Haittaako ikäero?

voisiko toimia

Kommentoikaa voiko suhde toimia, jos nainen on 14 vuotta vanhempi kuin mies. Mies on nyt 25 v.
Todella asiallinen eikä yhtään lapsellinen kuten iän perusteella kenties voisi ajatella. Nainen on yh-äiti, kahden tarhaikäisen lapsen kera. Isää ei ole kuvioissa mukana vaan hän on poistunut keskuudestamme.
Mies on pitänyt säännöllisesti yhteyttä eikä häntä jo olemassa olevat lapset häiritse. Valmis ottamaan vastaan koko paketin. Itse olen vastustellut enkä ole itse soitellut tms. , koska epäilen tuon ikäeron olevan loppupelissä liian suuri.

60

3328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitinen

      Mikä se loppupeli sitten on? Eläkeikä yhdessä? Niinkuin lasten isän kohdalla ikävästi olette joutunut huomaamaan, mikään ei täällä ole ikuista, luotettavaa, varman päälle pelattavaa. Kuulostaako raadolliselta jos sanon että ikätoverimiehesi todennäköisemmin saa neljän-tai viidenkympin villityksen ja häipyy muutamassa vuodessa. Oma mutu-mielipiteeni olisi, että anna sinulle, hänelle, teille mahdollisuus. Aikuisten ihmisten kyseessä ollessa, se on aivan oma päätöksesi, joka ei kuulu ystävättärille, perheelle eikä muille kuin teille kahdelle.

      • Måppe

        Alku on alku, sitten seuraa jatkoa, elämä tapahtuu arjessa ja kun arki toimii, toimii suurinpiirtein kaikki, ja lopustahan ei todellakaan tiedä kukaan etukäteen, se voi lymytä jo huomisessa tai tässä iltapäivässä kun menee duunista himaan ja astuu ajokaistalle sekunnin liian aikaisin tms....
        Päivä kerrallaan tässä hetkessä eläen, sitä on elämä.
        Ikäerot ei paljon matkassa paina jos perusasiat toimii eikä kriisejäkään pelätä etukäteen pelkkinä negatiivisina asioina. Tukevalle perustalle voi laskea vaikka millaisia ongelmiakin ja se perusta kannattelee ja kestää.


    • 88yiughm

      Ainoa, mitä joudutte ihan aikuisten oikeasti miettimään on teidän yhteiset lapset sitten heti, kun suhde on vakava: sinä et niitä kovin kauaa enää tee (tosin muutaman vuoden hyvinkin)ja mies saattaa niitä haluta. Se on ihan täysin oikein, nuori ihminen saattaa haluta omaa jälkikasvua ja moni haluaa isäksi, nuorenakin.

      Muuten, te olette molemmat yli 20-vuotiaita eli aikuisia. Kaikilla on eroja: persoonassa, luonteissa, elämän kokemuksissa, menneisyydessä, perhetaustoissa, jne. ikäeroista riippumatta ja jos kovin pikkusieluisesti aina laskelmoi kuka on se oikea, saattaa olla, ettei sitä oikeaa löydy: rakkautta pitäisi myös tajuta arvostaa silloin kun se iskee kohdalle eikä tuijottaa vain ulkoisiin seikkoihin. Ikäero on oikeastaan vain tuon lapsiasian takia sellainen, mikä jossain vaiheessa on mietittävä, koska useimmat haluaa lapsia ja kovin isolla ikerolla niitä ei ehkä tule tai toinen ei enää lisää halua: silloin on tajuttava, ettei yhteinen matka ole saman suuntainen.

      Mutta jos sun mielestä tulee loppupelit missä se ikä sua alkaa häiritä, ja sä haluat suhteesta luopua, niin sano se tosissan ja luovu sitten. Ei se siitä vitkastelusta mihinkään muutu, eikä se teidän ikäeronne pienene kuvittelemalla. Anna sitten sille toiselle mahdollisuus etsiä joku sopiva ja lopeta leikkiminen. Kyllä tuon ikäisen aikuisen naisen pitäisi jo osata tietää, koska ja millaisia riskejä kestää ja haluaa ottaa: lapsista päätellen sä et ihan ensimmäistä kertaa ole pappia kyydissä ja tiedät ihan tasan tarkkaan, ettei kenelläkään ole mitään kristallipalloa, mistä se nyt voisi varmistaa teidän tulevaisuuden. Toisaalta, jos sä suhtaudut noin tähän mieheen, ettei se muka osaa päättää, mitä se haluaa vaikka sä olet rehellinen, niin ehkä parempi antaa olla: kuitenkin sun pitäisi pystyä suhtautumaan siihen tasavertaisena kumppanina, eikä minään suojeltavana reppanana, joka ei itse tiedä, mitä se haluaa ja mitä ei. Aikuinen mieshän kyllä tietää haluaako hän ottaa yh-paketin vai ei.

    • Anna mennä vaan!

      Voi toimia, todellakin! Itse olen 34-vuotias ja olen seurustellut 12 vuotta nuoremman miehen kans nyt reilun puoli vuotta. Myös hän on ikäisekseen todella fiksu ja aikuinen, montaa kolmekymppistä aikuisempi itseasiassa. Myöskään häntä ei ole koskaan häirinnyt että minulla on ed. suhteesta lapsi (kolmasluokkalainen) eikä ikä ole sillä tavalla ollut meidän suhteessa mikään erityinen juttu. Alussa siitä keskusteltiin, mutta ei se arjessa tunnu eikä näy. Seksiä on enemmän kuin olisi ikäiseni tai vanhemman miehen kanssa, mutta ei ole huono asia, päinvastoin :))

      Lapsiasia on sellainen mikä on minuakin mietityttänyt. Itse en halua enempää lapsia, eikä mies vielä. Mutta turha murehtia asiaa mikä ei vielä ole edes ajankohtainen. Mitä tahansa voi sattua ennen minun vaihdevuosiani, mieli saattaa muuttua kummalla tahansa tai erokin saattaa tulla eteen. Mieluummin nautin päivä kerrallaan enkä murehdi turhia!

      • voisiko toimia

        Kiitos kaikille vastauksen kirjottaneille tosi asiallisista vastauksista. Olette oikeassa turha on murehtia nyt tulevia vaan todellakin pitää elää tässä hetkessä. Enkä tosiaan pääse näkemään mistään kristallipallosta onko kyseessä ikuinen rakkaus vai hetken huuma. Mies on minua monta kertaa rohkaissut esim. tiheämpään yhteydenpitoon. Nyt rohkaisen mieleni, lopetan turhan murehtimisen ja pidän itsekin sitä yhteyttä ja annan suhteelle mahdollisuuden kehittyä. Alku on ollut ainakin todella mukavaa jarrutteluistani huolimatta, ja on ihanaa todeta tavanneensa miehen, joka on avoin, rehellinen ja sanojensa mittainen. Hyvää ystävänpäivän jatkoa kaikille.


      • näin se pitää :)
        voisiko toimia kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastauksen kirjottaneille tosi asiallisista vastauksista. Olette oikeassa turha on murehtia nyt tulevia vaan todellakin pitää elää tässä hetkessä. Enkä tosiaan pääse näkemään mistään kristallipallosta onko kyseessä ikuinen rakkaus vai hetken huuma. Mies on minua monta kertaa rohkaissut esim. tiheämpään yhteydenpitoon. Nyt rohkaisen mieleni, lopetan turhan murehtimisen ja pidän itsekin sitä yhteyttä ja annan suhteelle mahdollisuuden kehittyä. Alku on ollut ainakin todella mukavaa jarrutteluistani huolimatta, ja on ihanaa todeta tavanneensa miehen, joka on avoin, rehellinen ja sanojensa mittainen. Hyvää ystävänpäivän jatkoa kaikille.

        Paljon onnea ja hyvää ystävän päivää! Nyt on oikea meininki :)


      • TapaisinpaKassajonos
        voisiko toimia kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastauksen kirjottaneille tosi asiallisista vastauksista. Olette oikeassa turha on murehtia nyt tulevia vaan todellakin pitää elää tässä hetkessä. Enkä tosiaan pääse näkemään mistään kristallipallosta onko kyseessä ikuinen rakkaus vai hetken huuma. Mies on minua monta kertaa rohkaissut esim. tiheämpään yhteydenpitoon. Nyt rohkaisen mieleni, lopetan turhan murehtimisen ja pidän itsekin sitä yhteyttä ja annan suhteelle mahdollisuuden kehittyä. Alku on ollut ainakin todella mukavaa jarrutteluistani huolimatta, ja on ihanaa todeta tavanneensa miehen, joka on avoin, rehellinen ja sanojensa mittainen. Hyvää ystävänpäivän jatkoa kaikille.

        Älä tee niinkuin minä!
        Olin 16 vuotta nuoremman kanssa ja koko ajan vähän jarru päällä, kun ajattelin että tämä ei ole oikein (lasten hankkiminen).
        Mies sanoi moneen kertaan, että ei halua lapsia ja on onnellinen.
        En vaan kuitenkaan jotenkin uskaltanut ottaa vastaan sitä kaikkea hyvää ja ihanaa, vaan ajattelin että "pilaan" nuoren miehen elämän..

        Ota vastaan ilolla rakkautta äläkä murehdi ikäeroa! Aika kyllä näyttää loput...


    • N

      Ei onnistu... nuorilla on nuorten menot ja haahuilut... alkuun jännittävää leikkiä perhetä, mutta arki sylkee jossain välissä päin näköö. Seksi on eri juttu, yhteiselo se vaikea juttu...

      • 22v miehenalku

        Itse olen 22v miehenalku, nainen joka on minusta kiinnostunut on luultavasti 17v. Aina olen ajatellut 2 vuoden ikäeron olevan maksimi itselle. Nyt vaan tämä naisen alku on niin hyvän näköinen, rento ja mukava. Mitenköhän tässä nyt tekisi? Onko kuinka yleistä tällainen ikäero suhteissa?


      • 22v miehenalku kirjoitti:

        Itse olen 22v miehenalku, nainen joka on minusta kiinnostunut on luultavasti 17v. Aina olen ajatellut 2 vuoden ikäeron olevan maksimi itselle. Nyt vaan tämä naisen alku on niin hyvän näköinen, rento ja mukava. Mitenköhän tässä nyt tekisi? Onko kuinka yleistä tällainen ikäero suhteissa?

        Eihän tuo ole ero eikä mikään. Tuossa iässä mikä ero tahansa vain tuntuu suurelta, koska vertailukohtia on vähän. Viiden vuoden päästä vain huomaat suurimman osan kumppaneistasi olleen noin 5 vuotta nuorempia. Ehkä sinun kuuluukin olla sen ikäisten kanssa. Olkaa onnellisia.


    • vaikeita asioita

      Olen samaa ikäeroasiaa miettinyt. Olen ihastunut isäni ikäiseen mieheen. Ikäeroa on melkein 30-vuotta.

      En uskalla kiinnostua syvemmin, koska ajattelen että ei tällainen suhde ole mahdollinen.

    • lwaldihbaltla

      Paras onkin, ettet kiinnostu. Ajatteles, kun itse olet nelikymppinen, siis nainen parhaassa iässä, minkä ikäinen hän on silloin? Jos ajattelet pitkäaikaista suhdetta, joutuisit väistämättä vanhan ukon hoitajaksi jossain vaiheessa. Jaksaisitko? Jos hän osoittaa kiinnostusta sinua kohtaan, se voi olla vain nuoren naisen kiinnostuksen aikaansaama vastareaktio. Sellainen imartelee.

    • vaikeita asioita

      Kyllä hän on kiinnostunut minusta ihan omana itsenäni eikä niinkään nuorena naisena. Eikä hänen kiinnostuksensa johdu minun mahdollisesta kiinnostuksesta, siis pohjaudu mihinkään imarrelluksi tulemiseen. Tai jos immarrelluksi tuleminen tässä vaikuttaa niin pikemminkin se että minä olen imarrelut hänen huomiostaan.

      Tämä on ihan aitoa sielujen sympatiaa. Olemme ystäviä. Olen vain miettinyt monesti kuin julmaa tavallaan elämä on fyysisessä mielessä, että ruumiin ikä ratkaisee niin paljon. Jos hän olisi edes 10-15 vuotta nuorempi niin voisin ehkäpä alkaa suhteeseen.

      • häntä-Hemuli

        Mitä tuosta ikäerosta ja sielujen aitoa sympatiaa meillä riittää.
        Ja mua saa imarrella ihan joka paikasta.
        Ei muuta kun ilmoitat miten hommat hoidetaan jatkossa ja missä.
        Kokopäiväiseksi en pysty kun on muutaman muukin hoidettava.
        Näin se menee ja mä olen vasta 41 v ..da da daa mutta sulle ei ikä varmaan rasite kun hoidat mielellään meitä vanhempia ukkelita.Thank juu


      • Rambooooo

        Taidat olla joko pöllyssä tai pilvessä tai molempia pää sekaisin !!!!
        Kaikki kyllä arvaa mitä on ukkelin mielessä paitsi sinä tonttu.


    • asfg26

      ei haittaa, mun sukulaiset on yhdessä!! niil on 14 vuotta eroa, ja ne on ollu naimisis 10 vuotta

    • HÄPEE AKKA!

      No siinä taas yksi saatanan ämmä joka iskenyt heti kyntensä kolliin kun oma mies kuollut? Voi saatana kuulä ämmä! ala ettiin ihan itses ikäistä ja jätä kuule lAPSET! rauhaan! vai ootko joku naispedofiili kenties? HÄPEE!!!

    • pasilatar

      Häpee itse ukko! Lääkkeet!

    • Urpo milj v.enn Krs

      Ei jumakauta, joku täällä kertoo että ikäero lähes 30vuotta.
      Sulla ei kyllä ole kaikki "muumit" kotona.
      Kannattaisko vaihtaa lääkitystä aivan tosissaan tai mennä ihan pöpilään suoraan.
      Kaikenlaisia urpoja niitä vielä löytyy.

    • Elviira ja Niilo 230

      Älä Urpo ota tuota tosissaan, se on vaan provo.
      Tai jos kirjoittaja on 100 vuotias ja ihastus 130 vuotta niin ei silloin enää mitää hätiä:DDDDD:))))
      Molemmmat jo nuppi täysin sekasin:DDDDDDDDDDDDDD

    • terveydenhoitaja

      Kyllä tää 30 vuotta vanhempi ukko on vain näyttämässä muille kuinka on mahdollista saada nuori pimu.
      Saattaa olla että on kostoa exälle jos sellainen on mutta epäilen että tuollainen hyypiö on saanut ketään koskaan oikeasti.
      Älä lapsi ,nuori ihmeessä lankea ja pilaa omaa elämääsi.
      Elämällä on kyllä annettavaa sulle vielä ihan tervejärkistäkin seuraa.
      Säälittävää lukea sun kirjoitusta.
      Hae apua vaikka mielenterveystoimistosta jos sinulla on vaikeata ikäistesi kanssa rakentaa suhde mutta toimi nopeasti ennekuin elämäsi on vielä enemmän sekaisin ja on myöhäistä.
      Hyvää kevään jatkoa ja yritä saada apua pikaisesti,varmaan paikkakunnaltasikin löytyy terveyskeskus josta voit aloittaa, sieltä tarvittaessa ohjataan jatkotoimiin.

    • 27 ja 35 v

      Ohoo,tuli oikein paha olo lukiessa tuota 30 vuoden ikäeroa. Ei voi olla totta.
      Jos ikäsi on vaikka n.20 v ja tämä mainitsemasi ihatus liki 50 vuotta niin ei ole kyllä sillä miehelläkään asiat kunnossa missään suhteessa. Vaikka tuntisit itsesi kuinka imarreltuksi niin yhdyn edelliseen, hae nopeasti apua.
      Kenties elämä on sun nuorta sydäntäsi pahasti loukannu mutta älä sorru noin pahasti. Mä neuvoisin että lopeta ystävyytesikin hänen kanssa ja tee loppu koko jutulle lopullisesti, siitä sun paraneminen lähtee.

      Itse poikkesin tänne kysymään neuvoa omasta ikäerosta, olen 27 v ja miesystäväni 8 vuotta vanhempi ja minusta jo toikin ikäero on aika suuri ja pelottaa. Siksi olen itse ottanut etäisyyttä ja punninnut ikäeroamme.
      Edellisen kanssa oli 9 v ikäeroa ja huomasin alku ihastuksen jälkeen että olenkohan ihan täysillä ja se kaatui siihen että ikäero oli kuitenkin liian suuri meidän kohdalla.
      Nyt olen alkanut ajattelemaan onko 8 vuottakin liian suuri?

    • Kari 31 kohta

      30 kympin ikäerolla mies vois olla jo lapsillesi vaari.
      Isäsi on samanikäinen kun hän, katso isääsi ja ajattele voisitko esim olla sängyssä hänen ikäisensä kanssa joka on äitisi kanssa sängyssä.
      Mäkin ehdotan että unohda heti se mies,hae apua tai etsi sopivan ikäinen kaveri, niitä löytyy ihan kunnollisia ja komeita nuoria huomioonottavia miehiä.
      Tietääkö vanhempasi edes toimiasi.
      Mä vetäisi lättyyn koko ukkelia jos mahdollista.
      Lievästikin sanottuna alkaa olla pedofiilin hommia.
      Toivottavasti ei mene hämmentään kenenkään toisen nuoren tytön elämää vaikka eihän koira karvoistaan pääse. Voi helvetti!

    • Isä 48 vuotias

      Ikäero 10 vuotta puoli ja toisin on okoo,joillekki vielä 15v ihmisten kehityksen ja kehityksen puitteissa.

      Täällä oli kyllä järkyttävä ikäero 30 vuotta ,.Noin suuri ikäero on kaikkea muuta kuin tervettä touhua sekä nuoremmalta osapuolelta että vanhemmalta.

      Eikö kukaan huolehti nuoren lähimmäisen käyttäytymisetä, vanhemmat,kaverit ym tukipiiri. On kauhistuttavaa edes lukea tuollaista jopa joku toimii noin.

      Tollaisiin tapauksiin pitäisi laatia laki kielteinen jos kyseessä on esim tyttö 20 v ja ukko lähes 50v. Siinä loukataan jo nuoren identtiteettiä ja tulevaisuutta.
      Samaamieltä kuin joku täällä jo kommentoi,hae apua , pysy kaukana miehestä ja viittaa myös miehen pedofiiliseen käytökseen.

      Erijuttu jos nainen 60-70 ja mies 90-100 vuotiaita.

      Kunpa edes tytön vanhemmat tajuaisi mutta tuskin edes tietävät tosta suhteesta, jopa ihastunut ystävyyssuhde on vaarallinen.

    • nauraja 28

      Taitaa tämä jolla 30 :n ikäero olla vanhojen ukkojen "viihdyttäjä" kun nuoremmat miehet ei enään huoli. Tottakai osa vanhoista miehistä haluaa nuorta lihaa sänkyyn, se on sellainen narsistinen itsetunnon kohotus. Sitä ihan kun palaisi itse 30 v taaksepäin,kaivattuun nuoruteen kun ei ole pää pystynyt aikustumaan. Sinänsä sääli noin sairaita ihmistä.
      Mutta todennäköisesti juttu on provo tai tosiaanki lääkitys on pielessä.

    • äijämeiniki kimpassa

      Tule tyttö tänne,meitä on muutama äijä täällä molemminpuolin 50.
      Pidetään vähä hauskaa.

    • mc kovat äijät

      Mitä noista ikäeroista vaikka 30 vuotta. Me äijien kanssa ei niin tuijoteta niitä jos "hommat" toimii. Meillä on ollut muutama "pikkukiva" aina välillä. Olemme tatuoituja ja kännissä oikein mukavia. Kerho on mukava ja tutummaksi kun tulet niin meillä on tapana että kaikki on yhteistä.Kaverille kans. Tajuut sä h....

    • juzzajuu

      Nooh,äijät,älkääs nyt kakaraa kiusatko.
      Tunnen yhden tuon tyypin häiskän josta kakru kirjoitteli,ettei peräti sama häiskä.
      Syy on vain ja ainoastaan saada nuori tyttö. Vanhaa häiskää ei tällähetkellä kiinnosta kuin lähes alaikäiset.
      Kehuu kapakassa jatkuvasti saavutuksilla ettei hänelle kelpaa kenellä perse vuotaa.Ulos lentää aika usein. Pilkkaa nuorista horoista kuulee.Vie asuntoonsa kännissä olevia nuoria tyttöjä.
      Kaveri tatuoitu kaulaa myöten,laiha kun anorektikko,punk musta tynkä.
      Eronnut,poika liitosta , nainen jätti hänet väkivaltaisen ja sairaan käyttäytymisen takia ilmeisesti.Sairaseläkkeellä.
      Kannattaa olla varovainen. Tunnen häiskän kaveripiirin hyvin.
      Nuoria tyttöjä,alkoholia,välillä aineita,tappelua ja putkareissuja.

    • juzzajuu

      Kyseinen häiskä n.50 v ja piru soittaa viulua rintatatuoinnissa ja selässä lukee jotain,muutenki tatuoitu.
      Riisuutuu välillä kapakassa puseronsa ja näyttelee itseään. Varsinainen ääliö!
      Entinen rekkakuski.

    • nti 22

      heh heh,tuttu tapaushan taitaa olla. Tarpeeksi viinaa päässä niin käyttäytyy kun maailmanomistaja.Tunnistin paidan riisumisesta ja tatuoinneista ja anoreksiasta, jahtaa nuoria humalaisia naisia ja kovaääninen, ei kuuntele muita.
      Oikea riitapu kari . Käy ainakin T:ssa ja I-pubissa häiritsemässä.
      Varoittelen myös hänestä nuoret naiset.

    • piikku 25wee

      Mä 25 vuot lähden etsimään n.55 vuotiasta miestä.
      EI mene äälliin, mieluummin muutan asumaan kusiaispesään.
      Isäni ikäisen kanssa suhteeseen, olisi kyllä hulluuden ja pöljyyden huippu.
      Ei kai kukaan voi olla tosissaan. Tässä kohti saa kyllä nauraa:DDD tai itkeä.
      Onko kyllä niin tyhmä juttu että häpeän kirjoittajan puolesta naisena.

    • 21 Katja

      Mun isä on bändissä kitaristina ja tosi nuorekas ja hyvänäköinen, luettiin tätä, isä sanoi joka on 44 v ,ajattele jos sä Katja ihastuisit johonki lähes 50.seen niin saanhan viedä sun hoitoon. Annoin auliisti luvan. Olen 21 v ja seukkaan 22 vuotiaan ihanan pojan kanssa. Elämä on ihanaa!
      Älä tyttö tuhlaa elämääsi muumioihon! Häpeät itsekin kun tajuat todellisuuden.

    • aamuraa

      Voi vee, nyt sitten yrittää iskee nuoria tyttöjä. Ketään kunnollista ei koskaan saanut mukaan,aina joku humalainen alamaailman muija roikkui ja roikkuu. Vaihtelu virkistää tätä noin 50 v bimboa. Ähää ja plää. "hevoskylän" viirupää.
      Älä tyttö vaan mene retkuun jos olet itseäsi kunnioittava mutta jos olet noita yllämainittuja niin yksi herne sopii aina soppaan lisää.

    • teemu31 +1

      Joku järkevä nuori 20v naineen huutaa "Apua" kun ikäero on 10 vuotta.
      Tässä ketjussa yksi vähemmän järkevä kysyy 30v ikäerosta.
      Oletko ihan "pilvessä". Menee kyllä kaikkien hulluuksien ohi ja reippaasti.Yritä parantua.

    • Ikä on vaan numeroit

      Ikä on vaan numeroita?

      Ite olen nuorimies mutta voisin ottaa vanhemman naisen, mikäli se olisi suht nuorekkaan oloinen ja näköinen.
      Eikä vaan käyttäs hyväksi ja jättäs

    • kaikella rajansa!!!

      Ei se nyt ihan niin mene että ikä on vain numeroita kun kyse on ihmisistä.
      Jonkinlaista selväpäisyyttä pitää olla.
      15 v on jo älyttömän suuri ikäero mutta jossain tapauksessa voi toimia ja tennen varsinki kun vaihtoehdot oli vähissä.
      Nykyään se on onneksi harvinaisempaa ja tarjointa laadultaankin siedettävämpää.
      Mutta kun ylittää tonkin vielä niin vaikeuksia tulee eittämättä.
      20 vuotias kokeilee omia siipiiään ,50v jo katsoo tulevaa vanhuuttaan ja muistelee kokemuksiaan elämästään. Näin se vaan menee.
      Hyväksikäyttö on hyvin yleistä nuoria naisia kohtaan ja nämä vanhemmat miehet ovat lipeväkielisiä ja jotku jopa narsistisesti kuvittelevat olevansa ulkoiseti nuoeremman näköisiä.
      Kannaattaa laittaa ne rillit silmille kun katsoo niitä ryppyjä ja kurttuja peilistä ja sisäinen keho on myös vanhentunut iän myötä vaikka sitä on vaikea narsistin hyväksyä. Sama pätee vanhempiin naisiin jotka yrittää kymmeniä vuosia nuorempia poikia. Sairasta mielenlatausta pää täynnä. Ensin ollaan ystäviä olevinaan ,takaajatus on kuitenkin kaikkea muuta. Itsetunnon kohotus.

    • liuliouölga

      No, itse kolmekymppisenä tapailin friends with benefits järjestelyllä aika pitkään 16 vuotta vanhempaa naista, joka tosin oli aika nuorekas. Pelin henki toki oli selvä naisen puolesta alusta asti, suhdetta ei tule koskaan olemaan (jo esittely muutaman vuoden nuoremmalle pojalle olisi ollut liikaa), mutta harmi kyllä kaikki todellakin toimi loistavasti, eikä se kummankaan puolelta pelkkä panosuhde ollut.

    • hullujussimooses 50v

      Sen nyt on sama onko 10-50 v ikäero, ihmiset elää kun somorossa ja komorossa,ei mitään tajua mistään, suhteellisuuden taju on kuin mädäntynyt peruna laarissa.Itää ei idä jne..:) Pääasia että vanhat ukonkääkät saa nuorta lihaa . Irwinin sanoin :oi oi kunpa olis nuori ja naiset ihannois..:DDDDD..no Irwin kyllä tajusi,toisin on nyt.

    • sopisi isäksi

      Meillä mieheni kanssa on 25 vuotias tyttö, mieheni on 45 vuotias ja minä itse 41 vuotias. Tuntuisi ihan sairaalta jos tyttömme olisi ihastunut liki 50 vuotiaseen mieheen.
      Mitä tuon tyttöressun päässä on pahasti vialla,sanoi meidän tyttömme joka seurustelee 28 vuotiaan miehen komistuksen kanssa.

      • 13+11

        Mikä sinä olet sanomaan, mitä toiset tekevät. Minä olin kaverin ja sen tyttären ja sen tyttökavereiden kanssa risteilyllä. Jotenkin se kaverin tytär (17v) alkoi pitämään minusta, pummaili minulta paukkuja ja tupakkaa, osti ensimmäisen pusulla. Pitivät minua alle 40 kymppisenä, olin 46v. Tuli aamulla hyttiin, alkoi kyselemään kaikenlaista, olenko valmis jos se tulee. Kyselivät olenko suomalainen. Kaverini, tytön isä, oli yläpunkassa. Tytär alkoi nojaamaan minun jalkoihin ja sanoi voi että, kun ei voitu tehdä mitään.

        Seuraavalla risteilyllä kyseli minulta miten menee ja vähän vittuili, kun kysyi,minne lähdin sieltä hytistä edellisellä kerralla. Ja tyttö on hyvännäköinen.

        Kaverilleni (tytön isälle) tuli vähän yllätyksenä tämä juttu, koska hän on aina itse tehnyt mitä haluaa, tyttärensä tyttökavereidenkin kanssa. Nyt hän oikesti on varovainen etten minä tapaisi hänen tytärtä. Ja meillä on ikäeroa 30 vuotta.
        Ja hän oikeasti olisi halunnut harrastaa seksiä minun kanssa. Tykkäsi minusta, olen ikäistäni nuoremman näköinen ja kasvoni olleet aina naisiin vetoavat, lisäksi olen jatkuvasti harrastanut liikuntaa ja ravitsemus ollut hyvä.

        Minä tykkään siitä, kun ihmiset kunnioittavat toisiaan, miksi muuten olla toisen kanssa. Ja kyllä suurellakin ikäerolla voi ainakin hyvää seksiä harrastaa, vaikka yhteenmeno arveluttaisikin. Se on kahden aikuisen ihmisen keskinäinen asia.

        Jos löytyy kaksi noin samanikäistä ihmistä, jotka kunnioittavat toisiaan ja pystyvät siihen, silloin kannattaa olla yhdessä ja vaikka mennä naimisiin.


      • Rina 27
        13+11 kirjoitti:

        Mikä sinä olet sanomaan, mitä toiset tekevät. Minä olin kaverin ja sen tyttären ja sen tyttökavereiden kanssa risteilyllä. Jotenkin se kaverin tytär (17v) alkoi pitämään minusta, pummaili minulta paukkuja ja tupakkaa, osti ensimmäisen pusulla. Pitivät minua alle 40 kymppisenä, olin 46v. Tuli aamulla hyttiin, alkoi kyselemään kaikenlaista, olenko valmis jos se tulee. Kyselivät olenko suomalainen. Kaverini, tytön isä, oli yläpunkassa. Tytär alkoi nojaamaan minun jalkoihin ja sanoi voi että, kun ei voitu tehdä mitään.

        Seuraavalla risteilyllä kyseli minulta miten menee ja vähän vittuili, kun kysyi,minne lähdin sieltä hytistä edellisellä kerralla. Ja tyttö on hyvännäköinen.

        Kaverilleni (tytön isälle) tuli vähän yllätyksenä tämä juttu, koska hän on aina itse tehnyt mitä haluaa, tyttärensä tyttökavereidenkin kanssa. Nyt hän oikesti on varovainen etten minä tapaisi hänen tytärtä. Ja meillä on ikäeroa 30 vuotta.
        Ja hän oikeasti olisi halunnut harrastaa seksiä minun kanssa. Tykkäsi minusta, olen ikäistäni nuoremman näköinen ja kasvoni olleet aina naisiin vetoavat, lisäksi olen jatkuvasti harrastanut liikuntaa ja ravitsemus ollut hyvä.

        Minä tykkään siitä, kun ihmiset kunnioittavat toisiaan, miksi muuten olla toisen kanssa. Ja kyllä suurellakin ikäerolla voi ainakin hyvää seksiä harrastaa, vaikka yhteenmeno arveluttaisikin. Se on kahden aikuisen ihmisen keskinäinen asia.

        Jos löytyy kaksi noin samanikäistä ihmistä, jotka kunnioittavat toisiaan ja pystyvät siihen, silloin kannattaa olla yhdessä ja vaikka mennä naimisiin.

        13 11, ihminen voi olla sairas mutta sä olet sekä sairas että nuppivikanen, onko lääkkeet jäänyt ottamatta jo pitemmän aikaa. Hyi helvetti mikä kuvotus.


      • 13+11
        Rina 27 kirjoitti:

        13 11, ihminen voi olla sairas mutta sä olet sekä sairas että nuppivikanen, onko lääkkeet jäänyt ottamatta jo pitemmän aikaa. Hyi helvetti mikä kuvotus.

        Huom! Tyttö tuli minun punkkaan toisesta hytistä. En tehnyt mitään. Vielä tuli juttelemaan toisella risteilyllä, en tehnyt mitään. Minua jahtaa työpaikalla nainen, en tee mitään. Minulla on vakiosuhde. Millaiseksi kuvittelet minut? Olen n.80kg 187 cm. Harrastanut ikäni kuntoilua. Minulla on sixpack, eikä se tarkoita olutta. Vittu minua vituttaa juuri tuollaiset naiset, jotka luulevat tietävänsä ja määräävänsä kaiken. Minä en tanssi naisten pillien mukaan ja kehoitan muitakin miehiä tekemään niin. Jos minun muna ei kelpaa, saa lähteä ja mahdollisimman nopeasti.


    • 46v Mies"""%%%

      HAITTAA HAITTAA HAITTAA
      EN ole niin pipipää että alkaisin suhteeseen alle 35- vuotiaan naisen kanssa.
      Olen sentään täysijärkinen ja kokoinen . 187 /81 ja älykkyys osamäärä huipussa.
      Sitäpaitsi komeakin.
      Repikää siitä ukkorääpäleet !

    • bftht

      Kysy ex-mieheltäsi.

    • samasta aiheesta
    • surullista kertoa

      Kerronpa tässä kuinka kävi yhdelle tutulle 22 vuotiaalle neitoselle joka alkoi seukkaan 18 vuotta vanhemman miehen kanssa ja neitonen tällähetkellä mielisairaalassa.
      Mies kahlitsi neitosen täysin, ei saanut jutella ,hymyillä entisille miespuolisille ystäville, ei edes entisille työkavereille eikä koulukavereille.
      Milloin oli meikkiä liikaa ja liian paljastavat vaatteet kaupassa käydessä, t-paita ja farkut.
      Jatkuva kyttääminen jos joku soitti, vaikka edes tyttökaveri. Neitonen joutui laittamaan kaikki välit poikki kaikkien kanssa.
      Omistautui miehelle, sitä kesti alle vuoden ja neitonen vietiin hoitoon,en kerro mitä teki mutta hermot petti pahasti.
      Mies jatkaa edelleen metsästystä nuoriin naisiin. Kuka on seuraava uhri.
      Miksi kirjoitan tämän.
      Varoitukseksi, vaikka suuren ikäeron omaava mies lupaa kuun taivaalta ja ylistää sua maasta taivaseen, älä mene lankaan.
      Elämäsi voi olla mennyttä.

    • Karin 21v

      Sama kävi lähes itselleni.
      Itse 21 v ja miesystäväni jos niin voi sanoa 37 vuotta.
      Ei ollut omaa elämää ollenkaan. Tunsin olevani kuin häkkiin joutunut rotta.
      Alku meni jotenki mutta 2 kk:den seurustelun jälkeen helvetti pääsi irti.
      Menetin kaikki ystäväni,varoittivat kyllä suuresta ikäerosta mutta en uskonut kun olin niin tyhmä.
      Onneksi eräs ystäväni ei hylännyt mua miehen kielloista huolimatta.
      Väkivalta sekä henkinen että ruumiillinen alkoi,ystäväni repi minun pois suhteesta muuten olisin hullujenhuoneella nyt.
      Ja niin hauska kuin tämä mies oli niin kauan kun sai mut ns kiikkiin.
      Ei enää koskaan vanhoja skitsoja elämääni.
      Nyt olen jo vuoden ollut 26 vuotiaan miehen kanssa ja ai kun elämä on ihanaa ja se vapaus hengittää ja rakastaa oikeesti on sanoinkuvaamatonta.
      Miksi vanhat ukot yrittää keinoin millä hyvänsä vangita ja pilata nuoren naisen elämän. Nyt tiedän,olin näyttelykappale hänen itsetunnon kohotukseen.
      Kauheaa aikaa.
      Tytöt älkää pilatko elämäänne!!!!!!!!!!!!!

    • pelastunut elämälle

      Mustasukkaisuus on se helevetti joka alkaa riivaamaan miestä.
      Olin 27 ja mies 42.
      Kieltoja alkoi tippua pukkuhiljaa.
      Kaikista pahinta oli kun omistin koiran. Alkuun se oli hienojuttu hänestä ja ihaili ja ulkoilutti sitä mutta muuttui äkkiä. Oli mustasukkainen jopa koiralleni, halin koiraani hänen mielestä enemmän kuin häntä,hänen mielestä koira oli minulle tärkeämpi kuin hän,sain kuulla kuinka nuolen koiraa ym sairasta.
      Silloin silmäni avautui täysin ja tajusin sairaan mustasukkaisuuden ja tiesin että tilanne vain pahenee ajanmyötä.
      Erosin hänestä ja jälkeenpäinki sain kuulla kuinka rakastin koiraani enemmän kuin häntä, alkoi jo sairaasti puhua että anna sen koiran nuolla itseäni jokapaikasta. Ajattelin kuinka sokea olin ollut hänen suhteen mutta hän osasi alussa vetää pisteet kotiin ja kihlasormuksen oston jälkeen helvetti nousi. Kuvitteli että nyt olen kiikissä ja hänellä on valta.
      Ihanasta miehestä ilmaantui sisäinen piru ja näyttelimistä hän ei jaksanut enään jatkaa. Eli kaikki oli pelkkää shoukkia alkuaikana.
      Sain myös selville hänen sukunsa taustat ja se oli piste iin päälle.
      Sieltä löytyi kaikenlaista,tappoja,itsemurhia,skirsofreeniaa,eroja,alkoholiongelmia ym.
      Nyt jälkeenpäin olen pelännyt mitä minulle olisi tapahtunut jos en olisi tajunnut lähteä,olisin ehkä jo maan alla.
      Ikuisen pelon jätti mutta olen hakenut pelkooni hoitoa ja nyt asiat ovat okoo ja elämä näyttää valoa. Ei enään ikinä kukaan isolla ikäerolla tule höynäyttään mua oli jätkä alussa kuinka ihana. Sairas luonne sieltä ilmaantuu jossainvaiheessa.

    • Ei se sitten haittaa, jos sitä ei ole kvoin paljon, mutta tuo menee jo yli ymmärryksen. Hyvää äitienpäivää sinnekin.

    • edes hiukan älliä

      Kun ikäero like 30 vuotta,siitä on pliisua aloittaa ja pudottaa pikkuhiljaa 20 vuotta pois. Seisontavaikeuksia,virtasaamista jatkuvasti, vanhemmalla alkaa ja rypyt, pyllykin alkaa kutistuu niinkuin kikkelikin ,otsalohko alkaa pitenemään. Nuorikolla menohalut alkaa alapäässä kutkuttaa ikäistään sälliä . Totuus on julmaa mutta siihen ei löydy parannuskeinoa. Ai ai niitä rantsupoikii kesällä.

      • 13+11

        Kysymys onkin siitä, saako kaksi aikuista ihmista ilman pakottamista tehdä mitä haluavat.

        Minua ärsyttä tässäkin ketjusssa naisten suorittama arvostelu, määrääminen jne. Kyllä miehet tekevät paljonkin naisten ja parisuhteen eteen. Rakentavat talot, laittavat kesämökit. Miehet ovat usein suhteessa, joka ei toimi ja sitten nainen sanoo, että se ei toimi, koska seksi ei enää toimi. Sitten tulevat ne ensimmäiset pettymykset ja niistä ylitsepääseminen. Ei se mitään, pitäisi vain erota ajoissa tai sitten kunnioitetaan avioliittoa. Mutta minua ärsyttää tämä naisten mollaava asenne. Jos ette enää halua seksiä saman miehen kanssa, antakaa miehen mennä ja etsikää itse uusi.

        Vielä lopuksi, jos joku julkkis, kuten Brad Pitt, joka on yhtä vanha kuin minä, on nuoremman kanssa, mitä siitä sanotte? Luultavasti ihailette ja pidätte häntä miesten miehenä. Mutta minä olen, "Hyi helvetti mikä kuvotus", lainaus tuolta aikaisemmasta viestistä. Entä mitä sanotte Huge Hefneristä? Vastaus, "sillä täytyy olla kova mieskunto". Tuolla muualla maailmassa on naisia (oma kokemus), jotka ovat rehellisiä itselleen ja toisille. Ne eivät olekaan valohoitoa tarvitsevia, pimeän kaamoksen luomuksia.


    • Jalmari isopenna

      Papparainen taas kierii itsesäälissä:))))
      Kai sä nyt kuvittelet olevasi B.Pitt...kuka seuraavaksi....Tippavaaran Iso Isäntä...Ohoo sanoi Eemeli...Kato lisää elokuvia ja lue Seiskaa.

      • 13+11

        En minä mitään kuvittele. Enkä katso elokuvia, enkä lue seiskaa, en lue mitään. Mitä eroa on meillä ja Brad Pittillä? Pidätkö itseäsi jotenkin huonompana kuin Brad Pitt?


    • örkki-erkki

      Ja mie olen Kuningas ELVIS, lanteet heiluu, tunnistin itseni Jallusta.
      Sie olet pranddi pitt. hellurei,Oscargaalassa tavataan.

    • juxan 37

      Tuli ihastuttua 24-v tyttöseen,itse olen 37.
      Pahus,tyttö sanoi olen liian vanha vaikka olen nuorekas hoikka ja jopa komeakin mies.:)
      Huomasin kyllä että eipä meillä yhteistä olis ollutkaan kun hetken hurmiota.
      Eri ikäinen kaveripiiri ym.
      Kimpassa nyt 34vuotiian naisen kanssa ja kyllä rules kaikki.
      Kyllä se ikäero jos menee yli 10 vuotta määrätyssä iässä on kaikinpuolin aika mielikuvitus touhua. Ehkä sitten vanhemmalla iällä about 60-70 v voi jopa 15vuoden ikäero toimia mutta sekin on kyllä maximi ,muuten menee kyllä hyväksikäytön puolelle .

      • älä yleistä!

        ei se aina oo hyväksikäyttöä, jos vanhempi mies ihastuu nuoreen naiseen! tosi mustavalkosta ajattelua!


    • jolienna

      Olin itse aikaisemmin myös sitä mieltä, että ikäeroa ei saa missään nimessä olla enempää kuin 10 vuotta ja sekin on jo liikaa..mutta, joskus on pakko muuttaa mielipiteitään ja tehdä niinkuin sydän sanoo. Ihastuin mieheen joka on minua 14 vuotta vanhempi. Minä 33 ja hän 47.
      Ikäeroa ei edes huomaa eikä sitä tule ajateltua. Tiedän vain sen, että meillä on hauskaa yhdessä ja loistavaa seksiä :) Iällä ei ole mitään väliä silloin, kun kyseessä on kaksi aikuista ihmistä. Miksi iän pitäisi olla este onnellisuudelle?

      • ballerina

        Olen sitä mieltä että rakkaus ei katso ikää jos jutut vaan toimii. 12 vuotta on mikä mulla menee ikäeron maximi raja. Olen 38 vuotta enkä pikku teinityttöjä tuijota bussissa. 20-30 v ikäeroa ei ole oikein järkevää ja normaalia myöskään minunkaan mielestäni.


    • Suosittu

      Outoa kirjoittelua. Olen itse 45 mies enkä pidä minusta kiinnostuneita alle 30 v naisia sairaina tai epänormaaleina. Jos synkkaa, niin ikäeroa en pidä esteenä suhteelle. Kokemusta itselläni ei ole kuin viiden vuoden ikäerosta, mutta en ajattele ensimmäisenä naisen kohdatessani, minkä ikäinen hän on (olen huono arvioimaankaan naisen ikää) vaan, millainen persoona hänellä on ja millä tavalla hän osoittaa kiinnostustaan, jos niin käy.

      Tulevaisuudessa minulla voi siis hyvinkon olla nuori kumppani tai sitten ei. Tuntuisi oudolta, jos sinkkumiehenä karsisin naisseuraani nuoren iän perusteella. Ihmisillä vaikuttaa olevan ennakkoluuloja toisenlaisia ratkaisuja kohtaan kuin, mihin ovat itse tottuneet.

      • BEM

        Juu olen saman ikäinen ja nainen, jonka kanssa tapailen on 14 v. nuorempi ja edellinen oli 13 vuotta nuorempi.

        Kummatkaan eivät mielestäni ole päästään vialla, vaan itseasiassa korkeakoulutettuja fiksuja naisia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mukavaa sunnuntai päivää

      Kirsille ja mukaville ihmisille jos täällä enää ovat. 😊☕🌞🍁🧡 Jos eivät ole, niin sitten poistun.
      Ikävä
      329
      1564
    2. Milloin on kaivattusi nimi päivä?

      Otsikossa kysymys. Osumien kautta illaksi viä treffeille 💁💁💁
      Ikävä
      67
      1235
    3. Alan kyllästyä ihmisiin

      Hyvää yötä ja loppuiltaa. ☀️🥱🌌💤🌃✨🍁👍👎👐🫶🖖🧟‍♀️🫅🏼❄️💫
      Ikävä
      176
      1077
    4. Vanhan Mestarin porttikieltolaiset?

      VM lopettaa ja uutta tulee tilalle. Onnea uudelle yrittäjälle! Tuli vaan tuossa mieleen, että säilyvätkö vanhat porttiki
      Suomussalmi
      35
      1033
    5. Mitä pidät

      Siitä että suhde alkaa pettämisen kautta
      Ikävä
      146
      966
    6. Sofia Virta sanoi totuuden suoraan....

      ....Suomessa ei tarvita Persuja maamme taloutta hoitanaan. Hyvin sanottu.
      Maailman menoa
      322
      947
    7. Machokultti vai tasa-arvoa

      Oikein hyvää päivää kaikki Vedatietäjät ja Hare Krishnat! Tarkoitukseni ei ole provosoida vaan monen pettymyksen jälkeen
      Hindulaisuus
      265
      890
    8. Kimmeliin yöksi?

      Sopii minulle, mutta en tiedä sopisiko se sinuun.
      Ikävä
      64
      872
    9. Venäjän ydinaseet??

      Tuntuvat olevan muutamille jonkinlainen lähes seksuaalinen fantasia ja kierouma. Uskonnollinen (?) fetissi. Niillä sit
      Maailman menoa
      235
      848
    10. Millon näit kaivattusi viimeksi? Missä??

      saitko vihdoin kerrottua häälle mitä tunnet? Oliko hetki lämmin vai kylmä.
      Ikävä
      28
      720
    Aihe