Yksi onnistunut ateististaminen

Ville-Hart

Neuvostoliitto onnistui tehdä yhdestä alusmaasta Euroopan maallistuneimman maan: Viro. 1900-luvun alkupuolella Virolaisista 78 % kuului luterilaiseen kirkkoon, vuonna 2008 kirkkoonliittymisten alkuinnostuksen ja tasaantumisen jälkeen luterilaiseen kirkkoon kuuluu 12 % väestöstä.

On tunnustettava, neukut onnistuivat ateisminlevityksessän yhdessä paikassa. Sen sijaan Puola pisti vastaan lujaa, katoliseen kirkkoon kuuluu edelleen valtaosa väestöstä.

23

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivopesu toimii

      Onko aivopesu noin helppoa?
      No tuo selittää paljolti sen, kun hellareiden kakrut voi olla sekä narkkiksia, että hellareita.

    • taidatko olla?

      Mitä ihmettä hourailet hellareiden kakaroista.. ja mistä..? oletko sinä itse sitten niitä kumpaakin? olisit etsinyt Jumalaa ja uskoa etkä lähtenyt turhuuden poluille, joilla ei ole ihmiselle oikeasti mitään annettavaa!

      • ba-ba-ba-ballo

        Ellet sattumoisin tiennyt niin käytännössä erittäin suuri osa ateisteista omaa uskonnollisen taustan. Sinä kuvittelet löytäneesi Jumalan vaikka et ole löytänyt ketään ja uskottelet vain itsellesi löytäneesi.

        Jumalaa ei voi löytää, koska Jumalaa ei ole.
        Onko liian vaikeaa ymmärtää?


      • aivopesu toimii

        Itse en ole uskonut koskaan mihinkään.
        Noiden uskonlahkosta luopuneiden ja ateisteiksi alkaneiden joukossa on varmasti niitäkin, joilla on ollut todella ahdasmielinen ja suvaisematon koti.

        Tuntemani helluntaiperheen vanhin lapsi, poika on tuhannen seko. Muutti vanhempiensa avustuksella omaan asuntoon 16v.
        Kakkonen on harrastakin hartaampi helluntailainen, fiksu poika
        Nuorin, tyttö, on sekä helluntailainen, että osapäiväalkkis. Seksikokemusten kartuttamisen aloitti jo kovin nuorena ja Kovin monen kanssa.
        Oli uskossa koko lapsuutensa ja on edelleen. Ikävä juttu.
        Perheen äiti vaikuttaa tosi fiksulta ihmiseltä ja sitä myös onkin.


      • taidatko olla?

        Jumalaa ja uskoa, joilla ei ole ihmiselle oikeasti mitään annettavaa!

        - Tällä tarkoitan jeesusta seko Kristinuskoa.


    • No en ihmettele kun pieni kansa joka joutui sodan jalkoihin ja alistetuksi neuvostodiktatuurille, ei mikään kumma että muka "hyväntahoinen" ja "kaikkivaltias" tällaista voisi antaa tapahtua. Mutta niin vain kävi... Gott ist tot.

      • Ville-Hart

        On ihan hyvä kysymys, miksi Jumala salli tämän tapahtua. Asiaa voi pelkästään spekuloida, mutta se, että kuvittelee hänen toimivan suoraan tuosta vaan menee sellaiselle kentälle, jossa ihminen sanoo mitä Jumalan pitää tehdä ja mitä ei. Se, että Jumalan olisi muka tässä tilanteessa pitänyt estää tapahtuma koska on kaikkivaltias, tai torjua paha, koska on hyväntahtoinen, ei ole mikään todiste siitä, ettei Jumala ole olemassa. Kenties Hän tahtoi pitää "totuuden valon palamassa keskellä pimeyttä" tai osoittaa sen järjettömyyden ja pimeyden, joka ihmisjärki ylimielisyydessään edustaa.

        Nietzchen "Gott ist tott!" -lausetta voi huudella, mutta vanha vitsihän on, että kun tuo lause oli kirjoitettu seinään ja allekirjoituksena "Nietzche", alapuolelle ilmestyi Nietzchen kuoleman jälkeen teksti: "Nietzche ist tott!", ja signeerauksessa luki "Jumala". Nietzchen lause on kaunis, sillä kun Jumala on kuollut, ovat kaikki uskontotuudet järjettömiä ja epätodellisia. Sen vuoksi kaikki se, mitä juutalais-kristillinen uskonnollisuus edustaa, on epätotta ja valheellista. Sen tähden ihmisen pitääkin luopua kristittyjen viljelemästä orjamoraalista ja nousta moraalin yläpuolelle yli-ihmiseksi.


      • Ville-Hart kirjoitti:

        On ihan hyvä kysymys, miksi Jumala salli tämän tapahtua. Asiaa voi pelkästään spekuloida, mutta se, että kuvittelee hänen toimivan suoraan tuosta vaan menee sellaiselle kentälle, jossa ihminen sanoo mitä Jumalan pitää tehdä ja mitä ei. Se, että Jumalan olisi muka tässä tilanteessa pitänyt estää tapahtuma koska on kaikkivaltias, tai torjua paha, koska on hyväntahtoinen, ei ole mikään todiste siitä, ettei Jumala ole olemassa. Kenties Hän tahtoi pitää "totuuden valon palamassa keskellä pimeyttä" tai osoittaa sen järjettömyyden ja pimeyden, joka ihmisjärki ylimielisyydessään edustaa.

        Nietzchen "Gott ist tott!" -lausetta voi huudella, mutta vanha vitsihän on, että kun tuo lause oli kirjoitettu seinään ja allekirjoituksena "Nietzche", alapuolelle ilmestyi Nietzchen kuoleman jälkeen teksti: "Nietzche ist tott!", ja signeerauksessa luki "Jumala". Nietzchen lause on kaunis, sillä kun Jumala on kuollut, ovat kaikki uskontotuudet järjettömiä ja epätodellisia. Sen vuoksi kaikki se, mitä juutalais-kristillinen uskonnollisuus edustaa, on epätotta ja valheellista. Sen tähden ihmisen pitääkin luopua kristittyjen viljelemästä orjamoraalista ja nousta moraalin yläpuolelle yli-ihmiseksi.

        Eli Jumalalla ei ole tarkoitusta - ainakaan järjellistä.

        Johan sen Martti Lutterkin totesi - Järki on uskon vihollinen.


      • voi tyhmät
        Ville-Hart kirjoitti:

        On ihan hyvä kysymys, miksi Jumala salli tämän tapahtua. Asiaa voi pelkästään spekuloida, mutta se, että kuvittelee hänen toimivan suoraan tuosta vaan menee sellaiselle kentälle, jossa ihminen sanoo mitä Jumalan pitää tehdä ja mitä ei. Se, että Jumalan olisi muka tässä tilanteessa pitänyt estää tapahtuma koska on kaikkivaltias, tai torjua paha, koska on hyväntahtoinen, ei ole mikään todiste siitä, ettei Jumala ole olemassa. Kenties Hän tahtoi pitää "totuuden valon palamassa keskellä pimeyttä" tai osoittaa sen järjettömyyden ja pimeyden, joka ihmisjärki ylimielisyydessään edustaa.

        Nietzchen "Gott ist tott!" -lausetta voi huudella, mutta vanha vitsihän on, että kun tuo lause oli kirjoitettu seinään ja allekirjoituksena "Nietzche", alapuolelle ilmestyi Nietzchen kuoleman jälkeen teksti: "Nietzche ist tott!", ja signeerauksessa luki "Jumala". Nietzchen lause on kaunis, sillä kun Jumala on kuollut, ovat kaikki uskontotuudet järjettömiä ja epätodellisia. Sen vuoksi kaikki se, mitä juutalais-kristillinen uskonnollisuus edustaa, on epätotta ja valheellista. Sen tähden ihmisen pitääkin luopua kristittyjen viljelemästä orjamoraalista ja nousta moraalin yläpuolelle yli-ihmiseksi.

        ensinnäkin raamatut, sun muut koraanit ovat pelkkiä ihmisten kirjoittamia kirjoja. Toisekseen, siellä on havaittavaissa sellaista logiikkaa, kyllä ihan oikeaa logiikkaa, että kun tarkastelee sanojen alkuperiä ja tarkoituksia, voi vetää johtopäätöksiä.Tottakai maailma on paha ja paska paikka niin kauan kun ihmiset antaa sen olla. Turha ruikuttaa, että miksei jumala puutu vääryyteen, jos itse maksaa vääryydestä tai hyväksyy sen, esim. laillisen prostituution.
        Olen sitä mieltä että "normaalit" ihmiset on tyhmiä kuin saappaat. Ihan tosi olen alkanut kyllästymään ihmisten tyhmyyteen. Kaikki odottaa että jonkun muun pitää ratkaista ongelmat kun ei osaa ite!!!!!!!!!!!!


    • voi voi

      Kerran yks ateisti käveli talvella kadulla ilman kenkiä. Kysyin että miksi se on ilman niitä. Se sanoi että se odottaa että evoluutio tekee kengät sille.

      • no voi voi sinnekkin

        Kiitos tästäkin viestistä! Kukapa ajaisi ateistin asiaa paremmin, kuin kunnon uskova hienoilla viesteillään.


      • mI213

        Mullon jo ne kengät jalassa.

        Mistä saatais sulle järkeä pieneen kumipäähäsi? Edes vähän omaa ajattelua varten.


      • antiateisti
        mI213 kirjoitti:

        Mullon jo ne kengät jalassa.

        Mistä saatais sulle järkeä pieneen kumipäähäsi? Edes vähän omaa ajattelua varten.

        "Mullon jo ne kengät jalassa."

        Ne pitää muistaa ottaa yöksi pois.


    • ihmettelevä.

      On olemassa ateisteja jotka eivät usko JUmalaan vaikka kuinka näkisi Jumalan ihmetekoja:
      http://www.jeanneilministries.org.uk/video.html

      • ihmettelevä.
        6.4.2011 11:08

        Ja on olemassa satoja miljoonia uskovia, jotka uskoo satoihin eri jumaliin, yhtäaikaa.
        Valtaosa siis uskoo olemattomaan aivan varmasti.
        Loogisin on malli, jossa todetaan ihmisellä olevan kyky ja halu uskoa johonkin. Mihin vain.


      • kjhkhjkhjkhkhjkhjkhj

        On se säälittävää, kun joku pitää tuollaista huijariakkaa jonkinlaisena todisteena jumalista


    • Nasse.

      Kumpaa Ville-Hart on, lahkojeesus jota käytetään hyväksi vai lahkojeesus joka hyväksikäyttää? Vai molempia?

      Olen ain ihmetellyt miksi kaikein hifdasälyisimmät hihhuloituvta. On se kumma.

    • Tsekissä ihmiset ovat suunnilleen yhtä välinpitämättömiä uskonnon suhteen kuin Virossa. En kyllä suoraan sanoen näe kummassakaan tapauksessa mitään yhteyttä reaalisosialismin kannanottoihin, kun molemmat maat olivat kolonialisoidun itäblokin neuvostoimperialismin vastaisimpia paikkoja. Ovat tulleet muuten vain järkiinsä.

      • Pildepieni

        Mutta koska ville-har tulee? ei tule koskaan.


    • Höynä

      Tämä kirjoittaja ei näytä laisinkaan opiskelleen historiaa ja osoittaa jälleen oman tyhmyytensä. Tuosta tekstistä voi selkeästi huomata kuinka "hänenkin" ns. "älykkyytensä" ei riitä tajuamaan todellisuutta ja mitenkä "hän" vääristää historiaa. No, kun älykkyystaso on samaa luokkaa kuin ameeballa, että kykenee syömään ja ulostamaan, mitä muutakaan voi odottaa?

    • -?-

      Onko sulla jokin ongelma kun pitää tulla tänne selittämään asioitasi? Yritä nyt tajuta se, ettei ateismissa ole oppeja, vaan se on jumalauskon puutetta. Tällainen "ateististaminen" ei oikeasti tapahdu, kun mitään oppeja ei ole! Kai sulla sen vertaa älyä on päässäsi, että tämmöisen selkoasian tajuat, vai pitääkö se tulla tavaamaankin sulle?

    • Ville-Hart

      Siinä, että esittää muutaman historiallisen faktan ja kirjoittaa yhden kommentin, on oikeutettua heittää läjä lämmintää p....a ketjunaloittajan niskaan sillä perusteella, että on uskova ihminen? Sen perusteella kyseenalaistetaan ihmisen älykkyys ja on oikeutettua nimitellä häntä?

      Tämäkö on tämän palstan taso, ettei siellä kyetä asialliseen keskusteluun?

      • -?-

        Mikäs nyt hihua itkettää? Etkö sä kestäkään kritiikkiä? Et näytä sitten kestävän, kun pitää vielä itkemäänkin tulla, kerta et edes tajua miten pielessä nuo sun ns. historialliset faktasi ovat??? Hei haloo vähä! Yritä jo tajuta kun kerran on selitetty ettei tartte tulla ryhtyä tyhmälle toistamaan! Kai sä sentään lukea osaat?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe