epäsosiaalinen kaunotar?

hirveä akka :)

Ottaisitko tyttöystävää vakituiseen suhteeseen, jos tyttö on joissain tilanteissa älyttömän epäsosiaalinen?

Minä olen tämmöinen, vaikea ihminen. Ulkoisesti menisin jostain missistä, mutta vihaan turhia kissanristiäisiä, en tykkää yhtään käydä baareissa tai ihkuilla shoppailureissuilla tyttöporukassa (käyn ennemmin yksin), en turhaan vietä aikaani sellaisessa porukassa jossa en viihdy ollenkaan. Mutta parisuhteessa olen äärimmäisen luotettava, sydämellinen, hellä, höpsö, rakastava, appivanhempiin tutustun mielelläni ja aina olen hirmu hyvin toimeen tullut, sama myös sellaisessa kaveriporukassa jossa on kotoisa olo. Ts, olen loistavaa seuraa jos haluan (en tarkoita mitään pikkuprinsessa-toisten-yläpuolella-asennetta, vaan kaikkien kanssa ei minusta tarvitsekaan tulla toimeen) ja jos muut ovat sitä minulle. Enimmäkseen koitan olla neutraalin kohtelias kaikille enkä tyly akka.

Esimerkiksi exäni kaverit olivat suoraan sanottuna oikeasti mulkkuja minua kohtaan, vaikka menin tapaamaan heitä kohteliaasti ilman mitään ennakko-odotuksia ja mukavalla tuulella. Eipä huvittanut tavata heitä myöhemmin. Tämän "epäsosiaalisuuden" ja oman rauhan kaipuun lisäksi kun satun olemaan aika temperamenttinen nuori nainen, ja mieluummin olen menemättä tympeään seuraan kuin lauon kipakoita kommentteja takaisin minua kommentoineille.

Tiedän, sosiaalisille ihmisille varmaan täysi turn off. Vaikka monet yltiösosiaaliset jostain syystä silti viihtyy hyvin seurassani. Kommentteja?

30

1899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen hirveä akka;)

      Mulla aika sama suhtautuminen muihin ihmisiin...tosin appivanhemmpien kanssa en tule kovin hyvin juttuun ja appiukko oli päättänyt alkaa inhota mua jo ennen kun oltiin ees tavattu, mutta sehän on sitten hänen häpeänsä. Kohtelias olen yleensä niillekkin joista en pidä, mutta temperamenttiä minultakin löytyy ;).

      Mutta siis kyllä vakituisessa suhteessa kaksi samanlaista tulee juttuun keskenään, kun ei ole se toinenkaan osapuoli kokoajan halukas menemään jonnekkin kissanristijäisiin. Välillä saattaa kyllä tuntua siltä, ettei mitään koskaan tapahdu, kun molemma viihtyy liiankin hyvin kotona.

      Mua kyllä sitten myöskin stressaa noi tilanteet, joissa joutuu mennä isoon porukkaan, kun ei ole tottunut enkä osaa vetää mitään rooliakaan päälle, niinkuin monet sosiaaliset tekee. Ja hassua kyllä, mutta mäkin yleensä vedän puoleeni niitä kaikkein sosiaalisimpia tyyppejä ja monesti sellaisten rentojen ihmisten seurassa on helppo itsekkin olla sosiaalisempi.

    • kolmas akka

      Juu olen samanlainen, eikä haittaa yhtään :)
      Täällä vaan uupuu nyt ne miesten kommentit meidänlaisista...

      • MrBolivar

        Niin, onneksi tässä maailmassa on monenlaisia ihmisiä, joten jokainen saa olla omanlaisensa.Se että joku puheliaampi tai hiljaisempi kuin toinen, ei tee toisesta kauheempaa kuin toisesta.

        BePointina ehkä koitan sanoa että ei ole se sosiaallisin kukkanen ole maailma kauhein asia tai edes turn off sosiaalisille miehille.Itse en pitäisi tuota nyt minään ongelmana vaan hyväksyisin luonteen piirteenä.Jonkun mielestä kyseinen piirre voi olla jopa söpöä. :)


      • thusl

        voisin seurustella


    • Tämä on tylsää

      Olet aivan tavallinen nuori nainen. Ehkä hieman liian kiinnostunut kuvailemaan itseäsi ja tietämään, mitä muut ajattelevat.

      • 68971469

        Öhöm, "tavalliset" nuoret naiset on enimmäkseen näitä jotka kahvittelee tai shoppailee tyttöporukalla, näkee paljon tuttuja ja on iloisia herttaisia pälpättäjiä, ei suinkaan syrjään vetäytyviä erakkoja. Monet miehet on ennemmin näitä erakkoluonteita. Eli ymmärrän ap:ta täysin, ja muitakin samanlaisia kirjoittelijoita tässä ketjussa.. Vaikka esimerkiks mun hyvä frendi (mies) ei varmasti ottas rauhallista ja sivussa viihtyvää naista, sillä on pakko olla reipas ja sosiaalinen ku juoksee jatkuvasti kylillä ja ottaa mielellään mimmin mukaan..


      • 23
        68971469 kirjoitti:

        Öhöm, "tavalliset" nuoret naiset on enimmäkseen näitä jotka kahvittelee tai shoppailee tyttöporukalla, näkee paljon tuttuja ja on iloisia herttaisia pälpättäjiä, ei suinkaan syrjään vetäytyviä erakkoja. Monet miehet on ennemmin näitä erakkoluonteita. Eli ymmärrän ap:ta täysin, ja muitakin samanlaisia kirjoittelijoita tässä ketjussa.. Vaikka esimerkiks mun hyvä frendi (mies) ei varmasti ottas rauhallista ja sivussa viihtyvää naista, sillä on pakko olla reipas ja sosiaalinen ku juoksee jatkuvasti kylillä ja ottaa mielellään mimmin mukaan..

        siis ne tavalliset nuoret naiset jotka on näkyvillä. erikseen sitten yksinäiset, ujot ja muut vastaavat. heitäkin on hyvin paljon, ei vaan sattuneesta syystä näy eikä kuulu.


      • 476013
        23 kirjoitti:

        siis ne tavalliset nuoret naiset jotka on näkyvillä. erikseen sitten yksinäiset, ujot ja muut vastaavat. heitäkin on hyvin paljon, ei vaan sattuneesta syystä näy eikä kuulu.

        Yksinäinen ja ujo tyttö on eri asia kuin omasta tahdostaan yksinäinen, eristäytyvä, epäsosiaalinen. Johan nämä naiset sanoivat pystyvänsä kyllä fiksuun keskusteluun ja olemaan hyvää seuraa, jos haluavat. Eri asioita.


    • 11+7

      Kuulostat just ideaalilta mimmiltä. Johtuu tosin varmaan siitä, että oon itsekin hyvin samanlainen (=epäsosiaalinen).

    • höspö.

      jep, täällä toinensamanmoinen, tosin en kaunotar niinkuin sä :)

    • Chinchinchin

      Mitä sitten, jos ei halua olla jatkuvasti mielinkielin ja hihittelemässä ties missä ylläpitämässä sitä übersosiaalista minäänsä!? Minäkin viihdyn aika paljon itsekseni, enkä jaksa ravata 24/7 kahvilla ystävieni kanssa tai olla sellaisessa porukassa jossa en viihdy. Esimerkiksi miehelläni on sellaisia ystäviä, joista en pidä ollenkaan enkä halua olla heidän kanssaan tekemisissä ja kyllä mieheni on asian ihan hyväksynyt ja ymmärtänyt. Joskus tietty pitää olla joustava ja yrittää vähän hillitä sitä itsepäisyyttä. :D

    • Kamala ukko

      Ottaisin tietysti, jos muut asiat natsaisivat, ja olen itse ihan samanlainen.

      Mutta se että vihaa kissanristiäisiä ei ole syy jäädä niistä pois. Häät, hautajaiset, ylioppilasjuhlat jne. ovat yleensä ahdistavia juhlia, mutta niihin mennään jos riittävän läheinen ihminen kutsuu. Aikuisen ihmisen tulee kyetä käyttäytymään hyvin myös epämukavuusalueella. (Frendin tuparit ja muut merkityksettömät ryyppäjäiset ovat asia erikseen, niihin ei tarvitse lähteä jos ei halua.)

      • höspö.

        totta.


    • Mikään ei ole niin sosiaalinen, kuin epäsosiaalinen.

    • Se kolmas akka

      Minä taas lähden mielelläni frendien ryyppäjäisiin, mutta nuo sukujuhlat ym. ei kiinnosta. Silti niihin mennään pitkin hampain kun ollaan niin "aikuisia" :D Usein olen kyllä kehitellyt vahingossa jotain samaan aikaan noiden ylppäreiden ja ristiäisten kans..

    • Kyllä tiedetään

      Heippa. Voin kertoa sinulle että olen tismalleen samanlainen nainen kuin sinä. Voin myös kertoa sinulle syyn miksi asia menee niin. Olet hyvän näköinen. Se on yksi syy. Etkä vain hyvän näköinen, koska sellaisia on paljon. Olet todellakin tyrmäävän näköinen, sellainen nainen joita ei joka oksalla kasva. No, siinäpä syy mikset halua tyttöporukalla juosta shoppailemassa. Sinä suojelet itseäsi näiltä tyttökavereilta jotka ovat kyllä kavereitasi sinulle, mutta eivät selkäsi takana. Se miltä näytät, riittää suomalaisissa naisissa aiheuttamaan hirvittävää kateutta. Nämä tavistytöt joiden kanssa sinunlaisesi kaunotar lähtee shoppailemaan, eivät nauti olostaan kun sinun päälläsi kaikki näyttää hyvältä ja ihanalta. Saat heidät tuntemaan itsensä surkeiksi. Alitajuisesti kun tämän ymmärtää, vetäytyy pois automaattisesti sellaisista tilanteista. Ja sinä luulet olevasi epäsosiaalinen. Ihminen on epäsosiaalinen ja vetäytyvä silloin kun huomaa muiden ihmisten hyökkäilevän ja aiheuttavan itsselleen pahaa.
      Varsinkin kaunis nainen saa tuta ulkomuotonsa nahoissaan. Miehet kuolaavat perään, mitä muuta vähemmän kauniit naiset voivat sanoa kuin että saatanan tyhmä se ainakin on. Näin sanovat jotta itse pysyisivät edes jonkunmoisessa arvossa ukkojensa silmissä sinuun verrattuna.
      Yleensä kauniit nuoret naiset vain vetäytyvät ja huomaavat viihtyvänsä paremmin itsekseen. Pikkuhiljaa he saattavat löytää harrastuksia joita voi yksin toteuttaa; kirjoittaminen, piirtäminen, maalaaminen, käsityöt, tutkiminen, ihan mitä vain. Siksi he luulevat syntyneensä erakoiksi. Tämän maailman kateus ja pahuus saa sinunlaisesi naiset suojautmaan ja vetäytymään, siksi teistä puhutaan että olette ylpeitä ja vetäytyviä.

      • Kyllä ihmetellään

        On varmaan joskus noinkin.
        Entäpä ihan tavallisennäköiset ja -oloiset naiset ja miehet, jotka ovat epäsosiaalisia?


    • uskomatonko

      No ei ulkonäkö ja sen kadehtiminen varmasti ole ainut asia joka saa ihmiset käyttäytymään pöljästi toisia kohtaan. En ainakaan usko, en pidä itseäni niin kovin kauniina. Ihan tavallisen näköiset nuoret naiset voivat olla "kiusattuja" ja epäsosiaalisia.

    • Omakokemus puhuu

      Kyllä muuten VARMASTI RIITTÄÄ. Yksinomaan ne riittävät. Jos nainen on tässä maassa poikkeuksellisen kaunis, muut vähemmän kauniit ympräillä olijat ovat valmiita raatelemaan tällaisen naisen henkihieveriin henkisesti. Siinä ei kuulkaa ole säälistä tietoakaan.

      • d4v65d65df1c

        Kaunis tai menestyy/pärjää paremmin kuin ympärillä . Tähän kun vielä yhdistetään miesten huomio ja kunnioitus niin siinä voi olla heikon itsetunnon omaavalla kestämistä.


      • kokemusta täälläkin

        Totta, täysin totta. Itse olen, ja näin rohkenen sanoa senkin uhalla että minua haukutaan leuhkaksi ja tästä väännetään syy ongelmiini, tavallista kauniimpi (kiitos kauniiden vanhempieni) ja fiksumpi. Luonteeltani olen rauhallinen, ujo, syrjäänvetäytyvä ja kiltti. Ala-asteella sitten alkoi vuosien kiusaamiskierre, joka jatkui aina lukioon asti. Sain kiitettäviä kokeista, käyttäydyin hyvin, ujo ja rauhallinen kun olen, opettajat pitivät minusta ja kutsuivat "tähtisilmäksi" ja sain joka vuosi stipendin ja kehuja tuntemattomilta ulkonäöstäni.

        Muut luokkamme tytöt eivät voineet sietää tätä ja alkoivat kiusata. Jättivät porukan ulkopuolulle ja halusivat nöyryyttää muiden edessä. Sama jatkui yläasteella ja lukiossakin minua syrjittiin ja katsottiin pahalla. Lukiosta valmistuin viidellä laudaturilla ja kolmella eximialla. Mutta oli tällä hintansakin. Vuosien masennus- ahdistushäiriö- ja paniikkihäiriökierre. No, huipulla tulee voisi kai sanoa..

        Nykyään ymmärrän, että kateudestahan siinä oli kyse, ei mistään muusta. Lisäksi kilttinä ja ujona tyttönä olin helppo kohde purkaa omaa epävarmuuttaan ja huonoa itsetuntoaan. Ja oma menestyshän on se paras kosto kiusaajille, joita oikeastaan osaan nykyään vain sääliä.

        En kuitenkaan edelleenkään viihdy oikein ihmisten seurassa, varsinkaan ikäisteni, ja naisten. Mutta oikeastaan viihdyn ihan hyvin itseksenikin. Menestyvä ura ja hyvä parisuhde, jossa saan rakkautta , sekä läheinen ystäväpiiri riittää minulle. Kai tuostakin kateutta saisin osakseni jos avautuisin ihmisille kasvotusten.

        Että tällainen tarina.


    • Itse ottaisin mielummin epäsosiaalisen kaunottaren kuin kovin ulospäin suuntautuneen, koska olen itsekin melko hiljainen enkä viihdy missään baareissa tai suuremmissa porukoissa. Olettaen tietysti, että muuten on kaikki kohdallaan.

    • 954

      No itse olen nuori mies. En viihdy suuressa porukassa varsinkaan jos en osaa siitä tunne. Tämä ei johdu siitä etten olisi sinut itseni kanssa vaan jostain syystä en vain viihdy tällaisissa tilanteissa. Pienellä porukalla josta suurin osa on tuttuja viihdyn hyvin ja olen avoin ja juttua tulee. Tällöin myös tutustun parhaiten vieraisiin ihmisiin eikä tällöin ilmene juurikaan tätä ns ujoutta/epäsosiaalisuutta. Näin olen saanut myös lähes kaikki naispuoliset ystäväni, muija tosin vielä puuttuu. Viihdyn myös todella hyvin yksin vain ollen tai jotakin puuhastellen mm. Puutyöt. Usein viikonloppuisin tahdon pyhittää minimissään perjantai-illan vain yksin olemiselle. Punttiksella puurran mieluiten yksin sillä porukasa se nyt vaan menee paskan jauhamiseksi. Joten ottaisin mielelläni ainakin tuon kuvauksesi osalta. Muut ominaisuudet voivat tosin muuttaa tilannetta.

    • saattaisin.ottaa.omaksi

      Kuulostat siltä, että voisin viedä sinut vaikka vihille.

    • Jackal_5on

      "Ottaisitko tyttöystävää vakituiseen suhteeseen, jos tyttö on joissain tilanteissa älyttömän epäsosiaalinen?
      Minä olen tämmöinen, vaikea ihminen. Ulkoisesti menisin jostain missistä, mutta vihaan turhia kissanristiäisiä, en tykkää yhtään käydä baareissa tai ihkuilla shoppailureissuilla tyttöporukassa (käyn ennemmin yksin), en turhaan vietä aikaani sellaisessa porukassa jossa en viihdy ollenkaan."
      No ottaen huomioon että itse olen aika lailla juuri samanlainen, en oikein näe miksi se olisi minkään sortin isompi turn-off. Olen aikuisiällä kyllä totuttautunut olemaan ympäristöissä joissa on paljon ihmisiä ja käyn nykyään aina aika ajoin baareissa ihan silkan ulkona käymisen varjolla ja osittain siinä toivossa että saattaisin törmätä siellä johonkuhun uuteen ihmiseen, jonka kanssa kemiat natsaavat. En kuitenkaan voi väittää että kokisin baariympäristöä itselleni mitenkään kovin luontevaksi, kun en ensinnäkään käytä alkoholia ja toisekseen en juuri omaa sellaisia kavereita, jotka myöskään harrastaisivat baareissa pyörimistä. Lisäksi vaikka viihdynkin kohtalaisesti isommissa porukoissa, olen enemmän kotonani kahden kesken, pienessä porukassa, tai itsekseni; jotenkin isot ihmismassat poikivat helposti sellaisia kiusallisia tilanteita, joihin oma huumorintajuni ei ylety.

    • Olen varsin epäsosiaalinen tai ehkä ennemmikin superujo, mutta 98% miehistä se ei haittaa :) Päinvastoin.

    • Sosiaalinenfobia

      Pakko on olla tykkäämättä kissanristiäisistä kun on sosiaalinen fobia eli jännittäminen, haluisin mennä miehen kanssa vaikka minne, hänen vanhempien luo ja muuta mutta kun ei pysty. Vihaan itseeni tän takia. Mies ymmärtää mutta ei ymmärrä mitä tämä on.

    • nuorimies26

      Ottaisin ehdottamasti. Missä päin asut ;) Oletko siis vapaa?
      Oikeastaan koen liian itsevarman/sosiaalisen naisen jotenkin hieman uhkaavaksi. En tiedä miksi. Naisen ujous on muutenkin söpöä :)

      Sukujuhlissa yms. sellaisissa pakollisissa voisit olla tiiviisti minun turvallisessa seurassa ja muissa juhlissa en oikeastaan onnellisena ukkomiehenä haluaisikaan käydä. Kavereita yms. saisit tapailla ihan sen mukaan, miten itse haluat. Ei minunkaan elämään kuulu hirveästi kavereiden kanssa yhteistä hengailua. Kaupoissa ja vastaavissa käyn tosiaan mieluiten itsekseen rauhassa. Ehkä tyttöystävä voisi olla poikkeus. Töissä ja muuallakin olen tarpeen mukaan normaalin sosiaalinen.

    • mullanainnnn

      Ihan kuin oma kirjoitukseni. Toki nautin myös toisten seurasta. Jos en niin en änkeä seuraan. Sellainen yksinäinen susi. Aina nauttinut omasta seurastani, koska lapsesta asti kokenut naiset ja tytöt jotenkin oudoiksi. Ihmeellistä kihertämistä ja poikien/miesten liehittelyä. Tytöt/naiset puhuvat paskaa ja ovat petoja toisilleen. Mielummin riehuin poikien kanssa.
      Koskaan en ns. pokaa ketään. Seurasta ei ole koskaan puutetta. Vedän vain puoleeni kaikkia idiootteja. Siis tyhjäpäisiä miehiä jotka näkevät pelkästään ulkokuoren. Ulkonäöllä ym statuksella,ei minulle ole niin väliä kunhan käy töissä ja tulee toimeen omillaan ja huolehtii asiansa.
      Olen niin kyllästynyt kaikkeen ulkonäköäni koskeviin kommentteihin. Olen tällainen kuin olen. Tietysti olen kiitollinenkin.
      En öitä mistään tekokynsistä tai tekoripsistä ym hömpästä.
      Parisuhteessa annan yleensä kaikkeni, tosin toinen puolikas yleensä haluaa minun olevan aivoton näyttelyesine, yleensä.

      • eikaikkimuttamoni

        Samoja fiiliksiä ollut itselläkin ihan pikkutytöstä alkaen, että naiset ovat kaksinaamaisia prinssessoja. Vielä aikuisiälläkin. Ihme kilpailua siitä kuka on viehättävämpi, parempi koulussa jne. Ei tietenkään kaikki, mutta tuollaisia ihmisiä riittää. Miehissäkin sitten niitä tyhjäpäitä. Yritäpä löytää fiksu mies, jonka kanssa muutenkin synkkaa. Ei kävele ihan aina vastaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mukavaa sunnuntai päivää

      Kirsille ja mukaville ihmisille jos täällä enää ovat. 😊☕🌞🍁🧡 Jos eivät ole, niin sitten poistun.
      Ikävä
      329
      1554
    2. Milloin on kaivattusi nimi päivä?

      Otsikossa kysymys. Osumien kautta illaksi viä treffeille 💁💁💁
      Ikävä
      64
      1193
    3. Alan kyllästyä ihmisiin

      Hyvää yötä ja loppuiltaa. ☀️🥱🌌💤🌃✨🍁👍👎👐🫶🖖🧟‍♀️🫅🏼❄️💫
      Ikävä
      176
      1067
    4. Vanhan Mestarin porttikieltolaiset?

      VM lopettaa ja uutta tulee tilalle. Onnea uudelle yrittäjälle! Tuli vaan tuossa mieleen, että säilyvätkö vanhat porttiki
      Suomussalmi
      35
      1023
    5. Mitä pidät

      Siitä että suhde alkaa pettämisen kautta
      Ikävä
      146
      946
    6. Sofia Virta sanoi totuuden suoraan....

      ....Suomessa ei tarvita Persuja maamme taloutta hoitanaan. Hyvin sanottu.
      Maailman menoa
      320
      930
    7. Machokultti vai tasa-arvoa

      Oikein hyvää päivää kaikki Vedatietäjät ja Hare Krishnat! Tarkoitukseni ei ole provosoida vaan monen pettymyksen jälkeen
      Hindulaisuus
      265
      890
    8. Kimmeliin yöksi?

      Sopii minulle, mutta en tiedä sopisiko se sinuun.
      Ikävä
      64
      852
    9. Venäjän ydinaseet??

      Tuntuvat olevan muutamille jonkinlainen lähes seksuaalinen fantasia ja kierouma. Uskonnollinen (?) fetissi. Niillä sit
      Maailman menoa
      235
      828
    10. Millon näit kaivattusi viimeksi? Missä??

      saitko vihdoin kerrottua häälle mitä tunnet? Oliko hetki lämmin vai kylmä.
      Ikävä
      28
      710
    Aihe