Tätä uskottomuus-palstaa seuranneena ei voi muuta kuin pudistella päätään ja ihmetellä, että mikä piru ihmisiä riivaa. Ihan kuin oikean ja väärän käsitteet olisivat ihan sekaisin ja vastuuntunto kadonnut. Omaa uskottomuutta puolustellaan ja kaunistellaan vaikka millä verukkeilla, vaikka terve järki pitäisi sanoa, että kumppanin pettäminen on väärin eikä se kaunistelemalla muuksi muutu. Jos parisuhteessa on ongelmia, niin ongelmat pitää yrittää ratkaista jollain muulla keinolla kuin pettämällä ja jos se ei onnistu, niin sitten erotaan. Pettäminen ei niitä ongelmia poista, vaan pahentaa tilannetta entisestään.
Samoin pitäisi olla itsestään selvää, ettei vapaalla ihmisellä ole oikeutta sekaantua varattuun ihmiseen. Turha siinä on petkuttaa itseään ja sanoa, että enhän minä mitään väärää tee, kun en kerran petä ketään. Se on silti väärin ja kyllä toisten parisuhdetta tulisi kunnioittaa. Ja näinhän se on, ettei yksikään pettäjä tai pettäjän petoskumppani hyväksyisi sitä, jos he itse tulisivat petetyksi. Silloin olisi ihan toinen ääni kellossa. Tuntuu siltä, ettei nykyään kukaan uskalla enää sanoa oikeaa oikeaksi ja väärää vääräksi, vaan kaikki on niin suhteellista ja itselle sallitaan paljon sellaista, mitä ei kuitenkaan sallita muille. Ihmiset eivät siedä mitään sellaisia rajoitteita, minkä vuoksi joutuisivat tinkimään itsekkyydestään. Kaikki tanne mulle heti. Surullisinta on, että eniten tästä aikuisten itsekkyydestä kärsivät lapset. Monesti aikuiset ovat suurempia lapsia kuin jälkikasvunsa. Ja siksi niin monet lapset voivat huonosti.
Hävetkää te ikuiset teini-ikäiset
116
632
Vastaukset
- toivottavaa kasvua
Kirjoitat asiaa. Itse olen huomannut että näillä pettäjillä on aika samanlaisia ongelmia kuin alkoholisteilla. Oma "hauskanpito" menee aina edelle. Puoliso ja lapset unohtuvat. Syy pettämiseen on aina yleensä puolisossa tai toisissa ihmisissä. Häpeän kantavat kuitenkin läheiset. Pettäjätkin muuttuvat, samoin kuin holistit, usein vasta sitten kun ovat käyneet totaalisen pohjalla.
Ei kaikki ole niin mustavalkoista kuin sä sanot. Kun mä alan olee miehen kanssa, joka sanoo mulle olevansa vapaa tai eronneensa jonkin aikaa sitten, niin onhan mun sitä uskottava. Eihän lähtökohtaisesti voi olla niin, että mä heti alkaisin epäilemään sen miehen sanomisia. Jos myöhemmin selviää, että hän onkin ukkomies tai muuten vain varattu, niin on se muuttaa tilannetta. Mutta miten voisi kunnioittaa toisen parisuhdetta, jos se pettävä osapuoli antaa valheellista informaatiota? Mun mielestä ykköstään pettävä tekee itse sen päätöksensä, on turha alkaa syyllistää kakkosta siitä silloin. Tietysti, jos molemmat alkaa salasuhteeseen tietoisesti, niin asiaa voi tarkastella toisin.
- Pupulutuselle
Aina kannattaa kyseenalaistaa, eikä sulkea silmänsä tosiasioilta! Jokainen uskoo sen minkä haluaa...
Noin nuorena kun aloittaa niin ehtii sotkea elämänsä liian monta kertaa. Varattujen heilana ei saa kuin huonon maineen! - valehtelevia sikoja
Komppaan lutusta siinä mielessä, että mistä hitosta tietää kun uuden ihmisen tapaa onko hän oikeasti vapaa vaiko varattu? Lähtökohtaisesti rehellinen ihminen luottaa myös toiseen eikä heti käy epäilemään. Varatut osaa valitettavasti taitavasti esittää vapaata.
Tällä palstalla syyllistetään kaikki, jotka kertovat olevansa tai olleensa kakkosia perheenrikkojiksi sun muiksi maailman pahimmiksi ihmisiksi. Entä jos ei oikeasti tiedä miehen olevan varattu? Kummalla silloin on suurempi vastuu?
Mun mielestä kaikki varatut, jotka valehtelee olevansa vapaita on sikoja. Pitäisi hirttää munistaan kaikki.
Ihanne tilanne olisi, jos varatut pysyisivät omilla kotipesillään. Olisivat vonkaamatta vierasta. Mutta miten vieras voisi oikeasti kunnioittaa toisen parisuhdetta jos suhteessa olija ei itsekään sitä tee? Missä kohtaa se pettäjän vastuu astuu kuvaan? Tällä palstalla pettäjät ovat väkisin vietyjä, ikäkriisejä sun muita kipuilevia, suorastaan säälittäviä, kun joutuvat pettämään. Kyllä ne kuulkaa tekee sen päätöksen pettää ihan itse. Pettäisivät ilman kriisejäkin. - Ensin selvän otto
valehtelevia sikoja kirjoitti:
Komppaan lutusta siinä mielessä, että mistä hitosta tietää kun uuden ihmisen tapaa onko hän oikeasti vapaa vaiko varattu? Lähtökohtaisesti rehellinen ihminen luottaa myös toiseen eikä heti käy epäilemään. Varatut osaa valitettavasti taitavasti esittää vapaata.
Tällä palstalla syyllistetään kaikki, jotka kertovat olevansa tai olleensa kakkosia perheenrikkojiksi sun muiksi maailman pahimmiksi ihmisiksi. Entä jos ei oikeasti tiedä miehen olevan varattu? Kummalla silloin on suurempi vastuu?
Mun mielestä kaikki varatut, jotka valehtelee olevansa vapaita on sikoja. Pitäisi hirttää munistaan kaikki.
Ihanne tilanne olisi, jos varatut pysyisivät omilla kotipesillään. Olisivat vonkaamatta vierasta. Mutta miten vieras voisi oikeasti kunnioittaa toisen parisuhdetta jos suhteessa olija ei itsekään sitä tee? Missä kohtaa se pettäjän vastuu astuu kuvaan? Tällä palstalla pettäjät ovat väkisin vietyjä, ikäkriisejä sun muita kipuilevia, suorastaan säälittäviä, kun joutuvat pettämään. Kyllä ne kuulkaa tekee sen päätöksen pettää ihan itse. Pettäisivät ilman kriisejäkin.Voihan olla että aluksi ei tiedä, että on pettruin kanssa tekemisissä.
Kirjoitat tuossa, olisvat vonkaamatta vierata. Niin voivathan ne vongata, mutta jokaisessa uudessa tuttavuudessa pitää olla aika jolloin ei sinne seksin puolelle mennä lainkaan. Seurustellaan ja opitaan tuntemaan ja tässä vaiheessa kyllä ilmenee onko petturi kanssasi ja voit laittaa hoitmaan asiat kotiinsa.
Ja juttuun jossa jo eka tapaamisella ukko tai ekka alkaa kertoa entisen olevan tyhmä sun muuta, ei anna, Eikä sen pitöisi jo kertoa, että jotain on vialla.
Katson sinun vpaan ihmisen olevan niin oaljon viisaampi, että otat selvää kenen kanssa olet tekemisissä. silloin tuo petturi ei pääse vielä käyttämään sinun ihastumistasi hyväkseen ja saada sinut seksiin kanssaa.
Eli pihdatkaa tässä vaiheessa, eikä sitten liitossa enää pihdata. Tässä vaiheessa pihdatessa näytätte toislle, että seurusteluun kuuluu paljon muuta ensin ja sitten syvemmässä suhteessa ja tavallaan vasta yhteisessä elämässä astuu seksi kuvaan mukaan.
Se että etenette seksin kautta jo ensitreffeiltä on niin väärin, tavallaan annatte tälle luvan pettää aina. - valehtelevia sikoja
Ensin selvän otto kirjoitti:
Voihan olla että aluksi ei tiedä, että on pettruin kanssa tekemisissä.
Kirjoitat tuossa, olisvat vonkaamatta vierata. Niin voivathan ne vongata, mutta jokaisessa uudessa tuttavuudessa pitää olla aika jolloin ei sinne seksin puolelle mennä lainkaan. Seurustellaan ja opitaan tuntemaan ja tässä vaiheessa kyllä ilmenee onko petturi kanssasi ja voit laittaa hoitmaan asiat kotiinsa.
Ja juttuun jossa jo eka tapaamisella ukko tai ekka alkaa kertoa entisen olevan tyhmä sun muuta, ei anna, Eikä sen pitöisi jo kertoa, että jotain on vialla.
Katson sinun vpaan ihmisen olevan niin oaljon viisaampi, että otat selvää kenen kanssa olet tekemisissä. silloin tuo petturi ei pääse vielä käyttämään sinun ihastumistasi hyväkseen ja saada sinut seksiin kanssaa.
Eli pihdatkaa tässä vaiheessa, eikä sitten liitossa enää pihdata. Tässä vaiheessa pihdatessa näytätte toislle, että seurusteluun kuuluu paljon muuta ensin ja sitten syvemmässä suhteessa ja tavallaan vasta yhteisessä elämässä astuu seksi kuvaan mukaan.
Se että etenette seksin kautta jo ensitreffeiltä on niin väärin, tavallaan annatte tälle luvan pettää aina.Eipä ole tullut harrastettua seksiä heti ensitreffeillä. Siltikin varattu mies onnistui huijaamaan. Sulla ei ilmeisesti kokemusta asiasta ole? Kerroppa, miksi ne varatut niin kovasti vierasta vonkaa? Eikö sun mielestä varatulla ole minkäänlaista vastuuta? Ja mä puhuin niistä sioista, jotka ei kerro olevansa varattuja.
Ensin selvän otto kirjoitti:
Voihan olla että aluksi ei tiedä, että on pettruin kanssa tekemisissä.
Se että etenette seksin kautta jo ensitreffeiltä on niin väärin, tavallaan annatte tälle luvan pettää aina.Ai että miehen tavatessa pitäisi alkaa heti pihtaa kuten ukkomiehen vaimo tekee? Että pillun antaminen on niinkuin hyväksikäytettävä hyödyke, että kun annat jotain vastinetta niin voit saada? Jos ukkomiehen vaimo käyttää pilluaan etuisuuksien saamiseen, se on hänen ongelma. Mä nautin seksistä ja otan hyödyt, mitä ukkomiehen vaimo ei tajua saada pihtaamisella.
- dfghjklöä'
pupulutunen kirjoitti:
Ai että miehen tavatessa pitäisi alkaa heti pihtaa kuten ukkomiehen vaimo tekee? Että pillun antaminen on niinkuin hyväksikäytettävä hyödyke, että kun annat jotain vastinetta niin voit saada? Jos ukkomiehen vaimo käyttää pilluaan etuisuuksien saamiseen, se on hänen ongelma. Mä nautin seksistä ja otan hyödyt, mitä ukkomiehen vaimo ei tajua saada pihtaamisella.
Että silleen. Ei sunkaan elämä ihan terveellä pohjalla, kun provo-profiilin oikein rakentanut. Sairasta vaikket itse ymmärrä. Mies on vaimonsa valinnut. Apua voi hakea ongelmiin, ilman ulkopuolisia suhteita.
Minulle tulee mieleen, että jostakin syystä olet niin pettynyt parisuhteeseen, että valitsit sitten tuon kannan asioihin. Kun sinulla alkaa olla mittarissa 50 ja yli, niin huomaat ettet pärjää tuolla. - onko sussa muuta?
pupulutunen kirjoitti:
Ai että miehen tavatessa pitäisi alkaa heti pihtaa kuten ukkomiehen vaimo tekee? Että pillun antaminen on niinkuin hyväksikäytettävä hyödyke, että kun annat jotain vastinetta niin voit saada? Jos ukkomiehen vaimo käyttää pilluaan etuisuuksien saamiseen, se on hänen ongelma. Mä nautin seksistä ja otan hyödyt, mitä ukkomiehen vaimo ei tajua saada pihtaamisella.
kirjoituksen tyylistä ja sisällöstä päätellen tämä "pupulutunen" ei taida olla mikään älyn jättiläinen? Ei kai sille itse mitään voi, vai voisiko kuitenkin?
Onhan se ehkä niinkin, että jos ihmisessä ei ole mitään muuta arvokasta kuin pillu, niin sitten se kai menee noin, kuin hän kirjoittaa.... - en oikein usko
"Mun mielestä ykköstään pettävä tekee itse sen päätöksensä, on turha alkaa syyllistää kakkosta siitä silloin."
Pettäjä tekee väärin ... ja aivan yhtä väärin tekee kakkonenkin. Tämä on päivän selvä asia.
Enkä ole koskaan tavannut niin tyhmää ihmistä, jolle varattu voi huijata olevansa vapaa.... ehkäpä niinkin blondeja on olemassa, vai onko tosiaan? - Medium .
onko sussa muuta? kirjoitti:
kirjoituksen tyylistä ja sisällöstä päätellen tämä "pupulutunen" ei taida olla mikään älyn jättiläinen? Ei kai sille itse mitään voi, vai voisiko kuitenkin?
Onhan se ehkä niinkin, että jos ihmisessä ei ole mitään muuta arvokasta kuin pillu, niin sitten se kai menee noin, kuin hän kirjoittaa....Jos sä oot tollanen niin laitas oma naamas esille niin voidaan kaikki arvostella sitä, että millainen sä olet! Nikittömänä on niin helppo huudella. Sä oot ihan reppana siihen asti!
- mitä sillä naamalla?
Medium . kirjoitti:
Jos sä oot tollanen niin laitas oma naamas esille niin voidaan kaikki arvostella sitä, että millainen sä olet! Nikittömänä on niin helppo huudella. Sä oot ihan reppana siihen asti!
Siinä toinen älyn jättiläinen.
Ei nimimerkki "onko sussa muuta?" kenenkään naamaa arvostellut, niin miksi hänenkään pitäisi naamansa esille laittaa? Arvioi sinäkin vaan mielipiteiden, kirjoitusten sisällön ja tyylin perusteella häntä, niin kuin hänkin "pupulutusta".
Katsos kun sitä älyä ei mitata naamasta, vaan tekstistä. onko sussa muuta? kirjoitti:
Onhan se ehkä niinkin, että jos ihmisessä ei ole mitään muuta arvokasta kuin pillu, niin sitten se kai menee noin, kuin hän kirjoittaa...."kirjoituksen tyylistä ja sisällöstä päätellen ..."
Vai et mun kirjotustyylistä sä niinkuin päättelet mut vähän tyhmäksi? Et sä sitä siitä voi päätellä, se on vaan mun tapa kirjottaa. Voihan vaikka Katainenkin kirjottaa pohjois-savolaisittain ja sit voitais hänen kirjotustyylistään päätellä, et hän on sudettisavolainen sipulihattu ilman sivistyksen häivää.
Joo no on mussa muutakin arvokasta kuin mun pillu, mut seksi ja sen saaminen on tärkeetä. Oli parisuhteessa tai ei ollut. Nyt en ole, vaik on on mulla yks hoito. Hänen pitäis ainakin olla vapaa. Toivotaan et ja on.- Kulta-pronssi
pupulutunen kirjoitti:
"kirjoituksen tyylistä ja sisällöstä päätellen ..."
Vai et mun kirjotustyylistä sä niinkuin päättelet mut vähän tyhmäksi? Et sä sitä siitä voi päätellä, se on vaan mun tapa kirjottaa. Voihan vaikka Katainenkin kirjottaa pohjois-savolaisittain ja sit voitais hänen kirjotustyylistään päätellä, et hän on sudettisavolainen sipulihattu ilman sivistyksen häivää.
Joo no on mussa muutakin arvokasta kuin mun pillu, mut seksi ja sen saaminen on tärkeetä. Oli parisuhteessa tai ei ollut. Nyt en ole, vaik on on mulla yks hoito. Hänen pitäis ainakin olla vapaa. Toivotaan et ja on.Helpoin tapa sulle selvittää se, onko se mies ukkomies vai ei, on, että sä et suostu heti sen miehen pantavaksi. Varattu mies kyllästyy nopeasti pihtaamiseen ja etsii jonkun toisen naisen, mutta vapaa mies tekee asioita sen eteen, että saa naida sua. Tai mikset sä käy joskus sen miehen kotona? Luulisi selviävän, että asuuko hän tosiaan yksin vai jonkun toisen naisen kanssa.
- VVVVVarattu
Toivottavasti edes lopetat suhteen kun saat tietää että mies onkin varattu. Sitten sinullakaan ei ole enää mitään tekosyytä joka sinut pelastaisi vaan olet ihan yhtälailla syyllinen kun paneskelet varattua.
- Usko mitä usko
en oikein usko kirjoitti:
"Mun mielestä ykköstään pettävä tekee itse sen päätöksensä, on turha alkaa syyllistää kakkosta siitä silloin."
Pettäjä tekee väärin ... ja aivan yhtä väärin tekee kakkonenkin. Tämä on päivän selvä asia.
Enkä ole koskaan tavannut niin tyhmää ihmistä, jolle varattu voi huijata olevansa vapaa.... ehkäpä niinkin blondeja on olemassa, vai onko tosiaan?Mutta kuitenkin löytyy niin tyhmiä ykkösiä, joita heidän puolisonsa voi huijata olevansa aina uskollinen.... ehkäpä niin kuitekin on - tämäkin palsta pullollaan.
- aikuinen n
pupulutunen kirjoitti:
Joo no on mussa muutakin arvokasta kuin mun pillu, mut seksi ja sen saaminen on tärkeetä. Oli parisuhteessa tai ei ollut. Nyt en ole, vaik on on mulla yks hoito. Hänen pitäis ainakin olla vapaa. Toivotaan et ja on.Olet just sen näköinenkin pupulutunen että annat kelle vaan ja milloin vaan.Onko kiva näyttää halvalta ja olla sitä?Tyhmä olet raapustuksistas päätellen.Et älykkyydelläs voi ylpeillä!
- ainkuinen m
aikuinen n kirjoitti:
Olet just sen näköinenkin pupulutunen että annat kelle vaan ja milloin vaan.Onko kiva näyttää halvalta ja olla sitä?Tyhmä olet raapustuksistas päätellen.Et älykkyydelläs voi ylpeillä!
Vai että sen näköinen? Älä viitsi olla naurettava. On hyvä, että on vielä tuollaisia pupulutusia, joilta saa helposti seksiä. Näin varatut miehet, jotka eksyy pupulutusenkin seuraan ehkä tarkoituksella, pääsevät kiertämään oman eukkonsa pihtaamiset ja heidän kiristykset etuisuuksien toivossa.
- vinkki vain
ainkuinen m kirjoitti:
Vai että sen näköinen? Älä viitsi olla naurettava. On hyvä, että on vielä tuollaisia pupulutusia, joilta saa helposti seksiä. Näin varatut miehet, jotka eksyy pupulutusenkin seuraan ehkä tarkoituksella, pääsevät kiertämään oman eukkonsa pihtaamiset ja heidän kiristykset etuisuuksien toivossa.
Uskotko muka, että moni täällä olevista naisista on pihdannut? Luulempa, että he eivät viihdy tällä palstalla. Henkilökohtaisesti harmittaa, että nuo lutuiset on kuin vertaimevät luteet, jotka kalvavat miehen sisältäkäsin parisuhteen paskaksi.
- aikuinen n
ainkuinen m kirjoitti:
Mulle on aivan sama mitä kukakin tekee ja elää omien arvojensa mukaan tai sitten ilman arvoja.Et se siitä.Mua ei voisi vähempää kenenkään pihtaamiset kiinnostaa.On se hyvä että horoperseoitä maailmassa riittää
- aikuinen m
aikuinen n kirjoitti:
Mulle on aivan sama mitä kukakin tekee ja elää omien arvojensa mukaan tai sitten ilman arvoja.Et se siitä.Mua ei voisi vähempää kenenkään pihtaamiset kiinnostaa.On se hyvä että horoperseoitä maailmassa riittää
Ei näyttänyt olevan, koska sinun piti niin kärkevästi alkaa arvostelemaan pupulutusta hänen tekemisistään ja ulkonäöstään. Laitapa oma kuvasi näytille, niin saadaan muutkin arvostella sinun edustavuuttasi ja ulkonäköäsi.
Ainakin pupulutunen saa tarpeekseen. Sinä tuskin saat. - aikuinen n
aikuinen m kirjoitti:
Ei näyttänyt olevan, koska sinun piti niin kärkevästi alkaa arvostelemaan pupulutusta hänen tekemisistään ja ulkonäöstään. Laitapa oma kuvasi näytille, niin saadaan muutkin arvostella sinun edustavuuttasi ja ulkonäköäsi.
Ainakin pupulutunen saa tarpeekseen. Sinä tuskin saat.En ikinä olisi niin halpa että laittaisin kuvani nettiin.Saatika hakisin seuraa nettideiteistä.Todelal alentavaa touhua.Sekä epätoivoista.Joten ei onnistu.Mun ei ole koskaan tarvinut hakea hyväksyntää jonkin sosiaalisen median kautta kuvalla tai muulla vastaavalla.
- aikuinen n
aikuinen m kirjoitti:
Ainakin pupulutunen saa tarpeekseen. Sinä tuskin saat.Tosta saamisesta vielä sulle -Olen kihloissa joten saan ihan niin paljon kuin haluan.Ei kannata siitä kantaa huolta.
- eipä muuta
pupulutunen kirjoitti:
Joo no on mussa muutakin arvokasta kuin mun pillu, mut seksi ja sen saaminen on tärkeetä. Oli parisuhteessa tai ei ollut. Nyt en ole, vaik on on mulla yks hoito. Hänen pitäis ainakin olla vapaa. Toivotaan et ja on."Vai et mun kirjotustyylistä sä niinkuin päättelet mut vähän tyhmäksi? "
Kyllä. Lauserakenteet ovat kuin lapsella. Kielioppi aivan metsässä. Sanavarasto hyvin suppea ja primitiivinen.
".. mut seksi ja sen saaminen on tärkeetä. "
Niinpä. Kun mitään muuta ei ole. Ei sivistystä, arvoja, kestävää ihmissuhdetta, näkoalaa tulevaisuudesta....
Ja lopuksi se, mitä yritätä sanoa, kertoo arvottomuudesta.
No, sinunlaisiasikin on. Eipä sille sinänsä mitään voi, mutta kasvatta voi yrittää ja ennen kaikkea koittaa estää teitä tekemästä tyhmyyksiä. aikuinen n kirjoitti:
En ikinä olisi niin halpa että laittaisin kuvani nettiin.Saatika hakisin seuraa nettideiteistä.Todelal alentavaa touhua.Sekä epätoivoista.Joten ei onnistu.Mun ei ole koskaan tarvinut hakea hyväksyntää jonkin sosiaalisen median kautta kuvalla tai muulla vastaavalla.
Miten niin halpa? Sä et näemmä vaan uskalla seistä sun omien sanojes takana, vaan sun pitää saada vaahdota tuntemattomana. Mun mielestä se on reiluu, et uskaltaa näyttää ittensä kuka on ja et seisoo omien sanojensa takana. Eikä niinkuin sä, että vaan huutelee sun omia teesejäs käyttäen jotain randomnikkiä.
Ei nettideittien kautta seuraa hakeva ole epätoivoista toimintaa varmaan kuin miehille, sillä meitä naisia on niillä sivustoilla vähän ja seuraa saa kun vain valitsee.
Vai et sä hae hyväksyntää?? Mun mielestä sä juuri sitä teet, kirjoittamalla sun omia teesejä sun randomnikillä "aikuinen n" ja koettamalla tuoda esille sun tapaasi elää. Juuri sitä voi hyvällä syyllä kutsua hyväksynnän hakemiseksi. Ja se vasta on alentavaa nuoleskelua.aikuinen n kirjoitti:
Tosta saamisesta vielä sulle -Olen kihloissa joten saan ihan niin paljon kuin haluan.Ei kannata siitä kantaa huolta.
Kihloissa oleminen ei ole tae saamiselle. Joku mies on vaan päättänyt "varata" sut itselleen ja harkitsee vielä, et ootko sä tosiaankaan niin kelpo, että sut kannattais lunastaa. Varo vain ettei se sunkin kihlaus kestä vuosia. ;)
- joopa joo
pupulutunen kirjoitti:
Kihloissa oleminen ei ole tae saamiselle. Joku mies on vaan päättänyt "varata" sut itselleen ja harkitsee vielä, et ootko sä tosiaankaan niin kelpo, että sut kannattais lunastaa. Varo vain ettei se sunkin kihlaus kestä vuosia. ;)
"Kihloissa oleminen ei ole tae saamiselle."
Etkä sä osaa edes lukea?
Hän sanoi: "Olen kihloissa joten saan ihan niin paljon kuin haluan"
toistan: "...saan ihan niin paljon kuin haluan"
Mitä tarkoitat, kun sanot "Varo vain ettei se sunkin kihlaus kestä vuosia"
siis "sunKIN"? samaan tapaan kuin sinulla, vai? joopa joo kirjoitti:
"Kihloissa oleminen ei ole tae saamiselle."
Etkä sä osaa edes lukea?
Hän sanoi: "Olen kihloissa joten saan ihan niin paljon kuin haluan"
toistan: "...saan ihan niin paljon kuin haluan"
Mitä tarkoitat, kun sanot "Varo vain ettei se sunkin kihlaus kestä vuosia"
siis "sunKIN"? samaan tapaan kuin sinulla, vai?Sä taidat olla yhtä tyhmä kuin on sun nimimerkkikin. Pelkkä joopa joo. Hanki itsellesi elämä!
Kihloissa oleminen ei tosiaan ole sen tae, että saisi seksiä. Ja huonosti menee suhteessa, jos on sellaisen vätyksen kanssa kihloissa, jossa nainen saa vain silloin kun häntä haluttaa. Entä jos se mies ei haluakaan silloin? Veikkaanpa, että hänen miesystävänsä, jos sellaista hänellä yleensä onkaan, pitää häntä enimmäkseen pelkkänä panona. Muijana, joka siivoaa ja kokkaa ja pesee miehen pyykit ja jota hän voi silloin tällöin panna. Ja siksi hänen on niin kovin yritettävä esittää sellaista siveää naista, millainen hän ei ole.eipä muuta kirjoitti:
"Vai et mun kirjotustyylistä sä niinkuin päättelet mut vähän tyhmäksi? "
Kyllä. Lauserakenteet ovat kuin lapsella. Kielioppi aivan metsässä. Sanavarasto hyvin suppea ja primitiivinen.
".. mut seksi ja sen saaminen on tärkeetä. "
Niinpä. Kun mitään muuta ei ole. Ei sivistystä, arvoja, kestävää ihmissuhdetta, näkoalaa tulevaisuudesta....
Ja lopuksi se, mitä yritätä sanoa, kertoo arvottomuudesta.
No, sinunlaisiasikin on. Eipä sille sinänsä mitään voi, mutta kasvatta voi yrittää ja ennen kaikkea koittaa estää teitä tekemästä tyhmyyksiä.Huonosti on sinullakin kielioppi hallussa. "kielioppi aivan metsässä" "sanavarasto hyvin suppea ja primitiivinen" > missä ovat verbit?
Yritätä > mitä se tarkoittaa? Kasvatta > mitä se tarkoittaa? Mutta se, mitä sinä yritit sanoa, kertoo sinun arvottomuudestasi.
Mutta kiitos siitä, että sinä teitittelit minua. Kyllä sinä voit minua sinutellakin. ;)- .............
pupulutunen kirjoitti:
Huonosti on sinullakin kielioppi hallussa. "kielioppi aivan metsässä" "sanavarasto hyvin suppea ja primitiivinen" > missä ovat verbit?
Yritätä > mitä se tarkoittaa? Kasvatta > mitä se tarkoittaa? Mutta se, mitä sinä yritit sanoa, kertoo sinun arvottomuudestasi.
Mutta kiitos siitä, että sinä teitittelit minua. Kyllä sinä voit minua sinutellakin. ;)Onko herne nenussa? Niistä, kyllä se ulos tulee.
- aikuinen n
pupulutunen kirjoitti:
Sä taidat olla yhtä tyhmä kuin on sun nimimerkkikin. Pelkkä joopa joo. Hanki itsellesi elämä!
Kihloissa oleminen ei tosiaan ole sen tae, että saisi seksiä. Ja huonosti menee suhteessa, jos on sellaisen vätyksen kanssa kihloissa, jossa nainen saa vain silloin kun häntä haluttaa. Entä jos se mies ei haluakaan silloin? Veikkaanpa, että hänen miesystävänsä, jos sellaista hänellä yleensä onkaan, pitää häntä enimmäkseen pelkkänä panona. Muijana, joka siivoaa ja kokkaa ja pesee miehen pyykit ja jota hän voi silloin tällöin panna. Ja siksi hänen on niin kovin yritettävä esittää sellaista siveää naista, millainen hän ei ole.Anteeksi nyt mutta hän kokkaa ja siivoaa.Olet jatkuvasti työssä ja olen korkeammin koulutettu kuin avokkini joten hän on tyytyväinen tilanteeseen ja arvostaa työtäni sekä koulutustani.Mä panen kun haluan, se ei kuulu halvoille lehmille ollenkaan.Sun älykkyysosamääräs apukoulusta hankittua ja sossunluukulta haet kuukausirahas.Yritätkö sen vuoksi maata jokaisen vastaantulevan kanssa että joku niistä alkais ehkä vielä elättää sua::)))
- aikuinen n
pupulutunen kirjoitti:
Miten niin halpa? Sä et näemmä vaan uskalla seistä sun omien sanojes takana, vaan sun pitää saada vaahdota tuntemattomana. Mun mielestä se on reiluu, et uskaltaa näyttää ittensä kuka on ja et seisoo omien sanojensa takana. Eikä niinkuin sä, että vaan huutelee sun omia teesejäs käyttäen jotain randomnikkiä.
Ei nettideittien kautta seuraa hakeva ole epätoivoista toimintaa varmaan kuin miehille, sillä meitä naisia on niillä sivustoilla vähän ja seuraa saa kun vain valitsee.
Vai et sä hae hyväksyntää?? Mun mielestä sä juuri sitä teet, kirjoittamalla sun omia teesejä sun randomnikillä "aikuinen n" ja koettamalla tuoda esille sun tapaasi elää. Juuri sitä voi hyvällä syyllä kutsua hyväksynnän hakemiseksi. Ja se vasta on alentavaa nuoleskelua.Kuule lutunen tai mitä lie oletkaan....sähän täällä vaahtoat heikkopäisenä kaikille.Mun ei tarvitse tuputtaa mitään ihmisille, mun mielipiteet on mun ja muilla on omat juttunsa.Sun mielestä kai kaikkien pitäs panna kaikkea ristiin ja esittää onnellista ja varsinkin niin pirun älykästä::)))Salli mun nauraa!
- aikuinen n
aikuinen n kirjoitti:
Anteeksi nyt mutta hän kokkaa ja siivoaa.Olet jatkuvasti työssä ja olen korkeammin koulutettu kuin avokkini joten hän on tyytyväinen tilanteeseen ja arvostaa työtäni sekä koulutustani.Mä panen kun haluan, se ei kuulu halvoille lehmille ollenkaan.Sun älykkyysosamääräs apukoulusta hankittua ja sossunluukulta haet kuukausirahas.Yritätkö sen vuoksi maata jokaisen vastaantulevan kanssa että joku niistä alkais ehkä vielä elättää sua::)))
Haha.. tollo aikuinen nainen on huopatossureppanan kanssa kimpassa. Mahtaa olla kiva olla alistetun reppanamiehen kanssa.
- aikuinen n
aikuinen n kirjoitti:
Haha.. tollo aikuinen nainen on huopatossureppanan kanssa kimpassa. Mahtaa olla kiva olla alistetun reppanamiehen kanssa.
Ihan vaan tiedoksi sulle 16.59 kirjoittanut aikuinen n.En olisi ikinä alistetun reppanan kanssa yhdessä enkä alista ketään.Hän hyvin määrätietoinen ja itsenäinen yrittäjämies.Rakastaa kodinlaittoa ja siivoamista sekä remontointia joten meillä asiat sointuu siten hyvin yhteen.Et se siitä sun mielipiteestäs eli aivan yhtä tyhjän kanssa:)
- aikuinen n
aikuinen n kirjoitti:
Ihan vaan tiedoksi sulle 16.59 kirjoittanut aikuinen n.En olisi ikinä alistetun reppanan kanssa yhdessä enkä alista ketään.Hän hyvin määrätietoinen ja itsenäinen yrittäjämies.Rakastaa kodinlaittoa ja siivoamista sekä remontointia joten meillä asiat sointuu siten hyvin yhteen.Et se siitä sun mielipiteestäs eli aivan yhtä tyhjän kanssa:)
Seli-seli. LOL!!!
- se ap aikuinen n
aikuinen n kirjoitti:
Seli-seli. LOL!!!
Voiko oikeasti olla joku ns aikuinen nainen klo 13.08 "LOL".Voi hyvää päivää sentään...tiesitkö että vain teinit käyttävät näitä kansainvälisiä lyhenteitä?!Taas nähdään läpipaistava tyhmyys ja se on suurta::)))
- se ap aikuinen n
se ap aikuinen n kirjoitti:
Voiko oikeasti olla joku ns aikuinen nainen klo 13.08 "LOL".Voi hyvää päivää sentään...tiesitkö että vain teinit käyttävät näitä kansainvälisiä lyhenteitä?!Taas nähdään läpipaistava tyhmyys ja se on suurta::)))
Reps.. Länkyti-länkyti. :DDD
- aikuinen n se ap
se ap aikuinen n kirjoitti:
Reps.. Länkyti-länkyti. :DDD
Olet jäänyt vielä alhaisemmalle tasolle kuin teinit.Toivottavasti sinulla ei ole lapsia tai edes puolisoa, miten kukaan voi kestää noin yksinkertaista ihmistä?Taaskin sain yhdet päivän nauruista.Olen hienosti osannut provosoida idioottia:)
- aikuinen n se ap
aikuinen n se ap kirjoitti:
Olet jäänyt vielä alhaisemmalle tasolle kuin teinit.Toivottavasti sinulla ei ole lapsia tai edes puolisoa, miten kukaan voi kestää noin yksinkertaista ihmistä?Taaskin sain yhdet päivän nauruista.Olen hienosti osannut provosoida idioottia:)
Eihän sinun vanhemmat tehneet kuin yhden virheen. Faijasi ei käyttänyt kortsua ja mutsisi ei käyttänyt e-pillereitä. Ja mitä tuli sen seurauksena? Kusipäinen kakara!
- Pupulutuselle sivust
pupulutunen kirjoitti:
Vai et sä hae hyväksyntää?? Mun mielestä sä juuri sitä teet, kirjoittamalla sun omia teesejä sun randomnikillä "aikuinen n" ja koettamalla tuoda esille sun tapaasi elää. Juuri sitä voi hyvällä syyllä kutsua hyväksynnän hakemiseksi. Ja se vasta on alentavaa nuoleskelua.Vai et sä hae hyväksyntää?? Mun mielestä sä juuri sitä teet, kirjoittamalla sun omia teesejä sun randomnikillä "aikuinen n" ja koettamalla tuoda esille sun tapaasi elää.
Kun vastaat tolla tapaa nimimerkille "aikuinen n" Mikähän sä oikein luulet olevasi pupulutunen? Juuri sä täällä tuot omia teesejäsi esille ja sun tapaasi elää!!! - aikuinen n
Pupulutuselle sivust kirjoitti:
Vai et sä hae hyväksyntää?? Mun mielestä sä juuri sitä teet, kirjoittamalla sun omia teesejä sun randomnikillä "aikuinen n" ja koettamalla tuoda esille sun tapaasi elää.
Kun vastaat tolla tapaa nimimerkille "aikuinen n" Mikähän sä oikein luulet olevasi pupulutunen? Juuri sä täällä tuot omia teesejäsi esille ja sun tapaasi elää!!!Mun ei tarvitse koskaan tai ikinä saada hyväksyntää keltään teiltä enkä piittaa vähääkään.En hae ihmisiltä sitä saatika mitään muutakaan jalustalle nostavaa joten voit unohtaa typerät väitteesi.Jokainen elää kuin tahtoo:)
- Kiitos!
Täyttä asiaa!
- sama seuraus
Kannattaisko ajatella ensin. Joka pulloon tarttuu.....
- Elämän valintoja
Niinpä. Pettää ei tarvitse kenenkään. Jos on onneton parisuhteessaan, niin voi erota ja etsiä uuden rakkaan. Niin minä ainakin tein. Lapset on huono tekosyy kitkutella. Pettäminen järkyttää lasten perusluottamusta enemmän kuin avioero.
- Kiitos ja Kunnia!
Rillumarei elämää viettänyt nainen ei välittänyt siitä olisko mies naimisissa vai ei. Ihan sama merkitsikö nainen jollekin jotain, kunhan oli hauskaa ja sai naiskennella silloin tällöin. Nainen rakastui ja hups, mies pettikin, oikein pitkän kaavan mukaan. Oletettavasti toisen rillumarei naisen kanssa. Ero tuli ja piirileikki jatkuu.
Jotkut eivät vain arvosta parisuhdetta, ainakaan toisten. Mutta onneksi se, minkä taakseen jättää, löytyy usein edestäpäin. - Menijämies
Ikuinen teini-ikäinen? Ei minulla ollut teini-iässä seksiä. Nyt otan vahingon takaisin. Eukon mäkätystä ja perhehelvettiä kestää vain siten, että on mahdollisuus välillä rentoutua mukavien ja itsestään huoltoa pitävien naisten seurassa. Onneksi on rahaa ja vaikutusvaltaa. Perhe on kuitenkin hyvä statussymboli, joten siitä en halua luopua.
- aikuinen n
Kiitos ap.usko siihen säilyy että arvoja ja moraalia kunnioittavia ihmisiä on sittenkin vielä olemassa.Itse kuulun niihin.Parisuhteessa ollaan vain oman puolison kanssa olkoon vaiksudet vaikka kuinka suuria tai pitkäaikaisia.Puolisoa tuetaan ja autetaan parhaan mukaan, hänen kanssaan itketään surut ja nautitaan iloista sekä siitä mitä ihanaa yhteistä elämässä on kuten lapset.He kärsivät eniten selkärangattomien teiniaikuisten huoraamisesta.Miten pystytte itseänne katsomaan peiliin oksentamatta?!
- Salt
Entäs sitten jos varatun osapuolen liitto on jo karilla, mutta syystä tai toisesta eroa ei ole tehty. Jos sekä liiton mies että vaimo ovat pettäneet toisiaan, kuinka tällaiseen jo rikottuun liittoon tulisi ulkopuolisen sinkun suhtautua, jos kutsu käy?
- pepper
Ulkopuolinen sinkkuko se tietää kaiken siitä petetystäkin, että olisi oikein pettänyt ja siksi se pettäjäkin petti, ihan niin kuin kostoksi vai? Kaiken se kakkonen uskoo. Ihan ilmaisena neuvona annan, että lopeta taustalla kärkkyminen ja sitten kun pettäjä on oikeasti eronnut ja muutaman vuoden asunut ja selvittänyt päänsä, niin sitten voit jopa erikseen kutsumatta ottaa yhteyttä ja sopia ne treffit. Tässä odottelu aikana vahvista itseäsi hyvällä harrastuksella ja samalla voit pohdiskella, millaista elämää haluat elää, jonkun rikotun rinnalla rakastamalla rikottu ehjäksi, niin kuin klisee kuuluu vai jotain muuta.
- Viisaampi neuvoo
Sinkun pitää löytää selkärankansa ja pysytellä varatuista erossa kylmästi kunnes ero on tosiasia!
"Jos kutsu käy" Tuohan on naurettavaa puolustautumista! Tietysti kieltäydyt jos haluat kasvosi ja maineesi säilyttää.
Toisten suhteista täytyy pitää näppinsä erossa siihen saakka, kun näkee eron olevan totta ja molemmilla oma asunto. Silloinkin on riskaapelia luottaa liikaa, sillä moni palaa vielä yhteen hetken päästä.
Aina pitäisi antaa juuri eroavalle tai eronneelle aikaa selvittää päänsä ennen uutta suhdetta! Niin moni hyppää suhteesta toiseen ja eroaa tai pettääparin vuoden päästä taas. - Salt
pepper kirjoitti:
Ulkopuolinen sinkkuko se tietää kaiken siitä petetystäkin, että olisi oikein pettänyt ja siksi se pettäjäkin petti, ihan niin kuin kostoksi vai? Kaiken se kakkonen uskoo. Ihan ilmaisena neuvona annan, että lopeta taustalla kärkkyminen ja sitten kun pettäjä on oikeasti eronnut ja muutaman vuoden asunut ja selvittänyt päänsä, niin sitten voit jopa erikseen kutsumatta ottaa yhteyttä ja sopia ne treffit. Tässä odottelu aikana vahvista itseäsi hyvällä harrastuksella ja samalla voit pohdiskella, millaista elämää haluat elää, jonkun rikotun rinnalla rakastamalla rikottu ehjäksi, niin kuin klisee kuuluu vai jotain muuta.
Kyllä se vaimokin petti, ihan omin sanoin kertoi tästä sitten aikanaan. Ei ukkomiehet aina pelkkää palturia puhu seksin toivossa, vaikka näin haluatkin uskoa :)
- stop tykkänään
Erittäin tyhmä kysymys. Tottakai sinkun pitää kieltäytyä kutsusta. Karilla olevan liiton osapuolet ovat kuitenkin naimisissa toistensa kanssa niin kauan kuin ero astuu virallisesti voimaan. Ei sua siihen tarvita väliin sotkemaan.
Mistä sä muuten tiedät pariskunnan väleistä yhtään mitään? Ai pettävä mies sulle kertoi? Ja sä uskot?
Sun pitää sanoa, että palaa astialle sitten kun ero on virallinen. Et uskalla vai? Siinähän voi tietysti käydä niin, ettei pari eroa tai niin, ettei mies sua eron jälkeen huolikaan. Mutta ihan oikeasti, älä mene tuohon hommaan mukaan lainkaan ennenkuin ero on virallinen. - Salt
Viisaampi neuvoo kirjoitti:
Sinkun pitää löytää selkärankansa ja pysytellä varatuista erossa kylmästi kunnes ero on tosiasia!
"Jos kutsu käy" Tuohan on naurettavaa puolustautumista! Tietysti kieltäydyt jos haluat kasvosi ja maineesi säilyttää.
Toisten suhteista täytyy pitää näppinsä erossa siihen saakka, kun näkee eron olevan totta ja molemmilla oma asunto. Silloinkin on riskaapelia luottaa liikaa, sillä moni palaa vielä yhteen hetken päästä.
Aina pitäisi antaa juuri eroavalle tai eronneelle aikaa selvittää päänsä ennen uutta suhdetta! Niin moni hyppää suhteesta toiseen ja eroaa tai pettääparin vuoden päästä taas.Tottakai pitää antaa aikaa ja tilaa päättää vanha suhde. Näin tehtiinkin eikä yhteen rynnätty suin päin :)
- Salt
stop tykkänään kirjoitti:
Erittäin tyhmä kysymys. Tottakai sinkun pitää kieltäytyä kutsusta. Karilla olevan liiton osapuolet ovat kuitenkin naimisissa toistensa kanssa niin kauan kuin ero astuu virallisesti voimaan. Ei sua siihen tarvita väliin sotkemaan.
Mistä sä muuten tiedät pariskunnan väleistä yhtään mitään? Ai pettävä mies sulle kertoi? Ja sä uskot?
Sun pitää sanoa, että palaa astialle sitten kun ero on virallinen. Et uskalla vai? Siinähän voi tietysti käydä niin, ettei pari eroa tai niin, ettei mies sua eron jälkeen huolikaan. Mutta ihan oikeasti, älä mene tuohon hommaan mukaan lainkaan ennenkuin ero on virallinen.Älä ole noin vihainen. Voihan näistä asiallisesti ainakin yrittää keskustella :) Kuten tuossa jo aiemmin totesin, vaimo kerrtoi itse omin sanoin aikanaan omasta pitkästä sivusuhteestaan.
- Ei ne usko, ennenkui
Salt kirjoitti:
Tottakai pitää antaa aikaa ja tilaa päättää vanha suhde. Näin tehtiinkin eikä yhteen rynnätty suin päin :)
Eron jälkeen voi olla suurena vaarana, että miehen lapset ja muut sukulaiset eivät sinua hyväksy koskaan, sillä pettäminen ja siihen liittyvä ulkopuolinen on ikuinen punainen vaate.
Asia paljastuu kuitenkin aikanaan, miten/milloin suhteenne alkoi ja kestääkö se päivänvalon? Tätä eivät salasuhteilijat suuressa intohimossaan usko, mutta aika näyttää...jos haluaa elämäänsä ikävyyksiä niin noin niitä saa! - Salt
Ei ne usko, ennenkui kirjoitti:
Eron jälkeen voi olla suurena vaarana, että miehen lapset ja muut sukulaiset eivät sinua hyväksy koskaan, sillä pettäminen ja siihen liittyvä ulkopuolinen on ikuinen punainen vaate.
Asia paljastuu kuitenkin aikanaan, miten/milloin suhteenne alkoi ja kestääkö se päivänvalon? Tätä eivät salasuhteilijat suuressa intohimossaan usko, mutta aika näyttää...jos haluaa elämäänsä ikävyyksiä niin noin niitä saa!Näin itse asiassa onkin, mutta se on minulle ihan OK. Ovat muutenkin aika erikoista sakkia :)
Miksi ajattelet, että esittämäsi asiat tuovat mukanaan jonkinlaista harmia? En tuppaudu sellaisten ihmisten elämään, jotka eivät minua tervetulleeksi koe. Mies hoitaa omat perhesuhteensa ja minä omani. Omasta halustaan mies kanssani nyt on ja olemmekin sitten enemmän tekemisissä minun perheeni ja ystävieni kanssa, jotka eivät meitä tuomitse.
Tottakai miehen suvun reaktio on omalla tavallaan ymmärrettävä. Heillä on kaikki oikeus omaan mielipiteeseensä enkä minä koe tarvetta tehdä sille asialle yhtään mitään. - Kaksinaamaista
Salt kirjoitti:
Näin itse asiassa onkin, mutta se on minulle ihan OK. Ovat muutenkin aika erikoista sakkia :)
Miksi ajattelet, että esittämäsi asiat tuovat mukanaan jonkinlaista harmia? En tuppaudu sellaisten ihmisten elämään, jotka eivät minua tervetulleeksi koe. Mies hoitaa omat perhesuhteensa ja minä omani. Omasta halustaan mies kanssani nyt on ja olemmekin sitten enemmän tekemisissä minun perheeni ja ystävieni kanssa, jotka eivät meitä tuomitse.
Tottakai miehen suvun reaktio on omalla tavallaan ymmärrettävä. Heillä on kaikki oikeus omaan mielipiteeseensä enkä minä koe tarvetta tehdä sille asialle yhtään mitään.Et koe tarvetta tehdä asialle mitään, kun et siihen pysty!:) Vaikeaa se olisikin..
Tuo selittää paljon moraalikasvatuksestasi, kun kerrot perheesi ja ystäviesi hyväksymisestä toisen parisuhteeseen sekaantumisesta.
Täytyy sanoa, että on uskomattoman outoa porukkaa! Tuntuu siltä, että ovat onnellisia jos/kun olet miehen saanut, vaikkakin sitten varatun.
Ps. Alkaa vaikuttaa "rehellisen Iitun" luritukselta! - jäitä hattuun
Salt kirjoitti:
Kyllä se vaimokin petti, ihan omin sanoin kertoi tästä sitten aikanaan. Ei ukkomiehet aina pelkkää palturia puhu seksin toivossa, vaikka näin haluatkin uskoa :)
Okei, jos face to face, vaimolta kuulit, niin ok. Selvitä nyt vielä, kun kerran puheväleissä olet niin petetyn kuin pettäjänkin kanssa, että kumpi heistä petti ensin. Tuosta huolimatta jäitä hattuun sen rikotun liiton osapuolen kanssa, odota nyt rauhassa, että eroavat. Jos yhä olet sitä mieltä, että pettäjä tai petetty on se maailman paras ja luotettavin puoliso, niin älä sitten valita, jos p...aa sataa laariin. Miksi sanon näin. Siksi, että liittoon mennessäni luulin naivani eronsa hyvin käsitelleen puolison, joka siis oli petetty, liian monen vuoden jälkeen sain tietää, ettei asia näin ollutkaan, olikin itse varsinainen luikuri tattinen.
- ........
Salt kirjoitti:
Älä ole noin vihainen. Voihan näistä asiallisesti ainakin yrittää keskustella :) Kuten tuossa jo aiemmin totesin, vaimo kerrtoi itse omin sanoin aikanaan omasta pitkästä sivusuhteestaan.
Pistää miettimään, kuinka kieroa peliä mahdatkaan pelata,,,,,,,,,,
- Kaksinaamaista touhu
........ kirjoitti:
Pettäjät ja kakkoset ovat kumpikin kieroja ja epärehellisiä jo perusluonteeltaan, sehän on selvä!
Valheella on lyhyet jäljet! - Salt
Kaksinaamaista kirjoitti:
Et koe tarvetta tehdä asialle mitään, kun et siihen pysty!:) Vaikeaa se olisikin..
Tuo selittää paljon moraalikasvatuksestasi, kun kerrot perheesi ja ystäviesi hyväksymisestä toisen parisuhteeseen sekaantumisesta.
Täytyy sanoa, että on uskomattoman outoa porukkaa! Tuntuu siltä, että ovat onnellisia jos/kun olet miehen saanut, vaikkakin sitten varatun.
Ps. Alkaa vaikuttaa "rehellisen Iitun" luritukselta!Totta, en voi asialle mitään. Se on ihan OK. Ilmeisesti et kestä sitä, että asia on minulle OK enkä kärsi siitä. Sinä haluaisit että minulla on paha olla; mitä se kertoo sinusta itsestäsi?
Niin, jotkut ihmiset kokevat, että ihmiset ovat itse vapaita päättämään siitä, kenen kanssa parisuhteessa ovat, eivätkä tuomitse, vaikka kaikki ei ihan oppikirjan mukaan ole mennytkään. Itse koen, että mieheni mitätöi oman liittonsa samalla sekunnilla, kun alkoi suhteensa minuun. Vaimonsa suuntaan hän toimi epärehellisesti ja ikävästi, se on totta, mutta eipä siitäkään suunnasta mitään rehellisyyttä ollut aiemmin herunut.
En ole onnellinen siitä, että mieheni oli "varattu" kun tapasimme. Omituinen sana tuokin, en minä ainakaan koe tässä ketään varaavani nyt, kun yhdessä ollaan.
Olet tainnut lukea tätä palstaa vähän liikaa, jos nyt sekoitat minut johonkin toiseen nimimerkkiin. - Bulla9
........ kirjoitti:
No jo oli hyvin perusteltu kannanotto :)
- alad1n
Bulla9 kirjoitti:
No jo oli hyvin perusteltu kannanotto :)
Paras tässä on se että kaikki tietää että kakkoset ja pettäjät saavat hetken ilot ja isommat pettymykset joskus. :) fakta on fakta.
- Pohdintaa
alad1n kirjoitti:
Paras tässä on se että kaikki tietää että kakkoset ja pettäjät saavat hetken ilot ja isommat pettymykset joskus. :) fakta on fakta.
Mutta millainen on ihminen, joka tieten tahtoen toivoo toiselle pahaa? Ei varmaan monikaan pettäjä toimi pettäen siksi, että saisi tieten tahtoen loukata puolisoaan tai ketään muutakaan. Hän toimii omien heikkouksiensa lähtökohdista. Sinä taas toivot toiselle ihmiselle (pettäjälle) vilpittömästi pahaa. Filofofisesti ajateltuna sinä olet pahempi kuin pettäjä.
- vinkki vain
Salt kirjoitti:
Totta, en voi asialle mitään. Se on ihan OK. Ilmeisesti et kestä sitä, että asia on minulle OK enkä kärsi siitä. Sinä haluaisit että minulla on paha olla; mitä se kertoo sinusta itsestäsi?
Niin, jotkut ihmiset kokevat, että ihmiset ovat itse vapaita päättämään siitä, kenen kanssa parisuhteessa ovat, eivätkä tuomitse, vaikka kaikki ei ihan oppikirjan mukaan ole mennytkään. Itse koen, että mieheni mitätöi oman liittonsa samalla sekunnilla, kun alkoi suhteensa minuun. Vaimonsa suuntaan hän toimi epärehellisesti ja ikävästi, se on totta, mutta eipä siitäkään suunnasta mitään rehellisyyttä ollut aiemmin herunut.
En ole onnellinen siitä, että mieheni oli "varattu" kun tapasimme. Omituinen sana tuokin, en minä ainakaan koe tässä ketään varaavani nyt, kun yhdessä ollaan.
Olet tainnut lukea tätä palstaa vähän liikaa, jos nyt sekoitat minut johonkin toiseen nimimerkkiin.Alkutekijöissä kaikki. Mies hylkäsi kaiken muun ja on nyt sinun. Luuletko, ettei se ala koskaan vaivaamaan miestä? Luuletko, ettei kaikkie muiden hylkääminen harmita miestä? Luuletko, että sisä, sinun ystävät, sinun sukulaiset ja sinä-sinä- sinä riität aina?
- vinkki vain
Salt kirjoitti:
Tottakai pitää antaa aikaa ja tilaa päättää vanha suhde. Näin tehtiinkin eikä yhteen rynnätty suin päin :)
Ethän sinä ole mitään tilaa antanut, kuten noista kirjoituksistasi myöhemmin selviää. Miksihän nämä kakkoset ovat samanlaisia totuuden vääristelijöitä aina?
- vastuuntunto...
Salt kirjoitti:
Totta, en voi asialle mitään. Se on ihan OK. Ilmeisesti et kestä sitä, että asia on minulle OK enkä kärsi siitä. Sinä haluaisit että minulla on paha olla; mitä se kertoo sinusta itsestäsi?
Olet tainnut lukea tätä palstaa vähän liikaa, jos nyt sekoitat minut johonkin toiseen nimimerkkiin."Niin, jotkut ihmiset kokevat, että ihmiset ovat itse vapaita päättämään siitä, kenen kanssa parisuhteessa ovat, eivätkä tuomitse, vaikka kaikki ei ihan oppikirjan mukaan ole mennytkään."
Niin, tuollakin tavalla piittaamattomuus ja itsekkyys voi ilmetä.
Voisihan sitä sanoa näinkin, että
"jotkut ihmiset kokevat, että ihmiset ovat itse vapaita päättämään siitä, valhetelevatko, varastavatko, karkaavatko yliajon jälkeen paikalta, jn.e, eivätkä tuomitse"
Ei kuulu mulle, määoonvaantäällätöissä, en ole veljeni vartija,... niinhän sinä ajattelet - ja siksi monet halveksivat sinua. - siinä se....
vastuuntunto... kirjoitti:
"Niin, jotkut ihmiset kokevat, että ihmiset ovat itse vapaita päättämään siitä, kenen kanssa parisuhteessa ovat, eivätkä tuomitse, vaikka kaikki ei ihan oppikirjan mukaan ole mennytkään."
Niin, tuollakin tavalla piittaamattomuus ja itsekkyys voi ilmetä.
Voisihan sitä sanoa näinkin, että
"jotkut ihmiset kokevat, että ihmiset ovat itse vapaita päättämään siitä, valhetelevatko, varastavatko, karkaavatko yliajon jälkeen paikalta, jn.e, eivätkä tuomitse"
Ei kuulu mulle, määoonvaantäällätöissä, en ole veljeni vartija,... niinhän sinä ajattelet - ja siksi monet halveksivat sinua.Siinä se on sanottu!
Piittaamattomuuta kaikki tyyni. - Suolaa vaan
"Entäs sitten jos varatun osapuolen liitto on jo karilla, mutta syystä tai toisesta eroa ei ole tehty"
Odotat tietenkin kunnes se ero on tehty!
Voi pyhä sylvi sentään mikä kysymys.
Sä pistät makaroonilaatikon uuniin ja kysyt mitä pitäisi tehdä jos laatikko ei syystä tai toisesta ole kypsää! No sä tietenkin odotat että se kypsyy ja jos alkaa kestämään kummallisen kauan, niin tarkistat onko uuni edes päällä. Mutta ei sitä kannata syömään alkaa ennen kuin se on valmista. Voi herran jestas sentään...! - Salt
vinkki vain kirjoitti:
Alkutekijöissä kaikki. Mies hylkäsi kaiken muun ja on nyt sinun. Luuletko, ettei se ala koskaan vaivaamaan miestä? Luuletko, ettei kaikkie muiden hylkääminen harmita miestä? Luuletko, että sisä, sinun ystävät, sinun sukulaiset ja sinä-sinä- sinä riität aina?
Ei mies ole ketään hylännyt. Hyvät välit lapsiin, exänkin kanssa asiallisesti. Jos hän kokee elämänsä minun kanssani jonain päivänä riittämättömäksi, on hän vapaa tekemään mitä tahtoo, kuten minäkin. Tämä parisuhde ei ole vankila. Monille teistä tuntuu olevan todella tärkeää, että suhteemme epäonnistuu ;)
- vinkki vain
Salt kirjoitti:
Ei mies ole ketään hylännyt. Hyvät välit lapsiin, exänkin kanssa asiallisesti. Jos hän kokee elämänsä minun kanssani jonain päivänä riittämättömäksi, on hän vapaa tekemään mitä tahtoo, kuten minäkin. Tämä parisuhde ei ole vankila. Monille teistä tuntuu olevan todella tärkeää, että suhteemme epäonnistuu ;)
No totta puhuen, minusta olisi oikein jos tulet pettymään rankasti samoin kuin vaimonsa. Se ei ole kuitenkaan samassa mittasuhteessa mahdollista, koska teidän parisuhteenne ei ole rakennettu luottamukselle yhteisestä uskollisuudesta toisillenne ja yhteisdelle perheelle.
Itsekin eron kokeneena ymmärrän täysin jätettyjen tuskaa. Hyvät välit exään ja lapsiin ovat yleensä silkkaa valetta. Paljon on laimunlyöntejä ja välinpitämättömyyttä tapahtunut ja niitä tulee tapahtumaan. Jos mies ei ole tuntenut vastuuta perheestään silloin kuin jätti nämä, niin kuinka sitten tulevaisuudessakaan.
Mielestäni kommentistasi paistaa teidän molempien heppoinen kanta parisuhteeseen, "vapaa tekemään kuten tahtoo", vaikkakin sillä paikataan sitä tosiasiaa, ettette edes uskalla luoda "kestävän kulutuksen periaatteelle" pohjautuvaa parisuhdetta. - asiaa!
vinkki vain kirjoitti:
No totta puhuen, minusta olisi oikein jos tulet pettymään rankasti samoin kuin vaimonsa. Se ei ole kuitenkaan samassa mittasuhteessa mahdollista, koska teidän parisuhteenne ei ole rakennettu luottamukselle yhteisestä uskollisuudesta toisillenne ja yhteisdelle perheelle.
Itsekin eron kokeneena ymmärrän täysin jätettyjen tuskaa. Hyvät välit exään ja lapsiin ovat yleensä silkkaa valetta. Paljon on laimunlyöntejä ja välinpitämättömyyttä tapahtunut ja niitä tulee tapahtumaan. Jos mies ei ole tuntenut vastuuta perheestään silloin kuin jätti nämä, niin kuinka sitten tulevaisuudessakaan.
Mielestäni kommentistasi paistaa teidän molempien heppoinen kanta parisuhteeseen, "vapaa tekemään kuten tahtoo", vaikkakin sillä paikataan sitä tosiasiaa, ettette edes uskalla luoda "kestävän kulutuksen periaatteelle" pohjautuvaa parisuhdetta."Se ei ole kuitenkaan samassa mittasuhteessa mahdollista, koska teidän parisuhteenne ei ole rakennettu luottamukselle yhteisestä uskollisuudesta toisillenne ja yhteisdelle perheelle. "
Tämä on aivan ydinasia! Minun mielestäni parisuhde ei ole terve (oikeastaan se ei ole parisuhde lainkaan), jos se ei ole rakennettu luottamukselle yhteisestä uskollisuudesta toisilleen ja yhteiselle perheelle. Ei silloin tietenkään myöskään ero tai uskottomuus tunnu missään.
- röhröh
Heikkous on tässäkin tapauksessa itsekkyyttä.Toisista välittämätön ihminen ei ole heikko, ainoastaan itsekäs sika.
- hfhdfh
Pitäisikö siis heti erota, kun alkaa vieraat kiinnostamaan enemmän kuin oma puoliso? Entä jos se oma puoliso vastustaa eroa? Antaa mieluummin vaikka käydä vieraissa? Ja kun lupa on, niin eihän kyse ole enää edes uskottomuudesta.
Toisten nimittely itsekkäiksi kertoo aina nimittelijän hyvin pohjattomasta itsekkyydestä. Yrittäkääpäs elää elämää arvostelematta, nimittelemättä, moralisoimatta toisia, niin johan alkaa elämä avartua. Siinä sivussa voi jopa oppia ymmärtämään elämää ja ihmisiä.- 654456
"Toisten nimittely itsekkäiksi kertoo aina nimittelijän hyvin pohjattomasta itsekkyydestä."
Ai, ja jos sanoo toista pitkäksi, niin on itse pitkä?
Ja jos sanoo toista lyhyeksi, niin on itse lyhyt?
Jos sitten sanoo toista lihavaksi, niin on itse liahava?
Just joo...?? Olen viikeis kuullut joskus jossain hiekkalaatikolla 3-5 vuotiaan sanovan, että jos toista haukkuu on itse sellainen.
Nyt vaan ei ollut siitä kysymys, vaan siitä, että itsekkään käyttäytymisen tunnistaa siitä itsekkäästä käyttäytymisestä. Ainut ihminen joka ei ehkä huomaa ja näe mikä on itsekästä, itsekäs ihminen itse. Ja tästä tuntee sairaanloisen itsekkyyden: ihminen on niin itsekäs, että ei edes huomaa olevansa.
Minä, minä, minä, mulle kaikki mikä ei mulle edes kuulu (kuten toisen aviopuoliso). Mun täytyy saada syödä ja säästä kakku, mun pitää saada sitä ja mun pitää saada tätä, kun "kerran täällä vaan eletään" tai kun elämä on niin lyhyt tai kun mua ei palvella ja palvota niinku mä haluun, kun mä, mä, mä, mä - bbebe
654456 kirjoitti:
"Toisten nimittely itsekkäiksi kertoo aina nimittelijän hyvin pohjattomasta itsekkyydestä."
Ai, ja jos sanoo toista pitkäksi, niin on itse pitkä?
Ja jos sanoo toista lyhyeksi, niin on itse lyhyt?
Jos sitten sanoo toista lihavaksi, niin on itse liahava?
Just joo...?? Olen viikeis kuullut joskus jossain hiekkalaatikolla 3-5 vuotiaan sanovan, että jos toista haukkuu on itse sellainen.
Nyt vaan ei ollut siitä kysymys, vaan siitä, että itsekkään käyttäytymisen tunnistaa siitä itsekkäästä käyttäytymisestä. Ainut ihminen joka ei ehkä huomaa ja näe mikä on itsekästä, itsekäs ihminen itse. Ja tästä tuntee sairaanloisen itsekkyyden: ihminen on niin itsekäs, että ei edes huomaa olevansa.
Minä, minä, minä, mulle kaikki mikä ei mulle edes kuulu (kuten toisen aviopuoliso). Mun täytyy saada syödä ja säästä kakku, mun pitää saada sitä ja mun pitää saada tätä, kun "kerran täällä vaan eletään" tai kun elämä on niin lyhyt tai kun mua ei palvella ja palvota niinku mä haluun, kun mä, mä, mä, mäJos sinun aviopuoliso, jota ilmeisesti pidät jonkin sortin omaisuutena, ei halua olla sun kanssa, miksi pidät väkisin kiinni? Mitä ihmeen järkeä siinä on?
- ....................
bbebe kirjoitti:
Jos sinun aviopuoliso, jota ilmeisesti pidät jonkin sortin omaisuutena, ei halua olla sun kanssa, miksi pidät väkisin kiinni? Mitä ihmeen järkeä siinä on?
taas...pidä vaa kiinni...ei toista voi omistaa...en haluu orjaksi...ohjaan elämääni...ja sitä rataa.........
- mistä on kysymys?
bbebe kirjoitti:
Jos sinun aviopuoliso, jota ilmeisesti pidät jonkin sortin omaisuutena, ei halua olla sun kanssa, miksi pidät väkisin kiinni? Mitä ihmeen järkeä siinä on?
"...jota ilmeisesti pidät jonkin sortin omaisuutena, "
Mistä ihmeestä tämä toistuva teema "omistamisesta" oikein kumpuaa?
Se kuulostaa siltä, kuin sanojalla olisi joku kummallinen trauma, jonka takia hän on ahdistunut, jos puhutaan vastuusta ja sitoutumisesta tai huomisesta ylipäätään.
Ahdistuuko tämä ihminen myös, jos töihin tai kouluun on "pakko mennä kahdeksaksi" tai jos asuntolaina pitää maksaa tai lpaset hakea hoidosta ennen viittä? Vai onko niin, että kaikkea pelkäävä, jotain kumman "omistamista" kauhisteleva ihminen ei ylipäätään käy töissä, eikä rakenna kotia saati huolehdi lapsista - puolisista nyt puhumattakaan.
outoa, hyvin outoa...? - Eräslukija
mistä on kysymys? kirjoitti:
Se kuulostaa siltä, kuin sanojalla olisi joku kummallinen trauma, jonka takia hän on ahdistunut, jos puhutaan vastuusta ja sitoutumisesta tai huomisesta ylipäätään.
Ahdistuuko tämä ihminen myös, jos töihin tai kouluun on "pakko mennä kahdeksaksi" tai jos asuntolaina pitää maksaa tai lpaset hakea hoidosta ennen viittä? Vai onko niin, että kaikkea pelkäävä, jotain kumman "omistamista" kauhisteleva ihminen ei ylipäätään käy töissä, eikä rakenna kotia saati huolehdi lapsista - puolisista nyt puhumattakaan.
outoa, hyvin outoa...?No liittyiskö se nyt vain yksinkertaisesti siihen, että jotkut ihmiset kokee omistavansa toisen sitten kun on alttarilla käyty. Tämän jälkeen toisella ei enää tämän ajattelutavan mukaan ole mahdollisuutta sanoa itseään irti parisuhteesta, eli ottaa eroa. Eli on pysyttävä liitossa vaikka tilanne olisi mikä.
En oikein ymmärrä vertaustasi. Kyllä minun mielestäni ihmisen tulee säilyttää itsemääräämisoikeus ja itsenäisyys myös avioliitossa. Tästä syystä kammoasin tällaista "omistamista", jos naimimissa olisin. Ja kyllä, ei ole ongelmaa arkisissa aikatauluissa, töissä käymisessä tms. asioissa. - kuka pelkää ja mitä
Eräslukija kirjoitti:
No liittyiskö se nyt vain yksinkertaisesti siihen, että jotkut ihmiset kokee omistavansa toisen sitten kun on alttarilla käyty. Tämän jälkeen toisella ei enää tämän ajattelutavan mukaan ole mahdollisuutta sanoa itseään irti parisuhteesta, eli ottaa eroa. Eli on pysyttävä liitossa vaikka tilanne olisi mikä.
En oikein ymmärrä vertaustasi. Kyllä minun mielestäni ihmisen tulee säilyttää itsemääräämisoikeus ja itsenäisyys myös avioliitossa. Tästä syystä kammoasin tällaista "omistamista", jos naimimissa olisin. Ja kyllä, ei ole ongelmaa arkisissa aikatauluissa, töissä käymisessä tms. asioissa."Tämän jälkeen toisella ei enää tämän ajattelutavan mukaan ole mahdollisuutta sanoa itseään irti parisuhteesta, eli ottaa eroa. Eli on pysyttävä liitossa vaikka tilanne olisi mikä. "
No tuota noin, mitä se sinun mielestäsi sitten tarkoittaa, jos vastaat tahdon tähän kysymykseen: "Jumalan edessä ja tämän seurakunnan läsnä ollessa kysyn sinulta, MM, tahdotko ottaa NN:n aviovaimoksesi (aviomieheksesi), olla hänelle uskollinen ja rakastaa häntä hyvinä ja pahoina päivinä, aina kuolemaan asti?"
Siis:
1. "tahdotko ottaa" (koska heitä ei ole velä vihitty, niin ensin pitää kysyä, että tahtovatko)
- *olla* uskollinen (jos tahtoo, niin sitten halutaan tietää aitko olla (ei tahdotko olla)
- kuolemaan asti (liiton on tarkoitus kestää koko elämän)
Jos toiselle antaa tuollaisen lupauksen, siis ilmoittaa tahtovansa ottaa puolisoksi (kukaan ei pakota) lupaa rakastaa ja olla uskollinen kuolemaan asti, niin kyllä se sitä tarkoittaa, että hiton hyvä syy pitää olla, jos ei niin teekään. Aikamoinen temppu, jos sitten sanot, että "ei tää ookkaan kivaa". Ainoita syitä minun mielestäni on se, jos toinen osapuoli on ensin yksipuolisesti rikkonut lupauksensa (esim olemalla rakastamatta ja pahoinpitelee tai olemalla uskoton, joita siis kumpaakaan en hyväksy, mutta jota ei myöskään tarvitse sietää)
Mutta oleellista on se, että ei tuossa kukaan ala omistamaan ketään, vaan että _itse_ sitoutuu liiton toiseksi osapuoleksi hyvinä ja pahoina päivinä(!) - ei siis niin, että kun joku päivä ei olekaan kivaa, niin hanskat tiskiin.
Minä olen tuollaisen tahdon ilmauksen tehnyt ja luvannut olla uskollinen (joka olisi itsestään selvä asian ilmaan lupaustakin, kun tarkastelemme avioliittoa sen ikiaikaisen historian ja tarkoituksen valossa). Mutta ei minua kukaan omista enkä minä omista ketään vaikka odotan, että annettu lupaus pidetään molemmin puolin, sillä koko perheen olemassaolo, hyvinvointi ja tulevaisuus rantentuu tämän sitoumuksen varaan. - Eräslukija
kuka pelkää ja mitä kirjoitti:
"Tämän jälkeen toisella ei enää tämän ajattelutavan mukaan ole mahdollisuutta sanoa itseään irti parisuhteesta, eli ottaa eroa. Eli on pysyttävä liitossa vaikka tilanne olisi mikä. "
No tuota noin, mitä se sinun mielestäsi sitten tarkoittaa, jos vastaat tahdon tähän kysymykseen: "Jumalan edessä ja tämän seurakunnan läsnä ollessa kysyn sinulta, MM, tahdotko ottaa NN:n aviovaimoksesi (aviomieheksesi), olla hänelle uskollinen ja rakastaa häntä hyvinä ja pahoina päivinä, aina kuolemaan asti?"
Siis:
1. "tahdotko ottaa" (koska heitä ei ole velä vihitty, niin ensin pitää kysyä, että tahtovatko)
- *olla* uskollinen (jos tahtoo, niin sitten halutaan tietää aitko olla (ei tahdotko olla)
- kuolemaan asti (liiton on tarkoitus kestää koko elämän)
Jos toiselle antaa tuollaisen lupauksen, siis ilmoittaa tahtovansa ottaa puolisoksi (kukaan ei pakota) lupaa rakastaa ja olla uskollinen kuolemaan asti, niin kyllä se sitä tarkoittaa, että hiton hyvä syy pitää olla, jos ei niin teekään. Aikamoinen temppu, jos sitten sanot, että "ei tää ookkaan kivaa". Ainoita syitä minun mielestäni on se, jos toinen osapuoli on ensin yksipuolisesti rikkonut lupauksensa (esim olemalla rakastamatta ja pahoinpitelee tai olemalla uskoton, joita siis kumpaakaan en hyväksy, mutta jota ei myöskään tarvitse sietää)
Mutta oleellista on se, että ei tuossa kukaan ala omistamaan ketään, vaan että _itse_ sitoutuu liiton toiseksi osapuoleksi hyvinä ja pahoina päivinä(!) - ei siis niin, että kun joku päivä ei olekaan kivaa, niin hanskat tiskiin.
Minä olen tuollaisen tahdon ilmauksen tehnyt ja luvannut olla uskollinen (joka olisi itsestään selvä asian ilmaan lupaustakin, kun tarkastelemme avioliittoa sen ikiaikaisen historian ja tarkoituksen valossa). Mutta ei minua kukaan omista enkä minä omista ketään vaikka odotan, että annettu lupaus pidetään molemmin puolin, sillä koko perheen olemassaolo, hyvinvointi ja tulevaisuus rantentuu tämän sitoumuksen varaan.Kyllä varmasti moniin avioeroihin on ihan kunnon syyt, eikä vain laiteta "hanskoja tiskiin". Sinä et vaikuta olevan tällainen toisen "omistamiseen" pyrkivä henkilö, joten en oikein ymmärrä miksi vaahtoat. Sinulla on homma hallussa, joten hyvä sinulle.
- kuka pelkää ja mitä
Eräslukija kirjoitti:
Kyllä varmasti moniin avioeroihin on ihan kunnon syyt, eikä vain laiteta "hanskoja tiskiin". Sinä et vaikuta olevan tällainen toisen "omistamiseen" pyrkivä henkilö, joten en oikein ymmärrä miksi vaahtoat. Sinulla on homma hallussa, joten hyvä sinulle.
"Sinä et vaikuta olevan tällainen toisen "omistamiseen" pyrkivä henkilö, joten en oikein ymmärrä miksi vaahtoat."
En olekaan, enkä kyllä ole sellaista koskaan tavannutkaan (ei kuulu siihen maailmaan, jossa minä ystävineni elän), mutta "vaahtoan" siksi, että tuossa omistamisfobiassa on jotain sairasta; Sellainen on vakava ongelma parisuhteessa, jos sen taustalla on kyvyttömyys sitoutua ja kantaa vastuu tekemisistään ja lupauksistaan. Siinä saattaa piillä yksi syy parisuhteen epäonnistumiseen.
Parisuhteessa on kaksi ihmistä, itsenäistä yksilöä tietenkin, eihän muu ole mahdollistakaan, mutta parisuhteen siitä tekee nimenomaan se, että siinä on sitouduttu puolin ja toisin ottamaan toinen huomioon, olemaan sellaisessa symbioosissa, joka tuo molemmille jotain enemmän, kuin että ollaan kämppiksiä, että on yhteinen jääkaappi ja ulko-ovi. Rakkautta, onnea, jaettua iloa ja molemminpuolista tukea sekä turvaa ja varmuutta, jonka taustalla on luottamus.
Tämä korostuu, kun parista tulee perhe. Silloin siinä on mukana yksi tai tusina muuta, kaikkeen syytöntä pientä ihmistä, joilla on oikeus terveeseen perheeseen ja isällä ja äidillä on siitä alkaen ehdoton velvollisuus asettaa lasten etu aina kaiken muun edelle. Sanon ehdoton, sillä ihmisen on oltava kypsä ja vastuuntuntoinen aikuinen siinä vaiheessa kun alkaa lisääntymään, ja vaikka ei olisikaan, niin sitten siihen on kasvettava. Tästä ei ole mitään pakotietä. eikä siinä ei ole kysymys mistään omistamisesta, vaan vastuusta. - outoa tosiaan
mistä on kysymys? kirjoitti:
outoa, hyvin outoa...?Voisiko olla läheisriippuvaisen tai jopa narsistin uhrin tapa ilmaista itseään?
- ihmettelee myös
outoa tosiaan kirjoitti:
Voisiko olla läheisriippuvaisen tai jopa narsistin uhrin tapa ilmaista itseään?
Totta, tuo ihmeellinen "omistamis -fobia" saatta hyvinkin olla merkki läheisriippuvaisen käänteisreaktiosta.
Miksei narsistin uhrikin, mutta kun otamme huomioon, että narsisitisen persoonallisuushäirön yleisyydeen (eri arvioiden sitä esiintyy vain muutamalla prosentilla väestöstä), niin se ei seltiän tämän "omistamis -fobian" esiintulon yleisyyttä (ellei se ole näillä keskustelupalstoilla aina samojen ihmsten esiin tuoma).
Eräs selitys voisi olla se, että henkilöllä on ongelma omassa itsenäistymisessä. Esimerkiksi "hopealusikka -suussa" ilmiön seurauksena syntynyt viivästynyt itsenäistyminen ja heikompi henkilökohtainen riippumattomuus sekä huono elämän hallinta.
- vertailu hakoteillä
Näin ymmärsin minäkin kuten eräslukija-nimimerkki kirjoittaa.
Tavaroita omistetaan, ei ihmistä. - Anna olla jo
Tämä saamarin maanvaiva "Aikuinen n" täälläkin. Ihan sairas tyyppi
Kommentti Pupulutuselle on alta kaiken asteikon: "Olet just sen näköinenkin pupulutunen että annat kelle vaan ja milloin vaan.Onko kiva näyttää halvalta ja olla sitä?Tyhmä olet raapustuksistas päätellen.Et älykkyydelläs voi ylpeillä!"
Onko tällä Aikuisella itsellään pokkaa esiintyä näillä palstoilla omalla kasvokuvallaan? Eipä ole. On raukkamaista ja todella sairasta haukkua joka ikisessä ketjussa kaikki poikkeavat mielipiteet. Sairainta on arvostella toisen kasvokuvaa kun itse piiloutuu nimimerkin taakse. Minkähänlainen ruusu mahtaa olla tämänkin nimimerkin takana...?
Hakeudu hoitoon!- aikuinen n
Ensinnäkään en hauku poikkeavia mielipiteitä vaan sanon oman mielipiteeni moraalittomuudesta, ihmisten selkärangattomuudesta ja sieluttomuudesta.Vihaan itsekkyyttä ja mulle heti kaikki - ajattelua.En tarvitse hoitoa vaan sen antaminen ihmisille on työtäni, jokapäiväistä sellaista.Jos et pidä ajatuksistani niin eihän niitä tarvitse luken, jätä väliin.Älä tee siitä itsellesi mitään ongelmaa.En ikinä laittaisi kuvaani nettiin.Niiku olen sata kertaa aikaisemminkin sanonut.Olen pitkä hoikka itsestäni huolta pitävä nainen.En pubiruusu tai mikään muukaan siihen verrattava olento.Et kyllä kovin onnelliselta vaikuta.Toivottavasti viikonloppusi oli hyvä, minun oli.
- sori jos loukkaan
aikuinen n kirjoitti:
Ensinnäkään en hauku poikkeavia mielipiteitä vaan sanon oman mielipiteeni moraalittomuudesta, ihmisten selkärangattomuudesta ja sieluttomuudesta.Vihaan itsekkyyttä ja mulle heti kaikki - ajattelua.En tarvitse hoitoa vaan sen antaminen ihmisille on työtäni, jokapäiväistä sellaista.Jos et pidä ajatuksistani niin eihän niitä tarvitse luken, jätä väliin.Älä tee siitä itsellesi mitään ongelmaa.En ikinä laittaisi kuvaani nettiin.Niiku olen sata kertaa aikaisemminkin sanonut.Olen pitkä hoikka itsestäni huolta pitävä nainen.En pubiruusu tai mikään muukaan siihen verrattava olento.Et kyllä kovin onnelliselta vaikuta.Toivottavasti viikonloppusi oli hyvä, minun oli.
Tuohan selittääkin kaiken. Sä teet työtä mielenterveysongelmaisten kanssa päivät pitkät? Seura on tehnyt sinut kaltaisekseen. Oikeasti sä kirjoitat todella loukkaavasti lutusesta ja arvostelet häntä. Luulisi alan ammattilaisen ymmärtävän, mikä on sopivaa ja mikä ei. Mielipiteensä saa jokainen esittää, mutta se miten sä sen teet, niin susta saa kuvan, ettei sulla ole kaikki muumit laaksossa. Olen samaa mieltä anna olla jo -kirjoittajan kanssa. Jotain sulla on vikana jossain syvällä sisälläsi. Harmi, ettet itse sitä tajua.
- sonjaO
aikuinen n kirjoitti:
Aikuinen n: et tosiaankaan hauku omistasi poikkeavia mielipiteitä, vaan haukut ihmisiä, jotka ovat kanssasi eri mieltä. Aivan kuten haukuit pupulutustakin.
Ihan oikeasti. Tarvitset itse hoitoa. Kirjoituksesi viittaavat kaikkeen muuhun kuin henkiseen tasapainoon. - aikuinen n
sori jos loukkaan kirjoitti:
Tuohan selittääkin kaiken. Sä teet työtä mielenterveysongelmaisten kanssa päivät pitkät? Seura on tehnyt sinut kaltaisekseen. Oikeasti sä kirjoitat todella loukkaavasti lutusesta ja arvostelet häntä. Luulisi alan ammattilaisen ymmärtävän, mikä on sopivaa ja mikä ei. Mielipiteensä saa jokainen esittää, mutta se miten sä sen teet, niin susta saa kuvan, ettei sulla ole kaikki muumit laaksossa. Olen samaa mieltä anna olla jo -kirjoittajan kanssa. Jotain sulla on vikana jossain syvällä sisälläsi. Harmi, ettet itse sitä tajua.
En hoida mielenterveyspotilaita.Vaan jotain ihan muuta, ja en ole sairaanhoitaja.Ei voi mitään kun kaikki pitää ottaa aina niin itteensä.Vai oletteko niin samankaltaisia puolustamanna naisen kanssa että koette jotenkin velvoitteeksi nyt valittaa hänen puolestaan:)Lukekaapa hänen viisaita ja fiksuja mielipiteitään ja haukkujaan muille ihmisille.Todella halpaa:)Mua ei haittaa vähääkään, miettikää mitä tykkäätte.Se on kumma juttu että olen suosittu työporukassa sekä myös hoidettavieni keskuudessa.Minua pidetään yleisesti hyväsydämisenä ja lämpimänä tyyppinä mutta se siitä.
- aikuinen n
sonjaO kirjoitti:
Aikuinen n: et tosiaankaan hauku omistasi poikkeavia mielipiteitä, vaan haukut ihmisiä, jotka ovat kanssasi eri mieltä. Aivan kuten haukuit pupulutustakin.
Ihan oikeasti. Tarvitset itse hoitoa. Kirjoituksesi viittaavat kaikkeen muuhun kuin henkiseen tasapainoon.Taidatte kaikki ola samanlaisia ihmisiä kuin lutunen.Voi hyvää päivää...ihan rauhassa vaan.Teidän elämänne ei kuulu mulle eikä mun teille, onneksi!
- pieni vinkki
aikuinen n kirjoitti:
En hoida mielenterveyspotilaita.Vaan jotain ihan muuta, ja en ole sairaanhoitaja.Ei voi mitään kun kaikki pitää ottaa aina niin itteensä.Vai oletteko niin samankaltaisia puolustamanna naisen kanssa että koette jotenkin velvoitteeksi nyt valittaa hänen puolestaan:)Lukekaapa hänen viisaita ja fiksuja mielipiteitään ja haukkujaan muille ihmisille.Todella halpaa:)Mua ei haittaa vähääkään, miettikää mitä tykkäätte.Se on kumma juttu että olen suosittu työporukassa sekä myös hoidettavieni keskuudessa.Minua pidetään yleisesti hyväsydämisenä ja lämpimänä tyyppinä mutta se siitä.
Siis pupulutusen jutut on alta riman, joten on melkein tarpeetonta jonkun ellisen kaltaisen idiootin kanssa niistä keskustella.
>On raukkamaista ja todella sairasta haukkua joka ikisessä ketjussa kaikki poikkeavat mielipiteet. Sairainta on arvostella toisen kasvokuvaa kun itse piiloutuu nimimerkin taakse.>
Tulee kyllä mieleen, että lutunen tuossa itse vaahtoaa. Jos ei, niin sitten tapaus ei erota niin sanotusti puita metsältä ja sekoittaa aidat ja aidan seipäät. - duracell*pupu
aikuinen n kirjoitti:
Taidatte kaikki ola samanlaisia ihmisiä kuin lutunen.Voi hyvää päivää...ihan rauhassa vaan.Teidän elämänne ei kuulu mulle eikä mun teille, onneksi!
Tuo pupulutunen ainakin yleensä sanoo miten asiat on. Silleen aikuisten oikeesti. Eikä niin kuin täällä yleensä, sanotaan vain miten toivotaan asioiden olevan. Siitä nostetaan kamala meteli, kun lähestulkoon mikään asia ole siten kuin haluaisi ja toivoisi olevan.
Ihmiset. Menkää itseenne. Toisten moralisointi on NIIN turhanpäiväistä ja jonninjoutavaa. Jos teistä jokin asia tuntuu joltain ja sitä pitäisi muuttaa, niin on jokaisen omalla vastuulla korjata tilanne. - 435345345345345
duracell*pupu kirjoitti:
Tuo pupulutunen ainakin yleensä sanoo miten asiat on. Silleen aikuisten oikeesti. Eikä niin kuin täällä yleensä, sanotaan vain miten toivotaan asioiden olevan. Siitä nostetaan kamala meteli, kun lähestulkoon mikään asia ole siten kuin haluaisi ja toivoisi olevan.
Ihmiset. Menkää itseenne. Toisten moralisointi on NIIN turhanpäiväistä ja jonninjoutavaa. Jos teistä jokin asia tuntuu joltain ja sitä pitäisi muuttaa, niin on jokaisen omalla vastuulla korjata tilanne.pupulutunen kirjoittaa:
"Sä et näemmä vaan uskalla seistä sun omien sanojes takana, vaan sun pitää saada vaahdota tuntemattomana. Mun mielestä se on reiluu, et uskaltaa näyttää ittensä kuka on ja et seisoo omien sanojensa takana. Eikä niinkuin sä, että vaan huutelee sun omia teesejäs käyttäen jotain randomnikkiä."
"Vai et sä hae hyväksyntää?? Mun mielestä sä juuri sitä teet, kirjoittamalla sun omia teesejä sun randomnikillä "aikuinen n" ja koettamalla tuoda esille sun tapaasi elää. Juuri sitä voi hyvällä syyllä kutsua hyväksynnän hakemiseksi. Ja se vasta on alentavaa nuoleskelua."
Että semmosta. Toisen henkilöön kohdistuvaa, turhaa ja epärakentavaa, täysin itse asiaan liittymätöntä arvostelua.
pupulutunen on aivan yhtä "tuntemattoman vaahtoava". Ainoa ero nimimkerkkiin "aikuinen n" on että "pupulutusen" nimimerkin yhteydessä on jonkun tuntemattoman henkilön värikuva, kun taas "aikuinen n" yhtedessä on mustavalkoinen silhuetti.
Minua kiinnostavat vain kummankin ajatukset, ei se, minkälainen profiilikuva nimimerkin yhteydessä on. - pieni vinkki
duracell*pupu kirjoitti:
Ihmiset. Menkää itseenne. Toisten moralisointi on NIIN turhanpäiväistä ja jonninjoutavaa. Jos teistä jokin asia tuntuu joltain ja sitä pitäisi muuttaa, niin on jokaisen omalla vastuulla korjata tilanne.Ja itse olet alias lutunen. Et oiken "aikuisten oikeesti" ja niinku pettäminen ja silleen olo..
Just joo. Yritä kasvaa. Ryve vaan tuossa pettämissonnassa oikein kunnolla. Kenelläkään ei ole pienen pientä pahaa ajatustakaan siitä.... - duracell*pupu
pieni vinkki kirjoitti:
Ja itse olet alias lutunen. Et oiken "aikuisten oikeesti" ja niinku pettäminen ja silleen olo..
Just joo. Yritä kasvaa. Ryve vaan tuossa pettämissonnassa oikein kunnolla. Kenelläkään ei ole pienen pientä pahaa ajatustakaan siitä....Mikä teitä vaivaa? En tosiaan ole pupulutunen. Sori mutta sanat ovat jokaisen käytettävissä.
- pieni vinkki
duracell*pupu kirjoitti:
Mikä teitä vaivaa? En tosiaan ole pupulutunen. Sori mutta sanat ovat jokaisen käytettävissä.
Niinpä niin. Uskotaan sinun jutut juu 0:)
- hyvä hyvä ....
Hyvä kirjoitus AP:ltä!
- drummerboy
LOL :). Jos tuo "aikuinen n" on minkään alan hoitaja niin en uskalla edes lapsiani tarhaan viedä. Tiedä missä vaikuttaa.Täydellinen seko.
Tämä oli kyllä paras: "Teidän elämänne ei kuulu mulle eikä mun teille, onneksi!". Juuri näin. Siispä: jos ei kuulu kumpaankaan suuntaan, eikä ole kiinnostusta, hiljaisuuskin voi olla ihan hyvä juttu. Mitäs sitä sitten turhaan kommentoimaan ja pottuilemaan.
Tämä toiseksi paras: "Se on kumma juttu että olen suosittu työporukassa sekä myös hoidettavieni keskuudessa.Minua pidetään yleisesti hyväsydämisenä ja lämpimänä tyyppinä mutta se siitä.
Hyväsydäminen? Lämmin? Ja sitten nuo veemäiset kommentit jokaiselle. Tämä tyyppi haiskahtaa kyllä ihan potentiaaliselta työpaikkakiusaajalta. En haluaisi olla samassa duunissa.
Ps. En sitten ole mikään lutunen, eronnut viikonloppuisä vaan. Ja eronneena aion pysyäkin. Ei kiitos enää ketään myrkynkeittäjiä elämääni, lasten kanssa on hyvä. Tuollaiset aikuiset naiset kierrän kaukaa.- 1212
Tämä aikuinen n taitaa olla kirjoittaja joka kirjoitti ennen nimimerkillä eikenenkäänvaimo, joka oli todellinen häirikkö tällä palstalla. Kirjoitus tyyli on aivan sama, ja samainen henkilö oli myös jossain hoito-alalla.
- aikuinen n
1212 kirjoitti:
Tämä aikuinen n taitaa olla kirjoittaja joka kirjoitti ennen nimimerkillä eikenenkäänvaimo, joka oli todellinen häirikkö tällä palstalla. Kirjoitus tyyli on aivan sama, ja samainen henkilö oli myös jossain hoito-alalla.
Olet itse asiassa väärässä.En ole kirjoittanut millään muulla nimimerkillä .Ihanaa kuinka helppo teitä onkaan provosoida:)Olette samanlaisia vaahtoajia kaikki omassa asiassanne.Tehän olette täydellisiä ja aina oikeassa.Mutta se ei mua haittaa.Hyvä ja puhdas elämä ja olen aivan tyytyväinen.Jatkan työpäivääni.Hyvää sellaista teillekin.
- aikuinen n
Ihan vaan sulle tiedoksi että en ole koskaan ollut työpaikakiusaaja enkä edes kiusattu.Itse asiassa olen ollut työyhteisössäni henkilö joka selvittää ristiriitoja sekä outoja epäselviä tilanteita työkavereiden kesken.Eli taas kerran totaalisen väärät johtopäätökset niinkuin aina.Veemäiset kommentit tulee siksi edelleenkin koska en siedä ihmisten löyhää elämänmoraalia ja itsekästä omaan napaan tuijotusta.Mutta sehän menee sulla yli hilseen etkä voi sitä ymmärtää.Onneksi minun eu tarvitse työskennellä kaltaistesi kanssa sillä olet hiukan liian nopea tekemään omat typerät johtopäätöksesi asioista.
- Ulkopuolisen silmin
Sivusta on helppo huomioida, että nuo aikuinen n:n kirjoitukset eivät meitä ns. ulkopuolisia yhtään ärsytä. Päinvastoin niissähän on oikeaa asiaa pettämisestä ja moraalista.
Kaikesta huomaa kuinka pettäjät ja toisten parisuhteissa roikkujat eivät kestä totuutta, kuten heidän suhteensakaan ei päivänvaloa koskaan!
Tuollaiset lapselliset pupulutuset ovat kuin punainen vaate uskottomuuspalstalla, mutta heillähän onkin ainoastaan tarkoitus ärsyttää petettyjä ja/tai jätettyjä.
Itse luen palstaa ulkopuolisena, mutta ihmettelen näiden kakkosen "kukkoilua" omasta paremmuudestaan.
Palstan alussa on kysymys, onko uskottomuus oikein vai väärin? Yhtään pettäjän tai kakkosen kirjoitusta en ole nähnyt, missä olisi tunnustus sen olevan väärin, vaikka meille normaalin moraalin omaaville asia on itsestäänselvyys!- Yhdestoista
Ei pidä paikkaansa. Moni kakkonen ainakin tuo täällä esille huonon omantunnon ja syyllisyyden tunteet. Pettäjät eivät niinkään. Aika moni kakkonen haluaa tilanteeseen ratkaisun, mikä usein venyy koska petturia ei haluta painostaa ratkaisuihin, vaan antaa tälle aikaa selvittää päänsä.
- Herää kysymys
Yhdestoista kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Moni kakkonen ainakin tuo täällä esille huonon omantunnon ja syyllisyyden tunteet. Pettäjät eivät niinkään. Aika moni kakkonen haluaa tilanteeseen ratkaisun, mikä usein venyy koska petturia ei haluta painostaa ratkaisuihin, vaan antaa tälle aikaa selvittää päänsä.
Ikuisuuskysymys! Miksi alkaa kakkoseksi jos ja kun sen tietää aloittaessaan jo vääräksi? Ja jos ei heti tiedä, niin miksi jatkaa sen saatuaan selville...
Siksikö, että haluaa, uskoo ja toivoo saavansa pettäjästä puolison? Perusteet ovat ainakin päin peetä alusta asti olleet silloin. - Niinpäniin
Herää kysymys kirjoitti:
Ikuisuuskysymys! Miksi alkaa kakkoseksi jos ja kun sen tietää aloittaessaan jo vääräksi? Ja jos ei heti tiedä, niin miksi jatkaa sen saatuaan selville...
Siksikö, että haluaa, uskoo ja toivoo saavansa pettäjästä puolison? Perusteet ovat ainakin päin peetä alusta asti olleet silloin.Niin, kuinka väärin se nyt sitten on jos kaksi aikuista ihmistä päättää vapaaehtoisesti alkaa toistensa kanssa suhteeseen. Tämähän on heidän päätettävissään ja muualle tehdyt sitoumukset ovat siinä vaakakupissa ja heidän henkilökohtaisella vastuulla. He molemmat päättävät asian siinä tilanteessa ja yleensä itsekkäistä syistä. Moni on heikko liian voimakkaan houkutuksen edessä, onhan näitä. Parhaiten asiasta on varmasti mielipide heillä, jotka ovat tähän tilanteeseen päätyneet ja olleet konkreettisesti siinä läsnä. Ihminen, joka ei ole tässä tilanteessa ollut, ei voi täysin tietää miten siinä toimisi, koska kokemuspohjaa ei ole. Asiassa omakohtaisesti kokemattomat ylistävät täällä moraaliaan, niin on tehnyt moni tuleva pettäjä, sen tiedän. Elämä yllättää, elämä opettaa.
- ulla-
Niinpäniin kirjoitti:
Niin, kuinka väärin se nyt sitten on jos kaksi aikuista ihmistä päättää vapaaehtoisesti alkaa toistensa kanssa suhteeseen. Tämähän on heidän päätettävissään ja muualle tehdyt sitoumukset ovat siinä vaakakupissa ja heidän henkilökohtaisella vastuulla. He molemmat päättävät asian siinä tilanteessa ja yleensä itsekkäistä syistä. Moni on heikko liian voimakkaan houkutuksen edessä, onhan näitä. Parhaiten asiasta on varmasti mielipide heillä, jotka ovat tähän tilanteeseen päätyneet ja olleet konkreettisesti siinä läsnä. Ihminen, joka ei ole tässä tilanteessa ollut, ei voi täysin tietää miten siinä toimisi, koska kokemuspohjaa ei ole. Asiassa omakohtaisesti kokemattomat ylistävät täällä moraaliaan, niin on tehnyt moni tuleva pettäjä, sen tiedän. Elämä yllättää, elämä opettaa.
"Elämä yllättää, elämä opettaa"
Se on juuri näin. Tässäkään asiassa ei auta moralisointi, vaan omakohtainen kokemus. Tai vähintään kokemus läheiseltä "been there" ihmiseltä.
Jotkuthan ihan oikeasti ymmärtävät myös uskottoman puolisonsa näkökulman. - ulla-
Jos ihmisellä on hyvä itsetunto ja avara mieli, niin se ei tee hänestä automaattisesti kakkosta, eikä edes pettäjää. On aivan samantekevää onko uskottomuus oikein vai väärin.
- hmph
ulla- kirjoitti:
Jos ihmisellä on hyvä itsetunto ja avara mieli, niin se ei tee hänestä automaattisesti kakkosta, eikä edes pettäjää. On aivan samantekevää onko uskottomuus oikein vai väärin.
Wau ulla miten fiksu oletkaan.Ensinnäkin kakkosilla aina huono itsetunto ja omanarvontunto.Avaraa mieltä sun muuta halpaa varmaan riittää:)Uskottomuus tilanteessa kuin tilanteessa aina väärin ja todella heikkojen ihmisten tekosia!
- tota noin....
Niinpäniin kirjoitti:
Niin, kuinka väärin se nyt sitten on jos kaksi aikuista ihmistä päättää vapaaehtoisesti alkaa toistensa kanssa suhteeseen. Tämähän on heidän päätettävissään ja muualle tehdyt sitoumukset ovat siinä vaakakupissa ja heidän henkilökohtaisella vastuulla. He molemmat päättävät asian siinä tilanteessa ja yleensä itsekkäistä syistä. Moni on heikko liian voimakkaan houkutuksen edessä, onhan näitä. Parhaiten asiasta on varmasti mielipide heillä, jotka ovat tähän tilanteeseen päätyneet ja olleet konkreettisesti siinä läsnä. Ihminen, joka ei ole tässä tilanteessa ollut, ei voi täysin tietää miten siinä toimisi, koska kokemuspohjaa ei ole. Asiassa omakohtaisesti kokemattomat ylistävät täällä moraaliaan, niin on tehnyt moni tuleva pettäjä, sen tiedän. Elämä yllättää, elämä opettaa.
Kysyt: "Niin, kuinka väärin se nyt sitten on ...."
Ja itse asassa myös vastaat: "... yleensä itsekkäistä syistä. Moni on heikko ...."
Mutta sitten puhut ihan hölmöjä, kun väität "Parhaiten asiasta on varmasti mielipide heillä, jotka ovat tähän tilanteeseen päätyneet ja olleet konkreettisesti siinä läsnä"
Siis että kun itse asiassa kaikki ne, jotka eivät ole tehneet rikosta (ylinopeus, murha, uskottomuus ihamn mikä vain) tiesivät että sellainen on väärin, niin sinä sanot, että vain ne, jotka eivät tienneet ja tekivät väärin, tieävätkin yks kaks parhaiten että se on väärin... ööö ?
Sitten seuraa yhtä epäselvä väite: " Asiassa omakohtaisesti kokemattomat ylistävät täällä moraaliaan, " Minkä asian kokemattomat?
Minun mielestäni kaikki ne, jotka ovat omakohtaisesti kokeneet uskollisuuden hyväksi, voivat ilman muuta kertoa miksi se on hyvä. Sitä sen sijaan ei kenenkään tarvise erikseen kertoa, että uskottomuus on paha - se näkyy ja kuuluu; uskottomuus johtaa moneen pahaan, kuten me kaikki tiedämme.
Miksi joku puolustaa tai vähättelee uskottomuutta ...? - o87yo87ty
ulla- kirjoitti:
"Elämä yllättää, elämä opettaa"
Se on juuri näin. Tässäkään asiassa ei auta moralisointi, vaan omakohtainen kokemus. Tai vähintään kokemus läheiseltä "been there" ihmiseltä.
Jotkuthan ihan oikeasti ymmärtävät myös uskottoman puolisonsa näkökulman."Jotkuthan ihan oikeasti ymmärtävät myös uskottoman puolisonsa näkökulman."
Niin, ja mitä sitten? - pieni vinkki
o87yo87ty kirjoitti:
"Jotkuthan ihan oikeasti ymmärtävät myös uskottoman puolisonsa näkökulman."
Niin, ja mitä sitten?Niin. Minä kyllä pystyn ymmärtämään myös uskottoman puolisonsa näkökulman, mutta en sitä, mitä kauheuksia tapahtui minun elämässä (en tarkoita tässä salaisia panoja, joista en tiennyt mitään).
- pieni vinkki
ulla- kirjoitti:
Tätini ulla joka jätti miehensä on horo.
- zet
Hävetkää kirjoitella tänne kuin keski-ikäiset omaan elämäänsä tympiintyneet akat/ukot. Tehkää jotain kivaa, ottakaa oma elämä haltuunne.
- amadeus
Aikuinen n: Tulihan se sieltä, ihan omalla suullasi. ".Ihanaa kuinka helppo teitä onkaan provosoida:)Olette samanlaisia vaahtoajia kaikki omassa asiassanne.Tehän olette täydellisiä ja aina oikeassa.Mutta se ei mua haittaa.Hyvä ja puhdas elämä ja olen aivan tyytyväinen".
Eli ainoa syy tällä palstalla oloosi on provosoiminen ja oman erinomaisuutesi toitottaminen. Tiedetään ja on jo tullut harvinaisen selväksi, miten erinomainen, moraalinen, suoraselkäinen ja pidetty ihminen olet. Suorastaan poikkeusyksilö meidän muiden erehtyväisten ja heikkojen joukossa. Onnittelut siitä. Eiköhän kuitenkin jo riittäisi. Kantasi on tullut selväksi, tuskin sinulla on enempää uutta annettavaa kenellekään. - Nainenvainen
Totta puhut, ihmiset ei enää kunnioita mitää. Ei ole arvoja, sillä arvoistahan se kaikki on kiinni, minusta parisuhde on kahden ihmisen suhde, siihen ei mennä sorkkimaan. Ei kolmantena pyöränä eikä oteta sitä kolmatta pyörää sekaan.
Olen itse kokenut sen miltä tuntuu kun puskista tulee se kolmas pyörä ja en ikinä halua aiheuttaa kenellekkään sellaista tuskaa ja elämän järkkymistä.
Ihminen on ihmiselle peto, ja itsekkyys on ykkös juttu nykyään
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne202297Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv422162Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k641693Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1941667Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue
"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel811618Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.521512- 1131470
- 831149
Martina haluaa tasoisensa miehen
Seiskassa juttu minkälaisen miehen Martina haluaa. Kumppanin pitää tuoda hänen herkkyytensä ja vahvuutensa esiin sekä ol2401027Voi ei! Katja Ståhl joutui sairaalaan - Syynä tämä vitsaus - Koskettava päivitys sairaalasängystä
Pikaista paranemista, Katja! Katja Ståhl on kertonut somessa joutuneensa sisään sairaalaan. Lue lisää: https://www.suom21905