a) Uskotko, että Israelin Pyhä vastaa myös tänään omiensa rukouksiin?
b) Jos et usko, niin milloin arvelet Hänen lakanneen vastaamasta omiensa rukouksiin?
c) Jos uskot, että vastaa, niin millaisen rukousvastauksen SINÄ olet viimeksi Häneltä saanut?
Huomio! Nyt tarkoitan rukousvastauksella sellaista, mikä on todella yliluonnollinen ja jota ei voida selittää 'sattumalta' tapahtuneeksi ja joka edellyttää sitä, että olet ensin rukoillut sitä kammiossasi salaa ilman, että kukaan toinen ihminen olisi saanut asiasta, tarpeestasi vihiä.
Odotan mielenkiinnolla vastauksia ja toivon, että 'piilosheriffi' osoittaa sen verran aikuisuutta toimessaan, ettei taas iske ja poista tätä täysin asiallista avaustani, niin kuin hän on tehnyt kuudelle edelliselle täysin asialliselle avaukselleni.
Helppoja kysymyksiä juutalaisille:
113
1653
Vastaukset
Onko todella niin, että te täällä kirjoittelevat Suomen juutalaiset ette ole saaneet yhtäkään rukousvastausta?
En kyllä sitä edes ihmettele, sillä niin vauhdilla te poistitte/poistatitte minun kirjoittamani tosikertomuksen Israelin J-lan mulle antamasta mahtavasta rukousvastauksesta Göteborgissa 1987, jopa kuusi eri kertaa se poistettiin parin pv:n aikana, että sitä taustaa vasten ymmärrän hyvin teitä...
No, voisiko sitten joku Yeshuaan Messiaanaan uskova juutalainen kertoa jonkin saamistaan rukousvastauksista? Please, älä kerro miten kohtasit Yeshuan, vaikka se olisi ollut rukousvastaus, sillä se vain herättäisi vihaa täällä, vaan kerro jokin muu lukuisista rukousvastauksistasi, eix joo :)- nnmm
kukaan juutalainen kirjoita.
nnmm kirjoitti:
kukaan juutalainen kirjoita.
...helpot kysymykseni jäivät ilmeisesti sen vuoksi vastausta vaille, etteivät ko. henkilöt ole saaneet rukousvastauksia, sillä miten muuten vastauspula olisi selitettävissä?
- Sensijaan Messiaanisten, Yeshuaan uskovien juutalaisten vastausten puuttumista en ihmettele, koska heidät on yksitellen savustettu täältä kauas pois, niinkuin israelilaiset tekivät muinoin Herrallekin, joka joutui poistumaan Jerusalemin Temppelistä kansansa syntien vuoksi. Luemme siitä jakeet:
Hesekiel:
8:6 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, näetkö sinä, mitä he tekevät - suuria kauhistuksia, joita Israelin heimo tekee täällä, että minä menisin kauas pois pyhäköstäni? Mutta sinä saat nähdä vielä suurempia kauhistuksia."
Suurin este rukousvastausten puuttumiseen on mainittu näissä jakeissa:
- Psalmit: 66:18 Jos minulla olisi vääryys sydämessäni, ei Herra minua kuulisi.
- Sananlaskut: 10:3 Herra ei salli vanhurskaan nälkää nähdä, mutta jumalattomien himon hän luotansa työntää.
- Jaakobin kirje: 4:3 Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne.
Nyt sitten vaan porukalla syntejä katumaan, ne kaikki Yeshualle tunnustamaan ja niistä aitoa parannusta tekemään, niin jopa alkaa Herra nopeasti vastaamaan vilpittömiin ja J-lan näkökulmasta katsoen asiallisiin rukouksiin!
HalleluYah!- kvaak kvaak
Yakov kirjoitti:
...helpot kysymykseni jäivät ilmeisesti sen vuoksi vastausta vaille, etteivät ko. henkilöt ole saaneet rukousvastauksia, sillä miten muuten vastauspula olisi selitettävissä?
- Sensijaan Messiaanisten, Yeshuaan uskovien juutalaisten vastausten puuttumista en ihmettele, koska heidät on yksitellen savustettu täältä kauas pois, niinkuin israelilaiset tekivät muinoin Herrallekin, joka joutui poistumaan Jerusalemin Temppelistä kansansa syntien vuoksi. Luemme siitä jakeet:
Hesekiel:
8:6 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, näetkö sinä, mitä he tekevät - suuria kauhistuksia, joita Israelin heimo tekee täällä, että minä menisin kauas pois pyhäköstäni? Mutta sinä saat nähdä vielä suurempia kauhistuksia."
Suurin este rukousvastausten puuttumiseen on mainittu näissä jakeissa:
- Psalmit: 66:18 Jos minulla olisi vääryys sydämessäni, ei Herra minua kuulisi.
- Sananlaskut: 10:3 Herra ei salli vanhurskaan nälkää nähdä, mutta jumalattomien himon hän luotansa työntää.
- Jaakobin kirje: 4:3 Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne.
Nyt sitten vaan porukalla syntejä katumaan, ne kaikki Yeshualle tunnustamaan ja niistä aitoa parannusta tekemään, niin jopa alkaa Herra nopeasti vastaamaan vilpittömiin ja J-lan näkökulmasta katsoen asiallisiin rukouksiin!
HalleluYah!olento joka kusenut tai paskantanut on epäjumala . Epäjumalien palvonta oli kauhistus.
kvaak kvaak kirjoitti:
olento joka kusenut tai paskantanut on epäjumala . Epäjumalien palvonta oli kauhistus.
Koska uskot olevasi niin kovin 'oikeaoppinen', niin lado nyt tähän alle edes yksi niistä suurista rukousvastauksistasi todisteeksi siitä, että rukouksesi ovat olleet J-lalle otollisia!
Jos uskot J-lan voivan tehdä mitä ikinä Hän tahtoo, niin et voi väittää, etteikö Hän voisi syntyä myös ihmiseksi niin halutessaan! Samaten Hän voi jopa kuolla ihmisenä, niin halutessaan!
Luemme tästä Tanakh'in jakeet:
Psalmit:
135:6 Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä;
Niin Hän myös tahtoi ja niin Hän myös teki! Sen vuoksi kukaan ihminen ei voi koskaan sanoa J-lalle: "Kyllä Sinun on helppo puhua sieltä korkeuksistasi, mutta olisitpa itse elänyt ihmisenä ja ollut kiusattu, pahoinpidelty ja lopulta raa'asti ristille naulittu, niin sitten vasta sulla olisi ymmärrystä siitä, miten vaikeaa oikein eläminen ja ihmisenä oleminen on!"
Puhun nyt Israelin J-lasta Jesajan kirjan 45:15 mukaan: "Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja."
Tuossa jakeessa on käytetty Israelin J-lasta KOLMEA eri Nimeä seuraavasti:
"Totisesti Sinä olet salattu EL (J-la yksikössä), Sinä Israelin ELAH (tai ELOAH, mitkä kumpikin muodot ovat J-la yksikössä), Sinä Mosiah (Vapahtaja eli Messias)."
Hänestä Jeremia kirjoitti profetiassaan, että Israelin Vapahtaja tulisi todella vaeltamaan kansansa keskellä 'sellaisessa muodossa', ettei Hän pystyisi silloin kansaansa auttamaan. Luemme siitä jakeet:
a) Israelin J-la kuin muukalaisena kansansa keskuudessa: Jeremia:
14:8 Sinä Israelin toivo, sen Vapahtaja (Mosiah eli Messias) ahdingon aikana, minkätähden sinä olet kuin muukalainen maassa, kuin matkamies, joka poikkeaa majaan vain yöpyäksensä?
b) Israelin J-la tyrmistyneenä miehenä voimatta auttaa kansaansa: Jeremia:
14:9 Minkätähden sinä olet kuin tyrmistynyt mies, kuin sankari, joka ei voi auttaa? Ja kuitenkin sinä olet meidän keskellämme, Herra (Y-H-W-H), ja me olemme otetut sinun nimiisi; älä meitä jätä.
Jesajan ja Jeremiaan antamat OIKEAN Messiaan ja ihmiseksi syntyneen kaikkia ihmisiä rakastavan J-lan tuntomerkit sopivat vain Yeshuaan riippumatta siitä, mitä sinä ja monet muut ihmiset Hänestä ajattelevat!
Minä tiedän näin olevan ja uskoni perustuu nimenomaan Tanakh'in Kirjoituksiin, jotka ovat täysin luotettavia. Jos sinäkin edes kerran aidosti etsisit vastausta siihen, että kenestä Jesaja ja Jeremia ovat profetoineet noissa jakeissaan, niin saisit Isä J-lalta kysymykseesi ihmeellisen vastauksen!
Ilmeisesti sellaisen vastauksen, jota nyt pelkäät, mutta pian pelkosi muuttuisi J-lan ylistämiseksi, sillä Hän on ylivertainen kaikissa teoissaan ja olomuodoissaan!
Tiedän senkin, etteivät pelkät suuret rukousvastaukset, joita olen saanut, riitä todistamaan muille Yeshuaa oikeaksi Messiaaksi, mutta ne eivät myöskään riitä kumoamaan sitä, etteikö Hän voisi olla oikea Messias!
Olen rukoillut Isä J-laa Yeshua-Nimessä ja saanut monia ihmeellisiä rukousvastauksia, josta syystä tiedän Isä J-lan kuulevan rukouksiani, siis asioita, jotka rukoilen Häneltä tuon taivaassa olevan Ylipappini Yeshuan kautta ja Hän on myös vastannut niihin, jos olen rukoillut Hänen tahtonsa mukaan. Mooseksen Laki edellyttää välimiestä J-lan ja ihmisen väliin. Mooseksen Lain mukaan tuo maan päällä oleva välimies oli Ylipappi Aaronin sukukunnasta. Kipa tai karvalakki ei korvaa Ylipappia!
Koska elämme jo pitkällä Uuden Liiton aikaa, niin meillä on todellinen Ylipappi taivaassa, Isä J-lan oikealla puolella, joka välittää rukouksemme Isä J-lalle.
...vaan odotella teiltä edes yhtä esimerkkiä rukousvastauksistanne. Päivät tulevat ja menevät. Pitkästyttävää. Ramasee. Rukousvastauksia ei vaan näy missään! Hoh-hoijaa...
Älkääpäs laisketelko kauempaa! Vaan pankaapas hihat heilumaan!
Rukoilkaa Suomen ortodoksijuutalaiset nyt ihmeessä kokeeksi edes sen vuoksi, että huomaisitte, että palveletteko te todella elävää Israelin J-laa vaiko J-lan väärennöstä, sillä aito Elian J-la vastaa vielä tänäänkin tulella taivaastaan eli vastaa omiensa rukouksiin, sillä Hän on Elävä J-la(?)- tttttttttttttatttttt
Alkaako isoa vauvaa nukuttamaan? Tämäkö on käsityksesi dialogista? Esität kysymyksiä ja alat vaatia niihin vastauksia. Olet kadoksissa oleva sielu jolta puuttuu inhimillisyys ja ihmisyys. Jos ei vastauksia ala tippua niin mikset marssi suoraan juutalaisten synagogaan ja tivata vastauksia? Taidat vain tyytyä netissä ahdisteluun.
- tyhjää ukon korvien
tttttttttttttatttttt kirjoitti:
Alkaako isoa vauvaa nukuttamaan? Tämäkö on käsityksesi dialogista? Esität kysymyksiä ja alat vaatia niihin vastauksia. Olet kadoksissa oleva sielu jolta puuttuu inhimillisyys ja ihmisyys. Jos ei vastauksia ala tippua niin mikset marssi suoraan juutalaisten synagogaan ja tivata vastauksia? Taidat vain tyytyä netissä ahdisteluun.
eletään tietyllä tavalla, joka jo on määrätty eikä etsitä rukousvastauksia tai profetoita, mutta eihän Jakov ymmärrä sitäkään.Lisäksi hän luulee löytävänsä täältä juutalaisia, niitä on täällä yhtä monta kuin lestadiolaisten suvipäivillä.
tttttttttttttatttttt kirjoitti:
...muita lukijoita, ollen vastaamatta esittämääni kysymykseen?
Ei onnistu, ei, ei! Nyt sä kerrot mitä yliluonnollista olet saanut rukousvastauksena Israelin Pyhältä ja jollei ole mitään kerrottavaa, niin lue mitä olen kirjoittanut rukousvastauksia saamatta jääneistä yllä.
Ehdotan sua katsomaan totuutta silmiin ja ottamaan selville miksi et ole saanut todellisia rukousvastauksia?
Saat sen selville tutustutuasi Vapahtajaasi Yeshuaan...tyhjää ukon korvien kirjoitti:
eletään tietyllä tavalla, joka jo on määrätty eikä etsitä rukousvastauksia tai profetoita, mutta eihän Jakov ymmärrä sitäkään.Lisäksi hän luulee löytävänsä täältä juutalaisia, niitä on täällä yhtä monta kuin lestadiolaisten suvipäivillä.
...tuntevat Israelin Pyhää ainakin sen verran, että tietävät Hänen myös tänään vastaavan omiensa rukouspyyntöihin.
Israelin Pyhä ei näet ole mikään kuuro, eikä mykkä pakanain epäjumaliin verrattava voimaton vetelys, joka ei kykenisi vastaamaan rakkailleen heidän rukouspyyntöihinsä!
Jos rukousvastauksia ei ole saatu, niin silloin ei ole vika J-lassa, vaan rukoilijassa. Neuvoja vian korjaamiseksi olen antanut edellä, joten lue sieltä!
Äläkä enää tyrkytä mulle selitykseksi samaa vanhaa valhetta, ettei tätä foorumia muka lukisi Suomen juutalaiset, sillä tiedän heidän lukevan tätä, eikä vähiten mun kirjoituksiani... ;=)- ???????
Yakov kirjoitti:
Ei onnistu, ei, ei! Nyt sä kerrot mitä yliluonnollista olet saanut rukousvastauksena Israelin Pyhältä ja jollei ole mitään kerrottavaa, niin lue mitä olen kirjoittanut rukousvastauksia saamatta jääneistä yllä.
Ehdotan sua katsomaan totuutta silmiin ja ottamaan selville miksi et ole saanut todellisia rukousvastauksia?
Saat sen selville tutustutuasi Vapahtajaasi Yeshuaan...Aineettomaan ja näkymättömään on mahdotonta tutustua,ymmärrätkö?
Kuinka monelta kuolleelta saanet itse vastauksia? Käyttekö keskusteluja puhelimitse sähköpostilla
kirjeitse vai kyläilemällä toistenne luona? Jospa sitten esität konkreettiset näytöt yhteydenpidostanne,
jookosta?
Katsos kun nykymaailma on tietoyhteiskunta,faktaa ei ole vaikea todistaa tapahtuneeksi.
Kysyppä tuolta Yeshualtasi,voiko fotoni matkata maailmankaikeudessa törmäämättä mihinkään?
Pelittääkö hengitys ilmattomassa tilassa? - Katavti
Yakov kirjoitti:
Saat sen selville tutustutuasi Vapahtajaasi Yeshuaan...Sitä varten on rukouskirjat joista luetaan päivittäin kolme kertaa rukoukset.
- Xyz-piip!
Katavti kirjoitti:
Sitä varten on rukouskirjat joista luetaan päivittäin kolme kertaa rukoukset.
Voihan kuka tahansa väittää saavansa vastauksia,ellei tarvitse esittää minkäänlaista näyttöä.
Lisäksi kiihko-hihulismiin kuuluu riidanhakuisuus itserakkaus viha ja katkeruus.
Hihuleiden palstoilla ei hyväksytä "toisinajattelijoiden" kirjoituksia,mutta itse räpeltävät kaikille.
Hihulismiin kuuluu olennaisesti informaatiosaasteen levitys,koska sivistyksestä ei tietoakaan. Katavti kirjoitti:
...tahtovan, että Häneen uskovat rukoilevat pelkästään muiden ihmisten sommittelemia rukouksia?
Minä tiedän, että J-la tahtoo kommunikoida meidän omiensa kanssa kahden kesken ja että Hän on todella KIINNOSTUNUT siitä, miten juuri sinä voit.
Kun luet Tanakh'ia, niin huomaat monta esimerkkiä valtavan suurista rukousvastauksista, joita yksilöihmiset saivat ja saat olla varma, ettei niistä ole merkitty muistiin kuin kaikkein mittavimmat.
Voit lukea edelleen J-lan sanoneen Tanakh'in Kirjoituksissa seuraavaa:
a) "Minä, Herra teidän J-lanne en muutu."
b) "Minä olen aina sama."
Ps. En väitä, etteivätkö esim. Daavidin psalmeissa olevat rukoukset olisi mahtavia ja etteikö niitä kannattaisi lukea. Luen niitä usein. Mutta J-la ei ole tarkoittanut meidän pysähtyvän niihin, vaan Hän kaipaa meidän henkilökohtaista seuraamme, sillä juuri sitä varten Hän on meidät luonut!
Yksi ihmeellisimmistä tavoista seurustella elävän J-lan kanssa on keskustella Hänen kanssaan ja tehdä Hänelle tiettäväksi asiat, joihin kaipaamme muutosta. Sen vuoksi rukouksemme voi sisältää myös immaterialistisia eli hengen ja sielun alueella olevia asioita ihan tavallisten fyysisten tarpeittemme lisäksi, joita ovat raha, asunto jne.
Sain ensimmäisen konkreettisen rukousvastauksen jo 5-vuotiaana. Rukoilin sitä 4½-vuotiaana. Sen jälkeen olen saanut satoja konkreettisia rukousvastauksia. Kerran sain peräti viisi samana päivänä!
Näen sen vaarallisena harhauskomuksena, jos ei rukousta edes ymmärretä toimivana voimana!Xyz-piip! kirjoitti:
Voihan kuka tahansa väittää saavansa vastauksia,ellei tarvitse esittää minkäänlaista näyttöä.
Lisäksi kiihko-hihulismiin kuuluu riidanhakuisuus itserakkaus viha ja katkeruus.
Hihuleiden palstoilla ei hyväksytä "toisinajattelijoiden" kirjoituksia,mutta itse räpeltävät kaikille.
Hihulismiin kuuluu olennaisesti informaatiosaasteen levitys,koska sivistyksestä ei tietoakaan....mokoman 'hihhuli-traumasi'... ;=)
(Oletkohan lukenut sellaista joistakin roskalehdistä?)
Mun kanssa voit keskustella ihan vapaasti ihan mistä tahdot. Jos sanot uskovasi lentävään spagettihirviöön, niin en estä sua uskomasta siihen, koska J-la an antanut ihmisille vapauden ja vastuun uskoa mihin he tahtovat.
Sen kuitenkin olen Yeshuan seuraajana velvoitettu sulle sanomaan, että me kaikki olemme tilivelvollisia Israelin Pyhälle kaikesta siitä, mitä olemme tehneet, mihin olemme usskoneet ja myös kaikesta siitä, mitä olemme laiminlyöneet!??????? kirjoitti:
Aineettomaan ja näkymättömään on mahdotonta tutustua,ymmärrätkö?
Kuinka monelta kuolleelta saanet itse vastauksia? Käyttekö keskusteluja puhelimitse sähköpostilla
kirjeitse vai kyläilemällä toistenne luona? Jospa sitten esität konkreettiset näytöt yhteydenpidostanne,
jookosta?
Katsos kun nykymaailma on tietoyhteiskunta,faktaa ei ole vaikea todistaa tapahtuneeksi.
Kysyppä tuolta Yeshualtasi,voiko fotoni matkata maailmankaikeudessa törmäämättä mihinkään?
Pelittääkö hengitys ilmattomassa tilassa?a) Onko sähkö mielestäsi ainetta, näkyvää ja mahdollista tutustua?
- Kuitenkin näet ja koet sen VAIKUTUKSEN epäsuorasti monin eri tavoin.
- Samoin on rukouksen laita. Jos rukoilet Israelin Pyhää Hänen Poikansa Yeshuan Nimessä ja kautta, niin uskonrukoukseen saat myös vastauksen ja silloin koet todeksi Yeshuan Nimen voiman VAIKUTUKSEN!
a) Näetkö tuulen? Minkälainen ja minkä värinen se on ja mitä ainetta se on?
- Väitän, että näet ainoastaan sen VAIKUTUKSEN.
- Samoin voit uskonrukoukseesi, jonka rukoilet Yeshua-Nimeen Israelin Pyhältä, saada vastauksen, koska rukouksessa on voimaa, mikä VAIKUTTAA myös tänne fyysiseen maailmaan.
c) Entä rakkaus? Minkä värinen se on? Mitä ainetta se on? Voiko siihen tutustua?
- Silloin kun rakastut johonkuhun, et tajua mitä se on ja mistä se tulee, mutta koet sen VAIKUTUKSEN!
- Samoin tapahtuu, jos kohtaat ihmissilmille näkymättömän J-lan Rakkauden, joka ilmestyy totuutta etsiville Yeshuan persoonassa ja VAIKUTTAA sinussa sen, että saat syntyä J-lan lapseksi. Hänet kohdattuasi et ole koskaan enää entisesi!
Oli tarpeen ottaa keskustelun aiheeksi tämä teema "konkreettiset rukousvastaukset", sillä olen ennenkin keskustellut Yeshuaan uskomattomien juutalaisten kanssa tästä aiheesta ja huomannut, että he ovat täysin ULALLA koko asian suhteen, kuten sinäkin.- jadati
Katavti kirjoitti:
rukouskirjassa on myös juhlia koskevia rukouksia jne Voihan kukin rukoilla mitä haluaa, mutta rukousvastaukset ja ihmeet ovat kristittyjen alaa. Jumala, anteeksi j-la, käsitetään kristinuskossa jonkinlaiseksi juoksupojaksi jolla voi teettää palveluhommat. Halleluj-h.!!!
jadati kirjoitti:
rukouskirjassa on myös juhlia koskevia rukouksia jne Voihan kukin rukoilla mitä haluaa, mutta rukousvastaukset ja ihmeet ovat kristittyjen alaa. Jumala, anteeksi j-la, käsitetään kristinuskossa jonkinlaiseksi juoksupojaksi jolla voi teettää palveluhommat. Halleluj-h.!!!
...rukoilet edes odottamatta vastausta Herralta?
Rukous on keskustelua J-lan kanssa ja neuvonpitoa siitä, että miten parhaiten suoriutuisimme Hänen meille uskomista erilaisista tehtävistä. Rukoilen etukäteen johdatusta ja apua ylhäältä koskien työtäni, matkojani ja ihan arkiaskareissakin, jos arvelen, etten kykene selviytymään niistä riittävän hyvin. J-la on Isäni ja olen Hänen lapsensa, jolla on perhesuhde Häneen.
Olen huomannut sen seikan, että jos rukoilen apua Herralta ennen kuin teen mitä tahansa sellaista työtä, jonka arvelen olevan mulle liian vaikeaa, niin saan huomata onnistuvani siinä. Jos taasen en ole rukoillut apua Herralta sen kaltaisia hommia ennen, niin olen huomannut epäonnistuvani niissä.
En suinkaan pidä J-laa juoksupoikana, vaan rakastavana Isänä, joka itse tahtoo auttaa minua, lastaan! Kyseessä on hieman samanlainen tilanne, kuin jos sulla on pieni lapsi, joka kaipaa apua ja opastusta elämälleen suoriutuakseen uusista tehtävistään. Lapsi kysyy isältään ja äidiltään neuvoa ja pyytää tarvitessaan apua ja tuntuisi aika julmalta, jos vanhemmat sanoisivat: "Me ei olla sun juoksupoikia/-tyttäriä! Hoida hommat itse!" Tuollaisiakin vanhempia tosin löytyy, mutta J-la ei totisesti ole sellainen!
Mulla on muistissa monia selkeitä tilanteita elämässäni, joissa mun ihan aikuisena on ollut pakko pyytää apua J-lalta ihan konkreettiseen tarpeeseeni ja olen sen myös saanut! En kerro tällä foorumilla niistä, koska joku täällä vihaa niitä ja pyytää oitis Ylläpitoa poistamaan sellaiset kirjoitukset.
Olen sitä mieltä, että nykyajan ortodoksijuutalaiset ja muutkin Yeshuaan uskomatttomat juutalaiset ovat menettäneet arvaamattoman paljon tyytyessään vain rukoilemaan ilman, että odottaisivat eli uskoisivat saavansa Herralta rukouksiinsa vastausta! Siihen voin viitata Vapahtajani Yeshuan sanoin: "Tapahtukoon teille uskonne mukaan!" Tuo on rukouksiin liittyvä hengellinen laki.
Olet siinä kohden oikeassa, että jotkut kristityt rukoilevat ikäänkuin J-la olisi heille juoksupoika. He saattavat rukoilla sanoen: "Mene Herra sinne, tee sitä, hoida se ja se asia... jne.", vaikka juuri heidän itsensä tulisi mennä sinne ja ne hommat hoitaa! Ei pidä kuitenkaan yleistää sen perusteella kaikkia Yeshuaan uskovia samanlaisiksi.
Monissa uskonnoissa on rukous- ja hartauskirjallisuutta, joiden avulla uskonnon harjoittajjat pyrkivät hiljentymään J-lansa edessä ja suuntaamaan ajatuksensa, mielensä ja koko sisimpänsä Häntä kohden. Koskien rukousspaikkaa ja tapaa, on Yeshuan opetus meille sama, minkä Hän sanoi samarialaiselle naiselle Sykarin kaivolla: (Joh. 4:19-24)
"19. Nainen sanoi hänelle: "Herra, minä näen, että sinä olet profeetta.
20. Meidän isämme ovat kumartaen rukoilleet tällä vuorella; ja te sanotte, että Jerusalemissa on se paikka, jossa tulee kumartaen rukoilla."
21. Yeshua sanoi hänelle: "Vaimo, usko minua! Tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
22. Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.
23. Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
24. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
Rukous, mikä aina miellyttää J-laa, liittyy Hänen tahtonsa toteutumisen edistämiseen maan päällä eli siihen, että Hänen Kuningaskuntansa voisi jo tulla tänne kaikkien kansojen keskuuteen mahdollisimman pian, vaikka tiedämmekin sen aivan varmasti ajallaan tulevan!- aetqetqetqetyqeyqet
Yakov kirjoitti:
Rukous on keskustelua J-lan kanssa ja neuvonpitoa siitä, että miten parhaiten suoriutuisimme Hänen meille uskomista erilaisista tehtävistä. Rukoilen etukäteen johdatusta ja apua ylhäältä koskien työtäni, matkojani ja ihan arkiaskareissakin, jos arvelen, etten kykene selviytymään niistä riittävän hyvin. J-la on Isäni ja olen Hänen lapsensa, jolla on perhesuhde Häneen.
Olen huomannut sen seikan, että jos rukoilen apua Herralta ennen kuin teen mitä tahansa sellaista työtä, jonka arvelen olevan mulle liian vaikeaa, niin saan huomata onnistuvani siinä. Jos taasen en ole rukoillut apua Herralta sen kaltaisia hommia ennen, niin olen huomannut epäonnistuvani niissä.
En suinkaan pidä J-laa juoksupoikana, vaan rakastavana Isänä, joka itse tahtoo auttaa minua, lastaan! Kyseessä on hieman samanlainen tilanne, kuin jos sulla on pieni lapsi, joka kaipaa apua ja opastusta elämälleen suoriutuakseen uusista tehtävistään. Lapsi kysyy isältään ja äidiltään neuvoa ja pyytää tarvitessaan apua ja tuntuisi aika julmalta, jos vanhemmat sanoisivat: "Me ei olla sun juoksupoikia/-tyttäriä! Hoida hommat itse!" Tuollaisiakin vanhempia tosin löytyy, mutta J-la ei totisesti ole sellainen!
Mulla on muistissa monia selkeitä tilanteita elämässäni, joissa mun ihan aikuisena on ollut pakko pyytää apua J-lalta ihan konkreettiseen tarpeeseeni ja olen sen myös saanut! En kerro tällä foorumilla niistä, koska joku täällä vihaa niitä ja pyytää oitis Ylläpitoa poistamaan sellaiset kirjoitukset.
Olen sitä mieltä, että nykyajan ortodoksijuutalaiset ja muutkin Yeshuaan uskomatttomat juutalaiset ovat menettäneet arvaamattoman paljon tyytyessään vain rukoilemaan ilman, että odottaisivat eli uskoisivat saavansa Herralta rukouksiinsa vastausta! Siihen voin viitata Vapahtajani Yeshuan sanoin: "Tapahtukoon teille uskonne mukaan!" Tuo on rukouksiin liittyvä hengellinen laki.
Olet siinä kohden oikeassa, että jotkut kristityt rukoilevat ikäänkuin J-la olisi heille juoksupoika. He saattavat rukoilla sanoen: "Mene Herra sinne, tee sitä, hoida se ja se asia... jne.", vaikka juuri heidän itsensä tulisi mennä sinne ja ne hommat hoitaa! Ei pidä kuitenkaan yleistää sen perusteella kaikkia Yeshuaan uskovia samanlaisiksi.
Monissa uskonnoissa on rukous- ja hartauskirjallisuutta, joiden avulla uskonnon harjoittajjat pyrkivät hiljentymään J-lansa edessä ja suuntaamaan ajatuksensa, mielensä ja koko sisimpänsä Häntä kohden. Koskien rukousspaikkaa ja tapaa, on Yeshuan opetus meille sama, minkä Hän sanoi samarialaiselle naiselle Sykarin kaivolla: (Joh. 4:19-24)
20. Meidän isämme ovat kumartaen rukoilleet tällä vuorella; ja te sanotte, että Jerusalemissa on se paikka, jossa tulee kumartaen rukoilla."
21. Yeshua sanoi hänelle: "Vaimo, usko minua! Tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
22. Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.
23. Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
24. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
Rukous, mikä aina miellyttää J-laa, liittyy Hänen tahtonsa toteutumisen edistämiseen maan päällä eli siihen, että Hänen Kuningaskuntansa voisi jo tulla tänne kaikkien kansojen keskuuteen mahdollisimman pian, vaikka tiedämmekin sen aivan varmasti ajallaan tulevan!"Olen sitä mieltä, että nykyajan ortodoksijuutalaiset ja muutkin Yeshuaan uskomatttomat juutalaiset ovat menettäneet arvaamattoman paljon tyytyessään vain rukoilemaan ilman, että odottaisivat eli uskoisivat saavansa Herralta rukouksiinsa vastausta! Siihen voin viitata Vapahtajani Yeshuan sanoin: "Tapahtukoon teille uskonne mukaan!" Tuo on rukouksiin liittyvä hengellinen laki."
Avauksessasi kysyt rukoilemisesta ja nyt tiedätkin jo miten he rukoilevat. Olet hullunkurinen :D Kuin piirroshahmo Fingerporista. - jadati
Yakov kirjoitti:
Rukous, mikä aina miellyttää J-laa, liittyy Hänen tahtonsa toteutumisen edistämiseen maan päällä eli siihen, että Hänen Kuningaskuntansa voisi jo tulla tänne kaikkien kansojen keskuuteen mahdollisimman pian, vaikka tiedämmekin sen aivan varmasti ajallaan tulevan!tai että olen juutalainen ?
- Anonyymi
aetqetqetqetyqeyqet kirjoitti:
"Olen sitä mieltä, että nykyajan ortodoksijuutalaiset ja muutkin Yeshuaan uskomatttomat juutalaiset ovat menettäneet arvaamattoman paljon tyytyessään vain rukoilemaan ilman, että odottaisivat eli uskoisivat saavansa Herralta rukouksiinsa vastausta! Siihen voin viitata Vapahtajani Yeshuan sanoin: "Tapahtukoon teille uskonne mukaan!" Tuo on rukouksiin liittyvä hengellinen laki."
Avauksessasi kysyt rukoilemisesta ja nyt tiedätkin jo miten he rukoilevat. Olet hullunkurinen :D Kuin piirroshahmo Fingerporista.Usko uskoon.......Paavali; "Uskosta uskoon"......
Jos jumalan nimo USKO.....voi se noinkin mennä. " Tapahtukoon teille jumalanne USKO ( uskonne, oma mieli ) mukaan."
" Tapahtukoon sinun tahtosi " on eri asia, se on jättäytymistä ns "huomaan", huomaan mitä tapahtuu, oli se hyvä tai minun mielestäni paha, se voi olla Tahto joka minua ohjaa ja opettaa. - ???????
jadati kirjoitti:
tai että olen juutalainen ?
Sähkö on suljettu virtapiiri ja jatkuva potentiaalinen ero,eletronien liikettä johteissa.
Tuleeko rukousvastauset sinulle kenties johteiden kautta?
Sähköä ei valitettavasti synny pelkän rukouksen voimalla,mutta siinäpä hyvä idea energian
säästöön.
Rukoilkaapa nyt reippaasti ilmaista sähköä, näytön paikka että rukoilu toimi. - Tao Te Ching
??????? kirjoitti:
Sähkö on suljettu virtapiiri ja jatkuva potentiaalinen ero,eletronien liikettä johteissa.
Sähköä ei valitettavasti synny pelkän rukouksen voimalla,mutta siinäpä hyvä idea energian
säästöön.
Rukoilkaapa nyt reippaasti ilmaista sähköä, näytön paikka että rukoilu toimi.Etkö tiennyt, että rukoileminen on teko...... ei saa tehdä mitään..... sanoo kristinoppi ja taolaisuus .
" Keskittykää siihen, että ette tee mitään, niin kaikki onnistuu."
Tora on aktiivinen tie ja Tao on passiivinen tie.
Kumpi on kampi ? aetqetqetqetyqeyqet kirjoitti:
"Olen sitä mieltä, että nykyajan ortodoksijuutalaiset ja muutkin Yeshuaan uskomatttomat juutalaiset ovat menettäneet arvaamattoman paljon tyytyessään vain rukoilemaan ilman, että odottaisivat eli uskoisivat saavansa Herralta rukouksiinsa vastausta! Siihen voin viitata Vapahtajani Yeshuan sanoin: "Tapahtukoon teille uskonne mukaan!" Tuo on rukouksiin liittyvä hengellinen laki."
Avauksessasi kysyt rukoilemisesta ja nyt tiedätkin jo miten he rukoilevat. Olet hullunkurinen :D Kuin piirroshahmo Fingerporista....että eikö heidänkin mielestään ole itsepetosta rukoilla J-lalta asioita, joita eivät edes odota saavansa! Lisäksi se on J-lan häiritsemistä, sillä Hän odottaa omiensa rukoilevan Hengessä ja Totuudessa ja todella tarkoittavan ja odottaen sitä tapahtuvaksi, mitä rukoilevat.
Tarkkaan ottaen vasta nämä uudet vastaukset osoittivat minulle, että tuollainen rukoileminen onkin yleistä! Oletin aiemmin keskustelleeni vain pieneen ortodoksijuutalaisvähemmistön ryhmään kuuluvien kanssa.
Ps. Jos seuraavaksi kerrot, ettet ole juutalainen, niin muista että nyt kirjoitit avaukseen, jossa kysyin nimenomaan juutalaisilta.jadati kirjoitti:
tai että olen juutalainen ?
...niin lähtökohtaisesti oletan, että saamani palautteet ovat heiltä, elleivät vastaajat kerro olevansa muita kuin juutalaisia.
Kiitos silti palautteestasi, sillä toki kaikki voivat vastata avaukseeni.
Miksi muuten ET rukoile?
Oletko täysin tyytyväinen elämääsi ja lähimmäistesi elämään?
Oletko tyytyväinen siihen, että yli MILJARDI lasta maailmassa menee tänäänkin levolle nälkäisenä?- Ching ching
Yakov kirjoitti:
...niin lähtökohtaisesti oletan, että saamani palautteet ovat heiltä, elleivät vastaajat kerro olevansa muita kuin juutalaisia.
Miksi muuten ET rukoile?
Oletko tyytyväinen siihen, että yli MILJARDI lasta maailmassa menee tänäänkin levolle nälkäisenä?Ei saa pyytää oikeudenmukaisuutta maailmaa, muuten armo käy olemattomaksi.
Armo menee oikeuden edelle. Lue läksysi. - Ching Ching
Yakov kirjoitti:
...että eikö heidänkin mielestään ole itsepetosta rukoilla J-lalta asioita, joita eivät edes odota saavansa! Lisäksi se on J-lan häiritsemistä, sillä Hän odottaa omiensa rukoilevan Hengessä ja Totuudessa ja todella tarkoittavan ja odottaen sitä tapahtuvaksi, mitä rukoilevat.
Tarkkaan ottaen vasta nämä uudet vastaukset osoittivat minulle, että tuollainen rukoileminen onkin yleistä! Oletin aiemmin keskustelleeni vain pieneen ortodoksijuutalaisvähemmistön ryhmään kuuluvien kanssa.
Ps. Jos seuraavaksi kerrot, ettet ole juutalainen, niin muista että nyt kirjoitit avaukseen, jossa kysyin nimenomaan juutalaisilta.Opettele ajattelemaan.
- Ching Ching
Yakov kirjoitti:
...että eikö heidänkin mielestään ole itsepetosta rukoilla J-lalta asioita, joita eivät edes odota saavansa! Lisäksi se on J-lan häiritsemistä, sillä Hän odottaa omiensa rukoilevan Hengessä ja Totuudessa ja todella tarkoittavan ja odottaen sitä tapahtuvaksi, mitä rukoilevat.
Ps. Jos seuraavaksi kerrot, ettet ole juutalainen, niin muista että nyt kirjoitit avaukseen, jossa kysyin nimenomaan juutalaisilta.Haluta jotakin, on yhtä kuin himoita........luovu siitä.
Ensin karsitaan kaikki "lustit. Kristillisesti. - wtweweywqeyqeyeqyq
Yakov kirjoitti:
Ps. Jos seuraavaksi kerrot, ettet ole juutalainen, niin muista että nyt kirjoitit avaukseen, jossa kysyin nimenomaan juutalaisilta."Ps. Jos seuraavaksi kerrot, ettet ole juutalainen, niin muista että nyt kirjoitit avaukseen, jossa kysyin nimenomaan juutalaisilta."
En ole, enhän edes vastannut kysymyksiisi. ??????? kirjoitti:
säästöön.
Rukoilkaapa nyt reippaasti ilmaista sähköä, näytön paikka että rukoilu toimi.Älä kompastu vertauksiin, sillä ne ovat VAIN vertauksia, mutta niiden avulla jotkut ihmiset kykenevät paremmin ymmärtämään hengellisiä asioita.
Asun Turussa ja kilpailutuksen jälkeen ostan sähköni Kajaanilaiselta sähköntoimittajalta. Se myy mulle 100%:sti ekologisesti tuotettua sähköä muita sähköntuottajia edullisemmin.
Koska olet noin viisas, niin kerro mulle, mistä TODELLA voin tietää saavani juuri heidän myymäänsä sähköä, sillä sähköhän kulkee samoja korkeajännitejohtimia myöten tänne, kuin muukin eli myös ei-ekologisesti tuotettu sähkö?
Äitini näki kerran pallosalaman, jota myös elosalamaksi nimitetään. Se tuli huoneeseen sisälle, kiersi kerran äitini ympäri ja poistui ikkunan kautta ulos. Kerroppa, miten se valitsi kulkureittinsä ja miksi siinä pysyy pallomaisessa muodossa valtava jännitelataus koossa?
...
Nuo edellä esittämäni kysymykset olivat tietenkin sulle vain pieni suupala ja teinkin ne vain alkuverryttelyksi, sillä nyt siirrymme vaikeampien kysymysten pariin.
a) Tunnetko taivaan lait?
b) Säädätkö sinä, miten ne maata hallitsevat?
Vastasit kysymyksiin sitten mitä vain, niin ollaksesi rehellinen, sunkin täytyy myöntää, että paljon on sulla vielä aukkoja tiedoissa!
Vastasit kysymyksiin sitten mitä vain, niin rehellisenä sunkin täytyy myöntää, että paljon on sulla vielä aukkoja tiedoissasi.
...
Sähköstä sen verran, että kerran ollessani täytettynä normaalia enemmän Pyhällä Hengellä menin työpaikalleni ja istuin suunnittelemaan työjärjestystäni. Tiesin sen, sillä olin juuri edellisiltana täyttynyt suurella Hengen voimalla, joka suorastaan virtasi ylitseni. Kohta viereisen työpöydän ääreen tuli muuan toinen inssi, jolla oli pussit silmiensä alla valvotun yön jäljiltä ja oli ilmeisesti viettänyt aika railakkaan kapakkaillan ja mennyt jatkoille jonkun uuden löytönsä kanssa. Tuskin hän oli ehtinyt edes istua paikalleen, niin hän alkoi vääntelehtimään rauhattomana kuin olisi istunut veitsen kärjellä ja hän sanoi kaikkien kuullen (työskentelimme näet maisemakonttorissa ilman väliseiniä ja meitä oli noin 15 hlöä):
"Nyt toi Yakov on niin täynnä Pyhää Henkeä, etten mä pysty istumaan tässä, vaan mun on mentävä eteiseen vetämään henkisavut!"
Muut katsoivat ihmeissään minuun, mutta mä vain hymyilin, enkä virkkanut mitään :)
Joku voisi luulla, että kyseessä oli vain vitsi, mutta niin ei ollut asian laita, vaan olin todellakin enemmän täynnä Pyhää Henkeä kuin koskaan sitä ennen ja sen jälkeen tuossa työpaikassa ollessani ja tuo inssi sanoi tuon ainoan kerran minusta noin ja oli ihan oikeassa! Kyseinen mies oli nimittäin saastaisen hengen vallassa ja saastaiset henget hänessä tunnistivat Pyhän Hengen voiman minussa.- Armosta pelastettu
Ching ching kirjoitti:
Ei saa pyytää oikeudenmukaisuutta maailmaa, muuten armo käy olemattomaksi.
Armo menee oikeuden edelle. Lue läksysi....paholaisen käsikirjasta. On suuri vahinko kaikkia kärsiviä ja sorrettuja kohtaan, että sinun laillasi ajattelevia ihmisiä on vielä maan päällä!
- Armosta pelastettu
Tao Te Ching kirjoitti:
Etkö tiennyt, että rukoileminen on teko...... ei saa tehdä mitään..... sanoo kristinoppi ja taolaisuus .
Kumpi on kampi ?...ettei lukijoille tulisi virheellistä kuvaa Kristinuskosta, on syytä mainita seuraavaa:
niin Kristinuskossa kehotetaan ensin uskomaan Totuuteen, joka on lihaksi tullut J-lan Sana, jonka Nimi on Yeshua HaMashiach . Kun ihminen on oppinut tuntemaan Hänet Vapahtajanaan ja oppinut Hänen opettamana tietämään mitä ja miten hänen tulee elää ja toimia, niin sen jälkeen hänen tulee rukoillen vaeltaa edeltä valmistetuissa elävissä teoissa, jotka J-la on edeltäkäsin (jo ennen ihmisen syntymää) valmistanut tämän eteen, elämän tien varrelle ja jotka ovat joko suoraan tai välillisesti lähimmäisten rakastamiseen liittyviä ja lähimmäisenrakkautta osoittavia tekoja.
Kristinusko on siis ennen kaikkea aktiiviseen toimintaan johdattava uskonto!
(Ettet vain ole piilosheriffi, joka toistuvasti häiriköi Jakovin kirjoituksia?) - Armosta pelastettu
Tao Te Ching kirjoitti:
Etkö tiennyt, että rukoileminen on teko...... ei saa tehdä mitään..... sanoo kristinoppi ja taolaisuus .
Kumpi on kampi ?mutta, ettei lukijoille tulisi virheellistä kuvaa Kristinuskosta, on syytä mainita seuraavaa:
Kristinuskossa kehotetaan ensin uskomaan Totuuteen, joka on lihaksi tullut J-lan Sana, jonka Nimi on Yeshua HaMashiach . Kun ihminen on oppinut tuntemaan Hänet Vapahtajanaan ja oppinut Hänen opettamana tietämään mitä ja miten hänen tulee elää ja toimia, niin sen jälkeen hänen tulee rukoillen vaeltaa edeltä valmistetuissa elävissä teoissa, jotka J-la on edeltäkäsin (jo ennen ihmisen syntymää) valmistanut tämän eteen, elämän tien varrelle ja jotka ovat joko suoraan tai välillisesti lähimmäisten rakastamiseen liittyviä ja lähimmäisenrakkautta osoittavia tekoja.
Kristinusko on siis ennen kaikkea aktiiviseen toimintaan johdattava uskonto! - Ching Ching
Armosta pelastettu kirjoitti:
...paholaisen käsikirjasta. On suuri vahinko kaikkia kärsiviä ja sorrettuja kohtaan, että sinun laillasi ajattelevia ihmisiä on vielä maan päällä!
Minunkin mielestäni evankeliumi on paholaisen käsikirja.
- Ching Ching
Armosta pelastettu kirjoitti:
...ettei lukijoille tulisi virheellistä kuvaa Kristinuskosta, on syytä mainita seuraavaa:
niin Kristinuskossa kehotetaan ensin uskomaan Totuuteen, joka on lihaksi tullut J-lan Sana, jonka Nimi on Yeshua HaMashiach . Kun ihminen on oppinut tuntemaan Hänet Vapahtajanaan ja oppinut Hänen opettamana tietämään mitä ja miten hänen tulee elää ja toimia, niin sen jälkeen hänen tulee rukoillen vaeltaa edeltä valmistetuissa elävissä teoissa, jotka J-la on edeltäkäsin (jo ennen ihmisen syntymää) valmistanut tämän eteen, elämän tien varrelle ja jotka ovat joko suoraan tai välillisesti lähimmäisten rakastamiseen liittyviä ja lähimmäisenrakkautta osoittavia tekoja.
Kristinusko on siis ennen kaikkea aktiiviseen toimintaan johdattava uskonto!
(Ettet vain ole piilosheriffi, joka toistuvasti häiriköi Jakovin kirjoituksia?)Se on sitä, mikä kulloiseenkin tilanteeseen ja eripuraan sopii, kuin Veles, joka piiloutuu milloin minnekkin.
Totuutta ei ole, joten väittely siitä kuinka asia on, on täysi turhaa.
Todempi asia on kuitenkin se, että esim. minä, en ole nähnyt vielä ensimmäistäkään lihallista ja verellistä S-kirjainta, kylläkin miljoonia lihallisia, jotka S:iä suustansa päästelevät.
Tässä on yksi siemen toden suuntaan. - Ching Ching
Yakov kirjoitti:
Älä kompastu vertauksiin, sillä ne ovat VAIN vertauksia, mutta niiden avulla jotkut ihmiset kykenevät paremmin ymmärtämään hengellisiä asioita.
Asun Turussa ja kilpailutuksen jälkeen ostan sähköni Kajaanilaiselta sähköntoimittajalta. Se myy mulle 100%:sti ekologisesti tuotettua sähköä muita sähköntuottajia edullisemmin.
Koska olet noin viisas, niin kerro mulle, mistä TODELLA voin tietää saavani juuri heidän myymäänsä sähköä, sillä sähköhän kulkee samoja korkeajännitejohtimia myöten tänne, kuin muukin eli myös ei-ekologisesti tuotettu sähkö?
Äitini näki kerran pallosalaman, jota myös elosalamaksi nimitetään. Se tuli huoneeseen sisälle, kiersi kerran äitini ympäri ja poistui ikkunan kautta ulos. Kerroppa, miten se valitsi kulkureittinsä ja miksi siinä pysyy pallomaisessa muodossa valtava jännitelataus koossa?
...
Nuo edellä esittämäni kysymykset olivat tietenkin sulle vain pieni suupala ja teinkin ne vain alkuverryttelyksi, sillä nyt siirrymme vaikeampien kysymysten pariin.
a) Tunnetko taivaan lait?
b) Säädätkö sinä, miten ne maata hallitsevat?
Vastasit kysymyksiin sitten mitä vain, niin ollaksesi rehellinen, sunkin täytyy myöntää, että paljon on sulla vielä aukkoja tiedoissa!
Vastasit kysymyksiin sitten mitä vain, niin rehellisenä sunkin täytyy myöntää, että paljon on sulla vielä aukkoja tiedoissasi.
...
Sähköstä sen verran, että kerran ollessani täytettynä normaalia enemmän Pyhällä Hengellä menin työpaikalleni ja istuin suunnittelemaan työjärjestystäni. Tiesin sen, sillä olin juuri edellisiltana täyttynyt suurella Hengen voimalla, joka suorastaan virtasi ylitseni. Kohta viereisen työpöydän ääreen tuli muuan toinen inssi, jolla oli pussit silmiensä alla valvotun yön jäljiltä ja oli ilmeisesti viettänyt aika railakkaan kapakkaillan ja mennyt jatkoille jonkun uuden löytönsä kanssa. Tuskin hän oli ehtinyt edes istua paikalleen, niin hän alkoi vääntelehtimään rauhattomana kuin olisi istunut veitsen kärjellä ja hän sanoi kaikkien kuullen (työskentelimme näet maisemakonttorissa ilman väliseiniä ja meitä oli noin 15 hlöä):
"Nyt toi Yakov on niin täynnä Pyhää Henkeä, etten mä pysty istumaan tässä, vaan mun on mentävä eteiseen vetämään henkisavut!"
Muut katsoivat ihmeissään minuun, mutta mä vain hymyilin, enkä virkkanut mitään :)
Joku voisi luulla, että kyseessä oli vain vitsi, mutta niin ei ollut asian laita, vaan olin todellakin enemmän täynnä Pyhää Henkeä kuin koskaan sitä ennen ja sen jälkeen tuossa työpaikassa ollessani ja tuo inssi sanoi tuon ainoan kerran minusta noin ja oli ihan oikeassa! Kyseinen mies oli nimittäin saastaisen hengen vallassa ja saastaiset henget hänessä tunnistivat Pyhän Hengen voiman minussa.Sinun pyhä henkesi; - äitisi vetämät henkisavut. Olet altistunut passiiviselle tupakoinnille, viettänyt lapsuutesi saastuneessa ilmassa.
Ja pidät sitä pyhänä henkenä. - jadaati
Yakov kirjoitti:
Miksi muuten ET rukoile?
Oletko tyytyväinen siihen, että yli MILJARDI lasta maailmassa menee tänäänkin levolle nälkäisenä?ja nälkä on yeshuan vika joka löhöää taivaassa isänsä helmoissa auttamatta nälkää näkeviä, vaan sen sijaan tekee" ihmeitä" Euroopan hyvinvoiville kristityille: eräänkin paksulle lapselle hän järjesti ratsastustunnit, joitakin hän kuljettaa katujen yli niin että näiden ei koskaan tarvitse pelätä muiden kristittyjen loistoautojen alle jäämistä, joitakin, näin olen kuullut,hän varjelee Thaimaan lomilla saamasta keljuja tauteja joista paikalliset pakanat kärsivät.Kyllä herra on hyvä !
Mitä jos sinä lahjoittaisit oman omaisuutesi nälkää näkeville, jätät vain yhden varaviitan sen sijaan että kehut tyhmillä "rukousvastuksilla" joilla ei ole mitään merkitystä tässä maailmassa tai pysyt poissa täältä ja käytät saman ajan nälkäänäkevien puolesta rukoilemiseen, sinähän saat noita ihmevastauksia, ehkä joku kärsivä sitten saa edes yhden aterian. Kyllä nälkäja kurjuus köyhistä maista katoaa kunhan vaan rukoilee. - wirutyowueyiowuyoiwr
jadaati kirjoitti:
ja nälkä on yeshuan vika joka löhöää taivaassa isänsä helmoissa auttamatta nälkää näkeviä, vaan sen sijaan tekee" ihmeitä" Euroopan hyvinvoiville kristityille: eräänkin paksulle lapselle hän järjesti ratsastustunnit, joitakin hän kuljettaa katujen yli niin että näiden ei koskaan tarvitse pelätä muiden kristittyjen loistoautojen alle jäämistä, joitakin, näin olen kuullut,hän varjelee Thaimaan lomilla saamasta keljuja tauteja joista paikalliset pakanat kärsivät.Kyllä herra on hyvä !
Mitä jos sinä lahjoittaisit oman omaisuutesi nälkää näkeville, jätät vain yhden varaviitan sen sijaan että kehut tyhmillä "rukousvastuksilla" joilla ei ole mitään merkitystä tässä maailmassa tai pysyt poissa täältä ja käytät saman ajan nälkäänäkevien puolesta rukoilemiseen, sinähän saat noita ihmevastauksia, ehkä joku kärsivä sitten saa edes yhden aterian. Kyllä nälkäja kurjuus köyhistä maista katoaa kunhan vaan rukoilee.Juuri tuollainen näennäisvaikuttaminen kuten rukoilu tai vaikka internet addressien teko on suurin este maailman epäkohtien poistumiseen. Rukoillaan vaan niin ei tarvitse oikeasti tehdä mitään asian eteen.
- ....
Yakov kirjoitti:
Ps. Jos seuraavaksi kerrot, ettet ole juutalainen, niin muista että nyt kirjoitit avaukseen, jossa kysyin nimenomaan juutalaisilta.kuin kourallinen ja siellä missä on, kukaan ei tulisi tällaiselle palstalle.Jos kuvittelet että täällä on keitään juutalaisia, osoita malliksi joku kirjoitus joka sinusta on juutalaisen kynästä , saataisiin välillä nauraakin.
- 10
Ching Ching kirjoitti:
Minunkin mielestäni evankeliumi on paholaisen käsikirja.
lukea evankeliumeista Yeshuan antamaa kaksoiskäskyä:
"Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi!"
Onha tuollainen käsky täyttä myrkkyä perkeleelle ja hänen opetuslapsilleen! - 25
jadaati kirjoitti:
ja nälkä on yeshuan vika joka löhöää taivaassa isänsä helmoissa auttamatta nälkää näkeviä, vaan sen sijaan tekee" ihmeitä" Euroopan hyvinvoiville kristityille: eräänkin paksulle lapselle hän järjesti ratsastustunnit, joitakin hän kuljettaa katujen yli niin että näiden ei koskaan tarvitse pelätä muiden kristittyjen loistoautojen alle jäämistä, joitakin, näin olen kuullut,hän varjelee Thaimaan lomilla saamasta keljuja tauteja joista paikalliset pakanat kärsivät.Kyllä herra on hyvä !
Mitä jos sinä lahjoittaisit oman omaisuutesi nälkää näkeville, jätät vain yhden varaviitan sen sijaan että kehut tyhmillä "rukousvastuksilla" joilla ei ole mitään merkitystä tässä maailmassa tai pysyt poissa täältä ja käytät saman ajan nälkäänäkevien puolesta rukoilemiseen, sinähän saat noita ihmevastauksia, ehkä joku kärsivä sitten saa edes yhden aterian. Kyllä nälkäja kurjuus köyhistä maista katoaa kunhan vaan rukoilee.tukenut juuri noita kaikkein köyhimpiä?
Olen tukenut heitä jo vuosikymmenten ajan, mutten kerro miten paljon, sillä aion vielä saada siitä erikseen palkan vanhurskasten ylösnousemuksessa B'rit Chadashah'n mukaisesti!
Jos mä alan täällä fariseusten tavoin kerskaamaan, että olen antanut niin ja niin paljon noille köyhille, niin Yeshuan opetusten mukaan olen saanut palkkani niistä teoista jo maan päällä!
Jos sitävastoin EN kerro miten paljon olen köyhiä auttanut, niin saan siitä vielä erikseen palkan taivaissa! HalleluYah! - 37
wirutyowueyiowuyoiwr kirjoitti:
Juuri tuollainen näennäisvaikuttaminen kuten rukoilu tai vaikka internet addressien teko on suurin este maailman epäkohtien poistumiseen. Rukoillaan vaan niin ei tarvitse oikeasti tehdä mitään asian eteen.
Rukous on VOIMAKKAIN ase pimeyden henkivaltoja vastaan, mutta vain silloin, kun rukoilija on uudestisyntynyt ja täyttynyt Pyhällä Hengellä.
Jos ihminen on vain lihaa ja verta ilman J-lan antamaa J-lan lapseuden henkeä ja Pyhän Hengen voimaa, niin sellaisen rukouksilla ei ylletä kanan lentoa pidemmälle! Sellaisen ihmisen tulisi rukoilla ensisijaisesti, että Yeshua tulee hänen Herrakseen!
Ymmärrän hyvin, että kaltaisesi pykivät mitätöimään rukouksen merkityksen, sillä ethän sinä edes odota J-lan vastaavan rukouksiisi ;=) Etsit ja etsit, vaan et soisi löytäväsi, mokomakin hölmöläinen!
Rukouksen jälkeen on syytä toimia siten, kuin J-lan Pyhä Henki johtaa!
...
Ps. Rukoiletko säkin kuin varis keväisin soitimella istuen kuusen latvassa eli nyökytätkö päätäsi alas ja ylös luullen sillä olevan jotain muuta merkitystä kuin se, että vietät itse valitsemaasi muotomenoa, joka koituu vain lihallisen ja muotojumalisen luontosi tyydyttämiseksi?
Olet muuten aika pelle ja kiitän Yeshuaa klovneistakin ;=) Voi hyvin! - 17
Ching Ching kirjoitti:
Se on sitä, mikä kulloiseenkin tilanteeseen ja eripuraan sopii, kuin Veles, joka piiloutuu milloin minnekkin.
Totuutta ei ole, joten väittely siitä kuinka asia on, on täysi turhaa.
Todempi asia on kuitenkin se, että esim. minä, en ole nähnyt vielä ensimmäistäkään lihallista ja verellistä S-kirjainta, kylläkin miljoonia lihallisia, jotka S:iä suustansa päästelevät.
Tässä on yksi siemen toden suuntaan....lihaksi tullutta J-lan Sanaa johtuu siitä, että Hän nousi ylös jo noin 1980 vuotta sitten taivaallisen Isänsä luo!
Voi sua vätystä, kun olet taas rutkasti jälkijunassa!
Positiivista jutussasi oli se, että paljastit, ettet vielä tunne Totuutta. Mulla on sulle ilosanoma kerrottavana: Tutustu Yeshuaan, niin löydät Totuuden, mutta ennen kaikkea löydät ARMON, jota olet koko ikäsi janonnut! Silloin sullekin toteutuu Jesajan lupaus:
"Te saatte ilolla ammentaa (elävää) vettä Pelastuksen (Yeshuan) lähteistä!"
HalleluYah! - jadati
25 kirjoitti:
tukenut juuri noita kaikkein köyhimpiä?
Olen tukenut heitä jo vuosikymmenten ajan, mutten kerro miten paljon, sillä aion vielä saada siitä erikseen palkan vanhurskasten ylösnousemuksessa B'rit Chadashah'n mukaisesti!
Jos mä alan täällä fariseusten tavoin kerskaamaan, että olen antanut niin ja niin paljon noille köyhille, niin Yeshuan opetusten mukaan olen saanut palkkani niistä teoista jo maan päällä!
Jos sitävastoin EN kerro miten paljon olen köyhiä auttanut, niin saan siitä vielä erikseen palkan taivaissa! HalleluYah!höpsötellä hyvinvoivien saamista rukousvastauksista ja vielä yllytät muitakin pyytämään itsellleen lisää lisän päälle vaikka joka päivä nälkään kuolee satoja ihmisiä . Mitä jos rukoilisit todella ihmeellistä rukousvastausta: ruoka nälkäisille? Ei tule sitä kautta ruokaa? ei niin . Se rukouksen voimasta.
- Ching Ching
10 kirjoitti:
Onha tuollainen käsky täyttä myrkkyä perkeleelle ja hänen opetuslapsilleen!Juutalaiset keksivät tuon 1000-vuotta aikaisemmin ja kiinalaisetkin 500-vuotta aikaisemmin.
Zarasthustralaisuudessa (kin) se mainitaan ja monessa muussa uskonnossa. - Ching Ching
10 kirjoitti:
Onha tuollainen käsky täyttä myrkkyä perkeleelle ja hänen opetuslapsilleen!Kungfutse 500-luvulla eaa.
Älä tee toiselle sitä, mitä et toivoisi tehtävän itsellesi.
Loukkaus häpäisee vain lausujansa.
Ellei ihminen huolehdi kaukaisista, hän saa surua läheisistä.
Harvoin erehtyy teoissaan se, joka pitää itsensä kurissa.
Eikö opiskelun jatkuva harjoittaminen olekin hauskaa.
Ellei puhe ole totta ja luotettavaa, toiminta rehellistä ja kunniallista, niin voisiko sellaisella vaelluksella tulla toimeen edes lähimpien naapurien kanssa. Ching Ching kirjoitti:
Juutalaiset keksivät tuon 1000-vuotta aikaisemmin ja kiinalaisetkin 500-vuotta aikaisemmin.
Zarasthustralaisuudessa (kin) se mainitaan ja monessa muussa uskonnossa....sillä et löydä tuota käskyä muualta kuin UT:sta siinä merkityksessä, että meidän tulee rakastaa myös vihollisiamme, sillä hekin ovat lähimmäisiämme, Luojamme kätten tekoja!
Ching Ching kirjoitti:
Kungfutse 500-luvulla eaa.
Älä tee toiselle sitä, mitä et toivoisi tehtävän itsellesi.
Ellei ihminen huolehdi kaukaisista, hän saa surua läheisistä.
Harvoin erehtyy teoissaan se, joka pitää itsensä kurissa.
Eikö opiskelun jatkuva harjoittaminen olekin hauskaa.
Ellei puhe ole totta ja luotettavaa, toiminta rehellistä ja kunniallista, niin voisiko sellaisella vaelluksella tulla toimeen edes lähimpien naapurien kanssa....on aivan eri asia olla passiivinen kuin aktiivinen hyvien tekojen suhteen!
Yeshua opetti nimenomaaan aktiivisuutta hyvien tekojen tekemisessä opettaen meitä näin:
"Kaiken, mitä tahdotte ihmisten TEKEVÄN teille, TEHKÄÄ myös te samoin heille, sillä tämä on Laki ja profeetat." Matt.7:12
Siis koko Vanhan Liiton laki pyrki johdattamaan sille kuuliaiset sellaisiin rakkauden AKTIIVISIIN TEKOIHIN, jotka koituvat kaikille lähimmäisillemme (vihamiehet mukaan lukien) avuksi ja virvoitukseksi.
Me Uuden Liiton jäsenet ymmärrämme tuon ja iloitsemme siitä valtavasta vapaudesta, mikä meillä on J-lassamme! HalleluYah!
Ps. Teillä Mooseksen Lain ja kaikkien vieraiden uskontojen Lain alaisilla on täysi syy olla kateellisia meitä Yeshualaisia kohtaan. Me olemme armollisia ja sallimme sen ;=)- Ching Ching
Yakov kirjoitti:
...sillä et löydä tuota käskyä muualta kuin UT:sta siinä merkityksessä, että meidän tulee rakastaa myös vihollisiamme, sillä hekin ovat lähimmäisiämme, Luojamme kätten tekoja!
Daavid leikkasi Saulilta vain viitan liepeen, vaikka olisi voinut surmata hänet.
Sekin kadutti häntä. " Ja Daavid kovisti miehiänsä, eikä sallinut heidän hyökätä Saulin kimpppuun.
Saul nousi luolasta ja meni matkaansa."
Siinä vain yksi esimerkki. Sananlaskuissa on paljon kehoituksia, myös Mooseksessa kehoitetaan auttamaan vihamiestä, jos hänellä hätä on.
Opiskelu ilman ajattelua on hyödytöntä. Kungfutse. tttttttttttttatttttt kirjoitti:
(Tostahan iltapäivälehtien lööpitkin sais repäsevän "Uutisen": Iso vauva ahdisteli nettikeskusteluja! :)
...
Väärin! Mä en ainakaan tunnusta, että lähentelisin tai puristelisin tai pussaisin tai ahdistelisin täällä ketään, en edes sua! "Älä pelkää, usko ainoastaan!"
Olenko muka pyrkinyt kietomaan sua muilla kuin Totuuden sanoilla tai käskenyt sua luopumaan uskomasta Yeshuaan tai olemaan tottelematon Yeshuan opetuksille? En, en ja en!
Mä en viihdy synagoogissa, sillä siellä ei saa puhua vierain kielin, ei profetoida, eikä kertoa ilmestyksistä, unista nyt puhumattakaan!
Siis lähes kaikki Yeshualaisille annetut vapaudet uskonnon harjoittamiseen on siellä julistettu pannaan.
Muuan tuttu uskonveli meni kerran Israelissa muistaakseni Great Synagoogaan iso puinen risti ketjuilla ja riippulukolla lukittuna selkäänsä - hän kun "tahtoi rakastaa ristiä vaan" - niin hän ei saanut olla siellä rauhassa minuuttia kauempaa, koska pari kolme isoa miestä tuli ja kantoi hänet vauhdilla ulos, siis tuon vanhan ja raihnaisen miespoloisen! Voi, voi, voi!
(Mua nauratti oikein vatsan pohjasta asti, kun mä kuulin siitä hänen omasta suustaan :)- Ching Ching
Yakov kirjoitti:
...on aivan eri asia olla passiivinen kuin aktiivinen hyvien tekojen suhteen!
Yeshua opetti nimenomaaan aktiivisuutta hyvien tekojen tekemisessä opettaen meitä näin:
"Kaiken, mitä tahdotte ihmisten TEKEVÄN teille, TEHKÄÄ myös te samoin heille, sillä tämä on Laki ja profeetat." Matt.7:12
Siis koko Vanhan Liiton laki pyrki johdattamaan sille kuuliaiset sellaisiin rakkauden AKTIIVISIIN TEKOIHIN, jotka koituvat kaikille lähimmäisillemme (vihamiehet mukaan lukien) avuksi ja virvoitukseksi.
Me Uuden Liiton jäsenet ymmärrämme tuon ja iloitsemme siitä valtavasta vapaudesta, mikä meillä on J-lassamme! HalleluYah!
Ps. Teillä Mooseksen Lain ja kaikkien vieraiden uskontojen Lain alaisilla on täysi syy olla kateellisia meitä Yeshualaisia kohtaan. Me olemme armollisia ja sallimme sen ;=)Sananlasku
"Jos vihamiehelläsi on nälkä, anna hänelle leipää syödä, ja jos hänellä on jano anna hänelle vettä juoda."
Vihamiestä ei pidä uskoa...kuitenkaan. - Kungfutse
37 kirjoitti:
Rukous on VOIMAKKAIN ase pimeyden henkivaltoja vastaan, mutta vain silloin, kun rukoilija on uudestisyntynyt ja täyttynyt Pyhällä Hengellä.
Jos ihminen on vain lihaa ja verta ilman J-lan antamaa J-lan lapseuden henkeä ja Pyhän Hengen voimaa, niin sellaisen rukouksilla ei ylletä kanan lentoa pidemmälle! Sellaisen ihmisen tulisi rukoilla ensisijaisesti, että Yeshua tulee hänen Herrakseen!
Ymmärrän hyvin, että kaltaisesi pykivät mitätöimään rukouksen merkityksen, sillä ethän sinä edes odota J-lan vastaavan rukouksiisi ;=) Etsit ja etsit, vaan et soisi löytäväsi, mokomakin hölmöläinen!
Rukouksen jälkeen on syytä toimia siten, kuin J-lan Pyhä Henki johtaa!
...
Ps. Rukoiletko säkin kuin varis keväisin soitimella istuen kuusen latvassa eli nyökytätkö päätäsi alas ja ylös luullen sillä olevan jotain muuta merkitystä kuin se, että vietät itse valitsemaasi muotomenoa, joka koituu vain lihallisen ja muotojumalisen luontosi tyydyttämiseksi?
Olet muuten aika pelle ja kiitän Yeshuaa klovneistakin ;=) Voi hyvin!Loukkaus häpäisee vain lausujansa.
Kungfutse.
Liha ja henki.....sinulla on vihollisuus lihan ja hengen välillä..... sinun pitää rakastaa vihollista.
Pystytkö rakastamaan lihaa. :) Ching Ching kirjoitti:
Daavid leikkasi Saulilta vain viitan liepeen, vaikka olisi voinut surmata hänet.
Sekin kadutti häntä. " Ja Daavid kovisti miehiänsä, eikä sallinut heidän hyökätä Saulin kimpppuun.
Saul nousi luolasta ja meni matkaansa."
Siinä vain yksi esimerkki. Sananlaskuissa on paljon kehoituksia, myös Mooseksessa kehoitetaan auttamaan vihamiestä, jos hänellä hätä on.
Opiskelu ilman ajattelua on hyödytöntä. Kungfutse....Daavid teki huorin lähimmäisensä Uurian vaimon Batseban kanssa ja tapatti lisäksi Uurian käskemällä Jooabia asettamaan tämän liian vaaralliseen paikkaa erästä kaupunkia vastaan sodittaessa! Daavidilla otti monta vaimoa, vaikka J-la loi alussa miehelle vain yhden vaimon.
- Esimerkkisi Saulista oli kovin kaukaa haettu ja muutenkaan et tuonut mitään aitoa perustelua väitteellesi :)
Daavid teki oikein ollessaan koskematta Saul'iin, mutta unohdit sen seikan, että hän oli Saulin palkattu palvelija ja Saul oli todella Herran valitsema ja tämän käskystä Samuelin voitelema Israelin kuninkaaksi eli tämä oli aivan erikoisasemassa muihin ihmisiin nähden!
Voit lukea Daavidin psalmeista, miten hän rukoilee J-laa heittämään eräät pakanat helvettiin!
......
Yeshua ei tehnyt huorin kenenkään kanssa, ei tapattanut ketään, vaan kuoli itse meidän kaikkien syntien vuoksi! Lisäksi Yeshua KÄSKI meitä rakastamaan kaikkia lähimmäisiämme ja rukoilemaan niiden puolesta, jotka meitä vainoavat. Hän lupasi pelastuksen kaikille luoduille (siis myös Daavidin vihaamille pakanoille), jotka turvaavat Häneen ja ottavat Hänet uskossa vastaan!
......
Missä siis sulla nyt noin vippaa, kun kehut maasta taivaaseen Daavidia ja halveksit Yeshuaa, tuota ylistettyä J-lan Poikaa, joka yksin voi sinunkin sielusi pelastaa tai jättää pelastamatta?
Ps. J-la antoi sulle aivot nimenomaaan käyttöä varten!- Ching Ching
Yakov kirjoitti:
(Tostahan iltapäivälehtien lööpitkin sais repäsevän "Uutisen": Iso vauva ahdisteli nettikeskusteluja! :)
...
Väärin! Mä en ainakaan tunnusta, että lähentelisin tai puristelisin tai pussaisin tai ahdistelisin täällä ketään, en edes sua! "Älä pelkää, usko ainoastaan!"
Olenko muka pyrkinyt kietomaan sua muilla kuin Totuuden sanoilla tai käskenyt sua luopumaan uskomasta Yeshuaan tai olemaan tottelematon Yeshuan opetuksille? En, en ja en!
Mä en viihdy synagoogissa, sillä siellä ei saa puhua vierain kielin, ei profetoida, eikä kertoa ilmestyksistä, unista nyt puhumattakaan!
Siis lähes kaikki Yeshualaisille annetut vapaudet uskonnon harjoittamiseen on siellä julistettu pannaan.
Muuan tuttu uskonveli meni kerran Israelissa muistaakseni Great Synagoogaan iso puinen risti ketjuilla ja riippulukolla lukittuna selkäänsä - hän kun "tahtoi rakastaa ristiä vaan" - niin hän ei saanut olla siellä rauhassa minuuttia kauempaa, koska pari kolme isoa miestä tuli ja kantoi hänet vauhdilla ulos, siis tuon vanhan ja raihnaisen miespoloisen! Voi, voi, voi!
(Mua nauratti oikein vatsan pohjasta asti, kun mä kuulin siitä hänen omasta suustaan :)Mikset mene kirkkoon, miksei kaverisi mennyt kirkkoon.
Pelkkää ilkivaltaa. - Ching Ching
Yakov kirjoitti:
...Daavid teki huorin lähimmäisensä Uurian vaimon Batseban kanssa ja tapatti lisäksi Uurian käskemällä Jooabia asettamaan tämän liian vaaralliseen paikkaa erästä kaupunkia vastaan sodittaessa! Daavidilla otti monta vaimoa, vaikka J-la loi alussa miehelle vain yhden vaimon.
- Esimerkkisi Saulista oli kovin kaukaa haettu ja muutenkaan et tuonut mitään aitoa perustelua väitteellesi :)
Daavid teki oikein ollessaan koskematta Saul'iin, mutta unohdit sen seikan, että hän oli Saulin palkattu palvelija ja Saul oli todella Herran valitsema ja tämän käskystä Samuelin voitelema Israelin kuninkaaksi eli tämä oli aivan erikoisasemassa muihin ihmisiin nähden!
Voit lukea Daavidin psalmeista, miten hän rukoilee J-laa heittämään eräät pakanat helvettiin!
......
Yeshua ei tehnyt huorin kenenkään kanssa, ei tapattanut ketään, vaan kuoli itse meidän kaikkien syntien vuoksi! Lisäksi Yeshua KÄSKI meitä rakastamaan kaikkia lähimmäisiämme ja rukoilemaan niiden puolesta, jotka meitä vainoavat. Hän lupasi pelastuksen kaikille luoduille (siis myös Daavidin vihaamille pakanoille), jotka turvaavat Häneen ja ottavat Hänet uskossa vastaan!
......
Missä siis sulla nyt noin vippaa, kun kehut maasta taivaaseen Daavidia ja halveksit Yeshuaa, tuota ylistettyä J-lan Poikaa, joka yksin voi sinunkin sielusi pelastaa tai jättää pelastamatta?
Ps. J-la antoi sulle aivot nimenomaaan käyttöä varten!Ei tarvitse pelastaa ketään joka ei ole hädässä, minä en ole.
Jeesus vihasi 'lihaa ', hän ei siis kyennyt rakastamaan vihollista. Ching Ching kirjoitti:
Sananlasku
"Jos vihamiehelläsi on nälkä, anna hänelle leipää syödä, ja jos hänellä on jano anna hänelle vettä juoda."
Vihamiestä ei pidä uskoa...kuitenkaan.Osaat näköjään hieman Tanakhiakin ;=)
Sitäpaitsi Salomo tosin opetti tuon sananlaskun, mutta vainosi itse vuosikaudet Daavidia riistääkseen tältä hengen! Siis Daavidia, joka ei ollut edes hänen vihamiehensä! Siitä tulikin mieleeni Yeshuan varoitus "Mooseksen istuimilla istuvista" lainoppineista: "Mitä he opettavat (Mooseksen Lain mukaan) se tehkää, mutta mitä he itse tekevät, niin älkää te niin tehkö!"
Vaikka tuo siteeraamasi sananlasku on hieno ja J-lan omasta viisaudestaan Salomolle antama, niin se ei silti kata koko skaalaa, kuten Yeshuan käsky Matt. 7:12 kattaa. Lisäksi Yeshua käski rakastamaan vihollisiamme ja rukoilemaan niiden puolesta, jotka meitä vainoavat! Rukoilemaan siksi, että J-la armossaan antaisi heille mielenmuutoksen ja johdattaisi heidät armon ja totuuden tuntemisen kautta iankaikkiseen pelastukseen!
Hän ei suinkaan käskenyt meitä rukoilemaan vihamiestemme puolesta sillä tavoin, että joku murskaisi heidän pienet lastensa kallioon, kuten psalminkirjoittaja Tanakhissa rukoili!
Psalmi 137:9 Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon.
Tuossa lienee yksi kaikkein räikeimmistä eroista Vanhan ja Uuden Liiton välillä ja sinä itse päätät kumpaa tahdot noudattaa!- Ching Ching
Yakov kirjoitti:
Osaat näköjään hieman Tanakhiakin ;=)
Sitäpaitsi Salomo tosin opetti tuon sananlaskun, mutta vainosi itse vuosikaudet Daavidia riistääkseen tältä hengen! Siis Daavidia, joka ei ollut edes hänen vihamiehensä! Siitä tulikin mieleeni Yeshuan varoitus "Mooseksen istuimilla istuvista" lainoppineista: "Mitä he opettavat (Mooseksen Lain mukaan) se tehkää, mutta mitä he itse tekevät, niin älkää te niin tehkö!"
Vaikka tuo siteeraamasi sananlasku on hieno ja J-lan omasta viisaudestaan Salomolle antama, niin se ei silti kata koko skaalaa, kuten Yeshuan käsky Matt. 7:12 kattaa. Lisäksi Yeshua käski rakastamaan vihollisiamme ja rukoilemaan niiden puolesta, jotka meitä vainoavat! Rukoilemaan siksi, että J-la armossaan antaisi heille mielenmuutoksen ja johdattaisi heidät armon ja totuuden tuntemisen kautta iankaikkiseen pelastukseen!
Hän ei suinkaan käskenyt meitä rukoilemaan vihamiestemme puolesta sillä tavoin, että joku murskaisi heidän pienet lastensa kallioon, kuten psalminkirjoittaja Tanakhissa rukoili!
Psalmi 137:9 Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon.
Tuossa lienee yksi kaikkein räikeimmistä eroista Vanhan ja Uuden Liiton välillä ja sinä itse päätät kumpaa tahdot noudattaa!Jos keskuudestasi poistat ikeen, sormella osoittelun ja vääryyden puhumisen.....jne. Vakeus koittaa sinulle pimeydessä, ...vanhurskaus käy edelläsi ja Jumalan kunnia seuraa suojanasi.
Tuo oli sormella osoittelua ja vääryyden puhumista. - ...
Yakov kirjoitti:
...
(Mua nauratti oikein vatsan pohjasta asti, kun mä kuulin siitä hänen omasta suustaan :)ja älyllisesti syystä tai toisesta vähemmän lahjakkaat kristityt haluavat häiritä juuri juutalaisia kaikin tavoin ? Se että oma elämä on lapsen tasolla eikä ehkä pysty perustamaan perhettä eikä elämän normaalisti missään kristillisessä seurakunnassa ei oikeuta häiriköimään .Häiriköinti on häiriköintiä millä verukkeella sen tekeekin, mutta sitä älykääpiö ei itse kai ymmärrä on ihan sama tuleeko toisen uskonon jumalnapalvelusta häiritsemään potta päässä tai puuristi lukittuna selkään, kyse ei ole normaalista käytöksestä.Se että tyyppiä ei pantu mielisairalaan on kummallista, Suomessa äijä olisi pakkohoitolähetteellä sairaalassa alta aikayksikön.Mitä hauskaa siinä on jos joku on sekaisin ja häiriköi muita?
Ylläpidon pitäisi poistaaa sinut täältä kokonaan olet sen verran sairas juttuinesi. Ching Ching kirjoitti:
Ei tarvitse pelastaa ketään joka ei ole hädässä, minä en ole.
Jeesus vihasi 'lihaa ', hän ei siis kyennyt rakastamaan vihollista.Miksi ihmeessä Yeshua olisi vihannut 'lihaa'? Hänhän on ihmisen Luoja ja Lunastaja!
Lue UT tarkemmin! Yeshua paransi kaikki sairaat, jotka Hänen luokseen tuotiin ja kaikki perkeleen valtaan joutuneet Hän vapautti! Hän herätti kolme ihmistä kuolleista!
Kuinkas monta sairasta Confutse paransikaan ja montako riivattua hän vapautti? Entäs kuinka moni fyysisesti kuollut heräsi eloon hänen kättensä kautta?
Oikea vastaus: Ei ainuttakaan, eikä ainutkaan! Samoin on Buddhan laita, mutta J-la antaa ihmisten pitää itsellään epäjumalia, koska meillä on ajatuksen, mielipiteen ilmaisun ja uskonnon vapaus, ainakin täällä länsimaissa, mikäli emme riko maallista lakia uskontoamme harjoittaessamme!... kirjoitti:
ja älyllisesti syystä tai toisesta vähemmän lahjakkaat kristityt haluavat häiritä juuri juutalaisia kaikin tavoin ? Se että oma elämä on lapsen tasolla eikä ehkä pysty perustamaan perhettä eikä elämän normaalisti missään kristillisessä seurakunnassa ei oikeuta häiriköimään .Häiriköinti on häiriköintiä millä verukkeella sen tekeekin, mutta sitä älykääpiö ei itse kai ymmärrä on ihan sama tuleeko toisen uskonon jumalnapalvelusta häiritsemään potta päässä tai puuristi lukittuna selkään, kyse ei ole normaalista käytöksestä.Se että tyyppiä ei pantu mielisairalaan on kummallista, Suomessa äijä olisi pakkohoitolähetteellä sairaalassa alta aikayksikön.Mitä hauskaa siinä on jos joku on sekaisin ja häiriköi muita?
Ylläpidon pitäisi poistaaa sinut täältä kokonaan olet sen verran sairas juttuinesi....ja totuuden toisistaan, niin et vetäisi noin herkästi meloonia nenääsi!
Missäs muuten viipyy sinun kertomuksesi J-lalta saamastasi suuresta rukousvastauksesta?
Sunkin vastauksesi mun avaukseni varsinaiseen kysymykseen on kaikkea muuta kuin aiheeseen liittyvää, vai kuinka?
Miksi ihmeessä sä luulet J-lan Tanakh'issa kehottavan meitä rukoilemaan ja anomaan Häneltä, jos Hän ei olisi halukas ja voimallinen vastaamaan meille rukouksiimme? Vastaa nyt edes tähän, äläkä jaarittele muuta!Ching Ching kirjoitti:
Mikset mene kirkkoon, miksei kaverisi mennyt kirkkoon.
Pelkkää ilkivaltaa....ihan oma temppunsa, enkä mä ota siitä mitään vastuuta. En ole yllyttänyt häntä siihen.
Yhtä hyvin mä voisin syyyttä sua siitä, että toi kaveri teki noin, kuin sä syytät mua siitä, mutten ole niin typerä! Äly hoi, ymmärrys älä jätä!
Kerro mulle missä kohden UT:ia käsketään Yeshualaisia menemään kirkkoon? Ei sitten missään kohden!Kungfutse kirjoitti:
Kungfutse.
Liha ja henki.....sinulla on vihollisuus lihan ja hengen välillä..... sinun pitää rakastaa vihollista.
Pystytkö rakastamaan lihaa. :)...loukkaamista, vaan samaa kuin kertoa potilaalle hänen TODELLINEN terveydentilansa.
Mitä mieltä olisit lääkäristä, joka ei kertoisi parantumattomasti syöpäsairaalle potilaalleen, että tällä on elinaikaa korkeintaan pari viikkoa?
Jos nyt kuitenkin koit loukkaantuneesi, niin esitän vilpittömästi anteeksipyynnön sulle, sillä me ihmiset olemme monessa suhteessa heikkoja, koska meissä on tämä lihan ja veren ruumis heikkouden alaisena, niin kauan kuin tässä savimajassa asumme...
Oletko muuten tietoinen, että uudestisyntymätön ihminen on vain lihallinen ja sielullinen ihminen, jossa on osa sitä elämän hengen henkäystä, jonka hän on perinyt kantavanhemmiltaan sukulinjansa kautta?
Sitävastoin uudestisyntyneessä ihmisessä on noiden mainittujen osakokonaisuuksien lisäksi ikuinen Henki, josta syystä hän on uutena hengellisenä luomuksena kuolematon! Minä olen sellainen, koska olen Yeshuan vastaanottamien kautta, J-lan suuresta armosta saanut siirtyä kuolemasta elämään, pimeydestä valkeuteen ja Isä J-la on jo siirtänyt minut saatanan valtakunnasta J-lan rakkaan Pojan Kuningaskuntaan!
HalleluYah!- ...
Yakov kirjoitti:
...ja totuuden toisistaan, niin et vetäisi noin herkästi meloonia nenääsi!
Missäs muuten viipyy sinun kertomuksesi J-lalta saamastasi suuresta rukousvastauksesta?
Sunkin vastauksesi mun avaukseni varsinaiseen kysymykseen on kaikkea muuta kuin aiheeseen liittyvää, vai kuinka?
Miksi ihmeessä sä luulet J-lan Tanakh'issa kehottavan meitä rukoilemaan ja anomaan Häneltä, jos Hän ei olisi halukas ja voimallinen vastaamaan meille rukouksiimme? Vastaa nyt edes tähän, äläkä jaarittele muuta!miksi rukoilla eihän Jumala auta nälkään kuoleviakaan ? Sen kun mangut itsellesi vaikka tonnin kultaa, jos mielesi tekee. Tai jos herätyskellosta sammuu patteri, vaikka aamuherätystä. Sitä vartenhan jumala on, sorry j-la, että palvelee pyydettäessä. Paitsi niitä jotka ovat tosi hädässä.
.... kirjoitti:
kuin kourallinen ja siellä missä on, kukaan ei tulisi tällaiselle palstalle.Jos kuvittelet että täällä on keitään juutalaisia, osoita malliksi joku kirjoitus joka sinusta on juutalaisen kynästä , saataisiin välillä nauraakin.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ortodoksijuutalaisuus
>>>Suomen juutalainen seurakunta on periaatteessa ortodoksijuutalainen, mikä näkyy esimerkiksi siinä, että Helsingin synagogassa naisten paikka on parvekkeella eikä naisrabbeja hyväksytä. Sana ortodoksi viittaa tässä yhteydessä lähinnä elämäntavan oikeaoppisuuteen, ei erilliseen opilliseen viisauteen.>- Suomessa molemmat juutalaiset seurakunnat noudattavat kuitenkin ortodoksista traditiota. Seurakunnissamme ei siis siunata homoliittoja. Maailmalla löytyy kuitenkin juutalaisseurakuntia, joissa homojen siunaaminen on mahdollista. (Seurakunnan toiminnanjohtaja; Dan Kantor)wtweweywqeyqeyeqyq kirjoitti:
"Ps. Jos seuraavaksi kerrot, ettet ole juutalainen, niin muista että nyt kirjoitit avaukseen, jossa kysyin nimenomaan juutalaisilta."
En ole, enhän edes vastannut kysymyksiisi....kysymyksiini?
Olivatko ne sulle liian vaikeita vai oletko liian ujo vastaamaan?- ...
Yakov kirjoitti:
Miksi ihmeessä Yeshua olisi vihannut 'lihaa'? Hänhän on ihmisen Luoja ja Lunastaja!
Lue UT tarkemmin! Yeshua paransi kaikki sairaat, jotka Hänen luokseen tuotiin ja kaikki perkeleen valtaan joutuneet Hän vapautti! Hän herätti kolme ihmistä kuolleista!
Kuinkas monta sairasta Confutse paransikaan ja montako riivattua hän vapautti? Entäs kuinka moni fyysisesti kuollut heräsi eloon hänen kättensä kautta?
Oikea vastaus: Ei ainuttakaan, eikä ainutkaan! Samoin on Buddhan laita, mutta J-la antaa ihmisten pitää itsellään epäjumalia, koska meillä on ajatuksen, mielipiteen ilmaisun ja uskonnon vapaus, ainakin täällä länsimaissa, mikäli emme riko maallista lakia uskontoamme harjoittaessamme!Jeesukselle kelpasi jos uskoi ja ajatteli kuten hän, ei muuten.Muut saivat osakseen nimittelyä, kirouksia ja uhkauksia .Sääli että Jeesus ei ottanut oppia aikansa suurista juutalasista oppineista, jotka todella olivat nöyriä . Hassu ajatuskin :jumala muka tulee ihmiseksi ja tuhraa aikaansa ihmisten sättimiseen ja uskoo päälle päätteksi että sairaudet johtuvat pahoista hengistä.
... kirjoitti:
miksi rukoilla eihän Jumala auta nälkään kuoleviakaan ? Sen kun mangut itsellesi vaikka tonnin kultaa, jos mielesi tekee. Tai jos herätyskellosta sammuu patteri, vaikka aamuherätystä. Sitä vartenhan jumala on, sorry j-la, että palvelee pyydettäessä. Paitsi niitä jotka ovat tosi hädässä.
...nälkäänkin kuolevia, etteivät nämä nälkään kuolisi, jos vain uskossa rukoilisivat Häneltä apua!
Suurin syy siihen, etteivät he rukoile, on se, etteivät he TUNNE elävää ja ihmisiä rakastavaa J-laa, Yeshuaa!
Siksi oikeamielinen, oikea-aikainen ja oikeaoppinen evankeliointi on kaikkein tärkeintä kaikille luoduille, kaikkialla maailmassa! Sen sijaan, että rahtaisimme rahtilaivoilla tai junalasteittain ruokaa kehitysmaihin tai toisimme nälkäpakolaisia tänne sadointuhansi, olisi paljon viisaampaa viedä heille suuri ilosanoma elävästä J-lasta, Yeshuasta, joka heitä rakastaa ja jota he voivat rukoilla hädässään ja saada Häneltä avun! On tietenkin hyvä asia auttaa heitä myös taloudellisesti ja niin itsekin olen tehnyt, mutta PARASTA on auttaa heitä hengellisesti, sillä mitä pysyvää hyötyä heillä siitä olisi, vaikka saisivatkin ruokaa yllinkyllin maan päällä eläessään, mutta joutuisivat kuoltuaan viettämään ikuisuuden helvetin liekeissä?
Olen ollut ainakin kuudesti tilanteessa, jossa mulla oli todellinen nälkä, mutta mulla ei ollut rahaa tai mahdollisuutta saada ruokaa kuin korkeintaan kerjäämällä. Ihmisiltä kerjäämisen sijaan pyysin ruokaa rukouksessa J-lalta, lähestyen Häntä siihen aikaan Jeesus-Nimessä ja noina kuutena kertana juuri samana päivänä sain ruuan tai ruokarahaa yliluonnollisella tavalla! En siihen aikaan vielä maksanut Herralle täysiä kymmenyksiä kaikista tuloistani, joten J-la salli minun joutua ahdinkoon, samalla koetellakseen, kenen puoleen hädässäni käännyn!
Sen jälkeen, muistaakseni vuodesta 1985 alkaen, kun olen maksanut säännöllisesti täydet kymmenykset EV-työhön sen lukuisissa eri variaatioissa, en ole kertaakaan joutunut tilanteeseen, jossa mulla ei olisi ollut varaa ostaa niin paljon ruokaa kuin ikinä tarvitsisin nälkäni tyydyttämiseksi!
Sun mainintasi 'tonnin kullan mankumisesta J-lalta' on täysin mieletöntä, sillä J-lan kiusaaminen on syntiä, eikä Hän tyhjänpäiväisiin rukouksiin vastaa!- tiu tiu tiu
Yakov kirjoitti:
...ihan oma temppunsa, enkä mä ota siitä mitään vastuuta. En ole yllyttänyt häntä siihen.
Yhtä hyvin mä voisin syyyttä sua siitä, että toi kaveri teki noin, kuin sä syytät mua siitä, mutten ole niin typerä! Äly hoi, ymmärrys älä jätä!
Kerro mulle missä kohden UT:ia käsketään Yeshualaisia menemään kirkkoon? Ei sitten missään kohden!Jonnekin se käski mennä uhraamaan kyyhkysen, kun tämä joku oli parantunut.
Kiitosuhria viemään, ei ristinkuvia. ... kirjoitti:
Jeesukselle kelpasi jos uskoi ja ajatteli kuten hän, ei muuten.Muut saivat osakseen nimittelyä, kirouksia ja uhkauksia .Sääli että Jeesus ei ottanut oppia aikansa suurista juutalasista oppineista, jotka todella olivat nöyriä . Hassu ajatuskin :jumala muka tulee ihmiseksi ja tuhraa aikaansa ihmisten sättimiseen ja uskoo päälle päätteksi että sairaudet johtuvat pahoista hengistä.
Huumormielessä sanoen: Susta tulisi oiva apu maanviljelijöille: Kävelisit vain pelloilla ja puhuisit p***aa!
Confutsen mahdolliset kiroamiset ja kiroamatta jättämiset ovat hyödytön puheenaihe. Confutse kuoli omien syntiensä vuoksi ja sen pituinen oli hänen tarinansa.
Yeshua sitävastoin oli Tanakh'issa luvattu Messias ja on sitä tänäänkin, koska Hänelle on annettu kaikki valta taivaissa ja maan päällä. Koska Hän on J-lan Poika, jolle Isä J-la on antanut vallan tuomita eläviä ja kuolleita ihmisiä, niin sunkin kannattaa olla mahdollisimman hyvvissä väleissä Hänen kanssaan, eikä kirjoitella Hänestä täyttä soopaa!
Siinä olet oikeassa, että luonnollisesta (siis uudestisyntymättömästä) ihmisestä saattaa tuntua jopa hassulta ajatus siitä, että J-la syntyisi ihmiseksi ja suostuisi ihmisenä kärsimään ihmisten syntien ja rikkomusten vuoksi ja lopulta sallisi tulla ristillenaulituksi ja kuolisi meidän puolestamme! Tämän ajatuksen on Paavali pukenut muotoon:
a) 2.Korinttolaiskirje:
5:19 Sillä Jumala oli Messiaassa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
b) 1.Korinttolaiskirje:
1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
c) 2.Korinttolaiskirje:
4:3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
Ps. Koska sä et VIELÄ ole joutunut kadotukseen, niin etsi ihmeessä Yeshua itsellesi Pelastajaksi jo tänään, kun sulla on nyt vielä siihen mahdollisuus!- ....
Yakov kirjoitti:
...nälkäänkin kuolevia, etteivät nämä nälkään kuolisi, jos vain uskossa rukoilisivat Häneltä apua!
Suurin syy siihen, etteivät he rukoile, on se, etteivät he TUNNE elävää ja ihmisiä rakastavaa J-laa, Yeshuaa!
Siksi oikeamielinen, oikea-aikainen ja oikeaoppinen evankeliointi on kaikkein tärkeintä kaikille luoduille, kaikkialla maailmassa! Sen sijaan, että rahtaisimme rahtilaivoilla tai junalasteittain ruokaa kehitysmaihin tai toisimme nälkäpakolaisia tänne sadointuhansi, olisi paljon viisaampaa viedä heille suuri ilosanoma elävästä J-lasta, Yeshuasta, joka heitä rakastaa ja jota he voivat rukoilla hädässään ja saada Häneltä avun! On tietenkin hyvä asia auttaa heitä myös taloudellisesti ja niin itsekin olen tehnyt, mutta PARASTA on auttaa heitä hengellisesti, sillä mitä pysyvää hyötyä heillä siitä olisi, vaikka saisivatkin ruokaa yllinkyllin maan päällä eläessään, mutta joutuisivat kuoltuaan viettämään ikuisuuden helvetin liekeissä?
Olen ollut ainakin kuudesti tilanteessa, jossa mulla oli todellinen nälkä, mutta mulla ei ollut rahaa tai mahdollisuutta saada ruokaa kuin korkeintaan kerjäämällä. Ihmisiltä kerjäämisen sijaan pyysin ruokaa rukouksessa J-lalta, lähestyen Häntä siihen aikaan Jeesus-Nimessä ja noina kuutena kertana juuri samana päivänä sain ruuan tai ruokarahaa yliluonnollisella tavalla! En siihen aikaan vielä maksanut Herralle täysiä kymmenyksiä kaikista tuloistani, joten J-la salli minun joutua ahdinkoon, samalla koetellakseen, kenen puoleen hädässäni käännyn!
Sen jälkeen, muistaakseni vuodesta 1985 alkaen, kun olen maksanut säännöllisesti täydet kymmenykset EV-työhön sen lukuisissa eri variaatioissa, en ole kertaakaan joutunut tilanteeseen, jossa mulla ei olisi ollut varaa ostaa niin paljon ruokaa kuin ikinä tarvitsisin nälkäni tyydyttämiseksi!
Sun mainintasi 'tonnin kullan mankumisesta J-lalta' on täysin mieletöntä, sillä J-lan kiusaaminen on syntiä, eikä Hän tyhjänpäiväisiin rukouksiin vastaa!kidu, kärsi tai kuole jos et tunne "jeshuaa," valehteleva jumala kaiken lisäksi, ensin hän sanoi auttavansa yksin, ketään muuta auttajaa ei ole ja nyt näpäyttää jo ennestään kituvia ja kurjia jollain jeshualla: ähäkutti en auta, rukoilitte väärin .
Ajatella oikein kymmenykset? Eikö rakas jeshua käskenyt antaa toisen viitankin jos omisti kaksi ? No ei jeshuaa kukaan tosissaan otakaan.
Sanoma kuvitelluista taivaallisista olennoista ei auta ketään, ei ruoki yhtäkään suuta, ei paranna yhtäkään sairasta. - ....
Yakov kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ortodoksijuutalaisuus
>>>Suomen juutalainen seurakunta on periaatteessa ortodoksijuutalainen, mikä näkyy esimerkiksi siinä, että Helsingin synagogassa naisten paikka on parvekkeella eikä naisrabbeja hyväksytä. Sana ortodoksi viittaa tässä yhteydessä lähinnä elämäntavan oikeaoppisuuteen, ei erilliseen opilliseen viisauteen.>- Suomessa molemmat juutalaiset seurakunnat noudattavat kuitenkin ortodoksista traditiota. Seurakunnissamme ei siis siunata homoliittoja. Maailmalla löytyy kuitenkin juutalaisseurakuntia, joissa homojen siunaaminen on mahdollista. (Seurakunnan toiminnanjohtaja; Dan Kantor)on ortodoksinen, jäsenet eivät ole. Perheitä joissa pidetään kosher ja sabatti on alle 10 ja luku sisältää Cbadad-rabbin ja israelilaisen kanttorin perheet.Oletko tosissasi noin tietämätön?
tiu tiu tiu kirjoitti:
Jonnekin se käski mennä uhraamaan kyyhkysen, kun tämä joku oli parantunut.
Kiitosuhria viemään, ei ristinkuvia.Luukkaan evankeliumi:
5:14 Ja hän kielsi häntä siitä kenellekään puhumasta ja sanoi: "Mene, näytä itsesi papille, ja uhraa puhdistumisestasi, niinkuin Mooses on säätänyt, todistukseksi heille."
Koko asiayhteys oli tämä: (Luuk. 5:12-15)
5:12 Ja kun hän oli eräässä kaupungissa, niin katso, siellä oli mies, yltänsä pitalissa. Ja nähdessään Yeshuan hän lankesi kasvoilleen ja rukoili häntä sanoen: "Herra, jos tahdot, niin sinä voit minut puhdistaa."
5:13 Niin hän ojensi kätensä, kosketti häntä ja sanoi: "Minä tahdon; puhdistu." Ja kohta pitali lähti hänestä.
5:14 Ja hän kielsi häntä siitä kenellekään puhumasta ja sanoi: "Mene, näytä itsesi papille, ja uhraa puhdistumisestasi, niinkuin Mooses on säätänyt, todistukseksi heille."
5:15 Mutta sanoma hänestä levisi vielä enemmän; ja paljon kansaa kokoontui kuulemaan häntä ja parantuakseen vaivoistansa.
Siis piti mennä antamaan todistus parantumisesta papille ja uhrata Mooseksen Lain edellyttämä uhri, jotta pappiressukkakin näkisi Messiaan tekemän valtavan tunnusteon ja tulisi sen nähtyään aitoon messiaaniseen uskoon!
Huomaa se tärkeä seikka, ettei Yeshua ollut vielä tuossa vaiheessa täyttänyt Mooseksen Lakia, eikä ollut vielä julistanut Uuden ja Iankaikkisen Liiton aikakautta alkaneeksi! Sen Hän teki vasta noustuaan kuolleista, vähän ennen taivaaseen astumistaan.
Mene säkin aitoihin 'parantumiskokouksiin', näe messiaaniset ihmeet ja tunnusteot ja tule aitoon messiaaniseen uskoon!
Ps. Tuollaisia parantumiskokouksia järjestetään esim. suurissa urheiluhalleissa, jalkapallostadioneilla, kadunvarsilla, uskovien kodeissa jne. Katsele siis pylväitä*) ja ilmoitustauluja ja lue netistä kokousajankohdista...
*) Ympärille katselemisesta on sekin hyöty, ettet silloin niin helposti törmäile lyhtypylväisiin ;=).... kirjoitti:
kidu, kärsi tai kuole jos et tunne "jeshuaa," valehteleva jumala kaiken lisäksi, ensin hän sanoi auttavansa yksin, ketään muuta auttajaa ei ole ja nyt näpäyttää jo ennestään kituvia ja kurjia jollain jeshualla: ähäkutti en auta, rukoilitte väärin .
Ajatella oikein kymmenykset? Eikö rakas jeshua käskenyt antaa toisen viitankin jos omisti kaksi ? No ei jeshuaa kukaan tosissaan otakaan.
Sanoma kuvitelluista taivaallisista olennoista ei auta ketään, ei ruoki yhtäkään suuta, ei paranna yhtäkään sairasta.J-la on täydellinen rakkaudessaan meitä Yeshuaan uskovia nöyriä ja heikkoja ihmisiä kohtaan, jotka olemme suostuneet Hänen pelastettavikseen uskomalla Hänen Pojassaan antamaansa sijaisuhriin Golgatan ristillä!
J-la osoittaa viimeisellä tuomiolla myös täydellisen vihansa kaikkia niitä kohtaan, joille ei Hänen rakkautensa, armonsa ja tarjoamansa pelastus ole kelvanneet!
Kyseessä on siis se sama vanha valintatilanne, josta on kirjoitettu Tanakh'issa näin:
5.Mooseksen kirja:
30:19 Minä otan TÄNÄÄN taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.
Kuulehan rakas juttukaverini, kun kirjoitin, että olen antanut vuodesta 1985 alkaen EV-työhön täydet kymmenykset, niin en kirjoittanut ettenkö olisi antanut sen lisäksi kiitos-, ylistys- ja yhteysuhreina muutakin. Ei pidä vetää liian hätäisiä johtopäätöksiä, eikä aliarvioida keskustelukumppaniaan, jos tahtoo oppia lisää viisautta ja ymmärrystä ;=)- tuikku päälle
Yakov kirjoitti:
Luukkaan evankeliumi:
5:12 Ja kun hän oli eräässä kaupungissa, niin katso, siellä oli mies, yltänsä pitalissa. Ja nähdessään Yeshuan hän lankesi kasvoilleen ja rukoili häntä sanoen: "Herra, jos tahdot, niin sinä voit minut puhdistaa."
5:13 Niin hän ojensi kätensä, kosketti häntä ja sanoi: "Minä tahdon; puhdistu." Ja kohta pitali lähti hänestä.
5:15 Mutta sanoma hänestä levisi vielä enemmän; ja paljon kansaa kokoontui kuulemaan häntä ja parantuakseen vaivoistansa.
Siis piti mennä antamaan todistus parantumisesta papille ja uhrata Mooseksen Lain edellyttämä uhri, jotta pappiressukkakin näkisi Messiaan tekemän valtavan tunnusteon ja tulisi sen nähtyään aitoon messiaaniseen uskoon!
Huomaa se tärkeä seikka, ettei Yeshua ollut vielä tuossa vaiheessa täyttänyt Mooseksen Lakia, eikä ollut vielä julistanut Uuden ja Iankaikkisen Liiton aikakautta alkaneeksi! Sen Hän teki vasta noustuaan kuolleista, vähän ennen taivaaseen astumistaan.
Mene säkin aitoihin 'parantumiskokouksiin', näe messiaaniset ihmeet ja tunnusteot ja tule aitoon messiaaniseen uskoon!
Ps. Tuollaisia parantumiskokouksia järjestetään esim. suurissa urheiluhalleissa, jalkapallostadioneilla, kadunvarsilla, uskovien kodeissa jne. Katsele siis pylväitä*) ja ilmoitustauluja ja lue netistä kokousajankohdista...
*) Ympärille katselemisesta on sekin hyöty, ettet silloin niin helposti törmäile lyhtypylväisiin ;=)Tiu tiu !!
- tuikku päälle
Yakov kirjoitti:
Luukkaan evankeliumi:
*) Ympärille katselemisesta on sekin hyöty, ettet silloin niin helposti törmäile lyhtypylväisiin ;=)Tiu tiu !!
.... kirjoitti:
on ortodoksinen, jäsenet eivät ole. Perheitä joissa pidetään kosher ja sabatti on alle 10 ja luku sisältää Cbadad-rabbin ja israelilaisen kanttorin perheet.Oletko tosissasi noin tietämätön?
...että suomalaisia luterilaisiakin nimitetään kristityiksi vain sen perusteella, että ovat sylivauvakasteessa otetut kirkon jäseniksi, eivätkä usein ole koskaan ripille pääsynsä jälkeen edes käyneet kirkossa. Sillä ei ole aidon sisäisen uskon kanssa useimmiten mitään tekemistä.
Tuota taustaa vasten on luonnollista kutsua myös Suomen ortodoksijuutalaisten seurakuntien jäseniä ortodoksijuutalaisiksi. En tietenkään sillä maininnalla viitannut ko. juutalaisten uskomisiin henkilökohtaisella tasolla.- ...
Yakov kirjoitti:
...että suomalaisia luterilaisiakin nimitetään kristityiksi vain sen perusteella, että ovat sylivauvakasteessa otetut kirkon jäseniksi, eivätkä usein ole koskaan ripille pääsynsä jälkeen edes käyneet kirkossa. Sillä ei ole aidon sisäisen uskon kanssa useimmiten mitään tekemistä.
Tuota taustaa vasten on luonnollista kutsua myös Suomen ortodoksijuutalaisten seurakuntien jäseniä ortodoksijuutalaisiksi. En tietenkään sillä maininnalla viitannut ko. juutalaisten uskomisiin henkilökohtaisella tasolla.seurakuntien muotoon ei vaikuta miten sen jäsenet uskovat vaan mitkä ja miten mitzvat ja tietyt tavat seurakunnan tiloissa ja menoissa pidetään. Juutalaisuus on etininen uskonto, siihen synnytään eikä keneltäkään kysytä mitä uskot eikä tuputeta uskomista kunhan ei ole vaihtanut johonkin toiseen uskontoon. Jotta pääsisi jäseneksi ortodoksiseen seurakuntaan kysytään onko äiti juutalainen tai onko ortodoksinen giur, ei uskooko tulija yhtään mihinkään.
... kirjoitti:
seurakuntien muotoon ei vaikuta miten sen jäsenet uskovat vaan mitkä ja miten mitzvat ja tietyt tavat seurakunnan tiloissa ja menoissa pidetään. Juutalaisuus on etininen uskonto, siihen synnytään eikä keneltäkään kysytä mitä uskot eikä tuputeta uskomista kunhan ei ole vaihtanut johonkin toiseen uskontoon. Jotta pääsisi jäseneksi ortodoksiseen seurakuntaan kysytään onko äiti juutalainen tai onko ortodoksinen giur, ei uskooko tulija yhtään mihinkään.
...juutalaisetkin kuuluvat seurakuntiinsa syntymänsä perusteella ja usko riippuu ihan yksilön omista valinnoista. Jos joku kuuluu ortodoksiseen juutalaiseen seurakuntaan, on hän ortodoksijuutalainen ihan samalla periaatteella, kuin jos joku kuuluu roomalaiskatoliseen kirkkoon, niin hän on roomalaiskatolinen.
JOS kuuluisin vapaamuurarien loosiin (Herra mua siitä varjelkoon!), niin olisin vapaamuurari.
JOS kuuluisin kommunistiseen puolueeseen (Herra mua siitä varjelkoon), niin olisin kommunisti jne.
Mä KUULUN Yeshuan opetuslapsiin ja OLEN Yeshualainen! HalleluYah!Ching Ching kirjoitti:
Opettele ajattelemaan.
...joten huolestumisesi mun suhteeni on aiheeton.
Toivon keskustelukumppaneittenikin ajattelen ja nimenomaaan ihan OMILLA aivoillaan ;=)kirjoitti:
Usko uskoon.......Paavali; "Uskosta uskoon"......
Jos jumalan nimo USKO.....voi se noinkin mennä. " Tapahtukoon teille jumalanne USKO ( uskonne, oma mieli ) mukaan."
" Tapahtukoon sinun tahtosi " on eri asia, se on jättäytymistä ns "huomaan", huomaan mitä tapahtuu, oli se hyvä tai minun mielestäni paha, se voi olla Tahto joka minua ohjaa ja opettaa....koska sun on Uuden Liiton ulkopuolisena yksilönä mahdotonta ymmärtää Paavalin syvällisiä opetuksia.
Sanonta "uskosta uskoon" ei tarkoita "uskosta Uskoon", sillä kyseessä ei ole Usko-niminen j-la.
Kyseessä on suunnilleen sama kuin sanonta "kirkkaudesta kirkkauteen", mikä puolestaan tarkoittaa tietystä kirkkauden asteesta siirtymistä vieläkin suurempaan kirkkauteen.
Samaten sanonta "uskosta uskoon" merkitsee sitä, että mitä enemmän me Yeshuan valitut opimme tuntemaan Yeshuaa, niin sitä vahvemmaksi uskomme eli luottamuksemme Häneen kasvaa. Siis "uskosta uskoon" merkitsee siirtymistä tietystä uskon tasosta vieläkin korkeammalle uskon tasolle.
Valaisen hieman lisää asiaa. Yeshuan opetuslapsista eräs oli hyvin epäuskoinen. Hän oli nimeltään Tuomas. Hän sanoi muille opetuslapsille, ettei hän usko Yeshuan ylösnouseen kuolleista, ellei itse näe Häntä ja pistä sormeaan tämän haavoihin (niitä tunnustellakseen, että onko todellaa kyseessä lihaa ja veerta olevan Yeshua). Muutama päivä sen jälkeen kuolleista ylös noussut Yeshua ilmestyi jälleen opetuslaapsilleen näiden ollessa yhdessä koolla ja Tuomaskin oli silloin siellä. Yeshua sanoi Tuomaalle: "Tule tänne ja pistä sormesi minun haavoihini ja kosketa minua. Älä ole epäuskoinen, vaan uskovainen!" Tuomas vastasi: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
Yeshua ei kieltänyt Tuomasta kutsumasta Yeshuaa Herrakseen ja J-lakseen, koska siinä Tuomas sanoi ihan oikein. Yeshua sanoi Tuomaalle: "Koska minut näit, niin sinä uskot! Autuaita (ylionnellisia) ovat ne, jotka EIVÄT näe, mutta kuitenkin uskovat!"
Siis uskominen ilman, että näkee uskomisen arvoista, on korkeampitasoista uskoa, kuin se usko, joka syntyy vasta esim. ihmeen näkemisen perusteella.
Kun tulin uskoon ja kuulin J-lani Yeshuan puheen, niin sanoin Hänelle: "Älä ilmesty minulle silmin nähden täällä ajassa, sillä tahdon uskoa Sinuun ilman, että näen Sinua kuten Tuomas ja tahdon sen vuoksi olla ylionnellinen!" Yeshua ei ole sen vuoksi ilmestynyt minulle näkyvällä tavalla täällä ajassa ainakaan sellaisena, että olisin nähnyt Hänen käsissään naulojen arpia tai että olisin voinut varmuudella sanoa kyseessä olleen Yeshuan. Itse Isä J-la ilmestyi mulle 1971 keväällä ihmisen hahmossa, mutta se on kertomus erikseen.Ching Ching kirjoitti:
Haluta jotakin, on yhtä kuin himoita........luovu siitä.
Ensin karsitaan kaikki "lustit. Kristillisesti....ja pyhyydessä vaeltamiseen ei ole ainoastaan suositeltua Yeshuan seuraajille, vaan siihen kehotetaan ja suorastaan käsketään!
Jos tarkoitit lihan saastaisia himoja, kuten rahan himoa, haureutta, irstautta, syöminkejä, juominkeja, seksiorgioista nyt puhumattakaan yms., niin sellaisten syntien harjoittamisesta on kertakaikkiaan tehtävä parannus eli niistä on luovuttava!
Jollet sä tahdo sellaisista luopua, niin et pääse Yeshuan ystäväpiiriin, vaan jäät jumalattomien porukkaan riippumatta siitä, miten hartaasti nykyistä uskontoasi harjoitat.
Ps. Jotenkin tuntuu sun palautteitasi lukiessa, että sä olet lukenut kuin piru Raamattua. Mieti tätä!- ...
Yakov kirjoitti:
...juutalaisetkin kuuluvat seurakuntiinsa syntymänsä perusteella ja usko riippuu ihan yksilön omista valinnoista. Jos joku kuuluu ortodoksiseen juutalaiseen seurakuntaan, on hän ortodoksijuutalainen ihan samalla periaatteella, kuin jos joku kuuluu roomalaiskatoliseen kirkkoon, niin hän on roomalaiskatolinen.
JOS kuuluisin vapaamuurarien loosiin (Herra mua siitä varjelkoon!), niin olisin vapaamuurari.
JOS kuuluisin kommunistiseen puolueeseen (Herra mua siitä varjelkoon), niin olisin kommunisti jne.
Mä KUULUN Yeshuan opetuslapsiin ja OLEN Yeshualainen! HalleluYah!kuulutaan liittymällä. Suurin osa maailman juutalaisista ei kuulu eikä ole koskaan kuulunut mihinkään seurakuntaan, Israelissa ei seurakuntia edes ole. Kukaan ei ole ortodoksijuutalainen sillä perusteella että kuuluu ortodoksiseen seurakuntaan, ortodoksi on vain noudattamalla mitzvoja, ei muuten. Olisi hyvin helppoa olla ortodoksi jos siihen riittäisi pelkkä sen muotoiseen seurakuntaan kuuluminen, voisi syödä mitä hyvänsä, tehdä töitä sabattina, käydä tansseissa jom kippurina, mutta olisi aina vaan ortodoksinen juutalainen koska sattuu kuulumaan sellaiseen seurakuntaan.
Oletko oikea ihminen vai joukko pellejä jotka harjoittelevat standup komiikkaa? Vaihda siinä tapauksessa alaa. Ching Ching kirjoitti:
Jos keskuudestasi poistat ikeen, sormella osoittelun ja vääryyden puhumisen.....jne. Vakeus koittaa sinulle pimeydessä, ...vanhurskaus käy edelläsi ja Jumalan kunnia seuraa suojanasi.
Tuo oli sormella osoittelua ja vääryyden puhumista....sormella osoitteluksi ja vääryyden puhumiseksi! Teit taas täysin virheellisen johtopäätöksen.
Luetaanpa tarkemmin se kohta, mihin Yeshuan puheessa edellä viittasin, koska ilmeisesti kompastuit juuri siihen(?)
Matteuksen evankeliumi:
23:1 Silloin Yeshua puhui kansalle ja opetuslapsilleen
23:2 sanoen: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset.
23:3 Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.
23:4 He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellakaan liikuttaa.
23:5 Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi
23:6 ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa,
23:7 ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi.'
23:8 Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.
23:9 Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.
23:10 Älkääkä antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, HaMashiach.
Ymmärsitkö nyt tuon perusteella viittaustani yhtään paremmin?... kirjoitti:
kuulutaan liittymällä. Suurin osa maailman juutalaisista ei kuulu eikä ole koskaan kuulunut mihinkään seurakuntaan, Israelissa ei seurakuntia edes ole. Kukaan ei ole ortodoksijuutalainen sillä perusteella että kuuluu ortodoksiseen seurakuntaan, ortodoksi on vain noudattamalla mitzvoja, ei muuten. Olisi hyvin helppoa olla ortodoksi jos siihen riittäisi pelkkä sen muotoiseen seurakuntaan kuuluminen, voisi syödä mitä hyvänsä, tehdä töitä sabattina, käydä tansseissa jom kippurina, mutta olisi aina vaan ortodoksinen juutalainen koska sattuu kuulumaan sellaiseen seurakuntaan.
Oletko oikea ihminen vai joukko pellejä jotka harjoittelevat standup komiikkaa? Vaihda siinä tapauksessa alaa.Kirjoitit >>>Kukaan ei ole ortodoksijuutalainen sillä perusteella että kuuluu ortodoksiseen seurakuntaan, ortodoksi on vain noudattamalla mitzvoja, ei muuten.
Ching Ching kirjoitti:
Sinun pyhä henkesi; - äitisi vetämät henkisavut. Olet altistunut passiiviselle tupakoinnille, viettänyt lapsuutesi saastuneessa ilmassa.
Ja pidät sitä pyhänä henkenä.Vastaan kuitenkin siksi, että tahdon kertoa, miten erilainen äitini oli, kuin mitä sä hänestä kirjoitit.
Äitini oli poikkeuksellisen pyhä ihminen. Hän ei ole koskaan tupakoinut, eikä nauttinut Alkon tuotteita, huumeista nyt puhumattakaan! Hän tuli aidosti kristityksi 15-vuotiaana.
Hän ei ole koskaan edes suudellut ketään muuta miestä, kuin isääni ja tätäkin vasta sen jälkeen, kun oli jo avioitunut tämän kanssa!
Kun isäni alkoi juopotella ja otti äidistäni avioeron mennäkseen avioon toisen naisen kanssa, niin äitini - vaikka oli silloin vielä 35-vuotiaaana todella kaunis nainen - ei koskaan alkanut edes seurustella kenenkään muun miehen kanssa, vaan eli yksinäisenä lopun ikäänsä yli 92-vuotiaaksi! Jos sulla on ollut tai yhä on elossa yhtä pitkälle Herralle pyhittäytynyt äiti, kuin mulla oli, niin saat olla siitä suuresti kiitollinen J-lalle, kuten minäkin olen omasta rakkaasta äidistäni!
...
Saamani Pyhä Henki tuli mulle taivaasta rukousvastauksena torstai-iltana 31.8.1972 illalla klo 21.
Jokainen, johon tuo valtava J-lan rakkauden Henki on tullut asumaan tietää päivän hetken, milloin hän on J-lan suuresta armosta saanut muuttua uudeksi hengelliseksi ja ikuisesti eläväksi luomukseksi Yeshua HaMashiach'ssa!
...
Please, pyri kirjoittamaan asiallisempia palautteita, sillä tuon tasoiseen palautteeseesi en enää jatkossa vastaa.jadati kirjoitti:
höpsötellä hyvinvoivien saamista rukousvastauksista ja vielä yllytät muitakin pyytämään itsellleen lisää lisän päälle vaikka joka päivä nälkään kuolee satoja ihmisiä . Mitä jos rukoilisit todella ihmeellistä rukousvastausta: ruoka nälkäisille? Ei tule sitä kautta ruokaa? ei niin . Se rukouksen voimasta.
Olet ilmeisesti niin hyvinvoipa, ette ole koskaan nähnyt nälkää.
Minäpä olen elänyt puutteessa ja nähnyt nälkää varhaislapsuudessani ja tiedän mitä on mennä maate nälkäisenä. Vanhempani olivat köyhiä ja asuimme siihen aikaan vaatimaattomassa torpparin mökissä vuokralla, Nummelassa. Isäni toimi vakuutusten myyjänä ja hänen tulonsa olivat hyvin vaihtelevat. Joskus sai enemmän tuloja onnistuessaan myymään vakuutksia, joskus ei saanut mitään.
Menin 3-vuotiaana kahden veljeni (2- ja 5-vuotiaat) kanssa usein naapurin rikkaan talon takaovelle kerjäämään ruokaa. Hän, vanha nainen, oli hyväsydäminen ihminen ja toi meille ruokaa ulos rappusille, jossa sitä söimme kerrankin kovassa pakkasessa. Silloin ihmettelin, että miksei hän päästänyt meitä sisälle lämpimään, koska ruoka ehti jäätyä lautasella ennen kuin olimme sen syöneet? Myöhemmin ymmärsin syyn: meissä oli täitä. Äitini oli siihen aikaan hyvin sairas, eikä pystynyt siivoamaan kunnolla kotia, joka oli vanha hirsinen mökki, missä noita täitä oli entuudestaan, samoin luteita.
Kun kerron ihmisten ja itseni saamista rukousvastauksista, niin kyseessä ei ole höpsöttely, eikä hyvinvoivien itsekkäästi vain itselleen rukoillen saamista rukousvastauksista. Me Yeshuaan uskovat rukoilemme ensisijaisesti muiden ihmisten puolesta, koskien heidän uskoon tuloa, terveyttä ja sosiaaalisia tarpeita. Tähän meitä on UT:ssa kehotettukin!
Kun rukoilen Isä-meidän-rukouksen, niin siinä olevassa virkkeessä: "Isä meidän...anna meille tänään jokapäiväinen leipämme, ravintomme lisukkeineen ja terveyttä tarpeen mukaan...", niin silloin sisällytän tuohon mukaan KAIKKI noiden asioiden tarpeessa olevat ihmiset ja aivan erityisesti ne heistä, jotka kunnioittavat J-laa tai tulevat tulevaisuudessa, viimeistään etsikkopäivänään, Häntä kunnioittamaan ja ottamaan vastaan sen pelastuksen, jota J-la itse heille tarjoaa Pojassaan Yeshuassa! Sen lisäksi rukoilen vielä ihan henkilökohtaisella tasolla ihmisten puolesta, jotka ovat pyytäneet mua siihen.
Voi, niin lyhyt ja kuitenkin paljon sisältävä Isä-meidän-rukous! Kiitos Yeshualle siitä, että opetti meille tuollaisen aarteen! HalleluYah!
Älä ole kiittämätön, vaan kiitä sinäkin häntä siitä, sillä aihetta todella on!
Mä TIEDÄN, että Isä J-laa vastaa nälkäiselle Yeshualaiselle, joka rukoilee Häneltä Yeshua-Nimessä - ei vaain perusruokaa, vana jopa lisukkeineen ja jälkkäreineen! Nami-nami!
Taidankin mennä tästä nyt nauttimaan herkullista iltapalaa... Lehitraot!- ...
Yakov kirjoitti:
Kirjoitit >>>Kukaan ei ole ortodoksijuutalainen sillä perusteella että kuuluu ortodoksiseen seurakuntaan, ortodoksi on vain noudattamalla mitzvoja, ei muuten.
käy siinä synagogassa joka on sabattimatkan päässä (Suomessa saa käyttää autoa) tai osallistuu muualla kokoontuvaan minjaniin.Ei johonkin seurakuntaan kuuluminen tai kuulumattomuus tee kenestäkään ortodoksia.Israelissa on hyvin vähän ei-ortodoksisia synagogia.
... kirjoitti:
käy siinä synagogassa joka on sabattimatkan päässä (Suomessa saa käyttää autoa) tai osallistuu muualla kokoontuvaan minjaniin.Ei johonkin seurakuntaan kuuluminen tai kuulumattomuus tee kenestäkään ortodoksia.Israelissa on hyvin vähän ei-ortodoksisia synagogia.
Tuon suomalaisen käytännön ole jo aiemmin lukenut tältä foorumilta, mutta uusille lukijoille se oli hyvä info tiedoksi.
Israelissa on todellakin ortodoksijuutalaisuus hyvin dominoivaa ja ulottuu poliittisiin päätöksiin liiankin räikeästi ottaen huomioon heidän lukumääränsä koko väestöstä. Se johtuu ilmeisesti heidän usein saavuttamastaan vaa'ankieliasemasta parlamentissa.
Toisaalta näen siinä sen positiivisena, että Israelin ortodoksijuutalaiset taistelevat sekularismia ja lähinnä länsimaista ja entisen Neuvostoliiton satelliittivaltioista mamujen mukana tullutta jumalattomuutta vastaan ja siinä savottaa riitää!
Luemme ensin nuo jakeet perätysten:
Jesaja:
65:24 Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
Jeremia:
33:3 Huuda minua avuksesi, niin minä vastaan sinulle ja ilmoitan sinulle suuria ja salattuja asioita, joita sinä et tiedä.
Koskien jaetta Jesaja 65:24
Jakeen mukaan Herra vastaa meidän pyhiensä rukouksiin.
Äkkinäisesti laskien olen saanut ainakin viisi (5) kertaa rukouksiini vastauksen sillä tavoin, että myöhemmin sain selville, että vastaus rukouksiini oli jo lähtenyt liikkeelle ENNEN kuin olin edes rukoillut! Kolmessa niistä oli rahaa sisältävä kirje jo matkalla luokseni ja posti toi sen kahdessa tapauksessa juuri sinä päivänä, kun rukoilin sitä Herralta!
- Joku saattaa sanoa, että tuossa jakeessahan kerrotaan edessä olevasta ajasta, jolloin Herra on jo luonut uudet taivaat ja uuden maan, jossa vanhurskaus asuu. Vastaukseni hänelle on se, että J-lan Sanassa on useita kerroksia ja koska se on elävä Sana, niin se elää ja toimii muulloinkin, kuin 'joskus sitten'.
HalleluYah!
...
Koskien Jeremian jaetta 33:3
Olin uudestisynnyttyäni, uskonelämäni alkuvaiheessa kerran syvässä hengellisessä kriisissä ja rukoilin Herralta vierain kielin apua, että miten edetä uskonelämässä. Hän näytti mulle neljänä (4) perättäisenä yönä pääsisällöltään ihan saman unen - oikeastaan näyn, koska ne olivat ikäänkuin värielokuvia. Hän kertoi, missä kohden olin astunut harhaan ja Hän neuvoi minua neljäntenä yönä lähettämänsä enkelin kautta, miten päästä vapaaksi hengellisestä vankilasta (eräs stadilainen srk) ja näytti mulle, mitä sen jälkeen mun elämässä tapahtuu. Näin näyssä asioita, mitkä ovat toteutuneet kirjaimellisesti ilman että itse olisin pyrkinyt näkyä toteuttamaan! Näin esim. ainutlaatuisen teknisen laitteen, jota mun piti säätää ja 6½ vuotta myöhemmin sain rukousvastauksena hienon työpaikan, jossa ensimmäinen projektini oli juuri sen näyssä näkemäni laitteen tuotekehitys ja koekäyttö säätöineen. Kyseessä oli ainutlaatuisen tyyppinen Elektronimikroskooppi.
- J-lan Sanan lupaukset toteutuvat jokaiselle, joka USKOO J-lan olevan tänäänkin elävä J-la, joka toteuttaa Sanansa siihen uskoville!
HalleluYah!
Lopuksi mainittakoon, että se, mitä yllä kirjoitin ON totta. Ymmärrän kyllä niitä lukijoita, jotka eivät syystä tai toisesta ole koskaan saaneet vastaavanlaisia ja nimenomaan YLILUONNOLLISIA RUKOUSVASTAUKSIA tai ilmoituksia tulevista tapahtumista, koskien heidän omaa elämäänsä. Monet teistä eivät ole lähteneet seuraamaan ylösnoussutta Vapahtajaamme Yeshuaa. Monet teistä, jotka olette lähteneet, olette edelleen kiinni Mooseksen Lain siteissä tai lukuisten kirkkokuntien perinteiden kahleissa, jolloin se usko, jonka vain usko Yeshuaan voi vaikuttaa, ei ole voinut alkaa toimia elämässänne Uuden ja Iankaikkisen Armoliiton lupaamalla tavalla. Siis syyt ovat aivan UT:n opetusten mukaisia ja mielestäni loogisiakin!- M-a.
Kerronpa kokemuksestani, miten Israelin Elävä Jumala johdattaa ja vaikuttaa joskus meissä opetuslapsissaan tahtomisen ja tekemisen, kuten UT:ssa kerrotaan. Sekin, mitä Yakov kirjoitat rukouksesta ja rukousvastauksista, on täyttä totta, kuka tahansa voi laittaa Jumalan koetukselle ja testata, toimiiko rukous, Yeshuan tai Jeesuksen nimessä, kyllä se toimii, jos rukous on Jumalan mielen mukainen. Tämä opetus löytyy myös UT:sta.
Kerran Jumala kehotti minua lähtemään 40 päiväksi matkalle, ja ymmärsin niin Jumalan puheesta, että matkan tarkoitus on tavata joku juutalainen tai juutalaisia tuon ajanjakson lopulla. Lähdin matkaan,ja lopulta olin Roomassa, ja menin synagoogan luo, mutta en tutustunut juutalaisiin. Yllättävästi Jumala järjesti niin, että minun pitikin lähteä
Tanskaan ja Ruotsiin, vaikka ajattelin lentää suoraan Helsinkiin, ja inhimillisesti ottaen minulla ei olisi ollut tuolloin mitään syytä matkustaa sinne. Juuri 40. päivänä tapasin erään Israelista tulevan juutalaisen Ruotsissa. Suomeen tultuamme menimme heti kohta Karmel-kotiin, näin Jumala johdatti. Siellä selvisi syy, miksi minun piti tehdä tuo matka. Perillä oli sairaanhoitaja, joka oli kauan rukoillut vastausta, mennäkö vanhainkotiin työhön vai lähteäkö Roomaan juutalaisten pariin, keskukseen, johon Jumala oli johdattanut Venäjältä Israeliin siirtyviä juutalaisia. He asuivat muutaman kuukauden Rooman lähellä ennen Israeliin muuttoaan. Tuo nainen teki heti päätöksensä, kun tapasi meidät, hän tiesi että Jumala oli antanut näin merkin hänelle lähteä tuota tiettyä tehtävää hoitamaan, yksi tulee suoraan Roomasta ja toinen Israelista. Hän kertoi, että juuri sinä iltana oli viimeinen hetki tehdä se tärkeä päätös. Shalom! - 6+14
M-a. kirjoitti:
Kerronpa kokemuksestani, miten Israelin Elävä Jumala johdattaa ja vaikuttaa joskus meissä opetuslapsissaan tahtomisen ja tekemisen, kuten UT:ssa kerrotaan. Sekin, mitä Yakov kirjoitat rukouksesta ja rukousvastauksista, on täyttä totta, kuka tahansa voi laittaa Jumalan koetukselle ja testata, toimiiko rukous, Yeshuan tai Jeesuksen nimessä, kyllä se toimii, jos rukous on Jumalan mielen mukainen. Tämä opetus löytyy myös UT:sta.
Kerran Jumala kehotti minua lähtemään 40 päiväksi matkalle, ja ymmärsin niin Jumalan puheesta, että matkan tarkoitus on tavata joku juutalainen tai juutalaisia tuon ajanjakson lopulla. Lähdin matkaan,ja lopulta olin Roomassa, ja menin synagoogan luo, mutta en tutustunut juutalaisiin. Yllättävästi Jumala järjesti niin, että minun pitikin lähteä
Tanskaan ja Ruotsiin, vaikka ajattelin lentää suoraan Helsinkiin, ja inhimillisesti ottaen minulla ei olisi ollut tuolloin mitään syytä matkustaa sinne. Juuri 40. päivänä tapasin erään Israelista tulevan juutalaisen Ruotsissa. Suomeen tultuamme menimme heti kohta Karmel-kotiin, näin Jumala johdatti. Siellä selvisi syy, miksi minun piti tehdä tuo matka. Perillä oli sairaanhoitaja, joka oli kauan rukoillut vastausta, mennäkö vanhainkotiin työhön vai lähteäkö Roomaan juutalaisten pariin, keskukseen, johon Jumala oli johdattanut Venäjältä Israeliin siirtyviä juutalaisia. He asuivat muutaman kuukauden Rooman lähellä ennen Israeliin muuttoaan. Tuo nainen teki heti päätöksensä, kun tapasi meidät, hän tiesi että Jumala oli antanut näin merkin hänelle lähteä tuota tiettyä tehtävää hoitamaan, yksi tulee suoraan Roomasta ja toinen Israelista. Hän kertoi, että juuri sinä iltana oli viimeinen hetki tehdä se tärkeä päätös. Shalom!Huijausta.....sinä olet sama, kuin tuo jolle kirjoitat.
- Michelena.
6+14 kirjoitti:
Huijausta.....sinä olet sama, kuin tuo jolle kirjoitat.
kirjoitan faktaa, enkä ole sama kuin yksikään tässä ketjussa ennen minua kirjoittanut. Tällaisia ihmeellisia asioita tapahtuu niille, jotka ottavat todesta Raamatun ja varsinkin Uuden Testamentin, joka kertoo Uudesta liitosta Jumalan ja ihmisen välillä, ja joilla on sellainen uskon lahja, kuin mistä UT kertoo.
- faktaa...
Michelena. kirjoitti:
kirjoitan faktaa, enkä ole sama kuin yksikään tässä ketjussa ennen minua kirjoittanut. Tällaisia ihmeellisia asioita tapahtuu niille, jotka ottavat todesta Raamatun ja varsinkin Uuden Testamentin, joka kertoo Uudesta liitosta Jumalan ja ihmisen välillä, ja joilla on sellainen uskon lahja, kuin mistä UT kertoo.
Pitäisikö teillä mennä hoitoon.
M-a. kirjoitti:
Tanskaan ja Ruotsiin, vaikka ajattelin lentää suoraan Helsinkiin, ja inhimillisesti ottaen minulla ei olisi ollut tuolloin mitään syytä matkustaa sinne. Juuri 40. päivänä tapasin erään Israelista tulevan juutalaisen Ruotsissa. Suomeen tultuamme menimme heti kohta Karmel-kotiin, näin Jumala johdatti. Siellä selvisi syy, miksi minun piti tehdä tuo matka. Perillä oli sairaanhoitaja, joka oli kauan rukoillut vastausta, mennäkö vanhainkotiin työhön vai lähteäkö Roomaan juutalaisten pariin, keskukseen, johon Jumala oli johdattanut Venäjältä Israeliin siirtyviä juutalaisia. He asuivat muutaman kuukauden Rooman lähellä ennen Israeliin muuttoaan. Tuo nainen teki heti päätöksensä, kun tapasi meidät, hän tiesi että Jumala oli antanut näin merkin hänelle lähteä tuota tiettyä tehtävää hoitamaan, yksi tulee suoraan Roomasta ja toinen Israelista. Hän kertoi, että juuri sinä iltana oli viimeinen hetki tehdä se tärkeä päätös. Shalom!Kerronpa erään stadissa asuvan ja jo vuosikymmeniä tuntemani Annan tarinan yliluonnollisesta J-lan johdatuksesta. Vein Annan jo vuosia sitten erään hyvin tuntemani naisprofeetan, Annin, luo. Anni asui silloin vanhusten hoitokodissa ja oli iältään liki 90-vuotias. Anna ei ollut aiemmin tavannut Annia, eikä Annilla ollut mitään aavistusta Annan akuutista ongelmasta.
Annan piti päättää seuraavaan päivään mennessä, etttä ottaako hän saamansa työkutsun vastaan ja matkustaa Jerusalemiin, vai kieltäytyykö hän siitä.
Kun saavuimme Annin luo, niin heti eteisessä Anni alkoi mpuhua vierain kielin ja heti profetoimaan Annalle suunnilleen näin: "Älä kieltäydy siitä arvokkaasta työtehtävästä, jota minä olen sinulle nyt tarjonnut!" Anna meni sanattomaksi joksikin aikaa. Lopulta hän sanoi: "Kiitos Herralle! Nyt minä tiedän sen tulleen Herralta ja soitan jo tänään, että otan sen tehtävän vastaan!"
Anna soitti Jerusalemiin ja myös meni erään upporikkaan Gita Scherower'in kamarineidiksi, vaikka tiesi jo etukäteen, että tuo nainen oli erittäin vaativa, räiskyvä, temperamentikas ja arvaamaton. Hänen tehtävänään oli noutaa joka aamu kukkapuutarhasta erilaisia kukkia ja tehdä niistä kukka-asetelmia erilaisiin maljakoihin. Lisäksi hänen piti olla seuralainen Gitalle, sillä Anna osasi puhua hyvin hebreaa, englantia ja hieman saksaakin. Gita puhui kaikkia noita kieliä. Gita oli leski ja myös hänen ainoa lapsensa oli kuollut sairauteen. Gita lahjoitti Jerusalemille teatterin ja sen viereinen katu on nimetty Scherower-kaduksi.
Syy miksi Gita tahtoi nimenomaan aidosti kristityn suomalaisen seuraneidin johtui siitä, että hän oli huomannut ne kaikkein rehellisimmiksi, ystävällisimmiksi ja luonteeltaan miellyttävimmiksi muihin palveluksessaan olleisiin verraten. Edellinen kamarineiti oli ollut juuri sellainen suomalainen, joka oli kuollut syöpään hiljattain.
Tuo vanha Anni, jolla oli profetian armolahja, on profetoinut mullekin kolme eri profetiaa, jotka ovat tismalleen toteutuneet. Hän rukoili ja paastosi paljon eläessään ja vaelsi erittäin lähellä J-laa!faktaa... kirjoitti:
...mitä parhaimmassa hoidossa, koska saamme olla alati Messiaamme Yeshuan käsissä ja täydellisessä varjeluksessa. HalleluYah!
Ps. Sullekin oliis täällä paras mahdollinen paikka tarjolla...- Michelena..
Yakov kirjoitti:
...mitä parhaimmassa hoidossa, koska saamme olla alati Messiaamme Yeshuan käsissä ja täydellisessä varjeluksessa. HalleluYah!
Ps. Sullekin oliis täällä paras mahdollinen paikka tarjolla...Halleluja Yakovini , mitä sinun DNA testi näytti ? Saadaanko me juutalaisia lapsia?
- Michelena...
Yakov kirjoitti:
Kerronpa erään stadissa asuvan ja jo vuosikymmeniä tuntemani Annan tarinan yliluonnollisesta J-lan johdatuksesta. Vein Annan jo vuosia sitten erään hyvin tuntemani naisprofeetan, Annin, luo. Anni asui silloin vanhusten hoitokodissa ja oli iältään liki 90-vuotias. Anna ei ollut aiemmin tavannut Annia, eikä Annilla ollut mitään aavistusta Annan akuutista ongelmasta.
Annan piti päättää seuraavaan päivään mennessä, etttä ottaako hän saamansa työkutsun vastaan ja matkustaa Jerusalemiin, vai kieltäytyykö hän siitä.
Kun saavuimme Annin luo, niin heti eteisessä Anni alkoi mpuhua vierain kielin ja heti profetoimaan Annalle suunnilleen näin: "Älä kieltäydy siitä arvokkaasta työtehtävästä, jota minä olen sinulle nyt tarjonnut!" Anna meni sanattomaksi joksikin aikaa. Lopulta hän sanoi: "Kiitos Herralle! Nyt minä tiedän sen tulleen Herralta ja soitan jo tänään, että otan sen tehtävän vastaan!"
Anna soitti Jerusalemiin ja myös meni erään upporikkaan Gita Scherower'in kamarineidiksi, vaikka tiesi jo etukäteen, että tuo nainen oli erittäin vaativa, räiskyvä, temperamentikas ja arvaamaton. Hänen tehtävänään oli noutaa joka aamu kukkapuutarhasta erilaisia kukkia ja tehdä niistä kukka-asetelmia erilaisiin maljakoihin. Lisäksi hänen piti olla seuralainen Gitalle, sillä Anna osasi puhua hyvin hebreaa, englantia ja hieman saksaakin. Gita puhui kaikkia noita kieliä. Gita oli leski ja myös hänen ainoa lapsensa oli kuollut sairauteen. Gita lahjoitti Jerusalemille teatterin ja sen viereinen katu on nimetty Scherower-kaduksi.
Syy miksi Gita tahtoi nimenomaan aidosti kristityn suomalaisen seuraneidin johtui siitä, että hän oli huomannut ne kaikkein rehellisimmiksi, ystävällisimmiksi ja luonteeltaan miellyttävimmiksi muihin palveluksessaan olleisiin verraten. Edellinen kamarineiti oli ollut juuri sellainen suomalainen, joka oli kuollut syöpään hiljattain.
Tuo vanha Anni, jolla oli profetian armolahja, on profetoinut mullekin kolme eri profetiaa, jotka ovat tismalleen toteutuneet. Hän rukoili ja paastosi paljon eläessään ja vaelsi erittäin lähellä J-laa!halleluja halleluja.
Mitäs sinun DNA-testi näytti, joko muutetaan Israeliin. - Michelena
Michelena.. kirjoitti:
Halleluja Yakovini , mitä sinun DNA testi näytti ? Saadaanko me juutalaisia lapsia?
Syytät Yakovia ties mistä ja yrität saada minutkin väärään valoon, katso vain peiliin, ja tee parannus, yleensä ne ihmiset jotka yrittävät vääntää toisista virheellistä kuvaa ja valehdella heistä, tai tehdä heistä naurunalaisia puhumalla puuta heinää, omaavat itsessään juuri nuo paheet. Olisi palstanvalvojalle taas hommia, lakaista tuollaiset epäasialliset kirjoittajat pois täältä sepustamasta tuon tason juttuja. Ja toisten nikkien varastelu on ala-arvoista, suorastaan törkeää puuhaa. Sen sijaan voisit lukea kertomuksia, miten Jumala johdattaa, antaa tehtäviä, ja vastaa rukouksiin, esim. hyvästä kristillisestä kirjallisuudesta, itse olen lukenut mm. Yonggi Cho -nimisen pastorin kirjaa, josta ilmeni miten Jumala toimii konkreettisesti uskovien elämässä ja vastaa rukouksiinkin joskus aivan hämmästyttävällä ja yliluonnollisella tavalla. Myös Yakovin kirjoituksista, kannattaa ottaa opiksi, eikä nälviä vastaan, viisas ottaa opiksi. Jumalan toiminta kun on paljon ihmeellisempää kuin sinä ymmärrät.
- Michelena
faktaa... kirjoitti:
On lukemattomia todistuksia siitä, että kun ihminen tulee uskoon, hänen mielensä eheytyy ja tämä vaikuttaa positiivisesti terveyteen. Lisäksi voi tulla ihmeparantumisia. Itsekin olen kokenut sellaisen.
Olet varmaan pohtinut itse, pitäisikö sinun mennä hoitoon. Lähde seuraamaan Kristusta, niin olosi tulee parantumaan, se on paras tie, ihmiselle ylhäältä annettu Ainoa pelastuksen tie. - Michelena
Yakov kirjoitti:
Kerronpa erään stadissa asuvan ja jo vuosikymmeniä tuntemani Annan tarinan yliluonnollisesta J-lan johdatuksesta. Vein Annan jo vuosia sitten erään hyvin tuntemani naisprofeetan, Annin, luo. Anni asui silloin vanhusten hoitokodissa ja oli iältään liki 90-vuotias. Anna ei ollut aiemmin tavannut Annia, eikä Annilla ollut mitään aavistusta Annan akuutista ongelmasta.
Tuo vanha Anni, jolla oli profetian armolahja, on profetoinut mullekin kolme eri profetiaa, jotka ovat tismalleen toteutuneet. Hän rukoili ja paastosi paljon eläessään ja vaelsi erittäin lähellä J-laa!Tässä minun tapauksessani Jumala vaikutti minussa tahtomisen ja tekemisen, ja se tärkein rukousvastaus oli tuo merkki tuolle sairaanhoitajalle, joka halusi vahvistuksen kutsulleen juutalaistyöhön Rooman lähellä olevassa vastaanottokeskuksessa.
Kiitos tuosta kertomuksestasi, siinä on samantapainen tilanne, työkutsuun etsitään vahvistavaa merkkiä, ja Jumala antaa sen profetian kautta. On hyvin mielenkiintoista elää Jumalan valtakunnassa, ja saada olla mukana toteuttamassa niitä suuria projekteja, joita hänellä on. Myös se, että Israeliin on muuttanut runsaasti juutalaisia eri maista, on Jumalan tekoa kansansa hyväksi, Raamatun lupausten mukaan.
Kävin viime vuonna Israelissa, ja kuulin tuosta rikkaasta naisesta, joka teki lahjoituksen Jerusalemille. Suomalaisia työntekijöitä arvostetaan Israelissa, ja aiemmin suurin osa kibutsityöntekijöistä oli suomalaisia. Nykyään suomalaisia käy paljon esim. Yad Hashmonan kibutsilla Jerusalemin lähellä. - Michelena
Michelena... kirjoitti:
halleluja halleluja.
Mitäs sinun DNA-testi näytti, joko muutetaan Israeliin.Ja lopeta hölynpölyn kirjoittaminen minun nimissäni. Sinusta voidaan tehdä ilmoitus Ylläpitoon ja saat lähtöpassit täältä. Lue keskustelun säännöt ja noudata niitä! Onko sinulle kukaan opettanut hyviä tapoja, ehdotan, että luet kirjan Hyvän Käytöksen Opas tai vastaavan. Yleensä vanhemmat opettavat hyviä tapoja, jos ovat fiksuja. Jumalan laki sanoo, että kunnioita isääsi ja äitiäsi, että menestyisit, ja kauan eläisit maan päällä. Tähän liittyy hyvä käytös. Muuten voi käydä köpelösti, koska Jumalan laissa toimii syyn ja seurauksen logiikka.
Michelena kirjoitti:
Syytät Yakovia ties mistä ja yrität saada minutkin väärään valoon, katso vain peiliin, ja tee parannus, yleensä ne ihmiset jotka yrittävät vääntää toisista virheellistä kuvaa ja valehdella heistä, tai tehdä heistä naurunalaisia puhumalla puuta heinää, omaavat itsessään juuri nuo paheet. Olisi palstanvalvojalle taas hommia, lakaista tuollaiset epäasialliset kirjoittajat pois täältä sepustamasta tuon tason juttuja. Ja toisten nikkien varastelu on ala-arvoista, suorastaan törkeää puuhaa. Sen sijaan voisit lukea kertomuksia, miten Jumala johdattaa, antaa tehtäviä, ja vastaa rukouksiin, esim. hyvästä kristillisestä kirjallisuudesta, itse olen lukenut mm. Yonggi Cho -nimisen pastorin kirjaa, josta ilmeni miten Jumala toimii konkreettisesti uskovien elämässä ja vastaa rukouksiinkin joskus aivan hämmästyttävällä ja yliluonnollisella tavalla. Myös Yakovin kirjoituksista, kannattaa ottaa opiksi, eikä nälviä vastaan, viisas ottaa opiksi. Jumalan toiminta kun on paljon ihmeellisempää kuin sinä ymmärrät.
...Michelena ja vielä noin pilkallisesti. Kyseessä on varmaan joku nuori nörtti, sillä kukaan, ainakaan mieleltään terve tai edes normaali aikuinen ei alennu tuollaiseen. Voi ressukkaa!
Tolla tyypillä ei ole lainkaan hävyntuntoa, joten rukoillaanpa, että Yeshua ottaa hänet erityisoppilaakseen, oikein silmätikukseen. Kun Herra Yeshuan myllyt alkavat jauhaa tuon tyypin elämässä, niin silloin kyllä alkaa hänen luonteensakin muuttumaan. Mä oikein innolla odotan Herra Yeshuan ryhtymistä tositoimiin hänen suhteensa... ;=)
Olen nähnyt erään vastaavan tapauksen ja sain vierestä seurata erään hankalan tyypin, paksunahkaisen amerikkalaisen liikemiehen nimeltä Samuel, täydellistä muuttumista sen seurauksena, että Herra pisti hänet niin tukaliin tilanteisiin ja vain 2 viikon aikana, että lopulta hän tuli mun luo ja sanoi: "Nyt mä en enää jaksa taistella Herraa vastaan, sillä mä en pääse Häntä mitenkään pakoon, joten mä polvistin nyt tähän sängyn viereen ja pyydän, että rukoilet mun puolestani, sillä mä tahdon antautua Herralle!"
Mun oli silloin helppo julistaa kaverin synnit anteeksi ja pyytää Herra Yeshuaa tulemaan hänen sydämeensä. Hän tuli uskoon ja niin palavasti, että palattuaan Usa:han, hänen vaimonsa jätti hänet oitis. Ihmiset voivat jättää, mutta Herra ei! HalleluYah!Michelena.. kirjoitti:
Halleluja Yakovini , mitä sinun DNA testi näytti ? Saadaanko me juutalaisia lapsia?
Tässä sulle viesti: SINÄ VILLI SIELU, VALMISTAUDU KOHTAAMAAN HERRAASI!
Toisin sanoen: Valmistaudu totaaliseen vyörytykseen, sillä mä olen nyt jättänyt kiitoksen kanssa rukouksissa sut Isä J-lan edessä Herrani Yeshuan vahvojen käsien taitavaan käsittelyyn ;=)
Voit lukea alta esimerkkitapauksen siitä, mitä kyseinen 'vyörytys' tuo mukanaan. Se on sitten oksat pois ja polvilleen Herra Yeshuan edessä ja rimpuilu tuo vain lisää ongelmia elämääsi!
Ps. Olisi tosi kiva kuulla 'väliaikatietoja' sua kohtaavista yllättävistä tilanteista lähitulevaisuudessa!Yakov kirjoitti:
Tässä sulle viesti: SINÄ VILLI SIELU, VALMISTAUDU KOHTAAMAAN HERRAASI!
Toisin sanoen: Valmistaudu totaaliseen vyörytykseen, sillä mä olen nyt jättänyt kiitoksen kanssa rukouksissa sut Isä J-lan edessä Herrani Yeshuan vahvojen käsien taitavaan käsittelyyn ;=)
Voit lukea alta esimerkkitapauksen siitä, mitä kyseinen 'vyörytys' tuo mukanaan. Se on sitten oksat pois ja polvilleen Herra Yeshuan edessä ja rimpuilu tuo vain lisää ongelmia elämääsi!
Ps. Olisi tosi kiva kuulla 'väliaikatietoja' sua kohtaavista yllättävistä tilanteista lähitulevaisuudessa!...äskeisen viestini yläpuolelta.
Michelena... kirjoitti:
halleluja halleluja.
Mitäs sinun DNA-testi näytti, joko muutetaan Israeliin....enkä mä ole koskaan tilannut mitään DNA-testiä mistään. Mä en sellaisiin rahojani haaskaa!
Lihan ja veren perimä on täysin arvotonta seuraavan rinnalla:
Mä olen jo saanut syntyä uudeksi ja katoamattomaksi hengelliseksi luomukseksi Yeshua HaMashiach'ssa katoamattoman taivaallisen Israelin kuningaskuntaan ja olen Isä J-lan lapsi ja tämän Pojan Yeshuan kanssaperillinen yhdessä muiden J-lan lasten kanssa. Mitä mä sitten omistan? En yhtään vähempää kuin seuraavat aarteet:
1.Korinttolaiskirje:
3:22 teidän on Paavali ja Apollos ja Keefas, teidän on maailma ja elämä ja kuolema, nykyiset ja tulevaiset, kaikki on teidän.
- Siis kun kaikki on jo minun, niin arvaas' mitä sulle (Yeshuan ulkopuolella) jää?
(Oikea vastaus: Ei sitten yhtikäs' mittään!)
Äläkä siis haaskaa kallista etsikkoaikaasi häiriköintiin, sillä se on sullekin annetu sitä varten, että voisit löytää tien Luojasi yhteyteen, siis Yeshuan kautta taivaallisen Isäsi luo.Michelena kirjoitti:
Tässä minun tapauksessani Jumala vaikutti minussa tahtomisen ja tekemisen, ja se tärkein rukousvastaus oli tuo merkki tuolle sairaanhoitajalle, joka halusi vahvistuksen kutsulleen juutalaistyöhön Rooman lähellä olevassa vastaanottokeskuksessa.
Kiitos tuosta kertomuksestasi, siinä on samantapainen tilanne, työkutsuun etsitään vahvistavaa merkkiä, ja Jumala antaa sen profetian kautta. On hyvin mielenkiintoista elää Jumalan valtakunnassa, ja saada olla mukana toteuttamassa niitä suuria projekteja, joita hänellä on. Myös se, että Israeliin on muuttanut runsaasti juutalaisia eri maista, on Jumalan tekoa kansansa hyväksi, Raamatun lupausten mukaan.
Kävin viime vuonna Israelissa, ja kuulin tuosta rikkaasta naisesta, joka teki lahjoituksen Jerusalemille. Suomalaisia työntekijöitä arvostetaan Israelissa, ja aiemmin suurin osa kibutsityöntekijöistä oli suomalaisia. Nykyään suomalaisia käy paljon esim. Yad Hashmonan kibutsilla Jerusalemin lähellä.Ymmärsin kyllä kertomuksesi, vaikka kommentoin hieman virheellisesti sitä. Mielestäni siinä oli useita ihmeellisiä johdatuksia ja nimenomaan tarkka ajoitus! Myös mulla on useita kokemuksia yliluonnollisen tarkoista ajoituksista, jolloin J-lan käsi on puuttunut tapahtumien kulkuun elämäni suurissa käännekohdissa.
Ihan muuhun asiaan mennäkseni: Kun menin levolle tänäänn vasta klo 4 aikoihin aamulla, niin näin unessa, että mulle oli sovittu tapaaminen erään tummatukkaisen naisen kanssa tämän ateljeessa. Myöhästyin tapaamisesta 15 min, mikä oli anteeksiannettavaa. Hämmästyin siitä, että hän halusi näyttää mulle juuri lähiaikoina Roomasta ottamiaan upeita valokuvia, joissa näkyi jylhiä vuoristoja asuntojen taustalla! Eräässä kuvassa näkyi kaksi eri vuoristoa ja syvä laakso niiden välissä. Ihailin niitä ja nainen aikoi piirtää niistä tauluja jollakin uudella tekniikalla, kenties tietokoneavusteisesti(?)
En ole eläissäni käynyt Italiassa, enkä siis Roomassakaan. En tiedä oliko uni vain omaa mielikuvitustani sen vuoksi, että luin kertomuksesi (koskien myös Roomaa) vain muutamaa tuntia ennen maatemenoa, vai oliko siinä jokin hengellinen viesti(?) Jos oli, niin uskon Herran ilmoittavan sen mulle.
Siunausta Yeshuassa!- Michelena.
Yakov kirjoitti:
Ymmärsin kyllä kertomuksesi, vaikka kommentoin hieman virheellisesti sitä. Mielestäni siinä oli useita ihmeellisiä johdatuksia ja nimenomaan tarkka ajoitus! Myös mulla on useita kokemuksia yliluonnollisen tarkoista ajoituksista, jolloin J-lan käsi on puuttunut tapahtumien kulkuun elämäni suurissa käännekohdissa.
Ihan muuhun asiaan mennäkseni: Kun menin levolle tänäänn vasta klo 4 aikoihin aamulla, niin näin unessa, että mulle oli sovittu tapaaminen erään tummatukkaisen naisen kanssa tämän ateljeessa. Myöhästyin tapaamisesta 15 min, mikä oli anteeksiannettavaa. Hämmästyin siitä, että hän halusi näyttää mulle juuri lähiaikoina Roomasta ottamiaan upeita valokuvia, joissa näkyi jylhiä vuoristoja asuntojen taustalla! Eräässä kuvassa näkyi kaksi eri vuoristoa ja syvä laakso niiden välissä. Ihailin niitä ja nainen aikoi piirtää niistä tauluja jollakin uudella tekniikalla, kenties tietokoneavusteisesti(?)
En ole eläissäni käynyt Italiassa, enkä siis Roomassakaan. En tiedä oliko uni vain omaa mielikuvitustani sen vuoksi, että luin kertomuksesi (koskien myös Roomaa) vain muutamaa tuntia ennen maatemenoa, vai oliko siinä jokin hengellinen viesti(?) Jos oli, niin uskon Herran ilmoittavan sen mulle.
Siunausta Yeshuassa!Tuo sinun unesi vaikuttaa minusta sellaiselta normaalilta unelta, jonka sisältö muodostuu niistä assosiaatioista ja mielikuvista, joita tulee tietyistä sanoista ja ajatuksista, joita on ollut mielessä ennen nukahtamista. Eli ajatukset Roomasta tuovat hyvinkin mieleen kuvataiteen tai ne maisemat, joita Rooman ympäristössä on, ja myös oma mielikuvitus vaikuttaa unen laatuun. On olemassa myös sellaisia unia, joissa ihminen voi kokea Jumalan puhetta tai viestiä, kuten esim. jonkun henkilön kuolemaan liittyvät unet, joiden kautta saadaan ennakkotieto esim. läheisen poislähdöstä. Raamatussa on myös esimerkkejä Jumalan ilmoituksista unien kautta, kuten kävi esim. (Marian) Joosefille, kun enkeli ilmestyi hänelle. Siunausta.
- Michelena.
Yakov kirjoitti:
...Michelena ja vielä noin pilkallisesti. Kyseessä on varmaan joku nuori nörtti, sillä kukaan, ainakaan mieleltään terve tai edes normaali aikuinen ei alennu tuollaiseen. Voi ressukkaa!
Tolla tyypillä ei ole lainkaan hävyntuntoa, joten rukoillaanpa, että Yeshua ottaa hänet erityisoppilaakseen, oikein silmätikukseen. Kun Herra Yeshuan myllyt alkavat jauhaa tuon tyypin elämässä, niin silloin kyllä alkaa hänen luonteensakin muuttumaan. Mä oikein innolla odotan Herra Yeshuan ryhtymistä tositoimiin hänen suhteensa... ;=)
Olen nähnyt erään vastaavan tapauksen ja sain vierestä seurata erään hankalan tyypin, paksunahkaisen amerikkalaisen liikemiehen nimeltä Samuel, täydellistä muuttumista sen seurauksena, että Herra pisti hänet niin tukaliin tilanteisiin ja vain 2 viikon aikana, että lopulta hän tuli mun luo ja sanoi: "Nyt mä en enää jaksa taistella Herraa vastaan, sillä mä en pääse Häntä mitenkään pakoon, joten mä polvistin nyt tähän sängyn viereen ja pyydän, että rukoilet mun puolestani, sillä mä tahdon antautua Herralle!"
Mun oli silloin helppo julistaa kaverin synnit anteeksi ja pyytää Herra Yeshuaa tulemaan hänen sydämeensä. Hän tuli uskoon ja niin palavasti, että palattuaan Usa:han, hänen vaimonsa jätti hänet oitis. Ihmiset voivat jättää, mutta Herra ei! HalleluYah!Dramaattinen tapaus tuokin liikemies, mutta teki oikeamielisen ratkaisun! Olen lukenut kirjan David Wilkersonista, joka joskus nuorena luopui kaikesta omaisuudestaan, myi kaiken omaisuutensa, asuntonsakin lähes tyhjäksi,ainoastaan vaimon piti, ja lähti sitten seuraamaan Jumalan osoittamaa tietä, koska otti niin tosissaan Raamatun opetukset, ja juuri siksi häntä siunattiin sitten myöhemmin, hänelle avattiin taivaan ikkunat ja kaadettiin suorastaan myös aineellisia siunauksia, hänestä tuli kristillisen TV- ja radioyhtiön johtaja.Tuokin kirja on osoitus siitä, että Jumala vastasi rukouksiin mitä ihmeellisimmillä tavoilla.
Michelena. kirjoitti:
Dramaattinen tapaus tuokin liikemies, mutta teki oikeamielisen ratkaisun! Olen lukenut kirjan David Wilkersonista, joka joskus nuorena luopui kaikesta omaisuudestaan, myi kaiken omaisuutensa, asuntonsakin lähes tyhjäksi,ainoastaan vaimon piti, ja lähti sitten seuraamaan Jumalan osoittamaa tietä, koska otti niin tosissaan Raamatun opetukset, ja juuri siksi häntä siunattiin sitten myöhemmin, hänelle avattiin taivaan ikkunat ja kaadettiin suorastaan myös aineellisia siunauksia, hänestä tuli kristillisen TV- ja radioyhtiön johtaja.Tuokin kirja on osoitus siitä, että Jumala vastasi rukouksiin mitä ihmeellisimmillä tavoilla.
...eräässä myöhemmässä elämänsä vaiheessa, että koki TV:n katselun halvaannuttaneen hänen rukous- ja pyhityselämänsä ja siksi hän laittoi Herralle merkiksi sen, että jos hän saisi myydyksi myytäväksi ilmoittamansa TV:n 30 min:n kuluessa lehden ilmestymisestä ja vieläpä aika hyvvään hintaankin, niin siitä hän tietäisi sen olevan Herralle otollista!
Hän sai soiton 29 min lehden ilmestymisestä ja soittaja osti TV:n juuri siihen hintaan!
Mielestäni oli aika ajattelematonta vaatia J-lalta tuollaisia merkkejä, sillä ongelman olisi pitänyt tajuta ilman tuollaisia 'villojakin', mutta Herra ymmärsi saarnamiehen heikkouden ja tapaus lienee ollut myös monelle muulle uskovalle suurena apuna irtautua Pedon kuvan eli TV:n roskaohjelmien kahleista!Michelena. kirjoitti:
Tuo sinun unesi vaikuttaa minusta sellaiselta normaalilta unelta, jonka sisältö muodostuu niistä assosiaatioista ja mielikuvista, joita tulee tietyistä sanoista ja ajatuksista, joita on ollut mielessä ennen nukahtamista. Eli ajatukset Roomasta tuovat hyvinkin mieleen kuvataiteen tai ne maisemat, joita Rooman ympäristössä on, ja myös oma mielikuvitus vaikuttaa unen laatuun. On olemassa myös sellaisia unia, joissa ihminen voi kokea Jumalan puhetta tai viestiä, kuten esim. jonkun henkilön kuolemaan liittyvät unet, joiden kautta saadaan ennakkotieto esim. läheisen poislähdöstä. Raamatussa on myös esimerkkejä Jumalan ilmoituksista unien kautta, kuten kävi esim. (Marian) Joosefille, kun enkeli ilmestyi hänelle. Siunausta.
Unessa oli silti joitakin erityisiä elementtejä, jotka eivät olleet oman alitajunnan tuotetta. Tuntisin sen mulle täysin vieraan naisen ja myös sen ateljeen, sillä ne olivat niin selkeitä ja eläviä ihan kuin todellisuudessa. Mieleeni jäi myös se erityisen upea valokuva, jota pitkään katselin, jossa taivas oli syvän sininen (mitä ei yleensä saada sellaiseksi digikameralla kuvattaessa) ja jyrkät vuoristot molemmin puolin kuvaa sekä laakso niiden välissä ja useita taloryhmiä vuorien alarinteillä.
Ei siis hassumpi uneksi ;=)
Yeshua kanssasi.- Michelena.
Yakov kirjoitti:
...eräässä myöhemmässä elämänsä vaiheessa, että koki TV:n katselun halvaannuttaneen hänen rukous- ja pyhityselämänsä ja siksi hän laittoi Herralle merkiksi sen, että jos hän saisi myydyksi myytäväksi ilmoittamansa TV:n 30 min:n kuluessa lehden ilmestymisestä ja vieläpä aika hyvvään hintaankin, niin siitä hän tietäisi sen olevan Herralle otollista!
Hän sai soiton 29 min lehden ilmestymisestä ja soittaja osti TV:n juuri siihen hintaan!
Mielestäni oli aika ajattelematonta vaatia J-lalta tuollaisia merkkejä, sillä ongelman olisi pitänyt tajuta ilman tuollaisia 'villojakin', mutta Herra ymmärsi saarnamiehen heikkouden ja tapaus lienee ollut myös monelle muulle uskovalle suurena apuna irtautua Pedon kuvan eli TV:n roskaohjelmien kahleista!Tuollaiset hyvin konkreettiset, arkipäivään liittyvät rukousvastaukset ovat kuitenkin hyviä myös siksi, että ne vahvistavat luottamusta Jumalan apuun. Esim. eteläkorealainen Cho rukoili polkupyörää, ollessaan vähissä varoissa, ja aivan yllättäin joku vieras mies toi hänelle aivan yllätyksenä pyörän lahjaksi, että hän saattoi mennä saarnamatkoille. Tai kun V. Hurstilla ei ollut rahaa maksaa bensaa huoltoasemalla, rukous auttoi ja ventovieras mies laittoi hänelle bensarahan käteen. Tällaisia kertomuksia on paljon.
Mitä TV:hen tulee, mielestäni suurin osa ohjelmistosta on nykyään aivan tyhjänpäiväistä ja turhaa, osin myös vahingollista, ja ohjelmistoa voisi radikaalisti vähentää. Katson lähinnä asiaohjelmia TV:stä, mutta TV:tä ilmankin pärjää hyvin. Tänään tuli tosin yksi hyvä ohjelma Suomi-TV:stä, joka pyrkii lähettämään väkivallattomia ohjelmia, nimittäin Sunnuntaikatsaus, jossa IRRTV:n produktiona oli kristillinen Israel-myönteinen ohjelma, jossa haastateltiin mm. ICEJ:n johtajaa, ja jossa kerrottiin Kiinan maanalaisesta kristillisestä, voimakkaasti kasvavasta seurakunnasta, ja kerrottiin myös Genesaretin järvellä tapahtuvasta kalastuksesta.
- Kerro se mulle
Vartija, mikä hetki yöstä nyt on?
...hengellisesti entistä pimeämpään anarkistien ja muslimiterroristien aikakauteen, mitä kaaos ja vallankumoukset enteilevät Israelia ympäröivissä muslimikansoissa(?)
Kysymys liittyy muuten seuraavaan Tanakhin kohtaan:
Jesaja:
21:11 Ennustus Duumasta. Minulle huudetaan Seiristä: "Vartija, mikä hetki yöstä on? Vartija, mikä hetki yöstä on?"
21:12 Vartija vastaa: "Aamu on tullut, mutta silti on yö. Jos vielä kyselette, niin kyselkää; tulkaa uudelleen."
Tuli mieleeni myös Danielin Kirjoitusten kohta:
Daniel:
7:2 Kertomuksen alku on tämä: Daniel lausui ja sanoi: Minä näin yöllä näyssäni, ja katso, taivaan neljä tuulta kuohutti suurta merta.
- Suuri meri tuossa merkitsi suurta kansojen joukkoa, joista muodostui perättäisinä aikakausina aikansa supervaltakuntia ja sama prosessi jatkuu yhä...
Kohta jatkuu näin:
7:3 Ja merestä nousi neljä suurta petoa, kukin erilainen kuin toinen.
7:4 Ensimmäinen oli kuin leijona, mutta sillä oli kotkan siivet. Minun sitä katsellessani reväistiin siltä siivet, ja se nostettiin maasta pystyyn ja asetettiin kahdelle jalalle niinkuin ihminen, ja sille annettiin ihmisen sydän.
7:5 Ja katso, oli toinen peto, joka oli karhun näköinen. Se nostettiin toiselle kyljellensä, ja sillä oli suussa kolme kylkiluuta, hammasten välissä; ja sille sanottiin näin: "Nouse ja syö paljon lihaa."
7:6 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli taas toinen peto, pantterin kaltainen, ja sen selässä oli neljä linnunsiipeä. Sillä pedolla oli neljä päätä, ja sille annettiin valta.
7:7 Sen jälkeen minä näin yöllisessä näyssäni, ja katso, oli neljäs peto, kauhea, hirmuinen ja ylen väkevä; sillä oli suuret rautaiset hampaat, ja se söi ja murskasi ja tallasi tähteet jalkoihinsa. Se oli erilainen kuin kaikki edelliset pedot, ja sillä oli kymmenen sarvea.
7:8 Minä tarkkasin sarvea, ja katso, eräs muu pieni sarvi puhkesi niiden välistä, ja kolme edellisistä sarvista reväistiin pois sen edestä. Ja katso, sillä sarvella oli silmät kuin ihmisen silmät, ja suu, joka herjaten puhui.
7:9 Minun sitä katsellessani valtaistuimet asetettiin, ja Vanhaikäinen istuutui. Hänen vaatteensa olivat valkeat kuin lumi ja hänen päänsä hiukset kuin puhdas villa. Hänen valtaistuimensa oli tulen liekkejä, ja sen pyörät olivat palavaa tulta.
7:10 Tulivirta vuoti, se kävi ulos hänestä; tuhannen tuhatta palveli häntä, ja kymmenen tuhatta kertaa kymmenen tuhatta seisoi hänen edessänsä. Oikeus istui tuomiolle, ja kirjat avattiin.
7:11 Minä katselin, ja silloin, niiden herjaavien sanojen tähden, joita sarvi puhui, minun katsellessani peto tapettiin, ja sen ruumis hävitettiin ja heitettiin tuleen palamaan.
7:12 Ja muiltakin pedoilta otettiin valta pois; niiden elämän pituus oli määrätty aikaa ja hetkeä myöten.
7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
7:14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.
- Me kaikki Ihmisen Pojan ystävät ja työtoverit aavistamme jo sen, mikä hetki kansojen yöstä on! HalleluYah!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.5404665Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek183751Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2842352Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4862230Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.891578Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1191556- 1571413
Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel811353- 711339
- 841164