Mitäs huoltoja 19-vuotias neljäsmiljoonan kulkenut Volvo tarvitsee säännöllisesti? Öljyt ja suodatin vaihdetaan kerran vuodessa,
ovien ja peltien saranat voidellaan säännöllisesti,
tulpat vaihdetaan kerran vuodessa
ilmansuodatin silloin tällöin
johdot ja letkut tarkastetaan parin kuukauden välein
tarkistetaan nesteet parin kuukauden välein, öljy kerran viikossa
hihna kun kilometrit tulee täyteen
tarvitseeko säännöllisesti vaihtaa jotain muuta, vai odotellaanko että särkyy?
Volvo 850 säännölliset huollot
7
660
Vastaukset
- volvo_puranen
Jakohihna 120tkm tai 4 vuottaa mikä tulee nopeimmin täyteen ja muistaa ne kiristyusrullat ja vesipumppu myöskin vaihtaa ,
Vesipumppu jos hyvää laatua kestaa tuon 240tkm/8v eli alkuperäis laatua vaaditaan silloin.
Putsaa toi koneen huohotin kevät -syys huollon yhdeydessä pysyy stefat kunnossa
Bensasuodatin vaikka vaihtoväli on 100tkm niin kannataa vaihtaa ainaa 50tkm välein kun halpaa osa maksaa vähän yli 20€ ja helppo itse vaihtaa.
Jarrunesteet ja jäähdytysnesteet siinä 60tkm tai 3vuotta
Jarrut kannattaa aina sekata kevät ja syksysin kun renkaita vaihtelee jos tarvista vaihtelee palat ja herkistää systeemit .
Sekä muistaa vaihtaa siihen ohjaustehostimeen öljyt aina kun siltä tuntuu ja kun paperilla katsooo että kirkkaat punaiset öljyt on ATF ovat ne öljyt..
Vaihdelaatikkoon niitä öljyjä vaihtelee manuaali tai automaatti noihin automaateihin se öljynvaihtoväli on tiheempi - volvo_puranen
850 vuosimalliin -93 saakka
75 000 km tai 4 vuotta
850 vuosimallista -94 eteenpäin
120 000 km tai 4 vuotta - ruottinzetori
puranen kertoon mulle minkä merkkinen ohjaustehostimen öljy sopii 850 t5 94 ...täl hetkellä tehostin öljy o vaaleeta kuohuvaa tököttiä niiku kuplis tai kiehuis.....
- volvo_puranen
Kuules siihen käy ihan normi Mobilin ATF 220 öljy tai vastaava.Ja huuhtele se systeemi puhtaaksi jos jotain sopimatonta öljyä sinne on laitettu.
Kaksi tapaa joko pumppu tai ruutta jollaa sieltä säiliösta otetaan vanha öljy pois niin kauan vaihdetaan uuttaa ainetta että se on kauniin punaista se öljy.Pitää muista käyttää autoa ja vaikka ajaa että öljyt kiertää tehostimessa.
Tai sitten vaihtaa huuhtelemalla tässä periaate
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&langpair=en|fi&u=http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=8644
Ilmoita sitteen tuliko auto kuntoon - ruottinzetori
volvo_puranen kirjoitti:
Kuules siihen käy ihan normi Mobilin ATF 220 öljy tai vastaava.Ja huuhtele se systeemi puhtaaksi jos jotain sopimatonta öljyä sinne on laitettu.
Kaksi tapaa joko pumppu tai ruutta jollaa sieltä säiliösta otetaan vanha öljy pois niin kauan vaihdetaan uuttaa ainetta että se on kauniin punaista se öljy.Pitää muista käyttää autoa ja vaikka ajaa että öljyt kiertää tehostimessa.
Tai sitten vaihtaa huuhtelemalla tässä periaate
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&langpair=en|fi&u=http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=8644
Ilmoita sitteen tuliko auto kuntoonputsattu systeemi ja killalta haettu tehostimee öljyt....eli toimii
- volvo_puranen
Hyvä homma ja muistakaa ottaa mittatikusta aina näyte siihen puhtaseen talouspaperiin jos likaiset öljyt, muitakaan ne silloin vaihtaa .
Tehostinpumppu kestää tällöin paremmin kun puhtaar hyvä öljyt systeemissä on- - Sikarizakari
Muista myös säännöllinen pesu ja vajaus, kerran kesässä ei riitä!
Alustan voi suojata sopivalla suihkeella.
Nivelet ja saranat muista voidella paksummilla aineilla kuin crc.
Jotkut suosittelevat polttoaineen lisäaineiden käyttöä. En tiedä, onko niistä hyötyä. Halpoja ovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä611725- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271270- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55664Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625