Miten saisin mieheni ymmärtämään, että haluan läheisyydenosoituksia, halauksia, arkisia pusuja (ilman mitään äänitehosteita), katsekontaktia yms. Olen sanonut asiasta monta kertaa ihan suoraan, mutta hän vain toteaa että joo kyllä hänen pitäisi niin tehdä, mutta mitään ei kuitenkaan tapahdu.
Omat seksihalunikin ovat menneet, koska en saa suhteelta sitä mitä haluan. Lisäksi olen ihastunut toiseen, sillä kyllästyin tähän kun mistään tunteista ei puhuta, vaan puheet ovat tasoa mitä syödään tänään.
Arkiromantiikan puuttuminen
12
335
Vastaukset
- hieman ajattele!
Hänen pitäisi se tehdä? miksi sinä et voi mitään tehdä? jos vaan jankutat asiasta ja kattelet toista miestä sillä silmällä ei varmaan teidän suhde siitä lämpene! haloo...
ensimmäisenä kannattaisi nyt miettiä, että haluatko edes tosissaan panostaa tähän suhteeseen?
jos aiot niin sitten toimi sen mukaan.Jätät ne ihastumiset ja keskityt omaan mieheen.Mies on erittäin onnellinen kun saa pusuja ja luuletko, että siinä tilanteessa itse jäisit ilman? - missä läheisyys?
Itsellä ihan sama tilanne, itse tahtoisin pusuja ja haleja, mutta olen kyllästynyt olemaan se joka niitä jakelee. Olen myös kertonut miehelle toiveistani, ja hän sanoo, että ei vaan osaa tehdä aloitetta. Tuntuu, että kuihdun tätä menoa, itselle fyysinen läheisyys on todella tärkeää, enkä tiedä kauanko tälläistä jaksan. Ja seksihalut menneet ihan täysin, jos ei muuta läheisyyttä ole kuin seksi, antaa olla sitten. En tiedä miten tilanteen korjaisi, pitäisikö vaan sitkeästi itse pussailla vaikka toinen vetäytyykin nopsaan tilanteesta ja alkaa puhumaan säästä tai kreikan taloustilanteesta..
- 12 + 8
Niin, on läheisyydenpuutetta, seksinpuutetta, arvostuksenpuutetta, lapsenpuutetta, hauskanpuutetta...
Suurimman osan aikaa suurin osa ihmisistä elää puutteessa. Vähän aikaa jaksetaan pinnistää ja antaa puolisolle näitä asioita säälistä tai velvollisuudentunnosta mutta aika pian sekin loppuu (paitsi että säälilapset eivät katoa).
On surullista, että ihminen on luotu tarvitsemaan toista ihmistä, koska niin harvoin se toinen pystyy vastaamaan tähän tarpeeseen. - 1
12 + 8 kirjoitti:
Niin, on läheisyydenpuutetta, seksinpuutetta, arvostuksenpuutetta, lapsenpuutetta, hauskanpuutetta...
Suurimman osan aikaa suurin osa ihmisistä elää puutteessa. Vähän aikaa jaksetaan pinnistää ja antaa puolisolle näitä asioita säälistä tai velvollisuudentunnosta mutta aika pian sekin loppuu (paitsi että säälilapset eivät katoa).
On surullista, että ihminen on luotu tarvitsemaan toista ihmistä, koska niin harvoin se toinen pystyy vastaamaan tähän tarpeeseen.Toiset tuntuvat tarvitsevan toista ihmistä enemmän kuin toiset, kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa.
- aaaaaaaaaal
Niin, paljon halutaan, ja omien mittareiden mukaan määritellään hyvän raja-arvot. " Kolme pusua päivässä, halaus kahdesti, seksiä kaksi kertaa viikossa". Sitten olen onnellinen.
Ymmärrän kyllä läheisyyden puutteen. Ei siitä ole kyse. Mutta en sitä, että toinen määrittelee sen, mitä on läheisyys. Toiselle puolisoista läheisyys voi olla arjen jakamista, kauppakassien kantamista, auton harjaaminen lumesta aamuisin, vaikka ei sillä itse lähtisikään liikkeelle. Kannattaisi oikeasti kysyä toiselta, että millaista läheisyyttä toinen tahtoo ja kaipaa. Kuunnella ensin sen sijaan, että kertoo mitä itse tekee mieli. Kun itselleni selvisi, että miehelleni suurinta läheisyyden kokemusta oli juuri ne arjen teot (hän käy joka aamu harjaamassa lumet autostani) niin se alkoi näyttäytyä minulle ihan uudessa valossa. Minä tykkään pusutella ja halitella, kyllä. Mutta mies ei osaa, ei tunne oloaan luontevaksi (hänene sanansa, eivät minun). Tykkää kuitenkin kun rapsuttelen häntä, tai nostan jalat sohvalla hänen syliinsä ja hän hieroo varpaita. Erityisesti hän tykkää kun rasvaan selkää saunan jälkeen. Minä tökkään suukon olkapäälle sen jälkeen...
Ja kyllä mies myös välillä yrittää. Ainakin joskus. Kömpelösti ja harmittelee kun ei osaa. Välillä tulee hyvinkin koomisia "hellyydenosoituksia". Minä joustan tässä asiassa hieman omista ennakko-odotuksistani, ja se kannattaa. Olen oppinut rakastamaan niitä käytännönläheisiä hellyydenosoituksia. Ne vaativat aika paljon enemmän vaivaa ja halua kuin nopea suukko tai halaus. Varsinkin kun lunta on auton päällä lähes joka aamu paksu kerros....- 13 + 14
Saahan ihminen itselleen tunnustaa tarpeensa. Jos haluaa halauksen, ei sitä välttämättä voi korvata lumitöillä. Jos joku haluaa seksiä, hyvä ateria ei halua tyydytä. Jos haluaa lapsen, ulkomaanmatka ei riitä korvaamaan puutetta.
- Kokemuksella
Hieno kirjoitus aaaaaaaaaal!
Meillä minä (mies) olen se halauksia kaipaava nalle. Vaimollani ei ole vastaavaa tarvetta. Tiedän että hän rakastaa minua ja osoittaa sen omalla tavallaan (ei varmasti muuten olisi jaksanut elää kanssani 30 vuotta). Puhukaa asiasta ja yrittäkää ymmärtää toisianne ja hyväksyä erilaisuus. Jos kaipaat jotakin voit itse tehdä aloitteen. Ja vuosien kuluttua ne pienet halaukset ja suukotkin alkvat tuntua luonnollisemmilta myöskin sen toisen osapuolen mielestä.
Kukaan muu kuin sinä itse ei ole vastuussa onnellisuudestasi. Et myöskään voit muuttaa (ainakaan ihan perustellissesti) ketään toista, ainoastaan itseäsi.
Lakkaa olemasta pettynyt ja nauti (vaikka pienistäkin) ilonaiheista! - en valita
VALIVALOIVALI..kasva nyt hyvä ihminen..
- johannes100
Minulla on samanlainen vaimo. Hän ei halua että halaan häntä tai suukottelen.. Eikä hän halua olla kainalossa.. Olen joskus ehdottanut että hoidan vaikka kaikki talon asiat niinä päivinä kun hän edes 5 minuuttia haluaisi antaa läheisyyttä, halauksia jne..
- hmmm..
Aloittaja. Tulipa mieleeni hassunhauska ehdotus. Tee iso keltainen tai oranssi pyöreä rintamerkki pahvista, kirjoita siihen TARVITSEN HALIN tai HALIPULA tai HELLYYSVAJE tms. Laitat sen puseroosi kiinni alkuillasta tai ollessanne viikonloppuna kahdestaan, ja miehesi on se lupa irrottaa vasta tehtyään asialle jotakin, siis halittuaan kunnolla tai mitä nyt toivoitkin. Puheet tulevat ja menevät, samoin lupaukset, ja mies on kuulemma visuaalinen olento.
- Hyvällä saa paremmin
Kannattaa muistaa, että vaatimalla ja nalkuttamalla et tule mitään saamaan. Tuossa tapahtuu päinvastainen asia, miehesi todennäköisesti vain vetäytyy kauemmaksi sinusta koska kaikki lähtee siitä, että hänen täytyy kokea itsensä hyväksytyksi ja rakastetuksi jotta hän sinua lähestyisi.
Myöskin hiukan herättää kummastusta tuo kommenttisi, että olet ihastunut toiseen, älä unohda, että pitkässä parisuhteessa toinen kyllä vaistoaa jos jotakin on tullut "väliinne" Intuition voimaa ei pidä koskaan väheksyä.
Vanha sananparsi "niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan" pitää pitkälle paikkansa, toki seksi on tärkeä asia molemmille sukupuolille mutta miehelle seksin hiipuminen on suoranainen "isku kasseille" ja antaa kuvan ettet oikein välitä hänestä ja siinä vaiheessa kun itse "panttaa" niin on aika turha alkaa vaatimaan halauksia, kuumia suudelmia tai intensiivisiä katseita ja miksipä miehesi siihen lähtisi? Jotta voisit sitten hänet torjua?
Katso peiliin,älä nalkuta, lähesty miestäsi, anna hänen tuntea olevansa rakastettu, hyväksytty ja ainoa mies sinulle....ja näin lähtee hyvä kiertoon.- pohjanmaan poikii
Hienoja kirjotuksia aaaaaaaaaal ja hyvällä saa paremmin. Harvinaista herkkua tällaset kypsien tosinaisten kirjoitukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109868"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71627
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33503- 72483