Altistaako koulukiusaus atm:lle?

atm-veli

Minulla on sellainen olettamus, että koulukiusattu syrjäytyy helpommin seurustelu asioista,
onko asia näin?
Itseäni kiusattiin parin vuoden ajan koulussa ja se sai minut tuntemaan vähempiarvoiseksi ja vei luottamusta toisiin ihmisiin.

37

844

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atm4life

      varsinkin jos kiusaaminen ja arvottomuuden kokemus osuu juuri siihen aikaan kun toiset aloittelevat seurustelua vastakkaisen sukupuolen kanssa. Siitä jää helposti loppuelämän ajaksi kuva että on arvoton vastakkaisen sukupuolen silmissä.

    • 234+3

      Ei altista. Samat luonteenpiirteet aiheuttavat kiusausta sekä at-ilmiötä.

    • Aivan varmaan

      koulukiusaus altistaa atm:lle. Jos esim. yläasteella tai sen jälkeisessä opiskelussa joutuu kiusatuksi,
      niin se alentaa itsetuntoa ja aiheuttaa epävarmuutta niin paljon että vastakkaiseen sukupuoleen
      on vaikea tai mahdoton tutustua.

    • sir_eino

      En tiedä. Minua kiusattiin aika pahasti koko peruskoulun ajan. Ehkä jostain tokalta tai kolmannelta ysin loppuun. Lukiossa sain osakseni lähinnä syrjintää, en mitään aktiivista turpiinvetämistä tai nimittelyä mutta kuitenkin... Varmaan sanomattakin selvää että mulla ei ollut peruskoulussa tai lukiossa tyttöystävää eikä seksikokemuksia.

      Otin uuden alun kun muutin kotipaikkakunnalta pois. Intissä keräilin jo vähän rohkeutta lähestyä tyttöjä ja onnistuin ihan kohtuullisella menestyksellä mutta se muutto oli se todellinen tilaisuus. Jos olisin jäänyt asumaan maalle olisin varmaan vieläkin kokematon ja syrjässä seurustelusta. Nyt sentään... En ole.

    • Naisasialooseri.

      Itseäni kiusattiin armottomasti monta vuotta peruskoulussa, jonka seurauksena minusta tuli itsetunnoton sosiaalivammainen ja pidin itsestään selvyytenä sitä, että olen muita alempiarvoisemoi ja että on päivänselvää, ettei yksikään nainen halua olla missään tekemisissä kanssani. Pidin noita asioita niin selvänä, että en edes ajatellut niitä.

      Toisaalta olin ujo ja autistinen jo ennen kiusaamista ja nuo piirteet aiheuttivat kiusaamisen ja ne aiheuttavat alempitasoisuttaa jo yksinäänkin, ilmankin kiusaamista. Eli minun tapauksessani pitää paikkaansa, että samat piirteet, jotka aiheuttivat kiusaamista, aiheuttavat myös alempitasoisuutta.

      MUTTA se ei ole noin yksiselitteistä, esim. Gilmartinin tutkimusten mukaan koulukiusaaminen on toinen kahdesta pääsyystä, jotka aiheuttavat sen, että pojasta kasvaa loveshy-mies, mutta kasvaakseen LS mieheksi pojan täytyy jo valmiiksi olla"tavallinen"ujo.

      Eli siis, ujous on se kasvimaa, kiusaaminen on kylvetyt siemenet ja kasvi on loveshyness. Ilman kasvimaata siemenet eivät kasva, jotenka jos poika ei ole syntyjään ujo, niin hänestä ei kasva LS miestä vaikka kiusattaisiinkin. Hyvänä esimerkkinä tästä on palstalla luuhaava kiusattu YTM ystävämme Eino. Hän on kovan kiusaamisen uhri, mutta ei ole persoolantaan ujo, joten naisten iskeminen luonnistuu. Tosin itsetuntoa kiusaaminen silti vaurioittaa ja aiheuttaa epävarmuutta, joka taas on tie alempitasoisuuteen.

      Tiedän myös kavereita, joita on kiusattu pahemmin kuin itseäni, mutta he ovat kaukana AT-miehestä. Tosin he eivät olekaan autistisia ja synnynäisesti ujoja. Kiusaaminen on jotunut muista seikoista, kuten herkkyydestä alkaa itkemään, ylipainosta, kotioloista jne jne.

      Toisaalta tiedän myös totaalikokemattomia AT-miehiä, joita ei ole koskaan kiusattu koulussa.
      Itse asiassa yksi entinen kiusaajanikin on kuulemma ATM, joskaan ei täysin kokematon.

      Moni ATM on kuitenkin ollut koulukiusattu, joten kyllä sillä ihan selkeä yhteys on. Kysymys on vain siitä, että onko kiusaaminen aiheuttanut AT-piirteet vai AT-piirteet aiheuttaneet kiusaamisen.

      • sir_eino

        "Hyvänä esimerkkinä tästä on palstalla luuhaava kiusattu YTM ystävämme Eino. Hän on kovan kiusaamisen uhri, mutta ei ole persoolantaan ujo, joten naisten iskeminen luonnistuu. Tosin itsetuntoa kiusaaminen silti vaurioittaa ja aiheuttaa epävarmuutta, joka taas on tie alempitasoisuuteen."

        Olen ekstrovertti jonka lapsuuden kokemukset koulussa ja muualla tuhosivat itsetunnon täysin. Luulen että yksi syy siihen että mulla on ollut paljon naisia on se että haen itsetunnolleni vahvistusta naisilta. Olen ollut nyt kaksi viikkoa ilman naista. Onko tämä nyt niin kauheaa? Pärjään omin käsin ihan hyvin noiden fyysisten tarpeiden osalta vaikka mieli tietenkin tekee, mutta... Se henkinen juttu. En ole ollut kahteen viikkoon naisen kanssa. Pidän itseäni tämän takia luuserina. Ja se ajatus on ihan naurettava.


      • Naisasialooseri.
        sir_eino kirjoitti:

        "Hyvänä esimerkkinä tästä on palstalla luuhaava kiusattu YTM ystävämme Eino. Hän on kovan kiusaamisen uhri, mutta ei ole persoolantaan ujo, joten naisten iskeminen luonnistuu. Tosin itsetuntoa kiusaaminen silti vaurioittaa ja aiheuttaa epävarmuutta, joka taas on tie alempitasoisuuteen."

        Olen ekstrovertti jonka lapsuuden kokemukset koulussa ja muualla tuhosivat itsetunnon täysin. Luulen että yksi syy siihen että mulla on ollut paljon naisia on se että haen itsetunnolleni vahvistusta naisilta. Olen ollut nyt kaksi viikkoa ilman naista. Onko tämä nyt niin kauheaa? Pärjään omin käsin ihan hyvin noiden fyysisten tarpeiden osalta vaikka mieli tietenkin tekee, mutta... Se henkinen juttu. En ole ollut kahteen viikkoon naisen kanssa. Pidän itseäni tämän takia luuserina. Ja se ajatus on ihan naurettava.

        sinä, paitsi että minulla ei ole ollut ollenkaan naisia, ja olen ollut kohta kolme vuotta ilman naista. Tai sanotaanko, että siitä on kohta kolme vuotta kun olen elämäni ainoan kerran onnistunut(surkean) irtopanon saamaan.


      • sir_eino
        Naisasialooseri. kirjoitti:

        sinä, paitsi että minulla ei ole ollut ollenkaan naisia, ja olen ollut kohta kolme vuotta ilman naista. Tai sanotaanko, että siitä on kohta kolme vuotta kun olen elämäni ainoan kerran onnistunut(surkean) irtopanon saamaan.

        No tekstiesi perusteella meillä ei taida olla muuta yhteistä kun pituus, koulukiusaaminen, huono itsetunto ja tummuus. Muuten olemme täysin erilaisia.


      • Naisasialooseri.
        sir_eino kirjoitti:

        No tekstiesi perusteella meillä ei taida olla muuta yhteistä kun pituus, koulukiusaaminen, huono itsetunto ja tummuus. Muuten olemme täysin erilaisia.

        sinä olet YTM ja minä ATM.


      • sir_eino
        Naisasialooseri. kirjoitti:

        sinä olet YTM ja minä ATM.

        Mitkään harvat meitä yhdistävät tekijät eivät tosin selitä sitä että minä saan joskus ja sinä et koskaan.


      • poiuytrdfghjkl
        sir_eino kirjoitti:

        Mitkään harvat meitä yhdistävät tekijät eivät tosin selitä sitä että minä saan joskus ja sinä et koskaan.

        Ero on selvä: Eino pitää naisista ja Naisasialooseri ei pidä. En tarkoita että Naisasialooseri olisi homo, hän vain ylipäätään vihaa ja halveksii naisia. Ei ole mitään ihmettelemistä siinä, ettei jälkimmäisnen saa naista.


    • Vaikka minua kiusattiin koko peruskoulun ajan niin silti olin nuorin joka aloitti seukkaamisen. Eikä muuten ole mitenkään hyvä asia se että yläasteelle tullessa olin ollut usean tytön kanssa läheisesti, kun siitä alkoi alamäki. Yläasteella oli sitten vain pienimuotoinen romanssi yhden tytön kanssa ei muuta. Amiksessa sama juttu. Noiden jälkeinen saldo näyttää nollaa.

      Väitän että mulla on ns. markkina-arvo vain laskenut noista ajoista. Mutta kuitenkin vaikkei olisikaan niin kyllä se näkyy siinä että yksin olen ollut pitkään.

      • Gordon Gekko

        Ala-asteella olit ollut "usean tytön kanssa läheisesti"? Olet aika varhaisherännäinen kaveri. Ala-asteella olin muistaakseni pussaillut yhden tytön kanssa, ja sekin sen aloitteesta. En ollut ollenkaan tajunnut vielä, että mikä niissä tytöissä viehättää.


      • sir_eino
        Gordon Gekko kirjoitti:

        Ala-asteella olit ollut "usean tytön kanssa läheisesti"? Olet aika varhaisherännäinen kaveri. Ala-asteella olin muistaakseni pussaillut yhden tytön kanssa, ja sekin sen aloitteesta. En ollut ollenkaan tajunnut vielä, että mikä niissä tytöissä viehättää.

        Ala-asteella isosiskon joku tyhmä leikkikaveri yritti pussata / halata minua ja juoksin sitä karkuun. Kamala tyttö.

        Kiinnostuin tytöistä kunnolla vasta lukiossa. Mutta mä olen myöhässä tuossa suhteessa.


      • Gordon Gekko kirjoitti:

        Ala-asteella olit ollut "usean tytön kanssa läheisesti"? Olet aika varhaisherännäinen kaveri. Ala-asteella olin muistaakseni pussaillut yhden tytön kanssa, ja sekin sen aloitteesta. En ollut ollenkaan tajunnut vielä, että mikä niissä tytöissä viehättää.

        Tarkalleen kolmen kanssa. Yksi oli minua vuoden vanhempi, joka tapahtui hänen aloitteestaan.


      • Ei voi uskoa
        sir_eino kirjoitti:

        Ala-asteella isosiskon joku tyhmä leikkikaveri yritti pussata / halata minua ja juoksin sitä karkuun. Kamala tyttö.

        Kiinnostuin tytöistä kunnolla vasta lukiossa. Mutta mä olen myöhässä tuossa suhteessa.

        Ihan oikeestiko suo rupes panettamaan vasta lukiossa? Uskomatonta.


      • sir_eino
        Ei voi uskoa kirjoitti:

        Ihan oikeestiko suo rupes panettamaan vasta lukiossa? Uskomatonta.

        Lukiossa tai yläasteen lopulla.


      • Naisasialooseri.
        sir_eino kirjoitti:

        Lukiossa tai yläasteen lopulla.

        ala-asteella ja murrosikäni alkoikin suhteellisen aikaisessa vaiheessa, musiikin opettajakin pani merkille varhaisessa vaiheessa madaltuneen ääneni.


      • sir_eino
        Naisasialooseri. kirjoitti:

        ala-asteella ja murrosikäni alkoikin suhteellisen aikaisessa vaiheessa, musiikin opettajakin pani merkille varhaisessa vaiheessa madaltuneen ääneni.

        Mä olin sen suhteen todella myöhässä. Ehkä siksi tämä teini-ikä on jatkunut näin pitkään.

        Ei mutta vakavissaan, terkkari taisi todeta joskus ysillä että jos ei kohta ala jotain tapahtua mun on pakko mennä lääkäriin. Vähän sen jälkeen alkoi kai sitten tapahtua jotain koska en mennyt asian takia lääkäriin.


    • Twin Six

      Täällä yksi täyskokematon ATM, jota ei ole kiusattu oikeastaan ollenkaan missään vaiheessa. Ala-asteella taisi pari kertaa pipon joutua hakemaan puusta, mutta siihen se sitten jäikin. No kerran piti kyllä ryhtyä yhden miehen totaaliseen sotaan toisten lumilinnaketta vastaan, kun eivät saastat ottaneet minua mukaan leikkiin :D (tästä tuli kyllä sanomista itsellenikin...).

      Ala-asteen lopulla jotkut vähän yrittivät pelotella, että "yläasteella sinua tullaan kiusaamaan", mutta itse olin varma, että näin ei käy -eikä käynyt. Ei kiusattu yläasteella eikä lukiossa.

      Kiusattu ihminenhän, vaikka usein onkin ujo, ruma, kömpelö jne., on kaikesta huolimatta aina tietyllä tavalla ärsyttävä, kyseenalainen (laukaisee kiusaamisreaktion) ja kiusaamistilanteessa kuitenkin aina huomion keskipiste. Kaikki katsovat kiusattua, eivät kiusaajaa!

      Minä en ollut sellainen. Olin aina yksin, leikin aina yksin omia leikkejäni, en osallistunut välituntipeleihin jne. Myöhemmin yläasteella ja lukiossa olin aina erossa muusta ryhmästä, en ollut toisten seurassa välitunneilla, söin eri vuorossa jos yleensä söin enkä puhunut mitään (paitsi tunneilla opettajan käskystä). Mulla oli ja on edelleen ihan erilainen elämänrytmi kuin 99%:lla muista ihmisistä. Kun toiset tulevat, minä menen. Eihän minusta kukaan (kiusaajakaan) olisi saanut mitään "otetta", kun olin niin erikoinen.

      Tietenkin tällä menolla myös naissuhteet on aika äkkiä lueteltu. Seiskaluokan syksyllä yksi 'liisa nosti paidan ylös ja esitteli mulle rintsikoitaan -siinä oli ensimmäinen ja näillä näkymin myöskin viimeinen kosketus tyttöön/naiseen noin eroottisessa mielessä.

      • sir_eino

        "Kiusattu ihminenhän, vaikka usein onkin ujo, ruma, kömpelö jne., on kaikesta huolimatta aina tietyllä tavalla ärsyttävä, kyseenalainen (laukaisee kiusaamisreaktion) ja kiusaamistilanteessa kuitenkin aina huomion keskipiste. Kaikki katsovat kiusattua, eivät kiusaajaa!"

        Totta. Minä pystyn erittelemään ainakin pari juttua mitkä ärsyttivät minussa kiusaajiani. Loppu oli sitten vaan sitä että olin niin helppo kohde pienikokoisuuden takia. En minä pystynyt puolustamaan itseäni etenkin kun pahimmat kiusaajat olivat minua vanhempia.


      • Twin Six

        Meidän koululla selkeimmin kiusatut taisivat olla yksi lievästi kehitysvammainen sekä pieni ja heikosti opinnoissa pärjännyt rillipää. Kumpikaan heistä ei ollut ihan hiljainen kaveri, joten ne tavallaan altistivat itsensä tahtomattaan kiusattaviksi (ajatelkaapa esim. keharia selittämässä jotain toisten nähden, ymmärrätte varmaan, mikä johti kiusaamiseen).

        Tytöillä kiusaaminen taisi enemmän johtua kateudesta. Jotkut vähän heikommin menestyneet saattoivat olla hyvinkin tylyjä niille, joilla meni koulu hyvin, oli näyttäviä vaatteita jne.


      • sir_eino
        Twin Six kirjoitti:

        Meidän koululla selkeimmin kiusatut taisivat olla yksi lievästi kehitysvammainen sekä pieni ja heikosti opinnoissa pärjännyt rillipää. Kumpikaan heistä ei ollut ihan hiljainen kaveri, joten ne tavallaan altistivat itsensä tahtomattaan kiusattaviksi (ajatelkaapa esim. keharia selittämässä jotain toisten nähden, ymmärrätte varmaan, mikä johti kiusaamiseen).

        Tytöillä kiusaaminen taisi enemmän johtua kateudesta. Jotkut vähän heikommin menestyneet saattoivat olla hyvinkin tylyjä niille, joilla meni koulu hyvin, oli näyttäviä vaatteita jne.

        Pikkupaikkakunnalla kaikki tietää kaikkien asiat ja meidän perheessä on asia joka ei miellyttänyt kaikkia. Isosisko säästyi kiusaamiselta mutta me nuoremmat ollaan jouduttu kaikki koulukiusatuiksi. En ollut hiljainen mutta ei ole siskokaan. Sisko on vähemmän kiltti, se löi kun sitä yritti joku tyttö kiusata ja yhtä kundia se veti joskus yläasteella polvella kasseille. Ei se kyllä mikään kiusaaja ollut. Ei suosittu eikä syrjitty. Mutta tarvittaessa aika ikävä.


      • Jätkä 25

        "Kiusattu ihminenhän, vaikka usein onkin ujo, ruma, kömpelö jne., on kaikesta huolimatta aina tietyllä tavalla ärsyttävä, kyseenalainen (laukaisee kiusaamisreaktion) ja kiusaamistilanteessa kuitenkin aina huomion keskipiste. Kaikki katsovat kiusattua, eivät kiusaajaa!"

        Noh, ei se ihan aina noin mustavalkoista ole. Kiusatuksihan voi kuka tahansa joutua, joka poikkeaa kunnolla massasta. Ja syitäkin sen syntymiselle voi kanssa olla miljoonia. Huono mainekkin vaan, vaatteet, vanhempiesi ammatitkin, omat harrastukset. Ihan mikä vaan lopulta. Jos väität ettet mukamas itse voi joutua koskaan kiusatuksi, niin kuule pidäppä varasi! Vielä voi tulla sinunkin vuoro :) Itse olen nähnyt kyllä monenlaisia tapauksia kiusatuissa. Muuten! Tuosta sen verran vielä että suosittelen kuule lukemaan sen nimisen kirjan kun "Kiusaajat Kuriin". Missä kerrotaan juuri paljon kaikkea kiusaukseen liittyvää.


      • Twin Six
        Jätkä 25 kirjoitti:

        "Kiusattu ihminenhän, vaikka usein onkin ujo, ruma, kömpelö jne., on kaikesta huolimatta aina tietyllä tavalla ärsyttävä, kyseenalainen (laukaisee kiusaamisreaktion) ja kiusaamistilanteessa kuitenkin aina huomion keskipiste. Kaikki katsovat kiusattua, eivät kiusaajaa!"

        Noh, ei se ihan aina noin mustavalkoista ole. Kiusatuksihan voi kuka tahansa joutua, joka poikkeaa kunnolla massasta. Ja syitäkin sen syntymiselle voi kanssa olla miljoonia. Huono mainekkin vaan, vaatteet, vanhempiesi ammatitkin, omat harrastukset. Ihan mikä vaan lopulta. Jos väität ettet mukamas itse voi joutua koskaan kiusatuksi, niin kuule pidäppä varasi! Vielä voi tulla sinunkin vuoro :) Itse olen nähnyt kyllä monenlaisia tapauksia kiusatuissa. Muuten! Tuosta sen verran vielä että suosittelen kuule lukemaan sen nimisen kirjan kun "Kiusaajat Kuriin". Missä kerrotaan juuri paljon kaikkea kiusaukseen liittyvää.

        No noin minä tämän asian silloin aikoinaan näin. En väitä, ettenkö voisi joskus joutua kiusatuksi. Puhut nyt kuitenkin ihmiselle, joka yritti kirjoittaa luokkakuvan taustalle oppilaiden nimet, mutta joutui luovuttamaan huomattuaan, ettei tiennyt varmaan puoltakaan luokkatovereiden nimistä! Sitten kun tuli jotain kirjatilauksia tms. , tultiin kysymään, että "oletko sä muuten *etunimi* *sukunimi*?" Kun kaikki muut tunsivat toisensa, mutta listasta jäi yksi outo nimi yli, niin senhän täytyi olla minä!

        Olin koulussa niin ulkopuolinen, että ei minun kiusaamisestani olisi kukaan saanut mitään nautintoa. Kiusaajankin on vähän vaikea "ottaa koppia" sellaisesta ihmisestä, joka ei tavallaan ole edes olemassa.


      • ...........
        Twin Six kirjoitti:

        No noin minä tämän asian silloin aikoinaan näin. En väitä, ettenkö voisi joskus joutua kiusatuksi. Puhut nyt kuitenkin ihmiselle, joka yritti kirjoittaa luokkakuvan taustalle oppilaiden nimet, mutta joutui luovuttamaan huomattuaan, ettei tiennyt varmaan puoltakaan luokkatovereiden nimistä! Sitten kun tuli jotain kirjatilauksia tms. , tultiin kysymään, että "oletko sä muuten *etunimi* *sukunimi*?" Kun kaikki muut tunsivat toisensa, mutta listasta jäi yksi outo nimi yli, niin senhän täytyi olla minä!

        Olin koulussa niin ulkopuolinen, että ei minun kiusaamisestani olisi kukaan saanut mitään nautintoa. Kiusaajankin on vähän vaikea "ottaa koppia" sellaisesta ihmisestä, joka ei tavallaan ole edes olemassa.

        Yleensä se, että kiusaaminen jatkuu, johtuu joko kovin provosoidusta käyttäytymisestä/ kiusaaja saa nautintoa tai HILJAISESTA ALISTUMISESTA..

        Itse olin joskus 7-8 luokalla kiusattu tyttö, mutta se oli enemmänkin kateutta tai olettaisin näin.. Olin ihan suosittu poikien keskuudessa. Olen myöhemmin ja silloinkin valittanut, että olen koulukiusattu ja kukaan muu ei muista eikä ole tiedostanut tällaista, joten voi olla että olen vain herkästi ottanut kaikkea.. Otan ainakin edelleen.


      • Jätkä 25
        Twin Six kirjoitti:

        No noin minä tämän asian silloin aikoinaan näin. En väitä, ettenkö voisi joskus joutua kiusatuksi. Puhut nyt kuitenkin ihmiselle, joka yritti kirjoittaa luokkakuvan taustalle oppilaiden nimet, mutta joutui luovuttamaan huomattuaan, ettei tiennyt varmaan puoltakaan luokkatovereiden nimistä! Sitten kun tuli jotain kirjatilauksia tms. , tultiin kysymään, että "oletko sä muuten *etunimi* *sukunimi*?" Kun kaikki muut tunsivat toisensa, mutta listasta jäi yksi outo nimi yli, niin senhän täytyi olla minä!

        Olin koulussa niin ulkopuolinen, että ei minun kiusaamisestani olisi kukaan saanut mitään nautintoa. Kiusaajankin on vähän vaikea "ottaa koppia" sellaisesta ihmisestä, joka ei tavallaan ole edes olemassa.

        Kyllähän jotkut voi kiusata lähinnä sen takia että on heikko erillaisuuden sietokyky. Jos sinulla on vaikka valtavirrasta poikkeavat mielipiteet. Jos et vaikka ylä-asteella dokannut viikonloppuisin, mutta et olisit muuten ollut ihan ok. Tiedän yhden tämmöisenkin tapauksen. Sitten, ainakin vielä joskus 80-luvulla jos pukeuduit vaikkapa hevarityyliin, kyllä silloin jengi saattoi samantien tulla ja pyöritellä sua lattialla taikka samantien fudaisemaan päähän tai saatoit jopa löytyä välitunnilla koulun pihan roskiksesta! Silloin sinua ei vielä todellakaan pidetty minään äijänä, toisin kun tänäpäivänä, kun on kaikenmaailman äijähevikin :D Taikka jos olit sitten punkkari taikka gootti, aika samanlainen kohtelu kyllä tuli. Punkkareita silloin taidettiin aika usein heitellä kananmunillakin!

        Jotkuthan voi jopa tulla joukolla jopa ihan ilman syytäkin kiusaamaan vaan siksi kun se on niin vitun hauskaa.


    • työtön ATM

      Joo. Mua kiusattiin homoudesta.

      • Älymies 23

        Se on surullista, pupusein.


      • työtön ATM
        Älymies 23 kirjoitti:

        Se on surullista, pupusein.


      • ............
        työtön ATM kirjoitti:

        Jos kaikki kiusatut lakkais edes jossain vaiheessa nielemästä kiusaajien tyhmästä maailmankuvasta lähteviä väitteitä, niin heti helpottais. Mä en ainakaan usko enkä arvosta yhtään kiusaajaa, oli nuori tai vanha. Kiusaajaa voi verrata sellaiseen, joka ei kiusaa vaan suhtautuu kunnioituksella erilaisiin ihmiseen, niin näkee eron selvimmillään. Siinä on vähän vaikea selittää itseään hyväksi tyypiksi, mutta avutonta ja korkeintaan yksisilmäistä saman nauhan pyörittämistä kiusaajien logiikka onkin. Se on paha, ettei niitä juuri koskaan panna selkä seinää vasten tarpeeksi pitkäksi aikaa, vaan annetaan livetä selityksistäkin pelkällä vaikenemisella naama kalpeana. Eihän ne pysty itse itseään kasvattamaan, kuten terveemmät yksilöt. Se muuten ällöttää joissain kiusatuissa, että rupeavat soveltamaan kiusaajien oppeja muihin ja myös halveksivat niitä, jotka "suostuvat" heidän seurassaan roikkumaan kutsuen myös heitä luusereiksi. Harvemmin tällaiset kiusatut kuitenkaan kuuntelee muita kuin kiusaajia, joiden suosioon ne toivoo jonain päivänä pääsevänsä, jotta itsetunto siitä muka korjaantuisi.


      • Älymies 23
        työtön ATM kirjoitti:

        Kyllähän sä sen tiedät mussu


    • . . .

      Koulukiusattu syrjäytyy helpommin seurusteluasioista, se on fakta. Koulukiusattu (tai ainakin siitä kärsivä) joutuu painimaan itsetunto-ongelmien kanssa pitkään, eikä kenties pääse niistä koskaan.

      Seurusteluasioista syrjäytyinen on kuitenkin eri asia kuin olla ATM. ATM kun on omasta mielestään naisten itsenäisen seksuaalivalinnan uhri.

      Seurusteluasioista syrjäytynyt ei-atm tiedostaa oman roolinsa tilanteessa, ja sen, ettei naisilla ole mitään velvollisuutta rakastaa häntä sellaisenaan, vaikka tietysti sitä toivoisi (niin kuin varmaan melkein kaikki).

      ATM sen sijaan ajattelee että hän on mitä on eikä muuksi muutu (yritti tai ei), ja päättelee että se ettei häntä rakasteta on kollektiivisesti kaikkien naisien syytä.

      • Twin Six

        "Seurusteluasioista syrjäytyinen on kuitenkin eri asia kuin olla ATM. ATM kun on omasta mielestään naisten itsenäisen seksuaalivalinnan uhri.

        Seurusteluasioista syrjäytynyt ei-atm tiedostaa oman roolinsa tilanteessa, ja sen, ettei naisilla ole mitään velvollisuutta rakastaa häntä sellaisenaan, vaikka tietysti sitä toivoisi (niin kuin varmaan melkein kaikki).

        ATM sen sijaan ajattelee että hän on mitä on eikä muuksi muutu (yritti tai ei), ja päättelee että se ettei häntä rakasteta on kollektiivisesti kaikkien naisien syytä."

        Juuri näin. Esim. itse olen määritelmäsi mukainen "ei-atm", mutta käytän kuitenkin palstakontekstissä ATM-lyhennettä tarkoittamaan miestä, jolle seurustelusuhteen löytyminen on vaikeaa tai jopa mahdotonta. Huomioksi vaan, ettei tule vääriä päätelmiä...


      • sir_eino

        Mä väittäisin että heti koulun jälkeen tulevat sosiaaliset kokemukset (intti, duuni, opiskelu...) vaikuttavat siihen selviääkö vai ei. Jos onnistuu löytämään kavereita ja naisia niin sitten elämä on astetta helpompaa. Siinä vaiheessa on vielä mahdollista ottaa uusi alku ilman että on ihan hirvittävän paljon jäljessä muista.


      • Naisasialooseri.
        sir_eino kirjoitti:

        Mä väittäisin että heti koulun jälkeen tulevat sosiaaliset kokemukset (intti, duuni, opiskelu...) vaikuttavat siihen selviääkö vai ei. Jos onnistuu löytämään kavereita ja naisia niin sitten elämä on astetta helpompaa. Siinä vaiheessa on vielä mahdollista ottaa uusi alku ilman että on ihan hirvittävän paljon jäljessä muista.

        jos mies alkaa saamaan naista kouluhelvetin jälkeen, niin hänen itsetuntonsa eheytyy ja hän kokee olevansa lähes samanarvoinen muiden kanssa, eikä myöskään sairastu psyykkisesti.

        Mutta jos kouluhelvetin jälkeen naistekin vielä syrjivät niin elämästä täysin syrjäytynyt ATM on valmis.


      • sir_eino
        Naisasialooseri. kirjoitti:

        jos mies alkaa saamaan naista kouluhelvetin jälkeen, niin hänen itsetuntonsa eheytyy ja hän kokee olevansa lähes samanarvoinen muiden kanssa, eikä myöskään sairastu psyykkisesti.

        Mutta jos kouluhelvetin jälkeen naistekin vielä syrjivät niin elämästä täysin syrjäytynyt ATM on valmis.

        No... Minä olen kyllä ihan helvetin häiriintynyt jätkä siitä huolimatta. Mutta ajan nyt takaa sitä että jonkinlaiset sosiaaliset piirit on mahdollista muodostaa jos pääsee heti kouluvuosien jälkeen tapaamaan ihmisiä joiden kanssa tulee toimeen. Se auttaa myös tapaamaan tyttöjä, sillä tavalla. Ei vittu mitä teinikieltä. No se auttaa pääsemään panemaan, vihdoin ja viimein. On mulla vähän traumoja siitäkin etten päässyt mihinkään intiimikontaktiin tytön kanssa ennen kun vasta vähän päälle parikymppisenä. Kyllä haluja olisi ollut aiemminkin mutta ei tyttöä joka olisi halunnut tehdä niille mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      330
      11091
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      73
      2391
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      54
      2272
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1964
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1878
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      164
      1859
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      41
      1414
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1380
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1354
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1349
    Aihe