Menee itekseen pankkiin puhumaan pankinjohtajalle itselleen suuren lainan ilman takaajia. Enpä tiedä moniakaan naisia, jotka pystyvät tuollaista tekemään.
Eräs itsenäisen naisen määritelmä:
135
1616
Vastaukset
Naiset on ylensä varovaisia ja turvallisuushakuisia. Edellisen johdosta minunkin tuttavapiirissäni sinkkunaiset asuvat useammin vuokralla tai ovat ostaneet oman asunnon myöhemmin kuin miehet. Nekin, joilla tulojensa puolesta olisi siihen mahdollisuudet.
Eihän takaajia välttämättä tarvita. Voi olla omaa omaisuutta vakuutena tai sitten homman voi hoitaa vakuutuksella. Että siinä nyt ei ole mielestäni mitään ihmeellistä.kysymys onkin juuri siitä uskalluksesta, ei muusta. Kyllä mä naisia tiedän joilla pankkilainoja on, mutta niissä on vanhemmilla takaajina ja lainan puhujina merkittävä rooli.
relaxed_eyes kirjoitti:
kysymys onkin juuri siitä uskalluksesta, ei muusta. Kyllä mä naisia tiedän joilla pankkilainoja on, mutta niissä on vanhemmilla takaajina ja lainan puhujina merkittävä rooli.
joskus ennenvanhaan piikatyttö saattoi räpsytellä silmiään Osuuspankin johtajalle lainan saadakseen.
Nyt voin soittamalla pankkiin ja pyytää pikapäätöksellä lainan ja nostaa 10minuutin kuluttua.
Pikapäätös maksaa noin 50€- bluikkis..
anzzy kirjoitti:
joskus ennenvanhaan piikatyttö saattoi räpsytellä silmiään Osuuspankin johtajalle lainan saadakseen.
Nyt voin soittamalla pankkiin ja pyytää pikapäätöksellä lainan ja nostaa 10minuutin kuluttua.
Pikapäätös maksaa noin 50€nyt isoja lainoja saa ihan silmiä räpyttämällä tai puhelulla ja 10 minsan päästä tilille.. :)
- KoppavaHoro
relaxed_eyes kirjoitti:
kysymys onkin juuri siitä uskalluksesta, ei muusta. Kyllä mä naisia tiedän joilla pankkilainoja on, mutta niissä on vanhemmilla takaajina ja lainan puhujina merkittävä rooli.
ilmeisen epäitsenäinen ja siten epäonnistunut tapaus. Isä joutui takaamaan pankkilainani, kun sitä ei muuten herunut. Ja seuraavan takaajaksi tulee poikaystävä omalla omaisuudellaan.
Olenko siis täysi looseri? - bluikkis..
KoppavaHoro kirjoitti:
ilmeisen epäitsenäinen ja siten epäonnistunut tapaus. Isä joutui takaamaan pankkilainani, kun sitä ei muuten herunut. Ja seuraavan takaajaksi tulee poikaystävä omalla omaisuudellaan.
Olenko siis täysi looseri?mielestä et ole luuseri eikä ole nekään jotka ei omistusasuntoja hanki tai saa hankittua :) Ihan ok ja mun mielestä rohkee (joskus uhkarohkeekin) veto ottaa velkaa takauksilla tai ilman...harvapa suomessa saa mitään isompaa ilman lainoja tai takauksia.
- KoppavaHoro
bluikkis.. kirjoitti:
mielestä et ole luuseri eikä ole nekään jotka ei omistusasuntoja hanki tai saa hankittua :) Ihan ok ja mun mielestä rohkee (joskus uhkarohkeekin) veto ottaa velkaa takauksilla tai ilman...harvapa suomessa saa mitään isompaa ilman lainoja tai takauksia.
minustakaan velkaisuus ei ole mikään merkki tai tae itsenäisyydestä. Itse asiassa voisi jopa sanoa, että päinvastoin!
90-luvun katastrofien jälkeen minusta on ihan positiivista se, että pankit vaativat vakuuksia myöntämilleen lainoille. Se, että lainan saa puhelahjoilla, ei ole tervettä. - bluikkis..
KoppavaHoro kirjoitti:
minustakaan velkaisuus ei ole mikään merkki tai tae itsenäisyydestä. Itse asiassa voisi jopa sanoa, että päinvastoin!
90-luvun katastrofien jälkeen minusta on ihan positiivista se, että pankit vaativat vakuuksia myöntämilleen lainoille. Se, että lainan saa puhelahjoilla, ei ole tervettä.itsenäinen ei mun mielestä edes tarvis laina rahaa...sillä olis ne rahat itellä. Mutta tosiaan harva saa ilman lainaa tai perintöjä suomessa jotain rahallisesti kallista ja arvokasta. Säästämällä menee iäisyys vallanki johonki asuntoon..ja jossain tarttee asua senkin aikaa ja kuluja menee samalla siihin sen hetkiseenki elämismuotoon..eli säästäminenkin on aika hankalaa normi työläiselle :) Normi olosuhteissa..tietty jossain vanhemmilla jos saa siivellä asua ilman kuluja ja säästää, voi saada kivasti rahaa kasaan..
Kyllä pankki aina huolen pitää omistaan eli rahoistaan :) Jossain vaiheessa oli näitä 60 vuoden maksuaikojakin..ihan hulluja maksu aikoja! Juu ite ainaski olen saanu vakuutella aikalailla maksukykyäni, kun en ole vakituisissa töissä..se hiukan hiersi pankijohtajaa. Mut kun on tietty määrä rahaa sukanvarressa alkaa lainaa löytyä... - on näin
KoppavaHoro kirjoitti:
90-luvun katastrofien jälkeen minusta on ihan positiivista se, että pankit vaativat vakuuksia myöntämilleen lainoille. Se, että lainan saa puhelahjoilla, ei ole tervettä.Velkaisuus on oikeastaan pelkuruutta, helpolla pääsemistä!
- bluikkis..
on näin kirjoitti:
Velkaisuus on oikeastaan pelkuruutta, helpolla pääsemistä!
ei se pelkuruutta ole..siinä on paljon enemmän menetettävää, kun velattomalla :) Voi kaikki mennä ja jää vaan velkaa..kuinka moni on konkurssin kokenut kun kaikki meni ja velkaa jäi. Voi sanoa että ei ne kovin helpolla pääse...velassa on aina riskit. Toki riskien minimoimiseksi pitäs katsoa että ei ota velkaa niin paljoa, että pystyy joko velka kohteesta saamaan omansa/velkansa pois ja jäämään plussalle. Ettei anakaan maksa kuollutta lehmää..
bluikkis.. kirjoitti:
nyt isoja lainoja saa ihan silmiä räpyttämällä tai puhelulla ja 10 minsan päästä tilille.. :)
odottelin soittoa takasin kellosta katsellen alle 10min
Kerran tein yöllä pikasiirron Kuopioon, kun fröökynän bensat loppui kesken matkaa.
Saisi Jaanat räpsytellä mascarat tisseille
hähäKoppavaHoro kirjoitti:
Olenko siis täysi looseri?mutta sitten kun luin tuon toisen kommenttisi, niin tuli mieleen, että podet huonoa omaatuntoa siitä, että et ole isästäsi ja poikaystävästäsi taloudellisesti riippumaton.
Toivottavasti et nyt suuttunut tästä.- KoppavaHoro
relaxed_eyes kirjoitti:
mutta sitten kun luin tuon toisen kommenttisi, niin tuli mieleen, että podet huonoa omaatuntoa siitä, että et ole isästäsi ja poikaystävästäsi taloudellisesti riippumaton.
Toivottavasti et nyt suuttunut tästä.kuin kuulin, että itsenäisyyteni riippuu siitä, onko lainallani vakuutta vai ei.
Mutta enemmän kuin omasta looseriudestani olen huolissani siitä, että Suomessa saa lainaa pelkästään puhelahjoilla. Ja että sitä pidetään vielä hyvänä juttuna. Toivottavasti ei ollut mun pankkini! KoppavaHoro kirjoitti:
Olenko siis täysi looseri?entisiä lainoja vähän liikaa? Pankeillahan on määrätty limittti rajana, ellei ole takuuita.
- KoppavaHoro
anzzy kirjoitti:
entisiä lainoja vähän liikaa? Pankeillahan on määrätty limittti rajana, ellei ole takuuita.
pelkkä asuntolaina (106 tuhatta). Kohta sitä on 120 tuhatta.
KoppavaHoro kirjoitti:
kuin kuulin, että itsenäisyyteni riippuu siitä, onko lainallani vakuutta vai ei.
Mutta enemmän kuin omasta looseriudestani olen huolissani siitä, että Suomessa saa lainaa pelkästään puhelahjoilla. Ja että sitä pidetään vielä hyvänä juttuna. Toivottavasti ei ollut mun pankkini!mutta pelkillä puhelahjoilla ei tässä maassa(ainakaan täälläpäin) lainaa saa. Tarvitaanhan siihen joko varallisuutta tai tuloja, tai molempia. En maininnut tätä aloituksessa, koska pidin itsestäänselvyytenä, että kaikki tämän tietää.
- KoppavaHoro
relaxed_eyes kirjoitti:
mutta pelkillä puhelahjoilla ei tässä maassa(ainakaan täälläpäin) lainaa saa. Tarvitaanhan siihen joko varallisuutta tai tuloja, tai molempia. En maininnut tätä aloituksessa, koska pidin itsestäänselvyytenä, että kaikki tämän tietää.
lainan tulleen puhumalla. Jotain merkitystä sillä puhumisella on ollut, koska lainan voi - jos kriteerit täyttyvät - hakea esim. netissä täysin puhumatta.
Siitä tulee tietenkin mielikuva, että on PITÄNYT puhua, kun muuta keinoa ei ole ollut. KoppavaHoro kirjoitti:
lainan tulleen puhumalla. Jotain merkitystä sillä puhumisella on ollut, koska lainan voi - jos kriteerit täyttyvät - hakea esim. netissä täysin puhumatta.
Siitä tulee tietenkin mielikuva, että on PITÄNYT puhua, kun muuta keinoa ei ole ollut.ilmaisutaitoni kaipaa sitten vielä harjoitusta. Luulinkin jo olevani täydellinen palstakeskustelija kun ei tuntunut haastetta täältä löytyvän.... Mutta nyt mun ei tarviikaan lopettaa palstailua, voin alkaa kehittämään itseäni. Ns. haaste löytyikin itsestä.
- bluikkis..
anzzy kirjoitti:
odottelin soittoa takasin kellosta katsellen alle 10min
Kerran tein yöllä pikasiirron Kuopioon, kun fröökynän bensat loppui kesken matkaa.
Saisi Jaanat räpsytellä mascarat tisseille
hähä3000 on pikku summa :) Sen voi helposti saahakkin..
KoppavaHoro kirjoitti:
pelkkä asuntolaina (106 tuhatta). Kohta sitä on 120 tuhatta.
Minulla ei ole muuta takuuna, kuin säännöllinen eläke, että kun viikatemies tulee, ei pankki edes huolisi
elektroniikkakrääsääni ja tuskin edes perukirjaa tehdään, pankille jää luottotappiot ja pojat saa romun lisäsksi muutaman kirjaharvinaisuuden, joiden arvo nousee.
Eikä leskiämmää edes tule jaolle.
Raato menee jakoon tarvitseville..........hyväkuntoinen pumppu menee kokoomuslaiselle ahmatille:(bluikkis.. kirjoitti:
3000 on pikku summa :) Sen voi helposti saahakkin..
aamupuurolle. Ei minu tarvitse sitä edes siemenviljaksi pörssiin viedä.
Saa kirjankin ja selittää nassikalle, mikä trilobiitti on.bluikkis.. kirjoitti:
3000 on pikku summa :) Sen voi helposti saahakkin..
3000 on vasta pieni kulutusluotto. Kun käy 100.000€ hakemassa, niin aletaan jo vähän kyselemään, että mikä on homman nimi.
anzzy kirjoitti:
Minulla ei ole muuta takuuna, kuin säännöllinen eläke, että kun viikatemies tulee, ei pankki edes huolisi
elektroniikkakrääsääni ja tuskin edes perukirjaa tehdään, pankille jää luottotappiot ja pojat saa romun lisäsksi muutaman kirjaharvinaisuuden, joiden arvo nousee.
Eikä leskiämmää edes tule jaolle.
Raato menee jakoon tarvitseville..........hyväkuntoinen pumppu menee kokoomuslaiselle ahmatille:(Miksi noin älykäs kaveri ei ole onnistunut keräämään maallista mammonaa?
Ratikkakuski kirjoitti:
Miksi noin älykäs kaveri ei ole onnistunut keräämään maallista mammonaa?
Minulla elämän arvot ja päämääräni ei ole mammonan haalimista, opin sen jo lapsena, kun isoveljeni, johon minut niin usein sekotetaan, on sairaalloisen pihi, kun olin töissä ja hän opiskeli konepäälliköksi , elätin häntäkin ja kerran baarissa pyysin maksamaan kupin kahvia, sai se niin hirveän raivarin, että autoni melkein kaatui, kun hän paiskasi oven kiinni.
En halua olla samanlainen, kuin TERatikkakuski kirjoitti:
3000 on vasta pieni kulutusluotto. Kun käy 100.000€ hakemassa, niin aletaan jo vähän kyselemään, että mikä on homman nimi.
.
anzzy kirjoitti:
Minulla elämän arvot ja päämääräni ei ole mammonan haalimista, opin sen jo lapsena, kun isoveljeni, johon minut niin usein sekotetaan, on sairaalloisen pihi, kun olin töissä ja hän opiskeli konepäälliköksi , elätin häntäkin ja kerran baarissa pyysin maksamaan kupin kahvia, sai se niin hirveän raivarin, että autoni melkein kaatui, kun hän paiskasi oven kiinni.
En halua olla samanlainen, kuin TEJos se on oma valinta, niin miksi ihmeessä sitten valitat taitetun indeksin perään, mikä kantelee sairaselekeläisyydestä? Köyhyyshän on siis oma valintasi?
- talousrikoskomisario
Ratikkakuski kirjoitti:
Noinko on?
..
Ratikkakuski kirjoitti:
Jos se on oma valinta, niin miksi ihmeessä sitten valitat taitetun indeksin perään, mikä kantelee sairaselekeläisyydestä? Köyhyyshän on siis oma valintasi?
80% kansanedustajista olisi palauttanut lainan, mutta kokoomuslaisia on 20%
Ratikkakuski kirjoitti:
Miksi noin älykäs kaveri ei ole onnistunut keräämään maallista mammonaa?
Saatko rahaa heti käteen, vai ajatko hurmahenkisesti mammonanpalvojien etuja omaksi eduksisesi muuten vaan ajankuluksi edistämään äärikapitalismia.
Et koskaan saa parempia elämänarvoja kunnioittavia rosvokoplaasi.
Kaikki ihmiset eivät ole rahanahneita riistäjiä. Autojobbariksi olet liian tyhmä- bluikkis..
Ratikkakuski kirjoitti:
yli sadantonnin asuntoon ne ihmeen hanakasti uteli työssäkäyntiä, että ei ihan sormia napsauttamalla irronnu pikavippinä :)
bluikkis.. kirjoitti:
yli sadantonnin asuntoon ne ihmeen hanakasti uteli työssäkäyntiä, että ei ihan sormia napsauttamalla irronnu pikavippinä :)
keinottelija Ratikka myisi luotolla koirankoppiakaan
- ?
"Menee itekseen pankkiin puhumaan pankinjohtajalle itselleen suuren lainan ilman takaajia."
Itsenäinen?ei tartte miestään tai vanhempiaan sellaiseen hommaan, vaan pystyy hoitamaan sen itsenäisesti.
Joten kipitäs merille siitä, Genio, tai kopio-Genio.- bluikkis..
relaxed_eyes kirjoitti:
ei tartte miestään tai vanhempiaan sellaiseen hommaan, vaan pystyy hoitamaan sen itsenäisesti.
Joten kipitäs merille siitä, Genio, tai kopio-Genio.sitten ne jotka tarttee miestä ja takauksia taikka ne jotka säästää ja hankkii ilman lainoja? :) Onko ne itsenäisiä sun mielestä?
bluikkis.. kirjoitti:
sitten ne jotka tarttee miestä ja takauksia taikka ne jotka säästää ja hankkii ilman lainoja? :) Onko ne itsenäisiä sun mielestä?
säästämistä en pidä paheena, vaikka rahan pitää mielestäni pääosin kiertääkin, että maailma menee eteenpäin.
Ja tässä aloituksessa itsenäisyys tarkoittaa taloudellista riippumattomuutta lähimmäistä. Joten, jos tartee miestä takaamaan, niin eihän silloin ole itsenäinen, vai onko?- näi o...
relaxed_eyes kirjoitti:
ei tartte miestään tai vanhempiaan sellaiseen hommaan, vaan pystyy hoitamaan sen itsenäisesti.
Joten kipitäs merille siitä, Genio, tai kopio-Genio..
MEREEN MARS
. - kopio-Genio
relaxed_eyes kirjoitti:
Joten kipitäs merille siitä, Genio, tai kopio-Genio.Mun mielestä itsenäinen ihminen elää elämänsä mahdollisimman vähällä lainailulla.
kopio-Genio kirjoitti:
Mun mielestä itsenäinen ihminen elää elämänsä mahdollisimman vähällä lainailulla.
sekin on hyvä määritelmä. Ihmisillä on vain erinäisiä tarpeita.
- bluikkis..
relaxed_eyes kirjoitti:
säästämistä en pidä paheena, vaikka rahan pitää mielestäni pääosin kiertääkin, että maailma menee eteenpäin.
Ja tässä aloituksessa itsenäisyys tarkoittaa taloudellista riippumattomuutta lähimmäistä. Joten, jos tartee miestä takaamaan, niin eihän silloin ole itsenäinen, vai onko?tota just arvelinki sun ajatukseksi. :) Entäs kun on saanut takauksen joka raukeaa muutaman vuoden kuluttua, koska taattu kohde kattaa omalla arvollaan ja ylikin taatun velan? Jolloin ainuttakaan euroa ei ole tarvittu takaajan rahoja käyttää, vain nimi takauksesta siltä varalta että jotain sattuu ja ei kykene maksamaan? Näin ollen takaus on vain nimellistä, kun homma toimii eikä takajaan rahoja ole tarvittu laisinkaan..silloinhan takauksen saanut on itsenäisesti hoitanut velkansa :)
Noh..näin ajattelen. Minäkään en ole tähän kämppään tarvinnut takaajia, mutta pankkia kyllä. Siltikään en ajattele itsenäisemmäksi itseäni, kun vaikka naapureitani jotka yhdessä ottivat asuntolainansa. Tai kävelymatkan päässä vuokralla asuvia "naapureitani". Maksan lainaa sen minkä he vuokraa, sillä erotuksella että mulla laina joskus tulee loppuunsa ja kuitattua. Vuokralaiset maksaa edelleen kämpäänsä.. bluikkis.. kirjoitti:
tota just arvelinki sun ajatukseksi. :) Entäs kun on saanut takauksen joka raukeaa muutaman vuoden kuluttua, koska taattu kohde kattaa omalla arvollaan ja ylikin taatun velan? Jolloin ainuttakaan euroa ei ole tarvittu takaajan rahoja käyttää, vain nimi takauksesta siltä varalta että jotain sattuu ja ei kykene maksamaan? Näin ollen takaus on vain nimellistä, kun homma toimii eikä takajaan rahoja ole tarvittu laisinkaan..silloinhan takauksen saanut on itsenäisesti hoitanut velkansa :)
Noh..näin ajattelen. Minäkään en ole tähän kämppään tarvinnut takaajia, mutta pankkia kyllä. Siltikään en ajattele itsenäisemmäksi itseäni, kun vaikka naapureitani jotka yhdessä ottivat asuntolainansa. Tai kävelymatkan päässä vuokralla asuvia "naapureitani". Maksan lainaa sen minkä he vuokraa, sillä erotuksella että mulla laina joskus tulee loppuunsa ja kuitattua. Vuokralaiset maksaa edelleen kämpäänsä..Ja itse asiassa tästäkin asunnosta lainan lyhennys on jopa pienempi kuin mitä olisi jonkin verran pienemmänkin asunnon vuokra !
- bluikkis..
xena-183 kirjoitti:
Ja itse asiassa tästäkin asunnosta lainan lyhennys on jopa pienempi kuin mitä olisi jonkin verran pienemmänkin asunnon vuokra !
homma mulla :) Jää rahaa vielä kaikkien kulujen jälkeenki elämiseen ihan hienosti...
xena-183 kirjoitti:
Ja itse asiassa tästäkin asunnosta lainan lyhennys on jopa pienempi kuin mitä olisi jonkin verran pienemmänkin asunnon vuokra !
Missä päin Suomea? Minulla on ikävä aikaa, kun kämpän ostohinta oli 120 kerainen kuukausivuokraan nähden. Nyt se on yli 200.
- bluikkis..
olen siis itsenäinen nainen :)
- verottomana...
ei ole pankkitoimi..... vaan piirakan torikauppa pankinjohtajalle.
- bluikkis..
kun pankijohtaja on nainen niiku meillä? :)
- Verotsiittäminä
bluikkis.. kirjoitti:
kun pankijohtaja on nainen niiku meillä? :)
on kaksi.... pelin henki on sama.
- bluikkis..
Verotsiittäminä kirjoitti:
on kaksi.... pelin henki on sama.
tyhmää :) Ei ole lepakoista kyse..katsos velkaa saa jos on kykenevä velkaa ottamaan ja maksamaan..pankit pyörii rahalla ei seksillä :)
- veromorottaja
bluikkis.. kirjoitti:
tyhmää :) Ei ole lepakoista kyse..katsos velkaa saa jos on kykenevä velkaa ottamaan ja maksamaan..pankit pyörii rahalla ei seksillä :)
elämän kokemusta vaihtotaseesta.
- bluikkis..
veromorottaja kirjoitti:
elämän kokemusta vaihtotaseesta.
aina olen ihan rehellisellä pelillä selvinny :)
- veromorottaja
bluikkis.. kirjoitti:
aina olen ihan rehellisellä pelillä selvinny :)
olen selvinnyt vain rahalla ! Ja tyytyväinen myös Venezuelalaiseen yksin huoltajaan.... lapsensa saivat koulutuksen vuodeksi "minun rahoilla" se on vaihtotasetta.
- bluikkis..
veromorottaja kirjoitti:
olen selvinnyt vain rahalla ! Ja tyytyväinen myös Venezuelalaiseen yksin huoltajaan.... lapsensa saivat koulutuksen vuodeksi "minun rahoilla" se on vaihtotasetta.
eli rehellisellä pelillä :) Ota laina ja maksa se korkoineen..eikös se sillain markkinatalous pyöri? Miksi sitten tohon tartti joku seksi sotkea äsken? :)
- veromorottaja
bluikkis.. kirjoitti:
eli rehellisellä pelillä :) Ota laina ja maksa se korkoineen..eikös se sillain markkinatalous pyöri? Miksi sitten tohon tartti joku seksi sotkea äsken? :)
sotkea.... nainen myy aina kun on pakko.
- bluikkis..
veromorottaja kirjoitti:
sotkea.... nainen myy aina kun on pakko.
tota Venezuelaa vai? Onneksi suomessa ei tartte sotkea seksiä lainoihin :) Oisin mielummin ilman sitten omistusasuntoa, kun kauppatavarana tms...
- veromorottaja
bluikkis.. kirjoitti:
tota Venezuelaa vai? Onneksi suomessa ei tartte sotkea seksiä lainoihin :) Oisin mielummin ilman sitten omistusasuntoa, kun kauppatavarana tms...
teet itse itsestäsi kauppatavaran..... näin se vaan on.
Halusi, keinosi, liittyvät aina vaihtotaseeseen.... vaadit että mies on hellä, ymmärtäväinen, sopuisa, vietävissä.... sitten mies "saa", ehdot (vaihtotase) on rankat.... nainen hinnoittelee aina ITSE ! - bluikkis..
veromorottaja kirjoitti:
teet itse itsestäsi kauppatavaran..... näin se vaan on.
Halusi, keinosi, liittyvät aina vaihtotaseeseen.... vaadit että mies on hellä, ymmärtäväinen, sopuisa, vietävissä.... sitten mies "saa", ehdot (vaihtotase) on rankat.... nainen hinnoittelee aina ITSE !ei tarvi vaatia, mies on hellä ja ymmärtäväinen ihan omasta halustaan :) Mutta miten se liittyy siihin, että olen yksin hankkinu kotini?
- veromorottaja
bluikkis.. kirjoitti:
ei tarvi vaatia, mies on hellä ja ymmärtäväinen ihan omasta halustaan :) Mutta miten se liittyy siihin, että olen yksin hankkinu kotini?
"sinun kannaltasi" Melekonen roikkuva häpy......
- bluikkis..
veromorottaja kirjoitti:
"sinun kannaltasi" Melekonen roikkuva häpy......
tässä nyt silti keskusteltiin ja myönsit sentäs että poikkeus vahvistaa kait säännön? :) Ei se kyllä roiku lainkaan...
- veromorottaja
bluikkis.. kirjoitti:
tässä nyt silti keskusteltiin ja myönsit sentäs että poikkeus vahvistaa kait säännön? :) Ei se kyllä roiku lainkaan...
on kysymys.... ;) vaihtotase on ainut joka toimii.... hinnoittelematta. le gardinale -76 öitä !
- bluikkis..
veromorottaja kirjoitti:
on kysymys.... ;) vaihtotase on ainut joka toimii.... hinnoittelematta. le gardinale -76 öitä !
öitä :)
pankinjohtajana vanhempi heteronainen.
- ...
että monet naiset on varsinkin näissä asunto- ja kotiasioissa paljon fiksumpia kuin miehet, jos niinku asuntolaina-asioista leikisti puhuttais.
Monet sinkkumiehet asuvat vuokralla ja pistävät rahansa/lainansa autoihin ja viihde-elektroniikkaan.
Sinkkunaisilla ei ole autoja ja mummon vanha telkkari, mutta parinsadan tonnin omistusasunto jo pitkälle maksettuna.- ...
tuosta miesten rahankäytöstä unohtu se viina ja rilluttelu.
- bluikkis..
toki olla autokin ja muitakin leluja maksettuna, vaikka nainen on :) Nuorena alottaa niin ehtii ennen mummo ikää..
- KoppavaHoro
joka saa sen lainan puhumalla?
Tuosta tulee väistämättä mieleen, että itsenäinen nainen on sellainen, jolla on ulkonäköä, antava kaula-aukko ja joka on ottanut selvää siitä minkä pankin johtaja on heikkona muodollisesti päteviin naisiin.
Entä sellainen, joka menee, mutta ei onnistu? Jolla ei ole vakuuksia, omaisuutta, takaajia, työpaikkaa ja tissejä? Sellainenhan tekee itsensä vain naurettavaksi yrittämällä mahdotonta.
Tai sellainen, joka tietää ettei onnistu, mutta keskittyy käsirahan keräämiseen tai hankkii ne vakuudet ja takaajat? Miksi sellainen on vähemmän itsenäinen?- KoppavaHoro
anzzy kirjoitti:
.
itsenäisempää ja vähemmän nöyryyttävää kuin se, että hankkii jonkun takaajaksi? ;)
KoppavaHoro kirjoitti:
itsenäisempää ja vähemmän nöyryyttävää kuin se, että hankkii jonkun takaajaksi? ;)
ihan sellaisena, kuin kuvassasikin, jos kerrot vaan sen, mitä mietiskelet kuvattaessa Immun lisäksi:oI
- KoppavaHoro
anzzy kirjoitti:
ihan sellaisena, kuin kuvassasikin, jos kerrot vaan sen, mitä mietiskelet kuvattaessa Immun lisäksi:oI
ollu vielä rekkujen karvoihin koskea, me ollaan tälleen täydellinen värisuora perheenä!
KoppavaHoro kirjoitti:
ollu vielä rekkujen karvoihin koskea, me ollaan tälleen täydellinen värisuora perheenä!
korkein mahdollinen käsi pokerissa:D
Olen muuten oikeastikin sellainen riskinottajaluonne, että pelasin aika hyvät potit tehdasmerkatuilla korttipakoilla :-)
Tulisitko pelaamaan pokeria minun kanssa? Saisit sellaisella pakalla raha.asiat balanssiin.
Niitä ei Suomessa myydä, mutta täällä myydään hihihii:
http://www.youtube.com/watch?v=n2p8gfQvE_Y
ps. älä ole kovin vakavamielinen;)- KoppavaHoro
anzzy kirjoitti:
korkein mahdollinen käsi pokerissa:D
Olen muuten oikeastikin sellainen riskinottajaluonne, että pelasin aika hyvät potit tehdasmerkatuilla korttipakoilla :-)
Tulisitko pelaamaan pokeria minun kanssa? Saisit sellaisella pakalla raha.asiat balanssiin.
Niitä ei Suomessa myydä, mutta täällä myydään hihihii:
http://www.youtube.com/watch?v=n2p8gfQvE_Y
ps. älä ole kovin vakavamielinen;)jopa merkatulla pakalla. Ei oo pokerinaamaa suotu. Laivan koneissa se ei onneksi ole ratkaiseva tekijä.
Mutta jos joku toinen haluaa tehdä mulle rahaa, niin oon tottakai mukana! :D KoppavaHoro kirjoitti:
jopa merkatulla pakalla. Ei oo pokerinaamaa suotu. Laivan koneissa se ei onneksi ole ratkaiseva tekijä.
Mutta jos joku toinen haluaa tehdä mulle rahaa, niin oon tottakai mukana! :Dalan tilastomatemaattsilla kirjoilla jos olisin rikas, kuin Ratikka voisi tahallani hävitäkin.
Tukholmasta saa ostaa vähän huonompia taikurin pakkoja ns kellokortteja.
Liput Ruotsin.lautalle 2€ kahden hytillä.......miten olisi laivagmblerin homman oppiminen ?
ps. Varo, jos ehdotankin ryysypokkaa ;-)
- ...
on sijoitus- tai yrityslainasta, niin sitten nostan hattua. Normipalkansaajan asuntolaina ei nyt kovin kummoisia neuvottelutaitoja vaadi.
- LUOTTO..!%#?+
relaxed_eyes kirjoitti:
en mä nyt sellaisen vuoksi olisi aloitusta aiheesta viitsinyt vääntää.
.
kulutusluoton ottajat on tunnistettava ja tuomittava TOTUUS-komission edessä
. LUOTTO..!%#?+ kirjoitti:
.
kulutusluoton ottajat on tunnistettava ja tuomittava TOTUUS-komission edessä
.tulonhankkimis-, eli Suomen valtion BKT:n kasvattamisluotto.
- ldfjid
Ilmeisesti arvostat erilaisia asioita, kuin minä? Minä taas en koskaan ole arvostanut suurten pankkilainojen ottajia ja esimerkiksi yrittäjäksikään ei Suomessa mielestäni kannata alkaa kenenkään, jollei yhtään ole rahaa ja säästöjä omasta takaa. Yksi ystäväni esim. alkoi yrittäjäksi ja työllistää nyt paljon ihmisiä: ei hänkään olisi sitä tehnyt, jollei omaisi sen verran säästöjä, että firma pyörii tarvittaessa jonkin aikaa ilman palkannostamistakin. Se ei olekaan mikään ihme, että Suomessa ei yrittäjiä ja sitä kautta kansantaloutta osaltaan nostattavia tekijöitä paljoa ole, koska yrittämiseen esim., liitttyy ihan mielettömät taloudelliset riskit. Erikseen ovat sitten kerskakuluttajat, joilla muka pitää olla luksuskämpät ja autot ja veneet ja mitä lie, esim. tavispalkanmaksajan tuloilla ja niille minun mielestäni onkin melkeinpä sama, että jos käy huonosti.
Omakotitalojakaan, taasen, tuskin velaksi hankkii ainakaan kukaan järkevä, joka ei omaa työpaikkaa. Itse en koskaan ole arvostanut ulkoista materiaa: on minulla opintolainoja, mutta ne ovat sen verran kuitenkin pieniä, vaikka periaatteessa suuriakin, että kyllä erittäin suuri arvioitu todennäköisyys on, että elämäni aikana pystyn ne maksamaan, jos vaikka väliin olisi aikoja, että menisi taloudellisesti heikomminkin. Kun ei ole rahaa, asun vuokralla ja karsin mm. matkustelun ja vaatteiden ostamiset minimiin, enkä kärsi siitä yhtään niin kauan, kuin on sentään ruokaa, kuten mistä joskus siitäkin on kyllä ollut minulla melkein pula, vaikken asiasta valita. Ihminen on oman onnensa seppä ja jos on rehellinen ja realisti, elämässä pärjää.
Itseni on kasvatettu kunnioittamaan rahaa siten, että en ymmärrä esim. pullasorsakakaroita, jotka saa joitakin maksuhäiriöimerkintöjä joidenkin vaatteiden tms. pinnallisten turhien juttujen ostelemisten takia, jne... Kerrankin katsoin telkkarista yhtäkin ohjelmaa, jossa joku tyyppi suu auki ihmetteli, että ohos miten hän ei saa "ostelemistaan" kuriin... Sille sitten selitettiin kuin lapselle, että jo sulla ei ole rahaa, sä et osta mitään.
Teidän aiheenne ja ENNEN KAIKKEA KESKUSTELUTYYLI keskustelupalstalla ovat kuvottavan tylsiä... Luulis, että talouskeskustelulle on muut palstat, kuin sellaiset missä otsake on joku ihmeen "Suhteet". Enkä halua nähdä rikollista viestintää. Yleensä ketjunne ovat paskaa, missä kun otsikon lukee, on muu keskustelu jotakin ihan muuta molotusta. Niin paitsi, että siis sen lisäksi roikutte sivullisten keskustelijoiden kimpussa, mikä on törkeää käytöstä ainakin rekisteröidyllä nimimerkillä esiintyviltä vaikka mua kohtaan, kun sitten eivät kuitenkaan itseään ole esitelleet...- ,
Tuleehan sun näppikseltä jotain järkevääkin.
Samaa mieltä. Ainostaan tyhmä rakentaa velalle. Jos maailman politiikasta ja talousasioista olisi tässä vuosien aikana ollut vähemmän tyhmiä päättäjiä, ei oltaisi globaalisti samanlaisessa kusessa, mitä ollaan nyt. - bluikkis..
, kirjoitti:
Samaa mieltä. Ainostaan tyhmä rakentaa velalle. Jos maailman politiikasta ja talousasioista olisi tässä vuosien aikana ollut vähemmän tyhmiä päättäjiä, ei oltaisi globaalisti samanlaisessa kusessa, mitä ollaan nyt.aina. Joskus tarvitaan velka joka poikii enemmän rahaa mitä on ottanut velkaa :) Silloin se ei ole tyhmää..
Kohde voi olla toisinaan hyvä sijoitus, johon pääse tarttumaan vain velalla..mutta joka tekee velan olemattomaksi tuotollaan.. - ,
bluikkis.. kirjoitti:
aina. Joskus tarvitaan velka joka poikii enemmän rahaa mitä on ottanut velkaa :) Silloin se ei ole tyhmää..
Kohde voi olla toisinaan hyvä sijoitus, johon pääse tarttumaan vain velalla..mutta joka tekee velan olemattomaksi tuotollaan.."Kohde voi olla toisinaan hyvä sijoitus, johon pääse tarttumaan vain velalla..mutta joka tekee velan olemattomaksi tuotollaan.."
Velalla on aina korko. Mistä tulee korko? arvostan erilaisia asioita kuin sinä. Minä arvostan riskinottokykyä, sinä turvallisuutta. Mä näen asiat niin, että mikään ei koskaan kehity jos ei ole riskinottajia ja itsensä likoonlaittajia.
- KoppavaHoro
relaxed_eyes kirjoitti:
arvostan erilaisia asioita kuin sinä. Minä arvostan riskinottokykyä, sinä turvallisuutta. Mä näen asiat niin, että mikään ei koskaan kehity jos ei ole riskinottajia ja itsensä likoonlaittajia.
niin kauan kuin se riskinottaja ei ole oma pankkini.
- ,
relaxed_eyes kirjoitti:
arvostan erilaisia asioita kuin sinä. Minä arvostan riskinottokykyä, sinä turvallisuutta. Mä näen asiat niin, että mikään ei koskaan kehity jos ei ole riskinottajia ja itsensä likoonlaittajia.
ihmiskunta päässyt yhtä pitkälle kehityksessä ilman riskinottoa(velkaa)?
, kirjoitti:
ihmiskunta päässyt yhtä pitkälle kehityksessä ilman riskinottoa(velkaa)?
samalla aikajanalla, joskus kyllä.
- bluikkis..
, kirjoitti:
"Kohde voi olla toisinaan hyvä sijoitus, johon pääse tarttumaan vain velalla..mutta joka tekee velan olemattomaksi tuotollaan.."
Velalla on aina korko. Mistä tulee korko?olisi kuinka korko mutta jos sä sijoitat kohteeseen vaikka 30 000 euroa korot (mitä nyt euribori tai prime on) ja myyt sen saamalla siitä 140 000 euroa, niin eikö se ole aika kannattavaa? :)
- ,
relaxed_eyes kirjoitti:
samalla aikajanalla, joskus kyllä.
Onko kehitys kulkenut liian nopeasti?
, kirjoitti:
Onko kehitys kulkenut liian nopeasti?
Voi olla. Ehkä se teollinen vallankumous oli liikaa Tellukselle.
relaxed_eyes kirjoitti:
Voi olla. Ehkä se teollinen vallankumous oli liikaa Tellukselle.
kehitys on ollut sopivaa, ihmiset on vaan liian hitaita.
- ,
bluikkis.. kirjoitti:
olisi kuinka korko mutta jos sä sijoitat kohteeseen vaikka 30 000 euroa korot (mitä nyt euribori tai prime on) ja myyt sen saamalla siitä 140 000 euroa, niin eikö se ole aika kannattavaa? :)
ymmärtää kysymystä.
Ihan ensiksi selvitän sulle sen, miten luotonanto tulee mahdolliseksi. Se tulee mahdolliseksi säästöistä. Jollakin on säästöjä enemmän, mitä se normaalisti kuluttaa. Oli se sitten mitä tahansa. Silloin on mahdollista antaa jotain velaksi, lainata jotain. Ja siitä päästään siihen itse asiaan... Mistä tulee säästöt? Eikö ne tule siitä, että on ylituotantoa? Ja sitten siihen itse asiaan...
Velka, velan korko. Olkoon se velka sitten mikä tahansa. Sanotaan vaikka viaton pikavippi millä on korko. Lainaat sen vaikka kaverilta ja lupaat maksaa takaisin vaaditun koron kanssa. Mistä tulee se korko? Jostain se ylimääräinen meno nimeltä "korko" on kehitettävä. Eikö niin? Mistä se kehitetään? - ldfjid
relaxed_eyes kirjoitti:
"Riskinottokyky" ei ole mikään "kyky" ilman harkintaa, ilman _rehellistä luonnetta_ ja ilman realismia kenellekään: niitä öky-yrittäjiähän on Suomessa nähty, joiden "lamborghinit" jne. on roudattu kaiken maailman seiskapaskaa- lehtien ihan kansiinkin, silloin kun tyypeillä on mennyt hyvin, mutta harvempi puhuu siitä, että miten monien lamborghinit on lopulta jääneet yhteiskunnan maksettaviksi tai olleet sitä jopa alunperinkin, mikä on paskaa rehellisen veronmaksajan sukkaan... Yrittäjä on tottakai riskinottaja, mutta niissäkin on tyyppejä, jotka osaa taloussuunnittelun ja jotka ei yhtään: kusipäisimpiä Suomen hyvinvintipalveluiden nauttijoita ovat ehkäpä ne, jotka ovat siirtäneet veronmaksunsa vaikka Viroon. Riskit maksaa tietysti kuitenkin Suomi, jos ottaa ohraleipä...
- ,
relaxed_eyes kirjoitti:
kehitys on ollut sopivaa, ihmiset on vaan liian hitaita.
"kehitys on ollut sopivaa, ihmiset on vaan liian hitaita."
Paitsi, että ei ole. Ihmiset ovat liian tyhmiä ja ahneita. Ja kehitys ympärillä on ollut ihmisten älylliseen ja henkiseen kehitystasoon nähden liian nopea. Ja ongelmana on juuri se raha ja rahajärjestelmä. , kirjoitti:
"kehitys on ollut sopivaa, ihmiset on vaan liian hitaita."
Paitsi, että ei ole. Ihmiset ovat liian tyhmiä ja ahneita. Ja kehitys ympärillä on ollut ihmisten älylliseen ja henkiseen kehitystasoon nähden liian nopea. Ja ongelmana on juuri se raha ja rahajärjestelmä.mutta silti. Jos näkee mahdollisuuden, niin pitäähän siihen tarttua. Muuten me kaikki junnattais paikallaan ja kytättäis sitä vielä sopivampaa tilaisuutta.... Jota ei koskaan tule.
- ,
relaxed_eyes kirjoitti:
mutta silti. Jos näkee mahdollisuuden, niin pitäähän siihen tarttua. Muuten me kaikki junnattais paikallaan ja kytättäis sitä vielä sopivampaa tilaisuutta.... Jota ei koskaan tule.
muuten huomannut, että kehitys on lopulta hyvin näennäistä? Me sittenkin junnataan koko ajan paikallaan, koska mikään ei ole tuhansien vuosien aikana lopulta sittenkään muuttunut. Eikä tule muuttumaan niin kauan, kuin tartutaan mahdollisuuksiin, mitkä jäävät aina mahdottomuuksiksi.
Esimerkiksi sinä. Oletko sinä mielestäsi kehittynyt paljonkin lapsuutesi tai nuoruutesi ajoista? Siis tarkoitan ajatusmaailmaltasi? Miten sinun ajatusmaailma eroaa vaikkapa noin 1000 vuotta sitten eläneestä tavallisesta ihmisestä? - bluikkis..
, kirjoitti:
ymmärtää kysymystä.
Ihan ensiksi selvitän sulle sen, miten luotonanto tulee mahdolliseksi. Se tulee mahdolliseksi säästöistä. Jollakin on säästöjä enemmän, mitä se normaalisti kuluttaa. Oli se sitten mitä tahansa. Silloin on mahdollista antaa jotain velaksi, lainata jotain. Ja siitä päästään siihen itse asiaan... Mistä tulee säästöt? Eikö ne tule siitä, että on ylituotantoa? Ja sitten siihen itse asiaan...
Velka, velan korko. Olkoon se velka sitten mikä tahansa. Sanotaan vaikka viaton pikavippi millä on korko. Lainaat sen vaikka kaverilta ja lupaat maksaa takaisin vaaditun koron kanssa. Mistä tulee se korko? Jostain se ylimääräinen meno nimeltä "korko" on kehitettävä. Eikö niin? Mistä se kehitetään?maksetaan koska lainattu raha ei ole käytettävissä olevaa rahaa lainaajalleen :) Eikö? Inflaatio lienee asia jota haet? Kulutetaan ja raha kiertää...
- ,
bluikkis.. kirjoitti:
maksetaan koska lainattu raha ei ole käytettävissä olevaa rahaa lainaajalleen :) Eikö? Inflaatio lienee asia jota haet? Kulutetaan ja raha kiertää...
haen sitä, että voidakseen kattaa korkokulut, täytyy luoda lisää ylituotantoa. Mihin se johtaa? MIhin se on johtanut?
, kirjoitti:
muuten huomannut, että kehitys on lopulta hyvin näennäistä? Me sittenkin junnataan koko ajan paikallaan, koska mikään ei ole tuhansien vuosien aikana lopulta sittenkään muuttunut. Eikä tule muuttumaan niin kauan, kuin tartutaan mahdollisuuksiin, mitkä jäävät aina mahdottomuuksiksi.
Esimerkiksi sinä. Oletko sinä mielestäsi kehittynyt paljonkin lapsuutesi tai nuoruutesi ajoista? Siis tarkoitan ajatusmaailmaltasi? Miten sinun ajatusmaailma eroaa vaikkapa noin 1000 vuotta sitten eläneestä tavallisesta ihmisestä?No siis. Minähän asuisin vielä luolassa jos se olis mahdollista. Löisin heimon kauneinta naista nuijalla päähän ja kantaisin sen kotiluolaani..... Ja siitä se sisustaminen sitten lähtee.
Mut siis niin... vaikka se kehitys olisikin näennäistä, niin pääosin se kuitenkin on sivistyneempää. Mitä taas lapsuuteen ja aikuisuuteen tulee, niin kyllä leluja pitää olla.- bluikkis..
, kirjoitti:
haen sitä, että voidakseen kattaa korkokulut, täytyy luoda lisää ylituotantoa. Mihin se johtaa? MIhin se on johtanut?
tätä sä haet :) Jooooo mua ei kiinnosta mihin se johtaa loppuviimeksi, koska mun osani siinä on kuitenkin vain hyttysen paska itämeressä :) katson lähemmäs ja omaa napaa..
maailman loppu tulee jokatapauksessa... - ,
relaxed_eyes kirjoitti:
No siis. Minähän asuisin vielä luolassa jos se olis mahdollista. Löisin heimon kauneinta naista nuijalla päähän ja kantaisin sen kotiluolaani..... Ja siitä se sisustaminen sitten lähtee.
Mut siis niin... vaikka se kehitys olisikin näennäistä, niin pääosin se kuitenkin on sivistyneempää. Mitä taas lapsuuteen ja aikuisuuteen tulee, niin kyllä leluja pitää olla.voi päätellä aika pitkälti sellaista, ettei eroa mitenkään noin 1000 vuotta sitten eläneestä tavallisesta ihmisestä. Sivistys ja sivistyneisyyskin on pääasiallisesti sellaista, niin kuin muut ovat sen määritelleet. Kehityskin on sitä, mitä muut ovat määritelleet kehitykseksi. Itsenäisyys on sitä, minkä muut on määritellyt itsenäisyydeksi.
Entä mitä on itsenäisyys sinun mielestä? Ai niinjoo... Se, että saa pankista ison lainan yksin omin avuin ilman takaajia...Entä liittyykö siihen kenties jotain muutakin? - ,
bluikkis.. kirjoitti:
tätä sä haet :) Jooooo mua ei kiinnosta mihin se johtaa loppuviimeksi, koska mun osani siinä on kuitenkin vain hyttysen paska itämeressä :) katson lähemmäs ja omaa napaa..
maailman loppu tulee jokatapauksessa...ajattelee moni muukin. Ikävä kyllä...
- ,
, kirjoitti:
voi päätellä aika pitkälti sellaista, ettei eroa mitenkään noin 1000 vuotta sitten eläneestä tavallisesta ihmisestä. Sivistys ja sivistyneisyyskin on pääasiallisesti sellaista, niin kuin muut ovat sen määritelleet. Kehityskin on sitä, mitä muut ovat määritelleet kehitykseksi. Itsenäisyys on sitä, minkä muut on määritellyt itsenäisyydeksi.
Entä mitä on itsenäisyys sinun mielestä? Ai niinjoo... Se, että saa pankista ison lainan yksin omin avuin ilman takaajia...Entä liittyykö siihen kenties jotain muutakin?Kyllä sä sitä luolan kauneinta naista löisit himoissaan nuijalla päähän edelleen, jos et himoissasi muuta vaihtoehtoa keksisi hänen saamiseen. Nykyisin sen estää monella rangaistuksen pelko. Ennen vanhaan sen esti taas vahvemman pelko...
- bluikkis..
, kirjoitti:
voi päätellä aika pitkälti sellaista, ettei eroa mitenkään noin 1000 vuotta sitten eläneestä tavallisesta ihmisestä. Sivistys ja sivistyneisyyskin on pääasiallisesti sellaista, niin kuin muut ovat sen määritelleet. Kehityskin on sitä, mitä muut ovat määritelleet kehitykseksi. Itsenäisyys on sitä, minkä muut on määritellyt itsenäisyydeksi.
Entä mitä on itsenäisyys sinun mielestä? Ai niinjoo... Se, että saa pankista ison lainan yksin omin avuin ilman takaajia...Entä liittyykö siihen kenties jotain muutakin?nyt sanoa, että oikeassa olet vaikka koroista en jaksakkaan jankuttaa :) Taikka ylituotannosta..näin se vaan on. Tämän päivän maailma etenee näin..ehkä jäävuosien jälkeen syntyy oikeasti fiksumpia ihmisiä...jos hyvin käy ihmisiä ei enää tämän maailman kuoltua tule ..
- ,
, kirjoitti:
ajattelee moni muukin. Ikävä kyllä...
kun 800 miljoonaa hyttystä paskantaa samanaikaisesti ja samaan paikkaan, ei näky ole erityisen imarteleva...
- bluikkis..
, kirjoitti:
ajattelee moni muukin. Ikävä kyllä...
ymmärrän huolesi ja mietin sitä itsekkin, mutta näin se vaan on..yksi yksilö ei maailmaa muuta :) Eikä mun elinikäni riitä ihmiskunnan muuttumiseen...se on niin suuri koneisto mikä määrää tahdin..
- bluikkis..
, kirjoitti:
kun 800 miljoonaa hyttystä paskantaa samanaikaisesti ja samaan paikkaan, ei näky ole erityisen imarteleva...
asiallinen huoli, mutta olet yhtä voimaton sen edessä kun mäkin :) Toki aattelleilleen tarvii olla uskollinen..
- bluikkis..
bluikkis.. kirjoitti:
asiallinen huoli, mutta olet yhtä voimaton sen edessä kun mäkin :) Toki aattelleilleen tarvii olla uskollinen..
aatteilleen taitas olla oikein kirjotettu ;)
- ldfjid
, kirjoitti:
Samaa mieltä. Ainostaan tyhmä rakentaa velalle. Jos maailman politiikasta ja talousasioista olisi tässä vuosien aikana ollut vähemmän tyhmiä päättäjiä, ei oltaisi globaalisti samanlaisessa kusessa, mitä ollaan nyt.Kyllä. Et tietystikään voi olla varma, että tuleeko juuri minun näppikseltäni mitä, vaiko ehkä ei, kosken kuulu näihin rekisteröidyillä nimimerkeillä tällaisilla foorumeilla heiluviin ainakaan, mutta kiitoksia nyt muilta osin kohteliaasta viestistä. Tuo on harvinaista näillä palstoilla.;)
Kyllä: kuten sanoit, ainoastaan tyhmä "rakentaa" velalle ja valitettavasti tyhmien osuus on tässä maailmassa ollut ajoista riippumatta aina aika vakio. USA lähti tappamaan irlakilaisia velaksi ja siitä sitten muka syytellään joitakiin yksittäisiä paikallisia pankkeja, että kun oho tuli vähän "globaali" talouskriisi ja muutenkin, on riskinotto ainakin mun mielestäni ollut suorastaan skitsoissa mitoissa mm. Euroopan Unionissakin viime aikoina, hallinnossa... Ja niin edelleen. Esimerkit ei lopu. "Globalisaatiokin" on mielestäni melkeinpä lähinnä vain kusipäiden kusetustermi sille, että muka ei "voitaisi" käydä hallittua talouspolitiikkaa _paikallisesti_ - vitun "globalisaatio"... Siinäkin yksi niin vääristelty ja pelleksi tehty sana, että ei oksat pois! , kirjoitti:
Kyllä sä sitä luolan kauneinta naista löisit himoissaan nuijalla päähän edelleen, jos et himoissasi muuta vaihtoehtoa keksisi hänen saamiseen. Nykyisin sen estää monella rangaistuksen pelko. Ennen vanhaan sen esti taas vahvemman pelko...
mutta kehitys on johtanut siihen, että jollain tavalla pidetään myös heikoista ja vähäosaisemmista huolta.
Jos meillä pätis luonnonlait niin ihminen olisi eläimen tasolla ja sitähän ihminen ei pääsääntöisesti ole. Eli, kehitys ja ajatusmaailman kehitys saa meitä hallitsemaan himojamme.
Niin, paitsi olen mä kyllä eri mieltä tuosta, että rangaistuksen pelko estää nuijalla päähän lyömisen. Kyllä mulla ainakin järki sen estää. Empatiakin se vois olla, mutta miehet ei tunnetusti empatiaa tunne.- bluikkis..
bluikkis.. kirjoitti:
ymmärrän huolesi ja mietin sitä itsekkin, mutta näin se vaan on..yksi yksilö ei maailmaa muuta :) Eikä mun elinikäni riitä ihmiskunnan muuttumiseen...se on niin suuri koneisto mikä määrää tahdin..
ei mua yhtään harmittasi lähteä asumaan bambumajaan johonki missä tarkenee..ja syödä viidakon antimia :) Mä oisin ihan mielissäni jos voiskin luopua kaikesta länsimaalaisesta "sivistyksestä" ja pärjäillä tuolla alkuasukkaana..olen ihan vakavissani joskus miettinytkin muuttamista pois ns. sivistyksen parista :)
Järjetöntähän tämä touhu on..siis kulutus ja markkinatalous, mutta maassa maan tavalla tiettyyn pisteeseen saakka..suomessa ihan sama onko sen rakennuksen/asunnon omistaja vai vuokralainen..koska aina sen rakennuksen omistaja ne rahat haalii..jopa velkaantuu ja kuittaa velkoja vuokrilla tms..eli jollain on aina velkaa joka ylituotantoa lisää :) - ,
bluikkis.. kirjoitti:
aatteista, mutta tavalisten ihmisten keskellä minäkin olen kasvanut ja elänyt. Samassa kusessa me kaikki ollaan, mutta... Minulla on lapsi. Minä toivon lapselleni ja hänen lapsille parempaa maailmaa, missä itse elän. Tiedä sitten muista vanhemmista...
Voimaton? Joo, olen. Ainoa mitä voin tehdä, on kertoa oma itsenäinen mielipiteeni asiasta. Ja toinen mitä voin tehdä on se, että itse en osallistu siihen paskomiseen muiden kanssa omalle lautaselle, mistä syön ateriani.
Ps. Aatteet ovat tietämättömyyttä. Aate se nykyajan raha- ja talousjärjestelmäkin on. Ei tiedettä...
http://kuinkakarlmarxtavataan.puheenvuoro.uusisuomi.fi/57854-talous-ei-ole-tiedetta-virkamiehet-eivat-tiedemiehia , kirjoitti:
Entä mitä on itsenäisyys sinun mielestä? Ai niinjoo... Se, että saa pankista ison lainan yksin omin avuin ilman takaajia...Entä liittyykö siihen kenties jotain muutakin?itsenäisyyteen liittyy muutakin. Mutta kuten aloituksessa luki: 'Eräs määritelmä'.
Kehitys on hyvin pitkälti yhteisö ja toisten huomioonottamista, eikä se ole huono asia. On sen sitten määritellyt kuka tahansa.- ,
ldfjid kirjoitti:
Kyllä. Et tietystikään voi olla varma, että tuleeko juuri minun näppikseltäni mitä, vaiko ehkä ei, kosken kuulu näihin rekisteröidyillä nimimerkeillä tällaisilla foorumeilla heiluviin ainakaan, mutta kiitoksia nyt muilta osin kohteliaasta viestistä. Tuo on harvinaista näillä palstoilla.;)
Kyllä: kuten sanoit, ainoastaan tyhmä "rakentaa" velalle ja valitettavasti tyhmien osuus on tässä maailmassa ollut ajoista riippumatta aina aika vakio. USA lähti tappamaan irlakilaisia velaksi ja siitä sitten muka syytellään joitakiin yksittäisiä paikallisia pankkeja, että kun oho tuli vähän "globaali" talouskriisi ja muutenkin, on riskinotto ainakin mun mielestäni ollut suorastaan skitsoissa mitoissa mm. Euroopan Unionissakin viime aikoina, hallinnossa... Ja niin edelleen. Esimerkit ei lopu. "Globalisaatiokin" on mielestäni melkeinpä lähinnä vain kusipäiden kusetustermi sille, että muka ei "voitaisi" käydä hallittua talouspolitiikkaa _paikallisesti_ - vitun "globalisaatio"... Siinäkin yksi niin vääristelty ja pelleksi tehty sana, että ei oksat pois!päivällä saada keskustelua tästä aiheesta...
http://www.uusisuomi.fi/raha/108232-tassa-alku-euroverolle-”50-mrd€”
Tässäpä hieno riski. Ei oikeastaan mitään riskiä. Onkohan EU:n komissaareilta ja heidän kavereiltaan rahat loppu? Tai onko se taas uus keino saada palkittua pankkiireja? Mua jotenkin epäilyttää se talouden vakaus yms... - ,
relaxed_eyes kirjoitti:
mutta kehitys on johtanut siihen, että jollain tavalla pidetään myös heikoista ja vähäosaisemmista huolta.
Jos meillä pätis luonnonlait niin ihminen olisi eläimen tasolla ja sitähän ihminen ei pääsääntöisesti ole. Eli, kehitys ja ajatusmaailman kehitys saa meitä hallitsemaan himojamme.
Niin, paitsi olen mä kyllä eri mieltä tuosta, että rangaistuksen pelko estää nuijalla päähän lyömisen. Kyllä mulla ainakin järki sen estää. Empatiakin se vois olla, mutta miehet ei tunnetusti empatiaa tunne.sulle sen, että ei ole järkevää lyödä nuijalla päähän, koska siitä voi seurata rangaistus. Sinun tapauksessa saattaa tosin tehdä ikä nyt sen tehtävän. Ei vanha enää jaksa eikä tarvitse niin paljon ja onhan niitä muitakin leluja korvaamaan sitä...
- bluikkis..
, kirjoitti:
aatteista, mutta tavalisten ihmisten keskellä minäkin olen kasvanut ja elänyt. Samassa kusessa me kaikki ollaan, mutta... Minulla on lapsi. Minä toivon lapselleni ja hänen lapsille parempaa maailmaa, missä itse elän. Tiedä sitten muista vanhemmista...
Voimaton? Joo, olen. Ainoa mitä voin tehdä, on kertoa oma itsenäinen mielipiteeni asiasta. Ja toinen mitä voin tehdä on se, että itse en osallistu siihen paskomiseen muiden kanssa omalle lautaselle, mistä syön ateriani.
Ps. Aatteet ovat tietämättömyyttä. Aate se nykyajan raha- ja talousjärjestelmäkin on. Ei tiedettä...
http://kuinkakarlmarxtavataan.puheenvuoro.uusisuomi.fi/57854-talous-ei-ole-tiedetta-virkamiehet-eivat-tiedemiehiatalous on ihmisen keksimää ja tiede on uskonto siinä missä kaikki uskonnoiksi määritellytkin :) Aatteella tai ajatuksella tarkoitan omaa elämänfilosofiaa tässä yhteydessä, joka aatteeksikin voi muodostua. Mulla ei ole lapsia, mutta toivon että tulevat jälkipolvet olis fiksuja. Toki en taas usko sun ja mun ikäisten ihmisten enää kovin paljoa maailmaa pelastavan vaikka me tehtäis mitä, me ollaan ainakin 20 vuotta myöhässä ellei enemmänkin :I
Ja jotenkin mulla on ajatus, että maailmassa kaikella tällä hulludeltakin tuntuvalla on jokin "tarkoitus" kun en parempaakaan sanaa keksi..jos ei tarkoitus niin syy olla olemassa..asioiden kulkua muuttamalla ei ehkä maailmaa pelastettaisi? Jotenkin musta tuntuu, että teet niin tai näin..se tapahtuu minkä pitää tapahtua.
Eli aikansa kutakin..ja joku päivä kaikki on loppu - ,
relaxed_eyes kirjoitti:
itsenäisyyteen liittyy muutakin. Mutta kuten aloituksessa luki: 'Eräs määritelmä'.
Kehitys on hyvin pitkälti yhteisö ja toisten huomioonottamista, eikä se ole huono asia. On sen sitten määritellyt kuka tahansa.Voi olla niin. Luonnonkansat ovat olleet sitten hyvin paljon läntistä sivistystä kehittyneempiä...
- bluikkis..
bluikkis.. kirjoitti:
talous on ihmisen keksimää ja tiede on uskonto siinä missä kaikki uskonnoiksi määritellytkin :) Aatteella tai ajatuksella tarkoitan omaa elämänfilosofiaa tässä yhteydessä, joka aatteeksikin voi muodostua. Mulla ei ole lapsia, mutta toivon että tulevat jälkipolvet olis fiksuja. Toki en taas usko sun ja mun ikäisten ihmisten enää kovin paljoa maailmaa pelastavan vaikka me tehtäis mitä, me ollaan ainakin 20 vuotta myöhässä ellei enemmänkin :I
Ja jotenkin mulla on ajatus, että maailmassa kaikella tällä hulludeltakin tuntuvalla on jokin "tarkoitus" kun en parempaakaan sanaa keksi..jos ei tarkoitus niin syy olla olemassa..asioiden kulkua muuttamalla ei ehkä maailmaa pelastettaisi? Jotenkin musta tuntuu, että teet niin tai näin..se tapahtuu minkä pitää tapahtua.
Eli aikansa kutakin..ja joku päivä kaikki on loppukauas alkuperäisestä aiheesta on menny jo hyvän aikaa, mutta en tykkää eläintenkään tappamisesta. Itku tulee jos näen Mansikin pellon laidassa ja kohta sitä jo kuskataan jalostajalle...Kun taas jos mietin, että okei en syö lihaa ja näin ollen en tue eläimien tappamista ruoaksi, niin olen vain yksi muiden tömmöisten ajattelijoiden joukossa. Joku aina silti haluaa lihansa ja niin se eläinten lihoiksi pistäminen ja kasvatus jatkuu..
No luonnossakin elukat syö toisia elukoita..se on normaalia. Ihmiset on elukoita siinä missä muutkin, hiukan etevämpiä jossain määrin, mutta eläimiä silti. Miksi ihmisen lihansyönti ei ole ok? Kettu saa syödä jäniksen...
No edelleenki inhoa elämien lihoiksi laittamista turhaan...vallanki pupujen ampumista, kun lihaa saa kaupastakin (ei kait pupun lihaa)..mutta metsästäjät sanoo että kantoja on harvennettava tai puput valtaa maailman.. eli siihinkin on syy..
Eli yritän sanoa että maailmassa on paljon asioita joista mäkään en pidä, mutta vaikka mä en pidä tai osallistu ko. asiaan se jatkuu silti...
Hyvää yötä - ,
bluikkis.. kirjoitti:
talous on ihmisen keksimää ja tiede on uskonto siinä missä kaikki uskonnoiksi määritellytkin :) Aatteella tai ajatuksella tarkoitan omaa elämänfilosofiaa tässä yhteydessä, joka aatteeksikin voi muodostua. Mulla ei ole lapsia, mutta toivon että tulevat jälkipolvet olis fiksuja. Toki en taas usko sun ja mun ikäisten ihmisten enää kovin paljoa maailmaa pelastavan vaikka me tehtäis mitä, me ollaan ainakin 20 vuotta myöhässä ellei enemmänkin :I
Eli aikansa kutakin..ja joku päivä kaikki on loppuettä tarkoitusta ei ole. Olemassolevalle on tarkoitus tarpeeton. Tarkoitus tulee tarpeelliseksi silloin, kun pitää jollain tavalla oikeuttaa omat valinnat. Matkoillakaan ei ole kuin väliaikaisia päämääriä. Kukaan meistä ei tiedä mistä lopulta ollaan tulleita ja mihin päädymme...
Heh... Maailmaa on vedetty vituiks jo aika kauan. Tuhansia vuosia jo. Ei sitä parannetakaan yhdessä yössä tai vuodessa. Maailma ja ihmiset paranee ainostaan pikkuhiljaa jokaisen uuden ja valistuneemman sukupolven myötä. Niin kauan kuin vanhemmat lapsille opettaa omia "totuuksia", ei muutosta tule tapahtumaan. Klishee, mutta muutos tapahtuu aina sisältä käsin. Ajatusmaailman muutos, asenteiden muutos... Kaikki ulkopuolelta pakotettu muutos taas jotain...Noh. Juoppo on aina juoppo, kunnes se lakkaa itse tahtomasta olla juoppo. Vaikka juoppo raitistuisikin päihdeohjelman tai uskonnon minkä lie avulla, se olisi silti juoppo. Olisi, koska sen loppuelämä olisi taistelua viinanperkelettä vastaan. Mutta sitten, jos juoppo tahtoisi olla jotain muuta kuin juoppo ja raitistuisikin sitten omin avuin, olisikin se muutos jotain muuta kuin pakotettua. Siinä vaiheessa juoppo ei pitäisi viinaa perkeleenä, vaan näkisi sen perkeleen juuri siellä, missä se todellilsuudessa on... - bluikkis..
, kirjoitti:
että tarkoitusta ei ole. Olemassolevalle on tarkoitus tarpeeton. Tarkoitus tulee tarpeelliseksi silloin, kun pitää jollain tavalla oikeuttaa omat valinnat. Matkoillakaan ei ole kuin väliaikaisia päämääriä. Kukaan meistä ei tiedä mistä lopulta ollaan tulleita ja mihin päädymme...
Heh... Maailmaa on vedetty vituiks jo aika kauan. Tuhansia vuosia jo. Ei sitä parannetakaan yhdessä yössä tai vuodessa. Maailma ja ihmiset paranee ainostaan pikkuhiljaa jokaisen uuden ja valistuneemman sukupolven myötä. Niin kauan kuin vanhemmat lapsille opettaa omia "totuuksia", ei muutosta tule tapahtumaan. Klishee, mutta muutos tapahtuu aina sisältä käsin. Ajatusmaailman muutos, asenteiden muutos... Kaikki ulkopuolelta pakotettu muutos taas jotain...Noh. Juoppo on aina juoppo, kunnes se lakkaa itse tahtomasta olla juoppo. Vaikka juoppo raitistuisikin päihdeohjelman tai uskonnon minkä lie avulla, se olisi silti juoppo. Olisi, koska sen loppuelämä olisi taistelua viinanperkelettä vastaan. Mutta sitten, jos juoppo tahtoisi olla jotain muuta kuin juoppo ja raitistuisikin sitten omin avuin, olisikin se muutos jotain muuta kuin pakotettua. Siinä vaiheessa juoppo ei pitäisi viinaa perkeleenä, vaan näkisi sen perkeleen juuri siellä, missä se todellilsuudessa on...se perkele on omassa itsessä..viina turruttaa? :) Se perkele on siinä kun ei sopeudu yhteiskuntaan ja sen vaatimuksiin..se perkele on se että yhteiskunnassa kaikkien itäisi olla muottiin valettuja barbeja tms.. :) äin mä sen ajattelen..en tykkää yhteiskunnasta mutta mä elän sen perkeleen keskellä ja inhoan sen rumia piirteitä..
Olemalla itsekkin ruma aika ajoin..mut nyt nukkuun..sulla on hyviä ajatuksia.. :) - ,
bluikkis.. kirjoitti:
kauas alkuperäisestä aiheesta on menny jo hyvän aikaa, mutta en tykkää eläintenkään tappamisesta. Itku tulee jos näen Mansikin pellon laidassa ja kohta sitä jo kuskataan jalostajalle...Kun taas jos mietin, että okei en syö lihaa ja näin ollen en tue eläimien tappamista ruoaksi, niin olen vain yksi muiden tömmöisten ajattelijoiden joukossa. Joku aina silti haluaa lihansa ja niin se eläinten lihoiksi pistäminen ja kasvatus jatkuu..
No luonnossakin elukat syö toisia elukoita..se on normaalia. Ihmiset on elukoita siinä missä muutkin, hiukan etevämpiä jossain määrin, mutta eläimiä silti. Miksi ihmisen lihansyönti ei ole ok? Kettu saa syödä jäniksen...
No edelleenki inhoa elämien lihoiksi laittamista turhaan...vallanki pupujen ampumista, kun lihaa saa kaupastakin (ei kait pupun lihaa)..mutta metsästäjät sanoo että kantoja on harvennettava tai puput valtaa maailman.. eli siihinkin on syy..
Eli yritän sanoa että maailmassa on paljon asioita joista mäkään en pidä, mutta vaikka mä en pidä tai osallistu ko. asiaan se jatkuu silti...
Hyvää yötäAlkuperäisessä aiheessa pysyen, tätäkään keskustelua ei olisi käyty.
Jotain hyötyä siitä mettiksestäkin palstalla, vaikka alkuperäinen aihe oli lopulta vitun tylsä. Egologinen aihe, sanoisin... - ldfjid
, kirjoitti:
päivällä saada keskustelua tästä aiheesta...
http://www.uusisuomi.fi/raha/108232-tassa-alku-euroverolle-”50-mrd€”
Tässäpä hieno riski. Ei oikeastaan mitään riskiä. Onkohan EU:n komissaareilta ja heidän kavereiltaan rahat loppu? Tai onko se taas uus keino saada palkittua pankkiireja? Mua jotenkin epäilyttää se talouden vakaus yms...Sori, mut mä en koskaan suorasti kommentoi mitään toisilta foorumeilta linkitettyjä lehtiartikkeleita tai linkkejä tällaisella muualta ja jos olisi julkaistuun kommentoitavaa, kommentoisin ainoastaan kyseisten omilla sivuilla ja ainoastaan nimelläni julkisuudessa esiintyen, mihin nimenkäyttöön koskei tämä sivusto juridisesti vaadi, en halua loukata viestintäväleineitä ottamalla kantaa anonyymisti suoran painettuihin teksteihin, enkä tukea tämän sivuston julkaisijoiden näkökulmaa, keskustelemalla linkeistä muille sivustoille. Erikseen höpötys torspojen kanssa tällaisilla keskustelelupalstoilla.
- ,
ldfjid kirjoitti:
Sori, mut mä en koskaan suorasti kommentoi mitään toisilta foorumeilta linkitettyjä lehtiartikkeleita tai linkkejä tällaisella muualta ja jos olisi julkaistuun kommentoitavaa, kommentoisin ainoastaan kyseisten omilla sivuilla ja ainoastaan nimelläni julkisuudessa esiintyen, mihin nimenkäyttöön koskei tämä sivusto juridisesti vaadi, en halua loukata viestintäväleineitä ottamalla kantaa anonyymisti suoran painettuihin teksteihin, enkä tukea tämän sivuston julkaisijoiden näkökulmaa, keskustelemalla linkeistä muille sivustoille. Erikseen höpötys torspojen kanssa tällaisilla keskustelelupalstoilla.
Asia selvä.
Toisaalta minua usein ihmetyttää, että eikö ketään oikeasti kiinnosta sellaiset asiat? Ei tietenkään, niin kauan kuin kukaan ei vie ruokaa omasta pöydästä. Tuli vaan mieleen yksi läppä yhdestä leffasta:
"Silloin kun he tulivat valituksi, ne voittivat itselle ilmaisen elämän"
Totta muuten tämäkin. Tältä palstalta ei löydy montaakaan ihmistä, joista olisi oikeasti keskustelemaan hiukan vaikeammista aiheista. Helpotkin aiheet näyttäisi usein tuottavan vaikeuksia... - ldfjid
, kirjoitti:
Asia selvä.
Toisaalta minua usein ihmetyttää, että eikö ketään oikeasti kiinnosta sellaiset asiat? Ei tietenkään, niin kauan kuin kukaan ei vie ruokaa omasta pöydästä. Tuli vaan mieleen yksi läppä yhdestä leffasta:
"Silloin kun he tulivat valituksi, ne voittivat itselle ilmaisen elämän"
Totta muuten tämäkin. Tältä palstalta ei löydy montaakaan ihmistä, joista olisi oikeasti keskustelemaan hiukan vaikeammista aiheista. Helpotkin aiheet näyttäisi usein tuottavan vaikeuksia...Olet väärässä: koko foorumilta ei löydy montaakaan älykästä keskustelijaa, eli turha puhua pelkästä tästä palstasta. Jos olet älykäs, etkä vain kuvittele typeryksenä olevasi sitä, tajuat itsestäänselvästi, että jo aikoja sitten ovat foorumin valloittaneet idootit: rikolliset ihmiset, häiriköt, fanaattisten yhteiskunnallisten harvinaisten ääriryhmien edustajat ja muut pöllöt. Jos joku fiksu kirjoittaa jonnekin jotakin, niin sellaisen viesti hukkuu paskaan, koska foorumilla on ilmeisestikin viestinpoistoautomaatti( tms?), millä perusteella viestejä poistatellaan, olivat asiallisia tai eivät. Ja tuskin ovat kaikki vapaaehtoissheriffitkään journalistikoulutuksen omaavia, mitä ainakin minusta vaatisi sananvapaus, jos kerran foorumilla on sallittua esiintyä henkilöinäkin. Mulla ei ikinä kävis mielessäkään esiintyä tällaisella foorumilla - liian riskaabelia se, häiriköiden vuoksi.
Keskusteleminen olisi siinä vaheessa mahdollista, kun foorumilla on sellainen valvonta, että keskustelijoita tulkitaan kirjoitusten verbaalisen sisällön mukaan. Minä ainakin olen tällä foorumilla kirjoitellessani tajunnut, että juuri kukaan ei verbaalisesti; ei paitsi verbaalisesti, ei myöskään käytöstavoiltaan, ole sillä tasolla kuin minä älyllisesti, eli turha sitä on tällaisissa paikoissa kaikkien pilkkujen paikkoja ainakaan miettiä. Jos saa vittuilua ihan asialliseen viestintään, niin on aivan sama, että jos eivät kirjoittajan lahjoja kerran arvosta, että miten "on" keskusteltu. Joskaan rikollisia en siedä: sitä en siedä, että jos vääristellään tai valehdellaan. Funaaks, pointtini? - ,
ldfjid kirjoitti:
Olet väärässä: koko foorumilta ei löydy montaakaan älykästä keskustelijaa, eli turha puhua pelkästä tästä palstasta. Jos olet älykäs, etkä vain kuvittele typeryksenä olevasi sitä, tajuat itsestäänselvästi, että jo aikoja sitten ovat foorumin valloittaneet idootit: rikolliset ihmiset, häiriköt, fanaattisten yhteiskunnallisten harvinaisten ääriryhmien edustajat ja muut pöllöt. Jos joku fiksu kirjoittaa jonnekin jotakin, niin sellaisen viesti hukkuu paskaan, koska foorumilla on ilmeisestikin viestinpoistoautomaatti( tms?), millä perusteella viestejä poistatellaan, olivat asiallisia tai eivät. Ja tuskin ovat kaikki vapaaehtoissheriffitkään journalistikoulutuksen omaavia, mitä ainakin minusta vaatisi sananvapaus, jos kerran foorumilla on sallittua esiintyä henkilöinäkin. Mulla ei ikinä kävis mielessäkään esiintyä tällaisella foorumilla - liian riskaabelia se, häiriköiden vuoksi.
Keskusteleminen olisi siinä vaheessa mahdollista, kun foorumilla on sellainen valvonta, että keskustelijoita tulkitaan kirjoitusten verbaalisen sisällön mukaan. Minä ainakin olen tällä foorumilla kirjoitellessani tajunnut, että juuri kukaan ei verbaalisesti; ei paitsi verbaalisesti, ei myöskään käytöstavoiltaan, ole sillä tasolla kuin minä älyllisesti, eli turha sitä on tällaisissa paikoissa kaikkien pilkkujen paikkoja ainakaan miettiä. Jos saa vittuilua ihan asialliseen viestintään, niin on aivan sama, että jos eivät kirjoittajan lahjoja kerran arvosta, että miten "on" keskusteltu. Joskaan rikollisia en siedä: sitä en siedä, että jos vääristellään tai valehdellaan. Funaaks, pointtini?Rauhoitu nyt. Ei tämä nyt niin kauheaa täs ole. Tosin viime vuosina täällä on typeryksien määrä lisääntynyt dramaattisesti. Fiksujen määrä on pysynyt kutakuinkin vakiona. Jotenkin luulen, että fiksujen ihmisten määrä on kautta historian pysynyt maailmanlaajuisesti samana. Siis suhteessa väestönmäärään. Yksi fiksu jossain päin maailmaa kuolee ja toinen sellainen syntyy tilalle...
Tässä internetin ihmeellisessä maailmassakin olen törmännyt samaan mitä ulkomaailmassakin. Joukossa tyhmyys tiivistyy. Eli ei siis mitään uutta. Tuskin sellaista foorumia netistä löytyy, missä olis vaan fiksuja keskustelijoita. Sama se missä hengailee. Ja sitäpaitsi sellainen nonstop-fiksuus on muuten helvetin kuluttavaa. Joskus on ihan kivaa heittäytyä tyhmäksikin...
Rikollisuuttakin on niin monenlaista. Paha lähteä sanomaan mitään, paitsi sen verran, että minusta on kivaa elää elämääni rauhassa ilman että täytyy vilkuilla jatkuvasti selkäni taakse. Parhaiten siinä onnistuu, kun tulee ihmisten kanssa, heidän taustoistaan riippumatta, kohtuullisen hyvin juttuun.
Heh.. Mutta missä taas minun sietokyvyn rajoja kolkutellaan on se, että jotkut typerykset uskovat heidän typeryyden olevan viisautta. Sellainen on joskus erittäin rasittavaa. Rehellinen typeryys on paljon helpommin siedettävää... - ldfjis
, kirjoitti:
Rauhoitu nyt. Ei tämä nyt niin kauheaa täs ole. Tosin viime vuosina täällä on typeryksien määrä lisääntynyt dramaattisesti. Fiksujen määrä on pysynyt kutakuinkin vakiona. Jotenkin luulen, että fiksujen ihmisten määrä on kautta historian pysynyt maailmanlaajuisesti samana. Siis suhteessa väestönmäärään. Yksi fiksu jossain päin maailmaa kuolee ja toinen sellainen syntyy tilalle...
Tässä internetin ihmeellisessä maailmassakin olen törmännyt samaan mitä ulkomaailmassakin. Joukossa tyhmyys tiivistyy. Eli ei siis mitään uutta. Tuskin sellaista foorumia netistä löytyy, missä olis vaan fiksuja keskustelijoita. Sama se missä hengailee. Ja sitäpaitsi sellainen nonstop-fiksuus on muuten helvetin kuluttavaa. Joskus on ihan kivaa heittäytyä tyhmäksikin...
Rikollisuuttakin on niin monenlaista. Paha lähteä sanomaan mitään, paitsi sen verran, että minusta on kivaa elää elämääni rauhassa ilman että täytyy vilkuilla jatkuvasti selkäni taakse. Parhaiten siinä onnistuu, kun tulee ihmisten kanssa, heidän taustoistaan riippumatta, kohtuullisen hyvin juttuun.
Heh.. Mutta missä taas minun sietokyvyn rajoja kolkutellaan on se, että jotkut typerykset uskovat heidän typeryyden olevan viisautta. Sellainen on joskus erittäin rasittavaa. Rehellinen typeryys on paljon helpommin siedettävää...Muuhun en ota kantaa, kuin siihen, että typeryys on rasittavaa. Juttelin just yhden läheiseni kanssa puhelimessa: puhuttiiin siitä, että miten sairaan tyhmiä ihmisiä maailmassa on... Tyyppejä, joilla on normaalia tunkea itsensä vaikka telkkariinkin, puhumaan "tissien" koosta - normaali ihminen ei edes käyttäisi sanaa "tissit" telkkarissa, jollei ole ihan umpijuntti. Ja en puhu mistään yksittäisestä ohjelmasta. Rikollisia taas ovat tyypit, jotka valehtelevat. En ole tuntenut ketään, joka ei tulisi kaikenlaisten ihmisten kanssa toimeen, mutta tottakai on jokaisella ihmisryhmiä, joita välttelee: rehellisillä nitä ovat rikostaustaaa omaavat ja ihmiset joilla ei ole empatiaa ja muut, muilla kai omansalaiset, oman viiteryhmänsä tyypit. Mulle varmasti välttelyn kohde olisi vaikka tän palstan vakkarikirjoittajat - siis ne valehtelijat, ajatusmaailmansa perusteella: en ikinä haluaisi tutustua heihin sen tyyppisiin ihmisiin, enkä muutenkaan missään ole tavannut niin epäasiallisesti tuntematonta kohtaan käyttäytyviä ja epäasosiaaalisia ihmisiä, kuin tällä keskustelupalstalla ja foorumilla. En ihan todella missään.
En kylläkään ole sitä kansanosaa, joka arvostaa jotakin seiskapaskaa- lehtiä, joilla ei olisi kotikasvatusta tai ainoastaan svistyneitä kavereina. - ldfjid
, kirjoitti:
Rauhoitu nyt. Ei tämä nyt niin kauheaa täs ole. Tosin viime vuosina täällä on typeryksien määrä lisääntynyt dramaattisesti. Fiksujen määrä on pysynyt kutakuinkin vakiona. Jotenkin luulen, että fiksujen ihmisten määrä on kautta historian pysynyt maailmanlaajuisesti samana. Siis suhteessa väestönmäärään. Yksi fiksu jossain päin maailmaa kuolee ja toinen sellainen syntyy tilalle...
Heh.. Mutta missä taas minun sietokyvyn rajoja kolkutellaan on se, että jotkut typerykset uskovat heidän typeryyden olevan viisautta. Sellainen on joskus erittäin rasittavaa. Rehellinen typeryys on paljon helpommin siedettävää...Ja lisään vielä sen verran, että puhuin tosi- tv- ohjelmasta, jonka taustat mun ystävä tietää.
- ,
ldfjid kirjoitti:
Ja lisään vielä sen verran, että puhuin tosi- tv- ohjelmasta, jonka taustat mun ystävä tietää.
No tässäkin olis yksi sellainen ;) Tosin hoidin alustuksen sähköpostilla.
- itsenäinen nainen
PK-seudun pankeissa. Helppo se on pikkukylän pankinjohtajan lupailla, kun tietää lainanottajan tilanteen, tuntee perheen ja näkee kaupassa päivittäin.
Eikä tuo vakuudeton laina muutenkaan mikään ylpeilyn aihe ole, ennen kuin se on pois maksettuna. Maksellaan nimittäin veroissamme edelleen niitä edellisen nousukauden pikkukylien kaverikaupalla myönnettyjä vakuudettomia lainoja, jotka lopulta maksamattomina päätyivät veronmaksajien maksettavaksi pankkitukien muodossa.- ldfjid
Missä toi aloittaja puhui pikkukylistä ja pikkukylien pankeista, joissa "tunnetaan lainanottajien tilanne", "tunnetaan" PERHE( NIIN SIIS MIKÄ PERHE, MIKÄ?) tai "näkee kaupassa päivittäin"? Osoitatko minulle aloittajan tai muun keskustelusisällöstä _sen_ kohdan!? En ole lukenut keskustelua kokonaisuudessaan, mutta tollasta en ole nähnyt... Ja oletan teistä edes joillakin olevan normaaleja käytöstapoja keskustella tuntemattomien ihmisten kanssa nettipalstalla, vaikka anonyymeina kaikki tekin esiinnyttekin.
Se muuten on kyllä totta, että ei vakuudeton suuri laina ei ole mikään ylpeilyn aihe. Säästöpankithan muistetaan 1990- luvulta... Mutta: "pankkituista" en minä kolmikymppinen nainen puhuisi tänä päivänä yhtään mitään, koska nykyisin katsos lähinnä tuemme veronmaksajien pussista "yrittäjyyttä" valtion laskuun ja SE ON MINUSTA suurin ongelma, tyyliin Nova Groupit ja jos mitkä lie paskan konsulttifirmat. Ehkä "astrologin", "pukeutumisneuvojan", "puhelinmyyjän" tai vaikka "kynsi- stylistin" jälkeen, turhimpia hommia onkin yksityisyrittäjyyteen perustuva "konsultointi", jälkeen siis voittoa tuottavat ulkomaiset Suomessa toimivat lääkärifirmat ja terveydenhuoltopalvelut, minusta.
- rapiskarpalo
niin ei tämä kovin itsenäiseltä elämältä tunnu, tämä velka taakka pankille, mutta mitäpä sitä ei tekisi lastensa eteen ja homma näyttää heillä pyörivän, että eiköhän tuo minun velka pankille ole pian hoidossa. Ainiin ja ilman niitä takaajia ja lainan hain vielä muille kuin itselleni, eipä asiassa ole mitään ylpeilyn aihetta, niin kauan ennenkuin on velat hoidettu, jolloin voi taas ajatella olevansa itsenäinen...prk...
Nimimerkillä: Yh/entinen teinimutsi :)) - kirpela
jos on luottotiedot kunnossa, tulot ok, vakuuksia, niin siinä se käy kun mieheltäkin.
- Mies myös..
Palaan ihan viestin aloittajan ensimmäiseen viestiin, Sillä kiinostaisi tietää mihin kysyjä tähtää tuolla, koska velan ottamiseen liittyy aina velan takaisin maksuvelvollisuus korkoilla. Ja sukupuolesta riippumatta, mielikuva itsenäisyydestä voi pysyä samana tai jopa voimistua, velan ottamisen jälkeenkin, mutta hyvin REALISTISESTI katsottuna yksilön itsenäisyys rajoittuu, supsituu hyvnkin voimakkaasti, sillä enää yksilö ei ole pelkästään omien valintojen, ja ympärstössä olevien mahdollisuuksien vuorovaikutuksessa, vaan myös velka vastuusa velan antajalle. Motivaationi vastata ja jatkaa onkin tätä vestiä se että tiedän useita naisia (oma kumppanini mukaan lukien) jotka ovat ottaneet velkaa (n.s. edellisessä elämässä) ja eivätkä ole pystyneet maksmaan velkaa aikataulussa takaisin. Aikaa on kulunut ja...siinä on sitten jouduttu ulosottoviraston, perintätoimiston ym säätiöiden hampaisiin, ja tietoakaan (ainakaan taloudellisesta) itsenäisyydestä ei ole, pelkästään perus hyödykkseistä, ruuasta, vaateista on käytävä kova henkinen ja taloudellinen sentin venytys kamppailu. No..ei siinä mitään, kumppanini kunnianhimoinen periaate itsenäisyydestä ei ole kadonnut minnekkään, vaan hän haluaa hoitaa itse omat asiansa (ja niinhän hänen myös täytyykin) mutta ajatus itsenäisyydestä on säilynyt läpi aikojen myös siinä, että hän ei halua juuri mitään taloudellista apaua myöskään minulta, tai ottaa sitä hyvin vasta hakoisesti vastaan, vasta silloin kun on aivan pakko
En tiedä onko viestin aloittajan viestissä kuvailema Naishenkilö ja hänen kuvailtu velan ottonsa todellinen, vai joku kokeilu testata miten ihmiset vastailevat tollassiin asioihin, Mutta tässä kuitenkin terveisiä Sinulle tai Hänelle sieltä jostain..., jossa asiat on jo sössitty ja perseilty huolellisesti ja siitä kaikkien haluamasta "ITSENÄISYYDESTÄ" on noussut kusi päähän tarpeeksi.. Ja takaisin maksun aika on koittanut
No kokonaan toinen juttu ja asia on että itselläni asiat on ok, ja olen jopa kasvattanut taloudellista tilaani suhteemme aikana, ja sempä takia haluaisinkin, (en tiedä onko tämä palsta sopiva) aloittaa aiheen asian sivusta uuden ja kysyä:
Onko täällä muita miehiä jotka 1 ovat avoliitossa? Ja joilla omat taloudelliset asiat on kunnossa, ja sulla on kumppani, (nainen) jolla ne taas on päin honkia. ja Itsellä on monin kertanen määrä rahaa ym omaisuutta kuin kumppanilla, ja kysyn kokemuksia ja kertomukisa miten suhde on mennyt raha asioden osalta..ja miten se on vaikuttanut suhteeseen ja elämään yleensä?...jos vastaavanlaisia tapauksia täältä löytyy
- ace80
Pankinjohtaja antaa säälistä 1000EUR lainan jota ei ikinä edes odota saavansa takaisin..
- tyttojenhopotykset
Itsenäinen nainen ostaa omat asuntonsa ja aina on käteistä rahaa noin 100000EUR, se on itsenäinen nainen jolla on sitten valinnanvaraa vaikka ostaa yksiön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4663664Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152726Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2762114Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4431988Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841344- 1561251
Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631108- 791025
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä411008- 56999