Volvo 850 säännölliset huollot

volvotaastulille

Mitäs huoltoja 19-vuotias neljäsmiljoonan kulkenut Volvo tarvitsee säännöllisesti? Öljyt ja suodatin vaihdetaan kerran vuodessa,
ovien ja peltien saranat voidellaan säännöllisesti,
tulpat vaihdetaan kerran vuodessa
ilmansuodatin silloin tällöin
johdot ja letkut tarkastetaan parin kuukauden välein
tarkistetaan nesteet parin kuukauden välein, öljy kerran viikossa
hihna kun kilometrit tulee täyteen

tarvitseeko säännöllisesti vaihtaa jotain muuta, vai odotellaanko että särkyy?

7

660

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo_puranen

      Jakohihna 120tkm tai 4 vuottaa mikä tulee nopeimmin täyteen ja muistaa ne kiristyusrullat ja vesipumppu myöskin vaihtaa ,
      Vesipumppu jos hyvää laatua kestaa tuon 240tkm/8v eli alkuperäis laatua vaaditaan silloin.

      Putsaa toi koneen huohotin kevät -syys huollon yhdeydessä pysyy stefat kunnossa
      Bensasuodatin vaikka vaihtoväli on 100tkm niin kannataa vaihtaa ainaa 50tkm välein kun halpaa osa maksaa vähän yli 20€ ja helppo itse vaihtaa.
      Jarrunesteet ja jäähdytysnesteet siinä 60tkm tai 3vuotta
      Jarrut kannattaa aina sekata kevät ja syksysin kun renkaita vaihtelee jos tarvista vaihtelee palat ja herkistää systeemit .
      Sekä muistaa vaihtaa siihen ohjaustehostimeen öljyt aina kun siltä tuntuu ja kun paperilla katsooo että kirkkaat punaiset öljyt on ATF ovat ne öljyt..
      Vaihdelaatikkoon niitä öljyjä vaihtelee manuaali tai automaatti noihin automaateihin se öljynvaihtoväli on tiheempi

    • volvo_puranen

      850 vuosimalliin -93 saakka

      75 000 km tai 4 vuotta

      850 vuosimallista -94 eteenpäin

      120 000 km tai 4 vuotta

    • ruottinzetori

      puranen kertoon mulle minkä merkkinen ohjaustehostimen öljy sopii 850 t5 94 ...täl hetkellä tehostin öljy o vaaleeta kuohuvaa tököttiä niiku kuplis tai kiehuis.....

      • volvo_puranen

        Kuules siihen käy ihan normi Mobilin ATF 220 öljy tai vastaava.Ja huuhtele se systeemi puhtaaksi jos jotain sopimatonta öljyä sinne on laitettu.

        Kaksi tapaa joko pumppu tai ruutta jollaa sieltä säiliösta otetaan vanha öljy pois niin kauan vaihdetaan uuttaa ainetta että se on kauniin punaista se öljy.Pitää muista käyttää autoa ja vaikka ajaa että öljyt kiertää tehostimessa.
        Tai sitten vaihtaa huuhtelemalla tässä periaate
        http://translate.google.fi/translate?hl=fi&langpair=en|fi&u=http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=8644

        Ilmoita sitteen tuliko auto kuntoon


      • ruottinzetori
        volvo_puranen kirjoitti:

        Kuules siihen käy ihan normi Mobilin ATF 220 öljy tai vastaava.Ja huuhtele se systeemi puhtaaksi jos jotain sopimatonta öljyä sinne on laitettu.

        Kaksi tapaa joko pumppu tai ruutta jollaa sieltä säiliösta otetaan vanha öljy pois niin kauan vaihdetaan uuttaa ainetta että se on kauniin punaista se öljy.Pitää muista käyttää autoa ja vaikka ajaa että öljyt kiertää tehostimessa.
        Tai sitten vaihtaa huuhtelemalla tässä periaate
        http://translate.google.fi/translate?hl=fi&langpair=en|fi&u=http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=8644

        Ilmoita sitteen tuliko auto kuntoon

        putsattu systeemi ja killalta haettu tehostimee öljyt....eli toimii


    • volvo_puranen

      Hyvä homma ja muistakaa ottaa mittatikusta aina näyte siihen puhtaseen talouspaperiin jos likaiset öljyt, muitakaan ne silloin vaihtaa .
      Tehostinpumppu kestää tällöin paremmin kun puhtaar hyvä öljyt systeemissä on-

    • Sikarizakari

      Muista myös säännöllinen pesu ja vajaus, kerran kesässä ei riitä!

      Alustan voi suojata sopivalla suihkeella.

      Nivelet ja saranat muista voidella paksummilla aineilla kuin crc.

      Jotkut suosittelevat polttoaineen lisäaineiden käyttöä. En tiedä, onko niistä hyötyä. Halpoja ovat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe