Ajankohtainen luku 444

Jarmo__EiKirj

48

1045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päiviystätilanteeseen

      tieättekyllä kuka olen....

      tuli vaan mieleen että olen kaksi kertaa joutunut paikalle 44 sairaaalassa eli siitä tulee

      4444

      mitä sitten ikinä tarkottaakaan???

      ------------------------------

      Omakanta näyttää Kanta-palveluihin tallennetut hoitotiedot. Hoitotiedot arkistoidaan Kanta-palveluihin viiveellä.

      Viive vaihtelee organisaatioittain. Jos käynnin tai hoitojakson tietoja ei näy kohtuullisen ajan kuluessa, voit
      pyytää lisätietoa terveydenhuollosta.

      Ajankohta 1.2.2017 - 3.2.2017

      Palveluyksikkö Päijät-Hämeen Ks

      Diagnoosit

      F10.06 Alkoholin käytön aiheuttama akuutti päihtymystila kouristuksia
      F10.1 Alkoholin haitallinen käyttö
      F10.29 Tarkemmin määrittämätön alkoholin aiheuttama riippuvuusoireyhtymä
      F10.31 Alkoholin käytön aiheuttamat vieroitusoireet kouristuksia
      F32.9 Määrittämätön masennustila
      Z72.2 Lääkkeiden/huumeiden käyttö

      • Rakas Uskonveljeni "Raamatusta" !

        ""olen kaksi kertaa joutunut paikalle 44 sairaaalassa ""
        ----------------------------------------------------------------

        kaksi kertaa 44 = 88

        PSALMI 88
        1. Koorahilaisten laulu, virsi; veisuunjohtajalle; veisataan kuin:
        "Sairaus"; esrahilaisen Heemanin mietevirsi.
        2. Herra, minun pelastukseni Jumala, päivin ja öin minä huudan sinun edessäsi.
        3. Salli minun rukoukseni tulla kasvojesi eteen, kallista korvasi minun huutoni puoleen.
        4. Sillä minun sieluni on kärsimyksistä kylläinen, ja minun elämäni on lähellä tuonelaa.
        5. Minut luetaan hautaan menevien joukkoon, minä olen kuin mies, jolta voima on poissa.
        6. Minä olen jätetty kuolleitten joukkoon, olen kuin kaatuneet, jotka haudassa makaavat ja joita sinä et enää muista ja jotka ovat sinun kädestäsi erotetut.
        7. Sinä olet laskenut minut syvimpään hautaan, pimeyteen, syviin kuiluihin.
        8. Sinun vihasi painaa minua, ja kaikki kuohusi sinä vyörytät minun ylitseni. Sela.
        9. Sinä olet karkoittanut tuttavani minusta kauas, olet tehnyt minut heille inhoksi; minä olen suljettu sisään enkä pääse ulos.
        10. Minun kasvoni ovat kuihtuneet kurjuudesta. Joka päivä minä huudan sinua, Herra, ja ojennan käteni sinun puoleesi.
        11. Teetkö sinä ihmeitä kuolleille, tai nousevatko haamut sinua kiittämään? Sela.
        12. Kerrotaanko haudassa sinun armostasi, manalassa sinun uskollisuudestasi?
        13. Tunnetaanko sinun ihmeitäsi pimeydessä ja sinun vanhurskauttasi unhotuksen maassa?
        14. Mutta minä huudan avukseni sinua, Herra, ja minun rukoukseni tulee varhain sinun eteesi.
        15. Miksi, Herra, hylkäät minun sieluni, miksi peität kasvosi minulta?
        16. Minä olen kurja ja lähellä kuolemaa hamasta nuoruudestani, minä kärsin sinun kauhujasi, olen neuvoton.
        17. Sinun vihasi vyöryy minun ylitseni, sinun hirmusi hukuttavat minut.
        18. Ne saartavat minua kaiken päivää kuin vedet, ne kaikki yhdessä piirittävät minua.
        19. Ystävät ja toverit sinä olet karkoittanut minusta kauas, pimeys on minun ainoa tuttavani.

        . . . . . . . .

        Siunausta ja Herran rauhaa !


      • wilkersonilta

        David Wilkersonin Viimeinen Blogi

        "April 30, 2011 Huhtikuun 30. 2011

        KUN KAIKKI KEINOT PETTÄVÄT

        Uskominen silloin, kun kaikki näyttää olevan mennyttä, miellyttää Jumalaa kaikkein eniten. Jeesus sanoi Tuomakselle: "Sen tähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"(Joh.20:29).

        Siunattuja ne, jotka uskovat silloin, kun rukousvastauksista ei ole tietoakaan. He luottavat toivoon, kun kaikki keinot pettävät.

        Joku on ehkä joutunut toivottomaan paikkaan. Toivo on lopussa, kaikki keinot käytetty. Joku läheinen tietää kuolevansa pian, eivätkä lääkärit anna enää toivoa. Kuolema näyttää tulevan vääjäämättä. Toivo on poissa. Ihmettä, jota on rukoiltu, ei näytä tapahtuvan.

        Silloin juuri saatanan voimat hyökkäävät mieleesi pelolla ja vihalla. Mielesi täyttyy hämmentävistä kysymyksistä: "Missä on Jumalasi? Sinä rukoilit, kunnes kyyneleet loppuivat. Sinä paastosit. Sinä turvasit lupauksiin. Sinä luotit."

        Jumalaa pilkkaavia ajatuksia nousee mieleesi: "Rukous petti. Usko petti. Älä hylkää Jumalaa, mutta lopeta häneen luottaminen. Se ei kannata!"

        Mieleesi on ujutettu jopa epäilyjä Jumalaa olemassa olosta. Näitä välineitä saatana on käyttänyt kautta aikojen.

        Demonit ovat näin hyökänneet kaikkien aikojen hurskaimpia miehiä ja naisia vastaan.

        Niille, jotka vaeltavat juuri nyt kuoleman laaksojen ja varjojen läpi, kuuluu tämä sana: "Itku jatkuu läpi pimeyden ja hirveiden öiden. Siinä pimeydessä kuulet pian Isän kuiskauksen: "Minä olen kanssasi. En voi kertoa sinulle juuri nyt, miksi käyt läpi näitä asioita, mutta jonain päivänä kaikki selviää. Näet sitten, että se kaikki oli osa suunnitelmaani. Se ei ollut vahinko, eikä se ollut sinun epäonnistumisesi tulosta. Pysy lujana. Anna minun syleillä sinua kivun hetkinä."

        Rakkaani, Jumala on aina toiminut ainoastaan hyvyytensä ja rakkautensa tähden. Kun kaikki näyttää olevan lopussa, hänen rakkautensa voittaa. Pidä lujasti kiinni uskostasi. Pidä kiinni hänen Sanastaan. Täällä maailmassa ei ole muuta toivoa."


      • Antijarmo

        Jarmo on väärä profeetta! Hän väittää että olen ylläpidosta joka on valhe, eikä Jarmolla ole mitään ymmärrystä totuuden hengestä. Hän ei ojennu tai tutki tilaansa vaan on täysin paisunut oman pahan hengensä koukeroihin. Kehittelee mitä tahansa näkyjään milloin mistäkin ja vihaa niitäkin heikkoja naisia jotka hänen valheidensa lumoissa ovat. Karttakaa tuota miestä!

        Minä kunnioitan Raamatun sanaa, ja tunnen Jumalan, vaikka jarmo teille toisin uskotteleekin. Olen saanut lahjaksi erotella valheen ja totuuden hengen. Jarmo pilkkaa kaikkea hengellisesti puhdasta oppia ja varoitusta, ja hokee turhia toiveita ja ylistää useilla eri nikeillä itse itseään. Nuo kaikki kirjoitukset ovat hänen itsensä tekemiä.

        Jarmo keskittyy täällä tyhjiin kirjoituksiin että Totuudesta täällä ei edes puhuttaisi. Hän vihaa Raamattua. Jeesus jota Jarmo julistaa ei ole se Jeesus mistä Raamattu ilmoittaa. Hänen tyhjät puheensa ja täysin ala-arvoiset pilkkakirjoitukset sekä toistuvat väärät profetiat ovat saatanasta ja valheesta. Jarmon herra on saatana. Verimässäilyjä ruokamässäilyjä ja kaikkea etovaa jos välttämättä haluatte käydä katsomassa lisää hänen sivustoltaan. Paisuneen valheprofeetan tuotoksia!

        Jumala kuitenkin antoi minulle Raamatunjakeen ja minä kuulen ja noudatan Hänen sanaansa. Jarmo on täysin oman mielensä turruttama, eikä nuhteluita kuuntele, ja valheellisesti väittää Raamatunjakeitakin joita hänelle annetaan vain pilkaksi. Jarmossa on saatanan henki, ja monet häntä nuhdelleet ovat varmasti ottaneet samasta Raamatunjakeesta vaarin, joka minullekin nyt annettiin. Se kuuluu seuraavasti:

        RAAMATUN KEHOITUS: Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,


    • toisestaketjustalainattu

      VIIMEINEN MAHDOLLISUUS

      faceboo

      3.9.2016 22:42

      Eräs pastori ajoi maantiellä autollaan ja hän näki tien varressa vanhan miehen, joka pyrki päästä auton kyytiin. Pastori otti hänet autoonsa. Kun he ajoivat jonkin matkaa eteen päin, vanha mies sanoi: ”Poikani, tiedätkö mitä tapahtui viime yönä taivaassa?”

      Pastori pelästyi ja pysäytti kiireesti autonsa. Hän kysyi: ”Herra, oliko se unta, vai miten saitte tietoa taivaasta?” Vanha mies sanoi: ”Viime yönä Jumala vihastui suuresti ihmiskuntaan ja pyysi enkeleitä puhaltamaan pasuunaan. Enkelit nostivat pasuunansa, ja kun he olivat aikeissa puhaltaa niihin, Jeesus lankesi maahan ja puhkesi kyyneliin. Veri, joka vuosi Hänen käsistään ja kyljestään, oli aivan tuoretta. Hän sanoi Jumalalle: "En ole kuollut turhaan!”

      Jumala ei enää siedä pyhien kärsimyksiä ja ihmisten pahuutta. Niin Hän sanoi: ”Annan heille vielä viimeisen mahdollisuuden!” Jeesus kääntyi sitten enkelien puoleen ja käski heitä lähtemään alas maan päälle joukoittain ja kertomaan maailmalle, että ”Loppu on lähellä. Jeesus tulee hyvin pian!”

      Pastori kysyi hikoillen ja itkien: ”Kuinka tiedät tämän kaiken?” Vanha mies vastasi: ”Minä olen yksi niistä enkeleistä, jotka on lähetetty maailmaan. Pidä tätä viestiä esillä joka paikassa. Ei ole enää aikaa hukattavana!” Sitten vanha mies katosi.

      Tämä tarina on totta. Jeesus on tulossa pian. Tänään on pelastuksen päivä! Minä olen tehnyt osuuteni. Nyt sinun tehtäväsi on levittää tätä sanomaa. Mitään maailman rikkautta ei voi verrata iankaikkiseen elämään taivaassa. Jos olet valmis levittämään tätä sanomaa, sano: ”Amen!”

      Saakoon Jumala siunata teitä kaikkia, älkääkä unohtako jakaa tätä viestiä, jotta maailma pelastuisi...

    • toisestaketjustalainattu

      Kuollut seurakunta ja Jeesus -

      sardeksen-tilanne

      25.1.2017 10:39

      Seurakunnan Päällä, Jeeuksella oli asiaa. Kohteena Aasian seitsemän seurakuntaa:
      - Efeso, Smyrna, Pergamo, Tytira, Sardes, Filadelfia ja Laodikea.

      Vain kaksi (2) seurakuntaa ( Smyrna, Filadelfia) läpäisi nuhteettomana Herran katsastuksen, Viidelle oli erilaisia nuhteita, kehotuksia, jopa vakavia varoituksia. (Kannattaa lukea, Ilm 2-3 luvut!)

      Yksi seurakunta (Sardeksen) oli Herran edessä ”kuollut”. Ilm 3:1-3

      ” Minä tiedän sinun tekosi. Sinä olet elävien kirjoissa, mutta sinä olet kuollut.”

      ” HERÄÄ, ja vahvista sitä, mikä vielä on jäljellä - - kuolemaisillaan.”

      ” Ellet ole hereillä, minä tulen kuin varas, yllätän sinut hetkellä jota et aavista.”

      Sardeksen seurakunnan status oli surkea. Sillä oli kyllä nimi, että se oli ”elävä seurakunta”. Mutta Jumalan kaikkinäkevien silmien alla siellä näkyi vain muutama elävä. Jeesus muistutti:

      ” Muutamia sinulla sentään on, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan”. Heille Jeesus lupasi valkeat vaatteet, ja ettei heidän nimeään pyyhitä pois Elämän Kirjasta. ( Ilm 3:4.)

      Elävä vai kuollut seurakunta? Sardes oli pahassa jamassa. Kuoliossa. Kun ihmiskehossa esimerkiksi raajassa on alkava kuolio, usein on amputoiva koko käsi tai jalka. Sitäkin pahempi on tilanne, jos esimerkiksi vuodepotilaan painehaavoihin kehittyy nekroosi, vartalon alueelle!

      Kattava osa Sardeksen uskovista oli langennut ja antautunut synnin vieteltäväksi. Syntien, mitä ne sitten olivatkin? Kehotuksia parannuksaan, puhdistukseen ja pyhitykseen ei ollut notaarattu. Synti eteni kuin ”kuolio”, ja vain muutama ei altistunut tahraamaan elämäänsä.

      Mikä kohtalo odotti ”kuolleita” , kuolemaisillaan olevia? Jeesus ei luvannut taivaan autuutta. Raamattu ei vaIkene asiassa. ”Synnin palkka on kuolema”.
      Room 6:23, 11-16, Jaak 1:14-15

      Miten sitten voisi (tänä aikana) synteihinsä kuollut seurakunta olla herätykseksi ympäristössään, yhteiskunnassa? Sitä sopii pohtia.

      • 444vai666

        Jarmo on väärä profeetta! Hän väittää että olen ylläpidosta joka on valhe, eikä Jarmolla ole mitään ymmärrystä totuuden hengestä. Hän ei ojennu tai tutki tilaansa vaan on täysin paisunut oman pahan hengensä koukeroihin. Kehittelee mitä tahansa näkyjään milloin mistäkin ja vihaa niitäkin heikkoja naisia jotka hänen valheidensa lumoissa ovat. Karttakaa tuota miestä!

        Minä kunnioitan Raamatun sanaa, ja tunnen Jumalan, vaikka jarmo teille toisin uskotteleekin. Olen saanut lahjaksi erotella valheen ja totuuden hengen. Jarmo pilkkaa kaikkea hengellisesti puhdasta oppia ja varoitusta, ja hokee turhia toiveita ja ylistää useilla eri nikeillä itse itseään. Nuo kaikki kirjoitukset ovat hänen itsensä tekemiä.

        Jarmo keskittyy täällä tyhjiin kirjoituksiin että Totuudesta täällä ei edes puhuttaisi. Hän vihaa Raamattua. Jeesus jota Jarmo julistaa ei ole se Jeesus mistä Raamattu ilmoittaa. Hänen tyhjät puheensa ja täysin ala-arvoiset pilkkakirjoitukset sekä toistuvat väärät profetiat ovat saatanasta ja valheesta. Jarmon herra on saatana. Verimässäilyjä ruokamässäilyjä ja kaikkea etovaa jos välttämättä haluatte käydä katsomassa lisää hänen sivustoltaan. Paisuneen valheprofeetan tuotoksia!

        Jumala kuitenkin antoi minulle Raamatunjakeen ja minä kuulen ja noudatan Hänen sanaansa. Jarmo on täysin oman mielensä turruttama, eikä nuhteluita kuuntele, ja valheellisesti väittää Raamatunjakeitakin joita hänelle annetaan vain pilkaksi. Jarmossa on saatanan henki, ja monet häntä nuhdelleet ovat varmasti ottaneet samasta Raamatunjakeesta vaarin, joka minullekin nyt annettiin. Se kuuluu seuraavasti:

        RAAMATUN KEHOITUS: Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,


      • Ketäjulistamme

        LOPETA!!! Voi hyvä ihminen sinun kanssasi .....Jarmo, Jarmo, Jarmo, ..... ketä sinä Julistat, Jarmoa vaiko Jeesusta! Meneekö sinun kaikki evankelionti aika, julistaessa Jarmoa?
        Tätäkö Jeesus käski julistaa kaikkeen maailmaan?
        Häpäiset Herran nimen tuollaisella "PILKKA SANOMALLA".
        Jos olet oikeasti Uskova, näytä se ja ala keskittyä siihen olennaiseen. Tällä sanomallasi et ole uskottava!
        Missä on Jeesus ja Jeesuksen mieli? Herra auta tällaista julistus työtä, että se saisi lopun ja Sinun kirkastamisesi tulisi tilalle.
        Amen.


      • eioojarmonkirjotus

        meneekö sinulla sekasin ihmiset???

        ------------------

        FindiaStory

        keskiviikko, 25. tammikuu 2017

        Kuollut seurakunta ja Jeesus?

        Mikä lienee syy, että yllä olevan otsikon kirjoitus on herättänyt satoja ja satoja latauksia muutaman tunnin aikana, blogeissa

        Hopedoor.vuodatus.net ja Herätyskello.vuodatus.net

        Syystä sama kirjoitus tännekin, löytyy sivulta, otsikko

        Kuollut seurakunta ja Jeesus?

        https://findiastory.vuodatus.net/lue/2017/01/kuollut-seurakunta-ja-jeesus


      • faktaapeliin

        päivitystätilanteeseeni tiedätte kyllä kuka olen, näin mulla on tässä viime aikoina menny...

        ---------------------------

        Olet käyttänyt palvelua viimeksi 1.7.2016 klo 10:57.

        Omakanta on palvelu, josta voit tarkastella omia resepti- ja terveystietojasi. Tiedot näkyvät palvelussa,
        kun sinulle on määrätty lääkkeitä sähköisesti tai tietojasi on tallennettu Potilastiedon arkistoon.

        Omakannassa voit myös hallita omien terveystietojesi luovutukseen liittyviä suostumuksia ja kieltoja.

        Kun lopetat Omakannan käytön, muista aina kirjautua ulos sivun oikeassa yläreunassa sijaitsevasta linkistä.

        Tyhjennä myös selaimesi sivuhistoria, välimuisti ja sulje kaikki selainikkunat.

        Näin varmistat,etteivät samaa tietokonetta myöhemmin käyttävät pääse näkemään tietojasi.

        -----------------------

        Ajankohta 4.6.2016 - 5.6.2016

        Palveluyksikkö Päijät-Hämeen Ks

        Diagnoosit

        F10.29 Tarkemmin määrittämätön alkoholin aiheuttama riippuvuusoireyhtymä

        F19.1 Useiden lääkeaineiden tai muun psyykkisiin toimintoihin vaikuttavan aineen haitallinen käyttö

        T36# Lääkkeen aiheuttama myrkytys

        X69 Tahallinen itsensä vahingoittaminen myrkyllä tai muilla vahingollisilla aineilla


      • faktaapeliin

        tieättekyllä kuka olen näin mulla on tässä menny viime aikoina....

        ---------------------

        Omakanta näyttää Kanta-palveluihin tallennetut hoitotiedot. Hoitotiedot arkistoidaan Kanta-palveluihin viiveellä.

        Viive vaihtelee organisaatioittain. Jos käynnin tai hoitojakson tietoja ei näy kohtuullisen ajan kuluessa, voit
        pyytää lisätietoa terveydenhuollosta.

        Ajankohta 1.2.2017 - 3.2.2017

        Palveluyksikkö Päijät-Hämeen Ks

        Diagnoosit

        F10.06 Alkoholin käytön aiheuttama akuutti päihtymystila kouristuksia
        F10.1 Alkoholin haitallinen käyttö
        F10.29 Tarkemmin määrittämätön alkoholin aiheuttama riippuvuusoireyhtymä
        F10.31 Alkoholin käytön aiheuttamat vieroitusoireet kouristuksia
        F32.9 Määrittämätön masennustila
        Z72.2 Lääkkeiden/huumeiden käyttö


      • faktaapeliin

        JarmoEklund

        31.3.2017 12:58

        Uusi

        Nyt on ylläpitojohtoisesta palstakiusaamisesta tehty virallinen palaute ja mikäli siihen ei Aller reagoi muutaman päivän sisällä vakuuttavalla kädellä, niin asia viedään poliisiviranomaisen tutkittavaksi, enkä ole eilisen teeren poika niissä hommissa. Minut otetaan hiukan vakavammin kui eräs niitä rikkreita tehtaileva vanhempi rouvashenkilö joka niistä paljon palstalle kehuskelee.

        Ylläpitojohtoinen kiusaaminen on todella aukottomasti perusteltu. Yksikään muu ei voi poistaa kirjoitusta.

        Nyt on pallo Allerilla ja kello käy!


      • faktaapeliin

      • antijarmo
        faktaapeliin kirjoitti:

        päivitystätilanteeseeni tiedätte kyllä kuka olen, näin mulla on tässä viime aikoina menny...

        ---------------------------

        Olet käyttänyt palvelua viimeksi 1.7.2016 klo 10:57.

        Omakanta on palvelu, josta voit tarkastella omia resepti- ja terveystietojasi. Tiedot näkyvät palvelussa,
        kun sinulle on määrätty lääkkeitä sähköisesti tai tietojasi on tallennettu Potilastiedon arkistoon.

        Omakannassa voit myös hallita omien terveystietojesi luovutukseen liittyviä suostumuksia ja kieltoja.

        Kun lopetat Omakannan käytön, muista aina kirjautua ulos sivun oikeassa yläreunassa sijaitsevasta linkistä.

        Tyhjennä myös selaimesi sivuhistoria, välimuisti ja sulje kaikki selainikkunat.

        Näin varmistat,etteivät samaa tietokonetta myöhemmin käyttävät pääse näkemään tietojasi.

        -----------------------

        Ajankohta 4.6.2016 - 5.6.2016

        Palveluyksikkö Päijät-Hämeen Ks

        Diagnoosit

        F10.29 Tarkemmin määrittämätön alkoholin aiheuttama riippuvuusoireyhtymä

        F19.1 Useiden lääkeaineiden tai muun psyykkisiin toimintoihin vaikuttavan aineen haitallinen käyttö

        T36# Lääkkeen aiheuttama myrkytys

        X69 Tahallinen itsensä vahingoittaminen myrkyllä tai muilla vahingollisilla aineilla

        Jarmo on väärä profeetta! Hän väittää että olen ylläpidosta joka on valhe, eikä Jarmolla ole mitään ymmärrystä totuuden hengestä. Hän ei ojennu tai tutki tilaansa vaan on täysin paisunut oman pahan hengensä koukeroihin. Kehittelee mitä tahansa näkyjään milloin mistäkin ja vihaa niitäkin heikkoja naisia jotka hänen valheidensa lumoissa ovat. Karttakaa tuota miestä!

        Minä kunnioitan Raamatun sanaa, ja tunnen Jumalan, vaikka jarmo teille toisin uskotteleekin. Olen saanut lahjaksi erotella valheen ja totuuden hengen. Jarmo pilkkaa kaikkea hengellisesti puhdasta oppia ja varoitusta, ja hokee turhia toiveita ja ylistää useilla eri nikeillä itse itseään. Nuo kaikki kirjoitukset ovat hänen itsensä tekemiä.

        Jarmo keskittyy täällä tyhjiin kirjoituksiin että Totuudesta täällä ei edes puhuttaisi. Hän vihaa Raamattua. Jeesus jota Jarmo julistaa ei ole se Jeesus mistä Raamattu ilmoittaa. Hänen tyhjät puheensa ja täysin ala-arvoiset pilkkakirjoitukset sekä toistuvat väärät profetiat ovat saatanasta ja valheesta. Jarmon herra on saatana. Verimässäilyjä ruokamässäilyjä ja kaikkea etovaa jos välttämättä haluatte käydä katsomassa lisää hänen sivustoltaan. Paisuneen valheprofeetan tuotoksia!

        Jumala kuitenkin antoi minulle Raamatunjakeen ja minä kuulen ja noudatan Hänen sanaansa. Jarmo on täysin oman mielensä turruttama, eikä nuhteluita kuuntele, ja valheellisesti väittää Raamatunjakeitakin joita hänelle annetaan vain pilkaksi. Jarmossa on saatanan henki, ja monet häntä nuhdelleet ovat varmasti ottaneet samasta Raamatunjakeesta vaarin, joka minullekin nyt annettiin. Se kuuluu seuraavasti:

        RAAMATUN KEHOITUS: Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,


      • faktaapeliin

        Jarmo__EiKirj

        23.12.2016 21:21

        Ei tämä Juho mitään nuhtele, eikä hän puhu Jumalan käskemänä, ellei sitten lasketa sitä samaa minkä muslimit laskee, että Jumala on Allah. Hänen jumalansa on se sama vanha vihtahousu. Jumala kun ei puhu kenenkään suulla! Hän korottaa itsensä suoraksi Jumalan sanan tuojaksi. Enekelit sitä virkaa on tähän mennesää toimittanut mutta nyt tämä Juho poika on alkanut puhumaan Jumalan suulla.


      • faktaapeliin

        Jeesus_valitsi_tekstin

        23.12.2016 21:47

        Juho Tuuli - ja - Jouni Ylönen . . . OVAT ERI HENKILÖT . . .

        . . . EI HEITÄ SAMAKSI HENKILÖKSI VOI . . . VALEHDELLA . . . !

        . . .

        Juho Tuuli on Jouni Ylösen TULEVA TYÖPARI . . . ;)

        NIIN ON JUMALA SANONUT . . . ;)
        ---------------------------------------

        juhotuuli

        14.10.2015 12:30

        nytten teillä on kaikista tiedot ja nimenne nii nytten sitten joudutte erottaa jyvät akanoista ja oikeat profeetat vääristä!!!

        5. Mooseksen kirja, 18 luku, jae 22: "Jos se, mitä profeetta puhuu Herran nimissä, ei toteudu, se ei ole Herran sanaa vaan väärän profeetan röyhkeää puhetta. Älkää kuulko häntä."

        tässä tämän hetken "päätoimijat" täällä... :)

        JUHO TUULI

        Jumalan_henkäys [jouni ylönen]

        JARMO EKLUND

        harri veijonen

        17.4.2015 17:32

        VALHEET ja perättömät väitteet.

        Tämä (tiedetty) taho, vihamissio on ottanut siis missiokseen sen, että tämä debora (maijaliisa) on jatkuvan mustamaalauksen kohteena. Ja tämä ”missio” siis alkoi aktiivisesti 2013. Sitäkin ennen oli vastaavaa valheagendaa, mutta tämä vihamissio on ollut lajissaan kauhistuttavan törkeää.

        kertokaahan mielipiteenne ja koetelkaa meidät... ;)


      • faktaapeliin

        http://yle.fi/uutiset/3-9517722

        Sanna Ukkola: Kuoliaiksi kiusatut?

        Somessa julkaistu ilkeä kirjoitus voi olla juuri se ratkaiseva, viimeinen oljenkorsi, joka murtaa herkän ihmisen, pohtii Sanna Ukkola blogissaan.

        18.3.2017 klo 17:20

        Yön pikkutunteina australialainen tv-juontaja Charlotte Dawson päivittää Twitter-sivunsa: “Te voititte. Toivottavasti tämä lopettaa kärsimykseni.” Tekstin yhteydessä on kuva Dawsonin kämmenestä, joka on täynnä lääkkeitä.

        Eletään vuotta 2012 ja Dawson on taistellut Twitterin trolleja ja anonyymejä häirikköjä vastaan jo tunteja. Twitterissä hänen käsketään hirttää itsensä ja työntää päänsä leivänpaahtimeen. Hashtag #diecharlotte leviää netissä.

        Dawson on juuri esiintynyt tv-haastattelussa ja kertonut kiusaamisesta. Nyt hän nielee lääkecocktailin alkoholin kanssa – ja päivittää itsemurhaviestin Twitteriin. Dawsonin ystävä soittaa ambulanssin ja tv-tähti kiidätetään sairaalaan. Hän selviää.

        Charlotte Dawson käytti vuosia taisteluun nettihäiriköitä vastaan. Hän teki tv-juttuja, joissa hän kävi kiusaajien kotiovilla kysymässä, miksi he kirjoittivat uhkaavia tai vihaa tihkuvia tekstejä. Hän retwiittasi ilkeitä twiittejä, soitti kiusaajilleen ja ilmiantoi erään työnantajalleen. Hän kampanjoi kiusaamista vastaan – ja joutui entistä kovemman häiriköinnin kohteeksi.

        Vuonna 2014 Dawson onnistui ottamaan itsensä hengiltä. Kiusaajat voittivat lopulta.

        Somessa teurastettiin myös hiljattain kuollut stylisti Teri Niitti. Hän joutui julkisen lynkkaamisen kohteeksi postattuaan sosiaaliseen mediaan kuvan ja paheksuvan tekstin lentokoneessa imettävästä äidistä.

        Twitter täyttyi oikeamielisestä raivosta, vihasta ja henkilöönkäyvästä tölvimisestä – ihmiset kiihdyttivät toinen toisensa pyhään vihaan. Niitti sai tappouhkauksia, häntä käskettiin ampumaan itsensä, hirttämään itsensä, syömään paskaa. Myös hänen vakavasti sairasta äitiään häiriköitiin.

        Puoli vuotta kohun jälkeen Niitti hakeutui terapiaan.

        Tunsin Niitin etäisesti työn ja yhteisten kavereiden kautta ja

        viime vuonna tapahtuneen jälkeen. Niitti otti kirjoituksen jälkeen yhteyttä ja kiitti, kyseli neuvoja, miten median kanssa kannattaisi toimia. Kertoi, että kohu oli hänelle valtavan raskas ja hän oli joutunut lopettamaan nettikirjoitusten lukemisen täysin.

        Myöhemmin hän avautui aiheesta myös mediassa:

        “Musta on tullut arempi. Mä en tajunnut, kuinka paljon se vaikuttaa. Mä oon kuin varjo entisestä itsestäni”, Teri Niitti kertoi

        .

        Niitti kuoli tammikuussa vain 43-vuotiaana jouduttuaan sairaalaan sydänvaivojen takia. Niitin läheinen ystävä Anne Kukkohovi pohdiskeli kuoleman jälkeen, mursiko ihmisten viha herkän stylistin sydämen.

        “Someraivo särkee sydämiä ja ehkä särki Terinkin sydämen. Tiedän hänen ottaneen sen hyvin raskaasti. Olen monta kertaa miettinyt, kuinka paljon sillä oli vaikutusta hänen kohtaloonsa”,

        .

        Risujemmaajana tunnetuksi tullut 72-vuotias kouvolalaismies kuoli sairaalassa maanantaina. Hänenkin kuolemansa jälkeen kyseltiin, tappoiko some risumiehen.

        Mies joutui valtavan kiusaamis- ja häirintäkampanjan kohteeksi Raivokas risujemmaaja -videon julkaisun jälkeen. YouTubessa hitiksi nousseella videolla mies raivoaa ja huutaa hampaat irvessä. Kuvaaja provosoi häntä entistä epätoivoisempaan tilaan.

        Miehen lähisukulainen arveli

        , että kunnon romahtamisen taustalla oli videosta lähtenyt kiusaamiskampanja. Sukulainen kertoi, että ennen sairaalaan joutumista mies ei ollut poistunut asunnostaan kymmeneen päivään.

        Miehen ikkunan takana käytiin huutelemassa, auton tuulilasiin ja postilaatikkoon jätettiin vihaviestejä.

        Miestä nöyryytettiin pitkin sosiaalista mediaa. YouTube-videon takia hänet tunnistettiin kadulla, ihmiset levittivät meemejä ja uusia pilailuvideoita naureskeltaviksi. Risujemmaaja joutui koko kansan ilkkumisen kohteeksi.

        Sosiaalinen media tekee ihmisistä sosiopaatteja. Twitterissä saat sitä enemmän peukutuksia, mitä ilkeämmin ja haavoittavammin toisesta kirjoitat. Siellä pärjää pahantahtoisella naljailulla ja tympeällä tölvimisellä. Ihmiset eivät ikinä puhuisi samalla tavalla toisilleen kasvokkain, mutta mitä ihmettä heille tapahtuu, kun he saavat näppäimistön anonymiteetin haltuunsa?

        Me emme tiedä, vaikuttiko nettisaasta Teri Niitin tai risumiehen kuolemaan millään tavalla – mutta me tiedämme, että se ainakin masensi heidät molemmat.

        Anonyymi nettihäirikkö ei ehkä mieti, mitä ilkeät puheet ja vahingoittavat sanat voivat tehdä niiden vastaanottajalle. Tyhjillä sanoilla voi olla valtava vaikutus niiden vastaanottajaan. Ne voivat pilata päivän, viikon, jopa elämän. Oma viesti tai ilkeä kirjoitus voi olla juuri se ratkaiseva, viimeinen oljenkorsi, joka murtaa herkän ihmisen.


      • Odottajat
        faktaapeliin kirjoitti:

        tieättekyllä kuka olen näin mulla on tässä menny viime aikoina....

        ---------------------

        Omakanta näyttää Kanta-palveluihin tallennetut hoitotiedot. Hoitotiedot arkistoidaan Kanta-palveluihin viiveellä.

        Viive vaihtelee organisaatioittain. Jos käynnin tai hoitojakson tietoja ei näy kohtuullisen ajan kuluessa, voit
        pyytää lisätietoa terveydenhuollosta.

        Ajankohta 1.2.2017 - 3.2.2017

        Palveluyksikkö Päijät-Hämeen Ks

        Diagnoosit

        F10.06 Alkoholin käytön aiheuttama akuutti päihtymystila kouristuksia
        F10.1 Alkoholin haitallinen käyttö
        F10.29 Tarkemmin määrittämätön alkoholin aiheuttama riippuvuusoireyhtymä
        F10.31 Alkoholin käytön aiheuttamat vieroitusoireet kouristuksia
        F32.9 Määrittämätön masennustila
        Z72.2 Lääkkeiden/huumeiden käyttö

        Jarmon pään tuotoksia... mikä tahansa luku kelpaa hänelle profetian kohteeksi tai ihan mikä vain. Valheprofeetan epätoivoa, ja kristillisyyden pilkkaa


    • uutisistapoimittua

      Tasa-arvoinen avioliittolaki astuu voimaan

      Keskiviikko 1.3.2017 klo 03.48

      Samaa sukupuolta olevat aviopuolisot voivat nyt avioitua ja adoptoida yhdessä.

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/201703012200078451_uu.shtml

      ---------------

      Suomi liittyy 23 maan joukkoon – Näissä maissa oikeus avioliittoon ei riipu kumppanin sukupuolesta

      Katso alta, millaiseen seuraan Suomi lakimuutoksen myötä liittyy.

      1.3.2017 klo 20:02päivitetty 2.3.2017 klo 14:21

      http://yle.fi/uutiset/3-9473511

      • pihonsivulta

        Alpo Purasen näky v. 2005

        Kirjoitin tämän hengellisen näyn noin kymmenen vuotta sitten. En uskaltanut sitä silloin julkaista, koska pelkäsin sanoman ankaruutta. Nyt kun astumme harppauksin kohti Babyloniaa, rohkaisen mieleni ja julkaisen mitä silloin näin.

        Valkopukuinen sanoi minulle: "Nouse sielu, nouse. Avaa silmäsi ja näe. Nouse yläpuolelle Sodoman ja Gomorran torien. Sieluja myydään ja ostetaan. Elämän kultainen malja on häväisty, maahan tallataan heikkojen henki. Ihminen, ei sinulla ole arvoa - on vain henkesi ja sielusi saldo.

        Hallitusmiehet väsyvät ja nääntyvät, paha on päässyt irti eikä ole ketään, jolla olisi voima sanoa SEIS!

        Nouse sielu, nouse ja astu valoon.

        Sodomaan valmistetaan temppeli ja Gomorraan alttari. Ahneuden uhrit uhrataan ja savu nousee Jumalan tykö.

        Ensimmäinen voi-huuto on tullut. Autuas on se, joka näkee, eikä anna pimeyden vallata sieluaan. Maasta sinut luotiin ja sinulle annettiin valta hallita sitä. Hyvä ja paha asetettiin eteesi ja sinä sait valita. Pahan valitsit.

        Maa itkee ja valittaa. Sen kauniit vaatteet on turmeltu. Meri huokaa raskaasti ja sen asukkaat menehtyvät.

        Sodomaan kylvettiin turmelus. Gomorran savuista sikiää vitsaus.

        Jumala itkee lapsiaan. Paluuta ei enää ole.

        Kedon eläimet, niistä pienimmät, valmistetaan kantamaan vitsaukset, eikä pakopaikkaa ole.

        Tuskaan nääntyy autettava ja kipuun auttaja. Ahneuden alttarilla tämä valmistettiin.

        Sodomaan valmistettiin temppeli ja Gomorraan alttari, eikä pelastajaa ole.

        Näin sanoo valkopukuinen: "Kauniin maan minä annoin asuttavaksi, hyvän ja pahantiedon valittavaksi. Ihminen, sinä halusit tietää mitä paha on. Se näytti niin suloiselta. Valtaa hallita halusit. Nyt on aikasi täyttymässä. Tuomiolle asetetaan pienet ja suuret hallitsijat. Kauhunhuudot kaikuvat: "Vuoret kaatukaa päällemme, kätkekää meidät Kaikkivaltiaan vihalta.”


    • faktaapeliin

      1. Mooseksen kirja 19:1-29

      1 Ja ne kaksi enkeliä tulivat Sodomaan illalla, ja Loot istui Sodoman portissa; ja nähtyänsä heidät Loot nousi heitä vastaan ja kumartui maahan kasvoillensa.

      2 Ja hän sanoi: "Oi herrani, poiketkaa palvelijanne taloon yöksi ja peskää jalkanne! Aamulla varhain voitte jatkaa matkaanne." He sanoivat: "Emme, vaan me jäämme yöksi taivasalle".

      3 Mutta hän pyysi heitä pyytämällä, ja he poikkesivat hänen luoksensa ja tulivat hänen taloonsa. Ja hän valmisti heille aterian ja leipoi happamattomia leipiä, ja he söivät.

      4 Ennenkuin he olivat laskeutuneet levolle, piirittivät kaupungin miehet, sodomalaiset, sekä nuoret että vanhat, koko kansa kaikkialta, talon.

      5 Ja he huusivat Lootia sanoen hänelle: "Missä ne miehet ovat, jotka tulivat luoksesi yöllä? Tuo heidät tänne meidän luoksemme, ryhtyäksemme heihin."

      6 Silloin Loot meni ulos heidän luokseen portille ja sulki oven jälkeensä

      7 ja sanoi: "Älkää, veljeni, tehkö niin pahoin.

      8 Katsokaa, minulla on kaksi tytärtä, jotka eivät vielä miehestä tiedä. Ne minä tuon teille, tehkää heille, mitä tahdotte. Älkää vain tehkö näille miehille mitään pahaa, sillä he ovat tulleet minun kattoni suojaan."

      9 Mutta he vastasivat: "Mene tiehesi!" Ja he sanoivat: "Tuo yksi on tullut tänne asumaan muukalaisena, ja yhtäkaikki hän alati pyrkii hallitsemaan. Nytpä me pitelemmekin sinua pahemmin kuin heitä." Ja he tunkeutuivat väkivaltaisesti miehen, Lootin, kimppuun ja kävivät murtamaan ovea.

      10 Silloin miehet ojensivat kätensä, vetivät Lootin luoksensa huoneeseen ja sulkivat oven.

      11 Ja he sokaisivat ne miehet, jotka olivat talon ovella, sekä nuoret että vanhat, niin että he turhaan koettivat löytää ovea.

      12 Ja miehet sanoivat Lootille: "Vieläkö sinulla on ketään omaista täällä? Vie pois täältä vävysi, poikasi, tyttäresi ja kaikki, keitä sinulla kaupungissa on,

      13 sillä me hävitämme tämän paikan. Koska huuto heistä on käynyt suureksi Herran edessä, lähetti Herra meidät hävittämään sen."

      14 Silloin Loot meni puhuttelemaan vävyjänsä, joiden oli aikomus ottaa hänen tyttärensä, ja sanoi: "Nouskaa, lähtekää pois tästä paikasta, sillä Herra hävittää tämän kaupungin". Mutta hänen vävynsä luulivat hänen laskevan leikkiä.

      15 Aamun sarastaessa enkelit kiirehtivät Lootia sanoen: "Nouse, ota vaimosi ja molemmat tyttäresi, jotka ovat luonasi, ettet hukkuisi kaupungin syntivelan tähden".

      16 Ja kun hän vielä vitkasteli, tarttuivat miehet hänen käteensä sekä hänen vaimonsa ja molempien tyttäriensä käteen, sillä Herra tahtoi säästää hänet, ja veivät hänet ulos ja jättivät hänet ulkopuolelle kaupunkia.

      17 Ja viedessään heitä ulos sanoi mies: "Pakene henkesi tähden, älä katso taaksesi äläkä pysähdy mihinkään lakeudella. Pakene vuorille, ettet hukkuisi."

      18 Mutta Loot sanoi heille: "Oi herrani, ei niin!

      19 Katso, palvelijasi on saanut armon sinun silmiesi edessä, ja suuri on sinun laupeutesi, jota olet minulle osoittanut pelastaaksesi henkeni, mutta minä en voi päästä pakoon vuorille; pelkään, että onnettomuus saavuttaa minut ja minä kuolen.

      20 Katso, tuolla on kaupunki lähellä, vähän matkan päässä, paetakseni sinne; salli minun pelastua sinne-onhan se vähän matkan päässä-jäädäkseni eloon."

      21 Ja hän sanoi hänelle: "Katso, minä teen sinulle mieliksi tässäkin kohden; en hävitä kaupunkia, josta puhut.

      22 Pakene nopeasti sinne, sillä minä en voi tehdä mitään, ennenkuin olet sinne saapunut." Siitä kaupunki sai nimekseen Sooar.

      23 Aurinko oli noussut, kun Loot saapui Sooariin.

      24 Ja Herra antoi sataa Sodoman ja Gomorran päälle tulikiveä ja tulta, Herran tyköä taivaasta,

      25 ja hävitti nämä kaupungit ynnä koko lakeuden sekä kaikki niiden kaupunkien asukkaat ja maan kasvullisuuden.

      26 Ja Lootin vaimo, joka tuli hänen jäljessään, katsoi taaksensa, ja niin hän muuttui suolapatsaaksi.

      27 Aabraham nousi varhain aamulla ja meni siihen paikkaan, jossa hän oli seisonut Herran edessä,

      28 katseli Sodomaan ja Gomorraan päin ja yli koko lakeuden, ja katso, maasta nousi savu niinkuin pätsin savu.

      29 Kun Jumala tuhosi sen lakeuden kaupungit, muisti Jumala Aabrahamia ja johdatti Lootin pois hävityksen keskeltä, hävittäessään ne kaupungit, joissa Loot oli asunut.

    • pihonsivultapoimittua

      Nimimerkin "Jumalan salainen ase" uni syksyllä 2011

      Näin ihan vähän aikaa sitten unen, joka oli herättelevä. Olin unessa lähdössä matkalle, jota en ollut itse tilannut. Unessa minulle sanottiin, että matka alkaa pian ja olisi syytä alkaa tehdä matkavalmisteluja. Pakkasin matkalaukkua, mutta sitten ääni sanoi, että en tarvitsisi mitään niistä. Ainoa mitä matkalle tarvitsisin olisi Raamattu.

      Matkan oli määrä alkaa aivan yön pimeimmällä hetkellä.

      Unessa aloin epätoivoisesti ajaa bussilla eri pysäkeille keräämään ihmisiä mukaan matkalle. Ihmiset olivat ihmeissään. Kaikilla oli kiire kaikkiin huvituksiin, eivätkä he ottaneet ollenkaan todesta sitä, että lähtöhetki oli käsillä. Ihmiset eivät unessani ollenkaan ymmärtäneet, mihin he edes olivat matkalla tai että heidän tuli ylipäätään olla matkalla johonkin. Yritin puhua ihmisille, mutta heitä kaikkia vaan nauratti.

      Jumalan tuomiot olivat naurun ja pilkan kohteena. Ihmiset pysäkeillä vannoivat olevansa kristittyjä, mutta he kielsivät Jumalan voiman.

      He nauroivat minulle ja haukkuivat kerettiläiseksi - ilonpilaajaksi.
      Ei ollut kuulemma aika miettiä Jumalan tuomiota, koska nyt tehtiin suurta elonkorjuuta Herran elovainioilla.

      Herran kenraalit kaatoivat ihmisiä, nauroivat ja pilkkasivat.

      Ihmiset olivat pysäkeillä kuin sidottuina kahleisiin, valheen verkko piti heitä otteessaan. He eivät saaneet ravintoa ollenkaan. He eivät tienneet enää, että Jumalan voima tulee parannuksen teon jälkeen, kun ihminen katuu syntejään.

      He kumarsivat johtajiaan, jotka olivat susia lammasten vaatteissa.

      Johtajat julistivat, että ei ole mitään syntiä, mitä ihmisen pitäisi katua - on vain psykologista luonteen heikkoutta, jota voidaan parannella kaikenlaisten psykoanalyysien keinoin.

      Ajoin bussilla eteenpäin pimeydessä - vain muutama uskollinen oli kyydissä. He olivat valkaisseet vaatteensa Karitsan veressä. He tiesivät olevansa syntisiä armahdettuja.

    • faktaapeliin

      Matt. 5:13

      Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.

    • pihonsivulta

      Pelastusarmeijan perustajan William Boothin

      1900-luvun alussa saatu profetia lopun ajoista Jumalalta elämänsä loppuhetkissä saama profetia siitä, millainen on maailma, ja ns. kristikunnan hengellinen tila “päivää ennen Jeesuksen tulemusta”.

      Tässä ilmestyksessä on kuusi pääkohtaa, jotka sisältävät mm. seuraavat asiat:

      “1. Silloin on politiikka ilman Jumalaa.

      Tulee päivä, jolloin koko läntisen maailman virallinen valtiopolitiikka on sellaista, että kukaan ei missään hallitsevissa tasoissa enää pelkää Jumalaa. Uusi sukupolvi poliittisia johtajia hallitsee Eurooppaa, sukupolvi joka ei pienessäkään määrässä pelkää enää Jumalaa.

      2. Silloin on taivas ilman helvettiä.

      Tulee päivä, jolloin tapahtuu suuri irrottautuminen siitä, mitä Raamattu nimittää

      täyden totuuden evankeliumiksi. Silloin Raamatun profetian mukaisesti saarnataan korvasyyhyyn.

      Kuulijat määräävät, mitä saarnatuoleista julistetaan. Ja silloin yleinen määräys saarnatuoleille on tämä: ”Puhukaa lempeitä, makeita sanoja. Puhukaa

      taivaasta, jättäkää meidät vapaiksi, jotta emme joutuisi rasittumaan, kun saarnaatte helvetistä.”

      3. Kristikunta on täynnä anteeksiantamusta ilman parannuksen tekemistä.

      Kristikunnasta katoaa se Raamatun oppi, että anteeksisaamista synnistä ei voi olla ilman, että tehdään parannusta synnistä.

      4. Päivä ennen Jeesuksen tuloa on täynnä pelastusiloa ihmisillä,

      jotka eivät ole uudestisyntyneet ylhäältä.

      5. on paljon uskontoa, ilman pyhää henkeä.

      6. Kristikunta ilman Kristusta.

      Kristus ei ole siellä, missä “veri ja tuli” eivät ole voimassa - kieltäkää noista sanoista toinen, ja teillä on kristillisyyden muodot, mutta teillä ei ole Kristusta.

    • pihonsivulta

      31.3.2017

      Jeesus: “Jo riittää sikiöiden tappaminen!”

      Glynda Lomax näki näyn, jossa Jeesuksella oli kädet yhdessä kuin maljan muodossa. Jeesuksen käsissä oli abortoituja sikiöitä. Näin kyyneleitä Jeesuksen silmissä.

      Sitten näin, miten Jeesuksen käsiin tippui lisää sikiöitä, aina vain lisää. Sikiöistä tihkui verta. Jeesuksen kädet olivat pian täynnä verta. Jeesus itki. Myös minä aloin itkeä kaiken tämän nähdessäni.

      Yhtäkkiä Jeesus huusi: ”Riittää!”

      Jeesus oli täynnä vihaa ja näin hänen kumoavan rahanvaihtajien pöytiä, kuten hän oli tehnyt temppelissä vähää ennen ristiinnaulitsemistaan.

      ”Riittää. Amerikassa on vuodatettu liian paljon verta. Nyt tämä viattomien sielujen murhaaminen saa riittää. Kuten minä kaadoin rahanvaihtajien pöydät, niin minä tulen kaatamaan tämän murhaajien kansakunnan. Minä hylkään tämän epäjumalanpalvelijoiden kieroutuneen kansakunnan, jotka kieltäytyvät tuntemasta minua eivätkä halua seurata minun teitäni.

      Minä kukistan alas jokaisen korkean paikan ja asian, mikä on nostanut itsensä minua vastaan. Pahat tulevat huutamaan armoa, mutta he eivät löydä armoa. Jopa pelastetut tulevat pyytämään minua lopettamaan tuhon, mutta en tee sitä näiden viattomien vuoksi.

      Amerikka, minä kaadan sinut ja syöksen sinut vallasta.”

    • pihonsivulta

      Tauno Rantalan saamasta sanomasta 2.4.2003

      Yhden henkilön tulen nostamaan tässä maassa aivan kuin auran kärjeksi. Toiset tulevat hänen jäljessään ja kanssaan. Hän on kovat koulut käynyt läpi. Hänet olen koetellut. Hän ei ota mitään kunniaa itselleen. Minä itse olen hänet valinnut. Älkää mielessänne nostako häntä sen erikoisempaan asemaan kuin ketä muuta tahansa, mitä Minä käytän. Mutta hän on Minun valitsemani siihen tehtävään. Hän itsekin sen tietää, että tämä on Minun valintani.

    • ilmestyskirjasta

      Johanneksen ilmestys 12

      1 Ja näkyi suuri merkki taivaassa: vaimo, vaatetettu auringolla, ja kuu hänen jalkojensa alla, ja hänen päässään seppeleenä kaksitoista tähteä.

      2 Hän oli raskaana ja huusi synnytyskivuissaan, ja hänen oli vaikea synnyttää.

      3 Ja näkyi toinen merkki taivaassa, ja katso: suuri, tulipunainen lohikäärme, jolla oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea, ja sen päissä seitsemän kruunua;

      4 ja sen pyrstö pyyhkäisi pois kolmannen osan taivaan tähtiä ja heitti ne maan päälle. Ja lohikäärme seisoi synnyttämäisillään olevan vaimon edessä nielläkseen hänen lapsensa, kun hän sen synnyttäisi.

      5 Ja hän synnytti poikalapsen, joka on kaitseva kaikkia pakanakansoja rautaisella valtikalla; ja hänen lapsensa temmattiin Jumalan tykö ja hänen valtaistuimensa tykö.

      6 Ja vaimo pakeni erämaahan, jossa hänellä oli Jumalan valmistama paikka, että häntä elätettäisiin siellä tuhat kaksisataa kuusikymmentä päivää.

      7 Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,

      8 mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.

      9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.

      10 Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.

      11 Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.

      12 Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"

      13 Ja kun lohikäärme näki olevansa heitetty maan päälle, ajoi hän takaa sitä vaimoa, joka oli poikalapsen synnyttänyt.

      14 Mutta vaimolle annettiin sen suuren kotkan kaksi siipeä hänen lentääksensä erämaahan sille paikalleen, jossa häntä elätetään aika ja kaksi aikaa ja puoli aikaa poissa käärmeen näkyvistä.

      15 Ja käärme syöksi kidastansa vaimon jälkeen vettä niinkuin virran, saattaakseen hänet virran vietäväksi.

      16 Mutta maa auttoi vaimoa: maa avasi suunsa ja nieli virran, jonka lohikäärme oli syössyt kidastansa.

      17 Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.

    • faktaapeliin

      Ap. t. 5:38-42

      38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;

      39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."

      40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.

      41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.

      42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.

    • Numerologikko

      Numerologia ja päivämäärien ennustaminen on ankarasti tuomittu Raamatussa. Nämä päivämäärä- ja laskelmaprofeetat toimivat täysin suoraan Raamatun sanan vastaisesti.

      5. Moos. 18:10: Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta,

      • nytontulenläpi

        Olisi ajankohtaisista ajankohtaisin Sana tälle ajalle! Nimittäin jokainen suomalainen joutuu lähettämään lapsensa ateistihenkiseen kouluun . Siellä lapsi oppii asioita muiltakin kuin opettajilta liian varhain , liian pahaa, liian paljon. Tämän päivän lapsi on 15 ikävuoteensa mennessä joutunut läpikäymään sellaiset tulenlieskat, mitä ei edes viimevuosisadan alkupuolella olisi osattu kuvitellakaan. Noituus on itsestään selvää nettipelien ja netin opetuksissa, mutta, miten paljon niitä kokeillaan lapset ja nuoret keskenään, voi vain arvailla. Järkyttävintä on tässä ajassa huomata; eikö ketään aikuista edes kiinnosta tietää saati puuttua tähän alasmenoon. Lisäksi, sopiiko enää mitään nuorten kokeiluja ihmetellä, kun kouluilla on velvollisuus opettaa sukupuoliasiat ja opettajien ymmärrys totuudesta laidasta laitaan. Heillä on ihan velvollisuus opettaa tulevista erilaisista avioliittomahdollisuuksistakin. Kiire.
        Avioliittomahdollisuuksia on ollut kullekin luonnolliselle parille ikiajoista lähtien tasan yksi.

        Maailman sivu on ollut vanhempien velvollisuus ja oikeus kasvattaa lapsensa aikuisuuteen. Koulut ovat olleet avainasemassa opettaa sosiaalisuuteen sekä ammattiin? Sivistykseksi nimitettiin, kun lapsi sai erityisesti elävään elämäänsä eväitä myös Raamatun sanan totuudesta.


    • Leijona777

      Ei pidä ennustaa profetoimalla, vaan toteuttaa profetioita. Vielä jonakin päivänä tulesta nousee hän, joka toteuttaa.

    • Anonyymi

      https://www.ess.fi/paikalliset/151797

      Huumekauppiaat tuovat ostokset kotikylälle - "kauppa-autopojat" kiertelevät Lahdessakin

      14.10.2018

      -----------

      https://yle.fi/a/3-10455959

      Savon Sanomat: Huumeita levitetään nyt "kauppa-autojen" avulla
      Itä-Suomen poliisissa tutkitaan muun muassa tapausta, jossa Lahdesta lähdettiin myyntireissulle maakuntakaupunkeihin.

      14.10.2018

      ------------

      https://www.ksml.fi/paikalliset/2419484

      Savon Sanomat: Huumeita levitetään nyt "kauppa-autojen" avulla

      14.10.2018

      ---------

      https://www.hameensanomat.fi/paikalliset/5220269

      Savon Sanomat: Huumeita levitetään nyt "kauppa-autojen" avulla

      14.10.2018

    • Anonyymi

      Käynti 11.7.2023

      Omakanta näyttää Kanta-palveluihin tallennetut terveystiedot terveydenhuollon käynneistäsi. Tiedot tallennetaan Kanta-palveluihin viiveellä. Jos käynnin tietoja ei näy kohtuullisen ajan kuluessa, voit ottaa yhteyttä sinua hoitaneeseen lääkäriin tai yksikköön.

      Ajankohta 11.7.2023

      Palveluyksikkö Päijät-Hämeen hyvinvointialue

      Diagnoosit

      G25.2 Muu vapina

      Laboratoriotutkimukset

      Potilaskertomus

      YLEISLÄÄKETIEDE

      Lääkäri

      PH Hyvinvointialue, Lahden sote-keskus

      11.7.2023

      Hoidon arviointi

      Tulosyy

      Kuvaus; Lepovapina

      Esitiedot (anamneesi)

      Kuvaus;

      38v mies. Migreeni, johon Imigran. Vapinaoireistosta, joka ensisijaisesti TULES -peräisenä pidetty. Alkotaustaa 5v radalla, sen aikana alkoholikouristuskohtauksia 3-4 kertaa, mutta nyt ollut pidempään kuivilla 2 vuoden ajan, ei käytä päihdettä nyt.

      Vapina alkuun ilmaantunut lähinnä levossa pään seudulla, mutta nyt vapina on voimistunut ja tulee myös käsiin ja vartaloon etenkin illalla nukkumaan menossa. Ajoittain kertoo stressin yhteydessä oireistoon liittyvän myös paniikkikohtaukselta tuntuvaa oireistoa.

      Vapinaa kuvaa aiemmin hienojakoisempana tärinänä olleen mutta nyt muistuttaa kohtauksen yhteydessä heilumista. Tulee aaltoillen ja ohittuu sitten itsellään. Jos keskittyy, niin oire saa hallintaan. Muistissa ei poikkeavaa

    • Anonyymi

      JarmoEklund

      31.3.2017 12:58

      Uusi

      Nyt on ylläpitojohtoisesta palstakiusaamisesta tehty virallinen palaute ja mikäli siihen ei Aller reagoi muutaman päivän sisällä vakuuttavalla kädellä, niin asia viedään poliisiviranomaisen tutkittavaksi, enkä ole eilisen teeren poika niissä hommissa. Minut otetaan hiukan vakavammin kui eräs niitä rikkreita tehtaileva vanhempi rouvashenkilö joka niistä paljon palstalle kehuskelee.

      Ylläpitojohtoinen kiusaaminen on todella aukottomasti perusteltu. Yksikään muu ei voi poistaa kirjoitusta.

      Nyt on pallo Allerilla ja kello käy!

    • Anonyymi

      http://yle.fi/uutiset/3-9517722

      Sanna Ukkola: Kuoliaiksi kiusatut?

      Somessa julkaistu ilkeä kirjoitus voi olla juuri se ratkaiseva, viimeinen oljenkorsi, joka murtaa herkän ihmisen, pohtii Sanna Ukkola blogissaan.

      18.3.2017 klo 17:20

      Yön pikkutunteina australialainen tv-juontaja Charlotte Dawson päivittää Twitter-sivunsa: “Te voititte. Toivottavasti tämä lopettaa kärsimykseni.” Tekstin yhteydessä on kuva Dawsonin kämmenestä, joka on täynnä lääkkeitä.

      Eletään vuotta 2012 ja Dawson on taistellut Twitterin trolleja ja anonyymejä häirikköjä vastaan jo tunteja. Twitterissä hänen käsketään hirttää itsensä ja työntää päänsä leivänpaahtimeen. Hashtag #diecharlotte leviää netissä.

      Dawson on juuri esiintynyt tv-haastattelussa ja kertonut kiusaamisesta. Nyt hän nielee lääkecocktailin alkoholin kanssa – ja päivittää itsemurhaviestin Twitteriin. Dawsonin ystävä soittaa ambulanssin ja tv-tähti kiidätetään sairaalaan. Hän selviää.

      Charlotte Dawson käytti vuosia taisteluun nettihäiriköitä vastaan. Hän teki tv-juttuja, joissa hän kävi kiusaajien kotiovilla kysymässä, miksi he kirjoittivat uhkaavia tai vihaa tihkuvia tekstejä. Hän retwiittasi ilkeitä twiittejä, soitti kiusaajilleen ja ilmiantoi erään työnantajalleen. Hän kampanjoi kiusaamista vastaan – ja joutui entistä kovemman häiriköinnin kohteeksi.

      Vuonna 2014 Dawson onnistui ottamaan itsensä hengiltä. Kiusaajat voittivat lopulta.

      Somessa teurastettiin myös hiljattain kuollut stylisti Teri Niitti. Hän joutui julkisen lynkkaamisen kohteeksi postattuaan sosiaaliseen mediaan kuvan ja paheksuvan tekstin lentokoneessa imettävästä äidistä.

      Twitter täyttyi oikeamielisestä raivosta, vihasta ja henkilöönkäyvästä tölvimisestä – ihmiset kiihdyttivät toinen toisensa pyhään vihaan. Niitti sai tappouhkauksia, häntä käskettiin ampumaan itsensä, hirttämään itsensä, syömään paskaa. Myös hänen vakavasti sairasta äitiään häiriköitiin.

      Puoli vuotta kohun jälkeen Niitti hakeutui terapiaan.

      Tunsin Niitin etäisesti työn ja yhteisten kavereiden kautta ja

      viime vuonna tapahtuneen jälkeen. Niitti otti kirjoituksen jälkeen yhteyttä ja kiitti, kyseli neuvoja, miten median kanssa kannattaisi toimia. Kertoi, että kohu oli hänelle valtavan raskas ja hän oli joutunut lopettamaan nettikirjoitusten lukemisen täysin.

      Myöhemmin hän avautui aiheesta myös mediassa:

      “Musta on tullut arempi. Mä en tajunnut, kuinka paljon se vaikuttaa. Mä oon kuin varjo entisestä itsestäni”, Teri Niitti kertoi

      .

      Niitti kuoli tammikuussa vain 43-vuotiaana jouduttuaan sairaalaan sydänvaivojen takia. Niitin läheinen ystävä Anne Kukkohovi pohdiskeli kuoleman jälkeen, mursiko ihmisten viha herkän stylistin sydämen.

      “Someraivo särkee sydämiä ja ehkä särki Terinkin sydämen. Tiedän hänen ottaneen sen hyvin raskaasti. Olen monta kertaa miettinyt, kuinka paljon sillä oli vaikutusta hänen kohtaloonsa”,

      .

      Risujemmaajana tunnetuksi tullut 72-vuotias kouvolalaismies kuoli sairaalassa maanantaina. Hänenkin kuolemansa jälkeen kyseltiin, tappoiko some risumiehen.

      Mies joutui valtavan kiusaamis- ja häirintäkampanjan kohteeksi Raivokas risujemmaaja -videon julkaisun jälkeen. YouTubessa hitiksi nousseella videolla mies raivoaa ja huutaa hampaat irvessä. Kuvaaja provosoi häntä entistä epätoivoisempaan tilaan.

      Miehen lähisukulainen arveli

      , että kunnon romahtamisen taustalla oli videosta lähtenyt kiusaamiskampanja. Sukulainen kertoi, että ennen sairaalaan joutumista mies ei ollut poistunut asunnostaan kymmeneen päivään.

      Miehen ikkunan takana käytiin huutelemassa, auton tuulilasiin ja postilaatikkoon jätettiin vihaviestejä.

      Miestä nöyryytettiin pitkin sosiaalista mediaa. YouTube-videon takia hänet tunnistettiin kadulla, ihmiset levittivät meemejä ja uusia pilailuvideoita naureskeltaviksi. Risujemmaaja joutui koko kansan ilkkumisen kohteeksi.

      Sosiaalinen media tekee ihmisistä sosiopaatteja. Twitterissä saat sitä enemmän peukutuksia, mitä ilkeämmin ja haavoittavammin toisesta kirjoitat. Siellä pärjää pahantahtoisella naljailulla ja tympeällä tölvimisellä. Ihmiset eivät ikinä puhuisi samalla tavalla toisilleen kasvokkain, mutta mitä ihmettä heille tapahtuu, kun he saavat näppäimistön anonymiteetin haltuunsa?

      Me emme tiedä, vaikuttiko nettisaasta Teri Niitin tai risumiehen kuolemaan millään tavalla – mutta me tiedämme, että se ainakin masensi heidät molemmat.

      Anonyymi nettihäirikkö ei ehkä mieti, mitä ilkeät puheet ja vahingoittavat sanat voivat tehdä niiden vastaanottajalle. Tyhjillä sanoilla voi olla valtava vaikutus niiden vastaanottajaan. Ne voivat pilata päivän, viikon, jopa elämän. Oma viesti tai ilkeä kirjoitus voi olla juuri se ratkaiseva, viimeinen oljenkorsi, joka murtaa herkän ihmisen.

    • Anonyymi

      https://ylioppilaslehti.fi/2020/11/antti-hurskaisen-essee-avoin-kirje-paivi-rasaselle/

      ESSEE

      27.11.2020

      Antti Hurskaisen essee: Avoin kirje Päivi Räsäselle

      Rakastajianne ovat vähemmistöjen oikeuksien puolustajat, vihervasemmistolaiset, nuoret kaupunkilaiset. Olette heidän musta aurinkonsa, esseisti Antti Hurskainen kirjoittaa Päivi Räsäselle avoimessa kirjeessään.


      arvaanko oikein: kaikissa kirjeissä teitä ei teititellä?

      Ei, vaikka olette entinen ministeri ja nykyinen kansanedustaja, yhteiskunnallinen vaikuttaja, lääkäri ja kirjailija. Etiketistä on luovuttu jo ennen kuin postimerkki on läiskäisty vinoon tai sähköpostiviestiä tehostettu huutomerkeillä. Teitä, sinua, on huoriteltu ja manattu helvettiin – mitä se uskonnottomille tarkoittaakaan.

      Tiedätte ihmisen alhaisuudesta liikaa, eikä todistusaineiston virta ehdy.

      Oma kirjeeni on julkinen näytös. Pyrin kirjailijantyössäni huomioimaan tradition painon. Haluan esimerkiksi ylittää kollegani Juha Vuorisen tason. Hän lähestyi teitä vuonna 2013 ja keskittyi eroottisuuteenne, koska piti sitä hassuna eleenä. Kirkko ja kaupunki -lehden päätoimittaja Jaakko Heinimäki valitsi kesän 2019 pääkirjoituksessaan kirjemuodon, koska olitte itse lähettänyt arkkipiispa Tapio Luomalle avointa postia. Evankelis-luterilaisen kirkon Pride-kumppanuus huolestutti teitä.

      Tämän syyskuun alussa yhteyttä otti tubettaja Tuure Boelius. Olitte jälleen kommentoinut Pridea, puhunut LGBT- ”ideologiasta” ja siitä, miten keisarilla ei ole vaatteita. Boelius lisäsi kirjeeseensä tunnetta jakamalla yhteiskuvan itsestään ja teistä. 13-vuotiaana hän oli halunnut poseerata kanssanne, koska olitte ”TVstä tuttu” (kirjoitusasu Boeliuksen). ”[ J]os olisin silloin tiennyt miten ahdasmielistä maailmankuvaa ajat ja edistät, en olisi edes katsonut sinua päin.”

      Jos olisin tiennyt, että et suvaitse, en olisi suvainnut.

      Argumentti on irvokas jopa avaramielisen ihmisen käyttämäksi.

      Lohdutitte kiukkuista Boeliusta tiedotemuotoisella vastauksella. Vakuuttelitte, että hän on Jeesukselle rakas.

      Epäilemättä näin on, mutta jos joku tässä kuviossa on jollekin korvaamaton, sitä olette te.

      Rakastajianne ovat vähemmistöjen oikeuksien puolustajat, vihervasemmistolaiset, nuoret kaupunkilaiset. Olette heidän musta aurinkonsa. Myös Jussi Halla-aho, Mikko Kärnä, Aleksi Valavuori ja Timo Hännikäinen tuottavat pimeyttä arvoliberaaliin sydämeen. Hyvyys ei idä siellä ilman löyhkää. Teidän sietämättömyytenne – ja välttämättömyytenne – tuntuu ylittävän herrojenkin tason.

      Johtuuko se olemuksestanne? Republikaanisesta hymystänne ja kaulakoruistanne? Teihin kohdistuvaa raivoa ei ole tapana lukea feministisestä näkökulmasta, vaikka syytä ehkä olisi. Intersektionaalinen sensitiivisyys vaikenee, kun pitäisi ymmärtää vaaleaa uskovaista Riihimäeltä. Susanna Koski ja Sanna Ukkola ovat nuoremman sukupolven esimerkkejä kaltaisestanne suorapuheisesta naisesta, jota lyödään luvan kanssa.

      Toivon, että ehditte myös nauttia asemastanne. Skoolaatte Niilon kanssa ja selaatte verkkokeskusteluja.

      Historioitsija Teemu Keskisarja – pieni musta aurinko hänkin – puhui vuosi sitten radiossa kirkkoon liittymisestään. Hän huokaili syvään, kun keskustelu kääntyi vallitsevaan uskontokritiikkiin.

      ”Kaikkein latteinta, tylsintä, uuvuttavinta valtavirtaa”, Keskisarja paalutti.

      ”Kaikki yhdessä kuorossa jotain Päivi Räsäs -parkaa vastaan.”

      Luterilaisen kirkon vihaaminen onkin nykyään hankalaa. Homoliittolinjausta voi toki päivitellä, vaikka yhä useamman seurakunnan papistossa uhmataan vanhoillista suuntaa. Helvetillä ei pelotella, syntiä ei korosteta. Irja Askola tarttuu Teemu Laajasaloa kädestä ja arkkipiispa kumpaakin hartioista. Muikku! Kirkko toimii kuin brändistään kiinnostunut yritys, joka osaa käyttää viestinnässään sateenkaarivärejä.

      Tai: Suomen johtavat luterilaiset ovat alkaneet ottaa Jeesuksen lähimmäisenrakkauden tosissaan.

      Te annatte uskontoa vastustaville sitä, mitä he turhaan toivovat pehmokirkolta. Teille kadotus on elävä uhka ja Raamattu vahvempi kuin Suomen laki. Muistutatte, että seksuaalivähemmistökulkueessa palvellaan paholaista. Kampusten vetelät agnostikot kaipaavat selkeää uhkaa. Jumalan teräväkyntistä puhenaista, joka somettaa.

      Te ette ole kirkko, ette luulekaan olevanne. Sekaannus on tapahtunut mediassa ja levinnyt mielikuviin. Vaikutatte kristillisdemokraattisessa puolueessa ja viidesläisessä herätysliikkeessä. Eksentrisestä asemastanne huolimatta olette saanut tuhannet suomalaiset eroamaan mainstream-kirkosta. Kymmenen vuoden takainen Ajankohtaisen kakkosen Homoilta on osa yhteiskunnallisesti vaikuttavan television historiaa. Jos ohjelma uusittaisiin parhaaseen katseluaikaan, eroilmoituksia satelisi taas.

      Tuskin sentään neljääkymmentätuhatta, kuten lokakuussa 2010. Esiinnyitte ohjelmassa melko hillitysti.

      Yle kunnioitti hiljattain Homoillan muistoa artikkelilla, jossa kommentoitte:

      ”Ohjelman jälkeen soitin miehelleni kotiin ja sanoin, että oli aika laimeaa keskustelua. Olisiko pitänyt sanoa jämäkämmin asiat?”

      • Anonyymi

        Sanoitte ja sanotte jämäkästi J-sanat: Jumala, Jeesus. Olette ainoita julkisia henkilöitä, jotka niin tekevät. Kun käytössä on riittävän rikkinäinen puhelin, päädytään tilanteeseen, jossa Päivi Räsänen on yhtä kuin kirkon rääväsuinen tiedotusosasto. Harhaluulon täytyy piinata teitä. Tuskin haluatte edustaa kirkon söpöjä arvoja. Tehän edustatte, ammattinimikkeenne mukaisesti, kansaa.

        #Sananvapaus. Lisäsitte tunnisteen syyskuisen Pride-kritiikkinne loppuun. Käsitteestä on tullut teille tärkeä, ymmärrettävistä syistä. Sanomisistanne on tehty reilussa vuodessa neljä tutkintapyyntöä. Olette poliitikon kiireistänne huolimatta joutunut istumaan kuulusteluhuoneissa lukemassa Raamattua poliiseille, jotka eivät ole kuulleet Paavalista rippikoulun jälkeen.

        Raija. Olisitteko vielä homoillan aikoihin uskonut, että nykyisen arkkivihollisenne nimi on Raija? Valtakunnansyyttäjä Raija Toiviainen on ottanut teidät pakanakseen ristiretkellä vihapuhetta vastaan. Tuloksetta, toistaiseksi. Surkuhupaisin kantelu koskee kommenttejanne Maria Veitolan televisio-ohjelmassa vuonna 2018. Edes asian esille nostanut yksityishenkilö ei ollut vaivautunut tarkistamaan, mitä todella sanoitte. Riitti, että tuli epämiellyttävä tunnelma Räsäsestä. Sellaista ei niellä vapaassa Suomessa.

        Kiistätte toimineenne vihan nimissä – viimeksi Helsingin Sanomien sunnuntaisivujen haastattelussa syyskuun alussa. Vetoatte Vuorisaarnaan ja Jeesuksen näkemykseen helvetin tulen ansaitsemisesta.

        ”Hän puhuu siinä tosi rajusti”, painotatte. Useat muutkin Jumalan pojan lausunnot flirttailevat vihapuheen kanssa. Jeesus ei tullut tuomaan rauhaa vaan miekan. Hän on jyräävä reetori, koska uskoo asiaansa vankkumatta. Fariseukset, Jerusalemin Toiviaiset, yrittävät vaientaa Jeesusta. Lopulta ei auta muu kuin maailmanhistorian tunnetuin kidutusmurha.

        Vihapuhetutkintanne olisivat naurettavaa näytöstä elleivät ne osoittaisi, miten hataralla pohjalla sananvapaus on 2020- luvun Suomessa.

        Edes muutaman vuoden takaiset vapaa-ajattelijat, Raamattuja pornolehtiin vaihtaneet idiootit, eivät olisi osanneet toivoa, että pelkkä pyhän kirjan siteeraaminen voisi johtaa kuulustelutoimenpiteisiin. Toimittaja Johanna Vehkoo sai jo kunnianloukkaustuomion, kun käytti äärioikeistolaisesta kuntapoliitikosta ilmausta ”natsipelle”.

        Kai tuette Vehkoota, ehdoitta?

        Varmistan vain. Ette nimittäin ole osoittanut sananvapausasiassa suurta johdonmukaisuutta. Helsingin Sanomien toimittaja Tommi Nieminen halusi jutussaan tietää, hyväksyttekö kristittyjen Jumalan pilkkaamisen. Kysymys on mielestänne vaikea, ja saivartelun jälkeen annatte ymmärtää, että Jumalan pilkkaaminen ei käy päinsä.

        Miksi ei? Jos ja kun Jumala on suuri, mitä hän välittää ihmisrääpäleen poikkipuolisista sanoista? Miten horjuvaa uskonne on, jos herjaukset pystyvät kolhimaan sitä?

        Jumalanpilkan kavahtaminen on hämärä oikku uskovaisessa logiikassa. Eikä närkästys ole kristittyjen yksinoikeus. Profeetta Muhammed ei kerta kaikkiaan voi olla niin pikkusieluinen jumalhahmo, että pilapiirrokset liikuttaisivat häntä. Charlie Hebdo -lehteen vuonna 2015 hyökänneet terroristit alleviivasivat: uskomme kaatuu, jos hengitätte sitä kohti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoitte ja sanotte jämäkästi J-sanat: Jumala, Jeesus. Olette ainoita julkisia henkilöitä, jotka niin tekevät. Kun käytössä on riittävän rikkinäinen puhelin, päädytään tilanteeseen, jossa Päivi Räsänen on yhtä kuin kirkon rääväsuinen tiedotusosasto. Harhaluulon täytyy piinata teitä. Tuskin haluatte edustaa kirkon söpöjä arvoja. Tehän edustatte, ammattinimikkeenne mukaisesti, kansaa.

        #Sananvapaus. Lisäsitte tunnisteen syyskuisen Pride-kritiikkinne loppuun. Käsitteestä on tullut teille tärkeä, ymmärrettävistä syistä. Sanomisistanne on tehty reilussa vuodessa neljä tutkintapyyntöä. Olette poliitikon kiireistänne huolimatta joutunut istumaan kuulusteluhuoneissa lukemassa Raamattua poliiseille, jotka eivät ole kuulleet Paavalista rippikoulun jälkeen.

        Raija. Olisitteko vielä homoillan aikoihin uskonut, että nykyisen arkkivihollisenne nimi on Raija? Valtakunnansyyttäjä Raija Toiviainen on ottanut teidät pakanakseen ristiretkellä vihapuhetta vastaan. Tuloksetta, toistaiseksi. Surkuhupaisin kantelu koskee kommenttejanne Maria Veitolan televisio-ohjelmassa vuonna 2018. Edes asian esille nostanut yksityishenkilö ei ollut vaivautunut tarkistamaan, mitä todella sanoitte. Riitti, että tuli epämiellyttävä tunnelma Räsäsestä. Sellaista ei niellä vapaassa Suomessa.

        Kiistätte toimineenne vihan nimissä – viimeksi Helsingin Sanomien sunnuntaisivujen haastattelussa syyskuun alussa. Vetoatte Vuorisaarnaan ja Jeesuksen näkemykseen helvetin tulen ansaitsemisesta.

        ”Hän puhuu siinä tosi rajusti”, painotatte. Useat muutkin Jumalan pojan lausunnot flirttailevat vihapuheen kanssa. Jeesus ei tullut tuomaan rauhaa vaan miekan. Hän on jyräävä reetori, koska uskoo asiaansa vankkumatta. Fariseukset, Jerusalemin Toiviaiset, yrittävät vaientaa Jeesusta. Lopulta ei auta muu kuin maailmanhistorian tunnetuin kidutusmurha.

        Vihapuhetutkintanne olisivat naurettavaa näytöstä elleivät ne osoittaisi, miten hataralla pohjalla sananvapaus on 2020- luvun Suomessa.

        Edes muutaman vuoden takaiset vapaa-ajattelijat, Raamattuja pornolehtiin vaihtaneet idiootit, eivät olisi osanneet toivoa, että pelkkä pyhän kirjan siteeraaminen voisi johtaa kuulustelutoimenpiteisiin. Toimittaja Johanna Vehkoo sai jo kunnianloukkaustuomion, kun käytti äärioikeistolaisesta kuntapoliitikosta ilmausta ”natsipelle”.

        Kai tuette Vehkoota, ehdoitta?

        Varmistan vain. Ette nimittäin ole osoittanut sananvapausasiassa suurta johdonmukaisuutta. Helsingin Sanomien toimittaja Tommi Nieminen halusi jutussaan tietää, hyväksyttekö kristittyjen Jumalan pilkkaamisen. Kysymys on mielestänne vaikea, ja saivartelun jälkeen annatte ymmärtää, että Jumalan pilkkaaminen ei käy päinsä.

        Miksi ei? Jos ja kun Jumala on suuri, mitä hän välittää ihmisrääpäleen poikkipuolisista sanoista? Miten horjuvaa uskonne on, jos herjaukset pystyvät kolhimaan sitä?

        Jumalanpilkan kavahtaminen on hämärä oikku uskovaisessa logiikassa. Eikä närkästys ole kristittyjen yksinoikeus. Profeetta Muhammed ei kerta kaikkiaan voi olla niin pikkusieluinen jumalhahmo, että pilapiirrokset liikuttaisivat häntä. Charlie Hebdo -lehteen vuonna 2015 hyökänneet terroristit alleviivasivat: uskomme kaatuu, jos hengitätte sitä kohti.

        Tietokirjailija Jussi K. Niemelä, vanha Raamatut pornolehtiin -tempauksen aktiivi, pitää teitä blogissaan nykypäivän Hannu Salamana. Vertaus on osuva: 1960-luvulla nuori kirjailija ravisteli konservatiiveja, 2020-luvulla uskovainen poliitikko ravistelee nuoruuttaan pitkittäviä twiittaajia.

        Arvostaisin sananvapaustaisteluanne, jos olisitte vielä enemmän Salama. Hänhän ilmoitti syyttäjälleen kesken jumalanpilkkaoikeudenkäynnin, että halusi Juhannustanssit-romaanillaan ”pilkata ja loukata kansalaisten jumalakäsitystä ja uskonnollisia tunteita.” Entä jos tekin lakkaisitte kiistämästä vihapuhesyytöksiänne? Käsi sydämelle: ette varmaankaan ajattele, että seksuaalivähemmistöt pitävät lausuntojanne miellyttävinä tai edes ei-vihamielisinä?

        Yökylässä Maria Veitola -ohjelmassa kerroitte kärsivänne siitä, että homolausuntonne ovat loukanneet. Juontaja vaikuttui ja eteerinen taustamusiikki lähti soimaan. Silti lähetyksestä seurasi tutkintapyyntö.

        Miksi sievistellä? Vihaatte homoja, koska he rikkovat Jumalan luomisjärjestystä. Sanokaa tämä, kun poliisi seuraavan kerran kysyy. Teillä on oltava siihen vapaus, sanaan ja syntiin. Salaman armahti Kekkonen – Niinistöstä tuskin on pelastajaksenne. Näyttäisitte huonolta hänen ansioluettelossaan.

        Ajat ovat kovat mutta debatit liian usein näennäisiä, pumpulissa painivia. Kaikkien instanssien ja yksityishenkilöiden pitäisi kestää raaempaa kielenkäyttöä. Enemmistöjen, vähemmistöjen, siltä väliltä olevien ja erityisesti niiden, joilla on tukenaan Jumala. Jumalanpilkkapykälä korvattiin rikoslaissa ”uskonrauhan rikkomisella” vuonna 1999. Sanamuoto on huvittava. Kuka haluaa uskolleen, levottomalle etsinnälleen, rauhan?

        En tarkastele asiaa ateistiselta pohjalta, vaikka Jumala ja minä olemmekin kääntäneet toisillemme selät. Uskon ylösnousemukseen mutta en siihen, että pystyisin elämään kristittynä. Aktiivisesta hartauselämästäni ei silti ole kauan. Kun uskonrauhaani silloin rikottiin suvivirsikriittisillä kolumneilla, olin innoissani. Tutustuin Christopher Hitchensin teokseen Jumala ei ole suuri löydettyäni Jumalan suuruuden.

        Eivätkö Luojan pilkkaaminen ja hänen kannattajiensa rauhan rikkominen edusta elävintä kristillistä traditiota? Vainot ja katakombit ovat tehneet uskosta intensiivistä. Ratkaisevin pilkan ja häpeän spektaakkeli sijoittuu hiljaiseen viikkoon. Matka Getsemanesta tuomion kautta Golgatalle on yhtä Jumalan alas ampumista. Ruoskinta tekee Jeesuksesta kuolemattoman.

        Vai kuinka on? Riiput ristillä jo, Päivi Räsänen. Vielä on mahdollisuus tehdä riippumisesta kunniakkaampaa. Pilkatkaa ja myöntäkää pilkanneenne. Ihmisen Poika ilmoittautuu asianajajaksenne.

        Ystävällisin terveisin

        Antti Hurskainen

        Päivää ennen lehden ilmestymistä Iltalehti uutisoi, että valtakunnansyyttäjä Raija Toiviaisella on harkinnassa jo viides Räsäseen kohdistuva tutkintapyyntö.


    • Anonyymi

      https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009989372.html

      Ulkomaat|

      Venäjä

      BBC: Venäjän duumassa työstetään koko Venäjän laajuista abortti­kieltoa
      Useilla Venäjän alueilla ”kannustaminen” aborttiin on hiljattain kielletty. BBC:n mukaan duumassa työstetään parhaillaan lakialoitetta, joka voisi kieltää abortit yksityisillä klinikoilla kokonaan.

      13:32

      VENÄJÄLLÄ on alettu esittää erilaisia aborttikieltoja ratkaisuksi väestökasvun kääntämiseksi nousuun.

      Sunnuntaina Venäjän ortodoksisen kirkon johtaja patriarkka Kirill ilmoitti tukevansa Venäjän eri alueilla hiljattain käyttöön otettuja aloitteita, jotka kieltävät ”kannustamisen” aborttiin. Kirill esitti, että aborttikielto tulisi laajentaa alueellisten kieltojen sijaan valtakunnalliseksi, kertovat muun muassa venäläisjulkaisu Vedomosti ja maanpaossa toimiva Meduza.

      ESIMERKIKSI Kirill nosti Mordvan tasavallan, jossa kiellettiin elokuussa ”kannustaminen aborttiin”. Lailla kielletään esimerkiksi abortista kertovan tiedon tarjoaminen.

      Kirillin mukaan kielloilla voisi ratkaista Venäjän huolet vähenevästä väestöstä. Hän esitti, että vastaavia kieltoja otettaisiin käyttöön alueiden sijaan valtakunnallisesti.

      ”Väestöä voi kasvattaa yksinkertaisesti taikasauvaa heilauttamalla. Jos ratkaisemme tämän ongelman, jos opimme suostuttelemaan naisia olemaan tekemättä abortteja, statistiikka lähtee heti nousuun”, patriarkka vakuutti.

      Venäjän asukasluku on laskenut jatkuvasti Neuvostoliiton romahtamisen jälkeen. Naisten päätöksiin synnyttää vähemmän vaikuttavat muun muassa sosiaaliset ja taloudelliset syyt, kertoo taloussanomalehti Kommersant. Tilastoissa näkyvät lehden mukaan myös sodan vaikutukset: vuonna 2022 lääkkeelliseen raskaudenkeskeytykseen ja jälkiehkäisyyn käytettävien valmisteiden myynti nousi 50–60 prosenttia.

      MORDVA ei ole Venäjän alueista ainoa, joka on päättänyt ottaa käyttöön raskaudenkeskeytysten vähentämiseen tähtääviä lakeja. Marraskuun alussa vastaava laki otettiin käyttöön myös Tverin alueella. Venäläismedioiden mukaan kieltoja on aluehallintojen käsittelyssä ainakin Tambovin ja Kaliningradin alueilla sekä Primorjen aluepiirissä.

      Viime viikolla kävi ilmi, että kaikki Venäjän laittomasti itseensä liittämän Krimin niemimaan yksityiset klinikat ovat ”vapaaehtoisesti” päättäneet olla suorittamatta abortteja. Lisäksi selvisi, että Kurskin alueella jotkut yksityiset lääkärikeskukset eivät enää suorita lääketieteellisiä abortteja. Abortista kieltäytyviä yksityisiä klinikoita on havaittu myös Tšeljabinskin alueella ja Tatarstanissa, Meduza kertoo.

      Kommersantin mukaan yksityiset klinikat ovat kieltäytyneet raskaudenkeskeytyksistä usein sen jälkeen, kun paikallisviranomaiset ovat ”ehdottaneet painokkaasti” klinikoiden johtajia ”edistämään maan demografista tilannetta”.

      ”Venäjällä on nyt epäilemättä suuntaus, joka pyrkii aborttien määrän laskemiseen, ja jokainen alue yrittää raportoida tämän tehtävän suorittamisesta”, kertoo juristi Olga Zinovjeva BBC:n mukaan.

      Kommersantin haastattelemien asiantuntijoiden mukaan kiellot loukkaavat naisten perustuslaillista oikeutta ja voivat johtaa laittomien aborttien määrän kasvuun.

      LAKIEHDOTUSTA yksityisten klinikoiden aborttikiellosta työstetään parhaillaan myös valtion duumassa, kertoo BBC.

      Viime viikolla patriarkka Kirill lähetti duuman puhemiehelle Vjatšeslav Volodinille ehdotuksen kieltää abortit yksityisklinikoilla kokonaan. Volodin on antanut ehdotuksen terveydenhuoltokomitean tarkasteltavaksi.

      Patriarkka Kirill on esittänyt vastaavaa kieltoa myös tammikuussa 2023. Tällöin Kirill esitti, että Venäjän sotatoimien vuoksi alhaiseen syntyvyyteen tulisi saada muutos.

      Asiaan on ottanut kantaa myös Venäjän presidentti Vladimir Putin, joka totesi aiemmin marraskuussa, että aborttien määrä on Venäjällä suuri ongelma. Presidentti ei kuitenkaan ilmaissut suoraa tukeaan kielloille.

      BBC:n venäjänkielisen palvelun mukaan Putinille voisikin olla riskialtista tukea tällaisia aloitteita vuoden 2024 presidentinvaalien alla. Ehkä juuri siksi aborttikieltojen puolesta puhuukin nyt patriarkka.

    • Anonyymi

      5. Mooseksen kirja 22

      28 Jos joku tapaa neitsyen, joka ei ole kihlattu, ja ottaa hänet kiinni ja makaa hänen kanssaan ja heidät siitä tavataan,

      29 niin mies, joka makasi hänen kanssaan, antakoon tytön isälle viisikymmentä hopeasekeliä, ja tyttö tulkoon hänen vaimokseen, koska hän raiskasi hänet; hän älköön hyljätkö häntä koko elinaikanansa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      https://pelastussanoma.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=1676

      Niilo Paasivirta on lakkauttanut Ilmatar sivustonsa
      Viesti Kirjoittaja -jarmo- » 02 Helmi 2020, 20:15

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/1622361 ... -100813592

      Kirjoitin tämän alustuksenkin tuonne ja sitten Ilmatar katosi. Olen anonyymina pistänyt tuonne hallintoon paljon painetta, jotta profetia palsta siellä alkaisi kitkemään selvää uskoviin kohdistuvaa vihapuhetta.

      Olen kirjoittanut jo monta kertaa niitten toimitukseen ja perustellut suomen lailla tätä juttua. Se näköjään on alkanut tuottaa tulosta.

      Ehkä tämä on merkki siitä, mihin suuntaan maamme alkaa vähitellen ohjautua.

      Suomi kokee pian ennennäkemättömän herätyksen.

      Kohta ei uskovaisuus ole enää häpeä, vaan viisas elämänratkaisu varteenotettavaan suuntaan.

      Uskon että Pekka Reinikaisen videot ovat yksi osa tätä kehistystä, joskin jumalaton hallitus on toinen. Voi olla paljon muitakin, kuten Islamin tulo maahamme jne.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mistä tuon luvun näkee, jos muuttaa erämökille.

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe