Keskustelu on mukavaa ... joskus .. eikö ?

alex.kasi

Kun minä keskustelen ihmisten kanssa tavallisesti se rikastuttaa ja jos se ei rikastuta niin se alkaa väkisinkin kyllästyttämään.. Nyt ...ja ihan ilman että alan ketään mollaamaan ... niin jos nyt ihan rehellisiä ollaan on keskustelut pyörineet samojen asioiden ympärillä nyt vaikka kuinka kauan .. ja voihan se olla joillekin (esim. uusille palstalaisille) kiinnostavaakin - mutta omalle kohdalleni ... taidan pitää paussin ...

alex

19

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sisaresi Herrassa

      Minä toivoisin, ettet pidä ainakaan kovin pitkää taukoa. Sillä sinä olet yksi palstan asiallisimmista keskustelijoista, joka pysyy asiallisesti Raamatun sanassa ja Jeesuksen opetuksissa. Keskustelee asiasta kuin asiasta riitelemättä.

      Kiitos Alexi monista hyvistä kannanotoistasi ja opetuksistasi! Olisin iloinen siitä, jos tämä palstalla keskustelu on avannut myöskin itsellesi jotakin alkuperäisen kristinuskon ja Raamatun luonteesta.

      Kristuksen rakkaus on se pohjakallio jolla seisomme, ja se ei murene.

      Hyvää adventtiaikaa ja joulun odototusta sinne eteläruotsiin.

      • pysyy asiallisesti Raamatun sanassa
        _________________

        ei pysy !

        Tässä Alexin käsitys miten käy jumalattomille eli he vain raukeavat tyhjiin ja jäävät ilman viimeistä tuomiota:


        Lainaus Alex: "Ei ihmistä kenenkään tarvitse tuhota ==> ihminen tuhoutuu ihan omien tekojensa seurauksena "

        Niin tätä juuri olen täällä sanonut että tämä sinun "Tyhjiin raukeaminen" on sinun ihan ikioma sommitelma Annihilationismista, niin että Jumalattomat ei joutuisikaan ollenkaan ns. Viimeiselle Tuomiolle vaan he vain yksinkertaisesti häviäisivät pois, koska Jumala on Alexin mukaan niin "rakkaudellinen" silloin !

        Tämä on vain sinun HARHAOPPIASI ALEX JA EI PERUSTU RAAMATTUUN !

        ...Ja sitten ne, jotka ovat uskossa kuolleet, niin sinun oppisi mukaan Alex, he sitten maailman lopussa herätetään Jumalan "muistista" eli kloonataan maan päälle uudestaan !

        HOHHOIJAA... ÄLKÄÄ VAAN KUUNNELKO TÄLLAISTA HARHAOPETTAJAA KUIN ALEX !

        Vrt. http://keskustelu.suomi24.fi/node/13053783


    • totuus esille

      Alex puhuu niinkuin Raamattu opettaa kuolleiden hävittämisestä, mutta sinä kopittelija puhut spiritismi oppija kuolleista ja niiden elossa olosta, joten sanon vain että kuunelkaa Aleksia hän puhuu totuutta.


      • kerettiläinen

        Itselläni on myös ollut samanlaisia fiiliksiä, kun kyllästyttää noiden trollien loputtomat tyhjänpäiväiset, päivästä toiseen samanlaisina jatkuvat kirjoittelut ilman mitään asiallisia perusteluja. Ja tämän palstan aihepiirin voisi karkeasti jakaa kolmeen osaan: laki ja sapatti, kuolema ja helvetti sekä ateismi vs. uskonnot/usko. Näissä aiheissa pyöritään pääasiassa päivästä toiseen ja itseäni ainakin kyllästyttää jo niistä jauhaminen.

        Olen laittanut tänne aloituksia esimerkiksi " ostamisesta ja myymisestä", joka antaisi aivan uudenlaisen mahdollisuuden tulkita Ilmestyskirjan ennustuksia sekä "uudesta Jerusalemista", joka on vertauskuva siitä todellisesta Jumalan seurakunnasta, mutta eipä juuri ketään näytä kiinnostavan eikä kukaan näytä haluavan tarkistaa omien tulkintojensa oikeellisuutta. Jos joku uskaltaisi irtaantua siitä tutusta ja turvallisesta oman seurakuntansa "ainoasta oikeasta oppiurasta", niin uusia näköaloja saattaisi löytyä, mutta sellaista rohkeutta ja halua ei näytä löytyvän...ei edes sen vertaa, että voisi osoittaa minulle olevani väärässä. Silloinhan omakin "ainoa oikea oppi" vain vahvistuisi entisestään.

        Mutta näin ollen, kun kyllästyttää tämä "yksinpuhelu" ja mitään uutta lienee turha odottaa, niin ehkä minunkin olisi aiheellista poistua hetkeksi...tosin sillä erolla Alexiin nähden, että minua tuskin kukaan täällä kaipaa...päinvastoin tyytyväisiä vaan todennäköisesti ollaan...


      • adventti.
        kerettiläinen kirjoitti:

        Itselläni on myös ollut samanlaisia fiiliksiä, kun kyllästyttää noiden trollien loputtomat tyhjänpäiväiset, päivästä toiseen samanlaisina jatkuvat kirjoittelut ilman mitään asiallisia perusteluja. Ja tämän palstan aihepiirin voisi karkeasti jakaa kolmeen osaan: laki ja sapatti, kuolema ja helvetti sekä ateismi vs. uskonnot/usko. Näissä aiheissa pyöritään pääasiassa päivästä toiseen ja itseäni ainakin kyllästyttää jo niistä jauhaminen.

        Olen laittanut tänne aloituksia esimerkiksi " ostamisesta ja myymisestä", joka antaisi aivan uudenlaisen mahdollisuuden tulkita Ilmestyskirjan ennustuksia sekä "uudesta Jerusalemista", joka on vertauskuva siitä todellisesta Jumalan seurakunnasta, mutta eipä juuri ketään näytä kiinnostavan eikä kukaan näytä haluavan tarkistaa omien tulkintojensa oikeellisuutta. Jos joku uskaltaisi irtaantua siitä tutusta ja turvallisesta oman seurakuntansa "ainoasta oikeasta oppiurasta", niin uusia näköaloja saattaisi löytyä, mutta sellaista rohkeutta ja halua ei näytä löytyvän...ei edes sen vertaa, että voisi osoittaa minulle olevani väärässä. Silloinhan omakin "ainoa oikea oppi" vain vahvistuisi entisestään.

        Mutta näin ollen, kun kyllästyttää tämä "yksinpuhelu" ja mitään uutta lienee turha odottaa, niin ehkä minunkin olisi aiheellista poistua hetkeksi...tosin sillä erolla Alexiin nähden, että minua tuskin kukaan täällä kaipaa...päinvastoin tyytyväisiä vaan todennäköisesti ollaan...

        Sinä tuot oman piristyksen tälle palstalle

        Toivon että jatkat toivoo adventisti.


      • Sisaresi Herrassa
        kerettiläinen kirjoitti:

        Itselläni on myös ollut samanlaisia fiiliksiä, kun kyllästyttää noiden trollien loputtomat tyhjänpäiväiset, päivästä toiseen samanlaisina jatkuvat kirjoittelut ilman mitään asiallisia perusteluja. Ja tämän palstan aihepiirin voisi karkeasti jakaa kolmeen osaan: laki ja sapatti, kuolema ja helvetti sekä ateismi vs. uskonnot/usko. Näissä aiheissa pyöritään pääasiassa päivästä toiseen ja itseäni ainakin kyllästyttää jo niistä jauhaminen.

        Olen laittanut tänne aloituksia esimerkiksi " ostamisesta ja myymisestä", joka antaisi aivan uudenlaisen mahdollisuuden tulkita Ilmestyskirjan ennustuksia sekä "uudesta Jerusalemista", joka on vertauskuva siitä todellisesta Jumalan seurakunnasta, mutta eipä juuri ketään näytä kiinnostavan eikä kukaan näytä haluavan tarkistaa omien tulkintojensa oikeellisuutta. Jos joku uskaltaisi irtaantua siitä tutusta ja turvallisesta oman seurakuntansa "ainoasta oikeasta oppiurasta", niin uusia näköaloja saattaisi löytyä, mutta sellaista rohkeutta ja halua ei näytä löytyvän...ei edes sen vertaa, että voisi osoittaa minulle olevani väärässä. Silloinhan omakin "ainoa oikea oppi" vain vahvistuisi entisestään.

        Mutta näin ollen, kun kyllästyttää tämä "yksinpuhelu" ja mitään uutta lienee turha odottaa, niin ehkä minunkin olisi aiheellista poistua hetkeksi...tosin sillä erolla Alexiin nähden, että minua tuskin kukaan täällä kaipaa...päinvastoin tyytyväisiä vaan todennäköisesti ollaan...

        Minä kaipaisin kerettiläistäkin! Mielestäni sanot reilusti mielipiteesi asioista, etkä tuijota vain omaan napaasi.

        Toisin kuin eräs toinen, joka tuskin edes lukee toisten kirjoituksia, kun jo heittää useita pitkiä hölynpölyjänsä, joita tuskin kukaan jaksaa lukea?

        En minä ainakaan ole vielä "koppia" saanut kiini hänen sekavista höpinöistään!


      • Sisaresi Herrassa kirjoitti:

        Minä kaipaisin kerettiläistäkin! Mielestäni sanot reilusti mielipiteesi asioista, etkä tuijota vain omaan napaasi.

        Toisin kuin eräs toinen, joka tuskin edes lukee toisten kirjoituksia, kun jo heittää useita pitkiä hölynpölyjänsä, joita tuskin kukaan jaksaa lukea?

        En minä ainakaan ole vielä "koppia" saanut kiini hänen sekavista höpinöistään!

        Joku anonyymi "Sisaresi Herrassa":
        Tuskin edes lukee toisten kirjoituksia
        En minä ainakaan ole vielä "koppia" saanut kiini hänen sekavista höpinöistään!
        __________________________________

        Tuskin edes lukee toisten kirjoituksia ?... Ai miten niin ?

        Ei ole minun vika jos olet kömpelö pesäpallon pelaaja ! :O


      • kerettiläinen kirjoitti:

        Itselläni on myös ollut samanlaisia fiiliksiä, kun kyllästyttää noiden trollien loputtomat tyhjänpäiväiset, päivästä toiseen samanlaisina jatkuvat kirjoittelut ilman mitään asiallisia perusteluja. Ja tämän palstan aihepiirin voisi karkeasti jakaa kolmeen osaan: laki ja sapatti, kuolema ja helvetti sekä ateismi vs. uskonnot/usko. Näissä aiheissa pyöritään pääasiassa päivästä toiseen ja itseäni ainakin kyllästyttää jo niistä jauhaminen.

        Olen laittanut tänne aloituksia esimerkiksi " ostamisesta ja myymisestä", joka antaisi aivan uudenlaisen mahdollisuuden tulkita Ilmestyskirjan ennustuksia sekä "uudesta Jerusalemista", joka on vertauskuva siitä todellisesta Jumalan seurakunnasta, mutta eipä juuri ketään näytä kiinnostavan eikä kukaan näytä haluavan tarkistaa omien tulkintojensa oikeellisuutta. Jos joku uskaltaisi irtaantua siitä tutusta ja turvallisesta oman seurakuntansa "ainoasta oikeasta oppiurasta", niin uusia näköaloja saattaisi löytyä, mutta sellaista rohkeutta ja halua ei näytä löytyvän...ei edes sen vertaa, että voisi osoittaa minulle olevani väärässä. Silloinhan omakin "ainoa oikea oppi" vain vahvistuisi entisestään.

        Mutta näin ollen, kun kyllästyttää tämä "yksinpuhelu" ja mitään uutta lienee turha odottaa, niin ehkä minunkin olisi aiheellista poistua hetkeksi...tosin sillä erolla Alexiin nähden, että minua tuskin kukaan täällä kaipaa...päinvastoin tyytyväisiä vaan todennäköisesti ollaan...

        Sama täällä, tulin katsomaan, mitä täällä tapahtuu. Totesin, ettei maksa vaivaa kovin kauaa viipyä. Samat jutu, samat haukut, samat kirjoittelijat.

        Koirat haukkuu ja karavaanit kulkee... Näkemiin...


    • Hep-


      Alex pitää taukoa aina joskus. Sellainen voi tehdä hyvää.
      Pääasia että aina säännöllisen väliajan jälkeen palaat palstalle.

      Täällä on samaa änkkäämistä muutamasta sellaisesta asiasta mitkä eivät mahdu joidenkin ihmisen ymmärrykseen sen vuoksi että he alkavat uskonsa väärästä päästä- kaikkein hankalimmista ja toisarvoisimmista kysymyksistä joita eivät voikaan vielä ymmärtää kun ei ole perustietoa- hyvää Raamatun osaamista kertynyt vielä.
      Sellaiseen sitten kompastuvat uskonsa kanssa ja katkeroituvat loppuelämäksi kun eivät käsitä kun yrittävät tulkita jotakin esim. Mikael- kysymystä jossa yksinkertaisesti yritetään sanoa että vain Jeesus Kristus voi olla enkeleiden Ylipäällikkö ja yritetään korottaa Jeesusta niin sitten jotkut älypäät vääntävät että tietenkin ne yrittää nyt selittää Jeesusta enkeliksi ?!

      Tai sitten on muitakin kysymyksiä- Pyhäkkö- joka on vain I ja II adventin- ja koko Raamatun taivaan väen työn asia >Hebr 8-9< ja koko Raamattu- ei sekään mene- vaan pitää yrittää vääntää jotakin muuta että ovia on joka paikassa kiinni suljettuina eikä sisään asiaa ja kananmunia ei saa olla pydällä, heh. ?!

      Voi voi. Alex on hieno keskustelu kumppani ollut- mutta meillä ei ole ollut paljoa enää aiheita- olimme niin paljon aikanaan keskenämme jutuissa.

      - Jos olet poissa hetken taas, niin muista palata.


      Hyvää Joulun odotusta- Jumalan siunausta
      jari laurila

    • Alex: taidan pitää paussin ...

      alex

      _________________________

      Et sitten pidä edes puheitasi ! :O

      Hame päälle :D

      • Vrt. 2 Kor 1:17. Kun minulla siis oli tämä aikomus, en kaiketi ole menetellyt kevytmielisesti? Vai päätänkö lihan mukaan, minkä päätän, niin että puheeni on sekä "on, on", että "ei, ei"?

        Matt. 5:37 vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei.' Mitä siihen lisätään, se on pahasta.


      • kapas vain
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Vrt. 2 Kor 1:17. Kun minulla siis oli tämä aikomus, en kaiketi ole menetellyt kevytmielisesti? Vai päätänkö lihan mukaan, minkä päätän, niin että puheeni on sekä "on, on", että "ei, ei"?

        Matt. 5:37 vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei.' Mitä siihen lisätään, se on pahasta.

        Voi sua kopittelija, mitä toisilta vaadit:

        Matt. 5:37 >>> vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei.' Mitä siihen lisätään, se on pahasta.


      • kapas vain kirjoitti:

        Voi sua kopittelija, mitä toisilta vaadit:

        Matt. 5:37 >>> vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei.' Mitä siihen lisätään, se on pahasta.

        Kysymys onkin siitä jos sanoo tekevänsä jotain mutta ei tee ! silloin voi vetää "hameen päälle" !

        Minä olen sanonut, että tulen kritisoimaan ADVENTISTIEN 28 OPINKOHTAA näillä sivuilla ja sitä olen juuri tehnyt ja tulen tekemään edelleen...

        ELI OLEN PITÄNYT PUHEENI !

        Ymmärryksesi ei nähtävästi pelaa kun sanoin, että
        MIES PITÄÄ PUHEENSA ! VAIKKA OLISI PUHUNUT OMAKSI TAPPIOKSEEN !


      • hupsista heijjaa *.*
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Kysymys onkin siitä jos sanoo tekevänsä jotain mutta ei tee ! silloin voi vetää "hameen päälle" !

        Minä olen sanonut, että tulen kritisoimaan ADVENTISTIEN 28 OPINKOHTAA näillä sivuilla ja sitä olen juuri tehnyt ja tulen tekemään edelleen...

        ELI OLEN PITÄNYT PUHEENI !

        Ymmärryksesi ei nähtävästi pelaa kun sanoin, että
        MIES PITÄÄ PUHEENSA ! VAIKKA OLISI PUHUNUT OMAKSI TAPPIOKSEEN !

        Alexi ei ole kirjoitellut senjälkeen kun sanoi pitävänsä tauon. Sitäpaitsi hän sanoikin että "taidampa" ja se ei ole vielä kuin aikomus. Hän voi vaikkapa muuttaa mielensä.

        Etkö sinä ole tajunnut sitä, että jonkun jo ammoin lähettämä kirjoitus nousee ilman häntä itseään uudelleen palstalle, jos vain joku vastaa, vaikkapa viikon tai vuoden päästä siihen?


      • hupsista heijjaa *.* kirjoitti:

        Alexi ei ole kirjoitellut senjälkeen kun sanoi pitävänsä tauon. Sitäpaitsi hän sanoikin että "taidampa" ja se ei ole vielä kuin aikomus. Hän voi vaikkapa muuttaa mielensä.

        Etkö sinä ole tajunnut sitä, että jonkun jo ammoin lähettämä kirjoitus nousee ilman häntä itseään uudelleen palstalle, jos vain joku vastaa, vaikkapa viikon tai vuoden päästä siihen?

        Seli Seli kirjoittipas ! vastaili Bushmannille koko ajan ! :D


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Seli Seli kirjoittipas ! vastaili Bushmannille koko ajan ! :D

        Vrt http://keskustelu.suomi24.fi/node/13051884



    • hameniekka...

      Vedäpäs itse se hame päällesi ja pitä suusi kurissa että mitä sieltä päästelet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      149
      6371
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3848
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1985
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1478
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe