On ihmisiä,jotka eivät ole koskaan kuulleet jessestä.Miten heidän käy viimeisellä tuomiolla?
Kysymys uskiksille:Pääseekö pakana taivaaseen?
21
166
Vastaukset
- Hans Mattson Jr.
On olemassa ns. " potentiaalisia kristittyjä ", jotka elämäntavoissaan toteuttavat kristilliisiä ihanteita. Näitä on aina ollut ja kaikissa kulttuureissa. Heillä on toivoa.
- Kaukaa ohi
Mutta kun pelastus ei riipu millään tavalla yksilön teoista, vaan ainoastaan uskosta. "Kristillisten ihanteiden" toteuttamisella (mitä ne sitten lienevätkään, muutakin kuin noitien polttamista rovioilla) ei ole mitään merkitystä, jos uskomme raamatun sanomaan.
Vain usko pelastaa, eivät mitkään teot ja mitään toivoa ei siten ole niillä, jotka eivät usko Jeesukseen. Piste. Kaukaa ohi kirjoitti:
Mutta kun pelastus ei riipu millään tavalla yksilön teoista, vaan ainoastaan uskosta. "Kristillisten ihanteiden" toteuttamisella (mitä ne sitten lienevätkään, muutakin kuin noitien polttamista rovioilla) ei ole mitään merkitystä, jos uskomme raamatun sanomaan.
Vain usko pelastaa, eivät mitkään teot ja mitään toivoa ei siten ole niillä, jotka eivät usko Jeesukseen. Piste."Kristillisessä teologiassa rukoilemista on kuvattu ”viipymiseksi Jumalan edessä” ja ”puheeksi Jumalan kanssa sydämessä”. Kristillisessä teologiassa se on nähty välineenä, jonka avulla Jumalan tahto alkaa tapahtua kristittyjen keskuudessa, mutta joka ei kuitenkaan ole automaatti, jonka avulla Jumala pakotettaisiin tekemään, mitä on tahdottu."
No mitä hyötyä sitten on rukoilla tai pyytää apua kerta vainusko pelastaa. Ja jos rukoilee että paranee syövästä niineikö se ole juuri ihmeen rukoilemista tälläpuolen. Eikä rukoilemista kuolemanjälkeisen edun saamisesta. Koska mitä kristityt minulle joskus täälläkin ovat sanoneet. "Että henkimaailman asiat ovat tärkeämmät kuin maalliset"
- Joten mistä siis on kyse jos ei oman edun tavoittelusta tässä ja seuraavassa maailamssa?
- Ei ole oikeutta
Jos Raamattuun on uskominen, vain Jeesukseen uskovat pääsevät taivaaseen, muut joutuvat tuliseen helvettiin. Eli suurin osa maailman ihmisistä. Se on yksi kristinuskon selkeimmistä opetuksista; usko Jeesukseen tai pala helvetissä! Sitä ne uskikset kauniilla puheillaan loppujen lopuksi meinaa.
Mutta onneksi Raamattu on pelkkää satua, ei tarvitse mitään helvettiä pelätä.- ikuinen kidutus
Minä olen useammaltakin uskikselta kysynyt, että jos tuo sinun ja raamatun mukainen pelastussanoma tosiaan pitäisi paikkaansa, niin sehän tarkoittaisi, että aivan valta enemmistö, monta monta miljardia ihmistä joutuisi helvettiin ikuisesti kidutettaviksi.
Niin ensinnäkin - eikö se ole aika surkea suoritus Kaikkivaltiaalta,
että häviää taistelun ihmisten sieluista saatanalla miljoona vastaan yksi?
Kai nyt kaikkivaltiaan luulisi kykenevän edes vähän parempaan?
Ja mikä on noi yleensäkin ollut näiden miljardien ja taas miljardien
helvettiin ikuisesti kidutettaviksi joutuneiden ihmisten elämän tarkoitus?
Ei kai se nyt voi olla mikään tarkoitus, että joutuu ikuisesti kidutettavaksi?
Tarvitseeko erikseen edes mainita, ettei kukaan uskova koskaan
vastannut minulle tähän kysymykseen mitään. Ei koskaan mitään.
- Isä teidän
Minähän se päätöksen teen, eivätkä jotkut vanhat, nutturapäiset, tiukkapipoiset ämmät. Ennemmin minä mukavia ihmisiä katselen ikuisesti kuin yksiä hemmetin kalkattimia.
- X.Getik
Tätä kysymystä pohtivat teologit jo tuhat vuotta sitten.Oli olemassa esimerkkejä epäitsekkäistä,lähimmäisiään rakastavista pakanoista.Joutuvatko he hyveellisyydestään huolimatta helvetttiin?
Ymmärtääkseni ratkaisuksi kehitettiin eräänlainen helvetin esikartano,jossa olosuhteet ovat siedettävät.Mitä Elämä sitten on uskisten mielestä?Jos elämä on jumalolennon luoma ja se on vain valmistautumista iankaikkisuuteen,sehän on sulaa hulluutta minun mittapuuni mukaan?Sellainen elämä on mielisairas tila.Ja jos iankaikkinen elämä on olemassa,miksi jumalolento on luonut ateistin vain tietämään,ettei koskaan savuta sitä "nirvanaa"Eikö sellainen jumalolento ole paha tyyppi?Ja viidakoiden pimennoissa on todennäköisesti vielä kristinuskon tavoittamattomia ihania lapsenomaisia ihmisolentoja,jotka syövät ihmislihaa niinkuin krisselikin,eivätkö he olekaan oikealla tiellä?Vai pitääkö vain ystävän lihaa syödä?Olen kyllä hiukan tyhmä,tiedetään,mutta siksi minä näitä kyselenkin.
- S.Eniori
safirella kirjoitti:
Mitä Elämä sitten on uskisten mielestä?Jos elämä on jumalolennon luoma ja se on vain valmistautumista iankaikkisuuteen,sehän on sulaa hulluutta minun mittapuuni mukaan?Sellainen elämä on mielisairas tila.Ja jos iankaikkinen elämä on olemassa,miksi jumalolento on luonut ateistin vain tietämään,ettei koskaan savuta sitä "nirvanaa"Eikö sellainen jumalolento ole paha tyyppi?Ja viidakoiden pimennoissa on todennäköisesti vielä kristinuskon tavoittamattomia ihania lapsenomaisia ihmisolentoja,jotka syövät ihmislihaa niinkuin krisselikin,eivätkö he olekaan oikealla tiellä?Vai pitääkö vain ystävän lihaa syödä?Olen kyllä hiukan tyhmä,tiedetään,mutta siksi minä näitä kyselenkin.
Erittäin hyviä,suorastaan asian ytimeen meneviä kysymyksiä.
Jos elämä on vain valmentautumista tulevaan,suurempaan elämään,niin mitä järkeä on kiintyä ollenkaan tähän elämään?Ne tiedot ja taidot,joita elämässämme tarvitsemme,hankimme jo hyvin nuorina.Loppuelämä onkin sitten näiden taitojen hiomista ja täytäntöönpanoa,
No,näköjään se elämä menee eteenpäin niinkin...
- eräs kommentti vaan
Voimme jättää Jeesuksesta kuulemattomat pakanat taivaallisen Isän käteen luottaen siihen, että Jumala on pohjimmiltaan armollinen ja rakastava.
Tutkija Kari Kuulan mukaan Uudessa testamentissa on kaksi erilaista oppia helvetistä: Matteuksella ja Ilmestyskirjassa ikuinen piinahelvetti, Johanneksen evankeliumissa ja Paavalilla tuhoutuminen, hukkuminen, eikä ikuista piinaa.Ei tuo kahden helvetin löytäjä kyllä voi olla krisseli eikä ateisti.Raamatussahan yksi opetuslapsista kysyy jesseltä:Kuka sitten voi pelastua?"ja jesse vastaa:"Ihmisille se on mahdotonta,mutta jumalalle on kaikki mahdollista"Hip hei hurraa.Jos tuo on kerran totta,niin eipä kannata huolehtia mistään ja pohtia mitään.
- 19
"Mitä olisi tahahtunut, jos en olisi koskaan kuullutkaan Jumalasta ja Jeesuksesta?"
"Armollinen Jumala olisi päästänyt sinut Taivaaseen"
"Miksi sitten ylipäätään kerroit asiasta minulle?!!" Kenen kyssäreitä nuo ovat?Eivät ainakaan minun.Eiköhän kristinusko tuotu tänne jo 1000 luvulla,joten kaikki siitä ovat kuulleet.
- --!--
Siitä on jo pitkä aika kun olen viimeksi raamattua lukenut siitä yksinkertaisesta syystä etten nykyään kuulu edes kirkonjäseneksi, erilaisista lahkoista puhumattakaan.
On kuitenkin myönnettävä ettei näin ole aina ollut, ja raamatunkin olen lukenut läpi "aika monta" kertaa.
-Sanatarkasti en kohtaa muista, mutta raamatussa kirjoitetaan jotakuinkin siihen malliin että "heidän sydämensä aivoitusten perusteella heidät tuomitaan."
Jostain syystä eri lajien uskovaiset on ns.unohtanut kokonaan tuon kohdan, ja pahoin pelkään ettei se kaikissa tapauksissa ole pelkkä vahinko.
Jos siis jumala olisi olemassa, niin hän ei katso tekoihin tai kuinka reuhakkaasti olet kristinoppia julistanut ympäristöösi, vaan miksi ja mistä syistä johtuen olet toiminut niin kuin olet juuri sillä hetkellä ja sillä viisaudella mikä sinulla on ollut käytettävissä.
Mikäli kuitenkin olet ollut tietoinen oikeasta ja väärästä -oman ymmärryksesi mukaan- mutta kuitenkin tehnyt siitä huolimatta vastoin omaatuntoasi, niin silloin olet syyllistynyt jumalan vastaiseen tekoon.
-Tämän parempaan selitykseen en kykene, sillä asiaan liittyvä koulutus puuttuu minulta kokonaan ja kirjoituskielen hallitseminen on osaltani erittäin heikkotasoista . Valitan. - eräs kommentti vaan
Olen taipuvainen ajattelemaan samalla tavalla kuin nimimerkki --!-- tuossa yllä. Taitaa olla Paavalin roomalaiskirjeen 1 tai 2 luku, kun tuohon malliin opetetaan.
- Herra oikeudenmukain
Sen vuoksi on tärkeätä julistaa evankeliumi kaikille kansoille ja ihmisille. Jumala on oikeudenmukainen ja en usko että Hän vaatii ihmiseltä sellaista, mitä ihminen ei ole voinut tehdä. Voi olla että pakanoille on mahollisuus tehdä valinta ennen viiimeistä tuomiota. Niille, jotka ovat selvästi saaneet kuulla pelastuksesta ei sellaista mahdollisuutta enää sallita. Kuitenkin Herra tahtoo, että meidän kirstittyjen tulisi saattaa sanoma Jeesuksesta Kristuksesta kaikille maapallon asukkaille. Olemme pahasti laiminlyöneet tämän tärkeän tehtävän. '
Kuoleehan jatkuvasti myös pieniä lapsia ja syntymättömiä sikiöitä ja heillekin pelastussanoma annetaan valittavaksi jossakin vaiheessa.- K.R.S.
''Kuoleehan jatkuvasti myös pieniä lapsia ja syntymättömiä sikiöitä ja heillekin pelastussanoma annetaan valittavaksi jossakin vaiheessa.''
Miten sinä sen teet?
Kas,optimistinen krisseli:D
"Voi olla että pakanoille on mahollisuus tehdä valinta ennen viiimeistä tuomiota. Niille, jotka ovat selvästi saaneet kuulla pelastuksesta ei sellaista mahdollisuutta enää sallita."
No eikö silloin olisi paras olla julistamatta mitään raamatusta ja antaa ihmisten valita viimesellä tuomiolla?- Juuso Kultti
Tuohon on ainakin minun vaikea vastata. Pääperiaate on, että Jumala on oikeudenmukainen. Asiaan liittyviä raamatunkohtia ovat esim. viestin loppupuolella mainitut. Huomautan kuitenkin, että Viimeinen Tuomio on vasta Kristuksen hallitseman 1000-vuotisen valtakunnan jälkeen. Tähän valtakuntaan nousevat kaikki Kristuksessa kuolleet.
Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta. Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
Ilm. 20:4-5
Sitten niitä koskevia raamatunkohtia, jotka eivät kokeneet ensimmäistä ylösnousemusta (muitakin kohtia on, mutta viesti vaikuttaa samalta):
Sinä astuit ylös korkeuteen, otit vankeja saaliiksesi, sait ihmisiä lahjaksesi: niskoittelijatkin joutuvat asumaan Herran Jumalan tykönä.
Ps 68:18(19)
Minä näin suuren valkean valtaistuimen ja sen, joka sillä istuu. Hänen kasvojensa edestä pakenivat maa ja taivas, eikä niistä jäänyt jälkeäkään. Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
Ilm 20:11-13
Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.
Matt. 16:27Jumalan luonne - säälimätön, tuhoavainen ja armahtamaton, vai rakastava, armahtavainen ja hyvä?
1. Aik. 16:34 "Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti."
Psa. 145:9 "Herra on hyvä kaikille ja armahtaa kaikkia tekojansa."
1. Joh. 4:16 "Jumala on rakkaus."
Jaak. 5:11 "Herra on laupias ja armahtavainen."
Luuk. 6:36 "Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen."
Gal. 5:22 "Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen."
1. Joh. 4:8
vs.
Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."
1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."
Naah. 1:2,6 "Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen ... Kuka seisoo hänen tuimuutensa edessä, ja kuka kestää hänen vihansa hehkua? Hänen vihastuksensa vuotaa niinkuin tuli, ja kalliot halkeilevat hänen edessänsä."
Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."
Jer. 4:8 "Sen tähden kääriytykää säkkeihin, valittakaa ja parkukaa, sillä Herran vihan hehku ei ole kääntynyt meistä pois."
2. Sam. 22:7-9 "Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa, Jumalaani minä rukoilin; ja hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, minun huutoni kohosi hänen korviinsa. Silloin maa huojui ja järisi, taivaan perustukset järkkyivät; ne horjuivat, sillä hänen vihansa syttyi. Savu suitsusi hänen sieraimistaan, kuluttava tuli hänen suustansa, palavat hiilet hehkuivat hänestä."
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
Kyllä. Kokonaisuudesta revittyä tekstiä..... Kuten myös omasi.
Toisinsanoen. Saat Raamatun riveistä juuri sellaisia tarinoita revittyä kuin itse vain jaksat keksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904413
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?593162Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132531Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1182368Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki842062- 402033
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281987Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2241743Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91637- 291618