Kun osaa yhdistää asiat

Silloin ne selviävät että miksi.

Täällä väitti eräs todistaja, että valtakunnansalilla on paskahuussissa sellainen klosetti kun vetää narusta silloin lentää paskat jopa parin metrin korkeuteen. Ihmettelin ja jopa kiinnosti mennä katsomaan moista klosettia.

Mutta sitten yhdistinkin asioita ja syy selvisi:

Jehovan todistajien kantaisä areios meni ennen Nikean kokouksen äänestystä p.a.s.k.a.l.l.e ja pieras kunnolla seurauksena riuku poikki ja putosi paskaläjään ja pää jäi sinne pystyyn ja tukehtui.

Tämän takia valtakunnansalila ei paslat jäät klosettiin vaan narua vedettäessä ne lentää ilmaan siksi ettei heille kävisi kuin areiokselle

28

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osaatko selittää?

      Miksi kristikunta väittää uskontunnuksessaan että ”Samoin on Isä kaikkivaltias, Poika kaikkivaltias - - Tässä kolminaisuudessa ei ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, ei mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin on siis palvottava niin kuin on sanottu - -.”, vaikka kirkolliskokouksien käyttöön ottamien raamatunkäännöksien mukaan Jeesus Kristus on sanonut valtasuhteiden olevan toisin?

      Kirkolliskokouksen käyttöön ottama suomennos vuodelta 1938 mukaan:
      ”Jeesus vastasi - - minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.” (Johannes 14: 23, 28)

      Kirkolliskokouksen käyttöön ottama suomennos vuodelta 1992 mukaan:
      ”Jeesus vastasi - - minä menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi.” (Johannes 14: 23, 28)

    • Valehteliko Jeesus?

      JEESUS sanoi - - " Isä on minua suurempi."(Johannes 14: 23, 28 UM)

      ”Jeesus vastasi - - Isä on minua suurempi.” (Johannes 14: 23, 28 KR-38)

      ”Jeesus vastasi - - Isä on minua suurempi.” (Johannes 14: 23, 28 KR-92)


      Jeesus kysyi: " Minkä vuoksi ette ymmärrä minun puhettani” (Johannes 8: 43)

      Jeesus kysyi: ” Jos puhun totuutta, niin miksi te ette usko minua? ” Antamalla samalla vastaukset siihen, miksi kaikki eivät uskoisi hänen puheitaan, hänen opetuksiaan.. (Johannes 8: 46)

      • Jumala
        Meidän seurakuntamme opettavat suuren yksimielisyyden vallitessa, että Nikaian kirkolliskokouksen päätös 1 jumalallisen olemuksen ja kolmen persoonan ykseydestä on tosi ja että siihen on epäilyksettä uskottava; nimittäin että on olemassa yksi ainoa jumalallinen olemus, jota kutsutaan Jumalaksi ja joka on Jumala, ikuinen, näkymätön, jakamaton, ääretön voimassaan, viisaudessaan ja hyvyydessään, kaiken näkyvän ja näkymättömän luoja ja ylläpitäjä. Kuitenkin on olemassa kolme persoonaa, joilla on sama olemus ja valta ja jotka ovat yhtä ikuisia, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Käytämme tässä sanaa persoona samassa merkityksessä kuin vanhan kirkon opettajat; se tarkoittaa sellaista, mikä ei ole toisen osa eikä ominaisuus, vaan on olemassa itsenäisesti.
        Seurakuntamme tuomitsevat kaikki harhaopit, jotka ovat tämän kohdan kanssa ristiriidassa, kuten manikealaisen jotka väittävät, että on olemassa vain yksi persoona, ja tämän johdosta juonikkaasti ja herjaavasti viisastelevat Sanasta ja Pyhästä Hengestä, etteivät ne ole erillisiä persoonia, vaan että Sana merkitsee ääneen lausuttua sanaa ja Henki luonnossa aikaan saatua liikettä.

        Jumalan Poika
        Edelleen seurakuntamme opettavat, että Sana, so. Jumalan Poika, on ottanut inhimillisen luonnon autuaan neitsyt Marian kohdussa, niin että molemmat luonnot, jumalallinen ja inhimillinen, samassa persoonassa erottamattomasti yhtyneinä, ovat yksi ainoa Kristus, tosi Jumala ja tosi ihminen, joka syntyi neitsyt Mariasta, todella kärsi, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, jotta hän sovittaisi Isän kanssamme ja olisi uhri ei ainoastaan perisynnin, vaan myös kaikkien ihmisten tekosyntien tähden. Tämä sama Kristus astui alas tuonelaan, nousi todella kolmantena päivänä kuolleista ja astui ylös taivaisiin istuakseen Isän oikealla puolella, hallitakseen ja vallitakseen ikuisesti kaikkia luotuja sekä pyhittääkseen ne, jotka uskovat häneen, lähettämällä heidän sydämiinsä Pyhän Hengen, joka heitä johtaa, lohduttaa, tekee eläviksi ja puolustaa saatanaa ja synnin valtaa vastaan. Sama Kristus on näkyvällä tavalla tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita jne., kuten apostolisessa uskontunnustuksessa sanotaan.





        Jeesuksen sanat ovat tuossa MATT.28:19

        Kolmiyhteisen Jumala opin mukaan Isä Poika ja Pyhä Henki on yksi ja ovat samanarvoisia. Jos Isä on pää on Poika kuitenkin samaa ruumista on samanarvoisia.

        Ja myös tämä Raamatun kohta on monissa alkuperäiskirjoituksissa, mutta vain muutamasta puuttuu ja siksi se on jätetty pois.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Jumala
        Meidän seurakuntamme opettavat suuren yksimielisyyden vallitessa, että Nikaian kirkolliskokouksen päätös 1 jumalallisen olemuksen ja kolmen persoonan ykseydestä on tosi ja että siihen on epäilyksettä uskottava; nimittäin että on olemassa yksi ainoa jumalallinen olemus, jota kutsutaan Jumalaksi ja joka on Jumala, ikuinen, näkymätön, jakamaton, ääretön voimassaan, viisaudessaan ja hyvyydessään, kaiken näkyvän ja näkymättömän luoja ja ylläpitäjä. Kuitenkin on olemassa kolme persoonaa, joilla on sama olemus ja valta ja jotka ovat yhtä ikuisia, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Käytämme tässä sanaa persoona samassa merkityksessä kuin vanhan kirkon opettajat; se tarkoittaa sellaista, mikä ei ole toisen osa eikä ominaisuus, vaan on olemassa itsenäisesti.
        Seurakuntamme tuomitsevat kaikki harhaopit, jotka ovat tämän kohdan kanssa ristiriidassa, kuten manikealaisen jotka väittävät, että on olemassa vain yksi persoona, ja tämän johdosta juonikkaasti ja herjaavasti viisastelevat Sanasta ja Pyhästä Hengestä, etteivät ne ole erillisiä persoonia, vaan että Sana merkitsee ääneen lausuttua sanaa ja Henki luonnossa aikaan saatua liikettä.

        Jumalan Poika
        Edelleen seurakuntamme opettavat, että Sana, so. Jumalan Poika, on ottanut inhimillisen luonnon autuaan neitsyt Marian kohdussa, niin että molemmat luonnot, jumalallinen ja inhimillinen, samassa persoonassa erottamattomasti yhtyneinä, ovat yksi ainoa Kristus, tosi Jumala ja tosi ihminen, joka syntyi neitsyt Mariasta, todella kärsi, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, jotta hän sovittaisi Isän kanssamme ja olisi uhri ei ainoastaan perisynnin, vaan myös kaikkien ihmisten tekosyntien tähden. Tämä sama Kristus astui alas tuonelaan, nousi todella kolmantena päivänä kuolleista ja astui ylös taivaisiin istuakseen Isän oikealla puolella, hallitakseen ja vallitakseen ikuisesti kaikkia luotuja sekä pyhittääkseen ne, jotka uskovat häneen, lähettämällä heidän sydämiinsä Pyhän Hengen, joka heitä johtaa, lohduttaa, tekee eläviksi ja puolustaa saatanaa ja synnin valtaa vastaan. Sama Kristus on näkyvällä tavalla tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita jne., kuten apostolisessa uskontunnustuksessa sanotaan.





        Jeesuksen sanat ovat tuossa MATT.28:19

        Kolmiyhteisen Jumala opin mukaan Isä Poika ja Pyhä Henki on yksi ja ovat samanarvoisia. Jos Isä on pää on Poika kuitenkin samaa ruumista on samanarvoisia.

        Ja myös tämä Raamatun kohta on monissa alkuperäiskirjoituksissa, mutta vain muutamasta puuttuu ja siksi se on jätetty pois.

        1 John 5:7
        Viewing the King James Version. Click to switch to 1611 King James Version of 1 John 5:7.

        For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.

        Jeesus myös sanoi ennen tuomiotaan olevansa Jumala ja siksi Jeesus ristiinnaulittiin. Minä olen on suoraan alkutekstistä Jumala.

        1JOH.5:20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

        KOL.2:9 Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,

        16.

        2KOR.5:19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan

        KOL.1:15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        17. ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
        18. Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
        19. Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi

        JOH.1:1Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta

        JES.40:3. Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme.

        MATT.3:3. Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'."

        JES.9: 5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

        Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.

        MATT.1:23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

        16.ILM.22.12. Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.

        17.Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja lopppu


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        1 John 5:7
        Viewing the King James Version. Click to switch to 1611 King James Version of 1 John 5:7.

        For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.

        Jeesus myös sanoi ennen tuomiotaan olevansa Jumala ja siksi Jeesus ristiinnaulittiin. Minä olen on suoraan alkutekstistä Jumala.

        1JOH.5:20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

        KOL.2:9 Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,

        16.

        2KOR.5:19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan

        KOL.1:15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        17. ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
        18. Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
        19. Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi

        JOH.1:1Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta

        JES.40:3. Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme.

        MATT.3:3. Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'."

        JES.9: 5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

        Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.

        MATT.1:23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

        16.ILM.22.12. Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.

        17.Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja lopppu

        JOH.10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."


        JOH:14:9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?


        JOH.1:1Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta



        ROOM.9:5. heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

        TIIT.2:13. odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,

        2PIET.1:1 Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa.

        HEPR. 13:8. Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.


      • clear as mud
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Jumala
        Meidän seurakuntamme opettavat suuren yksimielisyyden vallitessa, että Nikaian kirkolliskokouksen päätös 1 jumalallisen olemuksen ja kolmen persoonan ykseydestä on tosi ja että siihen on epäilyksettä uskottava; nimittäin että on olemassa yksi ainoa jumalallinen olemus, jota kutsutaan Jumalaksi ja joka on Jumala, ikuinen, näkymätön, jakamaton, ääretön voimassaan, viisaudessaan ja hyvyydessään, kaiken näkyvän ja näkymättömän luoja ja ylläpitäjä. Kuitenkin on olemassa kolme persoonaa, joilla on sama olemus ja valta ja jotka ovat yhtä ikuisia, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Käytämme tässä sanaa persoona samassa merkityksessä kuin vanhan kirkon opettajat; se tarkoittaa sellaista, mikä ei ole toisen osa eikä ominaisuus, vaan on olemassa itsenäisesti.
        Seurakuntamme tuomitsevat kaikki harhaopit, jotka ovat tämän kohdan kanssa ristiriidassa, kuten manikealaisen jotka väittävät, että on olemassa vain yksi persoona, ja tämän johdosta juonikkaasti ja herjaavasti viisastelevat Sanasta ja Pyhästä Hengestä, etteivät ne ole erillisiä persoonia, vaan että Sana merkitsee ääneen lausuttua sanaa ja Henki luonnossa aikaan saatua liikettä.

        Jumalan Poika
        Edelleen seurakuntamme opettavat, että Sana, so. Jumalan Poika, on ottanut inhimillisen luonnon autuaan neitsyt Marian kohdussa, niin että molemmat luonnot, jumalallinen ja inhimillinen, samassa persoonassa erottamattomasti yhtyneinä, ovat yksi ainoa Kristus, tosi Jumala ja tosi ihminen, joka syntyi neitsyt Mariasta, todella kärsi, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, jotta hän sovittaisi Isän kanssamme ja olisi uhri ei ainoastaan perisynnin, vaan myös kaikkien ihmisten tekosyntien tähden. Tämä sama Kristus astui alas tuonelaan, nousi todella kolmantena päivänä kuolleista ja astui ylös taivaisiin istuakseen Isän oikealla puolella, hallitakseen ja vallitakseen ikuisesti kaikkia luotuja sekä pyhittääkseen ne, jotka uskovat häneen, lähettämällä heidän sydämiinsä Pyhän Hengen, joka heitä johtaa, lohduttaa, tekee eläviksi ja puolustaa saatanaa ja synnin valtaa vastaan. Sama Kristus on näkyvällä tavalla tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita jne., kuten apostolisessa uskontunnustuksessa sanotaan.





        Jeesuksen sanat ovat tuossa MATT.28:19

        Kolmiyhteisen Jumala opin mukaan Isä Poika ja Pyhä Henki on yksi ja ovat samanarvoisia. Jos Isä on pää on Poika kuitenkin samaa ruumista on samanarvoisia.

        Ja myös tämä Raamatun kohta on monissa alkuperäiskirjoituksissa, mutta vain muutamasta puuttuu ja siksi se on jätetty pois.

        totuusvoittaaaina12.4.2014 20:350 SULJE
        Jumala
        Meidän seurakuntamme opettavat suuren yksimielisyyden vallitessa, että Nikaian kirkolliskokouksen päätös 1 jumalallisen olemuksen ja kolmen persoonan ykseydestä on tosi ja että siihen on epäilyksettä uskottava; nimittäin että on olemassa yksi ainoa jumalallinen olemus, jota kutsutaan Jumalaksi ja joka on Jumala, ikuinen, näkymätön, jakamaton, ääretön voimassaan, viisaudessaan ja hyvyydessään, kaiken näkyvän ja näkymättömän luoja ja ylläpitäjä. Kuitenkin on olemassa kolme persoonaa, joilla on sama olemus ja valta ja jotka ovat yhtä ikuisia, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Käytämme tässä sanaa persoona samassa merkityksessä kuin vanhan kirkon opettajat; se tarkoittaa sellaista, mikä ei ole toisen osa eikä ominaisuus, vaan on olemassa itsenäisesti.
        Kun osaa yhdistää asiat
        totuusvoittaaaina12.4.2014 01:17
        Silloin ne selviävät että miksi.

        Täällä väitti eräs todistaja, että valtakunnansalilla on paskahuussissa sellainen klosetti kun vetää narusta silloin lentää paskat jopa parin metrin korkeuteen. Ihmettelin ja jopa kiinnosti mennä katsomaan moista klosettia.

        Mutta sitten yhdistinkin asioita ja syy selvisi:

        Jehovan todistajien kantaisä areios meni ennen Nikean kokouksen äänestystä p.a.s.k.a.l.l.e ja pieras kunnolla seurauksena riuku poikki ja putosi paskaläjään ja pää jäi sinne pystyyn ja tukehtui.

        Tämän takia valtakunnansalila ei paslat jäät klosettiin vaan narua vedettäessä ne lentää ilmaan siksi ettei heille kävisi kuin areiokselle
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12180101#comment-67235212

        Nämäkin siis Luthersäätiön oppeja?
        -- myös tämä Raamatun kohta on monissa alkuperäiskirjoituksissa,
        mutta
        vain muutamasta puuttuu ja siksi se on jätetty pois


      • connecting people
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Jumala
        Meidän seurakuntamme opettavat suuren yksimielisyyden vallitessa, että Nikaian kirkolliskokouksen päätös 1 jumalallisen olemuksen ja kolmen persoonan ykseydestä on tosi ja että siihen on epäilyksettä uskottava; nimittäin että on olemassa yksi ainoa jumalallinen olemus, jota kutsutaan Jumalaksi ja joka on Jumala, ikuinen, näkymätön, jakamaton, ääretön voimassaan, viisaudessaan ja hyvyydessään, kaiken näkyvän ja näkymättömän luoja ja ylläpitäjä. Kuitenkin on olemassa kolme persoonaa, joilla on sama olemus ja valta ja jotka ovat yhtä ikuisia, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Käytämme tässä sanaa persoona samassa merkityksessä kuin vanhan kirkon opettajat; se tarkoittaa sellaista, mikä ei ole toisen osa eikä ominaisuus, vaan on olemassa itsenäisesti.
        Seurakuntamme tuomitsevat kaikki harhaopit, jotka ovat tämän kohdan kanssa ristiriidassa, kuten manikealaisen jotka väittävät, että on olemassa vain yksi persoona, ja tämän johdosta juonikkaasti ja herjaavasti viisastelevat Sanasta ja Pyhästä Hengestä, etteivät ne ole erillisiä persoonia, vaan että Sana merkitsee ääneen lausuttua sanaa ja Henki luonnossa aikaan saatua liikettä.

        Jumalan Poika
        Edelleen seurakuntamme opettavat, että Sana, so. Jumalan Poika, on ottanut inhimillisen luonnon autuaan neitsyt Marian kohdussa, niin että molemmat luonnot, jumalallinen ja inhimillinen, samassa persoonassa erottamattomasti yhtyneinä, ovat yksi ainoa Kristus, tosi Jumala ja tosi ihminen, joka syntyi neitsyt Mariasta, todella kärsi, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, jotta hän sovittaisi Isän kanssamme ja olisi uhri ei ainoastaan perisynnin, vaan myös kaikkien ihmisten tekosyntien tähden. Tämä sama Kristus astui alas tuonelaan, nousi todella kolmantena päivänä kuolleista ja astui ylös taivaisiin istuakseen Isän oikealla puolella, hallitakseen ja vallitakseen ikuisesti kaikkia luotuja sekä pyhittääkseen ne, jotka uskovat häneen, lähettämällä heidän sydämiinsä Pyhän Hengen, joka heitä johtaa, lohduttaa, tekee eläviksi ja puolustaa saatanaa ja synnin valtaa vastaan. Sama Kristus on näkyvällä tavalla tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita jne., kuten apostolisessa uskontunnustuksessa sanotaan.





        Jeesuksen sanat ovat tuossa MATT.28:19

        Kolmiyhteisen Jumala opin mukaan Isä Poika ja Pyhä Henki on yksi ja ovat samanarvoisia. Jos Isä on pää on Poika kuitenkin samaa ruumista on samanarvoisia.

        Ja myös tämä Raamatun kohta on monissa alkuperäiskirjoituksissa, mutta vain muutamasta puuttuu ja siksi se on jätetty pois.

        Kun osaa yhdistää asiat
        Silloin ne selviävät
        että miksi kantaisä areios meni ennen Nikean kokouksen äänestystä p.a.s.k.a.l.l.e ja pieras kunnolla seurauksena riuku poikki ja
        putosi paskaläjään ja pää jäi sinne pystyyn ja tukehtui.
        Ja myös tämä Raamatun kohta on monissa alkuperäiskirjoituksissa,
        mutta vain muutamasta puuttuu ja siksi se on jätetty pois.

        totuusvoittaaaina12.4.2014 01:17


      • Yksin Häntä
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Jumala
        Meidän seurakuntamme opettavat suuren yksimielisyyden vallitessa, että Nikaian kirkolliskokouksen päätös 1 jumalallisen olemuksen ja kolmen persoonan ykseydestä on tosi ja että siihen on epäilyksettä uskottava; nimittäin että on olemassa yksi ainoa jumalallinen olemus, jota kutsutaan Jumalaksi ja joka on Jumala, ikuinen, näkymätön, jakamaton, ääretön voimassaan, viisaudessaan ja hyvyydessään, kaiken näkyvän ja näkymättömän luoja ja ylläpitäjä. Kuitenkin on olemassa kolme persoonaa, joilla on sama olemus ja valta ja jotka ovat yhtä ikuisia, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Käytämme tässä sanaa persoona samassa merkityksessä kuin vanhan kirkon opettajat; se tarkoittaa sellaista, mikä ei ole toisen osa eikä ominaisuus, vaan on olemassa itsenäisesti.
        Seurakuntamme tuomitsevat kaikki harhaopit, jotka ovat tämän kohdan kanssa ristiriidassa, kuten manikealaisen jotka väittävät, että on olemassa vain yksi persoona, ja tämän johdosta juonikkaasti ja herjaavasti viisastelevat Sanasta ja Pyhästä Hengestä, etteivät ne ole erillisiä persoonia, vaan että Sana merkitsee ääneen lausuttua sanaa ja Henki luonnossa aikaan saatua liikettä.

        Jumalan Poika
        Edelleen seurakuntamme opettavat, että Sana, so. Jumalan Poika, on ottanut inhimillisen luonnon autuaan neitsyt Marian kohdussa, niin että molemmat luonnot, jumalallinen ja inhimillinen, samassa persoonassa erottamattomasti yhtyneinä, ovat yksi ainoa Kristus, tosi Jumala ja tosi ihminen, joka syntyi neitsyt Mariasta, todella kärsi, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, jotta hän sovittaisi Isän kanssamme ja olisi uhri ei ainoastaan perisynnin, vaan myös kaikkien ihmisten tekosyntien tähden. Tämä sama Kristus astui alas tuonelaan, nousi todella kolmantena päivänä kuolleista ja astui ylös taivaisiin istuakseen Isän oikealla puolella, hallitakseen ja vallitakseen ikuisesti kaikkia luotuja sekä pyhittääkseen ne, jotka uskovat häneen, lähettämällä heidän sydämiinsä Pyhän Hengen, joka heitä johtaa, lohduttaa, tekee eläviksi ja puolustaa saatanaa ja synnin valtaa vastaan. Sama Kristus on näkyvällä tavalla tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita jne., kuten apostolisessa uskontunnustuksessa sanotaan.





        Jeesuksen sanat ovat tuossa MATT.28:19

        Kolmiyhteisen Jumala opin mukaan Isä Poika ja Pyhä Henki on yksi ja ovat samanarvoisia. Jos Isä on pää on Poika kuitenkin samaa ruumista on samanarvoisia.

        Ja myös tämä Raamatun kohta on monissa alkuperäiskirjoituksissa, mutta vain muutamasta puuttuu ja siksi se on jätetty pois.

        Kirjoitit:
        "on olemassa kolme persoonaa, joilla on sama olemus ja valta - - Isä, Poika - - "

        Mitä mahtaa tarkoittavan uskontunnustuksessanne se, että sanotte Isän ja Pojan omaavan saman vallan?

        Kun vallasta puhutaan, niin kaikkivaltijaalla on suurin valta. Raamatusta tiedämme, että on yksi persoona, jolla on valtaa yli kaikkien muiden, ja hän vaatiikin palvojiltaan yksinomaista antaumusta.

        1. Mooseksen kirja kertoo kaikkivaltijaasta: "Kun Abramista tuli yhdeksänkymmenenyhdeksän vuoden ikäinen, niin Jehova näyttäytyi Abramille ja sanoi hänelle: ”Minä olen Jumala, Kaikkivaltias" (1. Moos.17:1)

        "18 "Ja minä tulen olemaan teille isänä, ja te tulette olemaan minulle poikina ja tyttärinä’, sanoo Jehova, Kaikkivaltias." (2.Korint.6:18)

        "2 Ja Jumala puhui edelleen Moosekselle ja sanoi hänelle: ”Minä olen Jehova. 3 Ja minä näyttäydyin toistuvasti Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille Jumalana, Kaikkivaltiaana, mutta nimelläni Jehova en tehnyt itseäni heille tunnetuksi." (2.Moos.6:2, 3)

        " 14 Sillä sinä et saa heittäytyä minkään toisen jumalan eteen, koska Jehova, jonka nimi on Mustasukkainen, on mustasukkainen Jumala," (2.Moos. 34: 14)

        "Minä olen Jehova. Se on minun nimeni, ja kunniaani minä en anna kenellekään muulle enkä ylistystäni veistetyille kuville." (Jesaja 42:8)

        "Silloin Jeesus sanoi - - on kirjoitettu: ’Jehovaa, Jumalaasi, sinun on palvottava, ja yksin hänelle sinun on suoritettava pyhää palvelusta.’” (Matteus 4: 10)

        "8 Vastaukseksi Jeesus sanoi hänelle: ”On kirjoitettu: ’Jehovaa, Jumalaasi, sinun on palvottava, ja yksin hänelle sinun on suoritettava pyhää palvelusta.’” (Luukas 4: 8)

        HUOM! "joka ei tottele Poikaa, se ei näe elämää, vaan hän pysyy Jumalan vihastuksen alaisena" (Johannes 3: 36)


    • von Girbbu

      Todistajilla on tabu se jae, jossa "otti orjan muodon".

      Ja ihmisen osassa Jeesus puhui.

      Lahkon emolahkon perustaja Russell omaksui adventisteilta tavan sanoa Jeesusta Mikaeliksi. Adventistit itse ovat tavasta luopuneet, lahkon tytärlahko todistajat siis jatkavat.

      Se merkitsee esim. että Jumala tappoi viattoman enkelin kolmannen osaopuolen, ihmisen takia. ja että jouluevankeliumi käy selittämättömäksi. Siksi todistajat sanovatkin : Ei ole olemassa mitään jouluevankeliumia.

    • __REPS__gigatigigati

      jouluevankeliumi ja riuku paskahuussissa.

      Sanamiehen luovuus kukoistaa
      -etenkin lähellä täysikuuta...

      • oudot opit...

        LUTHERSÄÄTIÖN opetuksiako se Sanamies täällä saarnaa?


    • Kannen tarkoitus?

      Kun osaa yhdistää asiat
      totuusvoittaaaina12.4.2014 01:170
      Silloin ne selviävät että miksi.------- hyvä oivallus.

      sitten kun osaisi yhdistää oikeat asiat toisiinsa ===>

      Hammashoitaja kertoo että KAIKKIEN (siis myös SANAMIEHEN)
      WC-pytty
      päästelee ilmaan
      *pöpösumua*---kakkabakteereitakin siis-
      JOS
      vetää pytyn tyhjäksi kannen ollessa YLÄ-ASENNOSSA.

      Sen voi siis ESTÄÄ laittamalla kannen alas.

      Mitä varten Sanamies on ajatellut sen kannen olevan siinä pytyn päällä?
      Koristeena?

    • *vetää NARUSTA*?????

      huussissa sellainen klosetti kun_ vetää narusta _silloin lentää ***
      tarinoi Sanamies....


      Mitä ?
      Olen useissakin jt-vessoissa käynyt, ihan normaalivessoja ne on.

      Sanamiehen kertoma-- * vetää narusta *--herättää kummastusta
      niissä todistajissa joilta asiaa kyselin.

      Ei ole kuulema heidän vessoissaa mitään NARUJA joista vedetään,
      ei kotivessoissa eikä valtakunnansaleilla ,
      eikä kuulema konventtisaleillakaan.
      Ihan normaalivessoja ovat.

      Millanenkohan *huussi* Sanamiehellä onkaan,
      kun hänen mielestään WC:n toimintaan kuuluu
      *vetää NARUSTA* ??

      • Vanha juttu

        "herättää kummastusta niissä todistajissa joilta asiaa kyselin."

        Älä teeskentele, et sinä ole keneltäkään mitään kysellyt tuon avauksen takia.

        "kun hänen mielestään WC:n toimintaan kuuluu *vetää NARUSTA*"

        Vanhanaikainen ilmeisesti.


      • Tampaxin naru
        Vanha juttu kirjoitti:

        "herättää kummastusta niissä todistajissa joilta asiaa kyselin."

        Älä teeskentele, et sinä ole keneltäkään mitään kysellyt tuon avauksen takia.

        "kun hänen mielestään WC:n toimintaan kuuluu *vetää NARUSTA*"

        Vanhanaikainen ilmeisesti.

        "kun hänen mielestään WC:n toimintaan kuuluu *vetää NARUSTA*"
        Vanhanaikainen ilmeisesti.----------------

        taikka Sanamies onkin ..Nainen?

        Ainut naru jota WC-ssä vedetään,
        on tamponin naru.


      • Etkö opi
        Tampaxin naru kirjoitti:

        "kun hänen mielestään WC:n toimintaan kuuluu *vetää NARUSTA*"
        Vanhanaikainen ilmeisesti.----------------

        taikka Sanamies onkin ..Nainen?

        Ainut naru jota WC-ssä vedetään,
        on tamponin naru.

        "Ainut naru jota WC-ssä vedetään, on tamponin naru."

        Et edelleenkän tiedä millaisia vanhat vesiklosetit ovat? Nauraa hakotat täällä ainoana omille jutuillesi ja paljastat vain oman tietämättömyytesi.


    • *muistamaton tila*

      Sanamiehen uusin Aivopieru.

      Öiseen aikaan, tietysti.

    • kumma huussi

      mikä helevetin naru?
      mistä
      NARUSTA toi avaaja vessassa vetelee?

      • Vanha juttu

        "mikä helevetin naru? mistä NARUSTA toi avaaja vessassa vetelee? "

        Et sitten ole koskaan nähnyt vanhaa vesiklosettia? Taidat olla joku pentuikäinen.


      • museokamaa jo
        Vanha juttu kirjoitti:

        "mikä helevetin naru? mistä NARUSTA toi avaaja vessassa vetelee? "

        Et sitten ole koskaan nähnyt vanhaa vesiklosettia? Taidat olla joku pentuikäinen.

        Sanamiehellä on edelleen WC, jossa vedetään narusta...?
        Vanha rintamamiestalo kenties?

        Vaarini talossa oli semmoinen, joskus -50-luvulla.
        säiliössä luki TEHO..
        ei löytynyt kuvaa mut tos selviää 'idea'
        http://www.venuksenkylpy.fi/attachments/Image/Crapper/highleve.jpg


      • Ei kumma
        museokamaa jo kirjoitti:

        Sanamiehellä on edelleen WC, jossa vedetään narusta...?
        Vanha rintamamiestalo kenties?

        Vaarini talossa oli semmoinen, joskus -50-luvulla.
        säiliössä luki TEHO..
        ei löytynyt kuvaa mut tos selviää 'idea'
        http://www.venuksenkylpy.fi/attachments/Image/Crapper/highleve.jpg

        "Sanamiehellä on edelleen WC, jossa vedetään narusta...?"

        Mistä minä tietäisin? Ei se nyt niin ihmeellistä kuitenkaan olisi.


      • pröööööttts
        Ei kumma kirjoitti:

        "Sanamiehellä on edelleen WC, jossa vedetään narusta...?"

        Mistä minä tietäisin? Ei se nyt niin ihmeellistä kuitenkaan olisi.

        kyykkykakalla se käy metsäs
        kun luottotiedot meni ja laskut maksamatta
        vesi ja sähkö poikki


    • THE aito-arska

      ..
      ..paviaaniuutiset ovat oikea vastaus
      kun kuvataan sa(ar)namiehen taitoja tuoda ajatuksiaan julki kirjoitetussa muodossa.

      Ja tämä on ehdottomasti loukkaus paviaania kohtaan.
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/1472122#comment-7134131-view

      Sanamies meni ennen Luthersäätiön kokousta p.a.s.k.a.l.l.e
      ja pieras kunnolla seurauksena riuku poikki
      ja putosi paskaläjään ja pää jäi sinne pystyyn ja tukehtui.

      R.I.P.,segot artsukaiset

    • toilet-guru tietää
      • Goog Lari II

        Kyl ne Nikeassa oli paljon sivistyneempiä,
        eikä ollut vessan istuimena riuku vaan
        kuten Sanamiehellä.

        Kuvahakunakin google löytää vaikka kuinka ja paljon
        ensimmäisen vuosisadan vessoja
        http://goo.gl/7JS1NB


    • Outo Lahko

      totuusvoittaaaina12.4.2014 01:17
      areios meni ennen Nikean kokouksen äänestystä p.a.s.k.a.l.l.e ja pieras kunnolla seurauksena riuku poikki ja putosi paskaläjään
      ja pää jäi sinne pystyyn ja tukehtui. *****

      Tämä on siis Luthersäätiön näkemys ja kannanotto
      Nikean kokoukseen.

    • yhdistämättä paras

      Sanamiehen käsitys Areioksesta outo..
      riukupaskalla suomalaiset kävi vielä viime vuosisadalla,
      kyllä Areioksen aikaan oli edistyneet klosetit heillä siellä käytössä jo.

      Sanamies vertaa aina omiin oloihinsa ihmisiä....

      rassukka papparainen tekee indonesialaista kyykkykakkaa
      ja riukuilee suomalaisittain..

      SEKÄ
      vetelee vessaa NARUSTA...minne?

    • vesan narru

      Sanamiehen jutut...
      onkos hän sen vessansa narusta miten pitkälle
      Porvoosta pois vetänyt?

      helssinkiinkö matka,
      Luthersäätiöön?

      On se hyvä kun sitä riukua voi mukana narusta vedellä,
      kätevä matkapaskis semmonen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      92
      4350
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4275
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4006
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2877
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2551
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2118
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2104
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      195
      2023
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1675
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1442
    Aihe