Alkoi huvittaan tällane ajatus, että ilman meitä uskovia ei ois ateistejakaan, koska jos kukaa ei uskois Jumalaan, ni ei ois tarvetta ni voimakkaasti yrittää epätoivoisesti todistaa, ettei Jumalaa ole;)
Meidät uskovat tunnistaa Hengen hedelmistä, jotka Pyhähenki saa aikaan, jotka ovat Rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, hyvyys, ystävällisyys, sävyisyys, uskollisuus, itsensähillitseminen Jeesus sanoi hedelmistään puu tunnetaan:) ihanaa kun Herra antaa tällaisia tuntemuksia.
Monesti Herra antaa esim.iloa kun alan kiittämään Jeesusta, vaikka ois huono fiilis ni ilo valtaa sydämen,Halleluja!
En ennen uskoontuloa tiennyt mitään tällaisesta aidosta ilosta, olin ihan rikki masentunut ja täynnä pelkotiloja ja tuskaa Mielenterveystoimistossa kävin, eikä kukaan siellä pystynyt auttamaan minua lääkkeitä vaan määrättiin, mutta ei ne auttanu mitään, ni petyin vaa lisää.
Jeesus oli viimeinen vaihtoehto ja hänen puoleen käännyin, ja rukoilin tuskassa, että Jeesus auta olen saanut itkeä ja kokea Herra parantavaa kosketusta monesti ja vaikea sosiaalisten tilanteiden pelkoni ja paniikkihäiriöni on käytännössä mennyttä, yksin Jeesuksen avulla.. voin sanoa, että olen aivan eri ihminen nykyään, vaikka eheytymisprosessi on vielä kesken, mutta Jumala on mahtava!!!! siunausta pakko kehua Jeesusta vähän.
Tiedän, että ette usko, mutta ei sillä oo mitään väliä minulle halusin vain todistaa Hänen kunniaksensa, koska olen ikionnellinen ja kiitollinen kaikesta, ennenkaikkea tietenki siitä, että olen saanut syntini anteeksi ja olen syntynyt hänen lapsekseen se on pääasia, mutta bonuksena vielä eheytyminen
Ilma uskovia ei ois ateistejakaan
26
163
Vastaukset
- No ei mutta ei
Tiedän ettet kykene ymmärtämään mitään tästä, eihän kaltaisesi älynlahjoilla kykene mitään syvällisempää ajattelmaan, kun et kykene tajuamaan edes niin yksinkertaista asiaa kuin mitä tarkoittaa ateisti, mutta laitanpa sen nyt silti ihan vain itseni ja muidenkin ateistien iloksi luettavaksi:
"Filosofi Julian Baggini on kuvaillut ateismin luonnetta seuraavasti. Tavallisesti henkilöistä, jotka eivät usko jonkin mielikuvitusolennon olemassaoloon, ei käytetä mitään eritystä nimitystä. Oletetaan, että niiden ihmisten määrä, jotka uskovat tiettyyn taruolentoon, alkaa kasvaa. Pian heitä aletaan kutsua erityisellä nimellä, kuten teisteiksi eli jumalaan uskoviiksi. Kun teistejä alkaa olla paljon, teistejä aletaan pitää normaaleina, vaikka jumalan olemassaolosta ei ole mitään näyttöä. Niitä, jotka eivät ole teistejä, aletaan kutsua ei-teisteiksi eli ateisteiksi. Tavallisella ihmisellä on erilaisia todellisuutta koskevia käsityksiä. Teistit sanovat, että tämän lisäksi todellisuuteen kuuluu jumala. Jos teistejä eli jumalaan uskovia ei olisi, olisi kuitenkin ateisteja, mutta heitä ei kutsuttaisi ateisteiksi. Ateistien käsitys olisi sama vaikka teistejä ei olisi ollut koskaan olemassa."
Minä tunnen todella paljon uskovia, koska kaikki sukulaiset ovat sellaisia, eikä kenelläkään heistä ole koskaan ollut havaittavissa noita mainitsemiasi "hengen hedelmiä". Vain pyhää vihaa, synkkää raivoa, aggressiivista ja äkkipikaista ilkeyttä ja töykeyttä, loukkaavaa ja toisista piittaamatonta käytöstä sekä jatkuvaa törkeää valehtelua ja äärimmäisen ahdasmielistä suvaitsemattomuutta. Siinä niitä todellisia oikeita uskon kukkasia, hartailta uudestisyntyneiltä uskovilta.
Ja muutenkin - vaikka sinä et osaakaan ajatella, etkä kykene elämään normaalia elämää ihmisiksi ilman näkymättömiä mielikuvituskavereita, niin älä turhaan luule että muutkaan eivät osaisi. Eivät kaikki ole tuollaisia säälittäviä kuin sinä.- Odessa20
"sellaisia, eikä kenelläkään heistä ole koskaan ollut havaittavissa noita mainitsemiasi "hengen hedelmiä"."
Vai että kenelläkään uskovaisella ei ole rakkautta, iloa, rauhaa, pitkämielisyyttä, hyvyyttä, ystävällisyyttä, sävyisyyttä, uskollisuutta tai itsensähillitsemistä? On se kova juttu että kun on teisti niin kaikki nuo ominaisuudet jostain kumman syystä katoaa heti pois :) Ateisteilla noita ominaisuuksia on sitten vaikka muille jakaa, eikö niin ;) On se kanta yhteen kysymykseen todella merkitsevä juttu elämässä, eikö niin.
Jokainen uskovainenhan on täysin säälittävä olento, ainakin verrattuna ateistiin, joka ei käytä muuta kuin rationaalista ajattelua eikä usko yhtään mihinkään, vähiten mihinkään jumalolentoihin. Odessa20 kirjoitti:
"sellaisia, eikä kenelläkään heistä ole koskaan ollut havaittavissa noita mainitsemiasi "hengen hedelmiä"."
Vai että kenelläkään uskovaisella ei ole rakkautta, iloa, rauhaa, pitkämielisyyttä, hyvyyttä, ystävällisyyttä, sävyisyyttä, uskollisuutta tai itsensähillitsemistä? On se kova juttu että kun on teisti niin kaikki nuo ominaisuudet jostain kumman syystä katoaa heti pois :) Ateisteilla noita ominaisuuksia on sitten vaikka muille jakaa, eikö niin ;) On se kanta yhteen kysymykseen todella merkitsevä juttu elämässä, eikö niin.
Jokainen uskovainenhan on täysin säälittävä olento, ainakin verrattuna ateistiin, joka ei käytä muuta kuin rationaalista ajattelua eikä usko yhtään mihinkään, vähiten mihinkään jumalolentoihin."Jokainen uskovainenhan on täysin säälittävä olento, ainakin verrattuna ateistiin,"
No, noinhan tuo aloittaja tuntuu kaikista ateisteista ajattelevan.- No ei mutta ei
Odessa20 kirjoitti:
Jokainen uskovainenhan on täysin säälittävä olento, ainakin verrattuna ateistiin, joka ei käytä muuta kuin rationaalista ajattelua eikä usko yhtään mihinkään, vähiten mihinkään jumalolentoihin.En sanonut että kenelläkään uskovalla ei voisi tuollaisia olla. Joko et osaa lukea tai sitten et kykene ymmärtämään lukemaasi, mutta minä puhuin tuossa kaikista niistä uskovista jotka tunnen, eli omista uskovista sukulaisistani. Joiden edellä kerrotun kaltaisesta käytöksestä minulla on vuosikymmenien kokemukset. Mutta ei mitään havaintoja tuollaisista sinun kuvailemistasi hengen hedelmistä.
Mutta enhän minä tietenkään ole voinut tavannut kaikkia maailman uskovia, enkä myöskään missään kohtaa väittänyt että tuo koskisi kaikkia uskovia. Ehkä tuollaisia kuvailun kaltaisia uskovia on ihan oikeasti olemassa jossain. Enpä vain ole sellaisia koskaan missään tavannut yli 50v. elämäni aikana.
Kun tällä tavoin itseään kuvaava ihminen -
"olin ihan rikki masentunut ja täynnä pelkotiloja ja tuskaa Mielenterveystoimistossa kävin, eikä kukaan siellä pystynyt auttamaan minua lääkkeitä vaan määrättiin, mutta ei ne auttanu mitään"
- pokkana väittää miten ateismi olisi muka sitä että yritettäisiin epätoivoisesti todistaa ettei jumalaa ole, niin kyllähän se todellakin on äärimmäisen säälittävää. Heikkolahjainen, alhaisesta sivistys- ja koulutustasosta, pahoista ajattelukyvyn puutteista sekä vakavista mielenterveysongelmista kärsivä ressu yrittämässä selittää asiaa, josta ei käsitä yhtään mitään
Mutta vaikeaa sitä on muutenkin olla säälimättä ihmistä, joka pitää tuhansia vuosia sitten kirjoitettua paimentolaismytologiaa ihan kirjaimellisena faktana. Pakostakin siinä täytyy kaikki normaali terve järki ja looginen kriittinen ajattelu laittaa narikkaan. Ja on aivan sama kumarratko sinä Muhamedia vai Jeesusta, kun molemmat ovat ihan sitä samaa aabrahamilaista paimentolaismytologiaa ja täsmälleen samaa saagaa kumpainenkin, ei mitään eroa todellisuustasossa.
- Jeesus4add9
Olet nero! Kiitos Jeesukselle myös siitä, että joka vuosi kuolee 9 miljoonaa alle 5-vuotiasta lasta.
"Alkoi huvittaan tällane ajatus, että ilman meitä uskovia ei ois ateistejakaan, koska jos kukaa ei uskois Jumalaan, ni ei ois tarvetta ni voimakkaasti yrittää epätoivoisesti todistaa, ettei Jumalaa ole;)"
Ateismi ei tarkoita sitä, että on tarve oimakkaasti yrittää epätoivoisesti todistaa, ettei Jumalaa ole.
"Meidät uskovat tunnistaa Hengen hedelmistä, jotka Pyhähenki saa aikaan, jotka ovat Rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, hyvyys, ystävällisyys, sävyisyys, uskollisuus, itsensähillitseminen Jeesus sanoi hedelmistään puu tunnetaan:) ihanaa kun Herra antaa tällaisia tuntemuksia."
Omahyväisyyden jätit listastasi. Listasi todistaa siitä.
"Tiedän, että ette usko, mutta ei sillä oo mitään väliä minulle halusin vain todistaa"
Olet sinä ainakin kaanaan kielen oppinut. Todistaminen tarkoittaa ihan muuta.- 243ergf
Jos olisin ensi kertaa näillä palstoilla ja lukisin tuollaista omahyväistä, siirappista paatosta, oksentaisin varmasti. Häpeä vähän.
>>...eheytymisprosessi on vielä kesken...
- Looginen ajattelija
Pyytäisin että puhuisit asiallisilla termeillä ja pyytäisit myös ystäviäsi puhumaan sillä kielellä mitä kaikki mailman ihmiset ymmärtää, varsinkin jos tulet tänne missä muut eivät käytä mailmasta raamatun antamia termejä. Kehosi kutsuminen Herraksi on aika suurta. Sinun kehosi tuottaa sinulle ne tuntemukset. Sinun kehosi antaa sinulle ajatukset. Koet sinun kehoasi, ja kehollasi tätä mailmaa.
Kuuntele mitä kehosi sanoo sinulle. Tee rauha kehosi kanssa. Tee rauha kaikkien ihmisten kanssa. Et ole rauhassa tällä palstalla noilla termeilläsi. Tulit tänne aiheuttamaan tahallista ymmärtämättömyyttä, ne olivat sinun takaa ajatukset... Häpeä!
Olisit voinut puhua termeillä mitkä muutkin ymmärtää. Päätit sitten pilkata muiden käyttämiä termejä tästä mailmasta. Onneksi olkoon, et todellakaan tiedä mitä teet. - Paras apu Jumalalta
Suiun kannattaisi aina silloin tällöin vilkaista noille masentuneiden palstoille. sinulla on heille paljon annettavaa. Ja varmaan niin teetkin.
- Looginen ajattelija
"Omahyväisyyden jätit listastasi. Listasi todistaa siitä. "
Hyvin sanottu. Ovat tulleet sokeiksi sille mitä hedelmää oma puu tuottaa.
Muistaakseni Jeesuksen kerrotaan sanoneen näin. "Älä kehoita toista poistamaa roskaa silmästä kun itse et näe omassa silmässäsi olevaa parrua." Tai ainakin jotain tuon tapaista. - Herrantodistaja
Arvasin tämän, uskomatonta, että mikään hyvä sanoma, tai ihan sama mitä hyvää yrittää näillä palstoilla Jeesuksesta kertoa, ni haukut tulee, yritin vaa kertoa, että Jeesus on hyvä ja pystyy auttamaan asiassa kuin asiassa, ni heti täysin tuomitseva vastaanotto..
Te ette halua ottaa mitään vastaan Jumalasta se on teidän ongelma, koska teillä on heti sellainen asenne jo, että ette edes halua uskoa, olenko oikeassa?
Mitä huonoa minun todistuksessani oli? miksi valehtelisin tällaisessa asiassa?
Miksi ette voi olla iloisia, että olen saanut avun? enkä ole tyhmä, tämä on vaa totuus, enkä itsekää ymmärrä en kuule ääniä, enkä näe näkyjä tms. olen vaa saanut avun:)
Se että nuita hengen hedelmiä ei teidän tuntemissanne uskovissa ole, johtuu varmaa siitä, että he eivät ole ymmärtäneet armoa, vaan yrittävät omin teoin kelvata Jumalalle, Raamattu sanoo, että laki saa aikaan vihaa.
Totuus on, että teitä ateisteja ei voi saada käännytettyä, koska ette halua ottaa vastaan mitään mikä sotii teidän järkeänne vastaan, siksi teistä ei voi uskovia tulla.
Raamattu kertoo tämän asian ihan selvästi 1Kor 1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Tuosta kannattaa lukea eteenpäin, ni selviää tarkemmin asia, että yksinkertaisesti Jumalakin ilmoittaa sen, että tämä puhe Jeesuksesta ja uskosta on esim. teidän ateistien mielestä täysin hulluutta ja pidätte meitä uskovia pöpeinä, itseasiassa ymmärrän teitä todella hyvin ei teidän tulekaan uskoa, eikä ymmärtää näitä asioita järjellänne, silloin te olisitte sekaisin, koska minä tai kukaa muu ei pysty teille koskaan järkeilemään näitä asioita niin hyvin, että tulisitte uskoon, sen voi tehdä ainoastaa Jumala, mutta me voimme julistaa ilosanomaa Jumala sitten vaikuttaa sen kuka uskoo ja kuka ei- Looginen ajattelija
Kyllä sen ymmärryksen voi antaa järjellä. Liikut vain kirkon sanoman julistajana.
Oikeesti, puhu niille noilla termeillä niille ketkä ymmärtää sua. Tai selitä termisi ellei sulla ole apureita perässä roikkumassa ja kertomassa mitä puhut.
Kuka täällä muka pelastusta kaipaa? En usko että yhtään pahaa ihmistä tällä palstalla käy keskusteluja.
Ei totuus mihikkään muutu vaikka mielikuvitteelliset termit vaihetaan tieteellisiksi ja sellaisiksi mitkä jokainen ymmärtää.
Siis en nää pikkiriikkistäkään yhteisymmärryksen hakua avauksessasi. "yritin vaa kertoa, että Jeesus on hyvä ja pystyy auttamaan asiassa kuin asiassa, ni heti täysin tuomitseva vastaanotto.."
Et sinä vain sitä yrittänyt vaan yriti lytätä muita uskosi varjolla. Lyhykäisyydessään viestisi meni näin: minä hyvä, koska uskon, muut (ateistit) huonoja.
"Te ette halua ottaa mitään vastaan Jumalasta se on teidän ongelma, koska teillä on heti sellainen asenne jo, että ette edes halua uskoa, olenko oikeassa?"
Olet väärässä. Halulla ei ole mitään tekemistä sen kanssa vaan uskottavuuden.
"Mitä huonoa minun todistuksessani oli?"
Omahyväisyytesi.
"miksi valehtelisin tällaisessa asiassa?"
Et sinä välttämättä valehtelekaan, mutta ei se tee Jumalasta todellista vaikka sinä siihen uskotkin.
"Miksi ette voi olla iloisia, että olen saanut avun? "
Koska sinä olet täällä omahyväisesti lyttäämässä ateisteja. Ymmärrätkö, että et voi yleistää omaa kokemustasi muihin?
"Totuus on, että teitä ateisteja ei voi saada käännytettyä, koska ette halua ottaa vastaan mitään mikä sotii teidän järkeänne vastaan, siksi teistä ei voi uskovia tulla."
Höpöhöpö. Sillä ei ole mitään tekemistä halun kanssa. Pystytkö sinä tahtoessasi uskoa Lentävän spagettihirviön olemassaoloon?
"Raamattu kertoo tämän asian ihan selvästi 1Kor 1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima."
On aivan sama, mitä Raamatussa lukee, jos sillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa."yritin vaa kertoa, että Jeesus on hyvä ja pystyy auttamaan asiassa kuin asiassa, ni heti täysin tuomitseva vastaanotto.."
Mutta rakas ystävä, kun aloituksessa tulit kertoneeksi,, että VAIN jeesus voi auttaa, jonka jälkeen vielä kertoilit omat käsityksesi ateisteista, niputtaen meidät kaikki yhdelle viivalle, tietenkin sinulla on siihen oikeus, mutta jos viestejä tulee takaisin samassa hengessä, niin sen pitäisi olla ymmärrettävää.
Mutta kiva että sinä olet saanut apua henkimaailman olrennoilta masennukseesi, mutta se ei tarkoita myöskään sitä, että joku muu ei voisi saada apua masennukseensa jostain muualta.
Mutta kuten aloittaja varmaan olet huomannut, että aloituksesi kaltaisiin puhtaasti ukonnollinen julistus tai "todistus" aloituksiin suhtaudutaan useasti hieman nuivasti.
Mä en esim. uskoisi saavani kovin paljoa hyvää palautetta vaikka tällä palstalla, jos tekisin aloitukse vaikka tyyliin, "Jee En rukoillut ketään, ja sain taas pikästä aikaa työpaikan," Ja perään jotain mielipiteitä uskovaisista.
- se medikalisaatio
>>En ennen uskoontuloa tiennyt mitään tällaisesta aidosta ilosta, olin ihan rikki masentunut ja täynnä pelkotiloja ja tuskaa Mielenterveystoimistossa kävin, eikä kukaan siellä pystynyt auttamaan minua lääkkeitä vaan määrättiin, mutta ei ne auttanu mitään, ni petyin vaa lisää.>>
Onhan se todettu aivan tieteellisesti että masennuslääkkeet on useimmiten turhia, varsinkin ns. lievään masennukseen, joka menee ohi yleensä itsestäänkin.
Sitäpaitsi joku voi olla luonteeltaankin vaan pessimisti ja alakuloinen.
Nykyään on vain muotia medikalisoida kaikki. - .
Raamatun mukaan omenan syöminen on peruste kaikille syöville,kivuille ja paskalle elämäälle.
palvokaa siitä Yahvea.- ujuasgrasgs
Raamatussa ei sanota, että se kielletty hedelmä olisi ollut Omena;)
Ei oo merkitystä, mutta tuli vaa mieleen, ku itsekki ennen luulin nuin:)
Pyyteettömyys. Siinä asia joita ihmisiltä kaipaisi useammin, mutta samalla pyyteettömät ihmiset ovat niitä jotka sanovat kipeimmät ja tietämättömimmät lauseet. Silti matkin nyt sinua ja olen pyyteetön: mielestäni sinun viestisi on hyökkäävä. Mielestäni se on myös parjaava. Mielestäni se on ylistykseksi naamioitu hyökkäys kaikkea sitä vastaan mihin minä uskon. Kyse ei ole siitä, etteikö sanomasi olisi pyyteetöntä (sitä en epäile) mutta ihmisten, riippumatta vakaumuksesta, on mahdotonta lähes milloinkaan sietää pröystäilyä, liioittelua, turhamaisuutta, tai teenäisyyttä. Ihmiset vähiten sietävät sitä, kun heidän henkilökohtaisimpia vakaumuksiaan vastaan hyökätään. Kun sanot
"Meidät uskovat tunnistaa Hengen hedelmistä, jotka Pyhähenki saa aikaan, jotka ovat Rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, hyvyys, ystävällisyys, sävyisyys, uskollisuus, itsensähillitseminen "
sinä samalla heität märän vaatteen kasvoilleni. Esität tietämättäsi (tai pahempaa: tietoisesti) antiteesin, jonka mukaan minä, jumalaan uskomaton, olen välinpitämätön, surullinen, sotaisa, kärsimätön, paha, omahyväinen, sävytön, uskoton ja lankeava. Koska minulta puuttuu usko, olen automaattisesti surullinen ja onneton. Kuulostaa hämmentävältä eikö? Niin minä tulkitsen viestisi, ja epäilemättä halusit vain kertoa uskostasi ja miten e teki sinusta kivan ja aurinkoisen ihmisen. Arvaa mitä? Minä en tarvitse Jeesusta päästäkseni samaan tilaan. Olen nyt pyyteetön. Minä rehellisesti uskon, että ihmisen onnellisuus ei ole sidoksissa uskoon. Pelottava väite, eikö? Niin minä uskon.
Ennen kuin seuraavan kerran rupeat levittämään ilosanomaasi, opettele YMMÄRTÄMÄÄN yleisöäsi. Muslimit eivät halua kuulla Jeesuksesta. Buddhalaisten ei tarvitse. Hinduille Jeesus on vain yksi muiden joukossa, mutta jos yrität sokeasti hakata ihmisiä Raamatulla päähän, se ei todista, että maailma olisi kylmä ja paha, vaan sitä, että sinä lyöt liian kovaa, etkä ole tajunnut sitä tärkeintä asiaa: ymmärrystä. Ehdotan että seuraavaksi tutustut kunnolla miten keskivertoateisti ajattelee. Saatat pahimmassa tapauksessa jopa oppia jotain.Jopas on huvit, tuo väitteesi pätee ainoastaan jos ei ihmisiä enää olisi.
Jos uskovat katoaisivat maan päältä jäisi jäljelle vain ei uskovat ja tiedätkö mitä, ei uskova on yhtä kuin ateisti. Toisin sanoen vaikka uskovat häviäisivät niin ateisteja olisi niin kauan kuin ihmisiä olisi, ateisti nimitykselle vain ei enää olisi käyttöä.
Ei meitä ateisteja tarvita jumalan olemassaolemattomuuden todistamiseen, jumala hoitaa sen meidän puolestamme riittävän hyvin.
Jos et muuten tiennyt niin jonkin asian olemassaolemattomuutta on mahdoton todistaa, sen sijaan jos joku väittää jonkin olevan olemassa todistustaakka on hänellä.
Unohdit itse- sanan rakkauden edestä, miksi et käyttänyt mitään noista mainitsemistasi ominaisuuksista tähän kirjoitukseesi?
Ihan hyvä jos sinä saat iloa uskosta, mutta älä kuvittele että muut olisivat samanlaisia.
Varoitan sinua silti yhdestä asiasta, uskoontulo masentuneelle on usein vain itsepetosta ja voi johtaa joskus vakaviinkin seurauksiin. Oletko käsitellyt masennuksesi syitä vai siirsitkö ne vain syrjään.
Olen itse sairastanut masennusta jo pitkään ja samalla seurannut mitä keinoja muut ovat käyttäneet siitä selviämiseen enkä todellakaan suosittelisi uskoontuloa siihen.
Monet uskoontulleet ovat myöhemmin sairastuneet vielä pahemmin, koska masentuneilla on usein hyvin voimakkaita itsensä syyllistämisen tunteita eikä varsinkaan kristinuskon kaltainen uskonto synti ym. käsityksineen ole oikea lääke sellaiseen.
Miksi ihmeessä tulet tänne "todistamaan" ja kehumaan jeesusta, pitäisihän jo palstan nimenkin kertovan sinulle sen olevan turhaa ja aivan turha on myös rutista negatiivisista kommenteista, sitä saa mitä tilaa.
Et todistanut kirjoituksellasi mitään muuta kuin että haluat korostaa itseäsi ja mollata ateisteja, ei todellakaan sellaista käytöstä mitä kuvauksesi uskovista antaisi odottaa, vai onko niin että ateisteilla ja uskovilla on päinvastaiset käsitykset em. asioista.- Herrantodistaja
No joo, ehkä mää vähä liian rohkeasti täälä oon kirjottanu, anteeksi jos joku on loukkaantunut.
Huonon kuvan oon antanu uskovista, meistä löytyy järkeviäkin mää oon tällane joskus, että puhun vaa mitä sylki suuhun tuo, enkä tarpeeksi ajattele..
Varmasti te ateistit olette hyviä tyyppejä sitä en epäile ollenkaan. - ...
Herrantodistaja kirjoitti:
No joo, ehkä mää vähä liian rohkeasti täälä oon kirjottanu, anteeksi jos joku on loukkaantunut.
Huonon kuvan oon antanu uskovista, meistä löytyy järkeviäkin mää oon tällane joskus, että puhun vaa mitä sylki suuhun tuo, enkä tarpeeksi ajattele..
Varmasti te ateistit olette hyviä tyyppejä sitä en epäile ollenkaan.''No joo, ehkä mää vähä liian rohkeasti täälä oon kirjottanu''
Jos pidät rohkeana muiden mollaamisen, ja suoranaisen valehtelun, niin saanen oikaista sinua hieman. Olet sekoittanut kaksi sanaa, rohkean ja röyhkeän. Herrantodistaja kirjoitti:
Varmasti te ateistit olette hyviä tyyppejä sitä en epäile ollenkaan.Ennemmin kirjoituksesi oli pelkurimaista kuin rohkeata eikä se myöskään paljoa eroa monen muun uskovaisen tänne kirjoittamista saduista eli et antanut yhtään sen huonompaa kuvaa uskovista kuin heistä jo entuudestaan on.
Toivottavasti tosiaan ymmärsit tekosi, sitä kun eivät kaikki uskovat tunnu koskaan tekevän, tai ainakaan myöntävän.
Se taitaa olla juuri useimpien uskovien ominaisuus ettei ajatella tarpeeksi.
Olit varmaankin aivan vilpitön omien jumala ja jeesuskokemuksiesi suhteen mutta se ei tarkoita että niillä olisi silti mitään todellisuuspohjaa.
Ihmismieli on siitä ihmeellinen että sen voi saada uskomaan mitä vain, siksi on tärkeään ajatella ja kyseenalaistaa. Masentunut ei välttämättä pysty tekemään kumpaakaan ja on siksi vaarassa sortua vääränlaisiin parannuskeinoihin, itse käytän lääkkeitä huolimatta siitä etteivät ne ole 100% tehokkaita mutta ilman niitä tilanne olisi vileä pahempi, terapia(ryhmä) on tällä hetkellä menossa ja terapia on monelle se paras hoitomuoto (ei ehkä minulle)
Vaikka koet nyt parantuneesi suosittelen silti että käyt m.t. toimistossa selvittelemässä masennuksesi perimmäisiä syitä ja mahdollisen "ylläpito"lääkityksen tarpeen vuoksi.
"Uskoontulosi" auttaa jonkin aikaa mutta on hyvinkin mahdollista että ne vanhat "möröt" nousevat esiin ja siinä vaiheessa et enää saa apua uskosta.
Se että koet parantuneesi johtuu vain siitä että uskonto on eräänlaista huumetta jota käyttämällä tuntuu kuin kaikki entiset murheet olisi pyyhitty pois, kyseessä on siis käytännössä itsessuggerointi joka ei paranna, mutta antaa luulla niin.
Huono puoli siinä vain on se että toleranssi kasvaa ja jossain vaiheessa raja tulee vastaan eikä huume tehoa ja silloin on todella pahassa pulassa.
Uskonto tai lääkkeet eivät ole parannuskeino masennukseen vaan masennuksen takana olevien ongelmien käsittely ja lääkitys on vain tukena, SSRI- lääkitys voi silti olla tarpeellinen jopa loppuelämän ajaksi.
Minulla esim. työpaikan vaihto auttoi, tosin vain lyhyeksi ajaksi, koska se ei poistanut kaikkia ongelmia jotka johtuvat luonteenpiirteistäni.
Pointtini oli joka tapauksessa se että masennusta ei paranneta minkään muinaisen paimentolaisheimon satuhahmojen avulla, sillä voi saada vain hetkellisen avun, itse ongelmaa se ei poista, se vain kerää niitä lisää kunnes kaikki tulevat kerralla.
Meissä ateisteissa on sekä hyviä että huonoja tyyppejä, mutta uskonto saa usein hyvästäkin huonon ja sinä näytit oivan esimerkin siitä.
Annan sinulle vinkin, lue raamattu kannesta kanteen, mieti lukemaasi, älä kuuntele muiden uskovien puheita vaan tee omat johtopäätöksesi lukemastasi.
On erittäin tärkeää että luet sen aivan kokonaan, koska vain siten saat todellisen kuvan raamatusta ja varsinkin sen "hyvästä" jumalasta.
Moni meistä ateisteista on entinen uskova ja raamatun lukeminen kokonaan on saanut meidät näkemään mikä raamattu todellisuudessa on, vain ja ainoastaan Aabrahamilaisen paimentolaisheimon satukirja sotaisine ja julmine jumalineen, eikä kristinusko ole muuta kuin saman siistitty versio, taustalla sama vanhan testamentin sadistinen psykopaatti jumala.
- Kaada itselles vaan
"ni ei ois tarvetta ni voimakkaasti yrittää epätoivoisesti todistaa, ettei Jumalaa ole"
Tuo nyt on vähän harhakäsitys. Useimmilla ateisteilla ei ole erityisiä todistelutarpeita, mitäpä sitä nyt kaikkien nähtävillä olevaa todellisuutta sen kummemmin todistelemaan. Ateistit tietysti puhuvat, kirjoittavat ja muuutenkin käyttäytyvät niin että heidän kosketuspintansa reaalimaailmaan tulee esiin. Ja se toki voi reaalimaailmasta irrallaan olevasta tuntua vaikka siltä että ateisti "epätoivoisesti yrittää todistaa" jotakin. Mutta ei se epätoivo ateistien puolella ole. - Uskonto on sairaus!
Jos herralla ei ole siitintä, hän on rouva tai neiti.
Onko sinulla varmaa tietoa, että jumalalla on sukupuolielimet?
Kun tiedät, ole hihhuleiden aatelia ja kerro meille.
Kun paranet tuosta paniikkihäiriöstäsi, voi huomata, että miljoonat ovat parantuneet ihan ilman uskoa ja jumalia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472