Oletteko huomaneet samaa?
Lapsia saaneet siskot ja veljet ovat aina hyödyntämässä läheisiään?
Mikä käsittämättömintä, niin monesti juuri nämä lapsia tekevät siarukset oli niitä perässä vedettäviä ja passattavia jo nuorempana. Käyttivät jo silloin taitavasti hyväkseen muuta perhettä.
Ja annas olla kun alkaa talon rakennuspuuhat (ja se talohan on saatava), lasten teko jne. Koko ajan saat olla jeesaamassa. Ja se jeesi kyllä tasan taipuu siihen yhteen suuntaan. Heitä et näe edes kylässä itsesi luona, mutta heille päin pitää matkan taipua jos mistäkin syystä.
Pahinta on huomata kuinka sumeilematta käytetään hyväksi vanhempia. Viedään lapset hoitoon, että päästään juomaan tai mennään ihan pokkana koko perhe näiden ruokittavaksi.
Nyt ymmärrän miksemme saaneet mummiltamme koskaan mitään lahjoja tai rahaa, niin kuin muut ikäiseni. Hänellä kun meni pieni sairaseläke meidän viikonloppu-ruokailuihin. Nyt häpeän jo omien vanhempienikin puolesta.
On törkeää pitää itsestään selvänä että vanhemmat ja sisarukset ruokkivat ja passaavat lapsiperheitä arjessaan. Mikä käsittämättömintä, lapselliset ei tunnu edes tajuavan kuinka paljon rahaa heidän passaamisensa vie. Aivan kuin ruoka ja bensa eivät maksaisi mitään. Ovat niin saitoja, että edes tilatessaan sinua tuomaan ruokakassin itselleen, heillä ei ole koskaan rahaa maksaa takaisin, vaikka tulojensa puolesta voisivat ostaa tuon palvelun hyvin ulkopuoliselta.
Välillä tuntuu, että lisääntymisvietti on vain niillä, jotka osaavat hyödyntää kaikessa lähipiiriään? Tai mikä pahin, yhteiskuntaa. Lapset sairastelevat tasan sen mukaan miten äiti haluaa mennä töihin (tätä on nähty ja paljon).
Jo yksilapsinen perhe maksaa tyonantajalle/ yhteiskunnalle pahimmillaan useita kymmeniä tuhansia euroja. Suurperheistä puhumattakaan.
Halu lapsiperheeseen on kai vain saidoilla, pinnallisilla ja narsistisilla hyväksikäyttäjillä, jotka eivät edes tajua hävetä!
Perhe muiden kustannuksella
5
216
Vastaukset
- -_-
Sivusta seuraan kuinka veljeni raahaa suurperhettään jatkuvasti täysin säälimättä hoidettavaksi jo eläkkeellä oleville vanhemmillemme, ei hetken rauhaa.
- mk
Ihmisiä käytetään hyväksi niin kauan kun se sallitaan ja kun viheltää pelin poikki ajoissa niin se loppu. Edenmennyt naiseni äiti yritti minusta tehdä autokuskia mutt heikolla tuloksella kun on paljon muttakin tekemistä että silleen. Kerran kun lapsemme oli pieni ja oltiin yökylässä niin lauantai aamuna olisi pitnyt klo 10 lähteä kauppaan niin sanoin että en lähde koska illalla oli tullut otettua alkoholia sen verran ettten ollut ajokunnossa mutta sitä en anopille sanonut vaan sanoin että minä jään lapsen kanssa ja h'nen tyttärensä lahtee kuskikis kun anopilla ei ollut korttia. Yksi kaveri aikoinaan kun sillä ei ollut autoa niin puuteli kuskamaan vähän väliä mutta sitten keksin että olen ottanut muutaman oluen ja en ole ajokunnossa mutta otti herneen nenään kun muutman vuoden jälkeen sanoin että piti keksiä joku tekotyy kun ei hyvittanut lähteä mihinkään kun naisen kanssa vietty aika on parempaa kun muita avustaa.
- älä lyö
olen samaa mieltä, moni perhe käyttää hyväksi vanhempiaan mutta ei kannata yleistää. itse olen perheeellinen ja ajattelen niin kuin sinä. nykyisin moni ajattelee vain itseään ei miltä toisista tuntuu ja olisivatko he itse valmiita tekeen saman tosien puolesta ? tuskinpa. tuo hyväksikäyttö on niin tavallista nykyisin ja jos itse tarvii apua ei sitä saa.
en itse ymmärrä miksi on hankittava lapsia ja sitten syytää ne muille. laps parat ovat heitteillä sillä rahahan merkitsee enemmän ja mammona. ei vodia olla kotona kun ei oo varaa, miksi ei oo ? joo kun otetaan niin paljon velkaa. itse oisi tuntunut kauhealta että päiväkoti ois ollut se joka sai nähdä lapsemme kehityksen ensin. vähällä rahalla selvittiin eikä kaduta. mutta ei ollut sit uutta autoa tai muutakaan. oli ruokaa pöydässä ja koti. - oma elämäkin
Meillä veli juoksuttaa koko perhettä. Äiti hoitaa lapset, Isä auttaa remonteissa ja minä saan hypätä kaupassa kun olen maisemissa. Kun ei o kuulemma aikaa kun menee töissä myöhään ja lapset valvottaa. Eipä ymmärrä kun itse sanon samaa. Ei ole aikaa kun koululla menee pitkään ja opiskelijaelämä valvottaa.
Valintakysymyksiä mielestäni molemmat :)
Voisinhan pyytää vielä äitäni vaikka pyykkäämään kun en näiltä omilta kiireltä ehdi, mutta ei kyllä itse vaan kehtaa. - J J
VAI IIN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483