Onko suomessa paljonkin uskonnottomien hautausmaita?Miksi moni ateistisen maailmankuvan omaava päätyy kirkkomaahan tomumajoineen?
Hautaus siunaamattomaan maahan
27
126
Vastaukset
- So what
Ihan sama minne ruho laitetaan.
- Kuutamonainen
Samaa mieltä.Siihen ei kuitenkaan voi enää itse vaikuttaa.Kävin uskonnottomien hautausmaalla.krisseli väitti,ettei niissä monta hautaa ole.Ei ole totta.Ihmiset on haudattu nimettömänä.sanoisinpa,että hautausmaa oli kaunis paikka.Hautausmaata oli laajennettu,uudella puolelle oli 2 tuoretta hautakumpua.Kuinka monta uurnaa vanhalla puolella oli,sen varmaan tietää vain kaupungin puisto-osasto.
- Hhahhaaaa
Ihmisen ruhon voisi vaikka antaa vaikka eläimille tai köyhille syötäväksi.No niin nyt tuli shokki monelle tästä ja suu jäi auki.Big deal.
- -
Idiotismilla on tapana hämmästyttää.
- Kuutamonainen
Ei enää,ystävä hyvä!Se on niin yleistä.Lääkityksellä on niin paljon kaikenlaisia.
- Kuutamonainen
Vaikuttaa ihan sekopäiseltä,että joku "selvännäkijä"mainostaa täällä kommenttien välissä!Miten joku voi kuvitella,että henkilö,joka ei usko jumaliin,uskoo ihmisiin niin paljon,että luulis jonkun näkevän oman hautaamistapansa?
- Chips nam mmmm
Kuutamonainen kirjoitti:
Vaikuttaa ihan sekopäiseltä,että joku "selvännäkijä"mainostaa täällä kommenttien välissä!Miten joku voi kuvitella,että henkilö,joka ei usko jumaliin,uskoo ihmisiin niin paljon,että luulis jonkun näkevän oman hautaamistapansa?
Joo ja varokaa pedonlukua ja älkää ottako sirua ja hohhoijaa taas. Uskikset voi sitten luopua pankkikorteista. Mulle voi ne antaa, jos siru peloittaa. Nyt te uskikset olette jo ottaneet sen sirun, kun käytätte pankkikortteja. Nyt se tietää piiiiiiip sinne joutumista.
- Luonnon etu
Minusta se olisi luonnon kiertokululle hyvä antaa ruumis eläimille syötäväksi.Mutta eihän nykyään uskalleta näin ajatella kun ollaan niin kiiltokuva paskaa täynnä mielet. ;)
- Jou jou män
Joo minä tunnen uskovaisia joilla on mieliala lääkkeitä ja ei se Jesse ole niitä parantanu.Vaikka ovat olleet uskossa jo vuosia.
- Kuutamonainen
Jou jou män kirjoitti:
Joo minä tunnen uskovaisia joilla on mieliala lääkkeitä ja ei se Jesse ole niitä parantanu.Vaikka ovat olleet uskossa jo vuosia.
Jospa Jesse käyttää itse?Taidan avata viinipullon,mieliala kohoaa kummasti näitten hautaustunnelmien yläpuolelle.Sitten selvännäkijätkään ei enää näe mitään selvää,heh!
- Enjoy then
Kuutamonainen kirjoitti:
Jospa Jesse käyttää itse?Taidan avata viinipullon,mieliala kohoaa kummasti näitten hautaustunnelmien yläpuolelle.Sitten selvännäkijätkään ei enää näe mitään selvää,heh!
Nauti kuutamonainen. Mutta älä juo liikaa. Krapula ei oo mukavaa. :)
- -
Käytännössähän kirkolla on hautaustoimen monopoli, joten esim. minä mitä todennäköisimmin aikanaan päädy kirkkomaahan, vaikken nyt vielä eläessäni sinne niin välittäisikään päätyä. Uskonnottomien hautuumaita kun ei montaa ole. Taidankin päätyä krematointiin testamentissani. Vielä kun saisi jonkun hyvän ystävän viemään uurnan merelle ja jättämään sinne.
- Kuutamonainen
Joo!Mulla on nimissä sukuhauta,jossa on 2 ja minä mahtuisin vielä!Se on siirtynyt seurakunnan omistukseen ja sieltä sanottiin,kun soitin,että periaatteessa kirkko voisi jo nyt myydä haudan!Halusin lunastaa sen toiseksi 50 vuodeksi.Se ei käy.Minulle tuli lasku,220e,jolla saan pitää haudan nimissäni 30 vuotta.Jos elän vielä yli 10 vuotta(tilastojen valossa elän)ei minua voi haudata sukuhautaan edes uurnassa.uurna kaivetaan ylös korkeintaan 20 vuotta hautauksen jälkeen.Elikä,vaikka minä maksaisin hautapaikan,tuskin pääsisin sinne itse.Isäni oli tietoinen siitä,että kirkko myy maan moneen kertaan ja halusi tulla tuhkatuksi.Hän oli 15 vuotiaasta ateisti,ja erosi kirkosta.paras tosiaan,jos joku sirottelisi tuhkat mereen tms.
Syy on resusseista. Eihän siinä mitään onhna kirkolla uskonnottomien siunaamattomia hautausmaita käytössä. Ja käytännössä sama minne ruho haudataan tosiaankin.
- Kuutamonainen
Resurssit ei tosiaan riitä kirkolla,mutta voishan niillä olla sukuhautoja,joihin laitetaan uurnassa.Tuhkaaminen on aika yleistä ja ihan käytännöllistä.Mun mielestä mahdollisuus kuolla suuressa luonnonkatastrofissa on nykyään niin suuri,että tunteet on ttässä asiassa jätettävä serjään.Hyvin monesta meistä ei jää jäljelle mitään,jos tulee maanjäristys.Ja sehän tulee kun pohjoisnapa alkaa sulaa ja isoja paloja jäätä lohkeaa.
Kuutamonainen kirjoitti:
Resurssit ei tosiaan riitä kirkolla,mutta voishan niillä olla sukuhautoja,joihin laitetaan uurnassa.Tuhkaaminen on aika yleistä ja ihan käytännöllistä.Mun mielestä mahdollisuus kuolla suuressa luonnonkatastrofissa on nykyään niin suuri,että tunteet on ttässä asiassa jätettävä serjään.Hyvin monesta meistä ei jää jäljelle mitään,jos tulee maanjäristys.Ja sehän tulee kun pohjoisnapa alkaa sulaa ja isoja paloja jäätä lohkeaa.
>>>Mun mielestä mahdollisuus kuolla suuressa luonnonkatastrofissa on nykyään niin suuri,että tunteet on tässä asiassa jätettävä syrjään>Hyvin monesta meistä ei jää jäljelle mitään,jos tulee maanjäristys>Ja sehän tulee kun pohjoisnapa alkaa sulaa ja isoja paloja jäätä lohkeaa
- Kuutamonainen
ikiateisti kirjoitti:
>>>Mun mielestä mahdollisuus kuolla suuressa luonnonkatastrofissa on nykyään niin suuri,että tunteet on tässä asiassa jätettävä syrjään>Hyvin monesta meistä ei jää jäljelle mitään,jos tulee maanjäristys>Ja sehän tulee kun pohjoisnapa alkaa sulaa ja isoja paloja jäätä lohkeaa
No,syövän oon sairastanu jo 2 kertaa.Mikäs pahan tappais:)ja jos tunnet luonnonlait niin hyvin,ettei mielestäsi ole mahdollista kuolla maanjäristyksessä suomessa,niin ydinkatastrofin mahdollisuus on aina olemassa.
- _syöättiläs
Yks hailee missä ittens madoille syättää
- Niinpäh
Näinhän se on ku sitä ajattelee _syöättiläs.
- Nasse.
Hihhulit ratsastavat kuolleilla ruumiilla. Ei ihmisen vakaumusta paljoa kunnioiteta jos hän ei kykene itse puoliaan pitämään (kuolleet, vähä-älyiset ja lapset)
- _syättiläs
Tuhkaus olis hykieenine mut mialuummin maan alle jot pakteerit ja madot saa ruakaa, näin ku sitä ajattelee _syättiläs
- matojen siunaaja
Niinpä,
samalla tavalla se syönti menee, oli madot siunattuja tai ei
- Mato valtava
Madot on jumalia.Palvon matoja ja syön niitä ollakseni siunattu madon nimessä.
- tiedosta kiitollinen
Minka nimisiä ne mato-jumalat ovat?
- Kuutamonainen
Niin onkin!Kuinka paljon mato-ongella saanu kalaa joskus!Pitäiskö ehdottaa kirkonmiehille,että niitten on hankittava kalastuslupa jokaista hautaa kohden:)
- ba-al
haluan osama-hautauksen suomen länsimereen!
- Jaakob nousukiidossa
Herra tulee hakemaan minut pilvellä kuten Jeesuksen aikoinaan, ja sit myö mennään ruumiinemme taivaisiin. Eipä jää mitään hautaan laitettavaksi. Ovat ne toiset, jotka madot syövät. Meikä sen kuin porskuttaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663015
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252113Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671688Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241550- 281301
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161297Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61206Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281160Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101127Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621011