Eli on parin viime viikon aikana tullut sääriin punaisia pienen hyttysenpureman tapaisia kutiavia puremajälkiä. Niitä on noin kuusi oikeassa sääressä sukanvarren yläpuolella n. 1-2 cm päässä toisistaan. Puremia on myös muutamia käsivarsissa ja pakaroissa, uusimmat kuitenkin vain jaloissa.
Onko kellään vastaavia oireita? Luin eri sivustoilta, että juuri nyt on otollisin aika lintukirpuille, ja puremajäljetkin näyttäisivät täsmäävän esimerkkikuvan kanssa. Myös kissa löytyy taloudesta, joten luultavasti sen mukana tullut. Muistelen myös, että joskus aiemminkin keväisin ihmetellyt vastaavaa.
Mutta voisiko kyseessä kuitenkin olla jotain muuta (luteet, syyhypunkki, lievä vesirokko tms.)? Kutiaminen ei kuitenkaan ole niin suurta, mitä muilla keskustelupalstoilla annettiin lintukirppujen puremista ymmärtää. Ja ainuttakaan lintukirppua en ole löytänyt. Onko kellään vaihtoehtoisia tulkintoja?
Lintukirppuja vai jotain muuta?
4
70
Vastaukset
- lintukirppuja on
Mulla on koira ja joka kevät siitä tulee jotain, joka saa ihon kutiamaan ja paiseita tulee myös.
- Riips raaps
Meille tuli riesaksi syyhypunkki, eikä viikkoihin tajuttu, mistä on kyse. Poika sitte amiksessa kuuli tämmöisestä vitsauksesta ja sehän se meitäkin piinasi. En ollu koskaan kuullutkaan, että ihmiselläkin semmoinen vois olla.
Netistä löytyy esimerkkejä, miltä puremajälki näyttää, niissä on kylläkin ihmisillä karseat määrät näppylöitä. Mulla oli alle 10, mutta ihan riittävästi syhysi sekin vähä. Apteekista haettiin voidetta, aika tyyristä oli ja jokaiselle perheenjäsenelle piti olla oma tuubi, kun levitettiin päätä lukuunottamatta kaikkialle.
Mulla puremajälkiä säären alaosassa, pakaran alla ja yleensäkin vyötärön alapuolisissa osissa. Viikon verran voiteen levittämisestä vielä kutisi, sitte loppui kokonaan meillä kaikilla. Kaikkea sitä oppii. - sukupuoli
Syyhypunkin saa yleensä sukupuolisessa kontaktissa, kun toisella on tartunta.
- Riips raaps
No joo mulla on sitte ollu suhde meidän sähköasentajan kanssa. Pitääpä varoa jos sen palveluksia vielä tarttee, kun en itse huomannut noin läheistä kanssakäymistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483