6 vuoden tauon jälkeen takaisin yhteen

Savon mies

HEI.

Tuli elämässäni tällainen tilanne että palattiin nuoruuden ihastuksen kanssa yhteen 6 vuoden tauon jälkeen. molemmista tuntuu siltä että olemme toisillemme tarkoitetut. Nainen muutti vastikään luokseni (etelästä, pohjoiseen noin 400km) asumaan ja olemme suunitelleet jo paljon tulevaisuutta, on kuitenkin pieni mutka matkassa......
Eli nainen on ollut reilun vuoden masentunut ja käynyt terapiassa (siis ennen kuin tavattiin uudestaan) Nyt muuton jälkeen kävi parin päivän reissulla kotikapungissa. Palatessaan takaisin oli henkisesti romahtanut ja kärsii kovasta ikävästä perhettään ja ystäviään kohtaan (olleet aina tosi läheisiä)
Nainen kertoi että hänestä tuntuukin nyt ettei ole ihan täysin toipunut masennuksesta ja haluaisi palata hetkeksi kotiinsa ja jatkaa terapiaa, kuitenkaan ei ole haluamassa eroa vaan että suhde pidetään yllä vaikkakin jonkin aikaa etäsuhteena.
En tiedä miten tähän pitäisi nyt suhtautua, tilanne alkoi muutama päivä sitten ja ymmärrän että olen hiukan sekaisin vielä.. Pelkona on kuitenkin että nainen ei haluakkaan palata takaisin vaikka vakuuttaa että rakastaa minua ja haluaa pitää tästä kiinni.
Ei ole kuitenkaan viemässä VIELÄ tavaroitaan takaisin ja muutenkin puheet ja teot puhuvat sen puolesta että minun pitäisi odottaa että saa itsensä kuntoon. kaikin puolin olen tukemassa häntä tässä...

Olemme kyllä puhuneet asiat läpi ja molemmat kyllä haluaa jatkaa suhdetta ja olemme vakuuttaneet toisillemme että tämä on se mitä molemmat haluaa.

Tämä on nyt kirjoitettu hiukan sekavassa olotilassa, mutta jos tästä joku saa hiukankaan selkoa niin toivoisin jotakin rohkaisevaa apua.
Ja kunhan saan itseni koottua niin laitan vielä tarkennusta

14

312

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Savon mies

Annan pienen lisäyksen........

Jos jotkut muistavat palstoilta (särkynyt sydän) sellaisen kirjoittajan kuin Nuori mies..
      Ole se sama, joten joillekkin minun aikasempi elämän vaihe on jo tiedossa..

Mutta ei pidä niitä sekoittaa nyt tähän..

• ergrthbgsgn

Lienenkö romanttinen hölmö - mutta sanon silti, että rakkaus voittaa kyllä!
      Naisesi ei ole jättämässä sinua, vaan haluaa itsensä ja asiansa kuntoon uuden elämän edellä - elämän, jonka aikoo viettää sinun kanssasi. Henkisesti kunnossa olevallekin ihmiselle on iso harppaus muuttaa satojen kilometrien päähän ja aloittaa puhtaalta pöydältä - joten ei ihme, jos naisesi tuntee niin kuin tuntee nyt.
      Vaikutat oikein fiksulta ja ajattelevaiselta mieheltä ja naisesi myös, kun ei yritä kieltää ongelmaansa. Nyt on pienen aikalisän paikka - ja kun naisesi on kuntoutunut, hän palaa luoksesi kotiin ja teillä on yhteinen elämä edessä. Uskalla uskoa teihin !

• keskustelkaa

Riippuu onko traumaattinen reagointimasennus johonkin tilanteeseen vai noin yleensä masentuneisuuteen taipuvainen ihminen, joka ei olekaan aivan sama asia, se voi olla sitä koko elämä. Että onko tuo sitten lyhyt vai pitkäaikainen prosessi? Toisaalta joka tk:ssa on mahdollisuus järjestää terapia, kuuluu ihan perusterveydenhuoltoon.

Periaatteessa toinen asia on se, että missä pisteessä se elämä on sitä, että nyt olisi hyvä aika suhteelle. Että jos aiemminkin on ollut jotain suhdeviristystä, niin jos ei myöhemminkään ole sitten tosissaan sitoutumassa, niin ei sellaista yritetään, katsotaan, odotetaan meininkiä välttämättä kukaan jaksa, kun elämä ei mene eteenpäin.

Toinen asia on se, että ehkä jossain vaiheessa joutuu kuitenkin jättämään ne ystävänsä tai perheensä taakseen, voi joutua vaikka töiden perässä aivan muualle lähtemään, tai jos jäisi paikkakunnalleen, voi olla että ne ystävät lähteävät tai perhe muuttaa itse. Lisäksi elämä nyt vaan tuo erilaisia asioita jossain vaiheessa eteen. Eli muutto tai muuton aikomus voi tulla mistä hyvänsä syystä. Näissä joka asiassa punnitaan se sitoutuminen. Useimmilla pariskunnilla ensisijainen syy eroon ei ole tuo, vaan se, ettei rakkaus sitten riitä kuitenkaan. Muutehan muutto olisi aina suuri riski suhteelle, minä en ainakaan sellaista ole kuullut. Onko sinulla itsellä mahdollista muuttaa?

Ensisijaisesti teidän pitäisi puhua tuo asia keskenänne, koska täältä saat kommentteja, jotka eivät sinänsä lähde teidän lähtökohdista, ei muut osaa ajatella sitä tilannetta täysin teidän kannaltanne.

• Savon mies

No ainakin nämä pari kommenttia on antaneet jo hyvää oloa minulle. kuten jo sanoinkin tossa alussa että molemmat haluaa kyllä pitää suhteesta kiinni ja sekin että nainen teki aloitteen muuton suhteen ja halusi aloittaa täällä elämän minun kanssa.
      Kuitenkin se pieni pelko on että kuinka pitkään nainen haluaa nyt parantaa itseään kotopuolessa. OLEN KYLLÄ VALMIS ODOTTAMAAN että palaa takaisin mutta jokin raja tässäkin tietty on.
      Ja annetaan nyt pieni lisäys, että muutosta on nyt mennyt se 1kk.
      Asiasta on todellakin jo puhuttu jonkin verran ja olen antanut hänelle sen kuvan että saa palata kotiin ja parantaa itsensä ja palata sit.

Ja sanon tähän vielä että MOLEMMILLA ON LUOTTAMUS TOISTA KOHTAAN JA OLEMME VARMASTI USKOLLISIA.

ja se että emme ole toisillemme täysin tontemattomia ja molempien sukukin on ottanut toisensa iloisesti vastaan (takaisin)
      Seurustelimmehan me aikoinaan reilut 2 vuotta

• Savon mies

LISÄYS: Nainen on asunut miltei koko ikänsä koti kaupungissa (n. 16.v) Ymmärrän varsin hyvin että muutto on iso asia.

Nainen ottaa kuitenkin vastaan tuen minkä saa minulta ja minun suvultani ja tajuaa kyllä että kaikki täällä välittävät hänestä.

Voi ollakkin että itse nyt vaan olen reakoinut asiaan hiukan dramaattisesti että hän olisi jonkin aikaa poissa ja suhde olisi etäsuhde....

Jatkan asiaa taas kun tunnen tarvetta ja saan jotakin lisäystä..

KIITOS JO NÄIN ALKU VAIHEESSAKIN...

• huhhuijjjaaaa

Mikset voi muuttaa naisen mukana hänen kotikaupunkiinsa? Miksi suhde on siitä kiinni, että naisen tulee asua SIELLÅ missä sinäkin asut?

En ymmärrä, nainen tahtoo mennä parantumaan ja sinä haluat estää sen? Ihan kauhealta kuulostaa.

• ei paikka ratkaise

Toisaalta, ei kenenkään parantuminen mistään ole sidottu tiettyyn kaupunkiin ja terapeuttiin. Kieltämättä sekin on kyllä aika omituinen asia, että juuri silloin kun löytäisi sen onnen, päättäisikin jostain syystä, että tämän masennuksen hoitoPAIKKA määräisi sen suhteenkulunkin sitten. Ei edes hoito, vaan paikka?!? Tietty terapiasuhde voi olla hyvä, mutta voiko se nyt NIIN hyvä olla, lisäksi sekin loppuu aikanaan. Ei minkään terapian hoitoPAIKKA, joku tietty vastaanottohuone sisältöineen? paranna ketään, ei edes terapia vaan oikeesti pitkäaikainen prosessi ihan normaalielämässä.
      Ei varmaan silti ihan kevyesti ole tuotakaan muuttoa tehty noin kauas jättäen kaikki aiemman elämän taakseen. Tuliko muutto yhtäkkiä, vai oliko naisella käsitystä mihin on edes tulossa? Miehelle se ei ole mikään muutos missään asiassa paitsi parisuhteen osalta. Naisella koko elämä, ihmissuhteet, työt, ympäristö, harrastukset, suku, kaikki. Että toisaalta jos on tavaransa muuttanut, ei sekään mikään pieni päätös ole ollut. Toisaalta pystyisikö ap. itse kuvittelemaan, että jättäisi toisen ihmisen vuoksi kaiken? Tuossa on melkoinen aste-ero sillä, mitä kumpikin tavallaan joutuu uhraamaan suhteen puolesta, vaikka ei sitäkään voi eikä kannata alkaa punnimaan, mutta siinä mielessä, että olisiko toinen valmis sitten muutoksiin tasapuolisesti suhteen vuoksi, vaikka ratkaisu ei aina ihanteellinen olisikaan?

• Savon mies

Siis eihän sitä ole pois suljettu että muuttaisin hänen mukanaan, se vain ei tapahdu nyt samaa matkaa..
      Enkä minä ole estämässä hänen takaisin muuttoa. Vaan tarvitsen vain nyt hiukan rohkaisua ajatukselle että asumme jonkin aikaa erillään.... aikaa kuinka kauan ei osata vielä sanoa..

ja toinen asia, kyllä nainen tiesi mitä teki kun muutti, nyt vaan tuli sellainen tilanne että hänelle tuli olo että se tapahtui hiukan liian nopeasti.

Ja vielä lisää, minä aikoinaan muutin pois kti kunnasta naisen takia ja jätin kaiken tänne, eli tiedän varsin hyvin miltä se tuntuu.

ELI LYHYESTI, EMME EROA JA HALUAMME PITÄÄ SUHTEEN KASASSA MUTTA SE ETTÄ MITEN JAKSAA JA KUINKA KAUAN ON PELOTTAVA AJATUS..

• Savon mies

Tehdääs nyt pientä lisäystä.......

jos tilannetta valaisee se että meidän iät ovat 27 (minä) ja 25 nainen.
      Oma aikaisempi (6vuoden kestänyt) suhde päättyi tammikuussa, olen päässyt siitä täysin eroon en haikaile YMS sitä enää.. Nykyisellä naisellani ei ole ollut suhdetta yli vuoteen....
      Otin tähän neitoon yhteyttä ihan vain kysyäkseni kuulumisia, siitä se sit lähti.
      Molemmat olemme jo nähneet elämää ja tultu siihen pisteeseen että halutaan vakiintua ja jakaa tulevaisuus. SE miksi nyt haluaa takaisin kotiinsa parantumaan on että voi "jatkaa" saman terapeutin kanssa hoitoa (ei tarvitse kaikkea aloittaa alusta) nainen on nyt ollut hiukan hiljainen vielä mutta asiat ovat kuitenkin hyvin, hän lähtee ensi viikolla takaisin ja tulemme pitämään suhdetta pystyssä vaikkakin välimatka tulee välillemme.
      Jatkamme suhdetta kuten se alkoikoin uudelleen, eli vuorottelemme toistemme luona..
      Oloni on tällähetkellä jo paljon parempi, ja luottamus taivaissa että EI tämä ole ohi ja että itse nyt vain koin tämän liian suurena asiana.

Minulla vielä siis pieni ongelma muuttaa mukana, koska omistan omakotitalon joka pitäs joko myydä tai saada remontti päätökseen ja vuokrata... Aloitimme siis nykyisen naisen kanssa remontoimaan tätä taloa. NÄMÄ OVAT KUITENKIN SELLAISET VAIHTOEHDOT JOITA EN VIELÄ HALUA MIETTIÄ.

• Savon mies

Tänään se sitten tapahtui, Nainen lähti takaisin kotipuoleen.
      Vannoimme yhteen ääneen että emme tule tämän vuoksi suhdetta katkaisemaan ja puolisonikin sanoin että ei tämä todellakaan ole lopullista ja viel että alamme hoitamaan tätä entistäkin paremmin vaikkakin etäsuhteena. Kuitenkin jokin sisälläni haluaa ajaa minua ahdinkoon, olen kyllä miettinyt että menisin puhumaan asiasta ammattilaiselle, Silti haluaisin myös kuulla NS tavallistenkin ihmisten rohkaisua tähän asiaan...

• :3

Näinhän tämä aina menee ja tuosta se lähtee: Molemmat vannoo sitä ja tätä, kuitenkin siinä vaiheessa kun ikävä iskee ja tunteet alkavat painaa mietlä, ei kyetä niitä hallitsemaan, aletaan tekemään tyhmyyksiä ja sitten hetken päästä erotaan.

En ymmärrä miksi menette vannomaan jotain tuollaista kun tiedätte varsin hyvin kykenettekö vai ette käsittelemään tunnevyöryjänne.

• he he he :D

kyl ammattilaisetkin on siinä mielessä tavallisia ihmisiä, että osaa ne sua peppuun potkia, jos hoksaa, et sä haet vaan tuollaista kyl sul hyvin menee tyttiksen kans- tsemppausta. Mut älä vie niiden kallista työaikaa muuten, tai päädyt niiden kahvitunnin kevennyspuheenaiheeks, he he, ja se vois olla ikävää. ;)

• Savon mies

Osaan kyllä lukea tuosta rohkaisua mutta myös samalla pientä v****lua.

• he he he

anteeksi, en voi mitään tälle kieroutuneelle huumorille. :) Mutta tosiasia, toisaalta elämä on jostain kantilta koomista. Samoin mistä tiedät, vaikka ne itsekin miettis aivan samaa, mutta ei roolin takaa voi tokasta, että juu, aivan samaa miettii muuten joku pöydän tälläkin puolella, että miten rakkaus kestää, aivan kuin sen joku tietäisi kun sille tilataan aika ja maksetaan kallis maksu, et se kuuntelee ihmisten murheita.. Ehkä ne vois rohkasta sua olemaan rohkeempi ja heittäytymään tilanteeseen, tosin kaverilta saat pääpiirteissään saman sisällön eri paketissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe