on jo havaittavissa joidenkin kirjoittelijoiden taustalla.
Varsinkin puskiksien,mistä löytyy näitä rikkiviisaita,kun pilkku on väärässä paikassa,tai joku kirjain puuttu,niin haloo,olet pelkkä ääliö.Tämä tietääkseni on seisemänkymppistenpalsta ja ne mielipiteet toivon myöskin ovat sitä ihteään,siis meidän omiamme Ritu
Tuntuu,että nettiriippuvuus
33
592
Vastaukset
- hei haloo
nyt kyllä kuvittelet, kuka ja milloin on kirjoitusvirheistä huomauttanut. Päinvastoin , monet ovat sanoneet, ettei haittaa mittään, ihan piristäviä vaan ovat.
- lumperi ite
voi voi kuules ihan nikillä eräs palstalle vakituiseen kirjoittaja lateli sanojen välit ja pilkut ymym..'
kyllä löytyy - lukuhalu niihin menn
lumperi ite kirjoitti:
voi voi kuules ihan nikillä eräs palstalle vakituiseen kirjoittaja lateli sanojen välit ja pilkut ymym..'
kyllä löytyyOn huomattu, ärtyvyys on lisääntynyt. Lähdetään jo aloituksessa epäkohtia vaatimaan korjattavaksi.
Aivan ala-arvoisiksi on monet ketjut menneetkin, kiukku puretaan henkilöihin, joiden mielipidettä ei saada mukaan omaan ahtaaseen näkemykseen.
Hellittää pitäisi päivät pitkät istumisesta koneen ääressä, ja uusien samanlaisten ketjujen pakkosyötöllä.
Hyvin ikäviä ovat jotkut olleet! lukuhalu niihin menn kirjoitti:
On huomattu, ärtyvyys on lisääntynyt. Lähdetään jo aloituksessa epäkohtia vaatimaan korjattavaksi.
Aivan ala-arvoisiksi on monet ketjut menneetkin, kiukku puretaan henkilöihin, joiden mielipidettä ei saada mukaan omaan ahtaaseen näkemykseen.
Hellittää pitäisi päivät pitkät istumisesta koneen ääressä, ja uusien samanlaisten ketjujen pakkosyötöllä.
Hyvin ikäviä ovat jotkut olleet!viipyillä koneella tänään,nivelrikkoineen polvi tulehtui ja pakonsanelemana olen lähes liikuntakyvytön.
Aivot toimii ja mukava ottaa noita herjoja vastaan,että antaa tulla lunta tupaan,jos teillä ihan on omiakin ajatuksia,niihin tusinatuotteisiin jotka tulevat vain ja ainoastaan tietyltä taholta alkaa olla yltäkylläisyydenlaari täynnä- ,,,,,,,,
lumperi ite kirjoitti:
kyllä löytyyon se,,,,,, se on se pilkun-nussija ,,, kai sillä ei muita rakkaita ole heh,,,,,,
- se on jo !
,,,,,,,, kirjoitti:
on se,,,,,, se on se pilkun-nussija ,,, kai sillä ei muita rakkaita ole heh,,,,,,
Ja piru etsii uusia uhreja sadistisille mielihaluilleen! Vielä on loppusi surkea ja se on oikein!
- hiu hie
niiden ihmisten kohdalla, joilalon aikaa kytätä toisten kijoittelua, niinkuin nyt sinä esimerkiksi..
- jjoutava
on joo koko ajan saa pelätä nimittelyä, tyhmä, on lievää, mutta pakko on lukea täällä jos kuitenkin joku on nimitelly ja toinen asia on jos jollakin on täällä ongelmia niin minähän voin hyvässä lykyssä saada ongeman ratkeamaan, sitten oman yksinäisyyden voi saada kaikkonemaan kun kuvittelee että nuo nettiriippuvaiset tarvisevat minua, vaikkapa purkautuakseen syytämällä huonoja sanoja minun niskaan. Helpotti kummasti.
- sinisirkku-
jjoutava kirjoitti:
on joo koko ajan saa pelätä nimittelyä, tyhmä, on lievää, mutta pakko on lukea täällä jos kuitenkin joku on nimitelly ja toinen asia on jos jollakin on täällä ongelmia niin minähän voin hyvässä lykyssä saada ongeman ratkeamaan, sitten oman yksinäisyyden voi saada kaikkonemaan kun kuvittelee että nuo nettiriippuvaiset tarvisevat minua, vaikkapa purkautuakseen syytämällä huonoja sanoja minun niskaan. Helpotti kummasti.
Olipa humanitääristä ajatusta Jjoutavaisella:D Sinä se oletkin kehittänyt ihan oman joviaalisen filosofian!
Niinhän sitä pitäisikin, minuakin usein naurattaa, mutta tosi k
iukkuinen vastapelaaja suuttuu siitäkin, kun ei näe huumoria silloin. Joskus tuntuu, että onko otettava niin vereslihalla epäkohtia elämässä. Täällä kun ei niitä saa oikaistua millään:D
Yleensä en ole osallistunut aikoihin, paitsi puolustautumaan, kun luullaan minun olevan kaikkien kirjoitusten takana. Mutta jos tapella joku haluu niin onhan saanut sitä:D jjoutava kirjoitti:
vaikka en konetta ollut avannut, kolmeen kuukauteen,niin jo vain siinä sitä tuleekin mieleen,kuka täällä kehtaa vetää roolileikkejä.Minä savolainen om hoistu kerkeäisin siivoamaan toisten komeroita,kun omatkin siivoamatta.Ja se juoppo-ämmä ja valehteleva,kaikenkaikkiaan,jos tämä on sitä keskustelua,niin sanoudun ulos koko lafkasta
jjoutava kirjoitti:
Meillä nisäkäslajin edustajilla emon nisän vaistomainen etsiminen on kaiken elämän perusta. Noissa eläintarhadokkareissa näkee tapauksia, ettei pentuparka osaa imeä emoaan.
Tuttipulloruokinnaksihan tuo pikkupösilön osalta menee.
Viime viikolla tuli filmi ruåttalaisesta Djurgårdenin eläintarhasta. Kaunis hoitajatyttö syötti suden penikkaa sylissään. Tässä kuiten ehkä emo ei jotenkin ominut pikkuhukkaa omakseen. Söpö fiilis sii!
Itsekin riippuvuus l. addiktikierteessä elämänikäni marinoitunut arvelee, että jotain aivan varsavaiheessa menee pieleen kun takertuu kuin särki verkkoon peleihin juomisiin ja sitä rataa.
Ei tässä jaksa näin rankoista aiheista rutkuttaa. Roikutaan ja riiputaan edelleenkin - Ja Aman kipeille kehon jäsenille 'hokmannin tippoi' ja tervehtymistä.- ss selittelee
sinisirkku- kirjoitti:
Olipa humanitääristä ajatusta Jjoutavaisella:D Sinä se oletkin kehittänyt ihan oman joviaalisen filosofian!
Niinhän sitä pitäisikin, minuakin usein naurattaa, mutta tosi k
iukkuinen vastapelaaja suuttuu siitäkin, kun ei näe huumoria silloin. Joskus tuntuu, että onko otettava niin vereslihalla epäkohtia elämässä. Täällä kun ei niitä saa oikaistua millään:D
Yleensä en ole osallistunut aikoihin, paitsi puolustautumaan, kun luullaan minun olevan kaikkien kirjoitusten takana. Mutta jos tapella joku haluu niin onhan saanut sitä:Dja nuoleskelee taas, nyt jjoutavaa. Sinä olet munannut itsesi täydellisesti oscaron ystävänä ja leuhkimisillasi. Vihasi haisee kuvottavana vaikka miten sitä peittelet.
capt.cöpenick kirjoitti:
Meillä nisäkäslajin edustajilla emon nisän vaistomainen etsiminen on kaiken elämän perusta. Noissa eläintarhadokkareissa näkee tapauksia, ettei pentuparka osaa imeä emoaan.
Tuttipulloruokinnaksihan tuo pikkupösilön osalta menee.
Viime viikolla tuli filmi ruåttalaisesta Djurgårdenin eläintarhasta. Kaunis hoitajatyttö syötti suden penikkaa sylissään. Tässä kuiten ehkä emo ei jotenkin ominut pikkuhukkaa omakseen. Söpö fiilis sii!
Itsekin riippuvuus l. addiktikierteessä elämänikäni marinoitunut arvelee, että jotain aivan varsavaiheessa menee pieleen kun takertuu kuin särki verkkoon peleihin juomisiin ja sitä rataa.
Ei tässä jaksa näin rankoista aiheista rutkuttaa. Roikutaan ja riiputaan edelleenkin - Ja Aman kipeille kehon jäsenille 'hokmannin tippoi' ja tervehtymistä.toi riippuvuus,hallelujaa,älä aja liian lujaa seuraavaan risteykseen.Kiitos jeesus,että sain ketun.
Vävyn facepook kertoi,että itkevä nainen on väärästä päästä märkä ja elämä jatkuu ja sillei.
Oli sekin jos joutuis roikkumaan löysässähirressä.Se on kerrastosta poikki,niinkuin Tarja Yli vai Alatalo sen tuo julki,onneksi se Ylitalo ei ole edukunnassa,se Alatalokin on ihan pelkkä nolla- jjoutava
ss selittelee kirjoitti:
ja nuoleskelee taas, nyt jjoutavaa. Sinä olet munannut itsesi täydellisesti oscaron ystävänä ja leuhkimisillasi. Vihasi haisee kuvottavana vaikka miten sitä peittelet.
Mitä tämä m.v. oscaro taasen tulukuttaa? varsinainen palsta-asuja.
- miks se ss
jjoutava kirjoitti:
sitä niin pitää ihanteenaan, se on se pointti. Vastaa nyt ss.
- sinisirkku-
miks se ss kirjoitti:
sitä niin pitää ihanteenaan, se on se pointti. Vastaa nyt ss.
Tulinpa vielä koneelle. Yritän nyt ihan nätisti selittä sinulle, jotta vihdoin ymmärtäisit:)
Jossakin puheenvuorossaa oscaro osoitti ihan laaja-alaista kypsyyttä, näden asemamme pohjoimaissa yhtenä kansakuntana, jolle on eduksi ymmärtää myös kielellisesti toisiamme.
Sitä pidin oikeana näkemyksenä katsos. En minä voi vastata joka oscaron sanonnasta, enkä pidä pakkoruotsia välttämättömyytenä.
Sen olen ilmaissut aiemminkin, ehkä et ole sitä huomannut.Vielä tähdennän, etten ole oscaro, enkä aleksndrovits, vai miten se kirjoitetaan, enkä ole huudellut nimettömänä !
Useampaan kertaan en taida viitsiä enää sinulle vakuuttaa. Hyvää illanjatkoa ! - 16971
sinisirkku- kirjoitti:
Tulinpa vielä koneelle. Yritän nyt ihan nätisti selittä sinulle, jotta vihdoin ymmärtäisit:)
Jossakin puheenvuorossaa oscaro osoitti ihan laaja-alaista kypsyyttä, näden asemamme pohjoimaissa yhtenä kansakuntana, jolle on eduksi ymmärtää myös kielellisesti toisiamme.
Sitä pidin oikeana näkemyksenä katsos. En minä voi vastata joka oscaron sanonnasta, enkä pidä pakkoruotsia välttämättömyytenä.
Sen olen ilmaissut aiemminkin, ehkä et ole sitä huomannut.Vielä tähdennän, etten ole oscaro, enkä aleksndrovits, vai miten se kirjoitetaan, enkä ole huudellut nimettömänä !
Useampaan kertaan en taida viitsiä enää sinulle vakuuttaa. Hyvää illanjatkoa !etkä muilla nimillä oscaro oree hertta pilvi aleksadrovits nikolevitsi ... huudellut.
- jjoutava
jjoutava kirjoitti:
Aina olen kuvitellu että minävään/haujpoika/oscaro on mies mutta niin täävaan on sinisirkkuna ja millon minäkin. Minäenvaan viittis sellaiseen ryhtyä.
Ja toinen asia on tämä suomalaisten hyvä itsetunto, esmerkiksi olisiko norjalaisista osallistumaa kisoihin mitä eivät saisi ainuttakaan mitalia, mutta suomalaiset kyllä, kun on niin hyvä itstunto.
Solidaarisuus-syistä suomalaiset maksaa norijalaiselle valmentajallekin ihan tyhjästä ja osallistuu koska pitäähän kisoissa joku häviäjä olla. Ja kirjoittavatko ne ulukomaat lehtiisä suomesta mitään, no eivät taatusti. Ivojja ehkä mutta niitä saa täälläkin lukia ihan tarpeeksi. rituliini_38 kirjoitti:
toi riippuvuus,hallelujaa,älä aja liian lujaa seuraavaan risteykseen.Kiitos jeesus,että sain ketun.
Vävyn facepook kertoi,että itkevä nainen on väärästä päästä märkä ja elämä jatkuu ja sillei.
Oli sekin jos joutuis roikkumaan löysässähirressä.Se on kerrastosta poikki,niinkuin Tarja Yli vai Alatalo sen tuo julki,onneksi se Ylitalo ei ole edukunnassa,se Alatalokin on ihan pelkkä nollaNimittäin. Jo 5 tunnin päästä alkaa maaliskuu; pääsee sanoon, että ensikuun viimeinen päivä on Vapun aatto.
On tyyppejä, joiden mielestä Vapun aatto ja päivä on vuoden odotetuin. Jussin päivä on seuraavaksi arvostetuin, ellei sada.- oscaroinen
jjoutava kirjoitti:
Mitä raasu täällä ruikutat. Oletko taas astunut aamulla kusi ämpäriisi, vai mistä vitutus tilasi johtuu ? kerro mikä on ongelmasi josko voimme autaa !
Jos ei seura kiinnosta niin painu hevon vittuun. Täällä on näitä ruikuttajia ilman sinuakin aivan tarpeeksi. - jjoutava
oscaroinen kirjoitti:
Mitä raasu täällä ruikutat. Oletko taas astunut aamulla kusi ämpäriisi, vai mistä vitutus tilasi johtuu ? kerro mikä on ongelmasi josko voimme autaa !
Jos ei seura kiinnosta niin painu hevon vittuun. Täällä on näitä ruikuttajia ilman sinuakin aivan tarpeeksi.Onnistuimpa herättämään huomiosi, sitä saa mitä tilaa, tai miten se meni, sinunkin sanavarasto laajenee näköjään. Mielikuvitusta vielä niin hyvä tulee.
Kisatkin lähti käyntiin, mitaleita ropisee. - JoninJoutava
jjoutava kirjoitti:
Olisit nyt hyvä mies kiitollinen kun joku sulle kertoo sinun olevan tyhmän. Itsehän sitä et tietenkään tiedosta. Kuka sunkin niskaan mitään työntää. Vainoharhainen tunnut olevan, Kaikkea sitä kuvitteletkin. Ongelmahan olet itse itsellesi. Vitsikäskin luulet olevasi. Ja kaikkea kanssa. Ei tokikaan kaikki ole vitsikästä mitä tyhjästä pöntöntäsi työnnät palstalle. Jos ei sulla todellakaan ole muuta kirjottelemistä kuin mollata viisaampiasi niin jätä sekin tekemättä. Kirjoittele kopperossasi vaikka ruutupaerille, älä näitä Jonin Joutavia höpinöitäsi tänne toimita.
On tällä palstalla muutakin käyttöä kuin törmätä alin omaan ketjuja sotkeviin häirikkö viesteihisi. - jjoutava
JoninJoutava kirjoitti:
Olisit nyt hyvä mies kiitollinen kun joku sulle kertoo sinun olevan tyhmän. Itsehän sitä et tietenkään tiedosta. Kuka sunkin niskaan mitään työntää. Vainoharhainen tunnut olevan, Kaikkea sitä kuvitteletkin. Ongelmahan olet itse itsellesi. Vitsikäskin luulet olevasi. Ja kaikkea kanssa. Ei tokikaan kaikki ole vitsikästä mitä tyhjästä pöntöntäsi työnnät palstalle. Jos ei sulla todellakaan ole muuta kirjottelemistä kuin mollata viisaampiasi niin jätä sekin tekemättä. Kirjoittele kopperossasi vaikka ruutupaerille, älä näitä Jonin Joutavia höpinöitäsi tänne toimita.
On tällä palstalla muutakin käyttöä kuin törmätä alin omaan ketjuja sotkeviin häirikkö viesteihisi.nyt vasta huomaan olleeni epäkohtelias, sinullehan se on luontevaa, mutta että minäkin huomaamattani samaistun seurassa ja käyttäydyn huonosti, mikä ei tosiaankaan ole itselleni luonteenomaista.
Olin erinomaisen kiitollinen huomioidessasi minut, joka en tosiaan ansaitse sellaista huomionosoitusta ja lupaan parantaa käyttäytymistäni ainakin väliaikaisesti, mitään varmaa en itsestäni menisi sanomaan. - m.v.
jjoutava kirjoitti:
nyt vasta huomaan olleeni epäkohtelias, sinullehan se on luontevaa, mutta että minäkin huomaamattani samaistun seurassa ja käyttäydyn huonosti, mikä ei tosiaankaan ole itselleni luonteenomaista.
Olin erinomaisen kiitollinen huomioidessasi minut, joka en tosiaan ansaitse sellaista huomionosoitusta ja lupaan parantaa käyttäytymistäni ainakin väliaikaisesti, mitään varmaa en itsestäni menisi sanomaan.Vähäkyrössä on kuningas ainesta, jätkät on ilman selkärankaa, ja suu käy kuin silppumylly, niin kun kirjottajalla
oscaroinen kirjoitti:
Jos ei seura kiinnosta niin painu hevon vittuun. Täällä on näitä ruikuttajia ilman sinuakin aivan tarpeeksi.Tämä oskcaroisen psykopaattiselta kirjoittajalta haiskahtava viesti. Mielen
terveydensä menettänyt tyyppi.
Ei mielensairaudelle pitäisi nauraa, mutta onhan tuo viestinsä merkki mielen tosi tyhjyydestä.- kananen**
m.v. kirjoitti:
Vähäkyrössä on kuningas ainesta, jätkät on ilman selkärankaa, ja suu käy kuin silppumylly, niin kun kirjottajalla
Siistit puhheet on jjoutavalla maanviljelijään verrattuna, eikä pyri samalle tunkiolle kukoksikaan.
- määäääää !
jjoutava kirjoitti:
Aina olen kuvitellu että minävään/haujpoika/oscaro on mies mutta niin täävaan on sinisirkkuna ja millon minäkin. Minäenvaan viittis sellaiseen ryhtyä.
Ja toinen asia on tämä suomalaisten hyvä itsetunto, esmerkiksi olisiko norjalaisista osallistumaa kisoihin mitä eivät saisi ainuttakaan mitalia, mutta suomalaiset kyllä, kun on niin hyvä itstunto.
Solidaarisuus-syistä suomalaiset maksaa norijalaiselle valmentajallekin ihan tyhjästä ja osallistuu koska pitäähän kisoissa joku häviäjä olla. Ja kirjoittavatko ne ulukomaat lehtiisä suomesta mitään, no eivät taatusti. Ivojja ehkä mutta niitä saa täälläkin lukia ihan tarpeeksi.Aina olen kuvitellu että minävään/haujpoika/oscaro on mies mutta niin täävaan on sinisirkkuna ja millon minäkin. Minäenvaan viittis sellaiseen ryhtyä.
Mikä pässi tää määääkivä Joutava on joka mää kii kun, jätkä joka astuessaan lammasta on pistänyt uuhen takajalat kumiterä saappaiden varteen ja määäääääkiii. - t:ri Sykerö
capt.cöpenick kirjoitti:
Tämä oskcaroisen psykopaattiselta kirjoittajalta haiskahtava viesti. Mielen
terveydensä menettänyt tyyppi.
Ei mielensairaudelle pitäisi nauraa, mutta onhan tuo viestinsä merkki mielen tosi tyhjyydestä.Sinähän se capt.cöpenick tiedät tuon tyyppiset sairaudet, kun niistä on sinulla alzerheimin tautisenna on omakohtaisia kokemuksia. Niistähän itse olet kertonut tuolla toisella palstalla. Sinulta ei todellakaan puutu edes mielikuvitusa. Iki omia harhoja rakentellet itsellesi
Diaknoosini perusteella voinen päätellä ettet voi mielen terveyttäsi kadottaa koska, sitä sinulla ei koskaan ole ollutkaan.
En silti näe aiheelliseksi nauraa sinulle. Paremminkin sääliä.. - capt. cöpenick
t:ri Sykerö kirjoitti:
Sinähän se capt.cöpenick tiedät tuon tyyppiset sairaudet, kun niistä on sinulla alzerheimin tautisenna on omakohtaisia kokemuksia. Niistähän itse olet kertonut tuolla toisella palstalla. Sinulta ei todellakaan puutu edes mielikuvitusa. Iki omia harhoja rakentellet itsellesi
Diaknoosini perusteella voinen päätellä ettet voi mielen terveyttäsi kadottaa koska, sitä sinulla ei koskaan ole ollutkaan.
En silti näe aiheelliseksi nauraa sinulle. Paremminkin sääliä..RE: T:RI sykerö. Toki tiedän sairauksistani muutamia. Vaikein kuitenkin autismi; asperger-tyyppisenä.
Voit "t:ri Sykerö googlata. Siitäkin selviää, ettei as:n ole parannuskeinoa; se seuraa mukana kehdosta hautaan.
Oikein hyvä että ilmaisit v.v, Kouvostoliiton Inkeroisista itsesi tämänkin palstan suurprovokaattoriksi.
Olen naapurisi, mikset tee rikosilmoitusta Kouvolan poliisiin? Kuten tiedät, rikosilmoitustasi ei oteta vastaan, ellet vaadi rangaistusta.
Soperrat Kou.San. napakoissa: en vaadi sinulta mitään. Miksi sitten hyökkäät aggressiivisesti henkilöni kimppuun?
Terveisiä naapurista
Toivo Lång
Inkeroinen capt.cöpenick kirjoitti:
Nimittäin. Jo 5 tunnin päästä alkaa maaliskuu; pääsee sanoon, että ensikuun viimeinen päivä on Vapun aatto.
On tyyppejä, joiden mielestä Vapun aatto ja päivä on vuoden odotetuin. Jussin päivä on seuraavaksi arvostetuin, ellei sada.Kiitos teille palstaystäväni?
Kannanotot olivat ihan mukavia ja osa jopa kannustavia.
Mitanhän ne Hokmannitipat oikein piti sisällään?
Oli myös ruusuntippoja ja kamferintippoja,mummoni niitä käytti ja joskus minullekin antoi sokeripalassa.
Voisko olla,että niistä tipoista olisi tullut tota sisuuntumista,joka joskus on havaittavissa näissä mielipiteissäni.
Sanotaanhan sitä iskelmässäkin,että tippa ei tapa..
Olette sitten menneet palstan ulkoista olemusta muuttamaan,no mikäpäs siinä,uudistukset ovat aina mukavia,mutta tuskin palstaa tekevät sen oikeudenmukaisemmaksi,samat haukkumiset tulee tietyltä taholta.
Hyvää alkavaa maaliskuuta ja pidetään toisistamme huolta
- pöljä täällä
Täällä on ollut kyllä erikoisia kirjoittajia.
Parhaasta päästä ovat ne, jotka ovat asianajajilla uhanneet. Eräs niistä tosin lopulta huomasi itse hölmöytensä ja muutti kiireesti nikkiä.Nicitön ei pääse Chattiin,joten sentähden oli pakko rekiteröityä.
Ja sinä pöljä,jospa hoitaisit ihan vain sen oman puskajussin reviirisi,
kaiketi siellä vähän näköalatonta,kun jatkuvasti yrität tuoda itseäsi esille.
Mitä siihen asianajajaan tulee,niin ei olis ensimmäinen kerta,kun palstaa siivottais virkavallan myötävaikutuksella.
- tiedä häntä
Kyllä nyt näyttää että rituliini_38 on sohaissut ampiaispesään näyttää saavan kyytiä joka paikassa. Näyttää se ilkeilykin olevan taitollaji, joka kysyy hermoja ja vaatii malttia.
Se näköjään puuttuu tyystin rituliinilta joka piehtaroi omassa raivossaan......
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947806- 1723761
- 533279
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2492487- 482165
- 422015
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?271912- 481902
- 601778
- 191773