Eroa on vain 1/2850. Ateisti ei usko mihinkään noista 2850 jumalasta. Kristitty ei usko 2849 jumalaan. Oikeastaan aika samanlaisia.
Jos siis elämä ateistina on tyhjää (???), niin uskisuran voi aloittaa valitsemalla itselleen mieluisen jumalan vaikka täältä:
http://www.godchecker.com/
Ateistin ja kristityn ero
13
198
Vastaukset
- mf
Niinpä. Tuskin kukaan uskovainenkaan on edes niin naiivi että uskoisi ateistin tulevan ateismipalstalle etsimään Jumalaa. Onkohan kukaan tunnustuksellinen ateisti edes kääntynyt uskovaiseksi. Tuntuu aika mahdottomalta. Kyllä siinä ego joutuisi koetukselle. Ateismi on ei-teismiä eikä uskonpuutetta jumaliin, mielestäni. Itseään sitä ateisti vaan pettää jos sanoo jonkun jumaltodistuksen riittävän. The Rational Response Squad.
Uskonnoton ehkä.
Ainoastaan jumalkokemus riittäisi jos se olisi Jumalan näyttäytyminen ja vieläpä pitäisi olla usealle näytetty auringon tanssiin kutsuminen.
No, ehkä liioittelua.Niin, omalla kohdallani ateismi lähti liikkeelle ajatuksesta:
Missä se kaikkien puhuma jumala, KAIKKIVALTIAS on?
20v kun eri piireissä olin niin tapahtui "ihmeitä" ja "rukousvastauksia". Aina kun kyseinen ihminen parantui oli kysymyksessä joku kolotus tai hermosärky, eli sairaudet joita on vaikea todentaa/ mitata mitenkään. Suureen ääneen "todistettiin" paranemisesta ja muutaman kuukauden päästä sama vaiva näytti vaivaavan mutta sitä piti piilotella. Moni ihminen kuoli sairauteen josta "parani" ja jolle profetoitiin varmaa paranemista. Pieleen menneet profetiat ja "tiedon sanat" haudattiin kaikessa hiljaisuudessa, "tutkimattomat ovat herran tiet" ja show jatkui. Aina jossain muualla oli tapahtunut valtavia ihmeitä.
Kiinassa tuotetaan nyt tällä hetkellä kovimpia satuja aiheeseen liittyen. Toinen paikka on afrikka. Toisaalta ei mikään yllätys, koska molemmissa paikoissa tarinankerronta on ollut arvossaan vuosituhansia.
Ihmisen psyyke on ihmeellinen.
Aivan sama miten käy asioiden kanssa kaikki pystytään selittämään siten, ettei jumalalla ole mitään vastuuta eikä jumalan toimintaa voi mitenkään arvioida. Puhuisin "curling" jumalasta tai "puistokemisti" jumalasta (oma termi). Puistokemistijumala taivastelee milloin mitäkin asiaa sivustakatsojana laittamatta tikkuakaan ristiin asian korjaamiseksi.
Olen ateisti siksi, koska en ole nähnyt missään jumalaa, edes välillisesti. Persoonallinen jumala on joteensakin mahdoton ajatus puhumattakaan kristinuskon jumalasta. Ei riitä usko taruolentoihin. Todellisuudessa on riittävästi.- Eli monet ateistit
KeljuKooKojootti kirjoitti:
Niin, omalla kohdallani ateismi lähti liikkeelle ajatuksesta:
Missä se kaikkien puhuma jumala, KAIKKIVALTIAS on?
20v kun eri piireissä olin niin tapahtui "ihmeitä" ja "rukousvastauksia". Aina kun kyseinen ihminen parantui oli kysymyksessä joku kolotus tai hermosärky, eli sairaudet joita on vaikea todentaa/ mitata mitenkään. Suureen ääneen "todistettiin" paranemisesta ja muutaman kuukauden päästä sama vaiva näytti vaivaavan mutta sitä piti piilotella. Moni ihminen kuoli sairauteen josta "parani" ja jolle profetoitiin varmaa paranemista. Pieleen menneet profetiat ja "tiedon sanat" haudattiin kaikessa hiljaisuudessa, "tutkimattomat ovat herran tiet" ja show jatkui. Aina jossain muualla oli tapahtunut valtavia ihmeitä.
Kiinassa tuotetaan nyt tällä hetkellä kovimpia satuja aiheeseen liittyen. Toinen paikka on afrikka. Toisaalta ei mikään yllätys, koska molemmissa paikoissa tarinankerronta on ollut arvossaan vuosituhansia.
Ihmisen psyyke on ihmeellinen.
Aivan sama miten käy asioiden kanssa kaikki pystytään selittämään siten, ettei jumalalla ole mitään vastuuta eikä jumalan toimintaa voi mitenkään arvioida. Puhuisin "curling" jumalasta tai "puistokemisti" jumalasta (oma termi). Puistokemistijumala taivastelee milloin mitäkin asiaa sivustakatsojana laittamatta tikkuakaan ristiin asian korjaamiseksi.
Olen ateisti siksi, koska en ole nähnyt missään jumalaa, edes välillisesti. Persoonallinen jumala on joteensakin mahdoton ajatus puhumattakaan kristinuskon jumalasta. Ei riitä usko taruolentoihin. Todellisuudessa on riittävästi.ovat tavalla tai toisella olleet tekemisissä uskovien kanssa
ja odottaneet näkevänsä Jumalan ihmeitä, joiden olisi
pitänyt olla jotain suurempia ja näyttävämpiä, kuin se,
että joku henkilö paranee jatkuvasta kolotuksesta tai
hermosärystä..?! Eli monet ateistit kirjoitti:
ovat tavalla tai toisella olleet tekemisissä uskovien kanssa
hermosärystä..?!"olisi
hermosärystä..?! "
Ei vaan sellaisia ihmeitä, jotka eivät olisi vain pelkkien tyhjien väittämien pohjalla. voinhan minäkin väittää, että minulla on hermosärky ja nyt kun sanoin simsalabim, se hävisi.ertert kirjoitti:
"olisi
hermosärystä..?! "
Ei vaan sellaisia ihmeitä, jotka eivät olisi vain pelkkien tyhjien väittämien pohjalla. voinhan minäkin väittää, että minulla on hermosärky ja nyt kun sanoin simsalabim, se hävisi.Plasebovaikutus on ihan todellinen, mutta jos taustalla on joku oikea krooninen vaikutus, ei se häviä pelkällä plasebolla vaikka ajoittain sen vaikutuksia voitaisiinkin hälventää.
Eli monet ateistit kirjoitti:
ovat tavalla tai toisella olleet tekemisissä uskovien kanssa
hermosärystä..?!"Eli monet ateistit ovat tavalla tai toisella olleet tekemisissä uskovien kanssa"
Korjataanpas hieman. Kerron ainoastaan itsestäni. Jokaisella ateistilla on oma taustansa. En ollut ateisti silloin kun olin erilaisissa hengellisissä piireissä, tietenkään. Niinkuin ertert tuossa mainitsikin kyse on perusteettomista väitteistä ja lisäksi päin honkia menneiden "profetioiden" ja "tiedon sanojen" ja "varmuuksien" maton alle lakaisemisesta kaikessa hiljaisuudessa. Kutsun sitä epärehellisyydeksi joka on valehtelun velimies.
Persoonallisesta raamatun luojajumalasta ei yksinkertaisesti ole mitään näyttöä eikä todisteita.
- Minun osani asioista
Minä rukoilin Jeeukselle, koska tiestin että hän on olemassa, mutta en silloin vielä varsinaisesti ollut uskossa. Hän kutsui minua uskoon jo silloin, tunsin sen, mutta vastustelin, koska minulla ei kuitenkaan ollut tarpeeksi paljon oikeata tietoa kristinuskosta sen enempää. Vanhempana tulin kuitenkin uskoon, tein päätöksen läheä seuraamaan Jeesusta, olin ostanut Raamatunkin ja lukenut sitä sitten itse, kun ei siitä minulle mitään sen kummempaa tietoa olleet ateistiset perheenjäseneni antaneet. Uskovaisena ollessani minulle on vielä paremmin todistunut, että Jeesus kuulee rukoukset, ja pystyy oikeasti auttamaan ja suojelemaan ihmistä, että se on oikeasti totta.
- Aatteleppaite2.0
JA hahhah
Miksi meidän kannattaisi ottaa uskomuksesi oikeina? Yhtä hyvin todistuksena Jumalan olemattomuudesta on se, että ihminen ei sen kutsua kuule.
- SamiA
"Jos siis elämä ateistina on tyhjää (???), niin uskisuran voi aloittaa valitsemalla itselleen mieluisen jumalan"
Ei ihminen valitse Jumalaa, vaan Jumala valitsee ihmisen.- Thronos
Siis eri jumalat napsivat ihmisiä kasasta vuorotellen niin kuin siinä tikkupelissä jossa yritetään nostaa tikku kasasta niin että muut eivät liikahda? Jumalilla on helpompi versio kun kasoja on monta ja jokainen nostelee lähinnä omastaan...
- Rompix
Thronos kirjoitti:
Siis eri jumalat napsivat ihmisiä kasasta vuorotellen niin kuin siinä tikkupelissä jossa yritetään nostaa tikku kasasta niin että muut eivät liikahda? Jumalilla on helpompi versio kun kasoja on monta ja jokainen nostelee lähinnä omastaan...
Olololol... Jumalat leikkii 1930-luvun lopun johtajia, missä maailma on jaettu etupiireihin. Allah hoitaa lähi-itää ja Jahve eurooppaa ja amerikkkoja. Brahmanille on annettu Intia jne...
Vai että jumalat valitsevat ihmiset... kieh kieh. Ateistit eivät ole oikein suosittuja tässä
school-yard-pick:ssä.
Pick me! Pick me! Ei vittu, mä jouduin Yogg Sharonin joukkueeseen... Rompix kirjoitti:
Olololol... Jumalat leikkii 1930-luvun lopun johtajia, missä maailma on jaettu etupiireihin. Allah hoitaa lähi-itää ja Jahve eurooppaa ja amerikkkoja. Brahmanille on annettu Intia jne...
Vai että jumalat valitsevat ihmiset... kieh kieh. Ateistit eivät ole oikein suosittuja tässä
school-yard-pick:ssä.
Pick me! Pick me! Ei vittu, mä jouduin Yogg Sharonin joukkueeseen...Mihnkähän joukkueeseen sitä itse temmataan? Toivottavasti ei ainakaan allahin joukkueeseen :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462