Olisin kiinnostunut lestadiolaisnaisten mielipiteestä jotka ovat synnyttäneet esim yli15 lasta tai enemmän. Tässä vaiheessa tai jo aika paljon aikaisemmin synnytykset alkaa olla aikamoinen riski synnyttäjän terveydelle.Onko todella siis tilanne sellainen että miehen lihan himo menee tässä uskonnossa selvästi naisen terveyshaittojen ohitse.Jos ei asia ole näin niin onko ainut ihmisarvon säilyttävä tekijä syntyä lapsettomaksi tai mennä naimisiin vaihdevuosien jälkeen.Tästä vielä lisäkysymys sen verran että saako laestadiolaisnainen itse valita aviokumppaninsa vai tekeekö senkin joku muu vaimon eduksi.
Lestadiolaisvaimot.
2
148
Vastaukset
- teu.
kari . oletko oikealla palstalla meillä ei ole kellään enää 12
lasta ta jos on se ehkä ei kuulu Es/Lestoihin , ajattelin
sulle selittää ennenkuin tee taas lisä kysymyksiä . - jklkj
Jokainen itse valitsee sen kumppanin, ei pakko avioliittoja ole, tai ainakaan minun tiedossa yhtään. Ja itse ainakin uskon, että Jumala on tämän minun miehen minulle tarkoittanut ja johdattanut.
Itse en osaa oikein vastata tuohon synnytyskysymykseen, koska minä odotan ensimmäistä lasta. Ja pitää kyllä tapahtua erittäin suuri ihme, että saisin 10 lasta tai enemmän. Ja tuskin kymmentäkään lasta kerkiän saada. Mutta jokainen omassa päässä miettii, että käyttääkö missään elämän vaiheessa ehkäisyä. Jotkut kuolisi mielummin raskauden tuomiin riskeihin, kun käyttäisi ehkäisyä. Jotkut taas ajattelee omaa hyvinvointia ja terveyttä ja käyttää sen takia ehkäisyä, kun ei jaksa tai on jokin sairaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701