Nimim. mikä siinä ahdistaa?, toisessa ketjussa
"Ýmmärrän asian jos isäsi oli ateisti ja itse ei halunnut uskonasioita lähtönsä tueksi. Joskus lähtevä on uskossa muta omaiset eivät ja tietenkin hoitohenkilökunta toteuttaa potilaan toivomusta eikä saattajien.
Ja samassa laitoksessa on monenlaista lähtijää ja kuolevaa. Ei kaikkea voi ihan "steriiiliksi" karsinoita, esim. ateisti voi pakasta kuulla virrenveisuuta naapurihuoneesta."
Kyse ei muuten ole ahdistus-nimisestä tunteesta!
1. Isäni oli ateisti eikä todellakaan halunnut olla missään tekemisissä minkään uskontoihin liittyvän kanssa. Hoitohenkilökunta ei toteuttanut potilaan toivomusta, ei ennen kuin asiasta käytiin pitkät keskustelut. Voin sanoa, että ilmeni räikeitä uskonnonvapauteen liittyviä virheitä, joista osa korjattiin heti mutta osa vasta isän kuoleman jälkeen (mutta onneksi edes silloin).
2. Kestämätön väite, etteikö laitoksessa voitaisi huomioida kaikkia kuolevia ja heidän vakaumuksiaan. Miksi muuten ajattelumalli on aina niin, että uskonnottoman on hyväksyttävä kaikki uskonnollinen häirintä?
Nimim. mikä siinä ahdistaa?lle
6
78
Vastaukset
- 89*9-135
Hannalta on turha odottaa vastausta, hän saattaa kettuilla asiasta seuraavien päivien aikana, mutta vastausta on turha odottaa.
- kolmekissakorissa
Ok!
Tää on tätä "Valtiokristinuskoa" Josta muista esimerkkejä itsekkin lastentarhassa töissä ollessani, jonne pikkukirkko tuli Jeesus uskontoa opettamaan. Ei hyvä...
- "pakkovuskonvapaus"
Kuinkahan moni on lapsuudessaan joutunut esim. koulun juhlissa esittämään jotain ev.lut.-pakkoroolia, tms. uskonnollista juttua?
Meikäläinen pakotettiin (joulujuhlissa) punaiset sukkahousut jalassa, valkoinen "enkelimekko" selkäsiipineen & itse askarreltu "tähtikeppi" kädessä pyörimään jotain yhpyrää ja jodlaamaan jotain krisse-skeidaa samalla tanssien.
Voi vittu, mä olen kohta 50-uotias ja muistan tuon(kin) kansakoulunaikaisen nöyryytyksen kuin eilisen illan... Niin, sitten se hörötyksen paikka - mä olen mies!
- vakaumusta pitää kun
Ei kenenkään pitäsi joutua ainkaan tietoisen häirinnän kohteeksi vakaumukseensa liittyvissä asioissa. Kuitenkin asia on niin, että reilusti uskovaiseksi tunnustautuva joutuu useammin pilan ja jopa syrjinnän kohteeksi. Sen olen saanut koke itse jo koulussa, joskus työpaikalla. No sellaisen pilkkamielin sarkastisen huumorin ja naureskelun
oppii hyväksymään "luontaisetuna" Kristuksen seuraajana, mutta joskus joutuu jopa suorannaisen kiusaamisen, syrjinnän kohteeksi. Kyllä maailma mietä on ian pilkannut ja pilkkaa edellenkin. Eihän meitä pidetä edestäysijärkisenä ym.
Itse olen evankelioimisryhmässä, käymme sairaaloissa ja laitoksissa. Laulamme käytävillä ja auloissa ja toisnaan joku potilas pyytää huoneeseen rukoilemaan ja silloin ateistikin joutuu "sietämään" Jumalan Sanaa.
Me elämme täällä ja meidän on pakko oppia sietämään ja suvaitsemaan monesti myös sellaista, mitöä emme vapaaehtoisesti suvaitse.
Ymmärrän tilanteen, jos joku joutuu aktiivisen pakkojulistuksen kohteeksi. Olen ollut töissä esim. vanhainkodissa. Ei ainakaan minun työpaikalla viety kirkkoonkuulumattomia hartaustilaisuukiin, ei myös ollut pakko osallistua tansseihin, jos asukas ei ollut sitä ennen harrastanut. "Itse olen evankelioimisryhmässä, käymme sairaaloissa ja laitoksissa. Laulamme käytävillä ja auloissa ja toisnaan joku potilas pyytää huoneeseen rukoilemaan ja silloin ateistikin joutuu "sietämään" Jumalan Sanaa."
"Kuitenkin asia on niin, että reilusti uskovaiseksi tunnustautuva joutuu useammin pilan ja jopa syrjinnän kohteeksi"
Mieti nyt vähän helvata sentään! Joikaatte käytävillä ja auloissa. Ei tule mieleen että toisia se saattaa **tuttaa niin maan perkeleesti? Missä sinä näet ateistaja laulelemassa auloissa ja käytävillä että "jumalia ei ole"? Saisimmekohan pilkkaa kohdaksemme? Mitä Hä?
Ateisteilla ei ole tapana tuputtaa eikä "evankeloida" eikä sitä tuoda esille muutenkaan ellei sitä kysytä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663085
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262163Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681739Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251597Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161341- 281311
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61236Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281190Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101147Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621041