Mies yksin laivalla

Mulla olisi tässä sellainen ongelma, kun olisi kova into lähteä Tukholman risteilylle tässä joskus kevään tai alkukesän aikana, mutta kun ei vaan ole matkaseuraa mistään tarjolla, eli käytännössä se yksin lähteminen olisi ainoa vaihtoehto, mutta ei vaan kovin houkutteleva sellainen. Olen tässä nyt keskustellut eräällä toisella Suomi24-palstalla jo pidemmän aikaa tästä samasta aiheesta ja yrittänyt kysellä sitä, että miten laivalla oikein suhtaudutaan yksin oleviin nuorempiin miehiin. Monet ovat kyllä yrittäneet kannustaa ja saada mua lähtemään yksinkin tonne laivaristeilylle, mutta silti se vaan jännittää ja jopa ahdistaa, kun en ole koskaan elämässäni ollut yksin laivaristeilyllä.

Kaikkein eniten pelottaa just se, että miten oikein muut ihmiset suhtautuvat siihen, jos mun ikäiseni vajaa kolmekymppinen mies on lähtenyt yksin laivamatkalle, kun kaikki muut ikäiseni nuoret ovat liikkeellä aina seurustelukumppanin, kaverin tai ison kaveriporukan kanssa. Varsinkin laivan baarit ja yökerhot ovat varmasti niitä pahimpia paikkoja yksinäiselle miehelle, sillä niissä paikoissa kyllä riittää varmasti ihmettelijöitä ja varmasti sitä yksinoloa joutuu selittelemään siellä illan aikana hyvin monille eri ihmisille. Tuntuu siltä, että varsinkin nuorten naisten mielestä sellaiset miehet ovat säälittäviä luusereita, jotka ovat lähteneet yksin laivaristeilylle, jossa olisi tarkoitus olla isolla kaveriporukalla ja pitää hauskaa yhdessä.

Kysyisin sitä, että mitä te tän palstan kirjoittelijat itse ajattelette siitä, jos joku nuorempi mies on lähtenyt yksin laivaristeilylle? Pidättekö asiaa ihmettelyn arvoisena ja oletteko kyselemässä miten tarkkaan häneltä perusteluja siitä, että miksi hän oikein on tuolla laivamatkalla yksin eikä kavereidensa kanssa?

Ainakin baareissa käydessäni olen kyllä harmikseni joutunut selittelemään aina sitä yksinoloa monille eri ihmisille illan aikana, sillä valitettavan monien mielestä kun se on niin hirveän outoa ja ihmeellistä, jos mun ikäiseni vajaa kolmekymppinen mies on yksin liikkeellä baarissa. Tämän vuoksi tuntuu just siltä, että ähintään samaa ihmettelyä se yksin liikkuminen herättäisi muissa ihmisissä myös laivaristeilyllä.

Olisi eritttäin kova into lähteä laivamatkalle Tukholmaan, mutta kun ahdistaa jo nyt valmiiksi se asia, että miten tollainen risteily oikein mahtaa onnistua, jos siellä ei ole matkaseuraa mukana. Itse olen aina ollut erittäin helposti masentuvaa ja ahdistuvaa sorttia ja itselläni on heti välittömästi päivä/reissu pilalla, jos joku tai jotkut tulevat vähänkin utelemaan sitä, että miksi oikein olen yksin liikkeellä tai alkavat tentata multa syitä yksinoloon ja siihen, että miksi kaverit eivät ole mukana.

Olen miettinyt myös sitä vaihtoehtoa, jos alkaisin etsiä matkaseuraa jostain hyvältä nettipalstalta. Onko kellään kokemuksia siitä, että löytääkö noista matkaseura-palstoilta hyvää seuraa laivamatkoille tai yleensä ulkomaan matkoille?

Sähköpostia mulle voi myös laittaa osoitteeseen [email protected]

89

2866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allmächt'ge jungfrau

      "Kysyisin sitä, että mitä te tän palstan kirjoittelijat itse ajattelette siitä, jos joku nuorempi mies on lähtenyt yksin laivaristeilylle?"

      En mitään. Mistä minä tietäisin, minne mies on menossa tai mistä tulossa, miksi hän matkustaa yksin, tai että hän ylipäätänsä on yksin?

      En edes ymmärrä, mitä yksin matkustamisessa on niin outoa...? Minun ystäväni - jotka ovat lähinnä naisia - matkustelevat jatkuvasti yksin, huomattavan pitkiäkin matkoja. Miksi nuoret naiset saisivat matkustaa yksin, mutta se olisi nuorelle miehelle säälittävää? En ymmärrä.

      "Pidättekö asiaa ihmettelyn arvoisena ja oletteko kyselemässä miten tarkkaan häneltä perusteluja siitä, että miksi hän oikein on tuolla laivamatkalla yksin eikä kavereidensa kanssa?"

      (a) En pidä, ja (b) en kysyisi yhtään mitään perusteluja. Minulle yksin matkustava ihminen on ihan normaali ilmiö.

      "Ainakin baareissa käydessäni olen kyllä harmikseni joutunut selittelemään aina sitä yksinoloa monille eri ihmisille illan aikana"

      Kuulostaa todella omituiselta. Tuollaisten tenttaajien kanssa ei kyllä kannata jatkaa keskustelua.

      Toisin sanoen, en ymmärrä ongelmaa, mutta jos yksin matkustaminen muuten epäilyttää, niin voihan tuo matkaseuran hakeminen palstoilta olla ihan hyväkin idea. Ja itse asiassa hyvän matkaseuran löytäminen on aika lailla sattumaa muutenkin: hyvistäkin kavereista löytyy usein matkoilla äärimmäisen ärsyttäviä piirteitä, jotka kiristävät pinnaa. Minun kokemukseni mukaan ihan jokaisesta löytyy jotain, joten yksin matkustaminen voi olla se paras vaihtoehto, jos haluaa saada matkastaan mahdollisimman paljon irti.

      • "En edes ymmärrä, mitä yksin matkustamisessa on niin outoa...? Minun ystäväni - jotka ovat lähinnä naisia - matkustelevat jatkuvasti yksin, huomattavan pitkiäkin matkoja. Miksi nuoret naiset saisivat matkustaa yksin, mutta se olisi nuorelle miehelle säälittävää? En ymmärrä."

        Tätä mäkin olen just miettnyt, että miksi nuoret naiset saisivat kyllä aina reissuta yksin ja käydä jopa baareissakin yksin, eikä siinä ole koskaan mitään ihmeellistä. Mutta sitten jos nuorempi mies on yksin matkoilla tai baarissa, niin heti asiaa pidetään tosi outona ja ihmeellisenä, kun ei ole isoa kaverilaumaa mukana, niin kun kaikilla nuoremmilla miehillä aina pitäisi naisten mielestä olla.

        "Kuulostaa todella omituiselta. Tuollaisten tenttaajien kanssa ei kyllä kannata jatkaa keskustelua."

        Niin mäkin olen päättänyt tehdä tulevaisuudessa, sillä jatkossa aion olla suorastaan todella ylimielisen, törkeän ja epäkohteliaan oloinen kaikkia niitä kohtaan, jotka tulevat vähänkin utelemaan multa jotain yksinolon syitä ja sitä, että miksi ei ole ketään kavereita mukana, varsinkin silloin jos asia menee hirvittäväksi tenttaamiseksi, että asiasta riittäisi juttua jopa seuraavaksi puoleksi tunniksi.

        "Toisin sanoen, en ymmärrä ongelmaa, mutta jos yksin matkustaminen muuten epäilyttää, niin voihan tuo matkaseuran hakeminen palstoilta olla ihan hyväkin idea. Ja itse asiassa hyvän matkaseuran löytäminen on aika lailla sattumaa muutenkin: hyvistäkin kavereista löytyy usein matkoilla äärimmäisen ärsyttäviä piirteitä, jotka kiristävät pinnaa. Minun kokemukseni mukaan ihan jokaisesta löytyy jotain, joten yksin matkustaminen voi olla se paras vaihtoehto, jos haluaa saada matkastaan mahdollisimman paljon irti. "

        Haluaisin erittäin mielelläni hakea sitä matkaseuraa tuolta netin kautta, mutta kun en vaan tiedä yhtään sitä, että onko sieltä mahdollista löytää minkälaista seuraa, niin sen vuoksi asia hieman jännittää, kun ei ole siitä kokemusta.


      • allmächt'ge jungfrau
        DarkFear kirjoitti:

        "En edes ymmärrä, mitä yksin matkustamisessa on niin outoa...? Minun ystäväni - jotka ovat lähinnä naisia - matkustelevat jatkuvasti yksin, huomattavan pitkiäkin matkoja. Miksi nuoret naiset saisivat matkustaa yksin, mutta se olisi nuorelle miehelle säälittävää? En ymmärrä."

        Tätä mäkin olen just miettnyt, että miksi nuoret naiset saisivat kyllä aina reissuta yksin ja käydä jopa baareissakin yksin, eikä siinä ole koskaan mitään ihmeellistä. Mutta sitten jos nuorempi mies on yksin matkoilla tai baarissa, niin heti asiaa pidetään tosi outona ja ihmeellisenä, kun ei ole isoa kaverilaumaa mukana, niin kun kaikilla nuoremmilla miehillä aina pitäisi naisten mielestä olla.

        "Kuulostaa todella omituiselta. Tuollaisten tenttaajien kanssa ei kyllä kannata jatkaa keskustelua."

        Niin mäkin olen päättänyt tehdä tulevaisuudessa, sillä jatkossa aion olla suorastaan todella ylimielisen, törkeän ja epäkohteliaan oloinen kaikkia niitä kohtaan, jotka tulevat vähänkin utelemaan multa jotain yksinolon syitä ja sitä, että miksi ei ole ketään kavereita mukana, varsinkin silloin jos asia menee hirvittäväksi tenttaamiseksi, että asiasta riittäisi juttua jopa seuraavaksi puoleksi tunniksi.

        "Toisin sanoen, en ymmärrä ongelmaa, mutta jos yksin matkustaminen muuten epäilyttää, niin voihan tuo matkaseuran hakeminen palstoilta olla ihan hyväkin idea. Ja itse asiassa hyvän matkaseuran löytäminen on aika lailla sattumaa muutenkin: hyvistäkin kavereista löytyy usein matkoilla äärimmäisen ärsyttäviä piirteitä, jotka kiristävät pinnaa. Minun kokemukseni mukaan ihan jokaisesta löytyy jotain, joten yksin matkustaminen voi olla se paras vaihtoehto, jos haluaa saada matkastaan mahdollisimman paljon irti. "

        Haluaisin erittäin mielelläni hakea sitä matkaseuraa tuolta netin kautta, mutta kun en vaan tiedä yhtään sitä, että onko sieltä mahdollista löytää minkälaista seuraa, niin sen vuoksi asia hieman jännittää, kun ei ole siitä kokemusta.

        "Niin mäkin olen päättänyt tehdä tulevaisuudessa, sillä jatkossa aion olla suorastaan todella ylimielisen, törkeän ja epäkohteliaan oloinen kaikkia niitä kohtaan, jotka tulevat vähänkin utelemaan multa jotain yksinolon syitä ja sitä, että miksi ei ole ketään kavereita mukana, varsinkin silloin jos asia menee hirvittäväksi tenttaamiseksi, että asiasta riittäisi juttua jopa seuraavaksi puoleksi tunniksi."

        Tuollainen tenttaaminen ei ole tosiaan mistään kotoisin, mutta ei kyllä kannata liian herkkänahkaiseksikaan ruveta - ei jokin "oletko yksin reissussa?" ole mielestäni mikään outo kysymys, ei siihen tarvitse vastata kuin "joo, teki mieli lähteä matkalle... oletko itse?" ja se on siinä. En todellakaan ymmärrä, että joku alkaisi sitä kauhistelemaan.

        (Tietysti jos joku yksinäinen nainen jankkaa asiasta omituisesti, se voinee kömpelösti yrittää selvittää oletko vapaa...)

        "Mutta sitten jos nuorempi mies on yksin matkoilla tai baarissa, niin heti asiaa pidetään tosi outona ja ihmeellisenä, kun ei ole isoa kaverilaumaa mukana, niin kun kaikilla nuoremmilla miehillä aina pitäisi naisten mielestä olla."

        Naisten vai muiden miesten? Minun mielestäni miesihmiset kerääntyvät jo lapsina laumoihin ja alkavat syrjiä niitä, jotka jäävät ulkopuolelle, mutta voin olla väärässä. Samalla tavalla tyttölapset kerääntyvät pienempiin ryhmiin tai pareihin ja alkavat syrjiä niitä, jotka jäävät yksin.


      • seli seli
        DarkFear kirjoitti:

        "En edes ymmärrä, mitä yksin matkustamisessa on niin outoa...? Minun ystäväni - jotka ovat lähinnä naisia - matkustelevat jatkuvasti yksin, huomattavan pitkiäkin matkoja. Miksi nuoret naiset saisivat matkustaa yksin, mutta se olisi nuorelle miehelle säälittävää? En ymmärrä."

        Tätä mäkin olen just miettnyt, että miksi nuoret naiset saisivat kyllä aina reissuta yksin ja käydä jopa baareissakin yksin, eikä siinä ole koskaan mitään ihmeellistä. Mutta sitten jos nuorempi mies on yksin matkoilla tai baarissa, niin heti asiaa pidetään tosi outona ja ihmeellisenä, kun ei ole isoa kaverilaumaa mukana, niin kun kaikilla nuoremmilla miehillä aina pitäisi naisten mielestä olla.

        "Kuulostaa todella omituiselta. Tuollaisten tenttaajien kanssa ei kyllä kannata jatkaa keskustelua."

        Niin mäkin olen päättänyt tehdä tulevaisuudessa, sillä jatkossa aion olla suorastaan todella ylimielisen, törkeän ja epäkohteliaan oloinen kaikkia niitä kohtaan, jotka tulevat vähänkin utelemaan multa jotain yksinolon syitä ja sitä, että miksi ei ole ketään kavereita mukana, varsinkin silloin jos asia menee hirvittäväksi tenttaamiseksi, että asiasta riittäisi juttua jopa seuraavaksi puoleksi tunniksi.

        "Toisin sanoen, en ymmärrä ongelmaa, mutta jos yksin matkustaminen muuten epäilyttää, niin voihan tuo matkaseuran hakeminen palstoilta olla ihan hyväkin idea. Ja itse asiassa hyvän matkaseuran löytäminen on aika lailla sattumaa muutenkin: hyvistäkin kavereista löytyy usein matkoilla äärimmäisen ärsyttäviä piirteitä, jotka kiristävät pinnaa. Minun kokemukseni mukaan ihan jokaisesta löytyy jotain, joten yksin matkustaminen voi olla se paras vaihtoehto, jos haluaa saada matkastaan mahdollisimman paljon irti. "

        Haluaisin erittäin mielelläni hakea sitä matkaseuraa tuolta netin kautta, mutta kun en vaan tiedä yhtään sitä, että onko sieltä mahdollista löytää minkälaista seuraa, niin sen vuoksi asia hieman jännittää, kun ei ole siitä kokemusta.

        "Niin mäkin olen päättänyt tehdä tulevaisuudessa, sillä jatkossa aion olla suorastaan todella ylimielisen, törkeän ja epäkohteliaan oloinen kaikkia niitä kohtaan, jotka tulevat vähänkin utelemaan multa jotain yksinolon syitä ja sitä, että miksi ei ole ketään kavereita mukana, varsinkin silloin jos asia menee hirvittäväksi tenttaamiseksi, että asiasta riittäisi juttua jopa seuraavaksi puoleksi tunniksi."

        Tuota noin... aika äkkiä loppuu kyllä juttuseura kokonaan, jos noin niinkun "varmuuden vuoksi" otat tällaisen asenteen. Jos sun tarvii selitellä yksinoloasi puolen tunnin ajan, se on kyllä ihan itsestäsi kiinni. Ei ketään jaksa sellaiset selittelyt kiinnostaa ja varmasti häipyvät paikalta heti kun lopetat selittelyn.

        Ihan lievää vainoharhaisuutta tässä nyt on havaittavissa...


    • työtön ATM

      Kyllä sivarihintteihin aina suhtaudutaan negatiivisesti.

      • intti

        Entäs armeijan käyneisiin hintteihin?


      • adawaswsdawdad

        Ennemmin sivari kuin atm!


    • ...

      Ei taas.

    • Ei se satu

      olet "alkukesästä" lähdössä niin palataanpa kuule asiaan aikaisintaan helatorstain jälkeen. Olen lukenut tuon toisen ketjun Yksinäisyys-palstalta ja siellä olet vatvonut asiaa huhtikuusta alkaen eikä siitä sen valmiimpaa ole tullut. Ihan sama mitä sinulle vastaa, aina löytyy sama menneisyys kotikylästä joka estää elämästä vapaasti. Et ole niin mielenkiintoinen ihminen, että kukaan tuhlaisi omaa risteilyään sen tenttaamiseen oletko kenties yksin liikkeellä ja miksi.

      • "olet "alkukesästä" lähdössä niin palataanpa kuule asiaan aikaisintaan helatorstain jälkeen. Olen lukenut tuon toisen ketjun Yksinäisyys-palstalta ja siellä olet vatvonut asiaa huhtikuusta alkaen eikä siitä sen valmiimpaa ole tullut. Ihan sama mitä sinulle vastaa, aina löytyy sama menneisyys kotikylästä joka estää elämästä vapaasti. Et ole niin mielenkiintoinen ihminen, että kukaan tuhlaisi omaa risteilyään sen tenttaamiseen oletko kenties yksin liikkeellä ja miksi. "

        Joo olen siis lähdössä tonne risteilylle vasta aikaisintaan joskus keväällä tai alkukesästä, mutta halusin ottaa tämän asian puheeksi ihan sen takia, koska haluaisin löytää matkaseuraa tonne risteilylle ja ensinnäkin en haluaisi lähteä tonne reissuun täysin tuntemattomien ihmisten kanssa, eli haluaisin tutustua tähän matkaseuralaiseen/seuralaisiin jo hyvissä ajoin ennen tätä matkalle lähtöä. Tämä siis syynä siihen, miksi tämä asia on täällä esillä jo monta kuukautta ennen tätä matkalle lähtöä.

        Jos halukkaita matkalle lähtijöitä löytyy, niin sähköpostia voi laittaa mulle osoitteeseen [email protected]


    • liian vakavasti

      Et voi mitään ihmisten kyselyille paitsi että jos jäät kotiin 4 seinän sisään koko loppu-iäks. Sun pitää opetella huumorilla vastaamaan kyselyihin eikä ruveta niihin syvällisesti tai niin tosissaan kertomaan mitään tarinoita. Ei sun tarvi edes totuutta kertoa. Huumorilla pääsee eteenpäin elämässä. Sulle tää yksin olo on ilmeisesti vähän häpeä juttu niin nolostut kun siitä kysytään mutta monet meistä olemme yksinäisiä vaikka emme olisi yksin. Yksin kun olet niin voit löytää seuraa ja tutustua ihmisiin. Opi olee avoinen niin saat samaa takaisin ja taas vielä kerran ota huumori mukaan juttuun. Ei se kuulu kellekkään minkä takia oot yksin, sulla on oikeus olla siellä laivalla tai raflassa niin paljon kuin muillakin.

      • "Et voi mitään ihmisten kyselyille paitsi että jos jäät kotiin 4 seinän sisään koko loppu-iäks. Sun pitää opetella huumorilla vastaamaan kyselyihin eikä ruveta niihin syvällisesti tai niin tosissaan kertomaan mitään tarinoita. Ei sun tarvi edes totuutta kertoa. Huumorilla pääsee eteenpäin elämässä. Sulle tää yksin olo on ilmeisesti vähän häpeä juttu niin nolostut kun siitä kysytään mutta monet meistä olemme yksinäisiä vaikka emme olisi yksin. Yksin kun olet niin voit löytää seuraa ja tutustua ihmisiin. Opi olee avoinen niin saat samaa takaisin ja taas vielä kerran ota huumori mukaan juttuun. Ei se kuulu kellekkään minkä takia oot yksin, sulla on oikeus olla siellä laivalla tai raflassa niin paljon kuin muillakin. "

        Tämä onkin just se pahin ongelma, kun en oikein tiedä sitä, että miten kannattaisi vastata näille kyselijöille siihen, kun he ovat aina kyselemässä sitä, että miksi olen yksin liikkeellä ja missä kaikki kaverit oikein ovat. Enkä vaan oikein keksi mitään huumoria tästä yksinolosta, kun siinä vaan tuntee itsensä pelkästään nolatuksi toisten silmissä, eli kyse on siis todella valtavasta ongelmasta.

        Ainoa ratkaisu tähän ongelmaan olisi se, että kun löytäisi jostain matkaseuraa tälle reissulle, niin voisi olla sitten vapautunein mielin, eikä tarvisi miettiä ja pelätä sitä, että mitä muut ihmiset ajattelevat mun yksinolosta ja miten he oikein mahtavat siihen suhtautua.


    • DarkRectum

      Mulla olisi tässä sellainen ongelma, kun olisi kova into lähteä Vantaalle tässä joskus kevään tai alkukesän aikana, mutta kun ei vaan ole matkaseuraa mistään tarjolla, eli käytännössä se yksin lähteminen olisi ainoa vaihtoehto, mutta ei vaan kovin houkutteleva sellainen. Olen tässä nyt keskustellut eräällä toisella Suomi24-palstalla jo pidemmän aikaa tästä samasta aiheesta ja yrittänyt kysellä sitä, että miten Vantaalla oikein suhtaudutaan yksin oleviin nuorempiin miehiin. Monet ovat kyllä yrittäneet kannustaa ja saada mua lähtemään yksinkin tonne Vantaalle, mutta silti se vaan jännittää ja jopa ahdistaa, kun en ole koskaan elämässäni ollut yksin Vantaalla.

      Kaikkein eniten pelottaa just se, että miten oikein muut ihmiset suhtautuvat siihen, jos mun ikäiseni vajaa kolmekymppinen mies on lähtenyt yksin Vantaalle, kun kaikki muut ikäiseni nuoret ovat liikkeellä aina seurustelukumppanin, kaverin tai ison kaveriporukan kanssa. Varsinkin Vantaan baarit ja yökerhot ovat varmasti niitä pahimpia paikkoja yksinäiselle miehelle, sillä niissä paikoissa kyllä riittää varmasti ihmettelijöitä ja varmasti sitä yksinoloa joutuu selittelemään siellä illan aikana hyvin monille eri ihmisille. Tuntuu siltä, että varsinkin nuorten naisten mielestä sellaiset miehet ovat säälittäviä luusereita, jotka ovat lähteneet yksin Vantaalle, jossa olisi tarkoitus olla isolla kaveriporukalla ja pitää hauskaa yhdessä.

      Kysyisin sitä, että mitä te tän palstan kirjoittelijat itse ajattelette siitä, jos joku nuorempi mies on lähtenyt yksin Vantaalle? Pidättekö asiaa ihmettelyn arvoisena ja oletteko kyselemässä miten tarkkaan häneltä perusteluja siitä, että miksi hän oikein on Vantaalla yksin eikä kavereidensa kanssa?

      • Vantaa here I come

        :-D


      • Ei noin

        Toi Vantaalle meneminen kuulostaa paljon pelottavammalta reissulta kun Tukholmaan meneminen. Aiotko treffata Tarja Kulhon?


    • ikisinkkumies

      Rooshv antoi aikoinaan hyvän ohjeen mitä tehdään silloin kun ollaan yksin baarissa ja nainen tulee ihmettelemään missä kaverit ovat. Todetaan vain lakonisesti "I don't hava any friends".

      Kaverittomana miehenä pitää olla sellainen kuin Clint Eastwoodin esittämän Manco-hahmo elokuvassa Vain muutaman dollarin tähden.

    • Käytkö täällä usein?

      "Ainakin baareissa käydessäni olen kyllä harmikseni joutunut selittelemään aina sitä yksinoloa monille eri ihmisille illan aikana, sillä valitettavan monien mielestä kun se on niin hirveän outoa ja ihmeellistä, jos mun ikäiseni vajaa kolmekymppinen mies on yksin liikkeellä baarissa. Tämän vuoksi tuntuu just siltä, että ähintään samaa ihmettelyä se yksin liikkuminen herättäisi muissa ihmisissä myös laivaristeilyllä."

      Voi hyvänen aika.

      Oikeasti se kysymys voi todellakin olla keskustelunavaus, eikä mitään tenttaamista. Ja se taas tarkoittaa sitä, että ko. henkilö on kiinnostunut juttelemaan kanssasi, mutta ei ole keksinyt mitään fiksumpaakaan sanottavaa. Sinuna suhtautuisin tälläiseen kysymykseen positiivisesti! Eihän sitä asiaa tarvi jäädä vatvomaan. Vastaat vain jotain ympäripyöreätä ja vaihdat samantien puheenaiheen johonkin kiinnostavampaan. Esim. että "käytkö täällä usein?" Tai no, ehkä jotain muuta sittenkin...

      Toi, että sun täytyy jotenkin selitellä yksinoloasi, on vain sun omaa mielikuvitusta ja ahdistusta. Ja jos sä jäät sitä siinä tilanteessa vatvomaan, niin keskustelukumppani kyllä häipyy aika pian. Ei sitä ihan oikeasti selittelyt kiinnosta. Sitä kiinnostaa, ootko kiinnostava tyyppi vai et.

    • 13

      Lähde vaikka Pariisiin, jos niin haluat.
      Kukaan ei pystyisi tekemään ikinä yhtään mitään jos välittäisivät muiden puheista. Elätkö itsellesi vai niille muille?

    • 18+14

      Nainen: Moi. Ooksää yksin liikenteessä?
      DF (katsoo muka ympärilleen ja naurahtaa): En, täällähän on porukkaa pilvin pimein :-) Mut kyllä mä yksin risteilylle lähdin.
      Nainen: Ai, miksi?
      DF: Matkustan mieluiten yksin, silloin on vapaa liikkumaan omaan tahtiin ja katsomaan niitä nähtävyyksiä jotka kiinnostaa. Mites sinä, oletko yksin vai jonkun kanssa?

      En usko, että kukaan alkaisi jankuttaa tuon enempää yksinäisyydestä. Jos joku on niin törppö niin sehän on HÄNEN häpeänsä. Ei sinun tarvitse nähdä häntä enää ikinä,mitä sen on väliä mitä hän sinusta ajattelee tai sinä hänestä.

      • Ei noin

        Laivalla ei pokailla suomalaisia. Ruotsalaista, kiitos.

        Eikä laivalla jutella. Siellä pokataan naisia. Ruotsinlaiva on 100% varma tapa saada naista vaikka olisi miten superATM.


      • Peräkammarin poika
        Ei noin kirjoitti:

        Laivalla ei pokailla suomalaisia. Ruotsalaista, kiitos.

        Eikä laivalla jutella. Siellä pokataan naisia. Ruotsinlaiva on 100% varma tapa saada naista vaikka olisi miten superATM.

        Sä et taida käsittää miten surkeita pokaajia jotkut ovat. Mäkin olen ollut joitakin kertoja ruotsinlaivalla nuorempana enkä saanut kertaakaan naista.


      • Ei noin
        Peräkammarin poika kirjoitti:

        Sä et taida käsittää miten surkeita pokaajia jotkut ovat. Mäkin olen ollut joitakin kertoja ruotsinlaivalla nuorempana enkä saanut kertaakaan naista.

        Miehille tulee karismaa vasta vanhemmiten. Ei munkaan 17v babyfacelook keneenkään vedonnut.


      • myöskin käynyt
        Ei noin kirjoitti:

        Miehille tulee karismaa vasta vanhemmiten. Ei munkaan 17v babyfacelook keneenkään vedonnut.

        ...laivalla parikymppisenä ja sitten kolmikymppisenä. Yhteensä varmaan yli kymmenen risteilyä tai menopaluuta, joiden ohjelmaan on kuulunut baareilu. Ikinä ei ole irronnut. Kerran pääsin nukkumaan yhden naisen viereen, mutta silloinkaan ei saanut koskea tissejä pitemmälle, kun pimun kaveri nukkui yläpetissä.

        Mutta aloittajalle, jos ilman "syytä" laivalla oleminen vaivaa mieltä, niin sano vaikka että käyt katsomassa Tukholman autokauppoja. Monihan niissä nykyään käy, kun tuonti on helppoa ja hinnat paremmat. Antaa heti rahamiehen kuvankin :)


      • Onnistuuko todella
        Ei noin kirjoitti:

        Laivalla ei pokailla suomalaisia. Ruotsalaista, kiitos.

        Eikä laivalla jutella. Siellä pokataan naisia. Ruotsinlaiva on 100% varma tapa saada naista vaikka olisi miten superATM.

        nyt en ainakaan ole ikinä edes yrittänyt, kun en osaa niitten kieltä ja niillä on kovasti nokka pystyssä.


      • Ei noin
        Onnistuuko todella kirjoitti:

        nyt en ainakaan ole ikinä edes yrittänyt, kun en osaa niitten kieltä ja niillä on kovasti nokka pystyssä.

        Yllättävän hyvällä prosentilla. Varmaan just siksi etten puhu ruotsia. Ne ei huomaa miten idiootti olen.

        100% onnistuminen ei ole taattu mutta joskus saattaa irrota.


      • Ei noin
        myöskin käynyt kirjoitti:

        ...laivalla parikymppisenä ja sitten kolmikymppisenä. Yhteensä varmaan yli kymmenen risteilyä tai menopaluuta, joiden ohjelmaan on kuulunut baareilu. Ikinä ei ole irronnut. Kerran pääsin nukkumaan yhden naisen viereen, mutta silloinkaan ei saanut koskea tissejä pitemmälle, kun pimun kaveri nukkui yläpetissä.

        Mutta aloittajalle, jos ilman "syytä" laivalla oleminen vaivaa mieltä, niin sano vaikka että käyt katsomassa Tukholman autokauppoja. Monihan niissä nykyään käy, kun tuonti on helppoa ja hinnat paremmat. Antaa heti rahamiehen kuvankin :)

        Sä et vaan yritä tarpeeksi. Kun pistät riman yhtä alhaalle kun minä ja opettelet vielä nauttimaan siitä, saat seksiä aina. Jos kauniit tai edes tavikset ei lämpene niin vähintään se mua 15-20 vanhempi ylipainoinen nainen lämpenee. 45-55v naiset suostuvat kyllä yhtymään kolmekymppiseen kundiin joka ei ole ihan sieltä rumimmasta päästä vaikkei miesmalliksi kelpaisikaan...


    • Ei noin

      1. Ketään ei kiinnosta.
      2. Menet vaan.
      3. Juot kännit ja isket muutaman naisen niin sitten et edes näytä yksinäiseltä jos haittaa.

      Oma edellinen laivaristeily oli teinilauman valvojana. Sillä risteilyllä valvoja oli vähän kännissä ja taisi päätyä punkkaamaankin jonkun naisen kanssa. Eli teinit käyttäytyi mua paremmin vaikken niitä baarissa jaksanutkaan katella. Mutta yksin mä siellä liikuin enimmäkseen. Eikä ketään kiinnostanut.

    • ...

      jos mies
      - on yksin baarissa, ravintolassa syömässä, elokuvissa, laivalla tai seuramatkoilla
      - ei ole sosiaalisesti verkostoitunut
      - harrastaa yksin jotain mutta ei mitään muiden kanssa
      - ei osallistu työpaikan pikkujouluihin, saunailtoihin yms.

      • Ei noin

        Käyn aika usein yksin parilla. Olenko nyt todella viallinen juuri tämän asian takia?

        En mä aina kaipaa seuraa eikä sitä tietenkään tällä iällä edes aina ole kun kaverit alkaa olla niin vakiintuneita omiin suhteisiinsa. Jos jotain huvittaa tehdä yksin, teen sen yksin muutenkin vaikka seuraakin saisi. Jotain festareita nyt ei välttämättä jaksa yksin mutta olen ollut eräässä turistirysässä äkkilähdöllä maniapäissäni viikon kun yksi exä jätti ja kaipasin maisemanvaihdosta.


      • Ei noin
        Ei noin kirjoitti:

        Käyn aika usein yksin parilla. Olenko nyt todella viallinen juuri tämän asian takia?

        En mä aina kaipaa seuraa eikä sitä tietenkään tällä iällä edes aina ole kun kaverit alkaa olla niin vakiintuneita omiin suhteisiinsa. Jos jotain huvittaa tehdä yksin, teen sen yksin muutenkin vaikka seuraakin saisi. Jotain festareita nyt ei välttämättä jaksa yksin mutta olen ollut eräässä turistirysässä äkkilähdöllä maniapäissäni viikon kun yksi exä jätti ja kaipasin maisemanvaihdosta.

        Lärvit ihan koko viikon. Aamulla korkkasin jotain halpisrommia kun heräsin, sitten altaalle tai rannalle vetämään lisää ja tyttöjä iskemään. Ihan mainio viikko.


      • "on yksin baarissa, ravintolassa syömässä, elokuvissa, laivalla tai seuramatkoilla "
        Jos tuon takia leimataan vialliseksi niin saa samantien leimata melkoisen joukon.
        Käyn nimittäin usein yksin ravintolassa, elokuvissa, jne.. Ja aika moni muukin on yksin syömässä.


      • Ei se satu
        itmies kirjoitti:

        "on yksin baarissa, ravintolassa syömässä, elokuvissa, laivalla tai seuramatkoilla "
        Jos tuon takia leimataan vialliseksi niin saa samantien leimata melkoisen joukon.
        Käyn nimittäin usein yksin ravintolassa, elokuvissa, jne.. Ja aika moni muukin on yksin syömässä.

        kävin yksin syömässä. Kotona ei ole kuin jouluruokien tähteitä, joten menin ulos syömään. Paikka oli ihan täynnä eli moni muukin on varmaan jo kyllästynyt jouluruokiin. Luin iltapäivälehdet ja söin. Ei tullut kukaan kysymään miksi olen yksin. Enkä tajunnut edes katsoa oliko siellä muita yksinäisiä.

        Huomennakin menen kaupungille yksin (pitää hoitaa asioita) ja todennäköisesti käyn syömässä yksin.

        Uudeksi vuodeksi lähden reissuun yksin. (Sori Jungfrau, pidetään ne 20-luvun bileet vaikka vappuna, nyt on pakko päästä pois tästä pakkasesta ja pimeydestä). Harkintaa ja suunnittelua se vaati 2-3 päivän verran.

        Eli ihan omassa mielikuvituksessa Dark Fearilla ovat ne tenttaajat, jotka vaativat selitystä sille miksi hän on yksin liikkeellä. Oikeasti.


      • Snjeps
        Ei se satu kirjoitti:

        kävin yksin syömässä. Kotona ei ole kuin jouluruokien tähteitä, joten menin ulos syömään. Paikka oli ihan täynnä eli moni muukin on varmaan jo kyllästynyt jouluruokiin. Luin iltapäivälehdet ja söin. Ei tullut kukaan kysymään miksi olen yksin. Enkä tajunnut edes katsoa oliko siellä muita yksinäisiä.

        Huomennakin menen kaupungille yksin (pitää hoitaa asioita) ja todennäköisesti käyn syömässä yksin.

        Uudeksi vuodeksi lähden reissuun yksin. (Sori Jungfrau, pidetään ne 20-luvun bileet vaikka vappuna, nyt on pakko päästä pois tästä pakkasesta ja pimeydestä). Harkintaa ja suunnittelua se vaati 2-3 päivän verran.

        Eli ihan omassa mielikuvituksessa Dark Fearilla ovat ne tenttaajat, jotka vaativat selitystä sille miksi hän on yksin liikkeellä. Oikeasti.

        Jesh. Minustakin ongelma on lähinnä se, että DF häpeää sitä että on yksin liikenteessä ja siksi pelkää että aletaan kyselemään jne.

        Jos DF haluat sinne risteillle mennä, niin mene ihmeessä. Sinun itsesi takia sinä sen teet, et niiden muiden ihmisten. Jos joku kysyy että oletko yksin, niin toteat reilusti että olet, etkä ala sitä mitenkään anteeksi pyytelemään tai häpeämään. Eikä niille kyselijöille tarvitse tyly olla, en oikein usko että kukaan jaksaa sitä puolta tuntia sulta sitä tentata jossain laivalla, tai ylipäätään missään. Jos kauheasti kyselee, niin vaihda ihmeessä puheenaihetta.

        Anna mennä vaan. Älä mieti liikaa mitä muut ajattelee tai ei ajattele.


      • UskovATM1977

        Nuo sopii just hyvin minuun.

        EN tosin käy baareissa, seuramatkaoilla tai ravintolassa. Elokuvissa käyn aina yksin.
        Mulla ei ole sosiaalista verkostoa. Työssä on työkaverit, seurakunnassa seurakuntakaverit, mutta vapaa-aikana ei ole kavereita. Pelailen konsolilla, soittelen kitaraa itsekseni ja seurakunnassa yhdessä bändissä, luen..jne kaikkea mitä yksin voi vaan tehdä.

        Syitä: yksi syy voisi olla se, että olen uskossa oleva kristitty (selittyy jatkossa). Toisena voisi sanoa heikko itsetunto, joka sai alkunsa koulukiusaamisesta kun olin ala-asteella ja jatkui yläasteelle asti. Siitä en ole koskaan täysin toipunut. Mutta eteenpäin mennään. Yksinäisyyteeni ja siinä viihtymiseeni vaikuttaa myös se, että olen uskossa...--> koulukiusaamisen vuoksi en halua joutua pilkatuksi/haukutuksi --> uskovaisiin suhtaudutaan aika huonosti yleensä --> en voi olla täysin oma itseni ihmisten seurassa eli en voi kertoa olevani uskossa --> mielummin yksin siis. Pelkään ihmisten suhtautumista minuun, jos kerron uskostani. Kukaan ei esim työpaikassani tiedä, että olen uskossa..ja hyvä niin. Ehkä se vapauttaisi jos kertoisin, mutta ei uskalla..en halua tulla pilkatuksi, se sattuu liikaa. Siinä ehkä ne syyt.

        Myös sinkkuuteni syy on tuo uskovaisuuteni...suurin osa naisista karsiutuu jo heti pois, koska monikaan ei halua seurustella uskovaisen kanssa. Jäljelle jäävät uskovaiset seurakuntanaiset..heihin pätevät suurimmaksi osaksi samat "parisuhdesäännöt" kuin muihinkin naisiin --> he valitsevat sen komeimman uskovaisen miehen. Seurakunnassakin on pääosin "komeita/kauniita" pariskuntia. Siis siitäkin karsiudun. Siis yksin elän.

        Olen 33-v ATM-uskova mies siis. Elämä on kovaa, mutta kyllä se näinkin menee!


      • kyllä näitäääääää

        Kyllä näitä kaltaisiasi henkilöitä todellaikin on(ja ilmeisesti aika paljonkin) jotka katsovat yksin liikkuvassa ja yleensä vailla seuraa elävässä miehessä olevan väistämättä jotain vikaa, josta viasta siis tämän vaille seuraa jäämisen taas katsotaan johtuvan. Tämä onkin juuri yksi tärkeä syy siihen miksi jostain syystä(tai vaikka ilman erityisempää syytäkin) yksin vailla seuraa elämään päätynyt mies alkaa vältellä liikkumista erityisesti niissä paikoissa joita pidetään sellaisina joista seuraa haetaan.
        Tämä on niitä kulttuurisia juttuja, ja ilmeisesti juuri meidän kulttuurissamme tämä asia on ihan korostetulla tavalla näin. Olen joskus huomannut miten monille miehillemmekin tulee aivan paniikinomainen ilmekkin kasvoille jos he ovat vaan jossain yksittäisessä tilanteessakin jäämässä ilman seuraa. Ilmeisesti tällaisieksi yksinään jäämistä pelkääväksi kasvetaan tai kasvatetaankin meillä ihmisiä nimenomaan koululaitoksessamme jossa jostain syytä epäsuosioon joutuneet yksilöt eristetään tai ainakin päädytään eristämään sosiaalisesti hyvinkin raa-alla tavalla.
        Mieshän voi syrjäytyä prisuhde/seksi-markkinallisesti ja usein sitä myötäkin vielä sosiaalisestikkin vasta joskus myöhemmälläkin iällä kuin koulu- tai teini-iässäiässä, mutta ilmeisesti suurin osa ihmisistä mieltää miehen sosiaalisen syrjäytymisen juuri jotain koululaitoksessamme syrjäytymistä vastaavaksi ja siksi varsin kielteiseksi asiaksi ja ositukseksi siitä että miehessä on oltava jotain vikaa kun hän kerran vaille seuraa on jäänyt(siis nimenomaan jotain sellaista vikaa jota koululaitoksssamme epäsuosioon joutuneella katsotaan olevan).
        Tämä onkin juuri yksi merkiytävimpiä syitä siihen miksi miehen pafrisuhde/seksi-markkinoilta syrjäytyminen ja sitä myötä sosiaalinenkin syrjäytyminen on kulttuurissamme itse itseään ruokkiva kierre.


      • " on yksin baarissa, ravintolassa syömässä, elokuvissa, laivalla tai seuramatkoilla
        - ei ole sosiaalisesti verkostoitunut
        - harrastaa yksin jotain mutta ei mitään muiden kanssa
        - ei osallistu työpaikan pikkujouluihin, saunailtoihin yms. "

        Tämä onkin taas oikein sitä tyypillistä suomalaista kapeakatseisuutta ja ahdasmielisyyttä, jossa ei osata ajatella ollenkaan sitä, että tähän yksinäisyyteen voi olla mitä erilaisempia syitä ja kuten mun tapauksessa, niin se elämä ei vaan ole mennyt aina niin onnellisesti kuten näillä jollain pinnallisilla facebook-fanaatikoilla, jotka jaksavat aina hehkuttaa sitä oman elämänsä täydellisyyttä kaikille tuntemattomille ihmisille tuolla facebookissa.

        - Ei ole kavereita, joiden kanssa käydä baareissa, leffoissa, laivalla tai ylipäätään missään.

        - Facebookiin en ainakaan halua liittyä, koska ei ole ketään kavereita ja mikä pahinta niin siellä törmäisi kuitenkin kaikkiin entisiin koulukavereihin ja muihin kotipuolen tyyppeihin, joiden kanssa on mennyt välit poikki jo vuosikausia sitten.

        - Työpaikat ovat vaihtuneet mulla yleensä jo viimeistään muutaman kuukauden välein, syynä useimmiten huono työilmapiiri, johon en ole sopeutunut. Joten eipä ole koskaan elämässä tarvinnut osallistua yhtään mihinkään työpaikan illanviettoihin.


      • Snjeps kirjoitti:

        Jesh. Minustakin ongelma on lähinnä se, että DF häpeää sitä että on yksin liikenteessä ja siksi pelkää että aletaan kyselemään jne.

        Jos DF haluat sinne risteillle mennä, niin mene ihmeessä. Sinun itsesi takia sinä sen teet, et niiden muiden ihmisten. Jos joku kysyy että oletko yksin, niin toteat reilusti että olet, etkä ala sitä mitenkään anteeksi pyytelemään tai häpeämään. Eikä niille kyselijöille tarvitse tyly olla, en oikein usko että kukaan jaksaa sitä puolta tuntia sulta sitä tentata jossain laivalla, tai ylipäätään missään. Jos kauheasti kyselee, niin vaihda ihmeessä puheenaihetta.

        Anna mennä vaan. Älä mieti liikaa mitä muut ajattelee tai ei ajattele.

        "Jesh. Minustakin ongelma on lähinnä se, että DF häpeää sitä että on yksin liikenteessä ja siksi pelkää että aletaan kyselemään jne. "

        Kyllähän se yksin liikkuminen tuntuu todella häpeälliseltä ja väkisinkin sitä tulee heti mieleen, että mitä muut ihmiset oikein mahtavat ajatella, kun he näkevät, että mun ikäiseni nuorempi mies on yksin liikkeellä sellaisessa paikassa, jossa kaikki muut mun ikäiset miehet ovat liikkeellä vähintään yhden kaverin tai isomman kaveriporukan kanssa. Varsinkin entisen kotikaupungin baareissa oli todella häpeällistä käydä yksinään, kun kaikki nuoret tuntevat siellä toisensa jotain kautta ja kaikilla muilla oli aina kaverit mukana baareissa ja muissa sosiaalisissa tapahtumissa. Näistä traumoista johtuen en oikein meinaa uskaltaa lähteä ollenkaan baareihin tai laivaristeilyille, kun niissä pitäisi olla aina kavereita mukana, johon mulla ei valitettavasti ole mahdollisuutta elämässä tapahtuneiden pahojen epäonnistumisten takia.

        "Jos DF haluat sinne risteillle mennä, niin mene ihmeessä. Sinun itsesi takia sinä sen teet, et niiden muiden ihmisten. Jos joku kysyy että oletko yksin, niin toteat reilusti että olet, etkä ala sitä mitenkään anteeksi pyytelemään tai häpeämään. Eikä niille kyselijöille tarvitse tyly olla, en oikein usko että kukaan jaksaa sitä puolta tuntia sulta sitä tentata jossain laivalla, tai ylipäätään missään. Jos kauheasti kyselee, niin vaihda ihmeessä puheenaihetta. "

        Ainakin kotipuolessa baareissa riitti kyllä jatkuvasti kyselijöitä, kun olin yksin liikkeellä baareissa. Jos puheenaihettakin yritti vaihtaa, niin eipä siinä pitkään mennyt, kun vastapuoli oli jo vetämässä keskustelua takaisin siihen mun yksinolon syihin. Oli niin totaalisen ahdistavaa ja vittumaista asua tollaisessa ahdasmielisessä tuppukylässä, jossa kaikki tuntevat toisensa ja kaikki ovat niin helvetin kiinnostuneita toisten ihmisten asioista. Kun vaan saisi jostain sitä matkaseuraa tolle laivaristeilylle, niin olisi mukavaa, kun saisi lähteä vapautunein fiiliksin, eikä tarvisi pelätä ja miettiä sitä, että miten uskaltaa edes laivan baareihin mennä, kun ei ole ketään kaveria mukana.


    • onnistut kyl

      käyhän monet yksin viihteellä esim. työmatkoillaan ja ei silloin ole välttämättä yhtään tuttua koko kaupungissa. joskus ei edes koko maassa! hyvässä lykyssä saatat itsekin törmätä johonkin em. kaltaisesta syystä yksin matkustavaan ja sitten voittekin olla yhdessä :D

    • Mies1985

      Liityn kannustajien joukkoon ja sanon vain että jos joku noin kysyy niin se voi tarkoittaa ihan sitä että he haluavatkin ehkä tutustua ja siitä on keskustelu hyvä aloittaa. Minulla on joskus ollut hyviä keskusteluita ihmisten kanssa jotka ovat kysyneet tuollaista.

    • anonyymi atm

      Ajattele asiaa positiiviselta kantilta: sinulle tullaan sentään juttelemaan. Esim. minulle ja luultavasti monille muillekaan palstaolmeille ei ole koskaan suotu tuollaista mahdollisuutta ei netissä eikä oikeassa elämässäkään, ainakaan jos asiakaspalvelijoita ei lasketa.

      • Matkakumppani?

        Yksin matkustava mies laivalla? Halleluja! Ei siis tarvitse säätää, kummalla/kenellä hytissä asuvalla lykästää ensimmäisellä ja kuka sinne säntää panonsa kanssa! Voi ihanaa: kaikenlainen turha säätö jää laivamatkasta pois!

        Ei muuta kuin lippua varaamaan :) Ihan oikeasti: älä mieti vaan ELÄ! Uskalla heittäytyä ja mokata, jos tarve vaatii. Tulet löytämään elämästä sen valoisamman puolen, DF! :)


      • Ei noin
        Matkakumppani? kirjoitti:

        Yksin matkustava mies laivalla? Halleluja! Ei siis tarvitse säätää, kummalla/kenellä hytissä asuvalla lykästää ensimmäisellä ja kuka sinne säntää panonsa kanssa! Voi ihanaa: kaikenlainen turha säätö jää laivamatkasta pois!

        Ei muuta kuin lippua varaamaan :) Ihan oikeasti: älä mieti vaan ELÄ! Uskalla heittäytyä ja mokata, jos tarve vaatii. Tulet löytämään elämästä sen valoisamman puolen, DF! :)

        Helvetin hyvä idea.


    • 9+17

      ei tule ikinä lähtemään laivalle (tai minnekään muuallekaan), ei yksin eikä seurassa.

      • Reipas Poikamies

        Sanoisin tenttaaja-naisille laivalla että olenkin varattu ja tulin muka työmatkalle (niitä kolhoja käyttis volvoja tsekaamaan), ja haluan vaihtelua seksiini laiva reissulla ;) Tästä aasin silta naisen seksi tottumuksiin ja tässä kohtaa voisin todeta että sorry hani, tuota just lähdin pakoon ;) (alter ego?)

        voin lähteä laivalle, tukholmaan, hampuriin, tallinnaan vaikka huomenna yksin.


    • ttgrt

      Että olet laivayhtiön palkkaama siviilipukuinen hyttien patjojen tarkastaja, ja sinun pitää käydä takistamassa hänenkin hyttinsä.

    • Risteilijätär

      On se, että kaikki ovat niin humalassa, että kukaan ei jaksa miettiä muiden menemisiä tai sitä miksi kukin on yksin. Ja nekin, jotka ovat selvinpäin, tuskin sellaista miettivät, ajattelevat ehkä että olet menossa tapaamaan ruottalaista lissuas. :D Menet risteilylle, käyt kaupoissa, otat hytissä alottelut ja menet baariin. Jos siellä näet iloista porukkaa, niin lykkäydyt lähemmäksi hymyillen. Usein jo hyttien edustalla tai hississä tapaa iloista (humaltunutta) porukkaa, juttelet niille ja hymyilet, niin varmasti pyytävät mukaansa viettämään iltaa. Olet vaan avoin, rento ja iloinen, etkä ota kaikkea niin turhan vakavasti. Kukaan ei mieti muiden tekemisiä, koska kaikki miettivät vain omaa napaansa.

      • jooo----------

        " Olet vaan avoin, rento ja iloinen, etkä ota kaikkea niin turhan vakavasti. Kukaan ei mieti muiden tekemisiä, koska kaikki miettivät vain omaa napaansa. "

        Tässä on kyllä paljon perää ja juuri tämä asia kannattaakin aina muistaa silloin jos kokee jotenkin kornina sen kun johonkin paikkaan on sekoilemaan tullut mentyä. Ihmisiä ei oikeasti niin paljon kiinnosta muiden ihmisten asiat. Ei varsinkaan heille outojen ihmisten asiat.
        Siinä vaiheessa tämä asia kuitenkin pakkaa tulemaan aina esille jos on tarkoitus tutustua tai ylipäätänsä edes jotain puhua. Se on siis totta että naiset lähes säännönmukaisesti kysyvät mieheltä että oletko yksin liikkeellä, jos he vaan vähänkin epäilevät miehen olevan vailla seuraa. Lisäksi tulee usein tähän päälle vielä niitä tivauksia että miksi olet yksin liikkeellä. Kyllä se on meidän kulttuurissamme korostetusti niin, että mies on naisille turn-off jos he huomaavat miehen liikkuvan ja olevan vailla seuraa.
        Äkkiseltään voisi kuvitella naisen kiinnostuvan miehestä jopa enemmän siksi jos miehellä ei ole naisseuraa, ja jossain kulttuureissa tämä asia voikin olla enemmän näin. Meillä kuitenkin naiset pyrkivät aina nimenomaan niiden miesten nussittaviksi jotka näyttävät olevan sosiaalisesti ja parittelullisesti suosittuja. Ilmeisesti tähän asiaan liittyy jotain hyvin primitiivistä vahvaa taipumusta. Muistan aikanaan maalla kun oli näitä n.s. lattiakanaloita ja seassa kukkoja, ja kun niitä joskus tuli seurattua niin kyllä ne kanat aina sen suositumman kukon lauman perään taapertamaan pyrkivät.


      • 19
        jooo---------- kirjoitti:

        " Olet vaan avoin, rento ja iloinen, etkä ota kaikkea niin turhan vakavasti. Kukaan ei mieti muiden tekemisiä, koska kaikki miettivät vain omaa napaansa. "

        Tässä on kyllä paljon perää ja juuri tämä asia kannattaakin aina muistaa silloin jos kokee jotenkin kornina sen kun johonkin paikkaan on sekoilemaan tullut mentyä. Ihmisiä ei oikeasti niin paljon kiinnosta muiden ihmisten asiat. Ei varsinkaan heille outojen ihmisten asiat.
        Siinä vaiheessa tämä asia kuitenkin pakkaa tulemaan aina esille jos on tarkoitus tutustua tai ylipäätänsä edes jotain puhua. Se on siis totta että naiset lähes säännönmukaisesti kysyvät mieheltä että oletko yksin liikkeellä, jos he vaan vähänkin epäilevät miehen olevan vailla seuraa. Lisäksi tulee usein tähän päälle vielä niitä tivauksia että miksi olet yksin liikkeellä. Kyllä se on meidän kulttuurissamme korostetusti niin, että mies on naisille turn-off jos he huomaavat miehen liikkuvan ja olevan vailla seuraa.
        Äkkiseltään voisi kuvitella naisen kiinnostuvan miehestä jopa enemmän siksi jos miehellä ei ole naisseuraa, ja jossain kulttuureissa tämä asia voikin olla enemmän näin. Meillä kuitenkin naiset pyrkivät aina nimenomaan niiden miesten nussittaviksi jotka näyttävät olevan sosiaalisesti ja parittelullisesti suosittuja. Ilmeisesti tähän asiaan liittyy jotain hyvin primitiivistä vahvaa taipumusta. Muistan aikanaan maalla kun oli näitä n.s. lattiakanaloita ja seassa kukkoja, ja kun niitä joskus tuli seurattua niin kyllä ne kanat aina sen suositumman kukon lauman perään taapertamaan pyrkivät.

        sen kun valehtelee valkoisesti et miksi on yksin. matkalla muka työn, koulun, sukulaisten ties minkä takia ja "oli pakko päästä viihteelle"


    • Kukaan ei kysele

      Yksin voi aivan hyvin mennä. Paremman mahiksen sen seuran löytämisen kanssakin.

    • ??

      Joko oot käynyt risteilyllä

    • En ole vielä käynyt, enkä varmasti tule koskaan yksin mihinkään risteilylle tai ulkomaan matkalle edes lähtemään, kun olisi liian paljon kaikenlaisia riskejä, jos tonne risteilylle lähtisi yksinään ilman ketään kavereita.

      • Mitä sulle

        nykyään kuuluu?


      • Seppäseppo

        Mitä kaikkea olet saavuttanut kuluneen vuoden aikana itsesäälissä rypemisellä?
        Et mitään? No kannattaisiko tehdä asialle jotain. kohta huomaat olevasi 60vuotias yksinäinen mies, joka ei ole tehnyt mitään elämänsä aikana.

        Ensin opettelet nauttimaan elämästä yksin ja sitten hankit niitä kavereita.


      • Fkkkkllllaaaa
        Seppäseppo kirjoitti:

        Mitä kaikkea olet saavuttanut kuluneen vuoden aikana itsesäälissä rypemisellä?
        Et mitään? No kannattaisiko tehdä asialle jotain. kohta huomaat olevasi 60vuotias yksinäinen mies, joka ei ole tehnyt mitään elämänsä aikana.

        Ensin opettelet nauttimaan elämästä yksin ja sitten hankit niitä kavereita.

        Sä et ymmärrä. Ihan liikaa riskejä siinä että nauttis elämästä. Parempi olla nauttimatta.


      • Seppäseppo kirjoitti:

        Mitä kaikkea olet saavuttanut kuluneen vuoden aikana itsesäälissä rypemisellä?
        Et mitään? No kannattaisiko tehdä asialle jotain. kohta huomaat olevasi 60vuotias yksinäinen mies, joka ei ole tehnyt mitään elämänsä aikana.

        Ensin opettelet nauttimaan elämästä yksin ja sitten hankit niitä kavereita.

        Mitä mä muka sillä saavuttaisin, jos lähtisin yksin johonkin laivaristeilylle? Yksin lähtemällä sitä ei saisi mitään muuta kun pahan mielen siitä, kun joutuisi kuitenkin olemaan koko matkan ajan ilman minkäänlaista juttuseuraa ja sitten laivan baareissa muut ihmiset kyselisivät painostavaan sävyyn siitä yksinolosta ja siitä miksei ole ketään kavereita siellä mukana.

        Pahimmassa tapauksessa siellä laivalla saattaisi törmätä vaikka vanhoihin koulukavereihin, työkavereihin tai muihin kotiseudun ihmisiin ja he tietenkin kyselisivät myös siitä yksinolosta ja onnistuisivat muutenkin reissuni täysin pilaamaan.


    • 1110

      Älkää ruokkiko trollia.

    • antiartist,,,,

      Darkfear poika lähti risteileen
      Jäi siellä yksin tieten, jee!
      Tyttö kysyi, oot sä yksin vai?
      On toinen persoona ainoain.

      Muut pojat pääsi kairaamaan
      Sitä blondii tonne tiskin taa
      Darkfear yksin istumaan
      Samaa paskaa jauhamaan

      Broidi kyllä muistuttaa
      Kokenutta maailmanmatkaaja
      Mut mitä mutsi miettii taas
      Jos alan elämästä nauttimaan?

      Parempi jäädä kotiin istumaan
      Turvallisen näyttöpäätteen taa
      Suomi24 palstalla
      Meikäkin voi olla jumala

      • Onneksi en ole koskaan yksin mihinkään risteilylle tai muuhunkaan ulkomaan matkalle lähdössä, niin eipä tarvitse pelätä mitään tollaisia ongelmia, mitä siitä yksin lähtemisestä voisi oikein seurata.

        On niin kalliitakin noi laivaristeilyt, ettei niihin viitsi kyllä missään tapauksessa yksinään lähteä, kun tuntuisi ihan turhalta maksaa hirveitä hintoja jostain yksinäisestä kakkoslaadun risteilystä, jossa ei edes viihtyisi ollenkaan.


      • Paniikki iskeytyy
        DarkFear kirjoitti:

        Onneksi en ole koskaan yksin mihinkään risteilylle tai muuhunkaan ulkomaan matkalle lähdössä, niin eipä tarvitse pelätä mitään tollaisia ongelmia, mitä siitä yksin lähtemisestä voisi oikein seurata.

        On niin kalliitakin noi laivaristeilyt, ettei niihin viitsi kyllä missään tapauksessa yksinään lähteä, kun tuntuisi ihan turhalta maksaa hirveitä hintoja jostain yksinäisestä kakkoslaadun risteilystä, jossa ei edes viihtyisi ollenkaan.

        Risteilyllä on tosiaan ihan hirveät riskit. Viikoittain siellä kuolee ja haavoittuu kymmeniä ihmisiä, usein esim. jäävuoreen törmätessä. Eikä pidä unohtaa Estoniaa. Ei ollut hyvä juttu se. Voi hyvin tapahtua uudelleen.

        Lisäksi on kaikenlaiisa muita riskejä. Voi liukastua portaissa ja lyödä päänsä, tai hukkua pallomereen. Laivan lattiamatoista tulee staattistä sähköä, joka voi varmaan tappaa. Joku voi nähdä että sinulla on rahaa ja ryöstää sinut. Känninen voi käydä päälle. Nainen voi vietellä ja tartuttaa taudin.

        Ja tosiaan se raha. Eihän tosiaankaan ole mitään järkeä maksaa sellaisesta, josta on unelmoinut useamman vuoden. Ilmaisesksi ne risteilyt pitäisi antaa ja tarjota vielä ateriat kaupan päälle.

        Voi luoja että pelottaa. Enpä taida mennä lainkaan ulos tänään. Toisaalta kotiinkin on moni kuollut. Apua!


      • Paniikki iskeytyy kirjoitti:

        Risteilyllä on tosiaan ihan hirveät riskit. Viikoittain siellä kuolee ja haavoittuu kymmeniä ihmisiä, usein esim. jäävuoreen törmätessä. Eikä pidä unohtaa Estoniaa. Ei ollut hyvä juttu se. Voi hyvin tapahtua uudelleen.

        Lisäksi on kaikenlaiisa muita riskejä. Voi liukastua portaissa ja lyödä päänsä, tai hukkua pallomereen. Laivan lattiamatoista tulee staattistä sähköä, joka voi varmaan tappaa. Joku voi nähdä että sinulla on rahaa ja ryöstää sinut. Känninen voi käydä päälle. Nainen voi vietellä ja tartuttaa taudin.

        Ja tosiaan se raha. Eihän tosiaankaan ole mitään järkeä maksaa sellaisesta, josta on unelmoinut useamman vuoden. Ilmaisesksi ne risteilyt pitäisi antaa ja tarjota vielä ateriat kaupan päälle.

        Voi luoja että pelottaa. Enpä taida mennä lainkaan ulos tänään. Toisaalta kotiinkin on moni kuollut. Apua!

        Ei mua se laivojen turvallisuus pelota, vaan enemmänkin nämä vanhat tutut asiat, joista oon ennenkin täällä kertonut. Yksin lähtiessä kun olisi liian suuret riskit sen suhteen, että siellä laivalla saattaisi hyvinkin törmätä sellaisiin ihmisiin, joita ei halua siellä nähdä varsinkaan yksin ollessa. Kuten mm. vanhoja koulukavereita, entisiä ja nykyisiä työkavereita ja muita kotiseudun ihmisiä.

        Kyllähän siinä olisi risteily pahemman kerran pilalla, kun yksin olisi liikkeellä ja sattuisi näkemään siellä vaikka vanhoja koulukavereita tai muita kotiseudun ihmisiä, jotka tulisivat sitten mulle juttelemaan ja kyselisivät tietenkin samalla siitä yksinolosta ja ihmettelisivät sitä että miksei mulla ole siellä ketään kavereita mukana. Pahinta olisi se jos vaikka työkaverit sattuisivat näkemään mut yksin laivalla ja tietenkin siitä yksinolosta saisi kuulla heti seuraavana työpäivänä ja oma maine olisi töissäkin aivan mennyttä, eikä uskaltaisi sen jälkeen töihin edes mennä.


      • Njyhh
        DarkFear kirjoitti:

        Ei mua se laivojen turvallisuus pelota, vaan enemmänkin nämä vanhat tutut asiat, joista oon ennenkin täällä kertonut. Yksin lähtiessä kun olisi liian suuret riskit sen suhteen, että siellä laivalla saattaisi hyvinkin törmätä sellaisiin ihmisiin, joita ei halua siellä nähdä varsinkaan yksin ollessa. Kuten mm. vanhoja koulukavereita, entisiä ja nykyisiä työkavereita ja muita kotiseudun ihmisiä.

        Kyllähän siinä olisi risteily pahemman kerran pilalla, kun yksin olisi liikkeellä ja sattuisi näkemään siellä vaikka vanhoja koulukavereita tai muita kotiseudun ihmisiä, jotka tulisivat sitten mulle juttelemaan ja kyselisivät tietenkin samalla siitä yksinolosta ja ihmettelisivät sitä että miksei mulla ole siellä ketään kavereita mukana. Pahinta olisi se jos vaikka työkaverit sattuisivat näkemään mut yksin laivalla ja tietenkin siitä yksinolosta saisi kuulla heti seuraavana työpäivänä ja oma maine olisi töissäkin aivan mennyttä, eikä uskaltaisi sen jälkeen töihin edes mennä.

        Tuskinpa sulla kovin suurta mainetta töissä on, tai missään muuallakaan. Eiköhän ne työkaveritkin sun yksinäisyytesi jo tiedä, jos et kerran koskaan kerro missään käyneesi ja olet viikonloppuisinkin usein töissä. Ei se mikään suuri salaisuus taida olla.


      • vcxvcxvxvxvv
        DarkFear kirjoitti:

        Onneksi en ole koskaan yksin mihinkään risteilylle tai muuhunkaan ulkomaan matkalle lähdössä, niin eipä tarvitse pelätä mitään tollaisia ongelmia, mitä siitä yksin lähtemisestä voisi oikein seurata.

        On niin kalliitakin noi laivaristeilyt, ettei niihin viitsi kyllä missään tapauksessa yksinään lähteä, kun tuntuisi ihan turhalta maksaa hirveitä hintoja jostain yksinäisestä kakkoslaadun risteilystä, jossa ei edes viihtyisi ollenkaan.

        No todellakin onneksi. Säälisin sillä risteilyllä olevia jos sinä lähtisit mukaan. Jos joutuisi livenä kuunnella edes murto-osan tästä loputtomasta paskan jauhamisesta...


    • Kyllä siinä vaan olisi oma maine lopullisesti työpaikalla mennyttä, jos työkaverit näkisivät mut yksinään laivaristeilyllä ja sitten he kuitenkin kertoisivat töissä asiasta eteenpäin niin, että kaikki töissä sen tietäisivät. Tämän vuoksi sitä onkin parempi ettei sinne laivalle koskaan yksin lähde, ettei sitten käy mitään tällaisia oman maineen menettämiseen liittyviä juttuja.

      Silloin se tietenkin olisi ihan eri juttu, jos olisi ymmärtäväisiä työkavereita, jotka osaisivat ymmärtää meitä yksinäisiä nuoria miehiä, mutta kun ei ole sellaisia työkavereita, jotka osaisivat koskaan mua ja muitakaan yksinäisiä nuoria ymmärtää.

      • Mustamaalaajat Oy

        DarkFearin maine on vähän niin kuin Älyn haamun poikuus. Puhtoinen ja rakas, josta on pidettävä kiinni vaikka viimeiseen hengenvetoon.


      • Outoa on?

        Se on kyllä kumma, kun ei koskaan missään ole oikeanlaisia ihmisiä. Ei sukulaisissa, ei kotiseudun yhdessäkään ihmisessä, ei entisissä eikä nykyisissä työkavereissa jne jne.

        Oletko miettinyt, että mitäs jos vika onkin sinussa? Miten muut ihmiset tulevat toimeen ihmisten kanssa, mutta sinä et? Ai niin: Kaikilla muilla on aina ollut helpompaa ja paljon kavereita aina joka paikassa. Juu juu.


      • Outoa on? kirjoitti:

        Se on kyllä kumma, kun ei koskaan missään ole oikeanlaisia ihmisiä. Ei sukulaisissa, ei kotiseudun yhdessäkään ihmisessä, ei entisissä eikä nykyisissä työkavereissa jne jne.

        Oletko miettinyt, että mitäs jos vika onkin sinussa? Miten muut ihmiset tulevat toimeen ihmisten kanssa, mutta sinä et? Ai niin: Kaikilla muilla on aina ollut helpompaa ja paljon kavereita aina joka paikassa. Juu juu.

        "Se on kyllä kumma, kun ei koskaan missään ole oikeanlaisia ihmisiä. Ei sukulaisissa, ei kotiseudun yhdessäkään ihmisessä, ei entisissä eikä nykyisissä työkavereissa jne jne. "

        Tämä johtuu just siitä, kun se yleinen ilmapiiri ja ihmisten asenteet ovat aina olleet niin äärimmäisen jyrkät ja tuomitsevat meitä yksinäisiä nuoria miehiä kohtaan! Yleensä se mikä on yleinen ilmapiiri tietyissä asioissa, niin hyvin harvat ihmiset uskaltavat tai haluavat näitä asioita mitenkään kyseenalaistaa.

        Muutenkin se nuorten miesten yksinäisyys on ollut aina suomessa niin tabu asia, ettei siitä ole koskaan voinut missään mitään puhua. Aina jos tälläkin palstalla yrittää kertoa siitä, miten vaikeaa on yksinäisenä nuorena mihinkään koskaan mennä, niin ikinä ei ihmiset ollenkaan sitä ymmärrä ja sitten vaan väitetään aina siitä, miten kyse on pelkästään jostain omista päänsisäisistä kuvitelmista, vaikka todellisuudessa kyse on just niistä toisten ihmisten jyrkistä asenteista!

        "Oletko miettinyt, että mitäs jos vika onkin sinussa? Miten muut ihmiset tulevat toimeen ihmisten kanssa, mutta sinä et? Ai niin: Kaikilla muilla on aina ollut helpompaa ja paljon kavereita aina joka paikassa. Juu juu. "

        Mä olen aina ollut ymmärtäväinen ja suvaitsevainen muita ihmisiä kohtaan riippumatta heidän kaverimäärästä tai elämänvalinnoistaan, mutta mua kohtaan ihmiset eivät ole koskaan olleet ymmärtäväisiä juuri missään asioissa! Kyllähän se muilla on aina niin helppoa ollut, kun ei ole koskaan tarvinnut missään selitellä omia "vääriä" elämänvalintojaan tai perustella yksinoloaan missään sellaisessa paikassa, jossa sitä ei hyvällä katsella, kuten vaikka baarissa tai laivaristeilyllä. Sitten kun on osannut ja halunnut tehdä aina ne oikeat valinnat näissä tietyissä asioissa, niin eipä ole koskaan tarvinnut kokea mitään syrjintää ja vittuilua joidenkin "väärien" valintojen takia ja jos joskus harvoin on jotain eripuraa joutunut kokemaan, niin kyllähän siitäkin on aina helpolla selvinnyt, kun on ollut aina kavereita ymmärtämässä, tukemassa ja puolustamassa muita ihmisiä vastaan.

        Parasta olisi kun saataisiin suomeen sellainen ilmapiiri, jonka mukaan kaikki nuoret miehet saisivat oikeuden ja mahdollisuuden käydä yksinään mm. baareissa ja laivaristeilyillä, niin ettei ketkään tulisi mitään siitä kyselemään ja ihmettelemään miksei ole ketään kavereita siellä mukana. Harmi vaan kun tällaista ilmapiiriä ei tulla tähän maahan koskaan saamaan.


    • Niin ja mä kyllä tiedän sen itse kaikkein parhaiten, että minkälainen mun maineeni oikein on ja että mitä ne ihmiset musta ajattelevat. Nyt kun työpaikalla maine on kuitenkin suht hyvä, niin sitä ei todellakaan ole varaa menettää tollaisen mokan takia, että lähtisi vaikka yksin laivaristeilylle ja sitten laivalla entiset työkaverit tai nykyiset työkaverit sattuisivat mut yksin siellä näkemään ja kertoisivat tietenkin heti asiasta eteenpäin ja sitten se oma maine olisikin aivan kokonaan mennyttä.

      Siinä vaiheessa ei kehtaisi enää työpaikalle mennä ja olisi edessä jälleen kerran se uuden työpaikan etsintä. Ellei sitten haluaisi ja jaksaisi kuunnella töissä koko ajan työkavereiden uteluita siitä, että miksi olin laivalla yksinään ilman ketään kavereita.

      • nähnyt tän ennenkin

        Nonnih,vuosi on vierähtynyt aloituksesta ja tuhannet sekä tuhannet ovat lukeneet ja komentoineet tätä samaa asiaa.Monet sadat ovat antaneet kannustavan lauseensa.

        Mutta,mikä on loppu tulema:Et sä vaan uskalla kun edelleen sun mielestä kaikki syrjii ja naurais sulle.Voivoi, kyllä se on vaan niin että pääsi sisältä löytyy se rele mikä pitää vapautaa jotta pystyt menemään sinne laivalle.Ei tässä auta kysellä ja miettiä vaan joko toimit asian eteen taikka unohat.Palailet sitten 20 vuoden päästä asiaa ni sittehän voit mennä.

        Sulle kun nauretaan täällä palstalla jo todellisuudessa enemmän mitä siellä laivalla.

        Ja kun mietit törmääväsi noihin tuttuihin siellä laivalla niin kuinka useasti törmäät jos menet johonkin kauppakeskukseen noihin tuttuihin.Niii-i,et todellakaan joka kerta.Sitten kun otat huomioon että joku sun tutuista olisi just tasan samaan laivaan varannut liput niiin mahdollisuus on oikeasti parin prosentin luokkaa.
        Mutta,pelkää,ahistu ja mieti.Senhän jo osaatkin.


      • nähnyt tän ennenkin kirjoitti:

        Nonnih,vuosi on vierähtynyt aloituksesta ja tuhannet sekä tuhannet ovat lukeneet ja komentoineet tätä samaa asiaa.Monet sadat ovat antaneet kannustavan lauseensa.

        Mutta,mikä on loppu tulema:Et sä vaan uskalla kun edelleen sun mielestä kaikki syrjii ja naurais sulle.Voivoi, kyllä se on vaan niin että pääsi sisältä löytyy se rele mikä pitää vapautaa jotta pystyt menemään sinne laivalle.Ei tässä auta kysellä ja miettiä vaan joko toimit asian eteen taikka unohat.Palailet sitten 20 vuoden päästä asiaa ni sittehän voit mennä.

        Sulle kun nauretaan täällä palstalla jo todellisuudessa enemmän mitä siellä laivalla.

        Ja kun mietit törmääväsi noihin tuttuihin siellä laivalla niin kuinka useasti törmäät jos menet johonkin kauppakeskukseen noihin tuttuihin.Niii-i,et todellakaan joka kerta.Sitten kun otat huomioon että joku sun tutuista olisi just tasan samaan laivaan varannut liput niiin mahdollisuus on oikeasti parin prosentin luokkaa.
        Mutta,pelkää,ahistu ja mieti.Senhän jo osaatkin.

        "Mutta,mikä on loppu tulema:Et sä vaan uskalla kun edelleen sun mielestä kaikki syrjii ja naurais sulle.Voivoi, kyllä se on vaan niin että pääsi sisältä löytyy se rele mikä pitää vapautaa jotta pystyt menemään sinne laivalle.Ei tässä auta kysellä ja miettiä vaan joko toimit asian eteen taikka unohat.Palailet sitten 20 vuoden päästä asiaa ni sittehän voit mennä. "

        Niin sitä kun on jo paljon kokemuksia tosta yksinäisyydestä ja ennen kaikkea just siitä, miten ne muut ihmiset aina suhtautuvat yksinäisiin nuoriin miehiin, niin eipä sitä viitsi turhan takia yksinään lähteä johonkin kalliille laivaristeilyille pettymyksiä kokemaan.

        "Ja kun mietit törmääväsi noihin tuttuihin siellä laivalla niin kuinka useasti törmäät jos menet johonkin kauppakeskukseen noihin tuttuihin.Niii-i,et todellakaan joka kerta.Sitten kun otat huomioon että joku sun tutuista olisi just tasan samaan laivaan varannut liput niiin mahdollisuus on oikeasti parin prosentin luokkaa.
        Mutta,pelkää,ahistu ja mieti.Senhän jo osaatkin. "

        Ei se nyt loppujen lopuksi olisi mitenkään niin harvinaista, jos tollaisella risteilyllä sattuisi näkemään vaikka jotain vanhoja koulukavereita, työkavereita tai muita kotiseudun ihmisiä. Oon jopa suht usein nähnyt laivalla joitakin puolituttuja tai kotiseudun tyyppejä, kun oon käynyt noilla risteilyillä perheen kanssa tai isän kanssa kahdestaan. Joten miksi sama ei voisi toistua myös silloin, jos mä menisin sinne yksinäni?


      • Prinssi Rohkea
        DarkFear kirjoitti:

        "Mutta,mikä on loppu tulema:Et sä vaan uskalla kun edelleen sun mielestä kaikki syrjii ja naurais sulle.Voivoi, kyllä se on vaan niin että pääsi sisältä löytyy se rele mikä pitää vapautaa jotta pystyt menemään sinne laivalle.Ei tässä auta kysellä ja miettiä vaan joko toimit asian eteen taikka unohat.Palailet sitten 20 vuoden päästä asiaa ni sittehän voit mennä. "

        Niin sitä kun on jo paljon kokemuksia tosta yksinäisyydestä ja ennen kaikkea just siitä, miten ne muut ihmiset aina suhtautuvat yksinäisiin nuoriin miehiin, niin eipä sitä viitsi turhan takia yksinään lähteä johonkin kalliille laivaristeilyille pettymyksiä kokemaan.

        "Ja kun mietit törmääväsi noihin tuttuihin siellä laivalla niin kuinka useasti törmäät jos menet johonkin kauppakeskukseen noihin tuttuihin.Niii-i,et todellakaan joka kerta.Sitten kun otat huomioon että joku sun tutuista olisi just tasan samaan laivaan varannut liput niiin mahdollisuus on oikeasti parin prosentin luokkaa.
        Mutta,pelkää,ahistu ja mieti.Senhän jo osaatkin. "

        Ei se nyt loppujen lopuksi olisi mitenkään niin harvinaista, jos tollaisella risteilyllä sattuisi näkemään vaikka jotain vanhoja koulukavereita, työkavereita tai muita kotiseudun ihmisiä. Oon jopa suht usein nähnyt laivalla joitakin puolituttuja tai kotiseudun tyyppejä, kun oon käynyt noilla risteilyillä perheen kanssa tai isän kanssa kahdestaan. Joten miksi sama ei voisi toistua myös silloin, jos mä menisin sinne yksinäni?

        On sulla aika pelottavat työkaverit. Ihme että uskallat edes töissä käydä, kun ne samat tyypit on sielläkin. Hui. Aika rohkea olet.


      • Prinssi Rohkea kirjoitti:

        On sulla aika pelottavat työkaverit. Ihme että uskallat edes töissä käydä, kun ne samat tyypit on sielläkin. Hui. Aika rohkea olet.

        No mulla onkin ollut elämässäni tosi paljon sellaisia työpaikkoja, joissa on just sellainen ilmapiiri, ettei siellä ole kestänyt olla ja tämän takia olenkin joutunut niin paljon työpaikkoja aina vaihtamaan.


      • Peilissä on totuus
        DarkFear kirjoitti:

        No mulla onkin ollut elämässäni tosi paljon sellaisia työpaikkoja, joissa on just sellainen ilmapiiri, ettei siellä ole kestänyt olla ja tämän takia olenkin joutunut niin paljon työpaikkoja aina vaihtamaan.

        Mistähän johtuu että se ilmapiiri tuntuu seuraavan sua joka paikkaan minne menet?


      • Jätkä 26
        Peilissä on totuus kirjoitti:

        Mistähän johtuu että se ilmapiiri tuntuu seuraavan sua joka paikkaan minne menet?

        Voi ollakkin että Darkkis onkin syyllinen noihin syrjintöihin, mutta voi myöskin olla että ne ovatkin näitä kiusaajaluonteisia, joilla tosi heikko tämä erillaisuuden sietokyky. "Jos vähänkin siis olet erillainen, et välttämättä kuulu muihin" -tyyppejä. Suomessahan kuulemma työpaikkakiusaukset on ihan ykkössijalla euroopan tilastoissa! Tai sitten se vika voi myös olla molemmissakin, että sekä Darkkis että ne on ollut tyhmiä, kummatkin omalla tavallaan.


      • Jätkä 26 kirjoitti:

        Voi ollakkin että Darkkis onkin syyllinen noihin syrjintöihin, mutta voi myöskin olla että ne ovatkin näitä kiusaajaluonteisia, joilla tosi heikko tämä erillaisuuden sietokyky. "Jos vähänkin siis olet erillainen, et välttämättä kuulu muihin" -tyyppejä. Suomessahan kuulemma työpaikkakiusaukset on ihan ykkössijalla euroopan tilastoissa! Tai sitten se vika voi myös olla molemmissakin, että sekä Darkkis että ne on ollut tyhmiä, kummatkin omalla tavallaan.

        "Voi ollakkin että Darkkis onkin syyllinen noihin syrjintöihin, mutta voi myöskin olla että ne ovatkin näitä kiusaajaluonteisia, joilla tosi heikko tämä erillaisuuden sietokyky. "Jos vähänkin siis olet erillainen, et välttämättä kuulu muihin" -tyyppejä. Suomessahan kuulemma työpaikkakiusaukset on ihan ykkössijalla euroopan tilastoissa! Tai sitten se vika voi myös olla molemmissakin, että sekä Darkkis että ne on ollut tyhmiä, kummatkin omalla tavallaan. "

        Niin tollaista kun se just täällä suomessa aina on, että jos joku eroaa vähänkin tästä yleisestä harmaasta massasta, niin häntä katsotaan heti kieroon ja aletaan välittömästi tuomitsemaan ja syrjimään kaikkien ihmisten toimesta. Sen mäkin oon lukenut monesta eri jutusta, miten suomi on tosiaan Euroopan ykkössijalla tässä työpaikkakiusaamisessa. Helppo uskoa, kun on itsellä niin paljon kokemusta näistä epämiellyttävistä työpaikoista, epämukavista työkavereista ja on saanut elää ja kasvaa suvaitsemattomalla seudulla, jossa mitään poikkeavuuksia ei olla koskaan hyväksytty.


    • nähnyt tän ennenkin

      "Niin sitä kun on jo paljon kokemuksia tosta yksinäisyydestä ja ennen kaikkea just siitä, miten ne muut ihmiset aina suhtautuvat yksinäisiin nuoriin miehiin, niin eipä sitä viitsi turhan takia yksinään lähteä johonkin kalliille laivaristeilyille pettymyksiä kokemaan."

      Nonni,siinähän vastaat itse itsellesi; Et enään edes viitsisi lähteä laivalle yksin joten miksi miettiä sellaista.Jollei kavereita ole niin ei ole taikka sitte hankit niitä.Niii helppoa se on.

      "Ei se nyt loppujen lopuksi olisi mitenkään niin harvinaista, jos tollaisella risteilyllä sattuisi näkemään vaikka jotain vanhoja koulukavereita, työkavereita tai muita kotiseudun ihmisiä. Oon jopa suht usein nähnyt laivalla joitakin puolituttuja tai kotiseudun tyyppejä, kun oon käynyt noilla risteilyillä perheen kanssa tai isän kanssa kahdestaan. Joten miksi sama ei voisi toistua myös silloin, jos mä menisin sinne yksinäni? "

      Joopajoo,tuota en usko.Jos kotipuolesi on kanta-hämeessä ja asut hesassa nii et varmasti näe noin usein noita entisen kotipuolen ihmisiä.Ja nyt jos ajattelisin niinkuin sinä,niin eikö hävetä mennä isän kanssa laivalle.Aikuinen mies sentään olet ja törmäilet kaikkiin tuttuihin isäsi kanssa.On se noloa.

      • "Nonni,siinähän vastaat itse itsellesi; Et enään edes viitsisi lähteä laivalle yksin joten miksi miettiä sellaista.Jollei kavereita ole niin ei ole taikka sitte hankit niitä.Niii helppoa se on. "

        No en mä kyllä todellakaan lähtisi yksin laivalle, vaikka siitä vähän maksettaisiin. Yksin lähtiessä kun tulisi aivan takuuvarmasti hirveä masennuskohtaus, kun näkisi koko ajan miten kaikki muut nuoret ovat siellä yhdessä kaveriporukoidensa kanssa hauskaa pitämässä ja itse joutuisi viettämään koko risteilyn ajan ilman minkäänlaista juttuseuraa.

        Olen mä tältä palstalta yrittänyt kovasti kavereita etsiä ja just sen takia mä olenkin aina aloittanut näitä uusia keskusteluja näihin laivamatkoihin liittyen.

        "Joopajoo,tuota en usko.Jos kotipuolesi on kanta-hämeessä ja asut hesassa nii et varmasti näe noin usein noita entisen kotipuolen ihmisiä.Ja nyt jos ajattelisin niinkuin sinä,niin eikö hävetä mennä isän kanssa laivalle.Aikuinen mies sentään olet ja törmäilet kaikkiin tuttuihin isäsi kanssa.On se noloa. "

        Maailma kun on kuitenkin nin pieni paikka, että ei se mikään ihme olisi jos vaikka laivaristeilyllä törmäisi vanhoihin koulukavereihin tai muihin kotiseudun ihmisiin. Pahimmassa tapauksessa siellä näkisi tämän hetkisiä työkavereitaan ja he sitten kertoisivat töissä siitä, miten olivat nähneet mut laivalla ilman ketään kavereita. Siinä sitä olisi taas selittelemistä kaikille ja ihmettelyn aihetta työkavereille.

        Aikuisia kuitenkin käy matkoilla myös vanhempiensa kanssa, joten kyllä se olisi paljon nolompaa kärähtää jostain matkalta yksinään, kun vaikka isän seurassa ollessa. Yksinäisiä nuoria miehiä kun ei olla koskaan ymmärretty ja sitä on pidetty aina niin outona ja epänormaalina asiana, jos joku nuori mies käy yksinään tollaisilla laivaristeilyillä, jotka on tarkoitettu ensisijaisesti just hauskanpitoon kaveriporukoiden kanssa.


    • miksi ei kelvannut??

      sen kun valehtelee valkoisesti et miksi on yksin. matkalla muka työn, koulun, sukulaisten ties minkä takia ja "oli pakko päästä viihteelle"

      • Turha se on lähteä valehtelemaan sellaisten asioiden takia, minkä osalta ne valheet eivät kuitenkaan mene läpi. Mitä järkeä siinä olisi kertoa lähtevänsä Ruotsin maalle kavereita tai sukulaisia moikkaamaan, kun olisi kuitenkin tulossa illalla samalla laivalla takaisin päin.

        Sitten jos kertoisi olevansa työmatkalla, niin kysyttäisiin heti sitä, että mikä oon ammatiltani ja missä mahdollisesti oon töissä. Tämäkään valhe ei menisi läpi, kun en osaisi keksiä siinä mitään sellaista ammattia ja työpaikkaa, jonka puolesta olisin sinne laivalle lähtenyt.

        Kaikkein paras on siis, kun lähtee sinne laivalle vasta sitten, kun on löytänyt sinne sitä matkaseuraa, niin eipä tule sen jälkeen yksikään henkilö kyselemään siitä yksinolosta ja kavereista, kun huomaa mun heti saman tien olevan siellä jonkun toisen ihmisen seurassa!


      • aplodeja
        DarkFear kirjoitti:

        Turha se on lähteä valehtelemaan sellaisten asioiden takia, minkä osalta ne valheet eivät kuitenkaan mene läpi. Mitä järkeä siinä olisi kertoa lähtevänsä Ruotsin maalle kavereita tai sukulaisia moikkaamaan, kun olisi kuitenkin tulossa illalla samalla laivalla takaisin päin.

        Sitten jos kertoisi olevansa työmatkalla, niin kysyttäisiin heti sitä, että mikä oon ammatiltani ja missä mahdollisesti oon töissä. Tämäkään valhe ei menisi läpi, kun en osaisi keksiä siinä mitään sellaista ammattia ja työpaikkaa, jonka puolesta olisin sinne laivalle lähtenyt.

        Kaikkein paras on siis, kun lähtee sinne laivalle vasta sitten, kun on löytänyt sinne sitä matkaseuraa, niin eipä tule sen jälkeen yksikään henkilö kyselemään siitä yksinolosta ja kavereista, kun huomaa mun heti saman tien olevan siellä jonkun toisen ihmisen seurassa!

        Näet kyllä vaivaa vaikka sama levy vähän puhki jo kulunut on!

        Keep up the good work


      • Jätkä 26
        DarkFear kirjoitti:

        Turha se on lähteä valehtelemaan sellaisten asioiden takia, minkä osalta ne valheet eivät kuitenkaan mene läpi. Mitä järkeä siinä olisi kertoa lähtevänsä Ruotsin maalle kavereita tai sukulaisia moikkaamaan, kun olisi kuitenkin tulossa illalla samalla laivalla takaisin päin.

        Sitten jos kertoisi olevansa työmatkalla, niin kysyttäisiin heti sitä, että mikä oon ammatiltani ja missä mahdollisesti oon töissä. Tämäkään valhe ei menisi läpi, kun en osaisi keksiä siinä mitään sellaista ammattia ja työpaikkaa, jonka puolesta olisin sinne laivalle lähtenyt.

        Kaikkein paras on siis, kun lähtee sinne laivalle vasta sitten, kun on löytänyt sinne sitä matkaseuraa, niin eipä tule sen jälkeen yksikään henkilö kyselemään siitä yksinolosta ja kavereista, kun huomaa mun heti saman tien olevan siellä jonkun toisen ihmisen seurassa!

        "Turha se on lähteä valehtelemaan sellaisten asioiden takia, minkä osalta ne valheet eivät kuitenkaan mene läpi. Mitä järkeä siinä olisi kertoa lähtevänsä Ruotsin maalle kavereita tai sukulaisia moikkaamaan, kun olisi kuitenkin tulossa illalla samalla laivalla takaisin päin."

        Mitä väliä mitä jotkut tuntemattomat edelleenkään ajattelee? Seuraavan kerran kun sinä ne näet jossain, niin todennäköisesti ne ei muista sinua, etkä sinäkään välttämättä niitä. Mahdollisesti tunnistaisikaan enään jopa samaksi hyvällä tsägällä. Ja sekin jos ne sinulle nauraa niin on lopulta enemminkin niitten omaa tyhmyyttä vaan.

        "Sitten jos kertoisi olevansa työmatkalla, niin kysyttäisiin heti sitä, että mikä oon ammatiltani ja missä mahdollisesti oon töissä. Tämäkään valhe ei menisi läpi, kun en osaisi keksiä siinä mitään sellaista ammattia ja työpaikkaa, jonka puolesta olisin sinne laivalle lähtenyt."

        Suunnittele ja mieti valmiiksi ennen laivalle lähtöä! Tai joku toinen hätävalhe ainakin.

        "Kaikkein paras on siis, kun lähtee sinne laivalle vasta sitten, kun on löytänyt sinne sitä matkaseuraa, niin eipä tule sen jälkeen yksikään henkilö kyselemään siitä yksinolosta ja kavereista, kun huomaa mun heti saman tien olevan siellä jonkun toisen ihmisen seurassa!"

        Voih. Miten sinä täältä luulet enään saavasi kavereita mukaan kun kasvosi olet jo menettänyt täällä ja vaikka tänne tulisikin uusia lukijoita, niin hyvin nopeesti niillekkin selviäisi käytöksesi täällä! Ehkä mieluummin vaan yksin kokeilisit alussa ja voithan sinä sieltä kavereitakin saada tai muuten hyvää matkaseuraa yllättäen! Voin puhua omasta kokemuksestani!

        Ehkei kannata kumminkaan baarin äänekkäimmistä sitä seuraa kumminkaan hakea, koska todennäköisesti niiltä ainakin voit sitä syrjintää odottaa. Nuorten pintaliiton yökerhoissa tietenkin on ehkä tapana olla vaan kavereiden seurassa, osoittaa sillä että on sosiaalista elämää ja näin ja mahdollisesti sitten syrjiä niitä erottuvia yksinolijoita, kun ajatellaan että se varmasti juuri olisi sellainen ja sellainen, mutta laivalla ei suinkaan kaikki. Sieltä löytyy kulkijoita kuule entistä monipuolisempaan lähtöön! Että jos pöytäseura osoittautuu mulkuksi, niin seuran vaihto vaan sitten.

        Mikset muutenkaan käy yleensä mieluummin vaan jossain hevikapakoissa tai joissain normipubeissa? Löytyy yleensä paljon tasokkaampaa seuraa kun joissain teinipaikoissa! Jälkimmäisissä ainakin itse hyvin hyvin hyvin hyvin harvoin olen saanut kuulla ihmettelyjä tai huvituksia jos mennyt yksin.


      • Jätkä 26 kirjoitti:

        "Turha se on lähteä valehtelemaan sellaisten asioiden takia, minkä osalta ne valheet eivät kuitenkaan mene läpi. Mitä järkeä siinä olisi kertoa lähtevänsä Ruotsin maalle kavereita tai sukulaisia moikkaamaan, kun olisi kuitenkin tulossa illalla samalla laivalla takaisin päin."

        Mitä väliä mitä jotkut tuntemattomat edelleenkään ajattelee? Seuraavan kerran kun sinä ne näet jossain, niin todennäköisesti ne ei muista sinua, etkä sinäkään välttämättä niitä. Mahdollisesti tunnistaisikaan enään jopa samaksi hyvällä tsägällä. Ja sekin jos ne sinulle nauraa niin on lopulta enemminkin niitten omaa tyhmyyttä vaan.

        "Sitten jos kertoisi olevansa työmatkalla, niin kysyttäisiin heti sitä, että mikä oon ammatiltani ja missä mahdollisesti oon töissä. Tämäkään valhe ei menisi läpi, kun en osaisi keksiä siinä mitään sellaista ammattia ja työpaikkaa, jonka puolesta olisin sinne laivalle lähtenyt."

        Suunnittele ja mieti valmiiksi ennen laivalle lähtöä! Tai joku toinen hätävalhe ainakin.

        "Kaikkein paras on siis, kun lähtee sinne laivalle vasta sitten, kun on löytänyt sinne sitä matkaseuraa, niin eipä tule sen jälkeen yksikään henkilö kyselemään siitä yksinolosta ja kavereista, kun huomaa mun heti saman tien olevan siellä jonkun toisen ihmisen seurassa!"

        Voih. Miten sinä täältä luulet enään saavasi kavereita mukaan kun kasvosi olet jo menettänyt täällä ja vaikka tänne tulisikin uusia lukijoita, niin hyvin nopeesti niillekkin selviäisi käytöksesi täällä! Ehkä mieluummin vaan yksin kokeilisit alussa ja voithan sinä sieltä kavereitakin saada tai muuten hyvää matkaseuraa yllättäen! Voin puhua omasta kokemuksestani!

        Ehkei kannata kumminkaan baarin äänekkäimmistä sitä seuraa kumminkaan hakea, koska todennäköisesti niiltä ainakin voit sitä syrjintää odottaa. Nuorten pintaliiton yökerhoissa tietenkin on ehkä tapana olla vaan kavereiden seurassa, osoittaa sillä että on sosiaalista elämää ja näin ja mahdollisesti sitten syrjiä niitä erottuvia yksinolijoita, kun ajatellaan että se varmasti juuri olisi sellainen ja sellainen, mutta laivalla ei suinkaan kaikki. Sieltä löytyy kulkijoita kuule entistä monipuolisempaan lähtöön! Että jos pöytäseura osoittautuu mulkuksi, niin seuran vaihto vaan sitten.

        Mikset muutenkaan käy yleensä mieluummin vaan jossain hevikapakoissa tai joissain normipubeissa? Löytyy yleensä paljon tasokkaampaa seuraa kun joissain teinipaikoissa! Jälkimmäisissä ainakin itse hyvin hyvin hyvin hyvin harvoin olen saanut kuulla ihmettelyjä tai huvituksia jos mennyt yksin.

        "Mitä väliä mitä jotkut tuntemattomat edelleenkään ajattelee? Seuraavan kerran kun sinä ne näet jossain, niin todennäköisesti ne ei muista sinua, etkä sinäkään välttämättä niitä. Mahdollisesti tunnistaisikaan enään jopa samaksi hyvällä tsägällä. Ja sekin jos ne sinulle nauraa niin on lopulta enemminkin niitten omaa tyhmyyttä vaan. "

        Mulle sillä vaan on todella paljon merkitystä, että mitä ne kaikki muut ihmiset musta ajattelevat. Sitä kun on saanut ikänsä olla muiden ihmisten negatiivisen huomion silmätikkuna, niin just sen takia sitä haluaisi kerrankin saada mahdollisuuden elää sillä tavalla, että muilla ihmisillä ei olisi musta mitään negatiivista ajateltavaa. Sitä vaan tulee niin äärettömän helposti masentuneeksi siitä, jos joutuu vähänkin muiden ihmisten tuomittavaksi ja negatiivisen huomion kohteeksi.

        "Suunnittele ja mieti valmiiksi ennen laivalle lähtöä! Tai joku toinen hätävalhe ainakin. "

        Oon vaan niin huono keksimään mitään tällaisia. Kun en tiedä yhtään, että mitä sitä oikein pitäisi kertoa olevansa ja missä valehdella töissä olevansa, että tollaiset hätävalheet menisivät kaikkein parhaiten läpi. Muutenkin noissa on aina se riski, että niistä sitten vaan jää kiinni, kun ei osaa olla sellainen mikä pitäisi, kun ei ole minkäänlaista tietoa, kokemusta ja ammattitaitoa kyseisestä työstä ja ammattialasta, mitä väittää noissa valheissa niin edustavansa.

        "Voih. Miten sinä täältä luulet enään saavasi kavereita mukaan kun kasvosi olet jo menettänyt täällä ja vaikka tänne tulisikin uusia lukijoita, niin hyvin nopeesti niillekkin selviäisi käytöksesi täällä! Ehkä mieluummin vaan yksin kokeilisit alussa ja voithan sinä sieltä kavereitakin saada tai muuten hyvää matkaseuraa yllättäen! Voin puhua omasta kokemuksestani! "

        Netissä kun ihmiset ovat kuitenkin aina paljon suvaitsevaisempia ja ymmärtäväisempiä kun mitä tuolla reaalimaailmassa, niin sen puolesta se kavereiden löytäminen täältä netistä on kyllä paljon helpompaa kun mitä tuolta reaalimaailmasta, jossa kaikilla on jo omat valmiit kaveripiirinsä, joihin ei koskaan edes haluta mukaan ketään uusia tyyppejä. Eikä varsinkaan silloin, jos toi kyseinen henkilö vaikuttaa vähänkin yksinäiseltä ja epäsosiaaliselta.

        Tällä palstalla on kuitenkin ollut monia kirjoittajia, jotka ovat osanneet ymmärtää hyvin meitä yksinäisiä nuoria miehiä ja monet heistä ovat kertoneet suoraan mun olevan tässä ihan oikeassa! Eli kyse ei monien harmiksi olekaan mistään mun omista päänsisäisistä kuvitelmista, kuten ne ymmärtämättömät ja suvaitsemattomat ihmiset yrittävät mulle aina väittää!!

        "Ehkei kannata kumminkaan baarin äänekkäimmistä sitä seuraa kumminkaan hakea, koska todennäköisesti niiltä ainakin voit sitä syrjintää odottaa. Nuorten pintaliiton yökerhoissa tietenkin on ehkä tapana olla vaan kavereiden seurassa, osoittaa sillä että on sosiaalista elämää ja näin ja mahdollisesti sitten syrjiä niitä erottuvia yksinolijoita, kun ajatellaan että se varmasti juuri olisi sellainen ja sellainen, mutta laivalla ei suinkaan kaikki. Sieltä löytyy kulkijoita kuule entistä monipuolisempaan lähtöön! Että jos pöytäseura osoittautuu mulkuksi, niin seuran vaihto vaan sitten. "

        Tollaista se just onkin aina noissa baareissa, kun siellä suhtaudutaan aina niin kielteisesti ja tuomitsevasta meitä yksinäisiä nuoria miehiä kohtaan. Kotiseuduilla se olikin aina ihan samanlaista joka baarissa, kun siellä oli aina samat ihmiset baareissa joka viikonloppu ja muutenkin kaikki nuoret tunsivat siellä kaikki toisensa jotain kautta. Eli ei siis mikään ihme, kun mulla on jäänyt niin paljon näitä huonoja kokemuksia baarielämästä, kotiseudusta ja kotiseudun ihmisistä.

        "Mikset muutenkaan käy yleensä mieluummin vaan jossain hevikapakoissa tai joissain normipubeissa? Löytyy yleensä paljon tasokkaampaa seuraa kun joissain teinipaikoissa! Jälkimmäisissä ainakin itse hyvin hyvin hyvin hyvin harvoin olen saanut kuulla ihmettelyjä tai huvituksia jos mennyt yksin. "

        Eipä noissa normikapakoissa ole koskaan yhtään sen mukavempaa olla yksinään, kun sielläkin on aina ne omat valmiit kaveripiirit kuten muissakin baareissa ja yökerhoissa ja samalla tavalla niissäkin varmasti ihmetellään sitä kaikkien toimesta, jos joku mun ikäinen nuori mies on siellä yksinään ilman ketään kavereita.

        Kyllä vaan paljon helpommaksi tulee ja paljon helpommalla pääsee, kun jättäytyy kokonaan pois tuolta baarielämästä ja laivaristeilyiltä ja menee niihin vasta sitten kun on löytänyt joitain kavereita, niin sitten ei tarvitse selitellä enää kertaakaan elämässä sitä, että miksi oikein on yksin baarissa tai laivaristeilyllä.

        Aivan turhaa se olisi lähteä yksin johonkin baariin tai laivaristeilylle masentumaan, kun tulee paljon edullisemmaksi viettää sekin aika kotona ja vaikka tällä palstalla.


    • Tummakaamio XXIV

      Tummakaamio on vaeltava trolli, joka ei ikinä kuole. Vuodesta toiseen hän palaa kylvämään kauhua, huvitusta, hämmennystä ja ristiriitaisia tuntemuksia palstalle. Kukaan ei ole ikinä nähnyt Tummakaamion kasvoja, eikä tule ikinä näkemäänkään. Kun Tummakaamio puhuu, normaalit ihmiset vapisevat.

    • rayaeyery

      Taast tulee tekstiä kun ei ole muuta elämää kuin runkata näppistä ja kirjoittaa samoja juttuja vuodesta toiseen tuhansia rivejä. Käyttäisit copypastea niin säästäisit aikaa, vaikka jotain huonoa terapiaahan tämä taitaa sulle olla.

      • Legenda elää!

        .............................


    • Go baby go

      VALI VALI VALI VALI.
      Risteilyt eivät ole edes kalliita. Varsinkaan tallinnan

      Minultakin on tultu pariin otteeseen laivan kannella kysymään jos oon tupakilla ollut
      Nainen: "ootko yksin laivalla"
      Minä: "Juu kyllä olen"
      Nainen: "Miksi oot yksin täällä"
      Minä: "Koska osaan tehdä asioita yksinkin"

      Tadaa ja sen jälkeen juttu jatkui tämän naisen kanssa baarissa..
      Yksin on tullut käytyä eurooppaa ristiin rastiin.
      Ens vuoden alusta tarkoitus lähteä käymään Jenkeissä ja yksin...
      Ketään ei kiinnosta jos oot yksin liikenteessä....

      Tai samapa kait tuo miten sulle tänne ihmiset kannustaa että mene vain mutta taitaa olla aika turhaa touhua...

    • Harri Ostsjo

      Vai etta yksin laivalle? No huh huh! Mua ainakin kiinnostaa sellaiset ihmiset, jotka pyorivat baareissa yksin tai erityisesti laivalla yksin. Uuden vuoden aikoihin olin laivalla, jossa nain yhden vahan alle kolmekymppisen tyypin yksin, ja menin heti kysymaan silta miksi han on yksin. En vain ymmarra miksi joku alle kolmekymppinen mies lahtisi laivalle tai baariin yksin. Miksei ota kaveria mukaan? Mita silla yksinololla aikoo saavuttaa?

      Jos sinulla ei ole kavereita DarkFear, niin suosittelen, ettet mene sinne laivalle tai baariin, niin valtyt kysymyksilta. Kyllahan se nyt kummastuttaisi, jos nakisi vahan alle kolmekymppisen miehen yksin esim. baaritiskilla tilaamassa juotavaa. Tai sitten jos han yksin veisi koko poydan, johon mahtuisi muuten nelja ihmista. Miksi sinulla muuten ei ole kavereita? Ja miksi olet yksin taalla Suomi24-palstalla kyselemassa? Sinun ikaisesi nuori mies herattaa aina epailyksia. Missa kaverisi ovat?

    • hmmmmmmp

      Vai että vajaa kolmekymppinen? Eikös ne siellä kehitysvammaisten hoitolassa tarjoa jotain laivamatkoja?

    • hienoahienoa

      Kävikö DarkFear sillä risteilyllä sitten?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      238
      7998
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      13
      2621
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      47
      1975
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1778
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      333
      1731
    6. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1704
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1681
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1639
    9. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      153
      1601
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      342
      1314
    Aihe