että Kari Mäkinen valittiin arkkipiispaksi. Uusi Suomi uutisoi:
"Riemun päivä Suomen ateisteille: Eroakirkosta.fi:ssä alkoi kuhina
Kansaa jakava arkkipiispavalinta on alkoi näkyä heti tänään Eroakirkosta.fi-palvelussa: Eroja tulee tänään tuplasti tavalliseen päivään nähden.
– Tämä näkyi heti tänään. Palautteita on tullut useita, Mäkistä haukutaan muun muassa homojen hyysääjäksi, Eroakirkosta.fi-palvelua ylläpitävän Tampereen vapaa-ajattelijoiden hallituksen puheenjohtaja Petri Karisma kertoo Uudelle Suomelle.
Karisman mukaan normaalina arkipäivänä palvelun kautta eroaa kirkosta noin 50 ihmistä. Hän arvioi että tämän päivän vauhdilla illan loppuluku on noin sata kirkosta eronnutta."
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/87220-riemun-paiva-suomen-ateisteille-eroakirkostafissa-alkoi-kuhina
Joko olette kuulleet
10
154
Vastaukset
- e.k.v
Kirkko on dinosaurus johon iskee kohta meteori. Loppu tulee, teki kirkko sitten mitä tahansa. 20v ja kirkko on muutaman tuhannen jäsenen lahko.
- Kössönöm
Vaikka ei minulla sinänsä mitään sitä vastaan ole, että porukkaa kuuluu kirkkoon, kunhan vaan kirkon erityisasema poistetaan ja sitä myöden tietysti uskonnonopetus koulussa, veronkanto-oikeus, yhteisövero-osuus, asema perustuslaista, jumalanpilkkapykälä jne. Olkoon vaan olemassa, kunhan on sitä yhdistyksenä, eikä valtionkirkkona.
- oiueroitkljkdfsg
onneksi suomen ev.lut-kirkko ei ole sama asia kuin kristinusko. kirkkokunnasta riippumatta, kaikki kirkot ovat ihmisen kehittämiä instituutioita.
kävipä kirkolle miten hyvänsä, kristinusko elää ja voi hyvin, koska Jeesus elää. - Kössönöm
oiueroitkljkdfsg kirjoitti:
onneksi suomen ev.lut-kirkko ei ole sama asia kuin kristinusko. kirkkokunnasta riippumatta, kaikki kirkot ovat ihmisen kehittämiä instituutioita.
kävipä kirkolle miten hyvänsä, kristinusko elää ja voi hyvin, koska Jeesus elää.Jeesus on kuollut, jos koskaan oli edes olemassa.
- oiueroitkljkdfsg
Kössönöm kirjoitti:
Jeesus on kuollut, jos koskaan oli edes olemassa.
Valittaen minun on kerrottava sinulle, että tuo ei pidä paikaansa. Tapasin Hänet ensimmäisen kerran n. 30 vuotta sitten, ja sen jälkeen on pidetty yhteyttä ihan päivittäin.
Valittaen minun on kerrottava sinulle, että tuo ei pidä paikaansa. Tapasin Hänet ensimmäisen kerran n. 30 vuotta sitten, ja sen jälkeen on pidetty yhteyttä ihan päivittäin.
sulle. Kaikki meistä eivät tapaa 2000 vuotta sitten kuolleita juutalaisia.
Sinun harhasi eivät tee niistä harhoista totta.
Vedät meitä ja itseäsi höplästä.
- ortodoksiateisti
.
Oletko koskaan pohtinut miten tapasit jeesuksesi? Kertoiko joku jeesukseen uskova sinulle herätysaarnan tunteenpalossa ja otit jeesuksen vastaan henkilökohtaisena vapahtajanasi? Tunsitko sisäistä vapautta ja jeesuksen läsnäoloa pyhän hengen välityksellä? Yliluonnollinen oli jollain selittämättömällä tavalla läsnä?
Missä oli itse jeesus? Kaikki ylläkuvatut asiat tapahtuvat pelkästään pään sisällä ja niitä kutsutaan hengelliseksi tai henkiseksi kokemukseksi. Yllä kuvattuja asioita tapahtuu kaikissa uskonnoissa.
Varsinkin ihmiset, jotka ovat jääneet vanhempien läheisyydestä vaille ovat alttiimpia perustamaan rakkaussuhteen virtuaali-isään.
Ihmisen aivot ovat ihmeelliset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472