Pop-tähden palvonta

iiiih aaah oooooooh

Onko palstalaisten mielestä verrattavissa uskontoon, niinkuin usein ajatellaan?
Useinhan nimenomaan nuorilla käy niin että "kääntyvät" sen-ja-sen tähden palvojiksi.
Siitä seuraa samantapainen naurettava käyttäytyminen kuin uskovaistenkin tapauksessa.

8

63

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuri näin.

Juuri näin.

Teräsmiehen ja muiden supersankareiden kohdalla yhteys on entistäkin suurempi, on kuin supersankarit olisivat kuin rooman jumalat: miltei kuolemattomia ja heitä palvovat fanit muistuttavat uskovia.

• Uskonnot ja uskomuk

tällä mainitulla Uskonnot ja uskomukset - palstalla Kristityt palvovat vaikka parsaa, jos sitä voi vain käyttää hyväkseen -mutta ei syödä!

• Pop-tähtien palvonta ei ehkä ole suoraan verrattavissa uskontoon. Mutta kyllä kaikenlaisten idolien palvomisessa on samantapaisia piirteitä havaittavissa.
      Uskontojakin on aika erilaisia. Kaikki eivät edellytä yhden vahvan hurmoksellisen johtajan tunnustamista. Musta tuntuu (en tiedä) että esim. taolaisuus ei oikein hyvin vertaudu tuohon ilmiöön. Jotkut hurmoskliikkeet taas voivat olla lähellä kuvailemaasi ilmiötä.
      Lähinnä se kai muistuttaa hurmosliikkeitä. Niitä ehkä on kaikissa uskonnoissa, mutta uskonnot eivät ole nimenomaan sellaisia.

• 23trgf

Minä, 46-vuotias mies, olen musiikin suurkuluttaja. Pääasiassa rockmusiikin, 50-lukulaisesta rockabillytussahtelusta äärimmäisen synkkään ja laahaavaan doom-metalliin. Blues, jazz ja jopa klassinenkin käyvät. Vierastan sanaa "palvonta", mutta joku, joka ei ole niin sisällä ja syvällä tässä asiassa kuin minä, voisi sitä varmasti palvonnaksi kutsuakin, hyvinkin helposti. Luullakseni tarkoitit avauksellasi jotain teinihysterian tapaista palvontaa, jossa itse musiikki on sivuseikka.

Ero onkin siinä, etten tuputa "palvontani" kohteita niille, jotka selkeästi ovat eri mieltä. En vanno ikuista kärsimystä tulijärvessä niille, joiden mielestä Mamba ja Radio Nova ovat musikaalisuuden huipentuma. Tai no tuo jälkimmäinen on kyllä siinä ja siinä... Ja nuo teinihysteriapalvonnan kohteetkin vanhenevat ja samoin käy palvonnalleen. Yleensä melko nopeasti jo hyvissä ajoin ennen aikuisikää. Uskontojen kanssa tuppaa asia vain iän myötä pahenemaan.

• Ero on myös siinä ettei (tai mistä minä tiedän) jumalien palvomiseen liity mitään seksuaalista, kuten usein nuorilla tytöillä kun he fanittavat jotai pop-staraa. Usein haaveilevat että tämä pop-stara olisi heidän poikaystävänsä. Noh, ainakin minä tällaisia haaveilin teininä. Mutta kai niitäkin uskovaisia naisia on jotka pitävät itseään jeesuksen morsiamina? :D

• iiiih aaah oooooooh

Teinihysteriaa tarkoitin nimenomaan. Dingo, BCR, Beatles, Elvis...

• iiiih aaah oooooooh kirjoitti:

Teinihysteriaa tarkoitin nimenomaan. Dingo, BCR, Beatles, Elvis...

Ainakin hellareilla tuntuu olevan samanlaista hysteeristä jeesuksen palvontaa kaatuilemisineen. Katsoin dokkarin Beatles yhtyeestä missä tytöt kirkuivat kun heikkopäiset ja jotkut pyörtyivät hurmoksesta.

• iiiih aaah oooooooh
        missxcessive kirjoitti:

Ero on myös siinä ettei (tai mistä minä tiedän) jumalien palvomiseen liity mitään seksuaalista, kuten usein nuorilla tytöillä kun he fanittavat jotai pop-staraa. Usein haaveilevat että tämä pop-stara olisi heidän poikaystävänsä. Noh, ainakin minä tällaisia haaveilin teininä. Mutta kai niitäkin uskovaisia naisia on jotka pitävät itseään jeesuksen morsiamina? :D

Kun tuntuu siltä että tuolla profetia-palstalla niin vakavassa hengessä puhuvat raavaat miehet morsiusseurakunnasta, ja suurinpiirtein samaan hengenvetoon tuomitsevat homoja helvetin syöverehin, niin tuo se kyllä mieleen koomis-perverssejä ajatuksia niistä miehistä Jeesuksen morsiamina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe