soitin helsingin marinea kauppaan , olin ostamassa veneeseen autopilottia, asiantuntiaa ei ollut paikalla, lupasivat ottaa yhteyttä, kaksi kertaa jätin heidän pyynnöstä yhteystietoni, eivät ole vielä ottaneet yhteyttä, aikaa kulunut kolme kuukautta, olisin vaan kysynyt paria seikkaa ennen ostamista, nyt ostan muualta... luulis nyt kaupanteko kiinnostavan, kuitenkaan ei ollut ensimmäinen hankintani kyseisestä liikkeestä
Marinea kaupasta kokemus
17
2613
Vastaukset
- m. yyntimies
Njaa, onko se nyt niin vakavaa. Välillä on kiireitä, joskus joku unohtuu.
- Oliko tuo
Myyntimiehen näkökulma? Kyllä se on vakavaa, ainakin liikkeeen omistajien näkökulmasta. Luullakseni.
- m. yyntimies
Joo oli myyntimiehen näkökulma.
Henkilökuntaa kannattaa pitää sen verran ettei ihan kaikkea ehdi tekemään - tällöin saadaan 100% irti resursseista (työntekijöistä).
Esimerkki: Liikkeessä on 2 työntekijää, ja he ehtivät myydä yhteensä 10 autopilottisettiä kuukaudessa eli keskimäärin 5 kpl/työntekijä.
Joulukuussa olisi (ehkä) mahdollisuus myydä 11 autopilottia, jonka jälkeen markkinat tod. näköisesti ns. kyllästyvät.
Kannattako ottaa kolmas myyjä, jos
-myynti nousee 10% ja
-henkilöstökulut nousevat 50%?
Tämä siis yksinkertaistettu esimerkki. - 79
m. yyntimies kirjoitti:
Joo oli myyntimiehen näkökulma.
Henkilökuntaa kannattaa pitää sen verran ettei ihan kaikkea ehdi tekemään - tällöin saadaan 100% irti resursseista (työntekijöistä).
Esimerkki: Liikkeessä on 2 työntekijää, ja he ehtivät myydä yhteensä 10 autopilottisettiä kuukaudessa eli keskimäärin 5 kpl/työntekijä.
Joulukuussa olisi (ehkä) mahdollisuus myydä 11 autopilottia, jonka jälkeen markkinat tod. näköisesti ns. kyllästyvät.
Kannattako ottaa kolmas myyjä, jos
-myynti nousee 10% ja
-henkilöstökulut nousevat 50%?
Tämä siis yksinkertaistettu esimerkki.Kannattaa, koska jos yksikin asiakas jää palvelematta kirjoittaa se suomi24 palstalle ja myynti laskee 35%
- yksi näkökulma
m. yyntimies kirjoitti:
Joo oli myyntimiehen näkökulma.
Henkilökuntaa kannattaa pitää sen verran ettei ihan kaikkea ehdi tekemään - tällöin saadaan 100% irti resursseista (työntekijöistä).
Esimerkki: Liikkeessä on 2 työntekijää, ja he ehtivät myydä yhteensä 10 autopilottisettiä kuukaudessa eli keskimäärin 5 kpl/työntekijä.
Joulukuussa olisi (ehkä) mahdollisuus myydä 11 autopilottia, jonka jälkeen markkinat tod. näköisesti ns. kyllästyvät.
Kannattako ottaa kolmas myyjä, jos
-myynti nousee 10% ja
-henkilöstökulut nousevat 50%?
Tämä siis yksinkertaistettu esimerkki.Kannattako ottaa kolmas myyjä, jos
-myynti nousee 10% ja
-henkilöstökulut nousevat 50%?
Mitähän luvut ovat euroissa? - Huhu kertoo
yksi näkökulma kirjoitti:
Kannattako ottaa kolmas myyjä, jos
-myynti nousee 10% ja
-henkilöstökulut nousevat 50%?
Mitähän luvut ovat euroissa?että joillakin aloilla kaupat ovat hankkineet:
- Sesonkiapulaisia
- Osa-aikaisa
- Harjoittelijoita
- .....
Miten ihmeessä ne ovat keksineet moista??
- guhijokplåö¨ä'
Ei vakavaa, vein eurot muualle, vaikka joutui maksaan hivenen enemmän, mutta hyvästä palvelusta pitääkin maksaa, ps olisin kysynyt sopivuudesta ennen tilaamista olis mennyt minuutti aikaa... se siitä nyt löysin kohteen mistä ostan seuraavatkin hankinnat
- Reikä päässä
Vähän kuin PentaCenter? Sieltäkään eivät asiantuntijat puhelimeen vastaa, eivätkä takaisin soita. Paikanpäällä sen sijaan palvelu hyvää.
Oma kokemus Marineasta: Paikanpäällä ollut naishenkilökään ei ehkä maailman aktiivisin asiakaspalvelija ollut, tekniikka sen sijaan tuntui olevan hanskassa. Ne asiantuntijat kun joutuvat varsinkin näin kevätaikaan tekemään paljon muutakin hommaa sen puhelimeen vastaamisen lisäksi.
Itseltäni jää noin 30-40% asioista yksinkertaisesti vaan kiireen vuoksi hoitamatta tai puolitiehen. Venealan kirous.- 11+18
eikös sitten pitäisi palkata lisää tekijöitä ? Jos tosiaan jää 40% tekemättä, huhuh !!!
Kuka niiden työntekijöiden palkan maksaa syys-maaliskuussa? Ongelma tässä on se, että kausi on lyhyt ja agressiivinen. Yhtäkkiä pitäisi pystyä palvelemaan kahdessa kuukaudessa 90% suomalaisista veneilijöistä ja mielellään heti.
Sälytän osan vastuusta myös veneiliöille. Miksi se vessan varaosa tai pumpun siipipyörä tai mikä vaan edellisenä kesänä hajonntu tai suunniteltu hankinta pitää jättää keväälle, kun talvella olisi hyvä aika hoitaa se juttu kotiin.
Varmaan täällä foorumilla on juuri se 10% niitä aktiivisia hyökkäämässä, että MINÄ ainakin hoidan. niin varmaan, mutta yhtälö on silti mahdoton.
Niistä 40% kyselyistä ja soittopyynnöistäkin, joihn jää vastaamatta on toki suurin osa niitä. "onko teillä XXXXX varastossa, mitä maksaa,... aijaa, katellaan" ja mitään ei koskaan kuulu.
Keväällä ei vaan ehdi kaikkia palvelemaan, se on fakta.Ai niin, EN ole marineassa duunissa, eli ei kuulu tähän. Marineahan on käsittääkseni palkkaamassa lisää työvoimaa.
- Kukkaronnyöri
"Niistä 40% kyselyistä ja soittopyynnöistäkin, joihn jää vastaamatta on toki suurin osa niitä. "onko teillä XXXXX varastossa, mitä maksaa,... aijaa, katellaan" ja mitään ei koskaan kuulu."
Ei kuulu joo, koska hinnoittelu veneliikkeissä on pilvissä. Monia vastaavia osia tai tarvikkeita saa muista liikkeistä murto-osahinnalla. Kyse on siis kilpailuttamisen yhdestä muodosta. - Kaikki tulee tehdyks
vanhami kirjoitti:
Ai niin, EN ole marineassa duunissa, eli ei kuulu tähän. Marineahan on käsittääkseni palkkaamassa lisää työvoimaa.
Tuollaista se tämänpäivän "tehokkuus" sitten on - hommia jää tekemättä (asiakkaita palvelematta), mutta eihän ne kuitenkaan olisi mitään ostaneet.
Siksi pitää kouluttaa henkilökunta tuntemaan tuotteet, ettei tarvitse "häiritä asiantuntijoita" pikkuasioiden kanssa.
Tuo puuha on tätä "suomalaista kiirettä", eli koohotetaan kaikkea maan ja taivaan välillä, hokien kuinka kiirettä pitää.
Itsellä ei juurikaan ole "ohi" mennyt asiakkaiden palvelu, sille vaan pitää olla aikaa. Järjestelmällisyys auttaa kummasti siihen ;)
- löysällä
No, palvelu maksaa...
Soitappa biltemaan ja kysy jonkin tuotteen hintaa ja hieman käyttöohjeita ja miten se sopii sinun veneeseesi ja kokeile vielä pikkuisen tinkiä hinnasta.
Sanan "biltema" paikalle voi laittaa esim
Honkkari,
Bauhaus,
Tarjoustalo,
Rautakauppa,
jne.- Kukkaronnyöri
Ei tartte kysellä, ei ole oma peukalo keskellä kämmentä. Usein riittää sisälukutaito selvittämään sopivuuden.
- TalviOstaja
Kukkaronnyöri kirjoitti:
Ei tartte kysellä, ei ole oma peukalo keskellä kämmentä. Usein riittää sisälukutaito selvittämään sopivuuden.
Minä ainakin olen viimeiset 10 vuotta aina talvella tehnyt veneeseen liittyvät ostokset. Kesällä en koskaan ole ostanut mitää veneeseen liittyvää. Enkä kyllä ymmärrä, miksi joku niin tekisi. On kai niitä joitain "hetken hemmoja" kin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683