uusimmat aatteeni

toni-84

uskon että ihmiset (ja eläimet) perii tosi hämäriä muistikuvioita.. kerta jotku asiat vaan tulee niin luonnollisesti.. esimerkiksi yleensä kaikki eläimet osaa lisääntyä! eihän kukaan opeta niitä että juu toi tuikataan tonne jne..
toisin kun meillä nykyään koulussa tehdään =)
samoin siks luulen että ihmiselle musiikki on tosi tärkeää, se on varmaan alkanu jostain sellasista äänistä mitkä on kuulostanut kotoisilta ihmisille. on voinut olla esim meri, tuuli, ja.. ööh.. nii kaikkee sellasta.. ja sitten lapset perii ne äänet jotenki, että he myös pitävät niitä kotoisilta ja haluavat ehkä myös asua merenrannalla.. ja lopulta on kehittyny musiikkia ja kaikkee.. veikkaisin että ensimmäiset laulut on tullu siitä ku äippä on nukutellu lapsia, ja sillonhan jääpii mieleen.

rakkaus.
haluun viel selittää sen, kerta eihän ny jumala oo sitä luonu.
ekaks esteettinen kauneus, miks ihmiset pitävät tiettyjä asioita kauniina ja tiettyjä asioita epämielyttäviltä.
se on puolustusmekanismi.. ihminen ei automaattisesti pidä sellasista asioista mitkä on vaarallisia: esim rotta, iilimato, muut pikkumadot, kaikki tollaset mitkä kuljettaa tauteja.. myöskin ihmiset on kuljettanut tauteja läpi historian, ja luulen että pidämme sitä kauniina mikä näyttää eniten terveeltä, taudittomalta.
ihminen joka ajattelee samallailla ku sinä, joka pitää samoista asioista, käyttäytyy niinku sinäkin haluaisit käyttäytyä tietyissä tilanteissa.. se ihminen on sulle niinku se päähenkilö leffassa: mielenkiintoinen.. sit jos hän viellä on kiltti sulle nii syntyy rakkaus.. ja sit tietenki hypofyysissä joka on jossai siellä selkärangan ja aivojen kohtauspaikassa =) nii siellä tapahtuu keemisiä reaktioita.. ja hormoonit sitten hoitaa loput..

en kyllä ala uudestaan kertoon miks sit ihminen haluu olla kiltti toiselle.. tulee liian pitkäks eikä kukaa haluu lukee enää =)

3

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jacob

...enkä tahtoisi puhaltaa korttitaloasi nurin :)

Tosiasia on kuitenkin niin, että "miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie". Tuo oli suora lainaus Sananlaskuista.

Olemme kaikki tavallaan aarteenetsijöitä täällä ajassa.

Ei tilanne ole kuitenkaan niin, että Korkein olisi jättänyt meitä oman onnemme nojaan, vaan Hän on ihmisrakkaudessan ja sääliväisyydessään lähestynyt meitä Poikansa urotyön kautta ja monenlaisten sellaisten ihmeitten kautta, jotka usein selitämme itsellemme sattumiksi.

Eräs tapaus sellaisita tuli mieleeni yli 20 vuoden takaa:

Asuin silloin Fredalla, Hesassa ja olin istumassa iltaa erään tutun uskovan perheen luona. Ilta oli jo hyvin myöhäinen ja ihmettelin, että miksi tuo rouva koko ajan puhui ja puhui ja puhui selvästi huokaillen välillä ja minä ehdin sanoa jo monta kertaa, että kyllä minun nyt täytyy lähteä kotiin, että he ja itsekin ehdin nukkua edes jonkin verran ennen seuraavaa työpäivää.

Tilanne oli mielestäni YLILUONNOLLINEN, sillä kyseinen rouva ei todellakaan ole mikään suupaltti. Tajusin, että nyt Herralla on jokin erityinen syy viivyttää minun lähtöäni ja sanoin sen myös heille ja odotin kärsivällisesti aina siihen saakka, kunnes kyseinen rouva oli sanottavansa sanonut ja lähdin kävellen kotiani kohti kellon ollessa noin 23.30.

Kun kuljin katua eräässä risteyksessä, niin ikäänkuin kuulin Herran sanovan: "Kulje viistoon vasemmalle ja mene aivan tuon nuoren tytön luo, sillä hänellä on sinulle asiaa." Kun pysähdyin tytön kohdalla, niin hän arasti ja ujostellen alkoi puhua minulle selvällä murteella sanoen: "Missäköhän täällä on Liisankatu ?"

Sanoin, että aivan toisella puolella keskustaa ja tarjouduin viemään hänet kävellen sinne, koska bussilla meno olisi ollut liian hankalaa selittää, sillä bussia olisi pitänyt vaihtaa. Kävellessämme sinne Sinikka kertoi olevansa ensi kertaa Helsingissä ja että Hänen äitinsä asuu Liisankatu 26:ssa. Kun tulimme perille, niin totesimme, ettei Liisankadulla ole noin suurta talon numeroa, vaan suurin numero oli 16 ja sinne ei voinut mennä, koska portit oli suljettu !

Sinikalla ei ollut äitinsä puhelin numeroa mukanaan ja se oli kuulemma salainen eikä hän ollut edeltä kertonut äidilleen tulostaan. Kun katsoin lähemmin Sinikkaa, niin huomasin hänen värisevän kylmästä, sillä oli jo syksy ja hän oli kevyesti vaatetettu.

Mulle tuli sääli tuota tyttöä ja ehdotin: "Kuulehan Sinikka, on jo yli puolenyön ja täällä ulkona on kylmä. Tule mitään pelkäämättä ensi yöksi luokseni, sillä olen uskovainen, enkä voi jättää Sinua yksin kadulle, sillä joku saattaa ryöstää Sinut tai tehdä Sulle seksuaalista väkivaltaa.

Joka tapauksessa palelisit täällä ulkona. Älä pelkää minua, sillä en tee Sinulle mitään pahaa. Annan Sulle kotoani kaupungin kartan ja neuvon, miten huomisaamuna löydät äitisi työpaikkaan, josta minulle kerroit ja annan Sulle jotain evästäkin, koska et ole syönyt lähes vuorokauteen."

Sinikka oli hyvin arka ja mietti kauan ennenkuin rohkeni lopulta lähteä luokseni. Jätin hänet kotonani nukkumaan aamulla, kun menin varhain töihini.

Noin kuukautta myöhemmin sain Sinikalta kauniin kiitoskortin Mäntästä, ja siinä hän kertoi löytäneensä äitinsä silloin Hesassa käydessään ja että kaikki sujui oikein kivasti. Hän ei ollut tavannut sitä ennen äitiänsä pitkiin aikoihin. Hän toivotti minulle Korkeimman siunausta !

Siunausta Yeshuan etsimisessä !

• turha

Mitä helvetin aarretta täs pitäs olla ettimäs Jacob? Ihmeiden aika on ohi yritä saada se kalloos.

Toni yks juttu nois sun aatteissa. On tehty tutkimuksia pienillä lapsilla(

• inkku
        turha kirjoitti:

Mitä helvetin aarretta täs pitäs olla ettimäs Jacob? Ihmeiden aika on ohi yritä saada se kalloos.

Toni yks juttu nois sun aatteissa. On tehty tutkimuksia pienillä lapsilla(

edelleen No comments

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2108
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1766
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      784
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      502
    Aihe