Hyvä blogi

goddeloos

9

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olipa tädillä asiaa.

• herttainenhertta

Tuo on todella hyvä kirjoitus. Greta Christinan kirjoituksia lukiessani ajattelen usein, että noin juuri minäkin sen näen, mutta en olisi koskaan osannut pukea sitä niin hyvin sanoiksi. Pidän erityisesti näistä:

http://gretachristina.typepad.com/greta_christinas_weblog/2009/02/shut-up-thats-why.html
      http://www.alternet.org/belief/149588/no,_atheists_don't_have_to_show_"respect"_for_religion/?page=entire

Ja vihaisuusteeman jatko-osa on myös hyvä:

http://gretachristina.typepad.com/greta_christinas_weblog/2007/10/atheists-and--1.html

Minä ihmettelen tuota hurskaiden intoa syyttää atteja vihaisuudesta. Jos he eivät itse ole vihaisia, niin heillä on kyllä pää syvällä pensaikossa. Sen verran paljon maailmassa on vääryyttä, julmuutta, epäoikeudenmukaisuutta, epätasa-arvoa, pahuutta ja kaiken sen mahdollistavia ihmisiä. Itse asiassa olen vihainen kaikille, jotka eivät ole vihaisia. Ottakaa se pää sieltä pensaikosta ja katsokaa ympärillenne!

• goddeloos

"Greta Christinan kirjoituksia lukiessani ajattelen usein, että noin juuri minäkin sen näen, mutta en olisi koskaan osannut pukea sitä niin hyvin sanoiksi."
        - Samaa ongelmaa. Välillä aivot laukkaa sellaista kyytiä ettei edes itse pysy perässä... Saatika pukea ajatuksia siinä kyydissä edes sanoiksi :)

"Minä ihmettelen tuota hurskaiden intoa syyttää atteja vihaisuudesta. Jos he eivät itse ole vihaisia, niin heillä on kyllä pää syvällä pensaikossa."
        - Ja sitä päätä ei sieltä helposti pois saa.

"Sen verran paljon maailmassa on vääryyttä, julmuutta, epäoikeudenmukaisuutta, epätasa-arvoa, pahuutta ja kaiken sen mahdollistavia ihmisiä. Itse asiassa olen vihainen kaikille, jotka eivät ole vihaisia. Ottakaa se pää sieltä pensaikosta ja katsokaa ympärillenne! "
        - Itseäni raivostuttaa ehkä eniten uskontojen ja uskovaisten tekopyhyys. Helppo tuomita toisia oman uskon(tonsa) perusteella mutta ei ole kykyä itse katsoa peiliin...

• +++++++++++++++

Hyvin kirjoitettu ja hyvä, että löytyi kohtia joita en ollut ennen tajunnut.

• Sairaanhoitsukka.

Hyvää kirjoittelun kirjoittelua, että kirjoitettuluttaa.

• Sairaanhoitsukka. kirjoitti:

Hyvää kirjoittelun kirjoittelua, että kirjoitettuluttaa.

Sanoppa muuta.

• Tiukka blogi.

• sviddu nääs

Olen vihainen, ettei hän kirjoita suomeksi.
      Olen vihainen, ettei maailman kouluissa ole oppiaineena pakkosuomi.
      Olen vihainen, ettei pakkosuomea opeteta etenkin Putinille, joka on varsinainen pulPutin. Voi hemPutin simPutin rasPutin!
      Olen vihainen, etten ole hyvällä tuulella.

• Tuon tätin blogista saa halutessaan runsaaasti materiaalia, joskin uskonnollinen ympäristö ei täällä ole tietenkään yhtä sairas kuin USA:ssa.

Pari pätkää malliksi tuosta loistavasta blogista suht vapaasti käännettynä:

Olen vihainen, että 41. presidentti Yhdysvalloissa, George Herbert Walker Bush sanoi ateisteista, minun elinaikanani, "Ei, minusta ateisteja ei pitäisi pitää kansalaisina, eikä heitä pitäisi pitää isänmaallisina. Tämä on yksi kansakunta Jumalan alaisuudessa."
      Minun presidenttini? Ei, en äänestänyt häntä, mutta hän oli silti minun presidenttini, ja hän sanoi, että uskonpuutteni takia minua ei pitäisi pitää tämän maan kansalaisena.

Olen vihainen koska lähes puolet amerikkalaisista on kreationisteja. Eikä mitään pehmeitä, "Jumala_puuttui_evoluutioon" kreationisteja, vaan tiukkoja nuorenmaan "Jumala_loi_ihmisen_10'000 vuotta_sitten" kreationisteja.

Ja evoluutiosta: Olen vihainen, koska koulujen johtokunnat kaikkialla tässä maassa - 82 vuotta Daytonin apinaoikeudenkäynnin jälkeen - kuluttavat aikaa, rahaa ja resursseja taisteluun saadakseen opettaa evoluutiota kouluissa.
      Koulujen johtokuntia ei ole varsinaisesti lastattu ajalla, rahalla ja resursseilla ja kaikki se aika, raha ja resurssit, jotka se kuluttaa tuohon typerään taisteluun on pois, tiedäthän, opetuksesta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      39
      3695
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      99
      1748
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      136
      1625
    4. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1610
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      97
      1371
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      30
      1276
    7. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      297
      1176
    8. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      57
      1135
    9. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      127
      1031
    10. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      271
      1011
    Aihe