Näennäinen uskonnon vapaus

Uskon NON vapaus

Viime viikon tiistaina allekirjoittivat usean kirkkokunnan ja uskonnon
edustajat julkilausuman uskonnonvapaudesta.
Allekirjoittajina olivat mm luterilaisen ja katolisen kirkon piispat, Islamilaisen
neuvoston puheenjohtaja, ja juutalaisen seurakunnan keskusneuvoston
puheenjohtaja Gideon Bolotowsky.

Tuossa lausumassa painotetaan uskonnonvapautta ja valtion velvollisuutta
taata kansalaisilleen vapaus harjoittaa sitä uskoa, minkä itsekukin kokee
oikeaksi.
Uskonnonvapaus käsittää myös vapauden VAIHTAA USKONTOA.
"Maissa, jossa uskonnonvapautta rajoitetaan, loukataan myös muita
ihmisoikeuksia", sanotaan tuossa julkilausumassa.

Ihmetettää tuo, että juutalaisen seurakunnan edustaja kannattaa kyllä
Suomessa täyttä uskonnonvapautta, mutta ei ole huolissaan siitä, että
Israelista puuttuu uskonnonvapaus ja jos esim. juutalainen vaihtaa uskontoa ja kääntyy esim kristinuskoon, häntä ei enää pidetä juutalaisena
ja hänen maallisia oikeuksiaankin rajoitataan.
Hän ei saa enää maahanmuuttolupaa, ei avioliittoon vihkimystä ja
monet työnantajat Israelissa syrjivät näitä "käännynnäisiä"!

Uskonnonvapaus ei toimi Israelissa siltäkään osin, että maa ei myönnä
viisumia lähetystyötä tekeville!

Eikö herra Bolotowskyn omaatuntoa yhtään kolota?

40

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tasapuolisesti

      No onhan tilanne sama monissa muslimimaissa!
      Joissakin pääsee hengestään jos kääntyy kristinuskoon!

    • 20+15

      Onhan tuo taas askel johonkin suuntaan, mutta miten kirkko kehtaa allekirjoittaa uskonnon puolesta, jossa juutalaisia herjataan kyykäärmeen sikijöiksi.

      Voi pyhä yksinkertaisuus, ei mitään häpyä.

    • 7+5

      Juutalaiset ovat taas uhranneet itsensä: saatte uskoa vapaasti meistä ( juutalaisista) mitä vaan, kunhan ette riko muiden ihmisoikeuksia.


      Krrrrrrrrrk....!

      Milloin nuo muut heräävät.

    • aito israelson

      Jos juutalainen vaihtaa uskontoa esim kriatityksi hän on sen jälkeen KRISTITTY eikä enää juutalainen Uskonnon saa vapaasti vaihtaa mutta ei voi velvoittaa mitään uskontoa pitämään toiseen uskontoon kääntyneitä enää entiseene uskonoon kuuluvina Ei kakkua voi syödä ja säilyttää.
      Juutalaisuudesta saa vapaasti lähteä ja siihen tulla , sekä täällä että Israelissa ja kristitty käännyttyään juutalaisuuteen on JUUTALAINEN ei enää kristitty samoin kuin poiskääntynyt on KRISTITTY eikä enää juutalainen. Ettehän te itsekään pidä kristinuskoon kääntyneitä enää muina kuin kristittyinä.
      EI kristityn maallisia oikeuksia Israelissa rajoiteta..

      • Uskon NON vapaus

        Puhut pötyä.

        Juutalaisuus ei ole pelkkä uskonto, vaan se on sekä kansallinen että
        rodullinen ominaisuus.
        Juutalaisissa on mm buddhalaisia, muslimeja, Bahailaisia jne, ja suuri
        osa juutalaisista on ateisteja!!!!!! Siitä huolimatta heidän juutalaisuuttaan
        ei kukaan kyseenalaista.

        Messiaaniset, eli Jeesukseen uskovat juutalaiset ovat yhtä lailla juutalaisia
        kuin muutkin ja onkin erikoista, että vain he kohtaavat vainoa kotimaassaan.

        Jeesukseen uskominen on juutalaisille on kauhistus, vaikka kaikki
        ensimmäiset kristityt olivat juutalaisia!!! Siksi Jeesukseen uskovat juutalaiset eivät kutsu itseään kristityiksi vaan he ovat messiaanisia juutalaisia, ja
        he joutuvat vainotuksi omassa maassaan!
        Joten tuo Bolotowskynkin pitäisi korottaaäänensä heidän puolesta,
        jos olisi tosissaan allekirjoittaessaan tuon julistuksen.


      • l``

        Pitää paikkansa. Erinomainen ja tärkeä kommentti.


      • aito israelson
        Uskon NON vapaus kirjoitti:

        Puhut pötyä.

        Juutalaisuus ei ole pelkkä uskonto, vaan se on sekä kansallinen että
        rodullinen ominaisuus.
        Juutalaisissa on mm buddhalaisia, muslimeja, Bahailaisia jne, ja suuri
        osa juutalaisista on ateisteja!!!!!! Siitä huolimatta heidän juutalaisuuttaan
        ei kukaan kyseenalaista.

        Messiaaniset, eli Jeesukseen uskovat juutalaiset ovat yhtä lailla juutalaisia
        kuin muutkin ja onkin erikoista, että vain he kohtaavat vainoa kotimaassaan.

        Jeesukseen uskominen on juutalaisille on kauhistus, vaikka kaikki
        ensimmäiset kristityt olivat juutalaisia!!! Siksi Jeesukseen uskovat juutalaiset eivät kutsu itseään kristityiksi vaan he ovat messiaanisia juutalaisia, ja
        he joutuvat vainotuksi omassa maassaan!
        Joten tuo Bolotowskynkin pitäisi korottaaäänensä heidän puolesta,
        jos olisi tosissaan allekirjoittaessaan tuon julistuksen.

        Sinä puhut pötyä.Juutalaisuus on etninen uskonto jollaisia lähi-idässä muinoin olivat lähes kaikki vanhimmat uskonnot, juutalaisuus on muuten ainoa joka niistä säilyi.
        Eli juutalaiseksi pääsääntöisesti synnytään, mutta jos syntynyt valitsee uuden uskonnon, silloin hän lähtee pois juutalaisesta yhteisöstä joka EI ole yksin kansallinen. Kun joku kääntyy juutalaiseksi, hän ilmoittaa kuten Rut " sinun kansasi on minun kansani " eli hänet katsotaan liittyneeksi myös juutalaiseen kansaan. entisen uskonnon tai kansan menneisyyttä kääntyjällä ei enää, ole samoin menettää uuteen uskonnon kääntyvä juutalainen menneisyytensä. Vain tietyt kristinuskoon kääntyvät juutalaiset valittavat että miksi eivät saa syödä sekä juutalaisten ja kristittyjen kuormasta.Pääosa kääntyjistä on rehellisiä, ei paruta entistä yhteisöä avuksi.

        Osa kristinuskoon kääntyneistä juutalaisista on erään amerikkalaisen evankelisen papin innostamina ottanut käyttöön itsestään nimityksen joka kätkee sen että he itse asiassa ovat kristittyjä. Jos he sitä häpeävät hävetköön, mutta yrityksenä on usein kätkeä ahneus millä he ovat ottamassa juutalaisina pysyneiden ja usein sen takia vainottuille annettua maahanmuuttoapua Israelissa. Onko esim Amerikassa niin paha elää kristittynä että muiden juutalaisten pitää auttaa näitä kristittyjä muuttamaan israeliin , entä miksi emme samalla periaatteela auta islamiin kääntyneitä exjuutalaisia jos nämä haluavat muuttaa Israeliin.Tai keitä hyvänsä?


      • Korjataan!
        aito israelson kirjoitti:

        Sinä puhut pötyä.Juutalaisuus on etninen uskonto jollaisia lähi-idässä muinoin olivat lähes kaikki vanhimmat uskonnot, juutalaisuus on muuten ainoa joka niistä säilyi.
        Eli juutalaiseksi pääsääntöisesti synnytään, mutta jos syntynyt valitsee uuden uskonnon, silloin hän lähtee pois juutalaisesta yhteisöstä joka EI ole yksin kansallinen. Kun joku kääntyy juutalaiseksi, hän ilmoittaa kuten Rut " sinun kansasi on minun kansani " eli hänet katsotaan liittyneeksi myös juutalaiseen kansaan. entisen uskonnon tai kansan menneisyyttä kääntyjällä ei enää, ole samoin menettää uuteen uskonnon kääntyvä juutalainen menneisyytensä. Vain tietyt kristinuskoon kääntyvät juutalaiset valittavat että miksi eivät saa syödä sekä juutalaisten ja kristittyjen kuormasta.Pääosa kääntyjistä on rehellisiä, ei paruta entistä yhteisöä avuksi.

        Osa kristinuskoon kääntyneistä juutalaisista on erään amerikkalaisen evankelisen papin innostamina ottanut käyttöön itsestään nimityksen joka kätkee sen että he itse asiassa ovat kristittyjä. Jos he sitä häpeävät hävetköön, mutta yrityksenä on usein kätkeä ahneus millä he ovat ottamassa juutalaisina pysyneiden ja usein sen takia vainottuille annettua maahanmuuttoapua Israelissa. Onko esim Amerikassa niin paha elää kristittynä että muiden juutalaisten pitää auttaa näitä kristittyjä muuttamaan israeliin , entä miksi emme samalla periaatteela auta islamiin kääntyneitä exjuutalaisia jos nämä haluavat muuttaa Israeliin.Tai keitä hyvänsä?

        Olet sokea!

        Juutalaisita lähes puolet eivät usko mihinkään yliluonnolliseen, eli
        he ovat ATEISTEJA!!!!
        Vanha-testamentti on heille lähinnä satukirja.

        Joten juutalaisuus ei ole pelkkä uskonto!!!

        Mihinkä etniseen uskontoon kuukuu esim juutalainen buddhisti???


        Mikä uskonto se ateismi on???


      • Kerro meille
        Uskon NON vapaus kirjoitti:

        Puhut pötyä.

        Juutalaisuus ei ole pelkkä uskonto, vaan se on sekä kansallinen että
        rodullinen ominaisuus.
        Juutalaisissa on mm buddhalaisia, muslimeja, Bahailaisia jne, ja suuri
        osa juutalaisista on ateisteja!!!!!! Siitä huolimatta heidän juutalaisuuttaan
        ei kukaan kyseenalaista.

        Messiaaniset, eli Jeesukseen uskovat juutalaiset ovat yhtä lailla juutalaisia
        kuin muutkin ja onkin erikoista, että vain he kohtaavat vainoa kotimaassaan.

        Jeesukseen uskominen on juutalaisille on kauhistus, vaikka kaikki
        ensimmäiset kristityt olivat juutalaisia!!! Siksi Jeesukseen uskovat juutalaiset eivät kutsu itseään kristityiksi vaan he ovat messiaanisia juutalaisia, ja
        he joutuvat vainotuksi omassa maassaan!
        Joten tuo Bolotowskynkin pitäisi korottaaäänensä heidän puolesta,
        jos olisi tosissaan allekirjoittaessaan tuon julistuksen.

        mitä ovat juutalaisten rotutyypilliset piirteet, jos tosiaan väität, että juutalaisuus on rodullinen ominaisuus.

        Sinä kuulut taas ryhmään, joka tietää juutalaisten asiat paljon paremmin muin he itse. Niitä on tällä palstalla hämmästyttävän paljon. Vai ihan muslimi-juutalaisiakin on olemassa. Mainitse yksi sellainen.


      • aito israelson
        Korjataan! kirjoitti:

        Olet sokea!

        Juutalaisita lähes puolet eivät usko mihinkään yliluonnolliseen, eli
        he ovat ATEISTEJA!!!!
        Vanha-testamentti on heille lähinnä satukirja.

        Joten juutalaisuus ei ole pelkkä uskonto!!!

        Mihinkä etniseen uskontoon kuukuu esim juutalainen buddhisti???


        Mikä uskonto se ateismi on???

        Juutalaisuus on etninen uskonto, ei buddhismi.Kerroin että juutalaiset ovat maallistuneita , mutta eivät silti siis kääntyneet muihin uskontoihin, jos kääntyy lähtee juutalaisuudesta.Et näköjään ymmärtänyt mitä kirjoitin.


      • Pata kattilaa soimaa
        Korjataan! kirjoitti:

        Olet sokea!

        Juutalaisita lähes puolet eivät usko mihinkään yliluonnolliseen, eli
        he ovat ATEISTEJA!!!!
        Vanha-testamentti on heille lähinnä satukirja.

        Joten juutalaisuus ei ole pelkkä uskonto!!!

        Mihinkä etniseen uskontoon kuukuu esim juutalainen buddhisti???


        Mikä uskonto se ateismi on???

        Juutalaisuushan nimenomaan on tässä asiassa juuri kuten muutkin uskonnot. Suomalaisista kristityistäkin häviävän pieni osa uskoo mihinkään yliluonnolliseen, mutta kuuluvat kirkkoon ja identifioituvat kristillisen perinteen kautta kristityiksi. Saman voi havaita niin maallistuneissa muslimeissa kuin juutalaisissakin.


    • 5+19

      Ei ole erinoaminen kommentti, koska myöskään muslimi ei voi olla samalla juutalainen.

      Mistä se sitten johtuu.

      Kristittyjen ja muslimien uskonnot opettavat vihaamaan juutalaisia, hindut, bahait,
      buddhalaiset, taolaiset eivät opeta vihamaan ketään.

      • Korjataan!

        Puhut taas pötyä.
        Kristittyjen uskonto eli kristinusko EI KEHOITA vihaamaan juutalaisia!!
        Olivathan ensimmäiset kristityt juutalaisia.

        Sekoitat nyt vainoharhaisen Lutherin ajatuksia oikeaan kristinuskoon:
        "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."


      • 9+1
        Korjataan! kirjoitti:

        Puhut taas pötyä.
        Kristittyjen uskonto eli kristinusko EI KEHOITA vihaamaan juutalaisia!!
        Olivathan ensimmäiset kristityt juutalaisia.

        Sekoitat nyt vainoharhaisen Lutherin ajatuksia oikeaan kristinuskoon:
        "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

        nim. Korjataan !

        Luettelenko kaikki juutalaisherjat evankeliumista ?

        En luettele, koska keskustelupalstoilla ei enää saa kiroilla, eikä solvata muita. Evankeliumi on painokelvotonta, tai kopiointi kiellossa niiltä osin.

        Kerro myös voiko muslimi olla samalla kristitty. Muslimit uskovat helvettiin ja taivaaseen ( paratiisiin) , sekä sen, että juutalaiset ovat väärässä kuten kristiytkin uskovat............ Teillä on paljon yhteistä.



        Alunperin messiaaniset halusivat vapauttaa Jerusalemin valloittajilta, liike levisi ensin itään, koska juutalaiset pakenivat roomalaisten hävitystä.

        Nyt Jerusalem on oikeilla omistajilla. Mihin messiaanisuutta edes tarvitaan.
        Hengen ylläpitämiseksi ehkä, kuten Pro-Jerusalem.

        Se on kuitenkin eri asia kuin kristinusko.


      • Korjataan!
        9+1 kirjoitti:

        nim. Korjataan !

        Luettelenko kaikki juutalaisherjat evankeliumista ?

        En luettele, koska keskustelupalstoilla ei enää saa kiroilla, eikä solvata muita. Evankeliumi on painokelvotonta, tai kopiointi kiellossa niiltä osin.

        Kerro myös voiko muslimi olla samalla kristitty. Muslimit uskovat helvettiin ja taivaaseen ( paratiisiin) , sekä sen, että juutalaiset ovat väärässä kuten kristiytkin uskovat............ Teillä on paljon yhteistä.



        Alunperin messiaaniset halusivat vapauttaa Jerusalemin valloittajilta, liike levisi ensin itään, koska juutalaiset pakenivat roomalaisten hävitystä.

        Nyt Jerusalem on oikeilla omistajilla. Mihin messiaanisuutta edes tarvitaan.
        Hengen ylläpitämiseksi ehkä, kuten Pro-Jerusalem.

        Se on kuitenkin eri asia kuin kristinusko.

        Puhut vieläkin pötyä!

        Evankeliumit eivät herjaa juutalaisia. Jeesus tuomitsi ainoastaan ulko-
        kultaiset fariseukset, jotka orjuuttivat omaa kansaansa monilla kielloillaan
        ja käskyillään.
        Jeesus oli aina vähä-osaisten puolella!

        Olen kuullut muslimeista,jotka ovat juutalaisia! Heidän uskonsa on yhtä
        pinnallista kuin useampien juutalaisten. Pelkkää muotomenoa.

        Messiaaniset eivät sekaantuneet maalliseen politiikkaan ,vaan opettivat:
        "Meidän yhdyskuntamme on taivaassa"!!!


      • 1+20
        Korjataan! kirjoitti:

        Puhut vieläkin pötyä!

        Evankeliumit eivät herjaa juutalaisia. Jeesus tuomitsi ainoastaan ulko-
        kultaiset fariseukset, jotka orjuuttivat omaa kansaansa monilla kielloillaan
        ja käskyillään.
        Jeesus oli aina vähä-osaisten puolella!

        Olen kuullut muslimeista,jotka ovat juutalaisia! Heidän uskonsa on yhtä
        pinnallista kuin useampien juutalaisten. Pelkkää muotomenoa.

        Messiaaniset eivät sekaantuneet maalliseen politiikkaan ,vaan opettivat:
        "Meidän yhdyskuntamme on taivaassa"!!!

        Ei silloin ole ajateltu erikseen, politiikkaa, uskontoa, ja lainkäyttöä ne ovat olleet yksi ja sama asia, kuten muslimeillä on edelleen.

        ------
        Taivaalla taas on aurinko ja kuu, sekä tähtiä tuhatmäärin. Onko niillä yhdyskuntia.... Luoja tietää.


      • Kristinuskoa
        Korjataan! kirjoitti:

        Puhut taas pötyä.
        Kristittyjen uskonto eli kristinusko EI KEHOITA vihaamaan juutalaisia!!
        Olivathan ensimmäiset kristityt juutalaisia.

        Sekoitat nyt vainoharhaisen Lutherin ajatuksia oikeaan kristinuskoon:
        "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

        voidaan arvioida myös tekojen pohjalta. Erityisesti juutalaisille kristityt ovat opettaneet mainitsemaasi rakkauden kaksoiskäskyä melkoisen perverssissä muodossa.


      • l``

        Kommenttini koski nimimerkin ´aito israelsson` viestiä,se oli erinomainen.


    • 5+5

      'Shema Yisra El ' ....joka on käännetty ' Kuule Israel'. ,mutta mitä muuta se voisi olla, miltä sana näyttää. Shema, Sema. --- Seemin maa, SE MAA.

      SE MAA, Josta YAH (ja ), joka yhdistää, ei siis YES ( huu..aa) joka on kuin voiton huudahdus.

      Kun joku voittaa, joku häviää eikä se ole tarkoitus, vaan yhteys ( ykseys) oikeassa hengessä, rauhan hengessä, jolloin kaikki ovat tasa-arvoisia rauhassa YAH veljeydessä, joka mahdollistaa myös erilaisuuden.

      Siitä syystä pieni, yah, on niin suuri .

      YAHUUUU .......... Kuka EL: in pojista on kuin YAH: ve.

      Tuskin tässä on oikeaa ymmärrystä tai tulkintaa, minä olen ymmärtänyt näin.
      Toistaiseksi...... olen kehityskelpoinen edelleen.

    • 13+11

      Mutta hei, mitä tarkoittaa kun sanotaan : Sana elää.


      Sana elää kulkiessaan ja muuttuessaan teoiksi . niin... mutta se voi elää myös muuten, jakaantua ja muuttua muuksi, sana voi kertoa asioita, vaikka ei ymmärtäisi kieltä eikä alkuperäistä tarkoitusta/ merkitystä.

      .Mitä tapahtuikaan , kun hiukan moitin edellisessä sanaa YES... negatiivisesti voitonhuudoksi.

      Neutralisoidaan Jesajan avulla. ( ja vähän muutakin)
      Sana Jesaja ( Isaiah) , joka hepreaksi on YESHAYAHU.

      Kun sanasta YESHAYAHU otetaan alku ja loppu, syntyy YES-HU...., lisätään a, meillä on YESHUA. Mutta se ei ole oikein tyytyväinen sana..... katsotaan sitä, Yes-hu-a, mitä se sanoo. YES ja hu, aa ?

      Se ikäänkuin kysyy : Yes ( kyllä) ,( mutta hu ) kuka-kenelle... Who are....huu aa ? Aivan, aivan, koska sieltä puuttuu jotakin ja sen on Yah, joka on keskellä hajah.... ha- Yah.

      Siis....Kyllä , YES , mutta kenelle kyllä , kenelle ylistys HU. Täydellinen se on vasta YES-HA-YAH-UU ( Yes-haYaHuu) ......nyt sana on tyytyväinen ja sanoo ha, ( no niin ) siis Yah... ja kaikki hyvin. Kyllä (yes ) Yah ( ja ) ylistys ( hu)

      Tämän jälkeen se antaa ikäänkuin luvan sanoa YES -HU , koska olen tietoinen että YAH on siellä keskellä, vaikka ei näy.

      -----------

      Kun kristityt sanovat Hallelujaa..... siitä löytyy YAH, .Hallelu YA-H, mutta siitä löytyy myös muuta, kun sana on muodossa HelleluYAH ja otetaan sanan keskeltä all ja lopusta ah, niin saadaan allah. :)

      • g-a

        Et kai oo kuunnellu Simonahoa?
        Hänen selityksissään sana todellakin elää!


    • 17

      "Hän ei saa enää maahanmuuttolupaa, ei avioliittoon vihkimystä ja
      monet työnantajat Israelissa syrjivät näitä "käännynnäisiä"!"


      Etnisestä aspektista huolimatta kristitty ei siis voi olla juutalainen.

    • SB

      Minun tietääkseni jopa yksi isovanhempi jos juutalainen saa muuttoluvan Israeliin.
      Sen takia Israel on täynnä kristittyjä ei juutalaisia venäläisiä.

      • KTS (Ei kirj.)

        "Täynnä" vai?

        Ajaisitko sinä heidät sitten pois?


      • SB
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        "Täynnä" vai?

        Ajaisitko sinä heidät sitten pois?

        En minä ole mikään ajamaan ketään pois mistään.
        Ehkä omalta kotipihalta.


      • g-a
        SB kirjoitti:

        En minä ole mikään ajamaan ketään pois mistään.
        Ehkä omalta kotipihalta.

        Ne venäläiset taitavat olla siellä aikamoinen ongelma.
        He sanovat olevansa ylempää rotua ja tekevät erilaisia rasismirikoksia.


      • KTS (Ei kirj.)
        g-a kirjoitti:

        Ne venäläiset taitavat olla siellä aikamoinen ongelma.
        He sanovat olevansa ylempää rotua ja tekevät erilaisia rasismirikoksia.

        Tästä faktat pöytään. Kuulopuheet on kuulopuheita.


      • g-a

    • 14

      "Israelissa säädettiin vuonna 1950 paluumuuttoa koskeva laki, jonka mukaan kaikilla juutalaisilla on oikeus muuttaa maahan olena eli juutalaisena maahanmuuttajana ja saada maan kansalaisuus. Lain määritelmän mukaan juutalaiseksi katsotaan jokainen, joka on syntynyt juutalaisesta äidistä tai joka on kääntynyt juutalaiseen uskontoon, eikä ole minkään muun uskonnollisen yhteisön jäsen. Vuonna 1970 lakia laajennettiin koskemaan kaikkia juutalaisen vanhemman tai isovanhemman jälkeläisiä, juutalaisten puolisoita ja juutalaisen jälkeläisen puolisoa. Myös niillä brittiläisen Palestiinan entisillä kansalaisilla, jotka asuivat maassa 1948–1952, on oikeus paluumuuttaa Israeliin. Viime vuosina lain turvin maahan on muuttanut juutalaisia erityisesti entisen Neuvostoliiton alueelta. Vuodesta 1990 maahan on tullut yli miljoona venäläistä, jotka muodostavat nykyisin maan suurimman väestöryhmän.[35] Myös ei-juutalaiset voivat muuttaa maahan tavanomaisen maahanmuuttoprosessin mukaisesti, ja kansalaisuuden voi saada viidessä vuodessa."

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Israel

      • SB

        niin näin eli kristittykin juutalainen saa muuttaa maahan


      • 17
        SB kirjoitti:

        niin näin eli kristittykin juutalainen saa muuttaa maahan

        Vain normaalien maahanmuuttolakien puitteissa.
        Eli hän ei ole Israelin maahanmuuttoviranomaisten ja varmasti monien muidenkaan mielestä juutalainen.
        Vaikka Israel ja juutalaiset mielellään esiintyvät heterogeenisena ryhmänä, sekä rodultaan että uskonnon suhteen, niin käytönnössä raja on hyvin selkeä.


      • aito israelson
        17 kirjoitti:

        Vain normaalien maahanmuuttolakien puitteissa.
        Eli hän ei ole Israelin maahanmuuttoviranomaisten ja varmasti monien muidenkaan mielestä juutalainen.
        Vaikka Israel ja juutalaiset mielellään esiintyvät heterogeenisena ryhmänä, sekä rodultaan että uskonnon suhteen, niin käytönnössä raja on hyvin selkeä.

        Juutalaisuudessa on kaikki väärin, jopa sapatti on lauantaina vaikka se aivan hyvin voisi olla tiistai tai torstai, mielivaltaisesti yksi päivä on nostetty muiden yli .Juutalaisuus olevinaan suvaitsevainen ja kuitenkin se sortaa kaikkia muita päiviä. Juutalaiset juhlat häiritsevät niitä joilla juutalaisten juhlapäivinä on arki. Juhlia on sitä paitsi liikaa,ei muillakaan ole joku juhla vähän väliä.

        Kaikki eivät edes ole juutalaisia juutalaisten mielestä , näin kaikkia muita taas sorretaan. Muihin uskontoihin kääntyneitä voisi aivan hyvin pitää juutalaisina jos he kerran itse sitä tahtovat , on pikkumaista ja väärin pitää kristinuskoon kääntynyttä vastedes kristittynä .


      • Deronda
        aito israelson kirjoitti:

        Juutalaisuudessa on kaikki väärin, jopa sapatti on lauantaina vaikka se aivan hyvin voisi olla tiistai tai torstai, mielivaltaisesti yksi päivä on nostetty muiden yli .Juutalaisuus olevinaan suvaitsevainen ja kuitenkin se sortaa kaikkia muita päiviä. Juutalaiset juhlat häiritsevät niitä joilla juutalaisten juhlapäivinä on arki. Juhlia on sitä paitsi liikaa,ei muillakaan ole joku juhla vähän väliä.

        Kaikki eivät edes ole juutalaisia juutalaisten mielestä , näin kaikkia muita taas sorretaan. Muihin uskontoihin kääntyneitä voisi aivan hyvin pitää juutalaisina jos he kerran itse sitä tahtovat , on pikkumaista ja väärin pitää kristinuskoon kääntynyttä vastedes kristittynä .

        Silkkaa asiaa. Hienoa, että sinäkin laskeudut keskustelussa muiden tasolle. Suuren osan kirjoittajien mielestä juutalaiset ei lopultakaan tiedä omista asioitaan yhtään mitään. Muiden on kerrottava heille, miten asiat on!


      • SB
        17 kirjoitti:

        Vain normaalien maahanmuuttolakien puitteissa.
        Eli hän ei ole Israelin maahanmuuttoviranomaisten ja varmasti monien muidenkaan mielestä juutalainen.
        Vaikka Israel ja juutalaiset mielellään esiintyvät heterogeenisena ryhmänä, sekä rodultaan että uskonnon suhteen, niin käytönnössä raja on hyvin selkeä.

        Mitä sä kiemurtelet?

        Siis juutalainen vaikka olisi kristittykin saa muuttaa Israeliin ,joten hänellä on paluumuuttooikeus


      • 6
        SB kirjoitti:

        Mitä sä kiemurtelet?

        Siis juutalainen vaikka olisi kristittykin saa muuttaa Israeliin ,joten hänellä on paluumuuttooikeus

        Ei mitään kiemurtelua, sinä sen sijaan oikaiset asian kevyesti. Onhan tuollaise maahanmuuttolain mukaan kristittu juutalainen ei-juutalainen. Maahanmuutto sallittu samoissa raameissa kuin muillakin maailman ihmisillä. Eli kristitty juutalinen on juutalaiselle kuin kansojen ihminen.


      • 24
        Deronda kirjoitti:

        Silkkaa asiaa. Hienoa, että sinäkin laskeudut keskustelussa muiden tasolle. Suuren osan kirjoittajien mielestä juutalaiset ei lopultakaan tiedä omista asioitaan yhtään mitään. Muiden on kerrottava heille, miten asiat on!

        No sinäpä tämän sanoit suoraan. Hienoa, että vihdoinkin löytyy juutalainen joka ymmärtää omaa parastaan.


      • g-a
        aito israelson kirjoitti:

        Juutalaisuudessa on kaikki väärin, jopa sapatti on lauantaina vaikka se aivan hyvin voisi olla tiistai tai torstai, mielivaltaisesti yksi päivä on nostetty muiden yli .Juutalaisuus olevinaan suvaitsevainen ja kuitenkin se sortaa kaikkia muita päiviä. Juutalaiset juhlat häiritsevät niitä joilla juutalaisten juhlapäivinä on arki. Juhlia on sitä paitsi liikaa,ei muillakaan ole joku juhla vähän väliä.

        Kaikki eivät edes ole juutalaisia juutalaisten mielestä , näin kaikkia muita taas sorretaan. Muihin uskontoihin kääntyneitä voisi aivan hyvin pitää juutalaisina jos he kerran itse sitä tahtovat , on pikkumaista ja väärin pitää kristinuskoon kääntynyttä vastedes kristittynä .

        Otan osaa (aito israelson).


      • 15
        g-a kirjoitti:

        Otan osaa (aito israelson).

        Niin, joskus ulkopuolinen näkee asiat paremmin ja objektiivisemmin.


      • SB
        6 kirjoitti:

        Ei mitään kiemurtelua, sinä sen sijaan oikaiset asian kevyesti. Onhan tuollaise maahanmuuttolain mukaan kristittu juutalainen ei-juutalainen. Maahanmuutto sallittu samoissa raameissa kuin muillakin maailman ihmisillä. Eli kristitty juutalinen on juutalaiselle kuin kansojen ihminen.

        Jos tällä entisellä juutalaisella on juutalaiset esivanhemmat ja eritoten juutalainen äiti niin totta kai hän saa muuttoluvan ja heti.

        --Vuonna 1970 lakia laajennettiin koskemaan kaikkia juutalaisen vanhemman tai isovanhemman jälkeläisiä, juutalaisten puolisoita ja juutalaisen jälkeläisen puolisoa. Myös niillä brittiläisen Palestiinan entisillä ..--
        siis juutalaisen jälkeläisenkin puoliso pääsee maahan, vaikka olisi hindu.


      • 40
        SB kirjoitti:

        Jos tällä entisellä juutalaisella on juutalaiset esivanhemmat ja eritoten juutalainen äiti niin totta kai hän saa muuttoluvan ja heti.

        --Vuonna 1970 lakia laajennettiin koskemaan kaikkia juutalaisen vanhemman tai isovanhemman jälkeläisiä, juutalaisten puolisoita ja juutalaisen jälkeläisen puolisoa. Myös niillä brittiläisen Palestiinan entisillä ..--
        siis juutalaisen jälkeläisenkin puoliso pääsee maahan, vaikka olisi hindu.

        Puoliso saa, entä yksinäinen kristityksi kääntynyt?

        Ja muistetaan nyt tämä aloituksen asia myös:

        "Israelista puuttuu uskonnonvapaus ja jos esim. juutalainen vaihtaa uskontoa ja kääntyy esim kristinuskoon, häntä ei enää pidetä juutalaisena
        ja hänen maallisia oikeuksiaankin rajoitataan.
        Hän ei saa enää maahanmuuttolupaa, ei avioliittoon vihkimystä ja
        monet työnantajat Israelissa syrjivät näitä "käännynnäisiä"!"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe