Hyvä blogi

goddeloos

9

227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olipa tädillä asiaa.

• herttainenhertta

Tuo on todella hyvä kirjoitus. Greta Christinan kirjoituksia lukiessani ajattelen usein, että noin juuri minäkin sen näen, mutta en olisi koskaan osannut pukea sitä niin hyvin sanoiksi. Pidän erityisesti näistä:

http://gretachristina.typepad.com/greta_christinas_weblog/2009/02/shut-up-thats-why.html
      http://www.alternet.org/belief/149588/no,_atheists_don't_have_to_show_"respect"_for_religion/?page=entire

Ja vihaisuusteeman jatko-osa on myös hyvä:

http://gretachristina.typepad.com/greta_christinas_weblog/2007/10/atheists-and--1.html

Minä ihmettelen tuota hurskaiden intoa syyttää atteja vihaisuudesta. Jos he eivät itse ole vihaisia, niin heillä on kyllä pää syvällä pensaikossa. Sen verran paljon maailmassa on vääryyttä, julmuutta, epäoikeudenmukaisuutta, epätasa-arvoa, pahuutta ja kaiken sen mahdollistavia ihmisiä. Itse asiassa olen vihainen kaikille, jotka eivät ole vihaisia. Ottakaa se pää sieltä pensaikosta ja katsokaa ympärillenne!

• goddeloos

"Greta Christinan kirjoituksia lukiessani ajattelen usein, että noin juuri minäkin sen näen, mutta en olisi koskaan osannut pukea sitä niin hyvin sanoiksi."
        - Samaa ongelmaa. Välillä aivot laukkaa sellaista kyytiä ettei edes itse pysy perässä... Saatika pukea ajatuksia siinä kyydissä edes sanoiksi :)

"Minä ihmettelen tuota hurskaiden intoa syyttää atteja vihaisuudesta. Jos he eivät itse ole vihaisia, niin heillä on kyllä pää syvällä pensaikossa."
        - Ja sitä päätä ei sieltä helposti pois saa.

"Sen verran paljon maailmassa on vääryyttä, julmuutta, epäoikeudenmukaisuutta, epätasa-arvoa, pahuutta ja kaiken sen mahdollistavia ihmisiä. Itse asiassa olen vihainen kaikille, jotka eivät ole vihaisia. Ottakaa se pää sieltä pensaikosta ja katsokaa ympärillenne! "
        - Itseäni raivostuttaa ehkä eniten uskontojen ja uskovaisten tekopyhyys. Helppo tuomita toisia oman uskon(tonsa) perusteella mutta ei ole kykyä itse katsoa peiliin...

• +++++++++++++++

Hyvin kirjoitettu ja hyvä, että löytyi kohtia joita en ollut ennen tajunnut.

• Sairaanhoitsukka.

Hyvää kirjoittelun kirjoittelua, että kirjoitettuluttaa.

• Sairaanhoitsukka. kirjoitti:

Hyvää kirjoittelun kirjoittelua, että kirjoitettuluttaa.

Sanoppa muuta.

• Tiukka blogi.

• sviddu nääs

Olen vihainen, ettei hän kirjoita suomeksi.
      Olen vihainen, ettei maailman kouluissa ole oppiaineena pakkosuomi.
      Olen vihainen, ettei pakkosuomea opeteta etenkin Putinille, joka on varsinainen pulPutin. Voi hemPutin simPutin rasPutin!
      Olen vihainen, etten ole hyvällä tuulella.

• Tuon tätin blogista saa halutessaan runsaaasti materiaalia, joskin uskonnollinen ympäristö ei täällä ole tietenkään yhtä sairas kuin USA:ssa.

Pari pätkää malliksi tuosta loistavasta blogista suht vapaasti käännettynä:

Olen vihainen, että 41. presidentti Yhdysvalloissa, George Herbert Walker Bush sanoi ateisteista, minun elinaikanani, "Ei, minusta ateisteja ei pitäisi pitää kansalaisina, eikä heitä pitäisi pitää isänmaallisina. Tämä on yksi kansakunta Jumalan alaisuudessa."
      Minun presidenttini? Ei, en äänestänyt häntä, mutta hän oli silti minun presidenttini, ja hän sanoi, että uskonpuutteni takia minua ei pitäisi pitää tämän maan kansalaisena.

Olen vihainen koska lähes puolet amerikkalaisista on kreationisteja. Eikä mitään pehmeitä, "Jumala_puuttui_evoluutioon" kreationisteja, vaan tiukkoja nuorenmaan "Jumala_loi_ihmisen_10'000 vuotta_sitten" kreationisteja.

Ja evoluutiosta: Olen vihainen, koska koulujen johtokunnat kaikkialla tässä maassa - 82 vuotta Daytonin apinaoikeudenkäynnin jälkeen - kuluttavat aikaa, rahaa ja resursseja taisteluun saadakseen opettaa evoluutiota kouluissa.
      Koulujen johtokuntia ei ole varsinaisesti lastattu ajalla, rahalla ja resursseilla ja kaikki se aika, raha ja resurssit, jotka se kuluttaa tuohon typerään taisteluun on pois, tiedäthän, opetuksesta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      25
      2490
    2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      55
      1806
    3. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      11
      1224
    4. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      299
      1077
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259
      992
    6. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      903
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      56
      884
    8. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      9
      807
    9. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      48
      793
    10. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      111
      785
    Aihe