Olen uskovainen, mutta on paljon kysymyksiä herättäviä asioita, kuten " ikuinen elämä " taivasten valtakunnassa, se hämmentää, tahtoisin hyvyyden tänne maailmaan elämäni aikana jo, mutta se on mahdottomuus.
Ikuinen elämä taivaassa arveluttaa, onko se mahdollista, uskoni ei riitä noin suureen ajatukseen, kuinka jumala voi huolia näin surkean ihmisen ikuiseen elämään, ku ei pysty maanpäälläkää elämään synnitöntä elämää, ku ajatuksetkin on jo syntiä raamatun mukaan, niin onhan jumala luvannu antaa jeesuksen kautta kaikki synnit anteeksi, mutta mua harmittaa se, kun jokatapauksessa koko ajan teen syntiä ajatuksin ja teoin, siis kokoajan on pyydettävä anteeksi antoa.
Uskon jumalaan ja jeesukseen kaikesta huolimatta , mutta en usko että pystyn koskaan oleman synnitön, se harmittaa.
Enkä tiedä tahdonko ikuista elämää, näillänäkymillä en tahdo, olen elämään täysin kyllästyny.
Kuuntelen usein tv 7 , siellä jutut on ihania, kannattaa kuunnella ja katsella.
Onko ikuista elämää ?
38
362
Vastaukset
- onko taivastenvaltak
Taivaaseen muuttaminen tuntuu utopialta, nooh, se nähdään sitten jos nähdään !
- Rakastaa zzz
Niille teistä, jotka ajattelevat, että helvetti on täällä maan päällä hyvin, olet oikeassa, se on! Hell is in the center of the earth, and there are souls in torment there night and day. Helvetti on maan keskipisteeseen, ja siellä on sieluja tuskissaan siellä yötä päivää. There are no parties in hell. Ei ole osapuolia helvetissä. No love. Ei rakkaus. No compassion. Ei myötätuntoa. No rest. Ei lepoa. Only a place of sorrow beyond your belief. Vain paikka surun yli teidän uskonne.
Lue netistä Mary Baxter / Mary kertoo olleensa 40 pv vierailulla taivaassa Jeesuksen seurassa. kiinnostava kirja ( Myös kirjana kirjakaupoissa ). - Herrain Herra
Niin. Jumalan sanaan minä luotan. Raamattu on Jumalan sanaa. En halua siihen lisätä enkä poistaa mitään. Laitan kaiken uskoni ja toivoni siihen. Jumala ei ole sllainen kuin me ihmiset saatamme olla. Perumme lupauksemme, mutta Jumala ei. Siksi lupausten varassa ja toivossa kilvoittelen kohti kirkkainta Kruunua tuota voittopalkintoa.
Lähde sinäkin tälle kilparadalle kilvoittelemaan. Onhan kyse siitä missä vietät iäisyytesi!
Avuksesi huuda Herran nimeä niin hän auttaa sinua.
Istua nyt toimettomana katsomassa miten leijona ja karitsa kulkevat sulassa sovussa.
Kultakruunut ja valkeat vaattehetkin, harput joilla he soittelevat, sanotaan virressä. Melkoinen kakofonia syntyy siitä harpun soitostakin kun kaikki eivät ole mestarisoittajia.
Kaikki tuo kokemuksena ja ikuisuus edessä tuo varmaan synnin usein mieleen. Täydellisyys on hyvän vihollinen, sanovat ihmisetkin, nuo Luojan luomat. On kai siellä sentään kiksautusmahdollisuus! Miten henget naivat on oma kysymyksesnsä.
Sinulle kerron, että me olemme kaikki syntisiä. Kun tunnistat tuon puutteellisuutesi, se riittää.
Minäkin yritän parhaani mutta tietoisena huonoudestan olen kysynyt Luojaltani kuolemanjälkeistä kohtaloani.
Älä huolehdi, vastasi Luoja, kyllä me sinulle jotain lämmintä ja mukavaa järjestetään.- .
Pelkkä uni rentouttaa, näkis vaan mukavaia unia.
samaa minullakin tiedossa.En edes halua sille puolelle,jossa mun v.mäiset sukulaiset on.
Voi,että osaat yllättää.Ama ja nauru pidentää ikää kiitos- *Kukkahame*
. kirjoitti:
Pelkkä uni rentouttaa, näkis vaan mukavaia unia.
Olen jossain elämäni vaiheessa yrittänyt hakea jotain, jota en osaa edes kertoa, kävin paljonkin kuuntelemassa saarnoja eri kirkoissa.
Monenlaista oli tarjolla taivaan iloista helvetin tuliin, enpä juurikaan päässyt käsitykseen kumpaa siellä on enemmän, ja onko kaikille molempia?
Ev. lut. alalahkot, vapaakirkkolaiset ja helluntaiseurakuntalaiset ovat hurmoshenkistä porukkaa, hyvin moni saarnamies on lähtöisin melko alhaalta, ja se kerrotaan värikkäästi elehtien, se ei minusta tuntunut joltiseenkaan uskottavalta, ja se yksi käynti kummassakin riitti.
"Omassa kirkossani" olen jutellut pappien kanssa ja heiltä olen saanut hyviä uskottavia opasteita elämääni varten, enpä sanoisi että niitä nyt tarkasti yritänkään toteuttaa, kuitenkin aina kun muistan niin edes yritän, ja lähipiirini hengenmiehet kyllä pitää huolen yhteyksistä yläkerran välillä, ainakin ovat niin luvanneet.
Tarkkaa tietoa tuskin on kellään mikä onkaan marssijärjestys, pyritäänkö sitten uudelleen kun aika on täysi, mutta tämä maallinen taival olisi jotenkin kuljettava ensin maaliin.
Monella tosiuskovalla on armolahjoja joista monikin on päässyt osalliseksi, on vain hakeuduttava rukousiltoihin ja osattava olla nöyrä.
Taivaan iloista ja synnin taakoista ei näin arjessa tule useinkaan selvitystä, kai sitten joskus jokainen vuorollaan. *Kukkahame* kirjoitti:
Olen jossain elämäni vaiheessa yrittänyt hakea jotain, jota en osaa edes kertoa, kävin paljonkin kuuntelemassa saarnoja eri kirkoissa.
Monenlaista oli tarjolla taivaan iloista helvetin tuliin, enpä juurikaan päässyt käsitykseen kumpaa siellä on enemmän, ja onko kaikille molempia?
Ev. lut. alalahkot, vapaakirkkolaiset ja helluntaiseurakuntalaiset ovat hurmoshenkistä porukkaa, hyvin moni saarnamies on lähtöisin melko alhaalta, ja se kerrotaan värikkäästi elehtien, se ei minusta tuntunut joltiseenkaan uskottavalta, ja se yksi käynti kummassakin riitti.
"Omassa kirkossani" olen jutellut pappien kanssa ja heiltä olen saanut hyviä uskottavia opasteita elämääni varten, enpä sanoisi että niitä nyt tarkasti yritänkään toteuttaa, kuitenkin aina kun muistan niin edes yritän, ja lähipiirini hengenmiehet kyllä pitää huolen yhteyksistä yläkerran välillä, ainakin ovat niin luvanneet.
Tarkkaa tietoa tuskin on kellään mikä onkaan marssijärjestys, pyritäänkö sitten uudelleen kun aika on täysi, mutta tämä maallinen taival olisi jotenkin kuljettava ensin maaliin.
Monella tosiuskovalla on armolahjoja joista monikin on päässyt osalliseksi, on vain hakeuduttava rukousiltoihin ja osattava olla nöyrä.
Taivaan iloista ja synnin taakoista ei näin arjessa tule useinkaan selvitystä, kai sitten joskus jokainen vuorollaan.Hortoilin aikoinaan,kun poikani itsarin jälkikaaoksessa kuljin.Raamattu ei auennut vaikka tuskissani sieltäkin lohtua hain.Menin kuin kohtalon johdattamana Tampereella kirjastoon,parapsygologisia eeppoksia selasin ja kuin joku olisi ohjannut,otin hyllystä Sielunmatka teoksen muistaakseni sen on kirjoittanut Peter Risilieu,nimi saattaa olla väärin kirjoitettu,koska kaksikymmentäviisi vuotta ovat tehneet aivosoluilleni hallaa ja toi muisti pätkii.
Sen lukeminen antoi minulle potkua ja uudelleen sain elämästä kiinni.- Moni asia riitelee
rituliini_38 kirjoitti:
samaa minullakin tiedossa.En edes halua sille puolelle,jossa mun v.mäiset sukulaiset on.
Voi,että osaat yllättää.Ama ja nauru pidentää ikää kiitosKun raamattukin on satukirja. Joku höppänä on itse uskonut, ja kirjoitellut, valheita täynnä. Ajatelkaa nyt itsekkin, uskotteko. Esim. Noakin arkki, sen aikuisella laivanrakennustaidolla, ja tarpeilla. Muka niin suuri, että oikein pareittain sopi kaikki eläväiset, ja höpö. höp. Rinnastan krimin kauneimpiin satuihin.
- .
Moni asia riitelee kirjoitti:
Kun raamattukin on satukirja. Joku höppänä on itse uskonut, ja kirjoitellut, valheita täynnä. Ajatelkaa nyt itsekkin, uskotteko. Esim. Noakin arkki, sen aikuisella laivanrakennustaidolla, ja tarpeilla. Muka niin suuri, että oikein pareittain sopi kaikki eläväiset, ja höpö. höp. Rinnastan krimin kauneimpiin satuihin.
Raamatun sana on tosi, raamattu avautuu kaikille jotka uskoo jumalaan ja jeesukseen, usko ei tule meistä itsestä koskaan, vaan täysin jumalan armosta.
Rukoilkaamme !
Ihminen on vajavainen vain jumala ja jeesus on täydellinen !
Jumala pitää meistä heikoista kaikesta huolimatta huolen ! - Satu-mummeli*
rituliini_38 kirjoitti:
Hortoilin aikoinaan,kun poikani itsarin jälkikaaoksessa kuljin.Raamattu ei auennut vaikka tuskissani sieltäkin lohtua hain.Menin kuin kohtalon johdattamana Tampereella kirjastoon,parapsygologisia eeppoksia selasin ja kuin joku olisi ohjannut,otin hyllystä Sielunmatka teoksen muistaakseni sen on kirjoittanut Peter Risilieu,nimi saattaa olla väärin kirjoitettu,koska kaksikymmentäviisi vuotta ovat tehneet aivosoluilleni hallaa ja toi muisti pätkii.
Sen lukeminen antoi minulle potkua ja uudelleen sain elämästä kiinni.Joskus nuorena luin ja se antoi ajattelulle kyllä uusia näköaloja!
Kirjastosta lainasin silloin, ei ollut rahaa mihinkään opiskelijalla.
Tämä tatahtui ennen avioitumistani, olisiko ollut heti yo-kirjoitusten jälkeen.
Taidanpa vielä kysyä kirjastosta uudelleen.
Edgar Lee Masters oli toinen ajatteluttava kirjailija niihin aikoihin,
Spoon River Antologia häneltä.
Kyllähän ne vuodet kaikkien meidän muistia kuormittavat, se on selvää. - sinisirkku-
. kirjoitti:
Raamatun sana on tosi, raamattu avautuu kaikille jotka uskoo jumalaan ja jeesukseen, usko ei tule meistä itsestä koskaan, vaan täysin jumalan armosta.
Rukoilkaamme !
Jumala pitää meistä heikoista kaikesta huolimatta huolen !Jotakin perää on Paavalin lausumassa ja tulkinnassa, jossa hän kertoo sen tiedon olevan niin vahvaa ravintoa, ettemme pysty sitä vielä vastaanottamaan ( siis silloin yli 2000 v. sitten )
Vielä tuo vertaus, nyt näemme kuin kuvastimessa ( siihen aikaan kiilloitettua messinkiä ) on hieno!
Siinä Paavali, entinen Rooman ylpeä kansalainen Saulus oli paljon aikaansa edellä. Nyt on maailmankuvamme ja tietomäärämme lisääntynyt niistä ajoita.On myöskin kerrottu Raamatussa sen avautuvan lapsenmielisille, vaikea ymmärtää. ehkä niin, että on täysin avoin vastaan ottaessaan,ikäänkuin ilman omaa blokeeraavaa ajatusta.
Ehkä myös tarve siitä hengellisestä ravinnosta on suurempi joillakin, ympäröivä maailma ei tyydytä raadollisuudellaan, jonka huomaa hyvin nuorena.
No, sieltähän se pohja ja arvomaailma elämälle löytyi:) Mutta ikuiseen elämään, josta emme voi tietää, joitakin hajanaisia kokemuksia lukuunottamatta, ( poisnukkuneen läsnäolon kokeminen ) jotka *voi* mennä kuvitteellisuuden piikkiin, näissä asioissa kun on oltava niin rehellinen kuin ihmisen on mahdollista
olla.
Olemmeko olemassa kuoleman jälkeen on askarruttanut ihmisiä, niin kauan kuin ajattelivina olemme täällä olleet! Kaikki kulttuurit ovat siitä olleet varmoja, varustaneet rakkaansa ihan konkreettisesti käsityskykynsä mukaan tuonelaan tarvikkeineen päivineen:D
Ilman uskonnon antamaa kuvaa, saattaneet lapsensa tuonen immen helmaan ym. ym.
Ja tänä päivänä seisomme yhtä epätietoisina, jääkö meistä edes pieni kipinä hengestämme, tännekö ?
kylvämästämme,( enkä tarkoita biologista lisääntymistä ) menemään eteenpäin ajasta ikuisuuteen elävässä elämässä, siinä Jumalan valtakunnassa joka on sisällämme! Melkoinen valtakunta se onkin :D
Näine mietteineni: Hyvän alkavan viikon toivotus ! - .
sinisirkku- kirjoitti:
Jotakin perää on Paavalin lausumassa ja tulkinnassa, jossa hän kertoo sen tiedon olevan niin vahvaa ravintoa, ettemme pysty sitä vielä vastaanottamaan ( siis silloin yli 2000 v. sitten )
Vielä tuo vertaus, nyt näemme kuin kuvastimessa ( siihen aikaan kiilloitettua messinkiä ) on hieno!
Siinä Paavali, entinen Rooman ylpeä kansalainen Saulus oli paljon aikaansa edellä. Nyt on maailmankuvamme ja tietomäärämme lisääntynyt niistä ajoita.On myöskin kerrottu Raamatussa sen avautuvan lapsenmielisille, vaikea ymmärtää. ehkä niin, että on täysin avoin vastaan ottaessaan,ikäänkuin ilman omaa blokeeraavaa ajatusta.
Ehkä myös tarve siitä hengellisestä ravinnosta on suurempi joillakin, ympäröivä maailma ei tyydytä raadollisuudellaan, jonka huomaa hyvin nuorena.
No, sieltähän se pohja ja arvomaailma elämälle löytyi:) Mutta ikuiseen elämään, josta emme voi tietää, joitakin hajanaisia kokemuksia lukuunottamatta, ( poisnukkuneen läsnäolon kokeminen ) jotka *voi* mennä kuvitteellisuuden piikkiin, näissä asioissa kun on oltava niin rehellinen kuin ihmisen on mahdollista
olla.
Olemmeko olemassa kuoleman jälkeen on askarruttanut ihmisiä, niin kauan kuin ajattelivina olemme täällä olleet! Kaikki kulttuurit ovat siitä olleet varmoja, varustaneet rakkaansa ihan konkreettisesti käsityskykynsä mukaan tuonelaan tarvikkeineen päivineen:D
Ja tänä päivänä seisomme yhtä epätietoisina, jääkö meistä edes pieni kipinä hengestämme, tännekö ?
kylvämästämme,( enkä tarkoita biologista lisääntymistä ) menemään eteenpäin ajasta ikuisuuteen elävässä elämässä, siinä Jumalan valtakunnassa joka on sisällämme! Melkoinen valtakunta se onkin :D
Näine mietteineni: Hyvän alkavan viikon toivotus !Onneksi raamatussa sanotaan jotenkin näin " jumalan aivoitukset ovat niin paljon suuremmat ettei ihminen koskaan voi ymmärtää"
- joutavoinen
Satu-mummeli* kirjoitti:
Joskus nuorena luin ja se antoi ajattelulle kyllä uusia näköaloja!
Kirjastosta lainasin silloin, ei ollut rahaa mihinkään opiskelijalla.
Tämä tatahtui ennen avioitumistani, olisiko ollut heti yo-kirjoitusten jälkeen.
Taidanpa vielä kysyä kirjastosta uudelleen.
Edgar Lee Masters oli toinen ajatteluttava kirjailija niihin aikoihin,
Spoon River Antologia häneltä.
Kyllähän ne vuodet kaikkien meidän muistia kuormittavat, se on selvää.Lieneekö kirjasossavielä sellainen varasto mistä voi löytää vanhoja harvoin kysyttyjä kirjoja. Muistan kun kysyin Samuli Paulaharjun kirjoittamaa "Vanha Raahe" kirjaa se löytyi varastosta, olin aivan ihmeissäni että minulle tuotiin käteen se kaipaamani kirja, pitäisi oikeastaan kysyä jos vieläkin se löytyisi.
- Reippana
*Kukkahame* kirjoitti:
Taivaan iloista ja synnin taakoista ei näin arjessa tule useinkaan selvitystä, kai sitten joskus jokainen vuorollaan.Marssijärjestys on tämä: Jeesus on tie, totuus ja elämä. Joka muuta kautta yrittää päästä taivaaseen on varas ja ryöväri.
Jeesus on siis taivaan portilla suodatin joka suodattaa kaiken saastan jottei se pääse taivaaseen. Taivaaseen kun ei pääse pieninkään synninhiukkanen. Tarvitaan siis Jeesuksen golgatantyötä syntiemme sovittajaksi ja se toimii vain siten että se otetaan henkilökohtaisesti vastaan. Tulemalla uskoon! - Tähtisilmä z
. kirjoitti:
Rukoilkaamme !
Jumala pitää meistä heikoista kaikesta huolimatta huolen !Jumala on rakkaus mutta myös tuomion Jumala!
Tuomion vältät kun otat Jeesuksen henkilökohtaisesti syntiesi sovittajaksi. Suun tunnustuksella pelastutaan ja sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi.
Muuten homma ei toimi. Jumalan lapseksi on synnyttävä uudelleen. Joh. 3 jae 3 jne.. - sisiliskon sisko
sinisirkku- kirjoitti:
Jotakin perää on Paavalin lausumassa ja tulkinnassa, jossa hän kertoo sen tiedon olevan niin vahvaa ravintoa, ettemme pysty sitä vielä vastaanottamaan ( siis silloin yli 2000 v. sitten )
olla.
Näine mietteineni: Hyvän alkavan viikon toivotus !Raamattuun on kirjoitettu kohtalomme. Jeesus vapauttaa ikävästä kohtalosta vain ne jotka ovat hänen omiaan.
- susmorsian ek.
Eiköhän se ole ihmisten keksimä sana, jotta tuntisi huonommuutta, miksi pitäisi tuntea. Miksi meidän luterilaisessa uskonnossamme on synti-sana niin ylimpänä, joka ainoassa lauantai-vesperissä kello kuuden aikaan puhutaan synnistä...miksi,oi miksi. Olenko minä syntinen, kun en tunne edes, mitä se tarkoittaa. En minä muuten sitä kuuntelisikaan, mutta sen jälkeen alkavat Lauantain toivotut, johon usein osallistun chatissa vakijäsenenä. Aukaisen radion noin kuuden maissa, joten tiedän, että syntisyyteen kehötetaan joka kerta. Chatissa kokoontuu meidän samanhenkinen porukkamme kuuntelemaan yhdessä musiikkia, jonkin sanasen mielipiteitään sanomaan ja ennenkaikkea välillä höpsimään niitä näitä.
Eikös ihmisen pitäisi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on, miksi kerätä itseensä jotain "synti"-taakkaa.
Miusta kun tuntuu, että oon uskovaisempi kuin moni kirkkouskovainen, en ole ylimielinen, vaikka joku on siitäkin nälväissyt, sanoessani että pidän itsestäni tällaisena kuin olen, erittäin epätäydellisenä ihmisenä, jos sellaista määritelmää kukaan voi antaakaan....täydellinen ihminen, vastakohtana. Huhhuijaa.
Tässäkin kun tällaista liirum-laarum-jaarittelua aivan ex-tempore kirjoitan, en häpeä itseäni...miksi pitäisikään.
Jos nyt jotenkin tuo synti-sana pitäisi ymmärtää, niin se olisi synonyymi sanalle pahuus. Harva meistä näin ollen olisi syntinen, pikku rikkeitä teemme, jotka kuuluvat elämän kulkuun. Eiväthän taivaan lintusetkaan varmastikaan mietiskele syntejä syviä, elävät elämänsä kuin elävät...ja siinä se.
Jos nyt jottai viksua tähän loppuun välähtäis, niin se olisi ehkä, että jokaisella meistä on oma "jumalamme", tai sitten ei ole. Ai niin, eikös niinkin sanota, että jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi, tuntemaan hyvää oloa elämästään...ei kai ole tarkoitus pahoilla mielin, katkerin mielin tätä elomme taivalta taivaltaa. Välillä kompuroiden, ehkä toisten mielestä epäsovinnaisesti eläen. Onko määritelmää, miten pitäisi elää...ei ainakaan synti-sana mielessä kovin auvoisaa. Pudotetaan se helekutin synti-säkki vaikka pohjattomaan kaivoon ja ollaan tyytyväisiä itseemme...eiks niin.- synnin orja
--- heh, noin se olis helppoa, mutta meidän lut. uskonto on tehny hyvin tehtävänsä, synti kalvaa mieltä kaikesta huolimatta, kaikkein kauheinta on kun ajatuski on syntiä, joten ei voi muuta kuin pahuuden orjana elää tämä maanpäällinen elämä.
Menen tyrkylle sitten joskus tuonelassa, katotaan kuinka käy --- - Näin tunnen ja koen!
ja niin täällä elettiinkin ennen vuotta 1155 jolloin ruotsalaiset asevoimin sotajoukkojen kanssa hyökkäsivät viattoman Suomen kimppuun yllättäen ja pakottivat uskomaan ristiinnaulitsemisopin, joka johtuu muka meidän synneistämme, meidän perisyntisyydestämme! Olemme takautuvasti 2000 v. sitten ristiinnaulinneet jonkun.
Siis he saivat kätevästi syyn tappamansa ja raiskaamansa maan kansalaisten niskoille tuon ristiinnaulitun myötä.
Kolme muuta "ristiretkeä" teki Ruotsi tappaen ja raiskaten ja alistaen (sekä syfilistä tartuttaen) valtansa alle suomalaiset.
Synnintuntoa ja syntiä ja syyllisyyttä on siitä asti ylläpidetty mielissämme koko ajan samaa jargonia jauhaen.
Olen uskovaisempi kuin moni noista jargonin jauhajista, uskon hyvään Luojaan ja siihen, että yrittää parhaansa mukaan elää oikein. - silti uskovainen
Näin tunnen ja koen! kirjoitti:
ja niin täällä elettiinkin ennen vuotta 1155 jolloin ruotsalaiset asevoimin sotajoukkojen kanssa hyökkäsivät viattoman Suomen kimppuun yllättäen ja pakottivat uskomaan ristiinnaulitsemisopin, joka johtuu muka meidän synneistämme, meidän perisyntisyydestämme! Olemme takautuvasti 2000 v. sitten ristiinnaulinneet jonkun.
Siis he saivat kätevästi syyn tappamansa ja raiskaamansa maan kansalaisten niskoille tuon ristiinnaulitun myötä.
Kolme muuta "ristiretkeä" teki Ruotsi tappaen ja raiskaten ja alistaen (sekä syfilistä tartuttaen) valtansa alle suomalaiset.
Synnintuntoa ja syntiä ja syyllisyyttä on siitä asti ylläpidetty mielissämme koko ajan samaa jargonia jauhaen.
Olen uskovaisempi kuin moni noista jargonin jauhajista, uskon hyvään Luojaan ja siihen, että yrittää parhaansa mukaan elää oikein.Samoin " mielestäni " olen eläny raamatun sanan mukaan, ( tietenkin langennu välillä ) mutta kaikesta huolimatta se synnin tunto on juurtunu sisimpään, siitä emme pääse eroon täällä maanpäällä, kaikenlaiset pikku paheetkin vaivaa, kuten " rahan himo " ( sun muita himoja ) aina yritän lotossa voittaa täysosumaa, hedelmäpeleihin on paha riippuvuus - suhde, surkiaa tämä ihmisen elämä.
- Näin tunnen rehellis
silti uskovainen kirjoitti:
Samoin " mielestäni " olen eläny raamatun sanan mukaan, ( tietenkin langennu välillä ) mutta kaikesta huolimatta se synnin tunto on juurtunu sisimpään, siitä emme pääse eroon täällä maanpäällä, kaikenlaiset pikku paheetkin vaivaa, kuten " rahan himo " ( sun muita himoja ) aina yritän lotossa voittaa täysosumaa, hedelmäpeleihin on paha riippuvuus - suhde, surkiaa tämä ihmisen elämä.
en tupakoi enkä juo. En tunne itseäni syylliseksi tai syntiseksi, enkä ikinä ristiinnaulitsisi ketään. Toisen kiduttaminen tuntuisi aivan mahdottomalta ajatuksella. En ole laittanut edes matoa koukkuun.
Miksi minun pitäisi rypeä itsesäälissä ja syyllisyydessä? Eri ihminen tekee sitä, eikä sitten paljon muuhun tietenkään pystykään.
En mielestäni ylpeile, nämäkin tosiasiat tuntuivat hankalilta sanoa, mutta sanoin ne nyt kuitenkin. En laita nikkiäni, ettei tule sitä kunniaa nimimerkillekään. - syntinen ,,,,
Näin tunnen rehellis kirjoitti:
en tupakoi enkä juo. En tunne itseäni syylliseksi tai syntiseksi, enkä ikinä ristiinnaulitsisi ketään. Toisen kiduttaminen tuntuisi aivan mahdottomalta ajatuksella. En ole laittanut edes matoa koukkuun.
Miksi minun pitäisi rypeä itsesäälissä ja syyllisyydessä? Eri ihminen tekee sitä, eikä sitten paljon muuhun tietenkään pystykään.
En mielestäni ylpeile, nämäkin tosiasiat tuntuivat hankalilta sanoa, mutta sanoin ne nyt kuitenkin. En laita nikkiäni, ettei tule sitä kunniaa nimimerkillekään.-- kuinka voit suojella ajatukset, kai joskus joku vihanen ajatus sulle tulee, tai " lihan himo " kaunniin naisen sulle flirttailessa, eikö se aiheuta synnin tuntoa -----
- Näin tunnen ja koen
syntinen ,,,, kirjoitti:
-- kuinka voit suojella ajatukset, kai joskus joku vihanen ajatus sulle tulee, tai " lihan himo " kaunniin naisen sulle flirttailessa, eikö se aiheuta synnin tuntoa -----
Ruotsalaiset hyökkäsivät rauhallisten suomalaisten kimppuun kolme kertaa alkaen 1155, toivat opin ristiinnaulitusta ja syyttivät meidän syntejämme siitä, meissä oli perisynti, ja ajatuksemmekin olivat perin syntisiä. Sitä suomalsiet eivät olleet tienneetkään asuessaan järvien ja jokien rannoilla onnellisina perheineen. Eivätkä he halunneet sitä uskoa, mutta pakko se oli, muuten oli päätänsä lyhyempi.
Se ei kai sitten ollut syntiä, että uhkasi tappaa ja tappoikin ---paljon miehiä kuoli.
Myös syfilis oli tuliaisena piispa Henrikin mustan viitan kätköissä kun raiskasi Lallin nuoren kauniin vaimon, jolla oli pieni poika. Olimma siis "saavana osapuolena". Verotkin saimme niskaamme, köyhdyimme, rusthålleja jouduttiin ylläpitämään, miehet vietiin sotiin...
Katolinen kristinuskohan kielsi papeilta ja pyhiltä piispoilta seksuaalisuuden luonnollisen, normaalin toteuttamisen.
Ninnpä he tekivät sitä 'haureuttaan' sitten lasten kustannuksella, mutta kun ne huusivat ja kiukuttelivat, toistensa kanssa homoillen tai myös yleisten, "syntisten", likaisten ruotsalaisnaisten kanssa salaa, niinpä syfilistä eli kuppaa ja tippuria tuli Suomeen tuliaisina siellä pyhien piispa henrikien mustien viittojen kätköissä, kun sotajoukot raiskasivat naisia surmattuaan miehet...
Sitten ruotsalaiset kirjoittivat historian.
Suomalaislapset ovat saaneet sitä opetusta melkein tuhat vuotta. Olisikohan tarpeen tehdä historian - ja uskonnon puhdistus?
Tuohon edelliseen kirjoittajaan opetus on mennyt syvälle. Minuun ei. Luoja antoi onneksi järjen, jota toivoo meidän käyttävän.
Se on synti, jos jättää järjenkäytön! - ...,¨¨¨¨
Näin tunnen ja koen kirjoitti:
Ruotsalaiset hyökkäsivät rauhallisten suomalaisten kimppuun kolme kertaa alkaen 1155, toivat opin ristiinnaulitusta ja syyttivät meidän syntejämme siitä, meissä oli perisynti, ja ajatuksemmekin olivat perin syntisiä. Sitä suomalsiet eivät olleet tienneetkään asuessaan järvien ja jokien rannoilla onnellisina perheineen. Eivätkä he halunneet sitä uskoa, mutta pakko se oli, muuten oli päätänsä lyhyempi.
Se ei kai sitten ollut syntiä, että uhkasi tappaa ja tappoikin ---paljon miehiä kuoli.
Myös syfilis oli tuliaisena piispa Henrikin mustan viitan kätköissä kun raiskasi Lallin nuoren kauniin vaimon, jolla oli pieni poika. Olimma siis "saavana osapuolena". Verotkin saimme niskaamme, köyhdyimme, rusthålleja jouduttiin ylläpitämään, miehet vietiin sotiin...
Katolinen kristinuskohan kielsi papeilta ja pyhiltä piispoilta seksuaalisuuden luonnollisen, normaalin toteuttamisen.
Ninnpä he tekivät sitä 'haureuttaan' sitten lasten kustannuksella, mutta kun ne huusivat ja kiukuttelivat, toistensa kanssa homoillen tai myös yleisten, "syntisten", likaisten ruotsalaisnaisten kanssa salaa, niinpä syfilistä eli kuppaa ja tippuria tuli Suomeen tuliaisina siellä pyhien piispa henrikien mustien viittojen kätköissä, kun sotajoukot raiskasivat naisia surmattuaan miehet...
Sitten ruotsalaiset kirjoittivat historian.
Suomalaislapset ovat saaneet sitä opetusta melkein tuhat vuotta. Olisikohan tarpeen tehdä historian - ja uskonnon puhdistus?
Tuohon edelliseen kirjoittajaan opetus on mennyt syvälle. Minuun ei. Luoja antoi onneksi järjen, jota toivoo meidän käyttävän.
Se on synti, jos jättää järjenkäytön!Minusta on syntiä tuokin että jaksat jankuttaa ajasta josta kukaan meistä ei ole elänyt, se on niin totaalista puppua, ja varmasti ne asiat ovat jo kuopattu.
Idiootteja koko ruotsi/suomihöpöttäjät ja niitä on tasan 2 yksi on m.v. ja toinen on Laritsa, onkohan pisteet ruotsinkielellä? - Haloo!
...,¨¨¨¨ kirjoitti:
Minusta on syntiä tuokin että jaksat jankuttaa ajasta josta kukaan meistä ei ole elänyt, se on niin totaalista puppua, ja varmasti ne asiat ovat jo kuopattu.
Idiootteja koko ruotsi/suomihöpöttäjät ja niitä on tasan 2 yksi on m.v. ja toinen on Laritsa, onkohan pisteet ruotsinkielellä?Samoin kaikki se paha minkä tekivät!
- 19+18
...,¨¨¨¨ kirjoitti:
Minusta on syntiä tuokin että jaksat jankuttaa ajasta josta kukaan meistä ei ole elänyt, se on niin totaalista puppua, ja varmasti ne asiat ovat jo kuopattu.
Idiootteja koko ruotsi/suomihöpöttäjät ja niitä on tasan 2 yksi on m.v. ja toinen on Laritsa, onkohan pisteet ruotsinkielellä?Olipa hauska tuon arvio, mikähän tämä "syntinen nainen" nyt on?
joka tuollaisia laskuja tekkee? Yli puolet suomalaisista on kyllästynyt maksamaan
veroina noille rikkaille aina lisää enemmä ja enemmän. Lakkaa jo jankutukses! - Zooland
Room: 14 jae 24
Kaikki mikä ei ole uskosta on syntiä.
Tässä tarpeeksi kattava vastaus syntikysymykseen.
Lue netistä Mary Baxterin kertomus taivaasta ja helvetistä. Erittäin kiinnostava. On myös kirjana! - Nuppi ja ruuvi
silti uskovainen kirjoitti:
Samoin " mielestäni " olen eläny raamatun sanan mukaan, ( tietenkin langennu välillä ) mutta kaikesta huolimatta se synnin tunto on juurtunu sisimpään, siitä emme pääse eroon täällä maanpäällä, kaikenlaiset pikku paheetkin vaivaa, kuten " rahan himo " ( sun muita himoja ) aina yritän lotossa voittaa täysosumaa, hedelmäpeleihin on paha riippuvuus - suhde, surkiaa tämä ihmisen elämä.
Kun annat elämäsi Jeesukselle hän antaa voiman tulla Jumalan lapseksi.
Omilleen hän antoi voimaksi Pyhän hengen. Jeesus sanoi että hän lähettää voimaksi puolustajan Pyhän Hengen joka vuodatettiin apostolien päälle Helluntaina ja on yhä voimassa. Ei ole raamatussa kerrottu että se olisi pois otettu. Siis edelleen voimassa. Jeesuksen omat vaeltavat siinä voimassa tänäkin päivänä ja ovat saaneet armolahjoja esim parantamisen armolahjan jne....!
En pysty lakia täyttämään ( 10 käskyä ) joten ilman Jeesusta hukkuisin synteihin. Hän täytti lain ei kumonnut sitä vaan täytti.Armosta olette pelastetut uskon kautta ei tekojen ettei kukaan kerskaisi. - Pilveenpiirtäjä
Näin tunnen ja koen! kirjoitti:
Olen uskovaisempi kuin moni noista jargonin jauhajista, uskon hyvään Luojaan ja siihen, että yrittää parhaansa mukaan elää oikein.Jos kristinusko on tuotu väkisin niin älkää syyttäkö Jumalaa siitä. Tappoivathan ihmiset oman Jumalansa ristillä. Saatanakin luuli pääsevänsä eroon Jumalan pojasta kun tämä kuoli ristillä, mutta Jeesus oli synnitön niin ei kuolema voinut häntä mitätöidä vaan Jeesus nousi 3 tena päivänä ylös. ( uskontunnustus ). Istuu taivaassa isän oikealla puolella tuomitsemassa eläviä ja kuolleita.
Jeesus elää. Ihmisiä parantuu, pelastuu ( tulee uskoon ) ja moninaisissa hädissä saa taivaasta apua.
Jeesus ei ole kuollut vaan taivaassa ja lähetti Pyhän Hengen puolustajan! - Synkeälle syntiselle
Nuppi ja ruuvi kirjoitti:
Kun annat elämäsi Jeesukselle hän antaa voiman tulla Jumalan lapseksi.
Omilleen hän antoi voimaksi Pyhän hengen. Jeesus sanoi että hän lähettää voimaksi puolustajan Pyhän Hengen joka vuodatettiin apostolien päälle Helluntaina ja on yhä voimassa. Ei ole raamatussa kerrottu että se olisi pois otettu. Siis edelleen voimassa. Jeesuksen omat vaeltavat siinä voimassa tänäkin päivänä ja ovat saaneet armolahjoja esim parantamisen armolahjan jne....!
En pysty lakia täyttämään ( 10 käskyä ) joten ilman Jeesusta hukkuisin synteihin. Hän täytti lain ei kumonnut sitä vaan täytti.Armosta olette pelastetut uskon kautta ei tekojen ettei kukaan kerskaisi.Oley pastan SYNKEIN ihminen,
ajatuksesi ovat oudon synkeitä,
onko sinut jätetty yksin lapsena?
Onko sinua hakattu?
Oletko tappanut jonkun?
- SYNTI :
Kunniaan liittyvän väkivallan kitkemisen on siirryttävä valtiolle, myöntää oikeusministeri Tuija Brax (vihr).
Hän ei niele maahanmuuttoministeri Astrid Thorsin (r) näkemystä, ettei viranomaisten kouluttaminen kiinnostaisi sisäisestä turvallisuudesta vastaavia ministereitä.
Thors esitti maanantain HS:ssa, ettei kouluissa, sosiaaliviranomaisilla, terveydenhuollossa ja poliisilla ole yhtenäistä ohjeistusta, koska se ei ole ollut ministeriöiden asialistalla "edes kakkosena".
"Jo vuonna 2008 ministeriryhmä käskytti ministeriöt koulutuksen järjestämiseen. Olen ymmärtänyt, että jatkotyössä ministeriöissä aikajänne on ollut vähän pitkä", Brax sanoo.
Tammikuussa Thors ja sisäministeri Anne Holmlund (kok) asettivat koulutusta valmistelevan työryhmän, jota vetää ohjelmajohtaja Georg Henrik Wrede opetusministeriöstä. Esityksen on määrä valmistua maaliskuun lopussa.
Wrede tukee Thorsin kantaa, ettei tälläisen väkivallan taltuttaminen ole ollut ykkösasia. - hieman kiukuttaa
Tämän palstan muuttaminenkin oli huonojuttu, meille vanhemmalle ikäpolvelle, vaikuttaa sekavalta, harmittaa kovasti, toivottavasti tähän tottuuu !
- mä en toistaiseksi
EI TOTU --- kuinka te muut, pidättekö uudesta palstan ilmeestä ?
- Misu kisu
Joh.3 luku 3 jae eteenpäin...... Jeesuksen ja Nikodeemoksen keskustelu uudestisyntymisestä.
Uskoon tullaan. Jumala vetää puoleensa. Ihminen saa synnintunnon. Tekee parannuksen. Saa syntinsä anteeksi. Lähtee seraamaan Jeesusta, siis ei enää harjoita entistä syntielämää. Uskoo ja tunnustaa että Jeesus on Herra.
Ihminen ei pysty täälä ajassa olemaan täydellinen. Siksi Jeesus kärsi Golgatan ristillä syntimme. Mutta tämä toimii vasta sitten kun on ottanut tämän lahjan Jeesuksen vastaan henkilökohtaisesti.
31v sitten tein täyskäännöksen elämässäni ja otin henkilökohtaisesti vastaan Jeesuksen sovitustyön ja haluan seurata häntä niinkuin Miss universumimmekin " kohti kirkkainta Kruunua."
Emme pääse hyvin töin taivaaseen vaan armosta! Etsi siis elävä seurakunta jossa saat hengen ravintoa ja Herra kirkastaa sinulle itsensä. Onnea etsintään !- Luin haastattelunsa
Jos mielenterveys järkkyy, sille ei tällä palstalla mitään voi tehdä.
Anne Pohtamo sanoi edellisessä elämässään olleensa Venäjällä ja mies siellä. - 1975'
Luin haastattelunsa kirjoitti:
Jos mielenterveys järkkyy, sille ei tällä palstalla mitään voi tehdä.
Anne Pohtamo sanoi edellisessä elämässään olleensa Venäjällä ja mies siellä.Anne P uskoo jälleensyntymiseen.
- Raamattu ja risti
1975' kirjoitti:
Anne P uskoo jälleensyntymiseen.
Uudestisyntyminen ja jälleensyntyminen ovat eri asia.
Jälleensyntymisoppi on niitä Teosofien oppeja. Ei Raamatun ( kirkollis ) opin mukaista.
Uudestisyntyminen 3 luku 3 jae. Ellette synny uudesti ylhäältä ette ole näkevä taivasten valtakuntaa. Uudestisyntyminen tapahtuu Jumalan sanan kautta. Jumala tekee sen. Se on Pyhän Hengen työ ihmisessä kun ihminen kuulee pelastussanoman raamatusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947756- 1723761
- 533279
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2492487- 482155
- 422015
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?251903- 481902
- 601778
- 191773