Kiitän Herraani siitä että Monien ja vielä Monien Rukouksien avulla Rakas siskoni On vihdoin tullut uskoon. Ja saanut Herran kipinän joka palaa kirkkaana.
Kiitos Herrani
18
93
Vastaukset
- jesus_own
Pyydän vielä että Rukoilisitte Siskoni 2 tyttären puolesta että kun asuvat nyt isänsä luona ja näkevät äitiään hyvin harvoin. Niin että pääsisivät äitinsä luokse asumaan
- Tapahtukoon Isän
Jumalan tahto lasten kohdalla heidän iänkaikkisuuden kannalta Jeesuksen nimessä.
- Jumalan Lapsi
Rukoilen näitten tyttärien isän onnettomuutta mikä halvannuttaa isän kaulasta alaspäin ja ei täten enää voi hoitaa tyttäriään.
- Yks vaan
Jumalan Lapsi kirjoitti:
Rukoilen näitten tyttärien isän onnettomuutta mikä halvannuttaa isän kaulasta alaspäin ja ei täten enää voi hoitaa tyttäriään.
Kukaan terve, normaali ja järkevä ihminen ei rukoile kenellekään minkäänlaista onnettomuutta. Jos joku toivoo toisille pahaa, niin silloin ei edes ole kysymys rukouksesta, vaan pahantahtoisen tai henkisesti sairaan ihmisen toiminnasta. Jos käyttää nimimerkkiä "Jumalan lapsi", niin silloin varsinkin pitäisi olla tarkkana kielenkäyttönsä suhteen eikä kirjoitella ihan mitä pötyä tahansa.
- malkasi on suuri
Yks vaan kirjoitti:
Kukaan terve, normaali ja järkevä ihminen ei rukoile kenellekään minkäänlaista onnettomuutta. Jos joku toivoo toisille pahaa, niin silloin ei edes ole kysymys rukouksesta, vaan pahantahtoisen tai henkisesti sairaan ihmisen toiminnasta. Jos käyttää nimimerkkiä "Jumalan lapsi", niin silloin varsinkin pitäisi olla tarkkana kielenkäyttönsä suhteen eikä kirjoitella ihan mitä pötyä tahansa.
Toivothan sinäkin pahaa.
Haluaisit sulkea eräiden henkilöiden suun ja poistaa heidät palstalta jotta saisit hekumoida täällä loitsuinesi kaltaistesi kanssa. - Kysympähän vaan
Yks vaan kirjoitti:
Kukaan terve, normaali ja järkevä ihminen ei rukoile kenellekään minkäänlaista onnettomuutta. Jos joku toivoo toisille pahaa, niin silloin ei edes ole kysymys rukouksesta, vaan pahantahtoisen tai henkisesti sairaan ihmisen toiminnasta. Jos käyttää nimimerkkiä "Jumalan lapsi", niin silloin varsinkin pitäisi olla tarkkana kielenkäyttönsä suhteen eikä kirjoitella ihan mitä pötyä tahansa.
Onko ihmisten polttaminen rovioilla normaalia uskovaisten ihmisten toimintaa?
- Eithel
Kysympähän vaan kirjoitti:
Onko ihmisten polttaminen rovioilla normaalia uskovaisten ihmisten toimintaa?
Ainakin usko saatanaan ja muihin pahoihin henkiin on normaalia uskovaisten ajattelua. Samoin ajatellaan joidenkin ihmisten olevan "erossa jumalasta", jolloin heidän kuvitellaan olevan saatanalle myötämielisiä ja siten ansaitsevan vainoa ja rangaistuksen viimeistään kuoltuansa.
Aikakaudesta ja vallitsevasta kulttuurista riippuu, miten uskovaiset milloinkin käsittelevät noitia, vääräuskoisia, ns. jumalankieltäjiä ja muuta "saatanan väkeä".
Jo vastasyntyneet lapset ovat luterilaisten, ortodoksien ja monien muidenkin kristittyjen mielestä saatanan vaikutuspiirissä. Siksi saatana karkoitetaan vauvoista kastetoimituksella, jota tietämättömimmät kirkon jäsenet kuvittelevat vain nimenantoseremoniaksi.
Uskisten fantasiamaailma erilaisine henkiolentoineen on todella hurja. Heidän on vaikea käsittää esimerkiksi hyvää ja pahaa abstraktisti, joten he tekevät niistä mielikuvituksessaan persoonia samaan tapaan kuin antiikissa oli eri erikoisalojen jumalolentoja. Esimerkiksi sota ja rakkaus muuttuivat abstrakteista käsitteistä uskiksille helppotajuisemmiksi kun he kuvittelivat persoonalliset rakkauden- ja sodanjumalat hoitamaan noita toimia. Lisäksi uskikset kuvittelevat vaikuttavansa persoonallisiiin jumaliinsa, abstrakteja käsitteitä olisi turha mielistellä rukouksilla tai uhreilla.
Kristitty uskoo vaikuttavansa kasteella ja uskomisellansa siten Jumalaan, että Jumala ottaa hänet luokseen taivaaseen.
Jos joku uskis kommentoi tätä, niin toivottavasti vastauksessa näkyy älyllistä ajattelua eikä pelkkää kiukuttelua jossa ydinasioita ei ole ymmärretty lainkaan. - Yks vaan
malkasi on suuri kirjoitti:
Toivothan sinäkin pahaa.
Haluaisit sulkea eräiden henkilöiden suun ja poistaa heidät palstalta jotta saisit hekumoida täällä loitsuinesi kaltaistesi kanssa."Toivothan sinäkin pahaa."
Olet väärässä. En toivo mitään pahaa kenellekään.
"Haluaist sulkea eräiden henkilöiden suun ja poistaa heidät palstalta jotta saisit hekumoida täällä loitsuinesi kaltaistesi kanssa."
Olet ymmärtänyt tahallasi tai tahattomasti väärin. On aivan sama, kuka keskustelee, kunhan keskustelee asiallisesti ja palstan aiheesta. Muuten tuo sinun virkkeesi on hyvä esimerkki epäasiallisesta kirjoitustavasta. Pystyt varmaan kirjoittamaan asialliemmin, jos näet vähän vaivaa ja jätät pois suun sulkemiset, hekumoinnit ja loitsut, eikö niin? Eikö sinuakin kiinnosta ennemmin saada palstasta asialinen kuin tehdä palstasta epäasiallinen? - 20
Eithel kirjoitti:
Ainakin usko saatanaan ja muihin pahoihin henkiin on normaalia uskovaisten ajattelua. Samoin ajatellaan joidenkin ihmisten olevan "erossa jumalasta", jolloin heidän kuvitellaan olevan saatanalle myötämielisiä ja siten ansaitsevan vainoa ja rangaistuksen viimeistään kuoltuansa.
Aikakaudesta ja vallitsevasta kulttuurista riippuu, miten uskovaiset milloinkin käsittelevät noitia, vääräuskoisia, ns. jumalankieltäjiä ja muuta "saatanan väkeä".
Jo vastasyntyneet lapset ovat luterilaisten, ortodoksien ja monien muidenkin kristittyjen mielestä saatanan vaikutuspiirissä. Siksi saatana karkoitetaan vauvoista kastetoimituksella, jota tietämättömimmät kirkon jäsenet kuvittelevat vain nimenantoseremoniaksi.
Uskisten fantasiamaailma erilaisine henkiolentoineen on todella hurja. Heidän on vaikea käsittää esimerkiksi hyvää ja pahaa abstraktisti, joten he tekevät niistä mielikuvituksessaan persoonia samaan tapaan kuin antiikissa oli eri erikoisalojen jumalolentoja. Esimerkiksi sota ja rakkaus muuttuivat abstrakteista käsitteistä uskiksille helppotajuisemmiksi kun he kuvittelivat persoonalliset rakkauden- ja sodanjumalat hoitamaan noita toimia. Lisäksi uskikset kuvittelevat vaikuttavansa persoonallisiiin jumaliinsa, abstrakteja käsitteitä olisi turha mielistellä rukouksilla tai uhreilla.
Kristitty uskoo vaikuttavansa kasteella ja uskomisellansa siten Jumalaan, että Jumala ottaa hänet luokseen taivaaseen.
Jos joku uskis kommentoi tätä, niin toivottavasti vastauksessa näkyy älyllistä ajattelua eikä pelkkää kiukuttelua jossa ydinasioita ei ole ymmärretty lainkaan."Ainakin usko saatanaan ja muihin pahoihin henkiin on normaalia uskovaisten ajattelua. Samoin ajatellaan joidenkin ihmisten olevan "erossa jumalasta", jolloin heidän kuvitellaan olevan saatanalle myötämielisiä ja siten ansaitsevan vainoa ja rangaistukasen viimeistään kuoltuansa."
Suonet anteeksi, mutta kun en tunne tuommoista ajattelutapaa enkä juuri noin ajattelevia ihmisiä, niin voisitko perustella tuon väitteesi? Tuntuu siltä kuin olisit ottanut vähän sieltä ja vähän täältä ja tehnyt niistä aineksista mieleisesi sopan. - Eithel
20 kirjoitti:
"Ainakin usko saatanaan ja muihin pahoihin henkiin on normaalia uskovaisten ajattelua. Samoin ajatellaan joidenkin ihmisten olevan "erossa jumalasta", jolloin heidän kuvitellaan olevan saatanalle myötämielisiä ja siten ansaitsevan vainoa ja rangaistukasen viimeistään kuoltuansa."
Suonet anteeksi, mutta kun en tunne tuommoista ajattelutapaa enkä juuri noin ajattelevia ihmisiä, niin voisitko perustella tuon väitteesi? Tuntuu siltä kuin olisit ottanut vähän sieltä ja vähän täältä ja tehnyt niistä aineksista mieleisesi sopan.Kirjoitukseni perustuu suureen lukeneisuuteeni, johon kuuluu myös kirkkoisien ja johtavien uskontotieteilijöiden teoksia.
Niinpä en voi antaa yhtä tai muutamaa linkkiä, josta nuo tiedot olisivat helposti poimittavissa.
Eikä pelkkä lukeneisuuskaan kaikkeen riitä, vaan pitää myös osata ajatella ja yhdistää eri lähteiden tietoja johdonmukaiseksi kokonaisuudeksi.
Yksinkertainen helppolukuinen lähde uskovaisille on Aamen ja Öylätti -sivusto. Sieltä löytyy ainakin saatana, pahoja henkiä, kasteen merkitys, epäusko, jumalasta erossa oleminen, kadotus.
Monella uskovaisella on valitettavan heikko yleissivistys. - OLET VALEHTELIJA
Yks vaan kirjoitti:
"Toivothan sinäkin pahaa."
Olet väärässä. En toivo mitään pahaa kenellekään.
"Haluaist sulkea eräiden henkilöiden suun ja poistaa heidät palstalta jotta saisit hekumoida täällä loitsuinesi kaltaistesi kanssa."
Olet ymmärtänyt tahallasi tai tahattomasti väärin. On aivan sama, kuka keskustelee, kunhan keskustelee asiallisesti ja palstan aiheesta. Muuten tuo sinun virkkeesi on hyvä esimerkki epäasiallisesta kirjoitustavasta. Pystyt varmaan kirjoittamaan asialliemmin, jos näet vähän vaivaa ja jätät pois suun sulkemiset, hekumoinnit ja loitsut, eikö niin? Eikö sinuakin kiinnosta ennemmin saada palstasta asialinen kuin tehdä palstasta epäasiallinen?OLET TOIVONUT PAHAA, ÄLÄ VALEHTELE SINÄ SAATANAN KÄTYRI.
- Yks vaan
Eithel kirjoitti:
Kirjoitukseni perustuu suureen lukeneisuuteeni, johon kuuluu myös kirkkoisien ja johtavien uskontotieteilijöiden teoksia.
Niinpä en voi antaa yhtä tai muutamaa linkkiä, josta nuo tiedot olisivat helposti poimittavissa.
Eikä pelkkä lukeneisuuskaan kaikkeen riitä, vaan pitää myös osata ajatella ja yhdistää eri lähteiden tietoja johdonmukaiseksi kokonaisuudeksi.
Yksinkertainen helppolukuinen lähde uskovaisille on Aamen ja Öylätti -sivusto. Sieltä löytyy ainakin saatana, pahoja henkiä, kasteen merkitys, epäusko, jumalasta erossa oleminen, kadotus.
Monella uskovaisella on valitettavan heikko yleissivistys."Monella uskovaisella on valitettavan heikko yleissivistys."
Noin sitä pitää. Nyt viimeistään kävi selväksi, miksi ateistina ja fyysikkona viitsit tuhlata kallista aikaasi käymällä palstoilla, joilla keskustellaan uskosta ja uskonnoista. Eiväthän sinua kiinnosta lainkaan usko ja uskonnot vaan ennemminkin uskovat ja varsinkin uskovien yleissivistys, minkä tosin toteat heikoksi jo kättelyssä sen kummemmin aiheeseeen perehtymättä. - Eithel
Yks vaan kirjoitti:
"Monella uskovaisella on valitettavan heikko yleissivistys."
Noin sitä pitää. Nyt viimeistään kävi selväksi, miksi ateistina ja fyysikkona viitsit tuhlata kallista aikaasi käymällä palstoilla, joilla keskustellaan uskosta ja uskonnoista. Eiväthän sinua kiinnosta lainkaan usko ja uskonnot vaan ennemminkin uskovat ja varsinkin uskovien yleissivistys, minkä tosin toteat heikoksi jo kättelyssä sen kummemmin aiheeseeen perehtymättä.Nettiharrastukseni aikana olen saanut tutustua monen uskovaisen yleissivistykseen. Ilman nettiä tuskin olisin yhtä hyvin päässyt perehtymään kyseiseen aiheeseen.
Se auttaa ymmärtämään, miksi teille on tosiasioiden ja mielipiteiden ero hämärä, eikä tarujakaan tunnisteta taruiksi.
Yhtenä esimerkkinä olen usein törmännyt linkkien kysymiseen sellaisissakin asioissa, joiden pitäisi kuulua ainakin akateemisten ihmisten yleissivistykseen opiskelualasta riippumatta.
Uskonnollisuus on kiinnostava luonnonilmiö. Viime aikoina on edistytty sen ymmärtämisessä, mikä ihmisen aivoja altistaa uskonnollisuudelle. Evoluutio on kehittänyt ihmiselle tavan "löytää" toimivia persoonia sieltäkin missä niitä ei aina oikeasti ole. Onko polulla oleva risu merkki vihollisesta? Ylivarovainen "personoija" jää helpommin henkiin kuin huolettomampi. Moni onnettomuus on primitiivisen ihmisen mielestä pahojen voimien työtä, jollei tavallisen pahansuovan ihmisen niin sitten noidan tai pahojen henkivaltojen. Sama personointi tuottaa myös jumalia. Evoluution ei ymmärretä toimivan itsestään ilman taustalla olevaa luovaa yliluonnollista persoonaa.
Uskonnolliset ihmiset eivät useinkaan huomaa, että evoluutio voi tuottaa myös taipumusta harhaluuloihin. tai jos he lukevat niin jostakin, he eivät osaa soveltaa sitä uskomuksiinsa. Hamerin tutkimus sopii tämän kanssa aivan hyvin yhteen. Jumalat ovat olleet käyttökelpoisia yksilöiden ja yhteisöjen elämässä, olkootkin vain kuvitelmaa. - Yks vaan
OLET VALEHTELIJA kirjoitti:
OLET TOIVONUT PAHAA, ÄLÄ VALEHTELE SINÄ SAATANAN KÄTYRI.
Mikä sinua oikein vaivaa, kun tulet kirjoittelemaan tänne tuommoisia? Noin ei kukaan järkevä ja mieletään terve ihminen tee. Mitä enemmän kirjoittelet tuontyylistä tekstiä, sitä selvemmin osoitat oman tilasi. Toivottavasti tuo vaihe menee nopeasti ohi ja olet pian taas oma asiallinen ja muut hyväksyvä itsesi.
- syntiseksi sanottu
Yks vaan kirjoitti:
Mikä sinua oikein vaivaa, kun tulet kirjoittelemaan tänne tuommoisia? Noin ei kukaan järkevä ja mieletään terve ihminen tee. Mitä enemmän kirjoittelet tuontyylistä tekstiä, sitä selvemmin osoitat oman tilasi. Toivottavasti tuo vaihe menee nopeasti ohi ja olet pian taas oma asiallinen ja muut hyväksyvä itsesi.
Nyt taisi löytyä yksi synnitön kristitty, joka ei koskaan toivo mitään pahaa.
Nimimerkki Yks vaan. - Yks vaan
syntiseksi sanottu kirjoitti:
Nyt taisi löytyä yksi synnitön kristitty, joka ei koskaan toivo mitään pahaa.
Nimimerkki Yks vaan.Ei kukaan ihminen,ei kristittykään, ole synnitön. Se ei merkitse kuitenkaan sitä, että jokainen toivoo tai jokaisen pitäisi varta vasten toivoa jollekin toiselle pahaa.
- "Jeesus on Herra!"
Kiitetään Isää Jumalaa Jeesuksen nimessä!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2442044- 841228
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 121771
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701