Mieltääkö ateisti,että hän

ateistina, ilman jumalaa, on 'extra bravoo ihminen'?

64

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "extra bravoo ihminen"

      :D:D?

      oletan, että tarkoitat että ateisti luulee olevansa muita parempi?

      • Parempi muita? Eli tarkoittanet, että parempi kuin jumal'uskova?


      • 10290239219090390290

        Estrella Porvoo ehkä?


    • Ei.

      Eiköhän me kaikki olla omalla laillamme hyviä. Ei toinen toistaan parempia, vain erilaisia.

      • Erilaisia siis. Mutta koetko, että jumal'usko -ihminen omaisi tietyn negatiivisen sävytteen?


      • tahtis.98 kirjoitti:

        Erilaisia siis. Mutta koetko, että jumal'usko -ihminen omaisi tietyn negatiivisen sävytteen?

        Ei välttämättä.

        Tunnen ihmisiä, jotka uskovat jumaliin ja he ovat ihan tolkun väkeä.

        Ei negatiiviset asiat taida tulla uskosta, vaan ihmisestä itsestään. Hyvä ihminen uskoo hyvällä tavalla ja ikävä ihminen ikävästi.

        Asiaa sekoittaa varmaan se, että ne ikävät uskovat perustelevat mielipiteitään nimenomaan uskollaan ja hakevat siitä syytä teoilleen.


      • tahtis.98 kirjoitti:

        Erilaisia siis. Mutta koetko, että jumal'usko -ihminen omaisi tietyn negatiivisen sävytteen?

        Vaimoni on noita, eikun uskova. Ja Rakas sellainen. Uskovaisuudella ei ainakaan meidän avioliitossa ole mitään tekemistä.
        Keskinäinen kunnioitus, rakkaus ja ystävyys korostetusti luottamuksella on se Meidän Juttu.


      • tahtis.98 kirjoitti:

        Erilaisia siis. Mutta koetko, että jumal'usko -ihminen omaisi tietyn negatiivisen sävytteen?

        Vaimoni on aina ollut uskossa. Hän on rakkain ja arvokkain ihminen minulle. tahtis.98 yliarvioit uskon merkityksen ihmisten välisissä suhtteissa. Ei arjessa kysytä, oletko uskossa. Kun eilen sunnuntaina lähisiwan kassalla huomasin ylimääräisen nordean pankkikortin, kysyin kassalta kenen on. Pari nuorta oli just menny ulos, juoksin perään ja aukaisin autonsa oven, no kaveriltansa oli kortti jäänyt. Ei arjessa mietitä, uskossa / ei uskossa. Ei mitään merkitystä, juuri koskaan. Näin minusta.


    • vihtuilija

      Mikäs tää nyt on, kultapupuseni? Onhan teistitkin ilman jumalaa...

      • Mielestäsi teistikin on ilman jumalaa...

        Jahans, minua et voi tässä kohtaa nyt oikein vakuuttaa. Toisaalta, joskus pohdinkin sitä, että jos ihminen ei 'koe' jumalaa, niin onko hän pelkkä 'robotti'?


      • vihtuilija
        tahtis.98 kirjoitti:

        Mielestäsi teistikin on ilman jumalaa...

        Jahans, minua et voi tässä kohtaa nyt oikein vakuuttaa. Toisaalta, joskus pohdinkin sitä, että jos ihminen ei 'koe' jumalaa, niin onko hän pelkkä 'robotti'?

        Kyllä rakkaani. Jumala on pelkkä robotti, joka on valmistettu dogmaattisista ajattelunvääristymisistä.


      • vihtuilija kirjoitti:

        Kyllä rakkaani. Jumala on pelkkä robotti, joka on valmistettu dogmaattisista ajattelunvääristymisistä.

        Toteat: ""Jumala on pelkkä robotti, joka on valmistettu dogmaattisista ajattelunvääristymisistä.""

        Mutta eikös aika usein vaikuta siltä, että ihminenkin on 'luotu' tai 'muovattu' pelkäksi robotiksi?

        Eli tätä tausta vasten ajateltuna ateistinen käsityskin tukee dogmatisointia.


    • readmorethanonebook

      Koen olevani parempi kuin useimmat ihmiset. En kuitenkaan siksi, etten usko jumaliin, vaan koska en tapatuta eläimiä eli olen vegaani.

      "jos ihminen ei 'koe' jumalaa, niin onko hän pelkkä 'robotti'? "

      Ei. Miten jumaluskottomuus edes voisi teoreettisesti tehdä robotin? Tai niin no kaikki robotithan ovat ateisteja, mutta kaikki ateistit eivät ole robotteja.

      • Bravoo, Sinulla ainakin on itsetunto kohdallaan! Oisko sitten syynä ateismi, en tiedä?

        Tai voi olla, koska olet vegaani. Toisaalta minuakin, näin jumal'uskovanakin kuvottaa kaikki eliösyönti. (Joskus toki syön, täytyy myöntää).

        Ja joo: "kaikki robotithan ovat ateisteja, mutta kaikki ateistit eivät ole robotteja" Hieno heitto puoleltasi, mutta kuinkahan ateisti sitten kokoaa sen koko elämisensä ilman jumalaa?


      • ..

        Saatanan pöllö,mitäs ne viattomat pupujussit ketkä kuolevat nälkään sinun syötyä heidän ruokansa!

        Vai vegaani kaikenlaista hömpötystä,heheeh


      • readmorethanonebook
        .. kirjoitti:

        Saatanan pöllö,mitäs ne viattomat pupujussit ketkä kuolevat nälkään sinun syötyä heidän ruokansa!

        Vai vegaani kaikenlaista hömpötystä,heheeh

        Heräsikö syyllisyydentuntosi vai mistä moinen hermostuminen?
        Minä muuten syön pupun ruokaa aika harvoin. Jos koskaan.


      • readmorethanonebook
        tahtis.98 kirjoitti:

        Bravoo, Sinulla ainakin on itsetunto kohdallaan! Oisko sitten syynä ateismi, en tiedä?

        Tai voi olla, koska olet vegaani. Toisaalta minuakin, näin jumal'uskovanakin kuvottaa kaikki eliösyönti. (Joskus toki syön, täytyy myöntää).

        Ja joo: "kaikki robotithan ovat ateisteja, mutta kaikki ateistit eivät ole robotteja" Hieno heitto puoleltasi, mutta kuinkahan ateisti sitten kokoaa sen koko elämisensä ilman jumalaa?

        Se oli vitsi. Pitäisi kai jo pikku hiljaa oppia, ettei huumorintajuni toimi foorumi ympäristössä...Kannattaa katsoa Scott Pilgrim versus maailma...tuli vain hyvän itsetunnon omaavista vegaaneista mieleen.

        "Hieno heitto puoleltasi, mutta kuinkahan ateisti sitten kokoaa sen koko elämisensä ilman jumalaa? "

        Mitä tuo edes tarkoittaa? Minä elän ja pyrin olemaan mahdollisimman hyvä muille eläimille ja oppia ja nähdä ja tehdä ja nauraa ja pohdiskella mahdollisimman paljon.


      • readmorethanonebook kirjoitti:

        Se oli vitsi. Pitäisi kai jo pikku hiljaa oppia, ettei huumorintajuni toimi foorumi ympäristössä...Kannattaa katsoa Scott Pilgrim versus maailma...tuli vain hyvän itsetunnon omaavista vegaaneista mieleen.

        "Hieno heitto puoleltasi, mutta kuinkahan ateisti sitten kokoaa sen koko elämisensä ilman jumalaa? "

        Mitä tuo edes tarkoittaa? Minä elän ja pyrin olemaan mahdollisimman hyvä muille eläimille ja oppia ja nähdä ja tehdä ja nauraa ja pohdiskella mahdollisimman paljon.

        Hei ja helloo!

        Pyrit olemaan mahdollisimman hyvä muille eläimille ja oppia ja nähdä ja tehdä ja nauraa ja pohdiskella mahdollisimman paljon.

        Ekaksikin: koet, että ihminen on eläin? Miksi?

        Tokaksi: miksi tiede ei ole löytänyt geneettistä yhteyttä mihinkään olemassa olevaan, esimerkiksi koiran suhteen?


      • 5+4+8+
        tahtis.98 kirjoitti:

        Hei ja helloo!

        Pyrit olemaan mahdollisimman hyvä muille eläimille ja oppia ja nähdä ja tehdä ja nauraa ja pohdiskella mahdollisimman paljon.

        Ekaksikin: koet, että ihminen on eläin? Miksi?

        Tokaksi: miksi tiede ei ole löytänyt geneettistä yhteyttä mihinkään olemassa olevaan, esimerkiksi koiran suhteen?

        ''Tokaksi: miksi tiede ei ole löytänyt geneettistä yhteyttä mihinkään olemassa olevaan, esimerkiksi koiran suhteen?''

        Geneettistä yhteyttä ihmisen ja toisen eläimen kesken?


      • tahtis.98 kirjoitti:

        Hei ja helloo!

        Pyrit olemaan mahdollisimman hyvä muille eläimille ja oppia ja nähdä ja tehdä ja nauraa ja pohdiskella mahdollisimman paljon.

        Ekaksikin: koet, että ihminen on eläin? Miksi?

        Tokaksi: miksi tiede ei ole löytänyt geneettistä yhteyttä mihinkään olemassa olevaan, esimerkiksi koiran suhteen?

        Ihminen on kehittynyt eläimistä, tästä esimerkkinä kaikki yhtäläisyydet eläimien kanssa, tästä esimerkiksi häntäluu ja umpisuoli. Miten voit perustella näiden kahden täysin täysin epäolennaisen asian olemassaolon?


      • readmorethanonebook
        tahtis.98 kirjoitti:

        Hei ja helloo!

        Pyrit olemaan mahdollisimman hyvä muille eläimille ja oppia ja nähdä ja tehdä ja nauraa ja pohdiskella mahdollisimman paljon.

        Ekaksikin: koet, että ihminen on eläin? Miksi?

        Tokaksi: miksi tiede ei ole löytänyt geneettistä yhteyttä mihinkään olemassa olevaan, esimerkiksi koiran suhteen?

        "koet, että ihminen on eläin? Miksi?"

        1. Koska se "geneettinen yhteys" löytyy muihin eläimiin
        2. Koska me näytämme, käyttäydymme ja toimimme kuin eläimet
        3. Koska me olemme kehittyneet muista eläimistä
        4. Muusta ei ole mitään näyttöä

        "miksi tiede ei ole löytänyt geneettistä yhteyttä mihinkään olemassa olevaan, esimerkiksi koiran suhteen? "

        Miksi valehtelet?


      • readmorethanonebook kirjoitti:

        "koet, että ihminen on eläin? Miksi?"

        1. Koska se "geneettinen yhteys" löytyy muihin eläimiin
        2. Koska me näytämme, käyttäydymme ja toimimme kuin eläimet
        3. Koska me olemme kehittyneet muista eläimistä
        4. Muusta ei ole mitään näyttöä

        "miksi tiede ei ole löytänyt geneettistä yhteyttä mihinkään olemassa olevaan, esimerkiksi koiran suhteen? "

        Miksi valehtelet?

        Valehtelenko?

        Mielestäni en, koska aika usein pelkkä maalaisjärkikin riittää.

        Ps. Muutekseen apina ei ole alkuunkaan niin fiksu kuin usein kuulee väitettävän.


      • readmorethanonebook
        tahtis.98 kirjoitti:

        Valehtelenko?

        Mielestäni en, koska aika usein pelkkä maalaisjärkikin riittää.

        Ps. Muutekseen apina ei ole alkuunkaan niin fiksu kuin usein kuulee väitettävän.

        Väität ettei tiede ole löytänyt geneettistäyhteyttä ihmisestä muihin eläimiin. Tämä oli se vale.

        Mitä tekemistä fiksuudella on tekemistä asian kanssa? Tämän päivän ihminen on fiksumpi kuin 50-luvun ihminen, koska joudumme ratkomaan jatkuvasti ongelmia.
        Toiset ihmisapinat(sillä toki tiesit että homo sapiens on yksi ihmisapina laji?) eivät tarvitse samankaltaista älykkyyttä kuin ihminen selviytyäkseen.

        "aika usein pelkkä maalaisjärkikin riittää. "

        Et voi pelkällä maalaisjärjelläsi mennä kertomaan mitä tiedeyhteisö on tai ei ole saanut selville.


    • "ateistina, ilman jumalaa, on 'extra bravoo ihminen'?"
      Mä ajattelen itteeni ihan tavallisena ihmisenä, muut pitää ottaa huomioon ja silleen. Ainoo mikä multa puuttuu on usko mihinkään jumalolentoihin.

      • Minäkin ajattelen (kun oikein syvennyn ajattelemaan), siis koen olevani ihminen.

        Ja muut huomioon muka ottaen? En, tätä taitoa en vielä ihan kaikkialta omaa, mutta toki hyvä jos itse olet tämän oppinut. Vai johtuuko tämä taito yksinomaan sitten ateismista?


      • tahtis.98 kirjoitti:

        Minäkin ajattelen (kun oikein syvennyn ajattelemaan), siis koen olevani ihminen.

        Ja muut huomioon muka ottaen? En, tätä taitoa en vielä ihan kaikkialta omaa, mutta toki hyvä jos itse olet tämän oppinut. Vai johtuuko tämä taito yksinomaan sitten ateismista?

        Muut huomioon ottaminen johtuu siitä että se parantaa yhteisön selviytymisen todennäköisyyttä. Ajanmyötä se lisää muut huomioonottavien määrää yhteisössä parantaen koko yhteisön selviytymisen todennäköisyyttä.


      • perustele kirjoitti:

        Muut huomioon ottaminen johtuu siitä että se parantaa yhteisön selviytymisen todennäköisyyttä. Ajanmyötä se lisää muut huomioonottavien määrää yhteisössä parantaen koko yhteisön selviytymisen todennäköisyyttä.

        Niin: ""Ajanmyötä se lisää muut huomioonottavien määrää yhteisössä parantaen koko yhteisön selviytymisen todennäköisyyttä.""

        Ymmärtääkseni tämä käsite 'yhteisöllisyys' on jo aikaa päivää sitten niin sanottu 'karannut käsite'.

        Miksi?


    • Enhän minäkään ihan kaikkia 7 miljardia ihmistä aina huomioon ota, ja jos silmille ruvetaan hyppiin, niin suhtautuminen muuttuu hyvin nopeasti, tosin huomioon ottamistahan sekin on, mutta perhe on tärkein muut tulee sitten perästä. Mistä minä tiedän mikä mun käyttäytymisestä johtuu ateismista(paitti en usko jumaliin), mutta en usko että se mun elämääni mitenkään oudosti ohjaa jokapäiväisissä toimissani, luulenpa että käyttäytymistapoihini vaikuttaa tää 43 vuotta tän pallon tallaamista, eliks elämänkokemus.

      • En tässä uudessa systeemissä nyt oikein tiedä, vastasitko minulle, mutta näin oletan!

        Näin toteat: "Mistä minä tiedän mikä mun käyttäytymisestä johtuu ateismista(paitti en usko jumaliin), mutta en usko että se mun elämääni mitenkään oudosti ohjaa jokapäiväisissä toimissani, luulenpa että käyttäytymistapoihini vaikuttaa tää 43 vuotta tän pallon tallaamista, eliks elämänkokemus. "

        43 vuotta, ja tätä elämänkokemukseksi luonnehdit? Ja jumala veks', tuosta noin vaan.

        Mielenkiintoista!


      • kleppoo
        tahtis.98 kirjoitti:

        En tässä uudessa systeemissä nyt oikein tiedä, vastasitko minulle, mutta näin oletan!

        Näin toteat: "Mistä minä tiedän mikä mun käyttäytymisestä johtuu ateismista(paitti en usko jumaliin), mutta en usko että se mun elämääni mitenkään oudosti ohjaa jokapäiväisissä toimissani, luulenpa että käyttäytymistapoihini vaikuttaa tää 43 vuotta tän pallon tallaamista, eliks elämänkokemus. "

        43 vuotta, ja tätä elämänkokemukseksi luonnehdit? Ja jumala veks', tuosta noin vaan.

        Mielenkiintoista!

        Ja esi-isien henget veks, tuosta noin vaan? Mielenkiintoista.
        Omasta kuplasta tuntuu olevan vaikeaa nähdä läpi.


      • tahtis.98 kirjoitti:

        En tässä uudessa systeemissä nyt oikein tiedä, vastasitko minulle, mutta näin oletan!

        Näin toteat: "Mistä minä tiedän mikä mun käyttäytymisestä johtuu ateismista(paitti en usko jumaliin), mutta en usko että se mun elämääni mitenkään oudosti ohjaa jokapäiväisissä toimissani, luulenpa että käyttäytymistapoihini vaikuttaa tää 43 vuotta tän pallon tallaamista, eliks elämänkokemus. "

        43 vuotta, ja tätä elämänkokemukseksi luonnehdit? Ja jumala veks', tuosta noin vaan.

        Mielenkiintoista!

        Jumala lähti "veks" jo 11-12 vuotiaana, kun häippäs toi lapsen usko. Onko jotain valittamista?


      • tahtis.98 kirjoitti:

        En tässä uudessa systeemissä nyt oikein tiedä, vastasitko minulle, mutta näin oletan!

        Näin toteat: "Mistä minä tiedän mikä mun käyttäytymisestä johtuu ateismista(paitti en usko jumaliin), mutta en usko että se mun elämääni mitenkään oudosti ohjaa jokapäiväisissä toimissani, luulenpa että käyttäytymistapoihini vaikuttaa tää 43 vuotta tän pallon tallaamista, eliks elämänkokemus. "

        43 vuotta, ja tätä elämänkokemukseksi luonnehdit? Ja jumala veks', tuosta noin vaan.

        Mielenkiintoista!

        Jos nimimerkistäsi voi vetää sen oletuksen että olet syntynyt 1998 eli olet n. 13 vuotias, niin et ole kerinnyt tutustua lähimainkaan kaikkeen aineistoon mitä yliluonnollisista ilmiöistä on saatavilla. Lue lisää, niin huomaat kuinka kummallisen ihmeellisen epäuskottava koko taikauskoinen mailmankuva voi olla.


    • "Mieltääkö ateisti,että hän ateistina, ilman jumalaa, on 'extra bravoo ihminen'?"
      - - En tiedä mitä 'extra bravoo ihminen' tarkoittaa, mutta jos tarkoittanet jotain paremmuutta, niin vastaus on ei.

      By the way, onneksi olkoon, että kykenet nykyään käyttämään sanaa 'ateisti' etkä jotain tahallaan monimutkaistettua termiä.

      • niin mikä se oli se ateistinenjotainmitävi..ua määre:)


      • Monimutkaistettua termiä? Siis mitä olen aiemmin muka käyttänyt?

        Mutta asiaan: "..mutta jos tarkoittanet jotain paremmuutta, niin vastaus on ei." No joo, toki tiedän, että ateismi -palstalla ollaan... mutta miksi aina negatiivisuus jyllää?

        Jos tässä näihin sormiin on sitten uskominen?


      • tahtis.98 kirjoitti:

        Monimutkaistettua termiä? Siis mitä olen aiemmin muka käyttänyt?

        Mutta asiaan: "..mutta jos tarkoittanet jotain paremmuutta, niin vastaus on ei." No joo, toki tiedän, että ateismi -palstalla ollaan... mutta miksi aina negatiivisuus jyllää?

        Jos tässä näihin sormiin on sitten uskominen?

        Viitannet siihen, että kaikki sun kommenttis saa alaspäin peukkuja, miskähän kummallisuudesta se oikeen saattais johtua????:)

        "Mutta asiaan: "..mutta jos tarkoittanet jotain paremmuutta, niin vastaus on ei." No joo, toki tiedän, että ateismi -palstalla ollaan.."
        Nyt kun vielä kertoisit, mitä se siihen vaikuttaa, että ollaan ateismi-palstalla, et joku ei pidä itteensä automaattisesti muita parempana, sentakia että on ateisti?


      • tahtis.98 kirjoitti:

        Monimutkaistettua termiä? Siis mitä olen aiemmin muka käyttänyt?

        Mutta asiaan: "..mutta jos tarkoittanet jotain paremmuutta, niin vastaus on ei." No joo, toki tiedän, että ateismi -palstalla ollaan... mutta miksi aina negatiivisuus jyllää?

        Jos tässä näihin sormiin on sitten uskominen?

        "...mutta miksi aina negatiivisuus jyllää?"
        - - Turhautumista teidän juttuihinne.


      • jason_dax kirjoitti:

        "...mutta miksi aina negatiivisuus jyllää?"
        - - Turhautumista teidän juttuihinne.

        Turhautunut olet?

        Hyvä pointti puoleltasi?!


      • tahtis.98 kirjoitti:

        Turhautunut olet?

        Hyvä pointti puoleltasi?!

        Ainakin sinun juttuihisi turhautuu todella helposti, kun aloitat leikkimällä tyhmää ja kysymällä tyhmiä kysymyksiä, jonka jälkeen ylianalysoit vastaukset käyttääksesi niitä lyömäaseena ateisteja kohtaan.


      • jason_dax kirjoitti:

        Ainakin sinun juttuihisi turhautuu todella helposti, kun aloitat leikkimällä tyhmää ja kysymällä tyhmiä kysymyksiä, jonka jälkeen ylianalysoit vastaukset käyttääksesi niitä lyömäaseena ateisteja kohtaan.

        Olen pahoillani, jos näin koet: "...käyttääksesi niitä lyömäaseena ateisteja kohtaan. "

        Mutta ainoa puolustukseni on siinä, että mietin ja pohdin (en toki yliaikaisesti).


      • tahtis.98 kirjoitti:

        Olen pahoillani, jos näin koet: "...käyttääksesi niitä lyömäaseena ateisteja kohtaan. "

        Mutta ainoa puolustukseni on siinä, että mietin ja pohdin (en toki yliaikaisesti).

        "Olen pahoillani, jos näin koet: "...käyttääksesi niitä lyömäaseena ateisteja kohtaan. ""
        - - Joten lopeta se. Me ateistit olemme ihmisiä siinä missä muutkin emmekä mitään toisesta ulottovuudesta tänne karanneita kummajaisia.

        "Mutta ainoa puolustukseni on siinä, että mietin ja pohdin (en toki yliaikaisesti)."
        - - Kunhan vain joskus oppisit ja sisäistäisit asioita.


      • jason_dax kirjoitti:

        "Olen pahoillani, jos näin koet: "...käyttääksesi niitä lyömäaseena ateisteja kohtaan. ""
        - - Joten lopeta se. Me ateistit olemme ihmisiä siinä missä muutkin emmekä mitään toisesta ulottovuudesta tänne karanneita kummajaisia.

        "Mutta ainoa puolustukseni on siinä, että mietin ja pohdin (en toki yliaikaisesti)."
        - - Kunhan vain joskus oppisit ja sisäistäisit asioita.

        Hyvä näin, en jaksa kinastella.

        Mutta, sen verran vielä jaksan, että ihan varteenotettavan sloganin osasit kehiin heittää:

        "Kunhan vain joskus oppisit ja sisäistäisit asioita."


      • tahtis.98 kirjoitti:

        Olen pahoillani, jos näin koet: "...käyttääksesi niitä lyömäaseena ateisteja kohtaan. "

        Mutta ainoa puolustukseni on siinä, että mietin ja pohdin (en toki yliaikaisesti).

        "Mutta ainoa puolustukseni on siinä, että mietin ja pohdin
        ihan oikeesti teetkö niin?


      • tahtis.98 kirjoitti:

        Monimutkaistettua termiä? Siis mitä olen aiemmin muka käyttänyt?

        Mutta asiaan: "..mutta jos tarkoittanet jotain paremmuutta, niin vastaus on ei." No joo, toki tiedän, että ateismi -palstalla ollaan... mutta miksi aina negatiivisuus jyllää?

        Jos tässä näihin sormiin on sitten uskominen?

        Pidätkö Tähtis oikeesti ittees parempana kuin ateistit .
        Oikeesti?


      • tahtis.98 kirjoitti:

        Olen pahoillani, jos näin koet: "...käyttääksesi niitä lyömäaseena ateisteja kohtaan. "

        Mutta ainoa puolustukseni on siinä, että mietin ja pohdin (en toki yliaikaisesti).

        "Mutta ainoa puolustukseni on siinä, että mietin ja pohdin (en toki yliaikaisesti). " Tämä on todellinen vitsi . Et ole koko palstalla roikkumisen aikana juuri muuta tehnyt kuin vastannut kysymyksiin kysymyksillä. Sama juttu jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu, jos haluat tietää perustavanlaatuisia asioita kristinuskosta niin lue kristinuskon historiaa kirjoista, ne on sentään joku tarkistanut ennen julkaisemista.


    • Ai, siis syystäkö siitä että näin jumal'uskovana rohkenen olla näin 'rohkeasti' jumal'uskova?

      En ymmärrä, enkä tuota ..........!

    • On teorioita siitä, että totuus asuu käymistuotteiden kautta

      nautituissa materiaalisissa aineissa eri muodoissaan, aivan.

      Olevaisien tulee löytää totuutta kaikkialta ja kaikesta kirjoitetusta.

      • Lainaus: "Olevaisien tulee löytää totuutta kaikkialta ja kaikesta kirjoitetusta."

        Fiksusti ajateltu, mutta onko ihminen tämän fiksuuden ihan oikeasti myös oivaltanut?


    • "Ajattelu" siirrettynä materialistiseen muotoon on työtä vapaa-ajalla

      ollessani, jossa koetan vain neuvoa materiaaliseen muotoon siirtyneitä

      Ei en ole pahasta enkä ole koskaan väittänyt hyvästäkään, vaan "konsultti"..

      • Itse useimmiten koen, ettei voi eikä täten ole edes tarve ketään edes neuvoa.

        Vaikka kuinka hurjalta näyttää!

        Ps. ..........


      • tahtis.98 kirjoitti:

        Itse useimmiten koen, ettei voi eikä täten ole edes tarve ketään edes neuvoa.

        Vaikka kuinka hurjalta näyttää!

        Ps. ..........

        Aivan kuin itse koet "aikasiirtymässä olon".

        "Olemmehan synnytettyjä materiaalisen tahdon pohjalta"

        Ps. henki ja sielu on jokaisen oma asia kuitenkin tosiaan


      • tuonpuoleinen kirjoitti:

        Aivan kuin itse koet "aikasiirtymässä olon".

        "Olemmehan synnytettyjä materiaalisen tahdon pohjalta"

        Ps. henki ja sielu on jokaisen oma asia kuitenkin tosiaan

        Mitä nämä tarkoittaa:

        " Aivan kuin itse koet "aikasiirtymässä olon".

        "Olemmehan synnytettyjä materiaalisen tahdon pohjalta"


    • kleppoo

      En minä ainakaan.

      • Tyhjentävä vastaus puoleltasi!

        Onnittelut!


    • Very utelias

      "Vaimoni on noita, eikun uskova. Ja Rakas sellainen. Uskovaisuudella ei ainakaan meidän avioliitossa ole mitään tekemistä.
      Keskinäinen kunnioitus, rakkaus ja ystävyys korostetusti luottamuksella on se Meidän Juttu.2

      Ikiateistille kysymys: Onko vaimosi luterilainen, helluntailainen, vapis, ortodoksi, adventisti, metodisti, muslimi, buddhalainen, hindu, zarathustralainen vai mikä hän on?

    • :D right... tähtiksellä on myös huumorintajua.

    • häh häh häh

      Laitoin evoluutiokirjat silppuriin. Silppuri kuumeni vähän kun teksti oli sen verran paksua! Heh heh!

      • readmorethanonebook

        Totuus ei pala tulessakaan vai miten se meni.


      • Kuten koulun bilogian kirjat? Olisit myynyt. Oli varmaan ihan käyttämättömät...


    • halpaa on

      Myin evoluutiokirjat divariin. Halvalla meni ku ei oo oikein kuulemma erikoista kysyntää noilla satukirjoilla.

    • .

      Eikö se ole jo aivan selvä juttu, ateistit ovat läkäreitä,psykiatreja ja hyväntekijöitä.

      Uskovaiset ovat tyyliltään multinikkejä.

      • Sten MkII

        Multinikki hävitti kaikki koulukirjansa sen takia että ne olivat hänelle liian vaikeita, on helpompaa heilutella käsiä ja huutaa kunniaa jumalalle, jos hänen kuolanvaluvasta mongerruksesta saa mitään selvää, Nalle Puh paitakin on aiva märkä.


    • ei selvä juttu

      "Eikö se ole jo aivan selvä juttu, ateistit ovat läkäreitä,psykiatreja ja hyväntekijöitä."

      Ei mitenkään!

    • En ole sen viisaampi kuin mitä oli kristittynä ollessani. Tai sen parempi ihminen kuin mitä olin kritittynä. ainoastaan katson maailmaa skptisemmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      195
      4564
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      255
      2582
    3. 133
      1687
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1381
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      202
      1273
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1126
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1104
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1047
    9. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1047
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    Aihe