Uskonnottomat enemmistö Britanniassa.

21

1029

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • goddeloos

Pikkuhiljaa alkaa ihmiset järkiintyä... Taikausko(t) ovat menneen talven lumia :)

• vapaa tahto

taivaassa. Paljon lähetyssaarnaajia on lähtenyt Britanniasta. Heitä on tullut paljon uskoon menneinä vuosisatoina. Kun kansa käy kurittomasti tulee pimeitä aikoja ja Pyhä Henki lakkaa antamasta herätyksen aikoja. Herätyksen ajat ja paatumus vuorottelevat usein, kun katsellaan kansojen historiaa. Ei Suomessa esim. 1900-luvun alussa ole ollut yhtään enemmän eläviä kristittyjä kuin nytkään. Päinvastoin. En tiedä mikä ilonaihe on jos kansa tahtoo mennä helvettiin. Pelstus koskee kuitenkin aina yksittäistä henkilöä. Minua ei vaivaa enää tippaakaan taivaassa ja kuoleman jäkeen se että, joku tai vaikka suurin osaa kansasta kieltää pelastuksen ja menee kadotukseen.
        Itsekukin kärsii tai iloitsee oman valintansa seurauksista. Minun uskoani ja autuutta ei yhtään himmennä, vaikka kaikki muut luopusi.

• goddeloos
        vapaa tahto kirjoitti:

taivaassa. Paljon lähetyssaarnaajia on lähtenyt Britanniasta. Heitä on tullut paljon uskoon menneinä vuosisatoina. Kun kansa käy kurittomasti tulee pimeitä aikoja ja Pyhä Henki lakkaa antamasta herätyksen aikoja. Herätyksen ajat ja paatumus vuorottelevat usein, kun katsellaan kansojen historiaa. Ei Suomessa esim. 1900-luvun alussa ole ollut yhtään enemmän eläviä kristittyjä kuin nytkään. Päinvastoin. En tiedä mikä ilonaihe on jos kansa tahtoo mennä helvettiin. Pelstus koskee kuitenkin aina yksittäistä henkilöä. Minua ei vaivaa enää tippaakaan taivaassa ja kuoleman jäkeen se että, joku tai vaikka suurin osaa kansasta kieltää pelastuksen ja menee kadotukseen.
        Itsekukin kärsii tai iloitsee oman valintansa seurauksista. Minun uskoani ja autuutta ei yhtään himmennä, vaikka kaikki muut luopusi.

Aikoinaan kirkolla oli valta. Ihmisiä onnistuttiin peloittelemaan kirkon taholta, tehtyä uskon nimissä julmia tekoja. Nyt ihmisillä on vapaus valita ja moni on tullut järkiinsä.

"En tiedä mikä ilonaihe on jos kansa tahtoo mennä helvettiin"
        - Missä helvetti on? Sinulla varmaan pitäviä todisteita (ei uskoa vaativia vaan pitäviä) asiasta.

"Itsekukin kärsii tai iloitsee oman valintansa seurauksista. Minun uskoani ja autuutta ei yhtään himmennä, vaikka kaikki muut luopusi. "
        - Saat pitää taikauskosi mutta älä odota että minä sitä ymmärtäisin.

• Potkuri Pekka
        goddeloos kirjoitti:

Aikoinaan kirkolla oli valta. Ihmisiä onnistuttiin peloittelemaan kirkon taholta, tehtyä uskon nimissä julmia tekoja. Nyt ihmisillä on vapaus valita ja moni on tullut järkiinsä.

"En tiedä mikä ilonaihe on jos kansa tahtoo mennä helvettiin"
        - Missä helvetti on? Sinulla varmaan pitäviä todisteita (ei uskoa vaativia vaan pitäviä) asiasta.

"Itsekukin kärsii tai iloitsee oman valintansa seurauksista. Minun uskoani ja autuutta ei yhtään himmennä, vaikka kaikki muut luopusi. "
        - Saat pitää taikauskosi mutta älä odota että minä sitä ymmärtäisin.

"Saat pitää taikauskosi mutta älä odota että minä sitä ymmärtäisin. "

Onkos joku ymmärrystä nimenomaan ruikuttanut ? häh

• On toki
        Potkuri Pekka kirjoitti:

"Saat pitää taikauskosi mutta älä odota että minä sitä ymmärtäisin. "

Onkos joku ymmärrystä nimenomaan ruikuttanut ? häh

"Onkos joku ymmärrystä nimenomaan ruikuttanut ? häh"

Raamatussahan se on, lähetyskäsky.

• ~~~
        vapaa tahto kirjoitti:

Tätä asennetta jaksan aina hämmästellä. Uskovaiset pitäisi tunnistaa suuresta rakkaudestaan... ja kuitenkin sitten lukee joiltakin tällaista tekstiä, missä asenne on 'mitäs se minua hetkauttaa, jos muut kärsivät ikuisuuden, kun itse kerran pelastun'. Ei hätää, ei yritystä pelastaa toisia. Vain piittaamattomuutta ja omaan napaan keskittymistä.

• Äänenpainot

ateisteja kohtaan ovat muuttumassa. Jopa kuningatar, kirkon pää, meni näin pitkälle:

"It is rightly acknowledged that people of faith have no monopoly of virtue and that the well-being and prosperity of the nation depend on the contribution of individuals and groups of all faiths and none," she said."

http://www.bbc.co.uk/news/uk-11817744

• Sama suuntaus

• P.A. Kana

Hiukan ihmetyttää tämän kyselyn ja edellisen väestölaskennan tietojen välinen suuri ero. Laskennassa uskonnottomia oli vain 15 %. Olisi todella mielenkiintoista tietää, miten asiaa on kysytty. Uutisen mukaan uudemmassa tutkimuksessa oli kysytty ihmisiltä, kuuluvatko he OMASTA MIELESTÄÄN johonkin uskontokuntaan. Ei kuitenkaan selvitetty, kuinka moni mielestään uskonnoton kuitenkin oli jäsenenä jossakin uskonnollisessa yhdyskunnassa vaikka vanhasta tottumuksesta tai sukupaineiden vuoksi. Lapsenahan brititkin kirkkoihinsa kastetaan tai liitetään, kuka mihinkin, joten siellä on varmaan vähintään yhtä paljon kuin Suomessa niitä, jotka eivät usko kirkon opetuksiin, mutta eivät ole tulleet siitä eronneeksikaan.

Sen verran asia kiusasi, että kävin YK:n sivuilta tarkistamassa väestölaskentalomakkeen sanamuodon. Se kuului yksinkertaisuudessaan "What is your religion?", ensimmäisenä vaihtoehtona vielä oli annettu "None". Kysymykseen tosin ei ollut pakko vastata (ei tietysti mihinkään muuhunkaan, mutta tässä se oli erikseen mainittu), mikä on saattanut vaikuttaa vastaajien määrään. Jos kovin moni on jättänyt vastaamatta, tuloksen luotettavuutta voi epäillä. Sitä en jaksanut enää ruveta kaivelemaan, mutta oli miten tahansa, lukujen suuri ero viittaa siihen, ettei tällaisiin kysymyksiin yleensä saada todenmukaisia vastauksia.

• uskonnollisuus ei pe

Suurin mosa kuitenkin ihiskuntaa valitsee helvetin. se on Raamatunkin ilmoitus: vain pinei osa pelastuu!

• Kantapää
        uskonnollisuus ei pe kirjoitti:

Suurin mosa kuitenkin ihiskuntaa valitsee helvetin. se on Raamatunkin ilmoitus: vain pinei osa pelastuu!

"vain pinei osa pelastuu!"

Tämä siitä huolimatta että "kaikkivaltias" haluaisi pelastaa kaikki tuolta tuomiolta, jonka hän itse langettaa niiden sääntöjen pohjalta jotka hän on itse säätänyt....
        Oletko koskaan pysähtynyt miettimään mitä tuo oikein kertoisi tuon jumalotuksen pätevyydestä "kaikkivaltiaan" pestissään, jos koko tuossa skeidassa olisi totuuden murentakaan..?

• ovat esimerkkejä "tutkimuksista" joissa kysymystenasettelu ja vastausryhmät on tehty tarkoituksenmukaisuusperiaattein.

• ei voi

erota Britanniassa.

Tästä oli Richard Dawkinsin sivuilla juttua alkusyksystä. Kuullostaa aika uskomattomalta, mutta eroamisiin ei kirkon puolelta reagoida mitenkään. Ilmeistä on, että tähän ei liity Suomen valtiokirkkojen tapaista verotusoikeutta.

• pekka-

Minusta tuntuu, että pelottelutaktiikkanne alkaa menettää tehoaan.

Vain lapsenmieliset uskovat enää höpötyksiänne helvetistä. Keppi on jo käytetty loppuun, porkkanaa yritetään epätoivoisesti, mutta lopulta järki voittaa ja historian haamut, jumalat niiden mukana, jäävät unholaan.

• P.A. Kana
        ei voi kirjoitti:

erota Britanniassa.

Tästä oli Richard Dawkinsin sivuilla juttua alkusyksystä. Kuullostaa aika uskomattomalta, mutta eroamisiin ei kirkon puolelta reagoida mitenkään. Ilmeistä on, että tähän ei liity Suomen valtiokirkkojen tapaista verotusoikeutta.

Kirkosta eroaminen meillä voi ollakin suurempi juttu kuin niissä maissa, joissa ei tunneta kirkollisveron käsitettä. Ihmiset miettivät asiaa myös talouden pohjalta, eivät pelkästään aatteellisin perustein. Toisaalta, eikös nyt jokainen kirkko sentään jonkinlaisen jäsenmaksun vaadi, vai millä ne toimintansa oikein rahoittavat? Ei kai kolehdeilla ja hyväntekeväisyyskeräyksillä sentään?

Katolisesta kirkosta eroaminen voi olla vaikeaa tai jopa mahdotonta, mutta entäs anglikaaninen kirkko, joka on protestanttinen ja lienee Britannian valtauskonto?

• ateistix
        ei voi kirjoitti:

erota Britanniassa.

Olisiko sinulla jotain linkkiä laittaa? Minusta olisi käsittämätöntä, että ihminen, joka on liitetty katoliseen kirkkoon, ei voisi siitä erota. Hänet sitten luokiteltaisiin aina vaan katoliseksi, vaikka olisi ateisti?

• pinei osa

Tämän palstan viestien perusteella näyttää vahvasti siltä, että vain luku- ja kirjoitustaidottomat,
        ihmiset pelastuvat.

"Suurin mosa ihiskuntaa" hehhee...

En kylläkään ymmärrä, että miksi jumala haluaa pelastaa vain sivistymättömät typerykset?
        Eihän raamatussakaan kielletä kirjoittamasta oikein tai väitetä, että kielioppi olisi saatanasta.
        Ja raamattu on kirjoitettu ihan oikein, ei siellä puhuta mosasta eikä pineistä.

• Rompix
        ateistix kirjoitti:

Olisiko sinulla jotain linkkiä laittaa? Minusta olisi käsittämätöntä, että ihminen, joka on liitetty katoliseen kirkkoon, ei voisi siitä erota. Hänet sitten luokiteltaisiin aina vaan katoliseksi, vaikka olisi ateisti?

http://www.countmeout.ie/suspension/

Tää taitaa olla Irlannista, mutta sama pannumyssypäähän niilläkin on pääpiruna.

• Kiitos linkistä..
        Rompix kirjoitti:

http://www.countmeout.ie/suspension/

Tää taitaa olla Irlannista, mutta sama pannumyssypäähän niilläkin on pääpiruna.

Tuosta oli uutinen ainakin BBC:n sivuilla.

Hakukoneilla on vaikea löytää, kun vastauksissa on niin paljon piispojen ja pappien eroja sekä vaatimuksia paavin erosta.

• juhygtfd

Kyllä menee huonosti briteissä. Eivät näköjään halua pelastua ;/ Sääli heitä.

• Englanti on

yksi näitä vähiten uskonnollisia maita.

Muita ovat Ruotsi, Viro, Japani, Tsekki ja Ranska. Näillä mailla menee kaikilla huonosti? Viro ja Tsekki ovat vielä toipumassa kommunistiajasta. Mutta kaikkiin noihin maihin voisin hyvin kuvitella muuttavani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2158
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      138
      1796
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      744
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      619
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      550
    Aihe