Mr.K.A.T.

        pitää teiniraskautta ok:na koska Palinin tyttärelle kävi vahinko.
        Että "Lisääntykää ja täyttäkää maa" menee ohi kumien ja oman (terveys)edun.

        No, ehkä se on niin että oikeistokristittyfundamentalistien puolijumalalle on se sallttua mikä ei tavikselle?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe