Taitaa eräillä poksahtaa verisuoni :D

jason_dax

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/113430-piispa-hslle-”muslimit-voisivat-kayttaa-kirkkoja”

Taitaa eräitä rasisteja ja islamia pelkääviä nyt v*tuttaa. Tosin, varsin valistunut ajatus: "Mutta itse ajattelen, että kirkon tehtävä on luoda tilaa kohtaamiselle."

Sehän olisi hirveätä, että kristityt ja muslimit tulisivat toimeen keskenään. Kyllä jokin pyhä sota täytyy jostain pieraista, että voidaan muslimien perusteella vaatia pakkokristillisyyttä islamin vastavoimaksi.

28

318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuuli

Tämä on hyvää kehitystä rauhan ja rakkauden eteenpäin viemiseksi.
      Pienestä lähdetään liikkeelle ja vaikka asenteet siinä varmasti joutuvatkin
      koetukselle, niin muutos on ainoa asia joka on pysyvää. Ääriainekset reagoivat
      mutta heidän ehdoillaan ei voi muuttua. Täältä nettimaailmasta nuo ajatukset
      yhteisiin hankkeisiin lähtevät.

Vastaava hyvä esimerkki on juuri avattu Usalainen pieni ja suljettu keskustelufoorumi, ( on varmasti satoja muitakin) jossa on tällä hetkellä 62 kirjoittajaa ympäri maapallon, mutta eri uskontojen ja kulttuurien parista... uskovien tai muuten spiritualististen kohtauspaikka. Hate-Free-Zone, eli vihatekstit ja trollit kielletty, jäsenyys päättyy ensimmäiseen virheeseen. Paikka kuitenkin annettu.

• Olisihan se muutenkin kauheata jos kirkko olisi ylipäätänsä ihmisiä varten.

• Ellen ole väärin käsittänyt, niin jo jossain vaiheessa keskiajalla Jerusalemin ollessa kristittyjen hallinnassa (about 1200 -luvun alkupuolella?) Jerusalemin kirkosta, joka oli aiemmin toiminut moskeijana, oli erotettu osa muslimeille omia seremonioitaan varten. Toki kristityillä oli etuoikeus rakennukseen, mutta idea oli aikakausi huomioiden varsin radikaali ja hieno.

Kuten taitaa olla nykyäänkin. Eivät ole tietyt ihmiset kovin kauas päässeet pimeältä keskiajalta. :)

• 10 + 7

Kun mieli tampataan tarpeeksi täyteen tiivistä uskoa, niin ei siellä oikein mikään enää liiku.

• 'Asia on näin

Askola on kävelevä katastrofi, oikeiden kristittyjen läsnäolo ei muka olisi suotavaa mutta muslimit tervetuloa, ja sitten vihkii homoparin lähetystyöhön seuraukset siitä että naispapit otettiin kirkkoon ovat yleisesti ottaen aivan perseestä.

Kyllä olen työelämässä tullut toimeen muslimien kanssan mutta ajatus että annetaan kirkon tiloja käyttöön on aivan syvältä.

• 10 + 7

Nuo "oikeat kristityt" on niin absoluuttisen pimeitä ettei niitä mihinkään voi päästää ilman hoitajaa!

• ikävä todellisuus

Ne "oikeat kristityt" ovat juuri sitä sakkia, jota heidän omat uskonveljensäkin eli toiset kristityt häpeävät. Koska katsovat että nuo pölvästit pilaavat koko kristinuskon ja kaikkien kristittyjen maineen, kuten erittäin tehokkaasti tekevätkin.

Kävin kerran Kirkko luulolla -palstalla pitkän keskustelun erään papin kanssa, joka jyrkästi kiisti olevansa kreationisti pelkästään siksi, että kreationistipellet ovat niin sivistymättömiä typeryksiä, ettei hän halunnut mistään hinnasta tulla samaistetuksi moiseen typeryyteen.

Sitä hän ei tosin tajunnut (tai siis tajusi kyllä muttei suostunut myöntämään), että jos hän katsoo että Jumala on luonut kaiken, vaikka sitten evoluutiota apuna käyttäen, niin yhtä lailla kreationisti hänkin silloin on. Sillä sitähän se kreationismi tarkoittaa, että uskoo kaiken takana olevan Luojan.

Se millä tavoin Luoja sitten on kaiken luonut on täysin epäolennainen sivuseikka. Mutta pelkkä kreationismi-sana oli hänestä jotain niin tyhmää ja vastenmielistä (kiitos typerien uskonveljien), että hän kiisti jyrkän kiivaasti viimeiseen saakka olevansa mikään kreationisti. Surkuhupaisaa.

• Asia on näin
        ikävä todellisuus kirjoitti:

Ne "oikeat kristityt" ovat juuri sitä sakkia, jota heidän omat uskonveljensäkin eli toiset kristityt häpeävät. Koska katsovat että nuo pölvästit pilaavat koko kristinuskon ja kaikkien kristittyjen maineen, kuten erittäin tehokkaasti tekevätkin.

Kävin kerran Kirkko luulolla -palstalla pitkän keskustelun erään papin kanssa, joka jyrkästi kiisti olevansa kreationisti pelkästään siksi, että kreationistipellet ovat niin sivistymättömiä typeryksiä, ettei hän halunnut mistään hinnasta tulla samaistetuksi moiseen typeryyteen.

Sitä hän ei tosin tajunnut (tai siis tajusi kyllä muttei suostunut myöntämään), että jos hän katsoo että Jumala on luonut kaiken, vaikka sitten evoluutiota apuna käyttäen, niin yhtä lailla kreationisti hänkin silloin on. Sillä sitähän se kreationismi tarkoittaa, että uskoo kaiken takana olevan Luojan.

Se millä tavoin Luoja sitten on kaiken luonut on täysin epäolennainen sivuseikka. Mutta pelkkä kreationismi-sana oli hänestä jotain niin tyhmää ja vastenmielistä (kiitos typerien uskonveljien), että hän kiisti jyrkän kiivaasti viimeiseen saakka olevansa mikään kreationisti. Surkuhupaisaa.

Se heidän häpeämisensä johtuu siitä että ovat itse vempuloita. Sitäpaitsi se evoluutioteoria on pelkkää tiedepropagandaa

• Asia on näin kirjoitti:

Se heidän häpeämisensä johtuu siitä että ovat itse vempuloita. Sitäpaitsi se evoluutioteoria on pelkkää tiedepropagandaa

Ovatko myös atomi- ja painovoimateoria 'tiedepropagandaa'?

• ON !KUN ET TAJUA
        jason_dax kirjoitti:

Että me ei tarvita yhtään teoriaa, vaan käytännön kokemusta, joka sinun tapaisilta teorian kautta kurkistelevilta puuttuu totaalisesti !

Siinä onkin ihmiskunnan TOTAALISESTI ÄÄLIÖMÄISIN virhe, että on koetettu kehittää joitai teorioita, ja elämänkokemus on jääny omanperseen rapsutuksen asteelle !

• puutostilainen
        ON !KUN ET TAJUA kirjoitti:

Että me ei tarvita yhtään teoriaa, vaan käytännön kokemusta, joka sinun tapaisilta teorian kautta kurkistelevilta puuttuu totaalisesti !

Siinä onkin ihmiskunnan TOTAALISESTI ÄÄLIÖMÄISIN virhe, että on koetettu kehittää joitai teorioita, ja elämänkokemus on jääny omanperseen rapsutuksen asteelle !

Miksi haluat julistaa älyttömyyttäsi julkisesti?

• Asia on näin
        jason_dax kirjoitti:

Ei käsittääkseni mutta evoluutioteoria on sitäpaitsi ei mun tarvi piitata siitä jos oon teikäläisten mielestä huuhaa porukkaa oon katos voittavalla puolella eli Jeesuksen puolella

• Kantapää
        Asia on näin kirjoitti:

Ei käsittääkseni mutta evoluutioteoria on sitäpaitsi ei mun tarvi piitata siitä jos oon teikäläisten mielestä huuhaa porukkaa oon katos voittavalla puolella eli Jeesuksen puolella

Paitsi jos ne ovatkin juutalaiset, hindut, muslimit, shintolaiset, buddhalaiset, taolaiset, tai ketkä tahansa muut jotka ovatkin oikeassa, jolloin sinä olet automaattisesti väärässä.
        Ethän sinä varmaan itse sitä tajua, kun tuohon uskoosi olet kerran ehdollistunut, muttei ole kerrassaan mitään syytä miksei joku noista edellä mainituista olisi ihan yhtä suurella todennäköisyydellä oikeassa kuin sinäkin, osa jopa todennäköisemmin. Kun ottaa huomioon kuinka paljon maailmassa on uskontoja, joilla on yhtä suuri todennäköisyys osua oppeineen oikeaan kuin sinun uskonnollasi, on erittäin todennäköistä että sinä olet itse asiassa häviävällä puolella..

• Nintsa
        Asia on näin kirjoitti:

"Asia on näin"mitähän tarkoitat voittavalla puolella?mihin se rauha ja rakkaus jäi?jos ootte kerran niin totaalisen oikeassa niin miksi joka ikisessä lauseessa ja kommentissa on pointin tuhoava ristiriita?

• Ei mahtaisi muslimeille kelvata kristillisten kirkkojen alttaritaulut ja muu symboliikka. Penkitkin heivattais muualle. Katolle tulis puolikuu...

• Ajattelin ensin valittaa hieman koska islam on jotakin mitä mielestäni on syytäkin pelätä eikä kyse ole missään mielessä rasismista, mutta kun luin aloituksesi toistamiseen olen samaa mieltä.

Johtuen siitä että on varsin epärealistista odottaa irrationaalisten ihmisten käyttäytyvän rationaalisesti.

Se mikä tämän asian suhteen on vain varsin surullista on se että nämä irrationaaliset ihmiset ovat kyseisen asian suhteen täysin oikeassa.
      Mitään uskonnollista oikeutusta tällaiselle ehdotukselle ei ole löydettävissä kummastakaan uskonnosta ja ainoa tapa jolla tällaiseen tilanteeseen voidaan päätyä on olla välittämättä joistakin keskeisistä kunkin uskonnon opin kappaleista.

Tämä johtuen siitä että nämä molemmat uskonnot ovat hyvin suvaitsemattomia toisin ajattelijoita kohtaan eivätkä ne kumpikaan perustu missään määrin rationaaliselle ajattelulle.

Ja vaikka minä haluaisinkin todella nähdä uskonnollisten ryhmittymien pääsevän jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen sen suhteen etteivät nämä ensitilassa tuomitsisi ja pyrkisi lahtaamaan toisiaan, niin minä en kykene näkemään että tässäkään esityksessä oikeastaan olisi kysymys suvaitsevaisuudesta taikka pyrkimyksestä jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen.
      Noh ehkä artikkelissa esiintyvää Askolaa ja muutamaa muuta lukuun ottamatta.

Tämän kaltaiset esitykset vain vaikuttavat minusta hyvin teennäisiltä.

• tuuli

Ev. Lut. kirkossa painotetaan kaikkien olevan tervetulleita. Ääriainekset kristinuskossa eli hurmoskselliset ja ylikarismaattiset yhteisöt eivät tätä
        kuitenkaan suvaitse sillä tuo osa kansasta on enemmän sisäänpäin kääntynyttä.

Samaa Jumalaa pallvelmme kuitenkin aina. Uskonnosta riippumatta. Jeesuskin
        mainitaan Koraanissa useammin kuin Muhammed.

• Haestapaska
        tuuli kirjoitti:

Ev. Lut. kirkossa painotetaan kaikkien olevan tervetulleita. Ääriainekset kristinuskossa eli hurmoskselliset ja ylikarismaattiset yhteisöt eivät tätä
        kuitenkaan suvaitse sillä tuo osa kansasta on enemmän sisäänpäin kääntynyttä.

Samaa Jumalaa pallvelmme kuitenkin aina. Uskonnosta riippumatta. Jeesuskin
        mainitaan Koraanissa useammin kuin Muhammed.

Koraanihan käskee tappamaan juutalaiset ja kristityt ! Mitä tulet tänne höpisemään jonninjoutavia, kun sinusta näkee selvästi,-ettetoo lukenu pätkääkään sitä kurkunleikkaajien kaksnaamasta hupatusta !

• SamiA

Ei mitään uutta.
      Ruotsissa on jo annettu tiloja muslimien käyttöön ja muutettu kirkkoja moskeijoiksi. Ihan hyvä niin, olisihan se tuhlausta pitää kirkot tyhjillään. Ruotsissa on kirkkoja suljettu, koska niihin ei ole tulijoita. Joka kymmenennessä kirkossa järjestetään kerran viikossa tilaisuus. Loput pysyvät tyhjinä ilman ohjelmaa.
      Sama suuntaus on tulossa Suomeen.

Suola käy mauttomaksi ja kirkot tyhjenevät. Ei edes ateisti halua astua jalallaan penseään kirkkoon, joka on mukautunut tämän maailman ajan mukaiseksi.

• apatia iskee

"Ei edes ateisti halua astua jalallaan penseään kirkkoon, joka on mukautunut tämän maailman ajan mukaiseksi."

Kirkko ei muutu mitenkään ainakaan penseydeltään. Ei kukaan sellaiseen paikkaan halua mennä. Jos taivaassa vallitsee iki-ilo, ei se kirkossa tuulahda mitenkään.

• Olet väärässä. Ihmiset eivät lähde kirkosta sen 'penseyden' takia. Tämä on sinulle selitetty: Kirkon jäsenkato ei ole näkynyt muiden seurakuntien jäsenmäärän nousuna.

Mutta älä anna tosiasioiden vaivata sinua tai estää paatostasi. Jatka vaan valehteluasi.

• Kalapagos (ei kirj.)

Veikkaisin, että Sami osuu asian ytimeen. Evl kirkko on ongelmissa taloudellisesti ja kirkot kumisevat tyhjyyttään. Käsittääkseni yhtenä ajatuksena seurakunnilla on se, että tilojen käyttöastetta nostetaan ja mahdollisesti kerätään vuokratuloja uusilta tahoilta. Ehkä tämä oli Askolan keskustelunavaus aiheeseen liittyen.

• awert

Tämähän on hyvä uutinen siinä mielessä, että Jeesus tulee pian takaisin!

Muslimit kirkkoon, homoavioliitot, homolähetystyöntekijät, homo/lesbo papit, maailman laajuiset katastrofit, alastomuus, kouluammunnat, pahoinvointi, väkivaltaiset mielenosoitukset, sodat ja sodan uhkat, ylpeys, ahneus, haureus, avioerot, luopumus jne....

vielä puuttuu, että eläimiin sekaantujat saa mennä vihille mansikin kanssa ja hyväksytään nyt siinä samassa sitten pedofiilitkin, eikös niitäkin pidä suvaita? Tasa-arvo?!?!?

Entäs nistit? Kaikki huumeet vaan lailliseksi, pitäähän niidenkin käyttäjiä suvaita!

Rikollisia ei saa rangaista koska se ei ole suvaitsevaista heitä kohtaan! Tasa-arvo myös rikolliselle!

Seksi julkisilla paikoilla lailliseksi! Pitäähän niitä suvaita jotka tykkää katsoa! Missä tasa-arvo hei!?!

Tuskin siinä kauaa menee, että tuohon listaan ei enää mahdu enempää, kaikki on kohta sallittua. Sen verran nopeasti on alkanut tapahtumaan tässä lyhyen ajan sisällä, mutta niin hän se Raamattu sanoo.

Jeesus palaa aivan kohta!

http://www.youtube.com/watch?v=O429O8PhZSE

• Turha odotella

"Jeesus palaa aivan kohta!"

Jeesus on jo poltettu. Että se siitä.

• uskis
        Turha odotella kirjoitti:

"Jeesus palaa aivan kohta!"

Jeesus on jo poltettu. Että se siitä.

Monet eri nimimerkit, Sanaa Julistavat uskovaisethan sanoi ,että "Jeesus paistetaan nälkäisille ruuaksi Helvetin liekeissä, Taivaanportti Holsterina"

todella Jesukselle tulee sinappihuntu ja vakava Burnout(loppuunpalaminen) kun Hän .. jos hän(kään) uskaltaa enää maahan ilmautua.

Onkohan Jeesus siten rosvopaistia?

• Aloitus ei liity ateismiin mitenkään, mutta yritän johdatella keskustelua siihen suuntaan:
      Kuinkas aloittaja suhtautuisi, jos ateisteille annettaisiin sama kohtelu kirkon suunnalta?
      Ja löytyisikö ateisteilta jotain vastavuoroisuutta?

• "Kuinkas aloittaja suhtautuisi, jos ateisteille annettaisiin sama kohtelu kirkon suunnalta?
        Ja löytyisikö ateisteilta jotain vastavuoroisuutta?"

En ole aloittaja. Mutta eikös kirkko jo valmiiksi toimi aika monen ateistin hyväksi tarjoamalla kirkkohäät ja hautajaiset.

Toisekseen. Minua ei haittaa yhtään vaikka seurakuntalaisilla ja muiden uskontojen suunnilla on omia kokoontumisiaan esim. vaikka liikuntahallien tiloissa.

• "Kuinkas aloittaja suhtautuisi, jos ateisteille annettaisiin sama kohtelu kirkon suunnalta?"

-- Noh, ei minulla mitään fiiliksiä ole asian suhteen. Jos kirkko tarjoaa tilojaan myös ateisteille, niin mikäs siinä.

"Ja löytyisikö ateisteilta jotain vastavuoroisuutta?"

-- Ateisteilla ei ole hirveästi omia tiloja, mutta jos tiloja on ja niiden käyttöastetta halutaan kasvattaa, niin kai niitä voi vuokrata tai antaa toisten käyttöön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe