Miehen aiemmat ihastukset

Essi

Oon seurustellut mieheni kanssa kohta vuoden. Mulle selvisi juuri eräiden kiertoteiden kautta, että tutustuttuani mieheeni n. viisi vuotta sitten, hän oli ennen minua ihastunut ei yhteen, ei kahteen vaan KOLMEEN ystävääni, ja yritti kaikkien näiden kanssa jotain. Minut hän on tuntenut yhtä kauan, eli kyse ei ole siitä etten olisi ollut saatavilla. Olin silloin juuri eronnut, eli sinkkukin olin. Jotain aavistuksia minulla on tästä ollut, ja kuullut pieniä huhujakin, mutta nyt selvisi että mies on todella ollut tosissaan näiden muiden kanssa. Kyseessä on siis läheisimpiä ystäviäni. Mies tunnusti kaiken kun kysyin, ja myönsi, ettei itse kestäisi jos tilanne olisi toisin päin, ja minä olisin yrittänyt hänen kavereitaan ennen häntä.

Olen musertunut. En voi uskoa, että olen mieheni NELJÄS vaihtoehto lähipiiristäni. Miten te suhtautuisitte tällaiseen? Tavallaan tuntuu huonolta syyltä lopettaa suhde tällaisen takia, mutta en usko että itsetuntoni kestää tilannetta. Olen vasta 25 eli uudenkin varmaan löytäisi, mutta aika sekava olo on. Päälimmäisenä tunteena on sietämätön nöyryytys.

23

795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rumamies

      sellasii ne pleijerit on et yrittää kavereiltakin saada pimppiä. Varmaan vonkais su äitiäsikin jos mahdollisuus

      • Essi

        mies on kyllä uskollinen ja rakastava. tuntuu vaan siltä että ihan sattumalta päätyi mun kanssa yhteen kun kerta olin eka joka suostui. kyllä me toisiamme rakastetaan mutta joku on nyt eri lailla kuin ennen, kun tiedän etten todellakaan ollut se ensimmäinen valinta.

        -aloittaja


    • vfjdopf

      Täytyy myöntää että tuo tuntuisi kyllä jossain, juurikin se että on ollut 4.vaihtoehto. Se että antaako sen ottaa itseensä liikaa, riippuu aika paljon suhteenne laadusta. Koetko sinä että hän on juuri sellainen ihminen jonka kanssa voisit elää tulevaisuudessa? Koetko että hän on se "oikea?" Minä itse pääsisin tuollaisesta tilanteesta yli vain jos kokisin että mies on juuri se jonka kanssa haluan viettää lopun elämääni ja että välillämme olisi jotain aivan erityistä. Jos suhde ei tunnu niin erityiseltä, niin kyllä pitäisi 4 ihastusta/yrittämistä samasta kaveripiiristä sen verran ihmeellisenä etten välttämättä haluaisi jatkaa suhdetta. Tai siis, minusta kyllä kuulostaa vähän pelitykseltä..

      Yksi asia on ainakin varma, loukkaantuisin niin ystäville kuin poikaystävälle siitä että kuulen tuosta vasta vuoden jälkeen! En voi edes kuvitella tilannetta että poikaystäväni olisi yrittänyt 4 ystäävääni joskus, ja kukaan ei olisi sanonut minulle sanaakaan. Miksi ihmeessä ystäväsi eivät maininneet tuosta? Ainakin omassa kaveripiirissäni pidettäisiin todella outona ja epäilyttävänä jos joku ei kertoisi että hänellä on ollut juttua jonkun nykyisen kanssa. Tarkoitit kuitenkin ihan niitä läheisimpiä ystäviäsi, etkä mitään hyvän päivän tuttuja...

      • Essi

        Niin, kuten sanoin niin jotain huhuja olen kuullut, mutta kai tässä on sitten yritetty suojella mua? Kukaan ystävistäni kun ei ole miehen juttuihin lähtenyt mukaan. Se miehen hyväksi sanottakoon että vakituista parisuhdetta hän on aina hakenut, ei mitään yhden illan juttuja. Mutta ei se tee asiaa oikeaksi. Tunnen itseni idiootiksi kun minä sitten neljäntenä aloin hänen kanssaan seurustella.

        Periaatteessa miehessä ei ole muuta vikaa, ja rakastan häntä kyllä. Nyt vaan tuntuu kuin kyseessä olisi täysin eri mies. En voi kestää tällaista, en pysty. Sydämeen sattuu. Kaverit sanovat että tunnumme sopivan hyvin yhteen, mutta se ei nyt riitä korvaamaan sitä mitä olen saanut selville. Häpeän itseäni niin paljon, neljäs vaihtoehto. Neljäs. En tiedä miten jatkaa.


      • wjhfliwhfhwhjwffhwöp
        Essi kirjoitti:

        Niin, kuten sanoin niin jotain huhuja olen kuullut, mutta kai tässä on sitten yritetty suojella mua? Kukaan ystävistäni kun ei ole miehen juttuihin lähtenyt mukaan. Se miehen hyväksi sanottakoon että vakituista parisuhdetta hän on aina hakenut, ei mitään yhden illan juttuja. Mutta ei se tee asiaa oikeaksi. Tunnen itseni idiootiksi kun minä sitten neljäntenä aloin hänen kanssaan seurustella.

        Periaatteessa miehessä ei ole muuta vikaa, ja rakastan häntä kyllä. Nyt vaan tuntuu kuin kyseessä olisi täysin eri mies. En voi kestää tällaista, en pysty. Sydämeen sattuu. Kaverit sanovat että tunnumme sopivan hyvin yhteen, mutta se ei nyt riitä korvaamaan sitä mitä olen saanut selville. Häpeän itseäni niin paljon, neljäs vaihtoehto. Neljäs. En tiedä miten jatkaa.

        noh noh eihän tässä mitään ihmeellistä, unohda koko asia ja lopeta ystäviisi yhteydenpito jos siltä tuntuu. mistäs sen tietää vaikka olisit ollu miehen makuun niin kuuma kissa ettei sinua ensimmäisenä uskaltaisi lähestyä, kuka näistä ottaa selvää.. unohdat vain koko asian jos mies on ihanteellinen


      • 17+10
        Essi kirjoitti:

        Niin, kuten sanoin niin jotain huhuja olen kuullut, mutta kai tässä on sitten yritetty suojella mua? Kukaan ystävistäni kun ei ole miehen juttuihin lähtenyt mukaan. Se miehen hyväksi sanottakoon että vakituista parisuhdetta hän on aina hakenut, ei mitään yhden illan juttuja. Mutta ei se tee asiaa oikeaksi. Tunnen itseni idiootiksi kun minä sitten neljäntenä aloin hänen kanssaan seurustella.

        Periaatteessa miehessä ei ole muuta vikaa, ja rakastan häntä kyllä. Nyt vaan tuntuu kuin kyseessä olisi täysin eri mies. En voi kestää tällaista, en pysty. Sydämeen sattuu. Kaverit sanovat että tunnumme sopivan hyvin yhteen, mutta se ei nyt riitä korvaamaan sitä mitä olen saanut selville. Häpeän itseäni niin paljon, neljäs vaihtoehto. Neljäs. En tiedä miten jatkaa.

        Et sä varmaan ole neljä vaihtoehto, vaan todennäköisesti ne muut kaverisi vain sattuivat pyörimään enemmän tämän miehen kanssa, jolloin suurempi todennäköisyys, että kiinnostuu heistä.

        Ei se, että ihastuu johonkin tarkoita sitä, että hän välttämättä olisi jotenkin "parempi", kuin se toinen vieressä istuva. Usein paljon sattumaa keneen sitä sattuu ihastumaan. Pitää olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

        Muutenkin vuosien myötä ihmiset muuttuu ja saattaa alkaa arvostamaan erilaisia asioia, joten ehkä olet tullut kiinnostavaksi parisuhdemielessä joko miehen tai itsesi muuttumisen takia vasta nyt myöhemmin. Itse ihastuin erääseen mukavaan naiseen usean vuoden kaverisuhteen jälkeen itsellenikin täysin yllättäen ja näin jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt ihastua ja iskeä jo vuosia sitten, mutta jostain syystä kiinnosti silloin vain kaverina :)


        Muutenkin mitä väliä entisillä suhteilla on, jos mies ei kuitenkaan ole käyttäytynyt kuin sika näiden ystäviesi kanssa? Eikö kannattaisi unohtaa menneet ja nauttia nykyhetkestä, jos homma tuntuu muuten toimivan?


      • seeehr guuuut
        17+10 kirjoitti:

        Et sä varmaan ole neljä vaihtoehto, vaan todennäköisesti ne muut kaverisi vain sattuivat pyörimään enemmän tämän miehen kanssa, jolloin suurempi todennäköisyys, että kiinnostuu heistä.

        Ei se, että ihastuu johonkin tarkoita sitä, että hän välttämättä olisi jotenkin "parempi", kuin se toinen vieressä istuva. Usein paljon sattumaa keneen sitä sattuu ihastumaan. Pitää olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

        Muutenkin vuosien myötä ihmiset muuttuu ja saattaa alkaa arvostamaan erilaisia asioia, joten ehkä olet tullut kiinnostavaksi parisuhdemielessä joko miehen tai itsesi muuttumisen takia vasta nyt myöhemmin. Itse ihastuin erääseen mukavaan naiseen usean vuoden kaverisuhteen jälkeen itsellenikin täysin yllättäen ja näin jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt ihastua ja iskeä jo vuosia sitten, mutta jostain syystä kiinnosti silloin vain kaverina :)


        Muutenkin mitä väliä entisillä suhteilla on, jos mies ei kuitenkaan ole käyttäytynyt kuin sika näiden ystäviesi kanssa? Eikö kannattaisi unohtaa menneet ja nauttia nykyhetkestä, jos homma tuntuu muuten toimivan?

        Tämä on varmaan se paras tapa ajatella, miten juttu on voinut mennä.

        Mies taisi itse kyllä sanoa sen vähän eri tavalla.


      • Essi
        seeehr guuuut kirjoitti:

        Tämä on varmaan se paras tapa ajatella, miten juttu on voinut mennä.

        Mies taisi itse kyllä sanoa sen vähän eri tavalla.

        Noin haluaisinkin pystyä ajattelemaan asioiden kulusta, että kaikki on ollut vain sattumaa eikä sitä että minä todella olin vasta neljänneksi paras. Epäilys jäytää silti sietämättömästi, ja mieleen on hiipinyt hirveä alemmuuden tunne ystäviäni kohtaan. Ennen en ole niin ajatellut, mutta nyt tuntuu että he ovat kaikki minua mukavampia, fiksumpia, laihempia ja kauniimpia. Ei tunnu hyvältä :( Itsevarmempaa ihmistä tällainen tilanne ei ehkä haittaisi niin kovasti, mutta mä en valitettavasti kuulu niihin ihmisiin.


    • Älä kuuntele muiden huhupuheita. Teidän suhde on vaan teidän kahden välinen juttu. Menneet ovat muutenkin menneitä ja jokaisella meistä on oma menneisyytemme. Keskity tähän hetkeen. Mitä sitä menneitä murehtimaan, jos kaikki muu tällä hetkellä toimii.

      Jos tuo on suhteenne "isoin kriisi" niin voit olla tyytyväinen.
      Ota päivä kerrallaan ja kato miltä susta tuntuu, että pääsetkö yli tuosta vai et.

      • Essi

        Isoin kriisi tämä tosiaan on, ainakin tähän mennessä. En vaan tiedä pääseekö siitä nöyryytyksen tunteesta eroon. En voi enkä halua hylätä ystäviäni, mutta en myöskään pysty kuvittelemaan että viettäisin aikaa heidän kanssaan niin että mies olisi mukana. Olen epävarma luonteeltani, ja enhän voi tietää, vertaako mies mielessään yhä minua entisiin ihastuksiinsa, tai miettivätkö ystäväni kenties, että onpas säälittävää miten tuo hyväksyy neljännen vaihtoehton aseman. Eli puun ja kuoren välissä tässä ollaan. En tiedä voiko suhdetta rakentaa tällaisille lähtökohdille.


    • Essi

      Viikonloppuna pitäisi noita ystäviä nähdä porukalla. Pahalta tuntuu, ja ehdin jo pyytää mieheltä ettei tulisi tällä kertaa mukaan. Mahtaakohan olla lopun alkua :(

      aloittaja

    • kolmetoista123

      Minulla oli kerran hieman samantyyppinen tilanne, kun ystäväni humalassa möläytti että silloinen poikaystäväni olikin aluksi kiinnostunut hänestä. Kyseessä oli paras ystäväni ja se tuntui todellakin hyvin nöyryyttävältä. Todella ikävä temppu ystäviltäsi pimittää tuollaista asiaa!

      Se, mitä ystäväni sanoi ei kuitenkaan pitänyt paikkansa, mutta minullakin oli huono itsetunto ja se painoi toisinaan mieltä ja päätyi pariin riitaankiin. Seurustelimme pari vuotta, eikä asia kuitenkaan vaikuttanut suhteeseen sen enempää.

      Mistä sinä tiedät, olisiko kukaan ystävistäsi kuitenkaan kelvannut PARISUHTEESEEN miehesi kanssa? SINUT hän valitsi kumppanikseen. Sinä kuljet hänen rinnallaan. Ei se, että on ollut jotain juttua/on yrittänyt jotain henkilöä tarkoita, että juttu olisi koskaan voinutkaan johtaa mihinkään. Jos sinulla on hieman huono itsetunto, niin näet tämän asian varmasti kovin suurena ja nöyryyttävänä.

      Mieti sitä päinvastoin niin, että sinä olet niistä neljästä se erityinen... Eihän hän välttämättä ole ollut mitenkään erityisen ihastunut kehenkään. Kunhan on kokeillut kepillä jäätä. On ikävää, että ne kolme ihmistä sinua ennen ovat olleet juuri ystäviäsi... Mutta yhtä hyvin he olisivat voineet olla tuntemattomia. Ihastuksia ennen sinua on ollut kuitenkin. Se ei tee sinusta vähemmän erityistä. Ei ihmisestä ilman kunnon tutustumista löydä sitä ainutlaatuisuutta. Nyt hän on löytänyt sinusta sen! Älä anna sen vaivata liikaa suhdetta.Ehkä sinua vain vaivaa se tarpeeton häpeän tunne ja että olisit huonompi.

      Et ole. Usko minua! Kuulostat fiksulta, herkältä ja ajattelevaiselta.

      • 13+11

        Oletko varma ettei ystäväsi kertoma pitänyt paikkansa?


      • Essi

        Kiitos viestistäsi, tuli parempi mieli! On lohduttavaa että joku ymmärtää miten syvästi nöyryyttävältä tällaisen asian kuuleminen tuntuu, varsinkin muutenkin vähän epävarmasta ihmisestä. Ajattelisin kyllä mielelläni että minä olen niistä kaikista juuri se erityinen :D Ehkä ajan kanssa opinkin uskomaan siihen, varsinkin kun tiedän aivan varmasti että mies rakastaa minua. Kiitos vielä!

        aloittaja


    • rhododendron

      Se että on "yrittänyt" kavereita ei tarkoita vielä että siinä olis ollut mitään kovin vakavaa taustalla. Ehkä sinä olet se oikeanlainen nainen, eikä hän pystynyt näkemään sitä vielä noihin aikoihin kuin yritti kavereita. Kannattaa miettiä positiiviset vaihtoehdot.

    • kokemuksenrintaääni

      Toi on oikeesti tosi perseestä, oma itsetuntoni ei ainakaan kestäis ja kyllä se taitaa olla lopun alkua, jos sulla on huono itsetunto et todennäköisesti pysty unohtamaan koskaan asiaa ja se alkaa kummittelemaan ihan kaikessa, sänky puuhatkaan ei sitten enää onnistu.

      Suosittelen eroamista, vaikka se typerältä syyltä tuntuiskin...
      ELLET oikeasti pysty lakaisemaan asiaa maton alle

      tai mene käsittelemään asia ulkopuolisen ihmisen kanssa, esim psykologin.. jotta saisit asian kuopattua

      tai hurmaa miehesi ystävä sänkyyn ja kosta hälle xD

    • järki käteen

      Siis mies on joskus ollut kiinnostunut jostakin muusta kuin sinusta? Voi kauhea! Oikeasti, mitä merkitystä sillä on, ovatko he sinun kavereitasi vai eivät? Miten voit olettaa, että miehesi olisi kiinnostunut juuri sinusta enemmän kuin kenestäkään muusta aiemmin?

      • Essi

        Totta kai mies on ollut kiinnostunut muista ennen minua, ja on seurustellutkin ennen.

        Sillä kyllä on mulle väliä että onko ne entiset ihastukset mulle tuntemattomia vai mun parhaita ystäviä. Jos mä, mun ystävät ja mies omine ystävineen ollaan kaikki pyöritty yhdessä, niin kai sitä nyt miettii että oonko mä tarpeeksi erityinen jos mies kerran kävi useamman saman ystäväpiirin ihmisen läpi ennen mua, ja siirtyi muhun vasta kun oli saanut niiltä muilta pakit. Ei se kovin hohdokasta ainakaan ole.


    • Vanha mutta kokenut

      Hyvä Essi!

      Juttele ihmeessä miehesi kanssa jos todella tarvitset vastaukset kaikkiin (hiukan kummallisiin) mietteisiisi. Toisaalta, oletko itse kirjoittamaton lehti ja haluasitko kerota juurta jaksaen kaikista elämäsi vaiheista ja ehkä pettymyksistä?

      Hohdokkuus niinkuin kauneus on katsojan silmässä ja mielessä.
      Ellet todellakaan voi hyväksyä miehen menneisyyttä kerro ainakin hänelle miksi jätät. Osaahan ainakin hakeutua pois ystäväpiireistänne ja toivottavasti löytää ihmisen joka arvostaa häntä sellaisena kuin on.

      Kaikkea hyvää!

      • Essi

        Kiitos hyvästä vastauksesta! Mulla on vähän ristiriitainen olo juuri tuon asian suhteen, että paljonko mieheltä voi tietoja vaatia, jos menneisyyteen tosiaan kuuluu pettymyksiä ja sydänsurujakin. Mieliala vaihtelee nyt päivittäin, välillä oon miehelle vihainen ja olo on katkera, välillä taas säälin häntä, ja pidän itseäni pahana kun tongin tällä lailla hänen menneisyyttä.


    • jämäkö

      Sama tilanne vaikkakin ei oo omia ystäviä...kyllä siinä oma arvokkuus katoaa, sanoo mies mitä tahansa...tulee vain mieleen et voiko mies seurustella/olla naimisissa ilman tunteita??hankkiiko mies naiselle ns.taivaan ilman tunteita??eihän se mua ja sua huonommaksi tee, että miehellä on ollut naisia ennenkin, mutta ei siinä itseään mitenkään ainutlaatuiseksi tunne jos mies voi tosta noin vaan olla kenen kans vaan..itse en ole alkanut seurusteleen tai edes tapaileen ketään jos ei yhtään oo tuntunu miltään...sydäntä raastavaa...

      • 14+14

        Öö siis mitä? Sulle kelpais ainoastaan täysin parisuhdekokematon yksilö?

        Ei muutakun sinkut palstalta iskemään joku jämämies! :D


      • ???????????????????

        No eikö nyt sentään valtaosa tapaile ilman että tuntuu miltään, niin miehet kuin naisetkin, koska ihan tietoisesti haluavat löytää kumppanin. Vai miten muuten on selitettävissä miljoonat deittisivustojen käyttäjät ynnä muu seuranhaku ja ylipäänsä treffailu? Joskushan se jonkinlainen ensimmäinen askelkin on otettava jos aikoo ollenkaan ihmiseen millään tavalla tutustua? Siinä tutustumisvaiheessa joillain on treffejä eri ihmisten kanssa harva se päivä, ei mitenkään voi olla niin että näillä kaikilla ihmisillä olisi niin epävakaa tunne-elämä että oikein kovasti tuntisivat siinä vaiheessa kaikkia ehdokkaita kohtaan yhtään mitään suurempaa. Jos joku täysin outo ihminen herättää tuntemuksia niin ne suuret tunteet liittyvät vain pintaan, ei ole ehkä ihan vielä taivaissa sovitun liiton ainekset kasassa siinä vaiheessa niistä tuntemuksista huolimatta. Jos taas tutustut mieheen ensin ystävänä ja ihastut, niin silloin siinä vasta riski onkin että miehellä on ollut jonkun muunkin samassa piirissä pyörivän kanssa jotain säätöä joskus. Viimeistään hänen omassa elämänpiirissään voi sellainen ihminen olla ja itse tutustut häneen sitten vasta kun tuo miehen elämä tulee muutenkin tutuksi. Mitenkäs sitten suu pannaan, onko se hirvittävä kusetus jos joskus selviää vaikka asianosaiset olisivat koko asian jo unohtaneet? Nyt kyllä teette kärpäsistä härkäsiä ihan suoraan sanottuna. Ihan hieman menee elämä hankalaksi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe