HÄÄKUTSU!

sinettisormus1

9.7. aamunäky; kaksi valkoiseen, pitkänomaiseen paperiin tehtyä kutsua. Niissä oli logoina kuin jokin kirkko rakennus. Ymmärsin että nämä olivat hääkutsut, mutta olemmeko valmiit ja otammeko kutsun vastaan?
Sitten näin vielä silmät kiinni rukoilevan miehen kallioisen vuoren rinteellä....

Matt.22:1-14, kertoo Jeesuksen kertoman vertauksen kuninkaam pojan häistä:

Ja Jeesus rupesi taas puhumaan heille vertauksilla ja sanoi:
2. " Taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka laittoi häät pojallensa.
3. Ja hän lähetti palvelijansa kutsumaan häihin kutsuvieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla.
4. Vielä hän lähetti toisia palvelijoita lausuen: " Sanokaa kutsutuille: Katso, minä olen valmistanut ateriani, minun härkäni ja syöttilääni ovat teurastetut, ja kaikki on valmiina; tulkaa häihin."
5. Mutta he ei siitä välittäneet, vaan menivät pois, mikä pellolleen, mikä kaupoilleen;
6. ja toiset ottivat kiinni hänen palvelijansa, pitelivät pahoin ja tappoivat.
7.Mutta kuningas vihastui ja lähetti sotajoukkonsa ja tuhosi nuo murhamiehet ja poltti heidän kaupunkinsa.
8. Sitten hän sanoi palvelijoillensa: " Häät ovat valmistetut, mutta kutsutut eivät olleet arvollisia.
9. Menkää siis teiden risteyksiin ja kutsukaa häihin, ketä tapaatte."
10. Ja palvelijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä vain tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen pöytävieraita.
11. Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin.
12. Ja hän sanoi hänelle: " Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita? Mutta hän jäi sanattomaksi.
13. Silloin kuningas sanoi palvelijoille: " Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen." Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
14. Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

Todellakin, otammeko kutsun vastaan, vai päästämmekö sen ohi? Olemmeko valmiit? Onko yllämme Jumalan vanhuskauden vaate, tuo hääpuku? Käykäämme siis Herran kasvojen eteen rukoukseen, avoimelle paikalle, kuin tuo näkyni mies kallioisella vuorella ja antakaa itsenne Jeesukselle, jos ette ole sitä vielä tehneet, sanoen; Tässä minä olen, rakas Jeesus. Anna syntini anteeksi. Minä olen sinun. Aamen.

Herran Rauhaa ja Siunausta, kutsut ovat jaetut ....

83

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amen

      Kiitos. Ihana aloitus päivälle on viesti hääkutsuista.

    • Polulta

      Ihana viesti sinulta.

      Tässä minä olen, rakas Jeesus. Anna syntini anteeksi. Minä olen sinun. Aamen.

      • ......

        ..........


    • sinettisormus1

      Ilm. 19:7-9:
      Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle,
      sillä Karitsan häät ovat tulleet,
      ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut.
      Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen,
      hohtavaan ja puhtaaseen:
      se liina on pyhien vanhuskautukset.
      Ja hän sanoi minulle: " Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!" Vielä hän sanoi minulle: " Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat."

    • sinettisormus1
    • sinettisormus1

      Matt. 9:15
      Niin Jeesus sanoi heille: " Eiväthän häävieraat voi surra,
      niinkauan kuin ylkä on heidän kanssaan?
      Mutta päivät tulevat, jolloin ylkä otetaan heiltä pois,
      ja silloin he paastoavat.

    • sinettisormus1

      https://www.google.fi/search?q=raamatun häät&client=firefox-a&hs=1Gs&sa=N&rls=org.mozilla:fi:official&channel=sb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=lmS-U4_6Lqr9ygOrsIGABQ&ved=0CC8QsAQ4Cg&biw=1366&bih=610#facrc=_&imgdii=_D42MWjpMfKSFM:;eBU2Jqp86FYNGM;_D42MWjpMfKSFM:&imgrc=_D42MWjpMfKSFM:;4PxCyf7o3fSAKM;http://ennustuksia.files.wordpress.com/2014/04/bride_of_christ_hahlbohm_g.jpg;http://ennustuksia.com/2014/04/20/karhun-varjossa/;432;307

      • sinettisormus1

        .. eipä ihan onnistunut, niinkuin yritin, mutta kuvia häistä ...


    • -jarmo-

      Eräs ystäväni ja lukijani lähetti minulle koskettavan kuvan ja lyhyen videon hänen kotitalostaan, jossa vasta muutama viikko sitten hänen äitinsä oli kuollut.
      Viedossa hän esitteli minulle kuvallisesti ja tässä hänen omin sanoin teksti:

      "Kun siivosin huonetta, missä Äitini nukkui, kun oli vielä kotona, huomasin oven takana sateenkaaren. Tuo sateenkaari muodostui ihmeellisesti oven raosta tulevasta valosta. Kun oven laittoi kiinni sateenkaari hävisi ja kun sen avasi sateenkaari muodostui oven viereiseen seinään."

      Jatkan: Eli kun katselin videota, niin huomasin siinä heti sen että sateenkaari=armon merkki (Jeesuksen Kristuksen veri) ja karitsan veri. Sateenkaari muodostui oven ollessa raollaan, sen "pihtipieliin" ympärille koko oven yläosan kadoten alempaa. Aivan kuin ennen Mooseksen viimeisen vitsauksen tuloa, jolloin he sivelivät oven karmit karitsan verellä, jotta kuolemanenkeli menisi ohi. Tämä oli juuri viimeinen vitsaus ennen exodusta.

      Lisäksi ymmärsin tuossa muutakin sanomaa, kuten jos ovi oli auki, armo saattoi tulla taloon osaksi sen asukkaita mutta jos suljet oven, armo katoaa.
      Jos kolkutan oveen ja minulle avataan, minä tulen ja aterioitsen kanssasi.

      Tule Herra Jeesus ja kiitos että annat näitä vahvistavia tapahtumia meille.

      • sinettisormus1

        Aamen, -jarmo-, kiitos tästä kauniista ja koskettavasta tosi tarinasta.
        Herran Siunausta sinulle ja myös tälle ystävällesi.
        Kiitos ja Kunnia Herralle!


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Aamen, -jarmo-, kiitos tästä kauniista ja koskettavasta tosi tarinasta.
        Herran Siunausta sinulle ja myös tälle ystävällesi.
        Kiitos ja Kunnia Herralle!

        ... ps. siinä todellakin oli sanomaa ...


      • Naminami....
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... ps. siinä todellakin oli sanomaa ...

        Millainen hääkakku,ja muita kakkuja,niissä häissä on tarjolla?


      • sinettisormus1
        Naminami.... kirjoitti:

        Millainen hääkakku,ja muita kakkuja,niissä häissä on tarjolla?

        ... uskon pöydän olevan yltäkylläinen kutsutuille ....


      • -jarmo-
        Naminami.... kirjoitti:

        Millainen hääkakku,ja muita kakkuja,niissä häissä on tarjolla?

        He kyselevät ivaillen juhlapöydän antimista ja missä ne häänne on...

        Johannes 1:1-5 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.


      • sinettisormus1
        -jarmo- kirjoitti:

        He kyselevät ivaillen juhlapöydän antimista ja missä ne häänne on...

        Johannes 1:1-5 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

        ... he kyselevät koska eivät tunne kutsujaa, eivätkä halua ottaa häntä vastaan ... heille käy kuin tuon matteuksen miehelle, jolla ei ollut häävatetta yllään ja sitten tulee se itku ja hampaitten kiristys ....


      • Karjalasta :)
        -jarmo- kirjoitti:

        He kyselevät ivaillen juhlapöydän antimista ja missä ne häänne on...

        Johannes 1:1-5 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

        Mietin Jarmo...kun on pimeä huone, se on siis pimeä :). Sitten joku avaa oven toisesta huoneesta tai toiseen huoneeseen, ja valoa tulee avatun oven verran, kuin kiila ja huoneessa näkee rajatusti, mutta ei läheskään valoisasti.

        Vasta, kun avataan verhot tai laitetaan valot päälle, huoneessa on valoisaa.

        Mietin tätä, että huoneessa on kaikki perusasiat samalla tavalla niin pimeässä kuin valoisassakin. Ainoastaan pimeässä valo ja näkeminen puuttuu. Vasta sitten, kun valot ovat päällä, voi huonetta tarkastella, mitä siellä pitää siivota. Pimeä huone ei itsestään sytytä valoja. Ne sytytetään jonkun toimesta tai valo lisääntyy tai vähenee päivän kierron mukaan.

        Tätä mietin soveltaen Jumalan sanaa ihmiseen..

        Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan. Ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. = Kaikessa on siis Jumalan kädenjälki, voisiko sanoa hänen puumerkkinsä. = Niin valoisassa kuin siis pimeässäkin huoneessa.

        Sitten tämä on vaikeampi minulle..Valkeus loistaa pimeydessä ja pimeys ei sitä käsittänyt. Kun on pimeää ja siihen tuodaan valo, häviää pimeys, siis se luonto joka meissä on, mutta mitä sitten. Yhtäkkinen valkeus lyö ällikällä = mitä tämä valo ja kirkkaus on? Jos mikään ei valmista kirkkauteen pimeässä, sokaistumme ennen kuin silmät tottuvat valoon. Käykö ihmiselle samalla tavalla? Ei ole enää pimeyttä ja valo on uutta, josta ei ole vielä enempää kokemusta kuin tietoakaan. Tätäkö tarkoittaa "pimeys ei sitä käsittänyt" vai jotakin muuta?

        Ei ihme, jos kyselemme outoja. Hyvä naminami, kiva kun sinun ovesi on raollaan ja sinne tulee valoa, kun olet osa tätä viestiketjua.

        Jarmo, ystävä hyvä, mitä sinä mietit pohdinnastani? Olenko ihan hakoteillä?


      • sinettisormus1
        Karjalasta :) kirjoitti:

        Mietin Jarmo...kun on pimeä huone, se on siis pimeä :). Sitten joku avaa oven toisesta huoneesta tai toiseen huoneeseen, ja valoa tulee avatun oven verran, kuin kiila ja huoneessa näkee rajatusti, mutta ei läheskään valoisasti.

        Vasta, kun avataan verhot tai laitetaan valot päälle, huoneessa on valoisaa.

        Mietin tätä, että huoneessa on kaikki perusasiat samalla tavalla niin pimeässä kuin valoisassakin. Ainoastaan pimeässä valo ja näkeminen puuttuu. Vasta sitten, kun valot ovat päällä, voi huonetta tarkastella, mitä siellä pitää siivota. Pimeä huone ei itsestään sytytä valoja. Ne sytytetään jonkun toimesta tai valo lisääntyy tai vähenee päivän kierron mukaan.

        Tätä mietin soveltaen Jumalan sanaa ihmiseen..

        Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan. Ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. = Kaikessa on siis Jumalan kädenjälki, voisiko sanoa hänen puumerkkinsä. = Niin valoisassa kuin siis pimeässäkin huoneessa.

        Sitten tämä on vaikeampi minulle..Valkeus loistaa pimeydessä ja pimeys ei sitä käsittänyt. Kun on pimeää ja siihen tuodaan valo, häviää pimeys, siis se luonto joka meissä on, mutta mitä sitten. Yhtäkkinen valkeus lyö ällikällä = mitä tämä valo ja kirkkaus on? Jos mikään ei valmista kirkkauteen pimeässä, sokaistumme ennen kuin silmät tottuvat valoon. Käykö ihmiselle samalla tavalla? Ei ole enää pimeyttä ja valo on uutta, josta ei ole vielä enempää kokemusta kuin tietoakaan. Tätäkö tarkoittaa "pimeys ei sitä käsittänyt" vai jotakin muuta?

        Ei ihme, jos kyselemme outoja. Hyvä naminami, kiva kun sinun ovesi on raollaan ja sinne tulee valoa, kun olet osa tätä viestiketjua.

        Jarmo, ystävä hyvä, mitä sinä mietit pohdinnastani? Olenko ihan hakoteillä?

        ... minä ajattelen ja uskon näin; kun valkeus loistaa pimydessä ja pimeys ei sitä käsitä, voi verrata ihmiseen jolla on Kristuksen kirkkaus ja hän sanoillaan ja teoillaan tuo pimeyteen eli syntiseen maailmaan tuota kirkkauden valoa mutta jumalaton ihminen joka täysin pimeyden maailmassa elää, ilman Kristukselta saatua valoa, ei voi sitä käsittää... mutta kun hän kuulee tuota sanaa ja näkee nuo hyvät teot, hänenkin pimys alkaa hävitä, sillä usko tulee kuulemalla ja ymmärrys (kirkkaus) uskon kautta. Tuo uusi uskova on ihmeissään tuosta kirkkaudesta, ymmärryksestä joka hiljaa alkaa avautumaan ja kasvaa kokemuksien ja tietoisuuden kautta vahvemmaksi ja vahvemmaksi ja lopulta hänkin saa kirkkana loistaa maailmaan, valona muille etsiville .... oliko mitenkään ymmärrettävää?
        Siunausta ja valoa päivääsi, Karjalasta :) "


      • Karjalasta:)
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... minä ajattelen ja uskon näin; kun valkeus loistaa pimydessä ja pimeys ei sitä käsitä, voi verrata ihmiseen jolla on Kristuksen kirkkaus ja hän sanoillaan ja teoillaan tuo pimeyteen eli syntiseen maailmaan tuota kirkkauden valoa mutta jumalaton ihminen joka täysin pimeyden maailmassa elää, ilman Kristukselta saatua valoa, ei voi sitä käsittää... mutta kun hän kuulee tuota sanaa ja näkee nuo hyvät teot, hänenkin pimys alkaa hävitä, sillä usko tulee kuulemalla ja ymmärrys (kirkkaus) uskon kautta. Tuo uusi uskova on ihmeissään tuosta kirkkaudesta, ymmärryksestä joka hiljaa alkaa avautumaan ja kasvaa kokemuksien ja tietoisuuden kautta vahvemmaksi ja vahvemmaksi ja lopulta hänkin saa kirkkana loistaa maailmaan, valona muille etsiville .... oliko mitenkään ymmärrettävää?
        Siunausta ja valoa päivääsi, Karjalasta :) "

        Kiitos sinettisormus1, oli ymmärrettävää :)

        Jatkan vielä pohdintaani toiseen Raamatun kohtaan ja tähän äskeiseen.

        9 Niinpä sanon teille: Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. 10 Sillä pyytävä saa, etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan. -Luukas 11: 9-10

        Tämä on jännä kohta minulle. Ihan aluksi ymmärsin tämän niin, että kun minä pyydän, niin minulle avataan. Ok, hyvä juttu näin :). Sitten, ihan yhtäkkiä oivallus, entäs kun on niin pimeää, että ei tiedä mistä tai mitä etsii. On vain sitä pimeää, eikä tietoakaan valosta. Silloin palasin kohtaan:" kolkuttakaa, niin teille avataan". Ja tämä oli kuin kehotus:" Kolkuta niitä pimeitä huoneita ja niiden ovia. Avaa ovia ja anna valoa".

        Eli samaa, mitä sinä kerrot tuossa aiemmin :) ....kyllä tämä valkenee täälläkin :)

        Siunausta sinullekin ja kaikille täällä


      • sinettisormus1
        Karjalasta:) kirjoitti:

        Kiitos sinettisormus1, oli ymmärrettävää :)

        Jatkan vielä pohdintaani toiseen Raamatun kohtaan ja tähän äskeiseen.

        9 Niinpä sanon teille: Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. 10 Sillä pyytävä saa, etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan. -Luukas 11: 9-10

        Tämä on jännä kohta minulle. Ihan aluksi ymmärsin tämän niin, että kun minä pyydän, niin minulle avataan. Ok, hyvä juttu näin :). Sitten, ihan yhtäkkiä oivallus, entäs kun on niin pimeää, että ei tiedä mistä tai mitä etsii. On vain sitä pimeää, eikä tietoakaan valosta. Silloin palasin kohtaan:" kolkuttakaa, niin teille avataan". Ja tämä oli kuin kehotus:" Kolkuta niitä pimeitä huoneita ja niiden ovia. Avaa ovia ja anna valoa".

        Eli samaa, mitä sinä kerrot tuossa aiemmin :) ....kyllä tämä valkenee täälläkin :)

        Siunausta sinullekin ja kaikille täällä

        Aamen. Ole rukouksessa yhteydessä Jeesukseen ja myös hänen sanaansa ja huomaat kuinka se alkaa elää ja avautua ja uskon vahvistuessa myös saamme asoita lisää, rukousvastauksia ja armolahjojakin, niitä hän kehoittaa meitä pyytämään ja niitä saa kun kuuliaisena kulkee hänen tietään, hän kulkee edellä ja odottaa otatko seuraavan askeleen, ne on niitä uskon askeleita, jos emme ota niitä, emme voi edetä uskossammekaan, hän avaa meille joka askeleella lisää....


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Aamen. Ole rukouksessa yhteydessä Jeesukseen ja myös hänen sanaansa ja huomaat kuinka se alkaa elää ja avautua ja uskon vahvistuessa myös saamme asoita lisää, rukousvastauksia ja armolahjojakin, niitä hän kehoittaa meitä pyytämään ja niitä saa kun kuuliaisena kulkee hänen tietään, hän kulkee edellä ja odottaa otatko seuraavan askeleen, ne on niitä uskon askeleita, jos emme ota niitä, emme voi edetä uskossammekaan, hän avaa meille joka askeleella lisää....

        ... tiedätkö, Karjalasta :) ", Jeesus on iloinen etsinnästäsi, tunnen hänen ilonsa ja rakkautensa sinua kohtaan ....
        Kunnia ja Kiitos Jeesukselle Kristukselle, Herrallemme!


      • -jarmo-
        Karjalasta :) kirjoitti:

        Mietin Jarmo...kun on pimeä huone, se on siis pimeä :). Sitten joku avaa oven toisesta huoneesta tai toiseen huoneeseen, ja valoa tulee avatun oven verran, kuin kiila ja huoneessa näkee rajatusti, mutta ei läheskään valoisasti.

        Vasta, kun avataan verhot tai laitetaan valot päälle, huoneessa on valoisaa.

        Mietin tätä, että huoneessa on kaikki perusasiat samalla tavalla niin pimeässä kuin valoisassakin. Ainoastaan pimeässä valo ja näkeminen puuttuu. Vasta sitten, kun valot ovat päällä, voi huonetta tarkastella, mitä siellä pitää siivota. Pimeä huone ei itsestään sytytä valoja. Ne sytytetään jonkun toimesta tai valo lisääntyy tai vähenee päivän kierron mukaan.

        Tätä mietin soveltaen Jumalan sanaa ihmiseen..

        Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan. Ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. = Kaikessa on siis Jumalan kädenjälki, voisiko sanoa hänen puumerkkinsä. = Niin valoisassa kuin siis pimeässäkin huoneessa.

        Sitten tämä on vaikeampi minulle..Valkeus loistaa pimeydessä ja pimeys ei sitä käsittänyt. Kun on pimeää ja siihen tuodaan valo, häviää pimeys, siis se luonto joka meissä on, mutta mitä sitten. Yhtäkkinen valkeus lyö ällikällä = mitä tämä valo ja kirkkaus on? Jos mikään ei valmista kirkkauteen pimeässä, sokaistumme ennen kuin silmät tottuvat valoon. Käykö ihmiselle samalla tavalla? Ei ole enää pimeyttä ja valo on uutta, josta ei ole vielä enempää kokemusta kuin tietoakaan. Tätäkö tarkoittaa "pimeys ei sitä käsittänyt" vai jotakin muuta?

        Ei ihme, jos kyselemme outoja. Hyvä naminami, kiva kun sinun ovesi on raollaan ja sinne tulee valoa, kun olet osa tätä viestiketjua.

        Jarmo, ystävä hyvä, mitä sinä mietit pohdinnastani? Olenko ihan hakoteillä?

        Minä tykkään filosofoida juuri tuollaisilla ajatuksilla :D

        Pitää oikeastaan ajatella ensin niin että Jumala on kuitenkin kaikki ja Sana tuli Jumalalta joka asui Jumalan luona ja Sana on valkeutta. Sanasta kaikki lähti liikkeelle, joten ilman Sanaa ei mitään olisi luotu.
        Sana on siis Jumalan KÄSKY eli toimeksipanon voima, josta kaikki tuli.

        Pimeyshän vallitsi ennen Jumalan Sanan antamista, joten pimeyskään ei ole varisnainen saatanallinen alue, vaan jumalan sanattomuuden aluetta, jossa ei ole sen enempää elämää, kuin kuolemaakaan.

        Sinetti tuossa sanoikin että valkeushan on Kristuksen kirkkaus. Niin onkin mutta ennen Kristusta Sana oli Taivaassa ja ihmiset elivät lain alla. Se elämäntapahan on omavoimaiselle ihmiselle se kaikkein luonnollisin tapa palvella Jumalaa. Normaali ihminen tänäkin päivänä, ilman saatanallisia voimia oli sitten Kristitty tai ei, haluaisi pitää lain, niin minä kuin sinäkin. Olemme siis luonnostaan omavoimaisia, koska Jumala on käskenyt meidät Sanallaan pitämään käskynsä.

        Pimeys on se vastakkainen tila, ei voima eikä mikään muukaan, vaan tyhjyys, loputon tyhjyys. "Alussa oli vain pimeys ja tyhjyys jonka yllä liikkui Jumalan henki". Se oli tila jossa ei ollut Sana käynyt. Tyhjyys ei siis ole synti, eikä se ole tuonela tai kuolemaakaan, vaan tila jota eletään ilman Kristuksen kirkkautta.
        Saa_tana toki voi siinä tilassa eksyttää minne tahtoo mutta sama kristuksen kanssa, voi tämäkin tulla samalla tavalla elämään tuomaan valoa.


      • sinettisormus1
        -jarmo- kirjoitti:

        Minä tykkään filosofoida juuri tuollaisilla ajatuksilla :D

        Pitää oikeastaan ajatella ensin niin että Jumala on kuitenkin kaikki ja Sana tuli Jumalalta joka asui Jumalan luona ja Sana on valkeutta. Sanasta kaikki lähti liikkeelle, joten ilman Sanaa ei mitään olisi luotu.
        Sana on siis Jumalan KÄSKY eli toimeksipanon voima, josta kaikki tuli.

        Pimeyshän vallitsi ennen Jumalan Sanan antamista, joten pimeyskään ei ole varisnainen saatanallinen alue, vaan jumalan sanattomuuden aluetta, jossa ei ole sen enempää elämää, kuin kuolemaakaan.

        Sinetti tuossa sanoikin että valkeushan on Kristuksen kirkkaus. Niin onkin mutta ennen Kristusta Sana oli Taivaassa ja ihmiset elivät lain alla. Se elämäntapahan on omavoimaiselle ihmiselle se kaikkein luonnollisin tapa palvella Jumalaa. Normaali ihminen tänäkin päivänä, ilman saatanallisia voimia oli sitten Kristitty tai ei, haluaisi pitää lain, niin minä kuin sinäkin. Olemme siis luonnostaan omavoimaisia, koska Jumala on käskenyt meidät Sanallaan pitämään käskynsä.

        Pimeys on se vastakkainen tila, ei voima eikä mikään muukaan, vaan tyhjyys, loputon tyhjyys. "Alussa oli vain pimeys ja tyhjyys jonka yllä liikkui Jumalan henki". Se oli tila jossa ei ollut Sana käynyt. Tyhjyys ei siis ole synti, eikä se ole tuonela tai kuolemaakaan, vaan tila jota eletään ilman Kristuksen kirkkautta.
        Saa_tana toki voi siinä tilassa eksyttää minne tahtoo mutta sama kristuksen kanssa, voi tämäkin tulla samalla tavalla elämään tuomaan valoa.

        Aamen.


      • -jarmo-
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Aamen.

        Ja sinä Sinetti Rakas, olet täällä antamassa sitä Sanan valoa :)

        Halleluja!


      • sinettisormus1
        -jarmo- kirjoitti:

        Ja sinä Sinetti Rakas, olet täällä antamassa sitä Sanan valoa :)

        Halleluja!

        ... ja sinä vahvistat myös veliseni, sitä valoa =D
        Halleluja!

        Tässä tietoa kutsun saanneille, jotka vielä epäröitte:

        http://www.jeesuscafe.fi/index.php/kutsu/


      • -jarmo-
        Karjalasta :) kirjoitti:

        Mietin Jarmo...kun on pimeä huone, se on siis pimeä :). Sitten joku avaa oven toisesta huoneesta tai toiseen huoneeseen, ja valoa tulee avatun oven verran, kuin kiila ja huoneessa näkee rajatusti, mutta ei läheskään valoisasti.

        Vasta, kun avataan verhot tai laitetaan valot päälle, huoneessa on valoisaa.

        Mietin tätä, että huoneessa on kaikki perusasiat samalla tavalla niin pimeässä kuin valoisassakin. Ainoastaan pimeässä valo ja näkeminen puuttuu. Vasta sitten, kun valot ovat päällä, voi huonetta tarkastella, mitä siellä pitää siivota. Pimeä huone ei itsestään sytytä valoja. Ne sytytetään jonkun toimesta tai valo lisääntyy tai vähenee päivän kierron mukaan.

        Tätä mietin soveltaen Jumalan sanaa ihmiseen..

        Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan. Ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. = Kaikessa on siis Jumalan kädenjälki, voisiko sanoa hänen puumerkkinsä. = Niin valoisassa kuin siis pimeässäkin huoneessa.

        Sitten tämä on vaikeampi minulle..Valkeus loistaa pimeydessä ja pimeys ei sitä käsittänyt. Kun on pimeää ja siihen tuodaan valo, häviää pimeys, siis se luonto joka meissä on, mutta mitä sitten. Yhtäkkinen valkeus lyö ällikällä = mitä tämä valo ja kirkkaus on? Jos mikään ei valmista kirkkauteen pimeässä, sokaistumme ennen kuin silmät tottuvat valoon. Käykö ihmiselle samalla tavalla? Ei ole enää pimeyttä ja valo on uutta, josta ei ole vielä enempää kokemusta kuin tietoakaan. Tätäkö tarkoittaa "pimeys ei sitä käsittänyt" vai jotakin muuta?

        Ei ihme, jos kyselemme outoja. Hyvä naminami, kiva kun sinun ovesi on raollaan ja sinne tulee valoa, kun olet osa tätä viestiketjua.

        Jarmo, ystävä hyvä, mitä sinä mietit pohdinnastani? Olenko ihan hakoteillä?

        Kerran kuulin saarnan jossa pimeää huonetta verrattiin aivan samoin kuin mekin tässä, eli tuntemattomaan alueeseen. Menet sisälle huoneeseen, jossa ei ole mitään valoa, ei pienintäkään ja se on kaikenlisäksi sinulle täysin entuudestaan tunetmaton alue. Näipä jos aiot sen pimeässä "opetella ulkoa" joudut tekemään lähes jokaisen löytämäsi uuden kohteen kanssa erehdyksen tai useammankin, kun käsin ilman näköaistia yrität tehdä selkoa mitä huoneessa on.
        Tilanne voi mennä jopa hengenvaaralliseksi, mikäli huoneessa on jotain sellaista, jonka seurausta pimeässä voisi johtaa sinun kuolemaasi. Siksi pimeässä ja oudossa paikassa pitää olla myös äärimmäisen viisas selviytyäkseen.
        Pimeässä tarvitset siis kaikki muut kykysi äärimmäisen herkkinä ja voimakkaina jos meinaat selvitä niistä yksin.

        Silti sinulla ei tarvitse olla kuin yksi perusasia tiedossa. Jollain se on ja jollain ei ole. Eli joku tietämättömyytensä takia joutuu hapuilemaan ja jollekin toiselle, joka tietää miten tämä tilanne ratkeaa, se on vain "NAKS" ja katkaisijasta valot päälle.
        Jokainen Kristitty tietää että oven vieressä jossain keskivartalon kohdalla on katkaisija, josta saa kaikki valot päälle, eikä tarvitse pimeässä hapuilla. Se joka ei tiedä että sellaista katkaisijaa on, tai lamppuja jotka siitä katkaisijasta syttyy, he menevät aina kaikkiin paikkohin pilkkopimeässä hapuillen ja loukaten siellä itsensä uudelleen ja taas uudelleen.

        Jumalan Sana on se valo jonka saamme aina sytyttää eteemme, menemme sitten minne tahansa ja se valo on Jeesus Kristus!


      • sinettisormus1
        -jarmo- kirjoitti:

        Kerran kuulin saarnan jossa pimeää huonetta verrattiin aivan samoin kuin mekin tässä, eli tuntemattomaan alueeseen. Menet sisälle huoneeseen, jossa ei ole mitään valoa, ei pienintäkään ja se on kaikenlisäksi sinulle täysin entuudestaan tunetmaton alue. Näipä jos aiot sen pimeässä "opetella ulkoa" joudut tekemään lähes jokaisen löytämäsi uuden kohteen kanssa erehdyksen tai useammankin, kun käsin ilman näköaistia yrität tehdä selkoa mitä huoneessa on.
        Tilanne voi mennä jopa hengenvaaralliseksi, mikäli huoneessa on jotain sellaista, jonka seurausta pimeässä voisi johtaa sinun kuolemaasi. Siksi pimeässä ja oudossa paikassa pitää olla myös äärimmäisen viisas selviytyäkseen.
        Pimeässä tarvitset siis kaikki muut kykysi äärimmäisen herkkinä ja voimakkaina jos meinaat selvitä niistä yksin.

        Silti sinulla ei tarvitse olla kuin yksi perusasia tiedossa. Jollain se on ja jollain ei ole. Eli joku tietämättömyytensä takia joutuu hapuilemaan ja jollekin toiselle, joka tietää miten tämä tilanne ratkeaa, se on vain "NAKS" ja katkaisijasta valot päälle.
        Jokainen Kristitty tietää että oven vieressä jossain keskivartalon kohdalla on katkaisija, josta saa kaikki valot päälle, eikä tarvitse pimeässä hapuilla. Se joka ei tiedä että sellaista katkaisijaa on, tai lamppuja jotka siitä katkaisijasta syttyy, he menevät aina kaikkiin paikkohin pilkkopimeässä hapuillen ja loukaten siellä itsensä uudelleen ja taas uudelleen.

        Jumalan Sana on se valo jonka saamme aina sytyttää eteemme, menemme sitten minne tahansa ja se valo on Jeesus Kristus!

        HALLELUJA!!! AAMEN!!!


      • Voi jummijammi
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... uskon pöydän olevan yltäkylläinen kutsutuille ....

        Kai sitten on myös sahtia tarjolla niinkuin kunnon häissä pitää olla.


      • Karjalasta :)
        -jarmo- kirjoitti:

        Minä tykkään filosofoida juuri tuollaisilla ajatuksilla :D

        Pitää oikeastaan ajatella ensin niin että Jumala on kuitenkin kaikki ja Sana tuli Jumalalta joka asui Jumalan luona ja Sana on valkeutta. Sanasta kaikki lähti liikkeelle, joten ilman Sanaa ei mitään olisi luotu.
        Sana on siis Jumalan KÄSKY eli toimeksipanon voima, josta kaikki tuli.

        Pimeyshän vallitsi ennen Jumalan Sanan antamista, joten pimeyskään ei ole varisnainen saatanallinen alue, vaan jumalan sanattomuuden aluetta, jossa ei ole sen enempää elämää, kuin kuolemaakaan.

        Sinetti tuossa sanoikin että valkeushan on Kristuksen kirkkaus. Niin onkin mutta ennen Kristusta Sana oli Taivaassa ja ihmiset elivät lain alla. Se elämäntapahan on omavoimaiselle ihmiselle se kaikkein luonnollisin tapa palvella Jumalaa. Normaali ihminen tänäkin päivänä, ilman saatanallisia voimia oli sitten Kristitty tai ei, haluaisi pitää lain, niin minä kuin sinäkin. Olemme siis luonnostaan omavoimaisia, koska Jumala on käskenyt meidät Sanallaan pitämään käskynsä.

        Pimeys on se vastakkainen tila, ei voima eikä mikään muukaan, vaan tyhjyys, loputon tyhjyys. "Alussa oli vain pimeys ja tyhjyys jonka yllä liikkui Jumalan henki". Se oli tila jossa ei ollut Sana käynyt. Tyhjyys ei siis ole synti, eikä se ole tuonela tai kuolemaakaan, vaan tila jota eletään ilman Kristuksen kirkkautta.
        Saa_tana toki voi siinä tilassa eksyttää minne tahtoo mutta sama kristuksen kanssa, voi tämäkin tulla samalla tavalla elämään tuomaan valoa.

        "10. Ja palvelijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä vain tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen pöytävieraita.
        11. Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin.
        12. Ja hän sanoi hänelle: " Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita? Mutta hän jäi sanattomaksi.
        13. Silloin kuningas sanoi palvelijoille: " Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen." Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
        14. Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

        Kiitos Jarmollekin vastauksista. Kyselyikäisenä :) sitä tuppaa jatkamaan uusilla kysymyksillä:

        Jos pimeys on loputonta tyhjyyttä, ei hyvää eikä pahaa, miksi tämä häävieras joutui pidoista pois. Hän oli kutsuttu, tullut häihin= saanut kokea palan kirkkautta. "Jos aikaisemmin pimeys ei käsittänyt sitä", tarkoittaako tämä sitä, että ei riitä pelkkä valon tuominen tilaan vaan valojen on pysyttävä päällä koko ajan? Miksi ja miten kirkkaudesta pois heittäminen ja pimeys opettaisi kutsumattomalle häävieraalle lisää kirkkautta? Tämä tuntuu liian rankalta, jos Jumala kuitenkin etsii heikkoja ja kärsiviä ja omat voimat eivät ihmisellä ei riitä pimeydestä selviämiseen. Vai sotkenko nyt asioita keskenään?

        Sitten toinen askurruttava asia: Jos puhutaan pimeydestä loputtomana tyhjyytenä, mitä ovat pimeyden vallat? Mistä ihminen erottaa sen, mikä on vain neitseellistä pimeyttä ja mikä pahuuden pimeyttä? Ja nyt ihmettelen ihan vilpittömästi oppiakseni.

        Siunausta sinulle ja kaikille ryhmämatkalaisille :)


      • sinettisormus1
        Karjalasta :) kirjoitti:

        "10. Ja palvelijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä vain tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen pöytävieraita.
        11. Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin.
        12. Ja hän sanoi hänelle: " Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita? Mutta hän jäi sanattomaksi.
        13. Silloin kuningas sanoi palvelijoille: " Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen." Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
        14. Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

        Kiitos Jarmollekin vastauksista. Kyselyikäisenä :) sitä tuppaa jatkamaan uusilla kysymyksillä:

        Jos pimeys on loputonta tyhjyyttä, ei hyvää eikä pahaa, miksi tämä häävieras joutui pidoista pois. Hän oli kutsuttu, tullut häihin= saanut kokea palan kirkkautta. "Jos aikaisemmin pimeys ei käsittänyt sitä", tarkoittaako tämä sitä, että ei riitä pelkkä valon tuominen tilaan vaan valojen on pysyttävä päällä koko ajan? Miksi ja miten kirkkaudesta pois heittäminen ja pimeys opettaisi kutsumattomalle häävieraalle lisää kirkkautta? Tämä tuntuu liian rankalta, jos Jumala kuitenkin etsii heikkoja ja kärsiviä ja omat voimat eivät ihmisellä ei riitä pimeydestä selviämiseen. Vai sotkenko nyt asioita keskenään?

        Sitten toinen askurruttava asia: Jos puhutaan pimeydestä loputtomana tyhjyytenä, mitä ovat pimeyden vallat? Mistä ihminen erottaa sen, mikä on vain neitseellistä pimeyttä ja mikä pahuuden pimeyttä? Ja nyt ihmettelen ihan vilpittömästi oppiakseni.

        Siunausta sinulle ja kaikille ryhmämatkalaisille :)

        Tuo mies, ilman häävaatteita, ulos heitettynä tarkoittaa ettei hä ollut saanut Jumalalta vanhurskauden vaatetta. Me kaikki olemme kutsutut, mutta kuka ottaa vastaan Jeesuksen ja tuon evankeliumin sanan sydämeensä ja elääkseen sitä täysillä sanoissaan ja teoissaan. Kun emme tahdo ottaa Jeesusta elämäämme, emme myöskään saa tuota häävaatetta/ vanhurskauden vaate, ja lopussa meidät heitetään ulos pimeyteen, kadotukseen. Pimeyden vallat kuuluvat saatanan joukkoihin, langenneet enkelit ja demonit, he kuuluvat sinne pimeyteen, heissä ei ole yhtään valoa/ kristus rakkautta. Tässä tälläinen minun selitys versioni, ole hyvä.
        Ihana kyselijä olet, Karjalasta :)". On ihanaa nähdä uusia etsijöitä, ja hyvällä alulla on etsintäsi ja kasvusi tuolla tiellä, Jumala Siunatkoon sinua!


    • Amen

      Hyvä ketju.

    • sinettisormus1
    • sinettisormus1

      Nousi äsken mieleeni, 16.6. näkemäni näky, kahdesta samanlaisesta sormuksesta joissa oli samanlaiset, verenpunaiset kivet ja nyt, eilen sitten sain nuo kaksi hääkutsua, joten, nuo sormukset olivat morsiamen kihlaukseen .....

      • -jarmo-

        Aamen! Totisesti, olemme kaikki odottaneet ylkää saapuvaksi, lunastamaan lupauksensa ja hakemaan morsiamen häihinsä. Tule Herra Jeesus!


    • Amen

      Totisesti. Jeesus on Herra.

      • sinettisormus1

    • sinettisormus1

      Psalmi 65.
      Jumalan hengellisten ja ajallisten lahjain runsaus.
      1. Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi, laulu.
      2. Jumala, hiljaisuudessa kiitetään sinua Siionissa, ja sinulle täytetään lupaus.
      3.Sinä kuulet rukouksen; sinun tykösi tulee kaikki liha.
      4. Minun syntivelkani ovat ylen raskaat, mutta sinä annat anteeksi meidän rikoksemme.
      5. Autuas se, jonka sinä valitset ja otat tykösi, esikartanoissasi asumaan!
      Salli meidän tulla ravituiksi sinun huoneesi hyvyydellä, sinun temppelisi pyhyydellä.
      6. Ihmeellisillä teoilla sinä vastaat meille vanhurskaudessa, sinä, meidän autuutemme Jumala, sinä, kaikkien maan äärten ja kaukaisen meren turva,
      7. joka voimallasi vahvistat vuoret ja olet vyötetty väkevyydellä;
      8.sinä, joka asetat merten pauhinan ja kansojen metelin,
      9. niin että ne, jotka niiden äärillä asuvat, hämmästyvät sinun ihmeitäsi; aamun ja ehtoon ääret sinä täytät riemulla.
      10. Sinä pidät maasta huolen, kastelet sen runsaasti, sinä teet sen ylen rikkaaksi. Jumalan virta on vettä täynnä. Sinä valmistat heidän viljansa, sillä niin sinä valmistat maan.
      11. Sinä kastelet sen vaot, sinä muhennat sen multapaakut, sadekuuroilla sinä sen pehmität ja siunaat sen laihon.
      12. Sinä kaunistat vuoden hyvyydelläsi, ja sinun askeleesi tiukuvat lihavuutta.
      13. Erämaan laitumet tiukkuvat, ja kukkulat vyöttäytyvät riemuun.
      14. Kedot verhoutuvat lammaslaumoihin, ja vilja peittää laaksot. Riemuitaan ja lauletaan!

      Herran Rauhaa ja Siunausta ja Iloa tähänkin päivään kaikille!

      https://www.youtube.com/watch?v=RLgIAgiS_LE

    • sinettisormus1
      • sinettisormus1

        ... JOKO VASTASIT KUTSUUN? SILLÄ HERRA NÄYTTI NÄYN KAUTTA TUON KUTSUN, JOTEN SE KERTOO KUTSUN TÄRKEYDESTÄ TÄSSÄ AJASSA JA SE ON PIAN TAPAHTUVA!
        AAMEN!!!!


    • sinettisormus1
    • sinettisormus1
    • sinettisormus1
    • Nolompi juttu

      Udohditte taas ihan kokonaan laittaa hääkutsuunne päivämäärän.
      Kuten aina.

      Ehkä ne tuhannet aikaisemmat perättömät hääkutsut tuhansia tai satoja,
      satoja vuosia sitten nolottavat teitä edelleen liikaa?

    • Hållelyyjåå!

      On hörhöt taas vauhdissa. Lääkkeetkin voivat aiheuttaa näitä harhoja, mitä sinnettisormus1 ja jarmo kirjoittavat.

      • Ihgu.

        No jaa,tämä on taas sitä hetkellistä vaahtomista ja syksymmällä on sitten joku ihgun uuden aiheen vaahtoamisen aika.


      • Ärrinmurrin.
        Ihgu. kirjoitti:

        No jaa,tämä on taas sitä hetkellistä vaahtomista ja syksymmällä on sitten joku ihgun uuden aiheen vaahtoamisen aika.

        Voi olla,että syksymmällä aletaan taas näkemään enteellisiä näkyjä ja unia elonkorjuusta,sirpeistä ja enkeleistä.

        Vaihtoehtona on tietysti se perinteinen pähkäily siitä,että onko se "Idän Hades" taas paisumassa yli äyräiden ja alkaako idän karhu murista.


      • -jarmo-
        Ärrinmurrin. kirjoitti:

        Voi olla,että syksymmällä aletaan taas näkemään enteellisiä näkyjä ja unia elonkorjuusta,sirpeistä ja enkeleistä.

        Vaihtoehtona on tietysti se perinteinen pähkäily siitä,että onko se "Idän Hades" taas paisumassa yli äyräiden ja alkaako idän karhu murista.

        Kannatatteko muutakin syrjintää, kuten vaikkapa koulukiusaamista?
        Opetatteko mahdollisesti lapsillenne että uskovia saa pilkata vapaasti?


      • Kuka mitäkin
        -jarmo- kirjoitti:

        Kannatatteko muutakin syrjintää, kuten vaikkapa koulukiusaamista?
        Opetatteko mahdollisesti lapsillenne että uskovia saa pilkata vapaasti?

        Ehei, minä en opeta uskovien lailla, että naisten tulee olla herroilleen miehille nöyrän kuuliaisia alamaisia. En myöskään opeta että homot ovat moraalittomia iljettäviä saastoja, joilla ei voi eikä saa olla tasavertaisia ihmisoikeuksia. Enkä myöskään opeta että ihmisten (ikuinen) kiduttaminen on ihan oikein, jos sattuvat uskomaan eri tavalla kuin minä eli täysin väärin.

        Enkä myöskään opeta, että ihmiset ovat arvottomia moraalittomia rikollisia ja materialistisia & nihilistisiä hedonisteja ja saastaisia paholaisenpalvojia, jos eivät usko täsmälleen samoin kuin minä.

        Kannatan sellaisia asioita kuten uskonnonvapaus, sananvapaus, tasa-arvo sekä yleiset yhtäläiset ihmisoikeudet, joita raamattu ei ollenkaan tunne.

        Sitä paitsi aikoinaan koulussa kaikki ne ilkeät tyypit, jotka laittoivat turpaan luokan rillipäiselle ja 9.5 keskiarvon saaneelle nörtille eli minulle, olivat kirkkoon kuuluneita kristittyjä. Eipä ollut yhtään ainoaa kirkosta eronnutta ateistia siinä kiusaajien ja hakkaajien porukassa, ei ainuttakaan.


    • Vieläkin on

      meillä lupa kirjoitella uskovina ilman sivullisten häiriöitä.

      • -?-

        Oletko muuten aivan varmasti todellinen uskova?


      • -jarmo-
        -?- kirjoitti:

        Oletko muuten aivan varmasti todellinen uskova?

        Tutulta kuulostava saatanan ääni:
        "onko Jumala todellakin sanonut niin"


      • sinettisormus1
        -jarmo- kirjoitti:

        Tutulta kuulostava saatanan ääni:
        "onko Jumala todellakin sanonut niin"

        ... -jarmo-, saamme olla iloisia näistä viesteistä, sillä Jeesus sanoi jotenkin näin:
        - " Iloitkaa siitä että he vihaavat teitä, niin he vihasivat minuakin, .... profeetat jotka korvasyyhyllä profetoivat, profetoivat väärin .... Jokainen tulee vastaamaan omista sanoistaan ja teoistaan, siis Siunausta vain kaikille ....


      • -jarmo-
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... -jarmo-, saamme olla iloisia näistä viesteistä, sillä Jeesus sanoi jotenkin näin:
        - " Iloitkaa siitä että he vihaavat teitä, niin he vihasivat minuakin, .... profeetat jotka korvasyyhyllä profetoivat, profetoivat väärin .... Jokainen tulee vastaamaan omista sanoistaan ja teoistaan, siis Siunausta vain kaikille ....

        Se on totta kyllä ja se on monesti myös lisää voimia antavaa, varsinkin kun julistaa ns. "miestä väkevämpää" sanaa, joka karsii jo hempeimmät kuulijat heti laulukuoroon ja loput huutaa kurkkusuorana että väärä olet profeetta.
        Sen tietyn asian kun tunnistaa, niin on aivan uskomattoman rauhallinen olo, koska tuntee kuinka Pyhä Henki on läsnä, eikä ole mitään pelättävää.


      • Todellakin'
        -?- kirjoitti:

        Oletko muuten aivan varmasti todellinen uskova?

        Olen.


    • sinettisormus1
    • Sairashan sinä olet

      Sääliksi käy sinettisormus1.

      • sinettisormus1

        ... kiitos että koet myötä tuntoa, siunattu olet Jeesuksen nimeen!


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... kiitos että koet myötä tuntoa, siunattu olet Jeesuksen nimeen!

        ... Jeesuskin oli ihmisten karttama ja pilkattu, miksen siis myös minä, hänen seuraajansa .... iloitsen siis siitä, sillä se todistaa oloni oikealla tiellä, profeetat jotka saavat korvasyyhisten suosiota on vääriä, näin sanoi Jeesus.
        Aamen


    • Uskova

      Itseasiassa, nämä pilkkaavat ihmiset tällä sivustolla toteuttavat tietämättään Jumalan sanaa. Raamatussa sanotaan että viimeisinä aikoina on tuleva pilkkaajia, varsinkin niitä jotka pilkkaa Herramme "viipymisestä". Vaikka Herra ei koskaan viivy vaan on aina ajallaan. :) Joten iloitkaamme Raamatun profetioiden toteutuessa silmiemme alla! Ylistys ja Kunnia Herrallemme, Korkeimmalle! Jeesus tule pian!

      • sinettisormus1

        Aamen.


      • -jarmo-

        Hyvä "Uskova" tismalleen näin... olen itsekin pannut saman asian merkille ja se lohduttaa, vaikkei nuo kyllä loukkaa kauheesti, koska just kaikki se ennaltatiedettävyys tekee niistä säälittäviä. Monesti niiden sanatkin on ennalta arvattavia ja kysymykset taas toistavat itseään.
        Vanhursakaus on pitkämielinen, eikä loukkaa itseään ja sen on sydämessä saanut huomata kun itsekin olen ollut kymmeniä vuosia portsarina ja suurimman osan ajasta pääkaupunkiseudulla. Tieto ikuisesta elämästä vapauttaa ja antaa rauhan, koska loppujenlopuksi minunkin jo yli 30 vuotinen työura on tosi lyhyt aika, kun vertaa sitä Jumalan kelloon, joka on "KASI käännettynä nenälleen" eli ääretön. Numero 8 on on uuden alun numero.


    • sinettisormus1
    • sinettisormus1

      Tänä aamuna näky kuvassa oli kuin suuri valkoinen pilvi, jonka keskellä oli reikä ja siitä tulvi valoa, mutta pian tuo pilvi sulkeutui ....

      Kertoo tästä ajasta ...

      • sinettisormus1

    • -jarmo-
      • Anarin Irska.

        Se taitaa olla tuo tänään näkyvä superkuu mikä on laittanut profeetoille pöhinää pönttöön!


      • -jarmo-
        Anarin Irska. kirjoitti:

        Se taitaa olla tuo tänään näkyvä superkuu mikä on laittanut profeetoille pöhinää pönttöön!

        Joo, superkuuhan se onkin, mä ajattelinki että miks pöhisee niin kovasti. Hyvä ku kerroit. Ei enny tääkään päivä hukkaan ku tollasen asian sain oivaltaa.


    • Sinappisormi

      Sinettisormus on pilvessä pillereistä, nähnyt taas näitä reikiä. Sinnettisormuksella on heikko itsetunto, siksi sinusta on tullut niin sanottu p- nuolija.

      • sinettisormus1

        ... huono itsetunto? ....hyvinpä minut tunnet? ..... minä en puhu niin kuin maailma haluaa, vaan sen minkä Jumala nostaa sydämeeni, teille jaettavaksi ... ottaa vastaan ken haluaa ... minulla ei ole tarvetta mielistellä, ... ei edes sinua, ihminen joka hyökkää ja pilkkaa ja käyttää vihamielistä puhetta, eikä kykene asialliseen keskusteluun on varustettu heikolla itsetunnolla ja entäs se lääkitys, sitä en tarvitse tuolla mielenterveys puolella, olen kylläkin töissä sellaisten parissa jotka lääkitystä saattavat tarvita, miten on itsesi laita, kehoitan katsomaan peiliin, ennenkuin hyökkää tuntemattomien silmille näissä asioissa ....
        Hyvää yötä sinulle ja kaikille muillekkin .... =)
        Herran Rauhaa ja Siunausta!


    • Siunausta

      Sinettisormus.

      Siunattua jatkoa ketjuillesi, sillä kuten huomaat, kansa rakastaa niitä. Huomaat lukijamääristä.

    • sinettisormus1

      Kiitos sinulle, "Siunausta". Jumalan siunausta sinulle. Sain tässä äskettäin profetian jossa sanottiin olevani kuin pelossa, tosi kivisessä pellossa ja moni on sieltä poistunut, mutta älä sinä lähde, näitä sanoja toistettiin ja ymmärsin sen tarkoittavan tätä kirjoittelua teille. Niin moni on väsytetty loppuun, hyökkäyksiä ja pilkkaa riittää, mutta tulee muistaa, että Jeesusta pilkattiin ensin ... miksei siis minuakin, hänen seuraajaansa, se vain todistaa olevani oikealla tiellä.
      Tässä selitystä tuohon alun sanaan:
      Kutsuttu nöyrtyy parannukseen ja ottaa vastaan Jeesuksen Vapahtajanaan ja Herranaan, tullen pelastuksen tuntemiseen syntien anteeksisaamisessa, hänen kasteessa saamansa valistavan kutsun tarkoitus ja merkitys toteutuu hänen kohdallaan. Kutsuttujen enemmistö hylkää tämän ratkaisevan kutsun syystä, että he ovat kiinnostuneita vain maallisista.
      Hän (Jumala) pukee minun ylleni autuuden vaatteet ja verhoaa minut vanhurskauden viittaan. Valittuja ovat ne, jotka noudattavat Jumalan kutsua.
      Jumalan valtakunnassa, joka nyt on armonvaltakuntana/ seurakuntana maan päällä, on kysymys pelastuksesta, uskosta, kuuliaisuudesta Jumalan sanalle ja iäisen elämän perimisestä. Jumala/Kristus ja Hänen sanansa on siinä ylin arvovalta. Mikäli maallinen hallitus määrää jotakin vastoin Jumalan sanaa, Raamattua, kristittyjen tulee totella Jumalaa enemmän kuin ihmisiä.
      Oman ja yleensä ihmisviisauden, muotivirtausten, lihansa ja ajatustensa mielitekojen jms. johtama ihminen eksyy harhateille. Vain Raamatun kirjoituksia noudattava ja uskova välttyy eksymästä. Tätä ei voi kukaan tehdä omasta järjestään ja voimastaan, vaan tarvitsee Jumalan Pyhän Hengen voiman ja johdatuksen.

      Jumala Siunatkoon teitä kaikkia! Herran Rauhaa!
      Aamen.

    • sinettisormus1
    • sinettisormus1
    • sinettisormus1

      Kristuksen ensimmäistä tuloa voisimme verrata kylvämiseen ja toista sadon korjuuseen. Hän saapui kerran lunastamaan meitä.
      Hän on saapuva toisen kerran vaatimaan kalliin uhrinsa palkaa. Hänen ensimmäisen kerran maan päällä olessaan käärme pisti häntä kantapäähän, toisen kerran tullessa, hän murskaa käärmeen pään. Ristiä seuraa kruunu.
      Aamen.

      • sinettisormus1

        ... yhtä varmaa kuin kuolema on ihmisten osana, on Herran saapuminen toisen kerran. Se on yhtä kieltämätön tosiasia kuin se, että hän kerran eli täällä maan päällä. Raamattu ei opeta tuosta historian tulevasta huippukohdasta epämääräisesti. Ei sanota: "Ehkä hän tulee." tai " Mahdollisesti hän ilmestyy", vaan: " Katso, hän tulee." (Ilm. 1:7).


      • loveJeesus
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... yhtä varmaa kuin kuolema on ihmisten osana, on Herran saapuminen toisen kerran. Se on yhtä kieltämätön tosiasia kuin se, että hän kerran eli täällä maan päällä. Raamattu ei opeta tuosta historian tulevasta huippukohdasta epämääräisesti. Ei sanota: "Ehkä hän tulee." tai " Mahdollisesti hän ilmestyy", vaan: " Katso, hän tulee." (Ilm. 1:7).

        AAMEN! :) niin se vain menee,hän todellakin tulee taivaan pilvissä ja silloin jokainen polvi tulee notkistumaan ja jokainen kieli tunnustamaan Isän Jumalan kunniaksi että Jeesus on Herra! Monet hylkäävät Jumalan ja torjuvat Hänen Sanansa,mutta Jumala haluaa tehdä itsensä selväksi kaikille,haluaivat he kuulla tai eivät. Ei voi kukaan tuomionpäivänä valittaa että voi voi kun ei kukaan kertonut........


    • sinettisormus1
    • -jarmo-
      • sinettisormus1

        Kiitos -jarmo-, tuosta tiedoituksesta, mielenkiintoista luettavaa ...
        Jumala Siunatkoon Sinua -jarmoseni-, ja teitä kaikkia muitakin siskoja ja veljiä.....


      • Kaiken vahti.

        Nämä heinäkuun 28.päivän bileet toteutuvat ehkä vasta sitten,kun tämä homma on päivitetty Ilmattaren sivustoille.Silloin niillä bileillä on myös virallinen vahvistus!


    • sinettisormus1
    • sinettisormus1
    • sinettisormus1

      Tähän ketjuuni sopii jatkoksi tämä sanoma "jerusalemin tyttäreltä"....
      otitko kutsun vastaan? käykö sinun kuin miehen, kuninkaan pojan häissä, jonka Jeesus kertoi vertaukseksi?

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12414707

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6133
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2566
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2073
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe