Pekka Haavistoa äänestän

Päätin sitten äänestää pressanvaalien toisella kierroksella Pekka Haavistoa, jonka kannattamat arvot ja poliittiset mielipiteet ovat lähempänä itseäni, kun mitä Kokoomuslaisen Sauli Niinistön arvomaailma.

Ensimmäisellä kierroksella äänestin Paavo Lipposta, joka kannattaa myös hyvin samanlaisia arvoja mitä mä itse kannatan. Mutta kun Lipponen ei päässyt toiselle kierrokselle, niin oli sitten helppo päätyä äänestämään Pekka Haavistoa.

Erityisen tyytyväinen olin siitä, kun perussuomalaisten Timo Soini ei päässyt toiselle kierrokselle, sillä olen aina vastustanut yli kaiken näitä perussuomalaisten kaltaisia junttipoliitikkoja, jotka haluavat rajoittaa maahanmuuttoa, eurooppalaisuutta ja kaikenlaista kansainvälisyyttä ja yrittävät eristää Suomen omaksi ulkomaalaisvastaiseksi ja eristäytyneeksi valtioksi kauas muusta Euroopasta.

Tälläkin palstalla näitä rasistisia persujen kannattajia näyttää aina riittävän, niin on hyvä antaa jo pelkästään senkin puolesta ääni Haavistolle, kun tietää miten paljon täälläkin haukutaan aina Haavistoa hänen sivari- ja homotaustansa takia.

Itse kun oon äänestänyt kaikissa vaaleissa aina vain ja ainoastaan niitä ehdokkaita, jotka suhtautuvat myönteisesti eurooppalaisuutta, EU:ta, kansainvälisyyttä ja maahanmuuttajia kohtaan. Usein nämä ehdokkaat löytyvät aina vihreiden, vasemmistoliiton tai demareiden riveistä. Persujen kaltaisia natseja en tule ikimaailmassa äänestämään, koska heidän talvisodan ajoille jämähtänyt ahdasmielinen ajatusmaailma ei sovi ollenkaan mun kaltaiselle humaaneja arvoja kannattavalle avarakatseiselle ulkomaalaismyönteiselle ja nykyaikaiselle nuorelle miehelle.

42

270

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiii tarkfier

      So what? Ei paljon kiinnosta, ketä äänestit.

      • ihan sama mitä

        Kyllä täällä on monet kertoneet että ketä ovat äänestäneet, joten mitä se sua haittaa jos DF aikoo kertoa ketä aikoo äänestää. Näin vaalien alla tästä asiasta luonnollisesti paljon puhutaan myös täälläkin.


    • Persunazion

      Kerrohan, miten suhtautuminen pelkästään myönteisesti, ilman kritiikkiä, EU:hun, ja maahanmuuttoon nyt vaikka esimerkiksi, edistää sinun tai minun elämääni?
      Ja voisiko saada vastaukseksi jotain muuta kuin sitä yleishumaania paatosta, johon suurin osa meistä, minä mukaanluettuna, voi helposti yhtyä...

      • No mä nyt vaan satun kannattamaan kansainvälistä ja avointa Eurooppaa, enkä mitään takapajuista junttilaa, joka olisi ulkomaalaisilta suljettu, kuten persut kannattavat.

        Aina ei ole kyse siitä, että miten jotkut tietyt asiat edistävät sitä omaa tai toisten elämää, sillä ainakin mulle kyse on myös tietyistä arvoista ja siitä, että myös muita ihmisiä täytyy ottaa huomioon.

        En vaan hyväksy sellaista, että esim. kotimaassaan vainottuja ja kidutuksen uhreiksi joutuneita ihmisiä käännytettäisiin Suomesta vain sen takia, että jotkut persujen rasistiäänestäjät ovat sitä mieltä, että tollaiset asiat eivät ole suomalaisten murheita.


      • bATMan forever
        DarkFear kirjoitti:

        No mä nyt vaan satun kannattamaan kansainvälistä ja avointa Eurooppaa, enkä mitään takapajuista junttilaa, joka olisi ulkomaalaisilta suljettu, kuten persut kannattavat.

        Aina ei ole kyse siitä, että miten jotkut tietyt asiat edistävät sitä omaa tai toisten elämää, sillä ainakin mulle kyse on myös tietyistä arvoista ja siitä, että myös muita ihmisiä täytyy ottaa huomioon.

        En vaan hyväksy sellaista, että esim. kotimaassaan vainottuja ja kidutuksen uhreiksi joutuneita ihmisiä käännytettäisiin Suomesta vain sen takia, että jotkut persujen rasistiäänestäjät ovat sitä mieltä, että tollaiset asiat eivät ole suomalaisten murheita.

        Sinä olet yksinkertaisesti tyhmä, jos luulet persujen muuttavan Suomen Pohjois-Koreaksi. Olet uskonut kritiikittä vihreiden ja vasemmiston paskapuheen ja propagandan. Älykkyys on nimenomaan kykyä kriittiseen itsenäiseen ajatteluun. Itse äänestän nimenomaan persuja, koska he haluavat rajoittaa maahanmuuttoa lähinnä haitallisen maahanmuuton osalta eli turvapaikanhakijoiden osalta. Turviksistahan suurin osa on pelkkiä kusettajia, onnenonkijoita ja hyväksikäyttäjiä.

        EU on myös ihan perseestä, koska jäseniksi on otettu kaiken maailman Romanioita ja Bulgarioita ja talouskuria ei ole ollut lainkaan, joten Kreikkakin on voinut perseillä julkisen taloutensa rauhassa.


      • bATMan forever kirjoitti:

        Sinä olet yksinkertaisesti tyhmä, jos luulet persujen muuttavan Suomen Pohjois-Koreaksi. Olet uskonut kritiikittä vihreiden ja vasemmiston paskapuheen ja propagandan. Älykkyys on nimenomaan kykyä kriittiseen itsenäiseen ajatteluun. Itse äänestän nimenomaan persuja, koska he haluavat rajoittaa maahanmuuttoa lähinnä haitallisen maahanmuuton osalta eli turvapaikanhakijoiden osalta. Turviksistahan suurin osa on pelkkiä kusettajia, onnenonkijoita ja hyväksikäyttäjiä.

        EU on myös ihan perseestä, koska jäseniksi on otettu kaiken maailman Romanioita ja Bulgarioita ja talouskuria ei ole ollut lainkaan, joten Kreikkakin on voinut perseillä julkisen taloutensa rauhassa.

        Eikös ne persut ole itse sanoneet kannattavansa tätä "suomi suomalaisille" -idelogiaa, joka heidän mielestään on ihan normaalia isänmaallisuutta ja oman maansa arvostamista?

        "Itse äänestän nimenomaan persuja, koska he haluavat rajoittaa maahanmuuttoa lähinnä haitallisen maahanmuuton osalta eli turvapaikanhakijoiden osalta. Turviksistahan suurin osa on pelkkiä kusettajia, onnenonkijoita ja hyväksikäyttäjiä. "

        Niin tällä palstallahan sitä maahanmuuttoa vastustetaan ensisijaisesti aina sen takia, kun nämä suomalaiset miehet pelkäävät sitä, että ne ulkomaalaiset miehet vie sitten naiset suomalaisilta miehiltä. Sen vuoksi tällä palstalla näitä persujen kannattajia onkin niin paljon.


      • persunazion
        DarkFear kirjoitti:

        Eikös ne persut ole itse sanoneet kannattavansa tätä "suomi suomalaisille" -idelogiaa, joka heidän mielestään on ihan normaalia isänmaallisuutta ja oman maansa arvostamista?

        "Itse äänestän nimenomaan persuja, koska he haluavat rajoittaa maahanmuuttoa lähinnä haitallisen maahanmuuton osalta eli turvapaikanhakijoiden osalta. Turviksistahan suurin osa on pelkkiä kusettajia, onnenonkijoita ja hyväksikäyttäjiä. "

        Niin tällä palstallahan sitä maahanmuuttoa vastustetaan ensisijaisesti aina sen takia, kun nämä suomalaiset miehet pelkäävät sitä, että ne ulkomaalaiset miehet vie sitten naiset suomalaisilta miehiltä. Sen vuoksi tällä palstalla näitä persujen kannattajia onkin niin paljon.

        Maahanmuuttoa kuuluisi kuitenkin kritisoida taloudellisista ja sosiaaliseen integraatioon liittyvistä syistä. Tsekkaa Malmö ja Rosengård läheisinä esimerkkeinä pieleen menevästä kotoutumisesta.


      • Jätkä 26

    • ghjghjghj

      Äänestän Niinistöä koska Haavisto on homo. Presidentti edustaa suomea ja minun arvomaailmaan ei sovi homo presidenttiä.

      Vaikka nykyisin pitäisi olla niin suvaitsevainen, niin muistetaan että on erittäin paljon maita joissa homoutta pidetään rikoksena. Presidentin tärkein tehtävä on edustaa suomea ja suomalaisia muuhun maailmaan päin.

    • oioioi ja voi

      Kun ihminen ei elä vain leivästä ja hyvästä olosta ja mukavasta olemisesta kukkaiselämässä, on pakko ajatella kaikkea muutakin kuten toimeentuloa, jokapäiväisiä murheita, lasten elämän jatkuvuutta jne.
      Ihmisarvoilla ei yksin elä, mutta niitä pitää hoitaa jokaisen tykönään.
      On paljon myös todellisia tärkeitä ratkaruja tehtävä ihan ihmiskunnassa kokonaisuuten.

      Eivät kaikki asiat ole vain perussuomalaisten paineena, kuten nyt ymmärtämätön kansa luulee olevan, ja sitä tosiasiaa ei Haavistokaan voi muuttaa, että kaikessa on oltava tasapaino.

      Kysyttäessä näiltä "hihhuleilta" antavatko he itse avustuksia ja rahaa avustustyöhön, niin heille aivan varmaan tulisi pelko oman toimeentulonsa vuoksi.
      Kaikessa pitää olla kuitenkin järki mukana, ja katsotaan, jos Haavistosta tulee pressa kuinka tänne sitten tulee valehtelevaa kerjuukansaa, humpuuki-ihmisiä, rosvoja, murhamiehiä, koska heille kaikille on kaikki avoinna.

      Jokaisessa maassa on laki, jota pitää noudattaa vaikka kuinkakin on hihhihihulimielinen, niin Haavistonkin.
      Perussuomalaiset ovat kansan tyhmien joukossa saaneet monia vääriä paineita.
      Soini on erottanut heidän joukostaan näitä rasistisia tyyppejä, mutta kansa ei seuraa kummemmin asioita, toiset juoksevat vain huutosakin perässä, ja silloin menee pasmat sekaisin

      • "Jokaisessa maassa on laki, jota pitää noudattaa vaikka kuinkakin on hihhihihulimielinen, niin Haavistonkin.
        Perussuomalaiset ovat kansan tyhmien joukossa saaneet monia vääriä paineita.
        Soini on erottanut heidän joukostaan näitä rasistisia tyyppejä, mutta kansa ei seuraa kummemmin asioita, toiset juoksevat vain huutosakin perässä, ja silloin menee pasmat sekaisin "

        Ketä poliitikkoja Soini tai yleensä perussuomalaiset ovat erottaneet puolueestaan rasistisen käytöksen takia? Totuus on se, etteivät he ole erottaneet sieltä ketään. Koko ajan on saanut persujen rasistiset kansanedustajat huudella avoimesti omia rasistisia mielipiteitään, eivätkä ole koskaan saaneet siitä mitään varoitusta kummempaa rangaistusta, jos nyt sellaista voi edes kutsua miksikään rangaistukseksi.


      • Mies1985
        DarkFear kirjoitti:

        "Jokaisessa maassa on laki, jota pitää noudattaa vaikka kuinkakin on hihhihihulimielinen, niin Haavistonkin.
        Perussuomalaiset ovat kansan tyhmien joukossa saaneet monia vääriä paineita.
        Soini on erottanut heidän joukostaan näitä rasistisia tyyppejä, mutta kansa ei seuraa kummemmin asioita, toiset juoksevat vain huutosakin perässä, ja silloin menee pasmat sekaisin "

        Ketä poliitikkoja Soini tai yleensä perussuomalaiset ovat erottaneet puolueestaan rasistisen käytöksen takia? Totuus on se, etteivät he ole erottaneet sieltä ketään. Koko ajan on saanut persujen rasistiset kansanedustajat huudella avoimesti omia rasistisia mielipiteitään, eivätkä ole koskaan saaneet siitä mitään varoitusta kummempaa rangaistusta, jos nyt sellaista voi edes kutsua miksikään rangaistukseksi.

        Anti-rasismi on anti-valkoisuutta. Ne muutamat rasistiset pro-valkoiset poliitikot ovat vain vastavoima pro-islamistisille ja anti-valkoisille poliitikoille jotka ovat nykyään valtavirtaa.


      • Mies1985 kirjoitti:

        Anti-rasismi on anti-valkoisuutta. Ne muutamat rasistiset pro-valkoiset poliitikot ovat vain vastavoima pro-islamistisille ja anti-valkoisille poliitikoille jotka ovat nykyään valtavirtaa.

        "Anti-rasismi on anti-valkoisuutta. Ne muutamat rasistiset pro-valkoiset poliitikot ovat vain vastavoima pro-islamistisille ja anti-valkoisille poliitikoille jotka ovat nykyään valtavirtaa. "

        Niin etkös säkin ollut just näitä ulkomaalaisten vihaajia, kun ne vie naiset suomalaisten miesten edestä? Muistelin jotain tollaista mieltä sun olevan, mitä oon sun kirjoituksia tällä palstalla huomannut.


      • grsthretrw
        Mies1985 kirjoitti:

        Anti-rasismi on anti-valkoisuutta. Ne muutamat rasistiset pro-valkoiset poliitikot ovat vain vastavoima pro-islamistisille ja anti-valkoisille poliitikoille jotka ovat nykyään valtavirtaa.

        Jep, kylläpä vaan: http://www.youtube.com/watch?v=7qYRJpgAUtQ


    • zirpale

      Niinistöä äänestin jo.

    • lnc

      No kato DF! Oletko ollut risteilyillä, kun ei ole viikkoihin tai kuukausiin kuulunut mitään?

      Heti tuli hymy suupieleen, kun kuvasit itseäsi avarakatseiseksi ja nykyaikaiseksi nuoreksi mieheksi.

      • En ole risteilyllä ollut, mutta en vaan ole jaksanut tänne palstalle viime aikoina kirjoitella, varsinkin kun palstan taso on usein niin surkea.

        Mä olenkin just avarakatseinen, suvaitsevainen ja nykyaikainen nuori mies. Varsinkin jos vertaa näihin tämän palstan perussuomalaisiin rasisteihin, jotka eivät hyväksy ulkomaalaisia suomeen vain sen takia, kun pelkäävät heidän vievän naiset suomalaisten miesten edestä.


      • sir_von_baughen
        DarkFear kirjoitti:

        En ole risteilyllä ollut, mutta en vaan ole jaksanut tänne palstalle viime aikoina kirjoitella, varsinkin kun palstan taso on usein niin surkea.

        Mä olenkin just avarakatseinen, suvaitsevainen ja nykyaikainen nuori mies. Varsinkin jos vertaa näihin tämän palstan perussuomalaisiin rasisteihin, jotka eivät hyväksy ulkomaalaisia suomeen vain sen takia, kun pelkäävät heidän vievän naiset suomalaisten miesten edestä.

        "Mä olenkin just avarakatseinen, suvaitsevainen ja nykyaikainen nuori mies. Varsinkin jos vertaa näihin tämän palstan perussuomalaisiin rasisteihin, jotka eivät hyväksy ulkomaalaisia suomeen vain sen takia, kun pelkäävät heidän vievän naiset suomalaisten miesten edestä. "

        Niiin,ei suvaitsevaisuus tarkoita sitä että et saisi sanoa asiaan poikittaista sanaa.Itse esimerkiksi hyväksyn että Suomi ottaa maahanmuuttajia jonkun rajoitetun määrän mutta niiden tulee sitoutua siihen että a)opiskelevat Suomen kieltä auttavalle tasolle.Lääkärin ammattissa täytyy olla sitten taso todella hyvä,samoin ammattitaito Suomen tasolla eikä Indonesian b) Menevät töihin eivätkä jää kusettamaan Suomen valtioita ja veromaksajia,niinkuin monet nykyään tekevät c) Elävät Suomen lakien mukaan.Jos alkavat rötöstelemaan niin ei muuta kuin takaisin mistä tullutkin.

        Ja EU:ta pahempaa mokaa Suomi ei ole varmaan koko historiassaan tehnyt.Nyt sitten maksamme miljardeja Kreikalle ja muille paskoille valtiolle.Kaiken hyväksi ne vain nostelevat hartioitaan "oho,ostettiin just 40 miljardilla tankkeja,oho".Ja ei muuta kuin lypsävät vain lisää rahaa.Lisäksi kaikki byrokratia on vain vaikeutunut ja EU sotkeutuu pienimpiikin asioihin millä ei edes sillä tasolla oikeasti merkitystä.

        Eli,oikea avarakatseisuus ja suvaitsevaisuus on myös oman järjenkäyttöä eikä hippimäistä love and peace - tyylistä kaiken hyväksymistä.


      • antimoni
        sir_von_baughen kirjoitti:

        "Mä olenkin just avarakatseinen, suvaitsevainen ja nykyaikainen nuori mies. Varsinkin jos vertaa näihin tämän palstan perussuomalaisiin rasisteihin, jotka eivät hyväksy ulkomaalaisia suomeen vain sen takia, kun pelkäävät heidän vievän naiset suomalaisten miesten edestä. "

        Niiin,ei suvaitsevaisuus tarkoita sitä että et saisi sanoa asiaan poikittaista sanaa.Itse esimerkiksi hyväksyn että Suomi ottaa maahanmuuttajia jonkun rajoitetun määrän mutta niiden tulee sitoutua siihen että a)opiskelevat Suomen kieltä auttavalle tasolle.Lääkärin ammattissa täytyy olla sitten taso todella hyvä,samoin ammattitaito Suomen tasolla eikä Indonesian b) Menevät töihin eivätkä jää kusettamaan Suomen valtioita ja veromaksajia,niinkuin monet nykyään tekevät c) Elävät Suomen lakien mukaan.Jos alkavat rötöstelemaan niin ei muuta kuin takaisin mistä tullutkin.

        Ja EU:ta pahempaa mokaa Suomi ei ole varmaan koko historiassaan tehnyt.Nyt sitten maksamme miljardeja Kreikalle ja muille paskoille valtiolle.Kaiken hyväksi ne vain nostelevat hartioitaan "oho,ostettiin just 40 miljardilla tankkeja,oho".Ja ei muuta kuin lypsävät vain lisää rahaa.Lisäksi kaikki byrokratia on vain vaikeutunut ja EU sotkeutuu pienimpiikin asioihin millä ei edes sillä tasolla oikeasti merkitystä.

        Eli,oikea avarakatseisuus ja suvaitsevaisuus on myös oman järjenkäyttöä eikä hippimäistä love and peace - tyylistä kaiken hyväksymistä.

        Eräät nykyään aktiivisesti suvaittavat ryhmät ovat itse hyvin suvaitsemattomia. Pitääkö suvaitsematonta suvaita, ja mihin asti?


      • sir_von_baughen kirjoitti:

        "Mä olenkin just avarakatseinen, suvaitsevainen ja nykyaikainen nuori mies. Varsinkin jos vertaa näihin tämän palstan perussuomalaisiin rasisteihin, jotka eivät hyväksy ulkomaalaisia suomeen vain sen takia, kun pelkäävät heidän vievän naiset suomalaisten miesten edestä. "

        Niiin,ei suvaitsevaisuus tarkoita sitä että et saisi sanoa asiaan poikittaista sanaa.Itse esimerkiksi hyväksyn että Suomi ottaa maahanmuuttajia jonkun rajoitetun määrän mutta niiden tulee sitoutua siihen että a)opiskelevat Suomen kieltä auttavalle tasolle.Lääkärin ammattissa täytyy olla sitten taso todella hyvä,samoin ammattitaito Suomen tasolla eikä Indonesian b) Menevät töihin eivätkä jää kusettamaan Suomen valtioita ja veromaksajia,niinkuin monet nykyään tekevät c) Elävät Suomen lakien mukaan.Jos alkavat rötöstelemaan niin ei muuta kuin takaisin mistä tullutkin.

        Ja EU:ta pahempaa mokaa Suomi ei ole varmaan koko historiassaan tehnyt.Nyt sitten maksamme miljardeja Kreikalle ja muille paskoille valtiolle.Kaiken hyväksi ne vain nostelevat hartioitaan "oho,ostettiin just 40 miljardilla tankkeja,oho".Ja ei muuta kuin lypsävät vain lisää rahaa.Lisäksi kaikki byrokratia on vain vaikeutunut ja EU sotkeutuu pienimpiikin asioihin millä ei edes sillä tasolla oikeasti merkitystä.

        Eli,oikea avarakatseisuus ja suvaitsevaisuus on myös oman järjenkäyttöä eikä hippimäistä love and peace - tyylistä kaiken hyväksymistä.

        En mä ole väittänytkään koskaan sellaista, etteikö kukaan saisi sanoa yhtäkään kielteistä sanaa maahanmuuttajista. Normaali ja asiallinen kritiikki on ihan ok ja ymmärrettävää. Tähän asialliseen kritiikkiin sen sijaan ei kuulu se, että ulkomaalaisia pitäisi käännyttää Suomesta sen takia, jos he vievät naiset suomalaismiehiltä, kuten nämä rasistiset juntit aina ihan tosissaan sanovat.

        Presidenttiehdokkaista jopa Timo Soini osaa perustella mielipiteensä ihan asiallisesti ja näyttää jopa suhtautuvan ihan myönteisesti näitä kunnollisia maahanmuuttajia kohtaan, mutta muiden persujen ja heidän kannattajien suhtautuminen heitä kohtaan onkin sitten aivan erilainen ja rasistisempi.


    • ...

      Olet siis homo.

    • Hämärän rajoilta

      Pari syytä miksi en voisi äänestää Niinistöä vaikka hänen vastapoolinaan olisi kaalinkerä:

      Hän ei edes yritä esiintyä koko kansan presidenttinä vaan on pelkästään hyväosaisten asialla. Tämä on tullut ilmi lukemattomia kertoja keskusteluissa ja väittelyissä. Mies ei koskaan tuomitse tuloerojen kasvua suoraan, ja ainoa syy miksi hänen mielestään köyhyyttä ja syrjäytymistä tulee torjua on se, että ilmiöiden lisääntyminen vaarantaisi vauraimman väen turvallisuuden ja hyvinvoinnin. Tulkitsen tämän niin, että jos Niinistön eturyhmä keksii jonkin tavan turvata selustansa (esim. yksityisten vartiointiliikkeiden lisääminen; onneksi sellaista ei ole viime vuosikymmeninä tapahtunut), huono-osaiset saavat mädäntyä kurjuuteensa ja syödä toisiaan ihan rauhassa.

      Niinistö laittaa talouden ihmisoikeuksien edelle. Elämme kapitalistisessa maailmassa, jossa omistusoikeus ylittää pyhyydessään ihmishengen. Katsokaa vaikka piratismiin liittyviä oikeudenkäyntejä ja niiden tuomioita: suuryrityksen kelkasta syöminen voi olla moninkertainen rötös tappoon tai orjuuttamiseen verrattuna. Kokoomuksen sisarpuolueet ovat rakentaneet tällaista systeemiä kaikkialle länsimaihin, ja kun kuunteli tulevan presidentin Kiina- ja Dalai lama -venkoilua, on päivänselvää ettei häntä kiinnosta kiinalaisten ihmisoikeudet lainkaan.

      Kolmas syy äänestämättömyydelle on Niinistön usko välttämättömään ja ad infinitum mahdolliseen talouskasvuun. Pidän sitä täysin mahdottomana ja tuhoisana ajatuksena, joten kilpailijansa degrowth-sympatiat - vaikkakin luultavasti pelkkä heitto - vaikuttavat heti paljon paremmalta ja inhimillisemmältä.

      • työtönATM

        Neljäs ja suurin syy lienee pelko, että joudut paskaduuniin jos niinistöstä tulisi presidentti.


      • YTM-piiskuri
        työtönATM kirjoitti:

        Neljäs ja suurin syy lienee pelko, että joudut paskaduuniin jos niinistöstä tulisi presidentti.

        Mikään ei lisä dominoivan YTM:n suosiota naisten parissa kuin valta alistaa ATM-aisurit paskaduuniin.


      • ATM:n lisänöyryytys
        YTM-piiskuri kirjoitti:

        Mikään ei lisä dominoivan YTM:n suosiota naisten parissa kuin valta alistaa ATM-aisurit paskaduuniin.

        paskaduuneilla ei saa kuin rumia naisia jos niitäkään, siksi ne ovat turhia.


      • Hämärän rajoilta
        työtönATM kirjoitti:

        Neljäs ja suurin syy lienee pelko, että joudut paskaduuniin jos niinistöstä tulisi presidentti.

        Jos "paskaduuni" on yhtä kuin nelinumeroinen nettokuukausipalkka, mikä mahdollistaisi jonkinasteisen (lue: perustarpeet tyydyttävän) toimeentulon ja itsenäisen elämän, sellaiseen mahtikäskyllä määräävää johtajaa pitäisin hyvänä tyyppinä.

        Sen sijaan visio, jossa kaikki luuserit pakotetaan töihin (niihin joita kukaan muu ei tahdo tehdä edes inhimillistä korvausta vastaan, tietenkin) parin euron päiväkorvauksella... Sanotaanko ympäripyöreästi, että silloin tapettaisiin ihmisiä.


      • työtönATM
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        Jos "paskaduuni" on yhtä kuin nelinumeroinen nettokuukausipalkka, mikä mahdollistaisi jonkinasteisen (lue: perustarpeet tyydyttävän) toimeentulon ja itsenäisen elämän, sellaiseen mahtikäskyllä määräävää johtajaa pitäisin hyvänä tyyppinä.

        Sen sijaan visio, jossa kaikki luuserit pakotetaan töihin (niihin joita kukaan muu ei tahdo tehdä edes inhimillistä korvausta vastaan, tietenkin) parin euron päiväkorvauksella... Sanotaanko ympäripyöreästi, että silloin tapettaisiin ihmisiä.

        Tiedätkö yhtään työtä missä ei jäisi nelinumeroista rahaa kouraan? Minä en.

        Näitä löytyy kyllä kaikkialta jos talkootyö ja rumat naiset kiinnostaa.


      • Hämärän rajoilta
        työtönATM kirjoitti:

        Tiedätkö yhtään työtä missä ei jäisi nelinumeroista rahaa kouraan? Minä en.

        Näitä löytyy kyllä kaikkialta jos talkootyö ja rumat naiset kiinnostaa.

        En tiedä yhtään "oikeaa" työtä, jossa ei jäisi, mutten liioin tiedä yhtään työtä, johon minut kelpuutettaisiin ilman presidentiaalista mahtikäskyä.


      • bamboleiaaaaa
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        En tiedä yhtään "oikeaa" työtä, jossa ei jäisi, mutten liioin tiedä yhtään työtä, johon minut kelpuutettaisiin ilman presidentiaalista mahtikäskyä.

        Toisaalta presidentillä ei ole juuri mitään sisäpoliittista valtaa nykyään, muuta kuin patsasteluvaltaa.


    • Ääni niinistölle.

      Suomi elää ja hengittää suomalaisista teoista ja tämän takia kaikkien pitäisi äänestää niinistöä.

      • Mainostoimisto Oy

        Suomalaisella sisulla läpi vaikka suomalaisen peruskallion.

        Siitä syystä ääneni menee Simon Toinille!


    • ....................

      Pragmaattisesti sillä ei ole mitään väliä, mitä arvoja presidentti edustaa. EI hänellä ole valtaa kuin paasata yksinkertaiselle väestönosalle ja pahimmillaankin vain tehdä pientä kiusaa varsinaisesti vallan kahvassa oleville.

      • Oentti Gaavoine

        Mutta dogmaattisesti sillä on suurtakin merkitystä. Yhden ison johtajan huumassa kansa voi ryhtyä vaikka minkälaisiin tekoihin.


      • ....................
        Oentti Gaavoine kirjoitti:

        Mutta dogmaattisesti sillä on suurtakin merkitystä. Yhden ison johtajan huumassa kansa voi ryhtyä vaikka minkälaisiin tekoihin.

        Joskus Kekkosen aikoihin ehkä, instituutiosta haetttiin henkistä turvaa aivan samaan tapaan kuin uskonnostakin. Vanhemmillä ikäluokilla on edelleen voimakas tarve tällaiseen, siinä yksi syy perussuomalaisten nousuun. Mutta varsinkaan nuorempi sukupolvi ei voisi vähempää välittää presidentin neuvoista.


    • Kavani Dark

      Fearista on muuttunut koko ajan positiivisempaan suuntaan. Aluksi pidin Dark Fearia vain hassuna asperger-tapauksena, mutta nyt olen huomannut, että Dark Fear onkin yhteiskunnan ongelmia syvällisesti miettivät ja voimakkaan empatian tunteen omaava ihminen. Hyvä ihminen!

      • kaaderipossu

        Totta tuokin, mutta pitää muistaa, että yhteiskunnan järjestämisessä tarvitaan järkeä, ei pelkkää empatiaa.


      • Jätkä 26

        Kerrohan DarkFear!

        Minkälaisia ajatuksia nämä videot saavat sinussa oikein heräämään?


      • Jätkä 26 kirjoitti:

        Kerrohan DarkFear!

        Minkälaisia ajatuksia nämä videot saavat sinussa oikein heräämään?

        En valitettavasti saanut katsottua noita videoita, koska jostain syystä mun kannettavan läppärin netti ei suostu avaamaan toista nettisivua saman aikaisesti. Mutta tossa edellisessä kommentissa kerroin hieman mielipidettäni asiaan.


      • Jätkä 26
        DarkFear kirjoitti:

        En valitettavasti saanut katsottua noita videoita, koska jostain syystä mun kannettavan läppärin netti ei suostu avaamaan toista nettisivua saman aikaisesti. Mutta tossa edellisessä kommentissa kerroin hieman mielipidettäni asiaan.

        Ai toisiksi viimeisimmässä viestissä vai minkä kirjoitit? Jos nyt ihan ekaksi katsoisit nuo videot, niin tietäisitt kanssa mistä niissä oikein puhutaan.


      • Jätkä 26 kirjoitti:

        Ai toisiksi viimeisimmässä viestissä vai minkä kirjoitit? Jos nyt ihan ekaksi katsoisit nuo videot, niin tietäisitt kanssa mistä niissä oikein puhutaan.

        No tossa viestissä, minkä kirjoitin tähän keskusteluun tänä iltana klo 22.49 tossa ylempänä. Kun en valitettavasti saanut katsottua noita videoita, vaikka olisinkin halunnut, kun mun kone ei suostu niitä avaamaan. Mutta voin kyllä hakea ne tuolta youtubesta, kun kerrot vaan että millä hakusanalla ne sieltä löytää.


      • Jätkä 26
        DarkFear kirjoitti:

        No tossa viestissä, minkä kirjoitin tähän keskusteluun tänä iltana klo 22.49 tossa ylempänä. Kun en valitettavasti saanut katsottua noita videoita, vaikka olisinkin halunnut, kun mun kone ei suostu niitä avaamaan. Mutta voin kyllä hakea ne tuolta youtubesta, kun kerrot vaan että millä hakusanalla ne sieltä löytää.

        No tuo ensimmäinen oli "Göteborg - viha, pelko ja paratiisi", seuraava sitten "Tällaista menoa nyky Saksassa" ja tuo viimeisin sitten taas "Malmö 2009... Eurooppa 2025".


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe