soitin helsingin marinea kauppaan , olin ostamassa veneeseen autopilottia, asiantuntiaa ei ollut paikalla, lupasivat ottaa yhteyttä, kaksi kertaa jätin heidän pyynnöstä yhteystietoni, eivät ole vielä ottaneet yhteyttä, aikaa kulunut kolme kuukautta, olisin vaan kysynyt paria seikkaa ennen ostamista, nyt ostan muualta... luulis nyt kaupanteko kiinnostavan, kuitenkaan ei ollut ensimmäinen hankintani kyseisestä liikkeestä
Marinea kaupasta kokemus
17
1967
Vastaukset
- m. yyntimies
Njaa, onko se nyt niin vakavaa. Välillä on kiireitä, joskus joku unohtuu.
- Oliko tuo
Myyntimiehen näkökulma? Kyllä se on vakavaa, ainakin liikkeeen omistajien näkökulmasta. Luullakseni.
- m. yyntimies
Joo oli myyntimiehen näkökulma.
Henkilökuntaa kannattaa pitää sen verran ettei ihan kaikkea ehdi tekemään - tällöin saadaan 100% irti resursseista (työntekijöistä).
Esimerkki: Liikkeessä on 2 työntekijää, ja he ehtivät myydä yhteensä 10 autopilottisettiä kuukaudessa eli keskimäärin 5 kpl/työntekijä.
Joulukuussa olisi (ehkä) mahdollisuus myydä 11 autopilottia, jonka jälkeen markkinat tod. näköisesti ns. kyllästyvät.
Kannattako ottaa kolmas myyjä, jos
-myynti nousee 10% ja
-henkilöstökulut nousevat 50%?
Tämä siis yksinkertaistettu esimerkki. - 79
m. yyntimies kirjoitti:
Joo oli myyntimiehen näkökulma.
Henkilökuntaa kannattaa pitää sen verran ettei ihan kaikkea ehdi tekemään - tällöin saadaan 100% irti resursseista (työntekijöistä).
Esimerkki: Liikkeessä on 2 työntekijää, ja he ehtivät myydä yhteensä 10 autopilottisettiä kuukaudessa eli keskimäärin 5 kpl/työntekijä.
Joulukuussa olisi (ehkä) mahdollisuus myydä 11 autopilottia, jonka jälkeen markkinat tod. näköisesti ns. kyllästyvät.
Kannattako ottaa kolmas myyjä, jos
-myynti nousee 10% ja
-henkilöstökulut nousevat 50%?
Tämä siis yksinkertaistettu esimerkki.Kannattaa, koska jos yksikin asiakas jää palvelematta kirjoittaa se suomi24 palstalle ja myynti laskee 35%
- yksi näkökulma
m. yyntimies kirjoitti:
Joo oli myyntimiehen näkökulma.
Henkilökuntaa kannattaa pitää sen verran ettei ihan kaikkea ehdi tekemään - tällöin saadaan 100% irti resursseista (työntekijöistä).
Esimerkki: Liikkeessä on 2 työntekijää, ja he ehtivät myydä yhteensä 10 autopilottisettiä kuukaudessa eli keskimäärin 5 kpl/työntekijä.
Joulukuussa olisi (ehkä) mahdollisuus myydä 11 autopilottia, jonka jälkeen markkinat tod. näköisesti ns. kyllästyvät.
Kannattako ottaa kolmas myyjä, jos
-myynti nousee 10% ja
-henkilöstökulut nousevat 50%?
Tämä siis yksinkertaistettu esimerkki.Kannattako ottaa kolmas myyjä, jos
-myynti nousee 10% ja
-henkilöstökulut nousevat 50%?
Mitähän luvut ovat euroissa? - Huhu kertoo
yksi näkökulma kirjoitti:
Kannattako ottaa kolmas myyjä, jos
-myynti nousee 10% ja
-henkilöstökulut nousevat 50%?
Mitähän luvut ovat euroissa?että joillakin aloilla kaupat ovat hankkineet:
- Sesonkiapulaisia
- Osa-aikaisa
- Harjoittelijoita
- .....
Miten ihmeessä ne ovat keksineet moista??
- guhijokplåö¨ä'
Ei vakavaa, vein eurot muualle, vaikka joutui maksaan hivenen enemmän, mutta hyvästä palvelusta pitääkin maksaa, ps olisin kysynyt sopivuudesta ennen tilaamista olis mennyt minuutti aikaa... se siitä nyt löysin kohteen mistä ostan seuraavatkin hankinnat
- Reikä päässä
Vähän kuin PentaCenter? Sieltäkään eivät asiantuntijat puhelimeen vastaa, eivätkä takaisin soita. Paikanpäällä sen sijaan palvelu hyvää.
Oma kokemus Marineasta: Paikanpäällä ollut naishenkilökään ei ehkä maailman aktiivisin asiakaspalvelija ollut, tekniikka sen sijaan tuntui olevan hanskassa. Ne asiantuntijat kun joutuvat varsinkin näin kevätaikaan tekemään paljon muutakin hommaa sen puhelimeen vastaamisen lisäksi.
Itseltäni jää noin 30-40% asioista yksinkertaisesti vaan kiireen vuoksi hoitamatta tai puolitiehen. Venealan kirous.- 11+18
eikös sitten pitäisi palkata lisää tekijöitä ? Jos tosiaan jää 40% tekemättä, huhuh !!!
Kuka niiden työntekijöiden palkan maksaa syys-maaliskuussa? Ongelma tässä on se, että kausi on lyhyt ja agressiivinen. Yhtäkkiä pitäisi pystyä palvelemaan kahdessa kuukaudessa 90% suomalaisista veneilijöistä ja mielellään heti.
Sälytän osan vastuusta myös veneiliöille. Miksi se vessan varaosa tai pumpun siipipyörä tai mikä vaan edellisenä kesänä hajonntu tai suunniteltu hankinta pitää jättää keväälle, kun talvella olisi hyvä aika hoitaa se juttu kotiin.
Varmaan täällä foorumilla on juuri se 10% niitä aktiivisia hyökkäämässä, että MINÄ ainakin hoidan. niin varmaan, mutta yhtälö on silti mahdoton.
Niistä 40% kyselyistä ja soittopyynnöistäkin, joihn jää vastaamatta on toki suurin osa niitä. "onko teillä XXXXX varastossa, mitä maksaa,... aijaa, katellaan" ja mitään ei koskaan kuulu.
Keväällä ei vaan ehdi kaikkia palvelemaan, se on fakta.Ai niin, EN ole marineassa duunissa, eli ei kuulu tähän. Marineahan on käsittääkseni palkkaamassa lisää työvoimaa.
- Kukkaronnyöri
"Niistä 40% kyselyistä ja soittopyynnöistäkin, joihn jää vastaamatta on toki suurin osa niitä. "onko teillä XXXXX varastossa, mitä maksaa,... aijaa, katellaan" ja mitään ei koskaan kuulu."
Ei kuulu joo, koska hinnoittelu veneliikkeissä on pilvissä. Monia vastaavia osia tai tarvikkeita saa muista liikkeistä murto-osahinnalla. Kyse on siis kilpailuttamisen yhdestä muodosta. - Kaikki tulee tehdyks
vanhami kirjoitti:
Ai niin, EN ole marineassa duunissa, eli ei kuulu tähän. Marineahan on käsittääkseni palkkaamassa lisää työvoimaa.
Tuollaista se tämänpäivän "tehokkuus" sitten on - hommia jää tekemättä (asiakkaita palvelematta), mutta eihän ne kuitenkaan olisi mitään ostaneet.
Siksi pitää kouluttaa henkilökunta tuntemaan tuotteet, ettei tarvitse "häiritä asiantuntijoita" pikkuasioiden kanssa.
Tuo puuha on tätä "suomalaista kiirettä", eli koohotetaan kaikkea maan ja taivaan välillä, hokien kuinka kiirettä pitää.
Itsellä ei juurikaan ole "ohi" mennyt asiakkaiden palvelu, sille vaan pitää olla aikaa. Järjestelmällisyys auttaa kummasti siihen ;)
- löysällä
No, palvelu maksaa...
Soitappa biltemaan ja kysy jonkin tuotteen hintaa ja hieman käyttöohjeita ja miten se sopii sinun veneeseesi ja kokeile vielä pikkuisen tinkiä hinnasta.
Sanan "biltema" paikalle voi laittaa esim
Honkkari,
Bauhaus,
Tarjoustalo,
Rautakauppa,
jne.- Kukkaronnyöri
Ei tartte kysellä, ei ole oma peukalo keskellä kämmentä. Usein riittää sisälukutaito selvittämään sopivuuden.
- TalviOstaja
Kukkaronnyöri kirjoitti:
Ei tartte kysellä, ei ole oma peukalo keskellä kämmentä. Usein riittää sisälukutaito selvittämään sopivuuden.
Minä ainakin olen viimeiset 10 vuotta aina talvella tehnyt veneeseen liittyvät ostokset. Kesällä en koskaan ole ostanut mitää veneeseen liittyvää. Enkä kyllä ymmärrä, miksi joku niin tekisi. On kai niitä joitain "hetken hemmoja" kin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .623802Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493010Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312931Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3682003- 731152
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101151Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101136Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27959- 47931
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että109930