Kristinusko perustuu syyttömän (Jeesus) uhraamiseen syyllisen puolesta.
Kannattaisitko samaa myös maallisessa oikeudessa? Murhaan syyllistynyt päästettäisiin vapaaksi ja syytön laitettaisiin sähkötuoliin. Tai näpistyksestä kiinni jäänyt välttäisi kuolemantuomion (kristinuskon mukaan helvetin) jos hänen puolestaan uhrattaisiin syytön myrkkypiikillä.
Pelastuksen ihanuus
2
53
Vastaukset
- Satuja ja tarinoita
Kristinusko perustuu siihen, että kaikkivaltias, joka oli itse oma isänsä, uhrasi oman poikansa, eli siis itsensä, itselleen voidakseen muuttaa asian, jonka oli itse säätänyt ja josta kaikkivaltiaana joka tapauksessa aina päättää vain itse, oli sitten uhreja tai ei.
Ja mitä siis oikeastaan uhrattiin ja kenelle? Uhrihan ei kuollut - tietenkään, eihän ikuinen kaikkivaltias edes voi kuolla - ja uhrin antoi kaikkivaltias itse itselleen. Toisin sanoen kaikkivaltias järjesti typerän näytelmän jota ei tarvittu mihinkään, etenkään kun kukaan ei oikeasti uhrannut mitään tai ketään, eikä kukaan oikesti kuollut.
Mihin siis tarvittiin koko tämä irvokas näytelmä ja epäkuollut epäuhri?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462