"Adam-ondi-Ahman"

""Jumalan laakso, missä Aadam asui". Profeetan ilmoitukset osoittavat alueesta seuraavaa: (1) Eedenin puutarha sijaitsi Jacksonin piirikunnassa Missourissa, ja kun Aadam oli ajettu pois sieltä, hän meni pohjoiseen eli Adam-ondi-Ahmaniin;"

Eedenin puutarha sijatsikin Amerikassa eikä Israelin alueella?

Opin liittoje kirjasta:

"Ilmoitus, joka annettiin Joseph Smithille, profeetalle, Wight's Ferryn läheisyydessä paikalla, jota sanotaan Spring Hilliksi, Daviessin piirikunnassa, Missourissa, 19. toukokuuta 1838, ja jossa herra antaa Spring Hillille nimen:
AADAM-ONDI-AHMAN, koska — hän sanoi — se on paikka, jossa Aadam on tuleva käymään kansansa luona eli missä Vanhaikäinen on istuva, kuten on puhuttu profeetta Danielin kautta. "

Koko homma siirretty Amerikkan matereelle J.Smithin näkyjen myötä.

17

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ö

      Joka tapauksessa me täällä Suomessa asumme (Sw)edenistä itään.

      • :)

        "Eikö Aadam-ondi-Ahmanin vuorilla ja Olaha Sinehan tasangoilla eli maassa, missä Aadam asui, ole tarpeeksi tilaa, kun te tavoittelette sitä, mikä on vain pisara, ja jätätte sikseen sen, mikä on tärkeämpää?
        Tulkaa siis tänne minun kansani maahan, Siioniin. "

        No, nyt he ovat jo Siionissa, Missourissa.


      • R. Sitia
        pakis__ kirjoitti:

        :)

        "Eikö Aadam-ondi-Ahmanin vuorilla ja Olaha Sinehan tasangoilla eli maassa, missä Aadam asui, ole tarpeeksi tilaa, kun te tavoittelette sitä, mikä on vain pisara, ja jätätte sikseen sen, mikä on tärkeämpää?
        Tulkaa siis tänne minun kansani maahan, Siioniin. "

        No, nyt he ovat jo Siionissa, Missourissa.

        Jep.. Pari kuvaa tästä Eedenin puutarhasta löytyy täältä:
        http://www.zionslight.com/daviess/aoa.html

        Tästä paikasta Joseph Smith myös tunnisti Nefiläisten alttarin ja jonkin tornin rauniot josta joku MK:n merkkihenkilö piti puheitaan. Alueen omistaa MAP-kirkko ja kirkko on näitä merkittäviä "arkeologisia löytöjä" osoittamaan pystyttänyt niiden historiasta kertovia tauluja.


      • R. Sitia kirjoitti:

        Jep.. Pari kuvaa tästä Eedenin puutarhasta löytyy täältä:
        http://www.zionslight.com/daviess/aoa.html

        Tästä paikasta Joseph Smith myös tunnisti Nefiläisten alttarin ja jonkin tornin rauniot josta joku MK:n merkkihenkilö piti puheitaan. Alueen omistaa MAP-kirkko ja kirkko on näitä merkittäviä "arkeologisia löytöjä" osoittamaan pystyttänyt niiden historiasta kertovia tauluja.

        >>"arkeologisia löytöjä"


      • R. Sitia
        pakis__ kirjoitti:

        >>"arkeologisia löytöjä"

        Niinpä, on kummallista miten mormonit metsästävät todisteita tästä kadonneesta kulttuurista juuri väli- ja etelä-Amerikasta kun Joseph Smith kerran on jo ihan konkreettisia paikkoja ja jäänteitä näistä kulttuureista osoittanut. Tosin kukaan muu kuin Joseph Smith ei sitten näistä Josephin osoittamista paikoista, ei edes momroniarkeologit, ole samaa mieltä Josephin lausumien kanssa. Ulkopuolisellehan tämä on ihan selvä tapaus sillä valheille ei todisteita löydy, mutta kyllä silloin luulisi mormonien nimenomaisesti etsivät todisteet sieltä mistä myöhempien aikojen suurin ihminen, ihminen joka on tehnyt ihmiskunnan hyväksi vähintään yhtä paljon kuin Jeesus, Joseph Smith on nämä todisteet osoittanut ihan vaan senkin takia, että voisivat osoittaa Josephin todella olleen niin suuri kuin uskovat. Mormonit eivät näin kuitenkaan tee, koska totuudelle ei mormonikirkossa anneta kovin paljoa arvoa, sillä totuus tuhoaisi kirkon, joten se pyritään peittelemään ja piilottamaan niin että ne uhrit, jotka vielä ovat jäljellä eivät lopettaisi maksujaan Utahiin ja näin ajaisi kirkon johtoa rehellisen työn pariin. Vaikeaahan se olisi kirkon johdon löytää rehellistä työtä kun koko ikänsä on järjestelmällisesti huijannut ihmisiä.


      • R. Sitia kirjoitti:

        Niinpä, on kummallista miten mormonit metsästävät todisteita tästä kadonneesta kulttuurista juuri väli- ja etelä-Amerikasta kun Joseph Smith kerran on jo ihan konkreettisia paikkoja ja jäänteitä näistä kulttuureista osoittanut. Tosin kukaan muu kuin Joseph Smith ei sitten näistä Josephin osoittamista paikoista, ei edes momroniarkeologit, ole samaa mieltä Josephin lausumien kanssa. Ulkopuolisellehan tämä on ihan selvä tapaus sillä valheille ei todisteita löydy, mutta kyllä silloin luulisi mormonien nimenomaisesti etsivät todisteet sieltä mistä myöhempien aikojen suurin ihminen, ihminen joka on tehnyt ihmiskunnan hyväksi vähintään yhtä paljon kuin Jeesus, Joseph Smith on nämä todisteet osoittanut ihan vaan senkin takia, että voisivat osoittaa Josephin todella olleen niin suuri kuin uskovat. Mormonit eivät näin kuitenkaan tee, koska totuudelle ei mormonikirkossa anneta kovin paljoa arvoa, sillä totuus tuhoaisi kirkon, joten se pyritään peittelemään ja piilottamaan niin että ne uhrit, jotka vielä ovat jäljellä eivät lopettaisi maksujaan Utahiin ja näin ajaisi kirkon johtoa rehellisen työn pariin. Vaikeaahan se olisi kirkon johdon löytää rehellistä työtä kun koko ikänsä on järjestelmällisesti huijannut ihmisiä.

        Hollanderin pappa oli aikanaan ainakin vakuuttunut näistä Josephin lausumista.


      • M.E.L.
        lavanpalvelija kirjoitti:

        Hollanderin pappa oli aikanaan ainakin vakuuttunut näistä Josephin lausumista.

        Hollandin paappa oli seniili ja totaalisen arvostelukyvytön.


      • .....
        M.E.L. kirjoitti:

        Hollandin paappa oli seniili ja totaalisen arvostelukyvytön.

        Siis ihan kuin Paavi..:-))))


    • Lehi

      Muutama kommentti asiaan:

      Todellisuudessa kukaan ei tiedä Eedenin tai Aadamin asuinpaikkaa muun kuin ilmoituksen kauta.

      Kukaan raamattututkija ei ole sijoitanut Eedenia Israeliin.

      Mistä olet keksinyt, että Eedenin puutarha sijaitsi Jackonin piirikunnassa Missourissa? Sellaista ei sanota missään ilmoituksissa.

      • http://www.mormonismi.net/sanasto.shtml



        "(1) Eedenin puutarha sijaitsi Jacksonin piirikunnassa Missourissa, ja kun Aadam oli ajettu pois sieltä, hän meni pohjoiseen eli Adam-ondi-Ahmanii..."

        löytyy myös suomen kielellä, kuten näet.


      • "Todellisuudessa kukaan ei tiedä Eedenin tai Aadamin asuinpaikkaa muun kuin ilmoituksen kauta."

        ei varmaankaan ja jokainen saa vähän erilaisia ilmoituksia: eeden sijatsee monen uskovan pään sisällä :)


      • Missourissa sijaitsi nähtävästi hengellinen Eedenin puutarha. MAP kirkon hengelliset arkeologiset löydöt vahvistavat Joseph Smithin perinnäiskäsityksen.


      • 3214
        pakis__ kirjoitti:

        http://www.mormonismi.net/sanasto.shtml



        "(1) Eedenin puutarha sijaitsi Jacksonin piirikunnassa Missourissa, ja kun Aadam oli ajettu pois sieltä, hän meni pohjoiseen eli Adam-ondi-Ahmanii..."

        löytyy myös suomen kielellä, kuten näet.

        Siis netin juttuja taas, anna alkuperäinen lähde, net ei ole luottamuksen arvoinen.


      • Tiedoksesi.
        3214 kirjoitti:

        Siis netin juttuja taas, anna alkuperäinen lähde, net ei ole luottamuksen arvoinen.

        Yleensä netin lähteinä ovat mormonien omat kirjoitukset, esim. Journal of Discourses...


    • Entinen jäsen

      Hengelliset puutarhat on tutkittava hengellisesti :)
      Mainota on mormonien kaksoiskieli. Se käy ihan kaikkeen!

    • 12645
      • ?

        No kerro!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe