Normaali perhekö?

tulisilla hiilillä

Äiti ja isä ovat noin 60-vuotiaita. Veli on vähän yli 30-vuotias.

Veli tuntuu tykkäävän asua vanhempiensa luona. Hänellä oli vuosi sitten oma asunto hetken aikaa, mutta eipä hän siellä montaa yötä viihtynyt. Veli on työtön tällä hetkellä. Hän on lapseton ja sinkku.

Veli tuntuu olevan tosi masentunut siitä, ettei hänellä ole naisystävää. Hän kadehtii erityisesti alle 20-vuotiaita, jotka seurustelevat. Olen yrittänyt antaa vinkkejä, ettei itsesäälissä kannata rypeä. Olen neuvonut hankkimaan harrastuksia ja sitä myöten kehittämään mielenkiintoista persoonaa. Ei kai kukaan kiinnostu ihmisestä, jolla ei ole muita harrastuksia kuin itsesäälissä rypeminen!? Olen yrittänyt sanoa, että pitää elämässä olla joitakin tavoitteita ja niistä tavoitteista on hyvä puhua ihmisten kanssa. Ei kai kukaan lue loppuun sellaista romaania, jonka päähenkilöt eivät halua mitään muutosta elämässään!?

Isä, äiti ja veli riitelevät jatkuvasti. Muistan lapsuudestani erityisesti äidin ja isän väliset riidat. Isä on meinannut erota äidistä ja muuttaa muualle, mutta tämä tilanne on kestänyt ainakin 20 vuotta eikä mitään muutosta ole tapahtunut.

Äidin ja isän väliltä puuttuu kaikenlainen hellyys. En muista, milloin olisi nähnyt heidän halaavan tai suutelevan! En varmaan ikinä. Äiti tuntuu pitävän isää jotenkin likaisena. Isä ei saa käydä jääkaapilla eikä keittiön vesihanalla...

Äiti huutaa liikaa ja lähes joka asiasta. Hän ei usko, vaikka sanon, että asioista ei tarvitse huutaa.

Äiti ja isä eivät koskaan matkustele eivätkä lue romaaneja eivätkä käy esimerkiksi elokuvissa tai kirjastossa yhdessä. Heillä ei tunnu olevan oikein minkäänlaisia harrastuksia. Kun otan asian puheeksi, he sanovat, että heillä on liikaa kotitöitä. Aijaa, mitenkäs kaikki kiireiset yrityspamput sun muut ehtivät käydä elokuvissa ja ravintoloissa töiden, ulkomaanmatkojen ja lasten hoidon rinnalla???

Veli oli vuosi sitten lyhyellä ulkomaanmatkalla. Isä ja äiti hakivat veljen rautatieasemalta ja tulivat sitten kaikki yhdessä hakemaan minua kotikotiin. Pettymykseni oli suuri, kun äiti tulee asunnolleni silmät vihasta kiiluen. Koko kotimatka oli riitelyä ja surkuttelua. Ilmeisesti veljen reissu ei mennyt ihan nappiin...

Mikä perheessä on vialla vai onko kaikki mielestänne ihan normaalisti? En minä varmaan olisi tätä viestiä kirjoittanut, ellen välittäisi heistä yhtään. Rakastan heitä, mutta tuntuu, että 5 minuuttia heidän kanssaan on kuin 5 tuntia tulisten hiilien päällä avojaloin.

3

225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skeidaa

Kyllä sun perhe normaali on. Vanhempasi eivät vain osaa kommunikoida. Mistä syystä sitten toisiaan inhoavat, jos inhoavat, syyttävät toisiaan siitä. Erotakaan ei varmaan osata, kun toisessa on syy. Ehkä vanhempasi ovat lähteneet kostamisen tielle parisuhteessaan. Ei kuitenkaan kypsältä ja aikuisten touhulta kuulosta. Toisaalta, jos he riitelevät paljon, heillä on tunteita toisiaan kohtaan. Muussa tapauksessa olisivat välinpitämättömiä.

Veljesi on vähän lössykkä. Luonteessa varmaan se juttu miksi ei tyttöä ole saanut. Toisaalta vanhempiesi parisuhdemalli on perseestä.

• l o l s

Tommosia suomalaiset perheet just on, varmaan neljä viidestä. Ja aina niihin kuuluu se yks, usein nainen, joka ylianalysoi ja luulee että niillä on asiat erityisen huonosti :DDD

• klasdköl adsölads ad

Olen lukevinani riviesi välistä, että vanhempiesi lisäksi myös sinä kannat vastuuta veljestäsi ja koetat kasvattaa häntä neuvomalla, miten elämää pitäisi elää. Ehkäpä veljesi ongelma onkin juuri siinä, ettei kukaan uskalla jättää häntä oman onnensa nojaan? Aina teistä joku perhekunnasta rientää asiassa kuin asiassa apuun, vaikka se loppujen lopuksi väsyttää jokaista ja alkaa inhottamaan. Sen vuoksi sulje korvasi veljesi uikutuksilta ja seuraa, mitä hän tekee kun et olekaan enää käytettävissä hänen henkisenä roskasankonaan. Voit yllättyä, miten paljon velipojasta voi löytyä kiukuttelun voimaa ja kenties siinä vaiheessa on aika ehdottaa, jos hän käyttäisikin saman energian keksimällä järkevämpää tekemistä.

Vanhempiesi suhteen saatat olla oikeassa tai sitten tulkitset vain pintaa. Viestistäsi ei ilmene, mistä olet parisuhdeihanteesi haalinut, mutta esim. minusta on todella kiva olla mieheni kanssa risusavotassa ja istua ihan hiljaa kesämökillä omiani miettien. En kertaakaan koe meidän vihaavan toisiaan, vaan välillämme vallitsee mukava yhteisymmärrys. Jos mieheni ryhtyisi vaatimaan minua kaiken aikaa ramppaamaan perässään elokuviin ja kaupungille saisin taatusti hepulin. Olemme myös kovia naljailemaan, mutta sekään ei ole juopaa välillemme kasvattanut. Paremminkin on helpottavaa,jos toinen ymmärtää toisen heikkoudet. Pyydän siis sinua miettimään ovatko vanhempasi oikeasti onnettomia vai luuletko vain, koska vanhempiesi kaltaisia on monia muitakin.

Tosin en tajua, mitä kolmikymppinen tekee vanhempiesi huushollissa. Mietippä itse, jos sinun kodissasi notkuisi joku veltto aikuinen ja haluaisit viettää omaa elämääsi. Ei ihme, jos vanhemmiltasi todellakin puuttuu yhteinen elämä kun jaloissa pyörii ikiajoiksi vauvaksi taantunut peräkammarin poika.Vanhempiesi pitäisi oikeasti nostaa hänet pihalle, koska loppuuhan heiltäkin pikku hiljaa voimat hoitaa niin isoa miestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe