Ikiliikkuja on mahdollinen

Tiedän sen

Jos kerran koko maailmankaikkeuskin on syntynyt tyhjästä, en käsitä miksi ikiliikkujaa ei voitaisi rakentaa. Tunnen myös erään vanhan äijän joka on keksinyt ikiliikkujan toimintaperiaatteen, mutta äijä ei suostu kertomaan muuta kuin että se perustuu jollakin tavalla auringon magneettikenttien pyörimiseen. Siihen generaattoriin ei aurinkoa tarvita, mutta magneettikentät toimivat kuulemma samalla tavalla kuin auringossa. Äijä ei halua paljastaa salaisuuttaan, koska sitten keksintöä käytettäisiin vaan vääriin tarkoitukseen, esim. sotiin.

11

897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sologdin

      minäkin olen kuullut sellaisesta äijästä, useammastakin. Sakari Pälsikin kirjoitti sellaisesta kirjassaan "Kun minä olin pikkuinen vielä."

    • jos

      Jos kerran koko maailmankaikkeuskin on syntynyt tyhjästä
      ----------

      niin, jos.

      • raksutiikeri

        Tyhjästä on paha mitään nyhjästä. Tai no, maailmankaikkeuden sentään vois...


      • Maailma

        Sitä ei vielä tiedetä mistä mailmankaikeus on syntynt. Joko maailman kaikkeus jatkaa lajenemista ja häviää, tai sitten riipuen siitä kuinka plajon on pimeää meteriaalia se lähtee supistumaan ja kello alkaa käymään taksepäin ja kaikki romahtaa ja alkaa taas uudestaan, mistä tiedätte monennetako kertaa olette näitä viestejä kirjoitanut.


      • Jamaks
        Maailma kirjoitti:

        Sitä ei vielä tiedetä mistä mailmankaikeus on syntynt. Joko maailman kaikkeus jatkaa lajenemista ja häviää, tai sitten riipuen siitä kuinka plajon on pimeää meteriaalia se lähtee supistumaan ja kello alkaa käymään taksepäin ja kaikki romahtaa ja alkaa taas uudestaan, mistä tiedätte monennetako kertaa olette näitä viestejä kirjoitanut.

        Todellisuus voi olla sellainen, että se jatkuvasti luo uusia maailmankaikkeuksia tyhjiön heilahtelun takia. Ts. tyhjästä syntyy materiahiukkasia ja antimateriahiukkasia kvanttifysikkan lakien mukaan. Joskus heilahtelu voi olla niin kova, että syntyy jopa sellainen universumi, jonne syntyy elämää.
        kts. tyhjiön heilahtelusta esim.
        http://www.infidels.org/library/modern/mark_vuletic/vacuum.html
        Multiversumista mm.
        http://www.tsv.fi/ttapaht/011/valtaoja.htm

        Jos maailmankaikkeutemme on syntynyt tyhjiön heilahtelusta, multiversumi olisi todellinen, ja tyhjiöllä olisi äärettömästi aikaa, voisi ajatella että oliot, joilla on sama DNA kuin minulla, olisi kirjoittanut tämän viestin jo äärettömän monta kertaa suomi24.fi-nimiselle areenalle... äärettömän monissa universumeissa :-)


      • Van Helsing
        Jamaks kirjoitti:

        Todellisuus voi olla sellainen, että se jatkuvasti luo uusia maailmankaikkeuksia tyhjiön heilahtelun takia. Ts. tyhjästä syntyy materiahiukkasia ja antimateriahiukkasia kvanttifysikkan lakien mukaan. Joskus heilahtelu voi olla niin kova, että syntyy jopa sellainen universumi, jonne syntyy elämää.
        kts. tyhjiön heilahtelusta esim.
        http://www.infidels.org/library/modern/mark_vuletic/vacuum.html
        Multiversumista mm.
        http://www.tsv.fi/ttapaht/011/valtaoja.htm

        Jos maailmankaikkeutemme on syntynyt tyhjiön heilahtelusta, multiversumi olisi todellinen, ja tyhjiöllä olisi äärettömästi aikaa, voisi ajatella että oliot, joilla on sama DNA kuin minulla, olisi kirjoittanut tämän viestin jo äärettömän monta kertaa suomi24.fi-nimiselle areenalle... äärettömän monissa universumeissa :-)

        On äärettömän todennäköistä että tämä hetki syntyy äärettömässä epätodennäköisyydessä jota jatketaan äärettömän kauan.

        Epäparadoksi...


    • Jorma Jormanen

      Todistuksesta käynee maapallo, joka tutkimusten mukaan ei ole aikeissa lopettaa kiertoliikettään auringon ympäri lähiaikoina. Riippuu siis aivan ikiliikkujan määrittelystä, voidaanko sellaista rakentaa.

      • sokrates

        ikiliikkuja=ikuisesti liikkuva, maailmankaikkeutta on tarjottu ikiliikkujaksi, ei kelvannut, planeetat ja aurinkotkin räjähtävät ja sammuvat joskus!


    • immanuel

      Ikiliikkujan määritelmään kuuluu, että se ei ota energiaa ulkopuolelta. Ja se on mahdoton.
      Sitä paitsi auringon magneetti kentästä voimansa ottava liikkuja ei voisi periaatteessakaan olla ikiliikkuja, koska aurinko ei ole ikuinen

      • Mr Alucard

        Sallitaanko määritelmässä "käynnistysenergia"? Liiketilan muutoshan vaatii aina voiman. Jos kappale sysätään liikkeelle, se jatkaa liikettään kunnes siihen kohdistuu voima joka pysäyttää sen. Teoriassa siis ikuinen liike on mahdollinen. Onhan esitetty jopa, että maailmankaikkeus laajenisi ikuisesti.


        Maapallon oloissa ikiliikkujan valmistaminen ei kuitenkaan liene mahdollista. Toisaalta ikuista liikettä löytyy täältäkin. Hiukkasten kvanttiheilahtelua ei ilmeisesti pystytä pysäyttämään.


    • Anonyymi

      Vaikuttaa se "äijän" ikiliikkuja ottavan energiaa ulkopuolelta magneettikentän kautta.

      Ikiliikkujan tulisi toimia itsenäisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe