luottamisesta

-luotettava-

Uskallanko suhteessa luottaa mieheen, jolla on pettämishistoriaa. Kertoo olleensa pelimies. Naisia on riittänyt joka sormelle. Tulemme hyvin toimeen. Hän on sellainen perheenisä -tyyppinen mies. En ikinä voisi kuvitella hänelle sitä historiaa, jonka hän on maalannut silmieni eteen. Itse olen uskollinen ja myös luottavainen parisuhteessa. Pettämisen maailma on minulle todella vieras ja vaikea ymmärtää.

5

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo-ei

Ei tuohon ole oikeaa vastausta. Ylipäätään "sallisin" miehen historiassa yhden pettämisen, ja sen, että on ottanut opiksi. Mutta se, että on toistanut, toistanut ja toistanut pettämistä kuulostaa kyllä hieman pahalta. Mutta kai se pahinkin pettäjä voi muuttua. Vai voiko?

Pahimmat pettäjät ovat niitä kiltti perheenisä-tyyppejä.

Jos haluaa olla varma(ja mistään ei voi olla varma), että mies ei ole pettäjä, niin silloin ei kannata ottaa pettäjää kumppaniksi. Vähän sama alkoholin kanssa; nyt raitis alkoholisti voi sortua. Tai olla sortumatta....

Luota jos tuntuu siltä, ei ole sinun vikasi, jos luottamustasi joku niljake käyttää väärin. Ei ole väärin nähdä toisessa ihmisessä hyvää ja kaunista ja uskoa hänen oppineen ja kasvaneen. Jos toinen ei osaa arvostaa sitä, se on toisen menetys.

Tai ole luottamatta ja kuuntele sitä ääntä, joka sai sinut jo kirjoittamaan tänne palstalle...

• ei kannata

Ei sitä naamasta nää et pettääkö. Ja ihan varmaan lupaa sulle ettei petä niin kuin on luvannut niille muillekkin naisille ettei petä. Siltin ajattelee munallaan ja jos saa tilaisuuden niin taatusti pettää. En alkais olemaan sellasen kanssa.

• gd<rtgw<rh

Minä olin luottavainen, ihan älyttömyyksiin asti. Petetyksi siinä tulin, yli kymmenen vuoden avioliiton jälkeen. Mutta yhtään en kadu sitä, että luotin toiseen ihmiseen. Enkä siltikään, kaiken kokeneena, vieläkään ymmärrä pettämistä. Kai minä olen joku jäänne jostain, jonka mielestä toisen satuttaminen ja oman edun asettaminen kaiken etusijalle ei ole kivaa.

Pystyn yhä luottamaan ihmisiin, mutta kyllä se koville otti. Jos ap pystyt jotenkin välttämään petetyksi tulemista, niin vältä.

• 16 + 13

"Kai minä olen joku jäänne jostain, jonka mielestä toisen satuttaminen ja oman edun asettaminen kaiken etusijalle ei ole kivaa."

Joo, mutta se oma etu saattaa olla niin mielettömän iso. Sen itseltään kieltäminen saattaa tuntua siltä, kuin jättäisi lottovoiton noutamatta.

Itse en ole koskaan pettämistä harkinnutkaan, mutta tämä kaidan tien elämä ei ole kyllä mistään kotoisin.

• -luotettava-

Minä en ymmärrä sitä, että miten se on kuin lottovoiton noutamatta jättäminen. Eikö se ole lottovoitto, että on pysyvä rakastava parisuhde? miksi pilata sitä pettämisellä? minä en ole koskaan pettänyt, enkä koe sitä vaikeaksi. Hyvää s...ä saa omalta kumppaniltakin...ja se on paljon parempaa, kun tuntee toisen ja voi luottaa toiseen. Aion kuitenkin jatkaa miehen kanssa luottaen siihen, että hän on henkisesti kypsynyt tuosta. Ja hyvä tietysti oli, että hän kysyessäni avoimesti kertoi asiasta. Minä kuitenkin uskon ihmisen kasvuun tässä elämässä, muuten elämässä ei olisi mitään järkeä. Toivoa saattaa, että hän osoittautuu luottamukseni arvoiseksi...mutta vahtaamaankaan en ala...ihan itsellä pitää olla se kontrolli...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe