Yksi useimmiten kuulluista kristittyjen pölvästien typerimmistä väittämistä on se, että eihän Jumala ketään kiduta, vaan ihmiset ihan itse vapaaehtoisesti ja tieten tahtoen valitsevat sen ikuisen kiduttamisen.
Miljardit ja taas miljardit maailman ihmiset siis haluavat ehdottomasti, että heitä kuolemansa jälkeen kidutetaan ikuisesti ja he ovat tieten tahtoen juuri tämän vaihtoehdon valinneet? Onko mitään typerämpää koskaan edes kuultu??
Käsi ylös hei kaikki te, jotka haluatte että teitä kidutetaan ikuisesti?
No mitä, missä kaikki kädet? Kai nyt edes yksi, edes joku masokisti?
Eikö ikuinen kiduttaminen tosiaankaan kiehdo ketään?? No miksi ne sitten väittävät, että me haluaisimme sitä?
Esimerkkitapaus:
Buddhalainen munkki. Mennyt luostariin 7-vuotiaana. Omistanut koko elämänsä mietiskelylle ja rauhalle. Lakaisee kävelemänsä polun edessään, ettei vain edes vahingossa tappaisi ainoatkaan elävää olentoa, kuten ei olekaan tappanut koko elämänsä aikana. Sataprosenttisen puhdas kasvissyöjä, ei ole eläissään syönyt mitään lihaa. Ei välitä mistään tavaroista tai materialistisesta, vaan on omistanut elämänsä henkisille arvoille ja omistaa vain vaatteet päällään. Ei ole koskaan eläissään harrastanut seksiä ja kuolee täysin koskemattomana neitsyenä.
On joskus eläissään kuullut huhuja jostain outojen länsimaalaisten harrastamasta kristinuskosta, joka ei merkitse mitään. Koko perhe, suku, kylä ja heimo, joka elää eristäytyneessä ja vaikeakulkuisessa vuoristokylässä kaukana kaikesta, on aina ollut buddhalaisia niin kauan kuin perimätiedot kertovat, tuhansia vuosia. Kukaan suvusta ei ole koskaan kääntynyt kristityksi, eikä itsellekään tulisi edes mieleen.
Kristittyjen näkökulma: täydellisen paha ja täysin moraaliton ihminen, joka itse omaa pahuuttaan valitsi täysin vapaasti omasta tahdostaan sen, että joutuu ikuisesti kidutettavaksi. Minkä aivan ehdottomasti ansaitseekin kammottavasta ja jumalattomasta pahuudestaan ja jatkuvassa synnissä rypemisestään.
Valitsen ikuisen kiduttamisen omasta tahdostani
30
197
Vastaukset
- SamiA
”No miksi ne sitten väittävät, että me haluaisimme sitä?”
Ei noin väitetä, vaan että haluat, että sinulle annetaan sen mukaan kuin et ansaitse. Haluat Jumalan armoa, mutta samalla vaadit, että sinua kohdellaan sen mukaan kuin ansaitset. Oikeudenmukaista olisi, että sinua kohdellaan sen mukaan kuin ansaitsen, joten ainoa vaihtoehto kohdallasi on, että sinua kohdellaan epäoikeudenmukaisesti.
Vietä hetki Helvetissä Bill Wisen kanssa.
http://video.google.com/videoplay?docid=-6590516484582845025- Paha paha paha
Olisiko mahdollista kirjoittaa mitään mikä olisi vielä kauemmin ohi koko kirjoituksen pointin? No tuskin.
Mitäs jos pölvästi edes lukisit viestin, johon vastaat? Ettei menisi niin täydellisen sataprosenttisesti ja kokonaan ohi maalin. - Kaukaa ohi
Kerropas nyt SamiA mieliipiteesi tuosta buddhalaisesta munkista sekä siitä, millä perusteella tämä ilmeisen moraaliton syntinen ansaitsee sen ikuisen kiduttamisen, jonka on siis todellakin itse tietoisesti ja täysin vapaaehtoisesti valinnut??
Miksi et maininnut siitä, olennaisesta asiasta, tuossa äsken mitään?
Oliko liian vaikeaa keksiä perusteluja sille, miksi koko elämänsä mietiskelylle ja rauhalle omistanut kasvissyöjä ja neitsyt, joka ei piittaa mistään materiasta, onkin valinnut ihan itse ikuisen kiduttamisen syntisen elämänsä vuoksi??? - zyrt
SamiA
"Ei noin väitetä, vaan että haluat, että sinulle annetaan sen mukaan kuin et ansaitse. Haluat Jumalan armoa, mutta samalla vaadit, että sinua kohdellaan sen mukaan kuin ansaitset."
- Ei kukaan ateisti kuvittele saavansa "jumalalta" mitään armoa.
"Oikeudenmukaista olisi, että sinua kohdellaan sen mukaan kuin ansaitsen, joten ainoa vaihtoehto kohdallasi on, että sinua kohdellaan epäoikeudenmukaisesti."
- Tässä vaiheessa vuorokautta sinun aivopierusi alkavat olla niin paksuja, että silmiä kirvelee. - SamiA
Kaukaa ohi kirjoitti:
Kerropas nyt SamiA mieliipiteesi tuosta buddhalaisesta munkista sekä siitä, millä perusteella tämä ilmeisen moraaliton syntinen ansaitsee sen ikuisen kiduttamisen, jonka on siis todellakin itse tietoisesti ja täysin vapaaehtoisesti valinnut??
Miksi et maininnut siitä, olennaisesta asiasta, tuossa äsken mitään?
Oliko liian vaikeaa keksiä perusteluja sille, miksi koko elämänsä mietiskelylle ja rauhalle omistanut kasvissyöjä ja neitsyt, joka ei piittaa mistään materiasta, onkin valinnut ihan itse ikuisen kiduttamisen syntisen elämänsä vuoksi???”Oliko liian vaikeaa keksiä perusteluja sille, miksi koko elämänsä mietiskelylle ja rauhalle omistanut kasvissyöjä ja neitsyt, joka ei piittaa mistään materiasta, onkin valinnut ihan itse ikuisen kiduttamisen syntisen elämänsä vuoksi???”
Ei olenkaan ole vaikeaa.
Hän ilmeisesti haluaa, että tätä kohdellaan sen mukaan kuin hän ansaitsee; niinhän monet muutkin haluavat. Ymmärrän kyllä logiikan. - SamiA
zyrt kirjoitti:
SamiA
"Ei noin väitetä, vaan että haluat, että sinulle annetaan sen mukaan kuin et ansaitse. Haluat Jumalan armoa, mutta samalla vaadit, että sinua kohdellaan sen mukaan kuin ansaitset."
- Ei kukaan ateisti kuvittele saavansa "jumalalta" mitään armoa.
"Oikeudenmukaista olisi, että sinua kohdellaan sen mukaan kuin ansaitsen, joten ainoa vaihtoehto kohdallasi on, että sinua kohdellaan epäoikeudenmukaisesti."
- Tässä vaiheessa vuorokautta sinun aivopierusi alkavat olla niin paksuja, että silmiä kirvelee.”Ei kukaan ateisti kuvittele saavansa "jumalalta" mitään armoa.”
Eikä kukaan usko ateistien epäoikeudenmukaisuuteen. - zyrt
SamiA kirjoitti:
”Ei kukaan ateisti kuvittele saavansa "jumalalta" mitään armoa.”
Eikä kukaan usko ateistien epäoikeudenmukaisuuteen.Mitä sinä yrität tuolla sanoa? Sori, mutta koska en käytä mitään mömmöjä, niin ehkä meidän ajatuksemme eivät oikein synkkaa. En todellakaan tajua sinun sekopäisiä juttujasi.
- Helinä Turku
SamiA kirjoitti:
”Oliko liian vaikeaa keksiä perusteluja sille, miksi koko elämänsä mietiskelylle ja rauhalle omistanut kasvissyöjä ja neitsyt, joka ei piittaa mistään materiasta, onkin valinnut ihan itse ikuisen kiduttamisen syntisen elämänsä vuoksi???”
Ei olenkaan ole vaikeaa.
Hän ilmeisesti haluaa, että tätä kohdellaan sen mukaan kuin hän ansaitsee; niinhän monet muutkin haluavat. Ymmärrän kyllä logiikan.Sitä varten meillä on olemassa lähtystyö.
Oman taivaspaikan ansaitsee levittämällä raamattua buddhalaiseen maailmaan ja tuhoamalla paikallinen kulttuuri.
Ei ole muuta keinoa välttää helvetti.
Me kaikki saamme hyvää.
Pelastamalla vääräuskoiset saamme myös itsekin rauhan sydämessämme, sillä Jeesus vaatii meiltäkin uhrauksia.
Tämä on rakkauden sanoma.
Viemme kristinuskoa maailmalle ja ansaitsemme taivaspaikkamme sitä varmemmin, mitä tehokkaampia olemme.
Kaikki voittaa.
Antautumalla Jeesukselle, se kaikki on mahdollista.
Ateistit.
Nyt tiedätte!
Jos ette ota kuuleviin korviinne sanomaa Jeesuksesta, lupaan ikuisen kadotuksen teille.
Jeesus on tie ja elämä.
Aina huulilla rukouksissamme ja kaikissa teoissamme.
Huudan Jeesusta myös mieheni kanssa orgasmin kourissa.
Olen todellinen Jeesukselle täysin omistautunut hellä ja hiljainen nainen.
Matti ymmärtää hyvin.
Hän ei ole koskaan ollut kateellinen edes rakastelun aikana.
En unohda Jeesusta koskaan.
Hän kuiskaa minulle Jeesuksen nimeä yhä uudestaan kun me rakastelemme.
Me olemme Jeesuksen omia.
Meille on annettu morsiuspuvut astuessamme herran eteen viimeisellä tuomiolla.
Olemme nähneet unia tulevasta.
Kaikki ajatuksemme on herrassa.
Olkaa siunattuja, ottakaa ristin tie myös itsellenne.
- zyrt
Oliko se Matt Dillahuntyn vai kenen videossa, kun joku sanoi, että ateistit tuomitsevat itse itsensä helvettiin. En löytänyt kyseistä pätkää, mutta jokunen aika sitten sellaisen näin.
- zyrt
atac kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=OsYNWCE9uAY
Ole hyvä- Pah.
BE EVIL!Just tuota tarkoitin. Kiitos! Aikamoista...
- zyrt
Tässä kuitenkin toinen video samasta aiheesta.
http://www.youtube.com/watch?v=bjamLaTuQWQ&feature=results_video&playnext=1&list=PLAE2EA19979494869 - Kalapagos (ei kirj.)
Tämä saattaa olla hakemasi video.
Osa 1.http://www.youtube.com/watch?v=Puyykf3FwmU
Osa 2. http://www.youtube.com/watch?v=0vYKZe_Svno&feature=relmfu
Itselleni tuli ensimmäisenä mieleen mafiapomo vertaus. Mafiapomo analogia on loistava ja varmaankin melko vanha, koska se sopii kuin nyrkki silmään. Tuossa idea hatusta vedettynä, jossain lienee analogia paremmin esitettynä.
1. Teet, kuten mafiapomo (Jumala) toivoo sinun tekevän tai kärsit seuraukset.
2. Sinun ei ole pakko tehdä niin kuin mafiapomo (Jumala) toivoo, mutta sinun todennäköisesti kannattaa tehdä, jotta et vihastuta mafiapomoa (Jumalaa).
3. Mafiapomo (Jumala) haluaa parastasi, vaikka et ehkä aina itse sitä ymmärräkään.
4. Jos et siis tee niinkuin mafiapomo (Jumala) toivoo, etkä tee kannaltasi parasta ratkaisua päädyt kilon paloina lähimpään lampeen (helvettiin ikuisiksi ajoiksi).
5. Koska mafiapomo rakastaa sinun hän antaa sinulle kuitenkin mahdollisuuden valita. Kenenkään ei ole pakko rakastaa mafiapomoa (Jumalaa). Mafiapomo (Jumala) antaa sinulle mahdollisuuden valita, mutta ei ole hänen vikansa jos et hyväksy hänen armoaan ja päätät valita lammen pohjan (helvetin).
Mafiapomo on tässä tapauksessa aika paljon pienempi rikollinen, koska hänen langettamansa rangaistus on rajallinen, kun taas Jumalan on ikuinen ja rajaton.- zyrt
Ei se ollut tuo video, mutta hyvä tuokin. Siinä oli joku inttäjä, joka sanoi, että itse te valitsette helvetin. Noita on tullut sen verran paljon katsottua, etten enää muista millä otsikolla se oli.
Mafiavertaus on hyvä, paitsi että kilon paloina lammessa ei kidu.
- 1213
"Yksi useimmiten kuulluista kristittyjen pölvästien typerimmistä väittämistä on se, että eihän Jumala ketään kiduta, vaan ihmiset ihan itse vapaaehtoisesti ja tieten tahtoen valitsevat sen ikuisen kiduttamisen."
Henkilökohtaisesti en usko ikuiseen kidutukseen, vaan ikuiseen kuolemaan, ikuisesti palavassa tulijärvessä ja vanhurskaiden ikuiseen elämään Jumalan luona.
Mutta jos nyt ajatellaan tuon ikuisen kärsimyksen mukaan. Vaihtoehdot ovat, jumalattomuus ja ikuinen kärsimys, tai jumalallisuus ja ikuinen elämä. Jos valitset mieluummin jumalattomuuden, valitset mieluummin myös ikuisen kärsimyksen. Jos oikeasti pitäisit ikuista kärsimystä negatiivisena, valitsisit jumalallisuuden.
Koska et usko Jumalaan, "olet valinnut ikuisen kärsimyksen". Koska et kuitenkaan usko Jumalaan, miksi uskoisit ikuiseen kärsimykseen?- 587
''Jos valitset mieluummin jumalattomuuden, valitset mieluummin myös ikuisen kärsimyksen. Jos oikeasti pitäisit ikuista kärsimystä negatiivisena, valitsisit jumalallisuuden.''
Mafiapomovertaus. 1213
30.4.2012 19:29
>>>Henkilökohtaisesti en usko ikuiseen kidutukseen, vaan ikuiseen kuolemaan,...ja vanhurskaiden ikuiseen elämään Jumalan luona.- No juu mutta ei
Millä perusteella avauksessa mainittu buddhalainen munkki oli tieten tahtoen valinnut itselleen ikuisen kärsimyksen? Ja siis nimenomaan valinnut ikuisen kärsimyksen tietäen, että nyt valitsee ikuisen kärsimyksen? Voisitko perustella?
- zyrt
Juttu on oikeastaan aika yksinkertainen. Kysehän on uskovaisten sadistisesta fantasiasta. Mutta koska he eivät voi myöntää olevansa sadisteja, niin he keksivät jumalan, joka antaa mahdollisuuden uskoa tai joutua helvettiin. Ja sitten uskikset sanovat, että oma mokasi jos et usko. Ihan oma vikasi jos joudut helvettiin.
Ei tuosta hulluudesta muuten haittaa olisi, mutta kun nuo sadistit selittävät tuota jopa lapsille.- O'ou
Saattaa olla sadistista fantasiaakin.
Toisaalta uskova joutuu luopumaan oman elämänsä hallinnasta ja antamaan sen kuvitellulle Jeesukselle. Hän joutuu luopumaan moraalivaistostaan ja vaihtamaan sen dogmaattiseen oppiin. Hän joutuu elämään hassujen sääntöjen mukaan. (esim. korvakorukielto, televisiokielto, tms.) Hän joutuu luopumaan ajattelun vapaudestaan. (synnilliset ajatukset) Hän joutuu uskottelemaan itselleen totena asioita, jotka tiedetään yleisesti epätosiksi. (mm. vedenpaisumus) Hän joutuu ehkä hyväksymään sen, että häntä pidetään kummallisena.
Eli uskova tekee uskonsa vuoksi elämässään uhrauksia. Niinpä hän tahtoo uskoa myös saavansa niille vastinetta. Tämä vastine kuvitellun taivaan lisäksi on sitten pelastus kauhealta kohtalolta, johon näitä uhrauksia tekemättömien ajatellaan joutuvan. Ehkä taivaskuvitelma sellaisena kuin se Raamatussa kerrotaan, ei ole riittävä vastine. Pelkkä nahistunut porkkana ei riitä, vaan pitää olla tosi vankka keppi. - zyrt
O'ou kirjoitti:
Saattaa olla sadistista fantasiaakin.
Toisaalta uskova joutuu luopumaan oman elämänsä hallinnasta ja antamaan sen kuvitellulle Jeesukselle. Hän joutuu luopumaan moraalivaistostaan ja vaihtamaan sen dogmaattiseen oppiin. Hän joutuu elämään hassujen sääntöjen mukaan. (esim. korvakorukielto, televisiokielto, tms.) Hän joutuu luopumaan ajattelun vapaudestaan. (synnilliset ajatukset) Hän joutuu uskottelemaan itselleen totena asioita, jotka tiedetään yleisesti epätosiksi. (mm. vedenpaisumus) Hän joutuu ehkä hyväksymään sen, että häntä pidetään kummallisena.
Eli uskova tekee uskonsa vuoksi elämässään uhrauksia. Niinpä hän tahtoo uskoa myös saavansa niille vastinetta. Tämä vastine kuvitellun taivaan lisäksi on sitten pelastus kauhealta kohtalolta, johon näitä uhrauksia tekemättömien ajatellaan joutuvan. Ehkä taivaskuvitelma sellaisena kuin se Raamatussa kerrotaan, ei ole riittävä vastine. Pelkkä nahistunut porkkana ei riitä, vaan pitää olla tosi vankka keppi.Missä se vapaa tahto?
Uskovaiset ovat valinneet oman uskomuksensa. Myönnettäköön, että lapsesta asti aivopestyjen valinnanvapaus on olematon, mutta aikuisena hurahtaneille se on selvä valinta. Joten mistä he luopuvat?
En minä osaa ajatella että he luopuvat mistään. Saavathan he uskostaan helvetin ison egon, jonka valossa on hyvä patsastella toreilla ja turuilla ja julistaa "totuutta" jonka herra jumala heille lahjana antoi. Ja siinä sivussa sitten syljeskellä syntisiä ateisteja ja saarnata meille ikuista barbequeta.
Minusta tuntuu (en tiedä tutkimuksista) että nämä tyypit ovat valmiiksi vittumaisia luonteeltaan ja uskonnosta he löytävät hyvän kanavan luonteensa toteuttamiseen. Jopa lait suojaavat tuota toimintaa. - O'ou
zyrt kirjoitti:
Missä se vapaa tahto?
Uskovaiset ovat valinneet oman uskomuksensa. Myönnettäköön, että lapsesta asti aivopestyjen valinnanvapaus on olematon, mutta aikuisena hurahtaneille se on selvä valinta. Joten mistä he luopuvat?
En minä osaa ajatella että he luopuvat mistään. Saavathan he uskostaan helvetin ison egon, jonka valossa on hyvä patsastella toreilla ja turuilla ja julistaa "totuutta" jonka herra jumala heille lahjana antoi. Ja siinä sivussa sitten syljeskellä syntisiä ateisteja ja saarnata meille ikuista barbequeta.
Minusta tuntuu (en tiedä tutkimuksista) että nämä tyypit ovat valmiiksi vittumaisia luonteeltaan ja uskonnosta he löytävät hyvän kanavan luonteensa toteuttamiseen. Jopa lait suojaavat tuota toimintaa."Uskovaiset ovat valinneet oman uskomuksensa. Myönnettäköön, että lapsesta asti aivopestyjen valinnanvapaus on olematon, mutta aikuisena hurahtaneille se on selvä valinta. Joten mistä he luopuvat?"
Totta kai he ovat valinneet uskonsa, sehän tässä on se pointti. He sitoutuvat elämään sen uskonsa mukaisesti ja olettavat (haluavat saada) sille hyvän vastineen. Siksi ajatellaan kamala kohtalo, jolta ollaan pelastuttu.
"En minä osaa ajatella että he luopuvat mistään."
Eivätkö nuo asiat, joita tuossa luettelin, ole sellaisia joista luopuminen voi tuntua uskovasta uhraukselta. Yksinomaan jo dogmaattiseen oppiin sitoutuminen. Tuota turuilla ja toreilla patsastelua ja julistamista uskova ei koe etuna, vaan velvollisuutena. (lähetyskäsky) Sitäpaitsi se patsastelu kuuluu joidenkin lahkojen tapoihin, ei kaikkien.
"Minusta tuntuu (en tiedä tutkimuksista) että nämä tyypit ovat valmiiksi vittumaisia luonteeltaan..."
Saattaa hyvin monikin olla. Tiedän kyllä ex- uskovana paljon myös päinvastaisia tapauksia, tosin lähinnä niissä "maan hiljaisissa" riviuskovissa.
Niin ja tuo avauksessa kuvattu uskovien hyvin tavallinen väite, että epäuskoinen (ateisti) on itse valinnut kohtalonsa on lähinnä Jumalan hyvyyden puolustelu ja todisteluyritys. Siinä pyritään kääntämään asia niin päin, että hyvä Jumala ei tietenkään ole syyllinen kadotukseen joutumiseen, vaan joutuja itse on muka tehnyt valinnan. - zyrt
O'ou kirjoitti:
"Uskovaiset ovat valinneet oman uskomuksensa. Myönnettäköön, että lapsesta asti aivopestyjen valinnanvapaus on olematon, mutta aikuisena hurahtaneille se on selvä valinta. Joten mistä he luopuvat?"
Totta kai he ovat valinneet uskonsa, sehän tässä on se pointti. He sitoutuvat elämään sen uskonsa mukaisesti ja olettavat (haluavat saada) sille hyvän vastineen. Siksi ajatellaan kamala kohtalo, jolta ollaan pelastuttu.
"En minä osaa ajatella että he luopuvat mistään."
Eivätkö nuo asiat, joita tuossa luettelin, ole sellaisia joista luopuminen voi tuntua uskovasta uhraukselta. Yksinomaan jo dogmaattiseen oppiin sitoutuminen. Tuota turuilla ja toreilla patsastelua ja julistamista uskova ei koe etuna, vaan velvollisuutena. (lähetyskäsky) Sitäpaitsi se patsastelu kuuluu joidenkin lahkojen tapoihin, ei kaikkien.
"Minusta tuntuu (en tiedä tutkimuksista) että nämä tyypit ovat valmiiksi vittumaisia luonteeltaan..."
Saattaa hyvin monikin olla. Tiedän kyllä ex- uskovana paljon myös päinvastaisia tapauksia, tosin lähinnä niissä "maan hiljaisissa" riviuskovissa.
Niin ja tuo avauksessa kuvattu uskovien hyvin tavallinen väite, että epäuskoinen (ateisti) on itse valinnut kohtalonsa on lähinnä Jumalan hyvyyden puolustelu ja todisteluyritys. Siinä pyritään kääntämään asia niin päin, että hyvä Jumala ei tietenkään ole syyllinen kadotukseen joutumiseen, vaan joutuja itse on muka tehnyt valinnan.Uskiksen ja ateistin keskustelu:
A: Loiko jumala helvetin?
U: Loi.
A: Loiko jumala saatanan?
U: Jumala loi helvetin saatanaa ja demoneita varten, ei sinua varten.
A: Jumala kuitenkin lähettää ateistin helvettiin, jos niin haluaa.
U: Ei, sinä valitset itse helvetin.
A: En valitse, en minä halua joutua helvettiin.
U: Kyllä sinä valitset helvetin, jos et usko jumalaan
A: En valitse, se on jumalan valinta, ei minun. Pallo on jumalalla.
U: Ei, ei, ei. Se on sinun oma valintasi...........
- SamiA
Kaikki sen tietävät, että ilman Jeesusta mennään Helvettiin, mutta kaikki eivät usko siihen. Ne jotka eivät siihen usko, pyrkivät viemään mukanaan mahdollisimman monta ihmistä Helvettiin. Ilman Jeesusta putoatte kuin kivi meren pohjaan.
Tuomionne on sitä kauheampi, mitä enemmän onnistutte harhauttamaan ihmisiä Helvettiin.
Jumalattoman elämäntarkoitus on johdattaa ihmisiä Helvettiin. Kristittyjen elämäntarkoitus on päinvastainen: he pyrkivät estämään ihmisiä menemästä Helvettiin.- 10
Kukaan ei ole kuoltuaan menossa yhtään mihinkään. Ei taivaaseen eikä helvettiin. Tämä on totuus. Yritä ymmärtää tämä yksinkertainen asia.
Kun ihminen kuolee, niin hänet haudataan tai poltetaan. Siinä se.
Kaikki kuvitelmat taivaasta, helvetistä, Valhallasta, uudelleensyntymästä ja muusta sellaisesta ovat kauniita satuja, mutta ikävä kyllä ne eivät ole tosia. Tätä joidenkin yksinkertaisten ja henkisesti heikkojen ihmisten on vaikea hyväksyä.
Osa näitä tarinoita edelleen kertovista tietävät tämän valheeksi. Osa ei sitä ymmärrä. Kumpaan ryhmään sinä kuulut? - zyrt
SamiA
Sinulla ei taaskaan polla säteile.
"Kaikki sen tietävät, että ilman Jeesusta mennään Helvettiin, mutta kaikki eivät usko siihen. Ne jotka eivät siihen usko, pyrkivät viemään mukanaan mahdollisimman monta ihmistä Helvettiin."
- Mahdatkohan itse huomata tuossa mitään ristiriitaa? Väität että kaikki tietävät mutta eivät usko helvettiin ja vaikka eivät usko niin silti haluavat viedä ihmisiä paikkaan jota eivät usko olevan olemassa???
- uskovainen.
Helvettiä ei ole olemassa. Jumala on.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462