avioliitto ei sovi kaikille

vanhanaikasita

ei se uskollinen avioliitto sovi kaikille. varsinkaan ihmisille jotka tarvitsevat paljon seksiä/läheisyyttä/hyväksyntää eri kumppaneilta ja näitä ihmisiä on paljon. avioliitto on vaan kirkon keksimä juttu, että ihmiset saadaan pidettyä kurissa. ihminen rakastuu elämässään monta kertaa eikä todellakaan siihen omaan kumppaniin. miksi ei saisi tämän lyhyen elämän aikana kokea monta hyvää suhdetta?

18

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13 + 19

      Avioliitto ei ole tärkeä. Jos ei ole lapsia, ihmiset järjestäkööt elämänsä vapaasti. Mutta jos on perhettä, oman seksin/läheisyyden/hyväksynnän tarpeen pitää väistyä lasten tarpeiden tieltä.

      • mk

        Kyllläpä paskaa puhut ja vaikka meilläkin yksi lapsi niin ei kaikki mene lapsen tarpeiden mukaan vaan pitää ajatella kokonaisuutta ja jos pariskunta on liian kauan harrastamatta seksi niin toine hakee sitä muualta koska miehenä en halua olla viikkoakaan ilman seksiä. Siksi varmaan suomessakin on niin paljon eroja kun laitetaan lapset kaiken edelle ja pitää muistaa että se puoliso oli ennen lapsia.


      • 1 + 17
        mk kirjoitti:

        Kyllläpä paskaa puhut ja vaikka meilläkin yksi lapsi niin ei kaikki mene lapsen tarpeiden mukaan vaan pitää ajatella kokonaisuutta ja jos pariskunta on liian kauan harrastamatta seksi niin toine hakee sitä muualta koska miehenä en halua olla viikkoakaan ilman seksiä. Siksi varmaan suomessakin on niin paljon eroja kun laitetaan lapset kaiken edelle ja pitää muistaa että se puoliso oli ennen lapsia.

        "Siksi varmaan suomessakin on niin paljon eroja kun laitetaan lapset kaiken edelle ja pitää muistaa että se puoliso oli ennen lapsia."

        En ymmärrä alkuunkaan. Eroja on niin paljon, koska ihmiset ottavat avioeron. Se eron ottajahan nimen omaan asettaa omat tarpeensa lasten edelle.

        Miehenä en halua olla päivääkään ilman seksiä, mutta ilman olen ollut jo toistakymmentä vuotta. Vaimoni on samassa jamassa. Olisimme eronneet, ellei lasten hyvinvointi olisi meille kummallekin tärkein asia maailmassa.


      • tasa-arvoa
        mk kirjoitti:

        Kyllläpä paskaa puhut ja vaikka meilläkin yksi lapsi niin ei kaikki mene lapsen tarpeiden mukaan vaan pitää ajatella kokonaisuutta ja jos pariskunta on liian kauan harrastamatta seksi niin toine hakee sitä muualta koska miehenä en halua olla viikkoakaan ilman seksiä. Siksi varmaan suomessakin on niin paljon eroja kun laitetaan lapset kaiken edelle ja pitää muistaa että se puoliso oli ennen lapsia.

        Kyllä nuo Mk jutut on ihan ihmeellisiä, mitä tekemistä pariskunnan lapsilla on sexin kanssa, kyllä sitä voi harrastaa, kun esim.pienet lapset nukkuu ja isompien puolesta se on jo ihan helppoa.
        Kyllä se pieni lapsi on ennen puolisoa, se on hoidettava ,niinkö ennen pariskunnan tarpeita, muuten se kuolee, jos sitä ei hoideta.
        Kouluikäiset sitte jo pärjää, ettei aina tarvii vahtia ja hoitaa.
        Mk taitaa sitte mennä heti vieraisiin ,jos puoliso vaikka sairastuu joutuu leikkaukseen tai on sairaalassa yli viikon, tai lääkäri kieltää sexin viikoiksi.
        Eihän synnytyksen jälkeenkään saa heti sextailla, siksi teillä varmaan vaan yksi lapsi, kun sinä jo synnytyssairaalassa vonkasit sexiä.


    • Nosellasta

      Kirkon keksimä juttu.... Mitä sä oikein puhut?

      Avioliittto insituutio on ollut olemassa melkein nykymuodossaan kautta koko maailman, niin pakanamaissa kuin uskontoja tunnustavissa. Paljon kauan ennen kuin kukaan oli kuullutkaan mistään kirkosta.

      Kyllä sinä voit olla menemättä avioliittoon ja rakastua vaikka joka viikko uuteen ihmiseen, ei sitä ihmettä kukaan sinulta kiellä tai estä. Siitä vaan kokemaan niitä hyviä suhteita ja "uudistamaan" ja parantamaan maailmaa hopihopi. Lycka till..

      • Aikansa elänyt insti

        Nykymuotoinen avioliitto on no. kirkon miesten keksimä tapa pitää naisimmeiset ns. ruodussa ja aisoissa. Sillä lailla on aloitettu siveyden sipuleiden kasvatus ja järjestetty naiset ahtaaseen karsinaan, jonka rajat ovat olleet koti, perhe ja aviomies. Muutahan nainen ei elämänsä sisällöksi tarttekaan, ja sellainen ajatus on syvältä.


      • tasa-arvo.
        Aikansa elänyt insti kirjoitti:

        Nykymuotoinen avioliitto on no. kirkon miesten keksimä tapa pitää naisimmeiset ns. ruodussa ja aisoissa. Sillä lailla on aloitettu siveyden sipuleiden kasvatus ja järjestetty naiset ahtaaseen karsinaan, jonka rajat ovat olleet koti, perhe ja aviomies. Muutahan nainen ei elämänsä sisällöksi tarttekaan, ja sellainen ajatus on syvältä.

        No, se oli joskus vuonna suo, kuokka ja jussi, ei enään nykyisin, lue avioliittolaki.
        Ei kirkko ole enään mikään avioliiton perustaja, vaan liitto perustuu lakiin.
        Jossain muslimimaissa tämä pätee, siellä nainen tai tyttö on hellan ja nyrkin välissä, ja mies määrää kaikesta.
        Eikä täällä länsimaissa ketään pakoteta avioliittoon se on jokaisen oma valinta.


      • Hah !
        tasa-arvo. kirjoitti:

        No, se oli joskus vuonna suo, kuokka ja jussi, ei enään nykyisin, lue avioliittolaki.
        Ei kirkko ole enään mikään avioliiton perustaja, vaan liitto perustuu lakiin.
        Jossain muslimimaissa tämä pätee, siellä nainen tai tyttö on hellan ja nyrkin välissä, ja mies määrää kaikesta.
        Eikä täällä länsimaissa ketään pakoteta avioliittoon se on jokaisen oma valinta.

        No kuule viepä se laki junttiuunoeinarille ja kerro, että sinun vaimollasi on tasa-arvo sinun kanssasi. Ehkä se sitten selviää sullekin, että "suo, kuokka ja jussi" ei ole vielä niin kaukana takana päin.


    • Hehehöpö

      Sellaisille se just sopiikin jotka on seksihulluja,ei tarvitse koko ajan olla etsimässä kumppania vaan senkin ajan saa käyttää vällyjen välissä..Ei sitä hyväksyntää tarvii saada eri kumppaneilta.

    • narsistit

      Avioliitto ei sovi seksiriippuvaisille, narsisteille tai muile joilla on ongelmia kiintymyksentunteissa. Sitoutumiskyvyttömiä on nykyään aika paljon ja syy saattaa löytyä lapsuudesta, jossa on totuttu hoitajien ja kiintymyssuhteiden jatkuvaan vaihtumiseen.

    • Cloetta...

      Totta kai noin voi tehdä. Itse en tosin usko, että ihminen kokisi "lyhyen elämän" aikana montaa hyvää suhdetta ja rakkautta; miksi ne loppuisivat jos ne olisivat hyviä suhteita ja perustuisivat rakkauteen?

      Paljon seksiä ja läheisyyttä voi saada myös avioliitossa, jostain kumman syystä minulla on mielikuva, että avioliitossa seksiä saa varmemmin ja enemmän kuin yksineläjä?

      Se on totta, ellei kykene uskollisuutee, avioliitto ei ole oikea olomuoto. Mielestäni uskollisuus sisältyy myös hyvää suhteeseen vaikkei naimissa oltaisikaan.

      • sejasamaaaaaaaaaa

        porukka pettää mielessä kokoajan..sama laittaa käytäntöön..iminen on eläin ei se jaksa yhen kanssa koko elämää kyhnöttää vaikka ois lapsiakin :D


      • 6 + 13
        sejasamaaaaaaaaaa kirjoitti:

        porukka pettää mielessä kokoajan..sama laittaa käytäntöön..iminen on eläin ei se jaksa yhen kanssa koko elämää kyhnöttää vaikka ois lapsiakin :D

        "porukka pettää mielessä kokoajan"

        Totta.

        "sama laittaa käytäntöön"

        Ei ole sama ollenkaan.

        "iminen on eläin ei se jaksa yhen kanssa koko elämää kyhnöttää vaikka ois lapsiakin :D"

        Olen minä ainakin jo 30 vuotta jaksanut, ja näillä mennään varmaan loppuun asti.


    • Vaimo

      Avioliitto "uusiutuu" välillä. Kun ollaan uskollisia, koetaan jotain sellaista aikojen saatossa sen saman kumppanin kanssa jota ei tavoita ikinä lyhyissä suhteissa. Uskollisuus tuottaa paljon hyvää. Päästään ikäänkuin eri vyöhykkeille niin henkisellä kuin fyysisellä puolella. Ihanaa kun ei ole mitään salattavaa ja voi uppoutua toiseen koko sydämestään ja kuiskata korvaan sanat joita tarkoittaa todella: "Rakastan Sinua!" On ihanaa kun voi katsoa itseään peilistä ja tietää, että olen vain Hänen, Hänen yksin ja ainoastaan. En haluaisi alistua pettämään...en ikinä!

      • 8 + 4

        Olen elänyt avioliittoni aika lailla oppikirjojen mukaan. Ei pidä huijata kuitenkaan itseään -- ei se puolisoiden onneen automaattisesti johda. Itse asiassa uskon, onni on mahdollista vain satuttamalla muita. Toivon, että olen sinun suhteesi väärässä.


      • Vaimo
        8 + 4 kirjoitti:

        Olen elänyt avioliittoni aika lailla oppikirjojen mukaan. Ei pidä huijata kuitenkaan itseään -- ei se puolisoiden onneen automaattisesti johda. Itse asiassa uskon, onni on mahdollista vain satuttamalla muita. Toivon, että olen sinun suhteesi väärässä.

        Minä en ainakaan tunne itseäni onnelliseksi jos satutan muita...oli asia sitten mikä hyvänsä. Siihen vaikuttaa monta asiaa, että ollaan onnellisia. Vaikka kuinka yrittettäisi ja oltaisi uskollisia niin eipä tosiaan onni tule aina automaattisesti siitä tuloksena. Pettäjän tie ei koskaan kuitenkaan ole kenenkään kannalta hyvä eikä oikein!


    • n23v.

      ymmärrän, että joku tarvii paljon seksiä ja läheisyyttä, mutta tuo hyväksyntä-kohta särähti korvaan. jotta suhde toimii, kummankin osapuolen tulisi hyväksyä itsensä eikä vaatia jatkuvaa egon buustausta muilta. ja kyllähän hyväksyntää yleensä saa ajoittain myös kavereilta, sukulaisilta, työpaikalta jne, ei se koko maailma roiku siinä suhteen varassa.

      jos suhde on hyvä niin miksi haluaisi siitä pois? pitäisikö suhde vaan lopettaa, jotta saisi uusia kokemuksia ja lisää hyviä suhteita? minusta on ainakin kaunis asia, että halutaan sitoutua yhteen kumppaniin niin myötä- kuin vastoinkäymisissä. se antaa sellaista turvallisuutta ja pohjaa elämälle.

    • Black metal

      Eipä tässä paljoa mitään seksiä tai läheisyyttä kaipailla. Elämä on muutakin kuin jotain avioliittoa tai seksiä ja plaa plaa plaa. Urheilu ja ryyppääminen on hauskaa, samoin matkustelu ja basson soittaminen. Netistä saa pornoo jos sitä haluu. Ei mulla muuta, menen lenkille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe