Yeshua, Toora ja Uusjudaismi

Ingenjör_81

Oletteko törmänneet ihmisiin, jotka ovat menneet takaisin juutalaiseen laki uskontoon? Yeshua, Adonai, Elohim, Toora, kipa, Israelin juhlat, sapatti jne. Onko judaismi ainoa vaihtoehto korvausteologialle? Viekö aito juutalaisrakkaus Mooseksen luo vai Jeesuksen luo?

Tulevaisuudessa on riski, että näitä ihmisiä nousee paljon lisää. Tällä videolla opetus siitä, mistä tunnistaa judaismiin ja mitä Uusi testamentti opettaa tästä uskonnosta.
https://www.youtube.com/watch?v=oV9zS1MvV5g

109

1103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3456786543ds456

      Tämä Suomi24 on näköjään täysin Juutalainen -
      Juutalaisella ei ole mitään tekemistä Kristuksen kanssa.
      Muuta kuin sen vastustaminen.

      • NETTInaskali

        Huomaat kyllä, kun törmäät aitoon JESHUAN PYHÄN VAELLUKSEN SEURAAJAAN:

        Saat piston sydämeesi ja tuntuu kuin lyötäisiin Raamatulla päin näköä, eikö Totta?


    • Setä.neuvoo
    • koijij

      Koko kysymyksesi on hassu koska Mooses ei ole palvonnan kohde vaan Jumala.
      Jumala antoi nämä käskyt ensin juutalaislle ja sitten muille kansoille.

    • Pari_hiipparia

      keijo lindemanni ja hiltusen antero tulee ekaks mieleen.

      Aika pahoja mosseksenlaisia ovat.

    • Ottaaraamatunjalukee

      Kuule ingenför-81, näistä mainitsemistasi Jeshua, Adonai, Elohim, Toora, kipa, Israelin juhlat, sapatti ei ole mikään muu sitä mitä sinä pidät judaismina kuin kipa.

      • Ihmettelen suuresti kaikkia ihmisiä, jotka käyttävät kipaa. Mihin Raamatun käskyyn se perustuu? Aivan, ei yhtään mihinkään.


      • tonttukook
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ihmettelen suuresti kaikkia ihmisiä, jotka käyttävät kipaa. Mihin Raamatun käskyyn se perustuu? Aivan, ei yhtään mihinkään.

        Käyttäähän ihmiset tonttulakkiakin. Uskovat, jopa pastorit. Sitä olisi järkevämpää ihmetellä, että joku käyttää demonilakkia.


    • RaamatussaOnTotuus

      Jeesus ja Paavali olivat uusjudaisteja. Eivät he väärin eläneet. Aloittaja yrittää mollata heitä, mutta heidän esimerkkinsä oli oikein. Aloittajan opetus on väärin.

      Raamattu on Pyhä Hengen innoituksesta syntynyt kirja ja sen sanat ovat oikein. Jeesus ja Paavali ovat opettaneet judaismia, mutta toki niin että Jeesus on Kristus ja Jumalan Poika. Muuten Jeesus oli täysjuutalainen ja käski lähetyskäskyssään opettaa juutalaisuuden kaikille maailman kansoille Mt 28:19,20.

      Mt 5: 17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

      Mt 23: Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen: 2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. 3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

      Aloittaja on omassa kirjoituksessa tehnyt jakeen 19 mukaisen synnin ja häntä kutsutaan taivasten valtakunnassa kaikkein vähäisimmäksi. Jeesus soveltaa tätä sanaa viimeisellä tuomiolla tarkasti. Jos ette noudata Jumalan tahtoa aloittajaa paremmin, niin ette pääse taivaaseen. Judaisti Paavali noudatti uuden liiton aikana kaikkia käskyjä ja niin opetti, joten häntä kutsutaan kaikkein suurimmaksi.

      Ap.t 25: 7. Ja kun hän oli saapunut, asettuivat ne juutalaiset, jotka olivat tulleet Jerusalemista, hänen ympärilleen ja tekivät useita ja raskaita syytöksiä, joita he eivät kuitenkaan kyenneet näyttämään toteen;
      8. sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".

      Ap.t 28: 17 Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on tuotu vangittuna tänne.

      Room 3: 31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

      Näyttää siltä, että aloittaja ei hyväksy Raamattua ja on lähtenyt pilkkasotaan Herraa vastaan.

      • C_E_O

        Tuo tyhjäntoimittaja (=ingenjör), joka on tehnyt aloituksen, on Mauno Mattila. Näyttää siltä, että elämänsä rikkinäisyydessä katkeroitunut Mattila on lähtenyt samalle tielle, miten kävi lopulta Lutherille, josta tuli antisemitisti.


      • tätäunohtamattasiis

        "Mt 23: Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen: 2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. 3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista."

        Tämä Jeesuksen opetus velvoittaa seuraamaan myös lainopettajien ja fariseusten opetusta eli ns. "isien perinnäissääntöjä".


      • paavali.ei.judaisti

        Höpö höpö !

        Kaiken te judaistit väännätte kieroon näköjään.

        Paavali sanoo selvästi asian laidan:

        20 ja olen ollut juutalaisille IKÄÄNKUIN juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;

        Eli Paavali noudatti noiden juutalaisten lakkautettuja säädöksiä vain siksi, että voisi sen avulla julistaa Evankeliumia synagoogissa ja juutalaisten keskuudessa.

        Eli Paavali esitti siis vanhan liiton juutalaista, voidakseen julistaa heille evankeliumin sanomaa !

        Luetaan se kohta vielä laajemmin, eli Paavali oli kaikille kaikkea pelastaakseen edes muutamia !

        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
        23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

        Paavali siis hyvin tarkkaan tiesi sen, että mitkään vanhan liiton uhrit ja pesot eivät hyödyttäneet enää mitään, mutta hän noudatti niitä vain noiden Totuudesta eksyneiden veljiensä(lihan mukaan) vuoksi, voidakseen pelastaa ehkä edes muutaman.


      • kiteytettynä.sama
        paavali.ei.judaisti kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Kaiken te judaistit väännätte kieroon näköjään.

        Paavali sanoo selvästi asian laidan:

        20 ja olen ollut juutalaisille IKÄÄNKUIN juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;

        Eli Paavali noudatti noiden juutalaisten lakkautettuja säädöksiä vain siksi, että voisi sen avulla julistaa Evankeliumia synagoogissa ja juutalaisten keskuudessa.

        Eli Paavali esitti siis vanhan liiton juutalaista, voidakseen julistaa heille evankeliumin sanomaa !

        Luetaan se kohta vielä laajemmin, eli Paavali oli kaikille kaikkea pelastaakseen edes muutamia !

        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
        23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

        Paavali siis hyvin tarkkaan tiesi sen, että mitkään vanhan liiton uhrit ja pesot eivät hyödyttäneet enää mitään, mutta hän noudatti niitä vain noiden Totuudesta eksyneiden veljiensä(lihan mukaan) vuoksi, voidakseen pelastaa ehkä edes muutaman.

        Tässä vielä kiteytettynä sama asia !

        Paavali ei olisi millään voinut julistaa veljilleen, siis lihan mukaan eli juutalaisille Evankeliumia, jos hän ei olisi noudattanut vanhan liiton lakkautettuja menoja !!!

        Siis Paavaalilla ei olisi ollut enää mitään asiaa synagoogiin, jos hän ei olisi ulkoisesti niitä menoja noudattanut, ja vaikka hän niitä noudatti, niin veljeily pakanoiden kanssa oli jo monelle juutalaiselle liikaa ja sulki Paavalilta ovet !

        Tässä esimerkki asiasta:

        27 Mutta kun ne seitsemän päivää olivat päättymässä, näkivät Aasiasta tulleet juutalaiset hänet pyhäkössä, kiihoittivat kaiken kansan ja kävivät häneen käsiksi
        28 ja huusivat: "Israelin miehet, auttakaa! Tämä on se mies, joka kaikkialla opettaa kaikkia ihmisiä meidän kansaamme ja lakiamme ja tätä paikkaa vastaan, onpa vielä tuonut kreikkalaisia pyhäkköönkin ja saastuttanut tämän pyhän paikan."
        29 Sillä he olivat ennen nähneet efesolaisen Trofimuksen kaupungilla hänen kanssaan ja luulivat, että Paavali oli tuonut hänet pyhäkköön.
        30 Ja koko kaupunki tuli liikkeelle, ja väkeä juoksi kokoon; ja he ottivat Paavalin kiinni, raastoivat hänet ulos pyhäköstä, ja heti portit suljettiin.

        Eli Paavalin oli siis pakko noudattaa juutalaisten säädöksiä Evankeliumin tähden !!!


      • Mielenkiintoinen teoria, että Paavali olisi ollut pakotettu seuraamaan "juutalaisten säädöksiä". Valitettavasti tälle ei löydy yhtään tukea Raamatusta, missään kohtaa ei sanota että pakanoiden seurassa Paavali ei olisi noudattanut juutalaisten lakia. Mitä tulee Mooseksen istuimeen, kyseessä on todennäköisesti käännösvirhe. Mt. 23:3 "Sentähden, kaikki, mitä HE sanovat teille, se tehkää ja pitäkää" olisi alunperin ollut "Sentähden, kaikki, mitä HÄN (Mooses) sanoo teille, se tehkää ja pitäkää" Voin etsiä lähteen tähän, jos jotakuta kiinnostaa. Voimme olla varmoja, ettei Jeesus tarkoittanut, että noudattakaa kaikkea fariseusten opetusta, mistä esimerkkinä se, että Jeesus opetuslapsineen ei noudattanut fariseusten tapaa pestä kädet ennen ateriointia Mt. 15.


      • blessin
        Kristitty.net kirjoitti:

        Mielenkiintoinen teoria, että Paavali olisi ollut pakotettu seuraamaan "juutalaisten säädöksiä". Valitettavasti tälle ei löydy yhtään tukea Raamatusta, missään kohtaa ei sanota että pakanoiden seurassa Paavali ei olisi noudattanut juutalaisten lakia. Mitä tulee Mooseksen istuimeen, kyseessä on todennäköisesti käännösvirhe. Mt. 23:3 "Sentähden, kaikki, mitä HE sanovat teille, se tehkää ja pitäkää" olisi alunperin ollut "Sentähden, kaikki, mitä HÄN (Mooses) sanoo teille, se tehkää ja pitäkää" Voin etsiä lähteen tähän, jos jotakuta kiinnostaa. Voimme olla varmoja, ettei Jeesus tarkoittanut, että noudattakaa kaikkea fariseusten opetusta, mistä esimerkkinä se, että Jeesus opetuslapsineen ei noudattanut fariseusten tapaa pestä kädet ennen ateriointia Mt. 15.

        Eikö Jeshua nimenomaan sanonut niin, että fariseukset istuvat Mooseksen istuimella ja että kaikki mitä Mooseksen istuimelta eli TOORASTA sanotaan, on niin ja aamen, KOSKA SE ON JUMALAN Moosekselle antamia sanoja. Ei tässä ole mitään ongelmaa.

        Mutta se, mitä Jeesus käski olemaan tekemättä, oli: se, mitä he tekevät. He opettivat oikein mutta eivät tehneet niin kuin opettivat ja olivat tehneet lisäksi omia oppeja, joista Jeshua EI SANONUT, että niitä tulisi noudattaa, vaan sanoi suoraan niiden olevan isien eli IHMISTEN oppeja ja perinnäissääntöjä. Niitä karta.

        So no problem.


      • blessin kirjoitti:

        Eikö Jeshua nimenomaan sanonut niin, että fariseukset istuvat Mooseksen istuimella ja että kaikki mitä Mooseksen istuimelta eli TOORASTA sanotaan, on niin ja aamen, KOSKA SE ON JUMALAN Moosekselle antamia sanoja. Ei tässä ole mitään ongelmaa.

        Mutta se, mitä Jeesus käski olemaan tekemättä, oli: se, mitä he tekevät. He opettivat oikein mutta eivät tehneet niin kuin opettivat ja olivat tehneet lisäksi omia oppeja, joista Jeshua EI SANONUT, että niitä tulisi noudattaa, vaan sanoi suoraan niiden olevan isien eli IHMISTEN oppeja ja perinnäissääntöjä. Niitä karta.

        So no problem.

        Amen. Tuo "sen tähden kaikki mitä HÄN sanoo teille" löytyy Shem Tovin Matteuksen versiosta, mutta olin väärässä:
        http://www.torahresource.com/EnglishArticles/Matt23.3Gordon.pdf
        Shem Tovin Matteus ei ole "alkuperäisempi" kuin kreikka, tässä on taas hyvä esimerkki harhaopista, joka salakavalasti hiipii oppineenkin sydämeen.


      • edddewssss
        paavali.ei.judaisti kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Kaiken te judaistit väännätte kieroon näköjään.

        Paavali sanoo selvästi asian laidan:

        20 ja olen ollut juutalaisille IKÄÄNKUIN juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;

        Eli Paavali noudatti noiden juutalaisten lakkautettuja säädöksiä vain siksi, että voisi sen avulla julistaa Evankeliumia synagoogissa ja juutalaisten keskuudessa.

        Eli Paavali esitti siis vanhan liiton juutalaista, voidakseen julistaa heille evankeliumin sanomaa !

        Luetaan se kohta vielä laajemmin, eli Paavali oli kaikille kaikkea pelastaakseen edes muutamia !

        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
        23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

        Paavali siis hyvin tarkkaan tiesi sen, että mitkään vanhan liiton uhrit ja pesot eivät hyödyttäneet enää mitään, mutta hän noudatti niitä vain noiden Totuudesta eksyneiden veljiensä(lihan mukaan) vuoksi, voidakseen pelastaa ehkä edes muutaman.

        Tuon mukaan Paavalista on niin ristiriitaista tarinaa ,että voisi kutsua häntä kieroksi ja pettäjäksi. Jerusalemin alkuseurakunta oli toisenlainen ja lakihenkinen.He olivat vanhurskaita.


    • maitoajahunajaa

      Judaismi on sitä vanhaa perinteistä tosi kristillistä uskoa. Traditioon on luvallista luottaa Herran armossa. Paavaliin sitävastoin en luottaisi kylläkään.

      • C_E_O

        Koko Raamattu on Jumala sanaa. Et voi kieltää Paavalin opetuksia. Mutta kuten edellä on todettu, niin Paavali noudatti samaa traditiota, mitä juutalaiset noudattivat.

        2. Piet. 3:15, 16:
        Näinhän myös rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti teille kirjoittanut. Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.


      • Oknnko
        C_E_O kirjoitti:

        Koko Raamattu on Jumala sanaa. Et voi kieltää Paavalin opetuksia. Mutta kuten edellä on todettu, niin Paavali noudatti samaa traditiota, mitä juutalaiset noudattivat.

        2. Piet. 3:15, 16:
        Näinhän myös rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti teille kirjoittanut. Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.

        Koko Raamttu on ihmisen (miehen) sanaa, alusta loppuun.


      • TotuuttaValehtelijoille

        Valetta. Judaismi on rabbiininen juutalaisuus joka on olemukseltaan antikristillinen ja syntynyt ensimmäisillä vuosisadoilla jKr. tarkoituksena hyökätä ja mitätöidä alkanut kristinuskon vaikutus.

        Judaismiin kuuluvat mm. kristittyjä, etenkin Jeesusta pilkkaavat talmud-kirjat, okkulttinen salaoppi, kabbalakirjallisuus sekä erilainen muu okkultismi.

        Daavidin tähdellä ei ole mitään tekemistä kuningas Daavidin kanssa vaan on vanha okkultistien tunnus heksagrammi / kuusikanta, jota rabbit keskiajalla aloittivat käyttää juutalaisuuden tunnuksena, nimeten sen Daavidin kilveksi/ tähdeksi.


      • eswwwwwwwwwww
        TotuuttaValehtelijoille kirjoitti:

        Valetta. Judaismi on rabbiininen juutalaisuus joka on olemukseltaan antikristillinen ja syntynyt ensimmäisillä vuosisadoilla jKr. tarkoituksena hyökätä ja mitätöidä alkanut kristinuskon vaikutus.

        Judaismiin kuuluvat mm. kristittyjä, etenkin Jeesusta pilkkaavat talmud-kirjat, okkulttinen salaoppi, kabbalakirjallisuus sekä erilainen muu okkultismi.

        Daavidin tähdellä ei ole mitään tekemistä kuningas Daavidin kanssa vaan on vanha okkultistien tunnus heksagrammi / kuusikanta, jota rabbit keskiajalla aloittivat käyttää juutalaisuuden tunnuksena, nimeten sen Daavidin kilveksi/ tähdeksi.

        Rabbiininen juutalaisuus syntyi koska yksi juutalaissuuntaus farisealaisuus sai vallan juutalaisuudessa ja temppeli oli tuhottu. Kabbala on vanha oppi joka tutkii Tooran ja maailman salaisuuksia, ei ole tarkoitettu kaikille. Jo Mooses käytti Jumalan voimaa hyväkseen.
        Kuningas Salomon oli aikakautensa viisain ja hän käytti viisi/ kuusikantaa hyväkseen.


    • RaamatunHistoriaa

      Hag sameach Purim! (Sunnuntaina, syödään haamanin korvia. Haaman oli persiasta, ja yritti tuhota juutalaisen kansan...sitten nousi kuningatar Ester ja teki yrityksen tyhjäksi. Tänä päivänäkin on sama uhka Jumalan maalle...)

    • PuoliJudeKrisu

      Kyseessä ei ole vanha- eikä uusjudaismi, vaan täysin keksitty uususkonto jolla höynäytetään ihmisiä jotka vaihtavat uskontoaan kuin paitaa, etsien aina uusia kokemuksia.

      Koko S24 juutalaisuusfoorumi on niin sotkettu noiden korvausteologihuijareiden löpinöillä että itse juutalaiset ovat jättäneet foorumin. Nämä uususkoiset kun avoimesti vihaavat etnisiä juutalaisia jotka tietävät nämä huijareiksi ja myös sanovat sen.
      .

    • Ei_Hellari
    • PasiToivonen
    • kerrotaan.se.tässä

      Onhan muistutus Uudessa testamentissa siitäkin, eli vanhanliiton puolella rehottaneesta tavasta - eli ottaa osaa vieraisiin uskontoihin. Se johti kuolemaan.
      Se mitataan meille, jotka elämme viimeisiä aikoja - varoittavaksi esimerkiksi.

      Toinen asia, mikä tämä Uusitestamentti muistuttaa - on Mooseksen lain hylkääminen, ilmeisesti viittaa Siinaille - annettiinhan se helluntain aikaan, kuten tämä Hengen vuodatuskin jossa Herra laittaa lakinsa sydämiin tässä liittosuhteessa. Niin Mooseksen lain hylkääminen johtaa kuolemaan, riittää kahden ja kolmen todistus ja myös, että polkee jalkoihinsa Kristuksen.

      Tällainen viittaus on Uudessa testamentissa.

      Mitä siitä voisi päätellä?

      Ensin se, että laki annettiin Herrankansalle. Mikä sen tehtävä oli - oli että tämä laki erotti heidät pakanakansoista.

      Mielenkiintoista oli tuo lain antotapahtuma - Siinailla. Mooses alkoi viipyä ja mitä Aaron ja kansan hihkuminen - sai aikaiseksi. Pistettiin kullat sulatukseen ja tehtiin se vieras- jumala eli sonnipatsas . jota haluttiin kumartaa - eli yhtyä ympärillä oleviin uskomuksiin - siis jumala jota kumarrettiin.

      Mooses murskasi Jumalan sormella kirjoittama laintaulut.

      Oletteko miettineet sitä, että lain päämäärä on rakkaus!

      Miksi näin? Sehän ei lakina pelasta, sillä ei ole pelastusvoimaa, koska se osoittaa synnin, synnin siitä, että rikotaan itse Luojaa vastaan. Siis edessä on Pyhä ja Vanhurskas laki - jota ei voi ominvoimin kukaan täyttää. Se osoittaa sen, missä rakkaussuhde pitäisi liikkua. Mitat on Jumalaa kohtaan ja lähimmäistä kohtaan.

      Tänäänkin tuo laki erottaa pakanauskon ja sen, että ominvoimin ei mennä perille. Tie on kaita ja on tehtävä parannus - siis lain tehtävä on viitoittaa tie, mitä käydä.

      Synnintekijä- eli lainrikkoja on lain alla. Laki syyttää - tämä ja tämä.
      Sen takia olet kadotettu - elämää sinulla ei ole itsessäsi, Elämänantaja on Herra.
      Jeesus täytti lain- eli Uuden Adamin merkityksessä hän osoitti Jumalan lain, että se voidaan täyttää. Hän ihmisenä sen täytti Hengen voimasta. Oli kuuliainen elämänsä - jossa me surmasimme hänet - loppuun asti.

      Juuri tuo kuolema osoittaa meille, että me rikkoneet on tehtävä parannus ja käännyttävä Jumalan mielen mukaiseksi ja Hengen voimasta taas Jumala toteuttaa meissä pelastuksen. Se on Jumalan työ- ei meidän lihaksilla.

      Ja näin rakkauden laki armon alla ei enää syytäkään, vaan mennään Hänen kanssaan Hänen voimasta ja Uuden adamin askeleissa kohti luvattua.
      Myös näin laki Uudessaliitossa sydämessä erottaa meidät maailmasta ja epäjumalista. Muotouskonnoista, esim. saastaisuuteen opettavien piispojen käskyistä, koska he eivät ole välimiehiä Jumalan ja ihmisen välissä.
      Tämä välimies onkin Jeesus ja Hän on Ylimmäinen pappi - Uusi adam - ja me opetuslapsina seuraamme Häntä. Hänen arvistaan näemme lunastuksen hinnan ja Henki meissä ristiä katsellen antaa voiman taisteluun syntiä ja saastaisuutta vastaan.

      Näin lain tehtävä on ojentaa - johtaa parannukseen ja johtaa Jumalantahdon rakkauden teitä perille Hengen voimasta. Se on Jumalan työ meissä.
      Siksi sen mahdollisuus on totta ja Elämä - ja Elämänkirja kertoo kerran viimeisellä tuomiolla, olemmeko seuranneet häntä, vai palvottu vanhan aadamin hengessä, kuin nämä maailmanpiispat yleisuskonnoissa tahtovat, että synti rehottaisi seurakunnan keskellä.
      Se ei ole Herranseurakunta - jossa muotojumalisuus ja kansanääni jyllää ja omassa lihassa tehdään jumalanmuotojumalisuus tahtoa, että tämä laki jaksetaan kantaa. Sitten hyljätään Jumalan tahto.
      Ei - Jumalan laki tuomitsee Herran huoneesta harhaiset piispat viimeisellä tuomiolla . Ne ristit kaulalla vaikka kuinka kultaa kiiltää ja liperit yltää kengänkärkiin, niin ei auta. Ei kirkkolaki, ei kansanlaki yllä taivaisiin Jumalanlakiin. Sillä oikealla lailla on taivaan valtakunnassa ainut sananvalta, siksi se on Pyhä- vanhruskas ja hyvä.

    • tottamoo

      Hankaluuden osaltaan tähän tuo se, että sanaa juutalaisuus ja jopa uusjuutalaisuus käyttävät kirjoittajat useassa toisistaan jopa aivan täysin poikkeavassa merkityksessä.

      Parempi olisi käyttää sanoja, jotka ovat kaikille lähes samanmerkityksisiä.

      Ne Uuden liiton kirjoituksissa olevat sanat, jotka Jeshua sanoi ovat niin ja aamen MUTTA täytyy ehdottomasti ymmärtää se, että Jeshua ELI MOOSEKSEN KANSSA TEHDYN LIITON AIKANA.

      Siksi hän sanoi OMALLE KANSALLEEN sen, mitä sanoi. JESHUA TULI PALAUTTAMAAN VAIN OMAN KANSANSA JA VAIN SIIHEN LIITTOON, JONKA HEIDÄN JUMALANSA OLI MOOSEKSEN KAUTTA JA KANSSA TEHNYT VAIN HEIDÄN KANSSAAN.

      Siksi ei pidä mennä sotkemaan VASTA Apostolien teoista alkanutta Uutta liittoa - JOKA SEKIN ON TEHTY VAIN JUMALAN OMAN KANSAN KANSSA, MUTTA JOHON mm. Roomalaiskirjeen 11. luvun perusteella jopa ei-juutaisetkin voidaan liittää (siis Israeliin) - siihen liittoon, jonka alaisena Jeesus sekä eli että opetti.

      Toinen asia, mitä ei pidä mennä sotkemaan on se, että JO MOOSEKSEN LIITON AIKANA OLI MIEHIÄ, JOILLA OLI OMAT PERINNÄISSÄÄNNÖT. JEESUS JA PAAVALI KÄYTTÄVÄT NIISTÄ SANAA ISIEN PERINNÄISSÄÄNNÖT. Kumpikin, sekä Jeesus että Paavali ehdottomasti kielsivät niiden noudattamisen, koska se ohjasi sekä Jeesuksen (=Mooseksen liiton aika) että Paavalin (=uuden liiton aika) mukaan niiden noudattajan POIS ELÄVÄN JUMALAN YHTEYDESTÄ.

      Laki ei ole pois heitetty, vaan uudessa liitossa ON JUMALA ITSE KIRJOITTANUT JA ON KIRJOITTAVA SEN KAIKKIEN NIIDEN SYDÄMIIN, JOTKA TULEVAT UUTEEN LIITTOON N-I-I-N KUIN JUMALA ON SÄÄTÄNYT.

      OIKEA UUDEN LIITON JULISTAJA JULISTAA JUMALAN KOKO SANAN ENSIMMÄISISTÄ KIRJAIMISTA VIIMEISIIN KIRJAIMIIN ASTI. ONHAN JESHUA 1. JA VIIMEINEN.

      • pieni.kysymys

        Missä nimessä sinä itse tulit uskoon ?

        Mikä nimi siinä mahdollisessa uudestisyntymässäsi kelpasi Jumalalle ?


      • ei.palauttanut

        Jeesus ei palauttanut mihinkään vanhaan liittoon juutalaisia !

        Jeesus julisti Uuden Litton Sanat !

        Lue edes tämä:

        21 Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta.
        22 Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
        23 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'

        Eli Jeesus on Uuden liiton profeetta ja Hän lausui Uuden liiton Sanat, eikä vanhan lakiliiton sanoja !

        Jeesus On Uuden Liiton välimies ja Uuden Liiton Ylipappi, eikä vanhan liiton !!!


      • JESHUA-ON_HerraJHVH

        Jeshajahu 1:28 Mutta luopiot ja syntiset saavat kaikki turmion; ja ne jotka hylkäävät HerranJHVH( LIITON SANAT; HERRAN LAKI, JUMALAN KÄSKYT ) hukkuvat( JOUTUVAT KADOTUKSEEN; EPÄUSKO = TOTTELEMATTOMUUS ).

        :Herran Lain hylkäävälle PYHIEN KIRJOITUSTEN KIEROONVÄÄNTÄJÄLLE:

        Matteuksen evankeliumi 11:13 Sillä Johannekseen( MIELENMUUTOKSEEN KASTAJA; VALMISTI KANSAN ) asti PROFETOIVAT kaikki profeetat ja laki;

        Jeshua Messiaaninen EI KÄYTÄ HERRASTA JE-( HerraJHVH: JO-; JA-; JAH )

        PILKKANIMEÄ SIKA( SUS, latinaa; hebreaksi HEVONEN, epäpyhä eläin )

        ""Siksi ei pidä mennä sotkemaan VASTA Apostolien teoista alkanutta( ?!? )

        [ Luukkaan evankeliumi 22:20 Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja ON UUSI LIITTO Minun veressäni joka edestänne vuodatetaan.

        1.Kr.11:25 Samoin( HOUTOS? TÄLLÄ TAVALLA ) Hän( JESHUA MESSIAS ) myös

        ( PESACH; SEDER )otti maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja ON UUSI LIITTO Minun veressäni; niin usein kuin juotte, tehkää se Minun MUISTOKSENI." ]

        Uutta liittoa - JOKA SEKIN ON TEHTY VAIN JUMALAN OMAN KANSAN KANSSA, MUTTA JOHON mm. Roomalaiskirjeen 11. luvun perusteella jopa ei-juutaisetkin [ voidaan liittää ] LIITETÄÄN SIIS ISRAELIIN - siihen liittoon, jonka alaisena

        Jeesus( PILKKANIMI ) sekä eli että opetti.

        Toinen asia, mitä ei pidä mennä sotkemaan on se, että JO MOOSEKSEN LIITON AIKANA OLI MIEHIÄ, JOILLA OLI OMAT PERINNÄISSÄÄNNÖT.

        JEESUS( PILKKANIMI ) JA PAAVALI

        KÄYTTÄVÄT NIISTÄ SANAA ISIEN PERINNÄISSÄÄNNÖT. Kumpikin, sekä

        Jeesus( PILKKANIMI ) että Paavali ehdottomasti kielsivät niiden noudattamisen, koska se ohjasi sekä

        Jeesuksen( PILKKANIMI ) (=Mooseksen liiton aika) että Paavalin (=uuden liiton aika) mukaan niiden noudattajan POIS ELÄVÄN JUMALAN YHTEYDESTÄ.""

        Luukkaan evankeliumi 16:16 Johannekseen asti Laki ja profeetat( TANACH ): Siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa; ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin(? VOIMALLA; PYHÄN HENGEN OIKEUS; VALTA, VALTUUTUS; OMISTUSSINETTI ).

        Jirmijahu 17:13 Sinä HerraJHVH Israelin TOIVO( IKUINEN ELÄMÄ; PELASTUS; JESHUA ); häpeään joutuvat kaikki jotka Sinut hylkäävät. "Tomuun kirjoitetaan ne, jotka luopuvat Minusta; sillä ovat hylänneet elävän veden lähteen HerranJHVH."


      • sekaisin.olet
        JESHUA-ON_HerraJHVH kirjoitti:

        Jeshajahu 1:28 Mutta luopiot ja syntiset saavat kaikki turmion; ja ne jotka hylkäävät HerranJHVH( LIITON SANAT; HERRAN LAKI, JUMALAN KÄSKYT ) hukkuvat( JOUTUVAT KADOTUKSEEN; EPÄUSKO = TOTTELEMATTOMUUS ).

        :Herran Lain hylkäävälle PYHIEN KIRJOITUSTEN KIEROONVÄÄNTÄJÄLLE:

        Matteuksen evankeliumi 11:13 Sillä Johannekseen( MIELENMUUTOKSEEN KASTAJA; VALMISTI KANSAN ) asti PROFETOIVAT kaikki profeetat ja laki;

        Jeshua Messiaaninen EI KÄYTÄ HERRASTA JE-( HerraJHVH: JO-; JA-; JAH )

        PILKKANIMEÄ SIKA( SUS, latinaa; hebreaksi HEVONEN, epäpyhä eläin )

        ""Siksi ei pidä mennä sotkemaan VASTA Apostolien teoista alkanutta( ?!? )

        [ Luukkaan evankeliumi 22:20 Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja ON UUSI LIITTO Minun veressäni joka edestänne vuodatetaan.

        1.Kr.11:25 Samoin( HOUTOS? TÄLLÄ TAVALLA ) Hän( JESHUA MESSIAS ) myös

        ( PESACH; SEDER )otti maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja ON UUSI LIITTO Minun veressäni; niin usein kuin juotte, tehkää se Minun MUISTOKSENI." ]

        Uutta liittoa - JOKA SEKIN ON TEHTY VAIN JUMALAN OMAN KANSAN KANSSA, MUTTA JOHON mm. Roomalaiskirjeen 11. luvun perusteella jopa ei-juutaisetkin [ voidaan liittää ] LIITETÄÄN SIIS ISRAELIIN - siihen liittoon, jonka alaisena

        Jeesus( PILKKANIMI ) sekä eli että opetti.

        Toinen asia, mitä ei pidä mennä sotkemaan on se, että JO MOOSEKSEN LIITON AIKANA OLI MIEHIÄ, JOILLA OLI OMAT PERINNÄISSÄÄNNÖT.

        JEESUS( PILKKANIMI ) JA PAAVALI

        KÄYTTÄVÄT NIISTÄ SANAA ISIEN PERINNÄISSÄÄNNÖT. Kumpikin, sekä

        Jeesus( PILKKANIMI ) että Paavali ehdottomasti kielsivät niiden noudattamisen, koska se ohjasi sekä

        Jeesuksen( PILKKANIMI ) (=Mooseksen liiton aika) että Paavalin (=uuden liiton aika) mukaan niiden noudattajan POIS ELÄVÄN JUMALAN YHTEYDESTÄ.""

        Luukkaan evankeliumi 16:16 Johannekseen asti Laki ja profeetat( TANACH ): Siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa; ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin(? VOIMALLA; PYHÄN HENGEN OIKEUS; VALTA, VALTUUTUS; OMISTUSSINETTI ).

        Jirmijahu 17:13 Sinä HerraJHVH Israelin TOIVO( IKUINEN ELÄMÄ; PELASTUS; JESHUA ); häpeään joutuvat kaikki jotka Sinut hylkäävät. "Tomuun kirjoitetaan ne, jotka luopuvat Minusta; sillä ovat hylänneet elävän veden lähteen HerranJHVH."

        Olet kyllä niin sekaisin !

        Jumala itse sekoitti kielet !

        Kukin puhuu omaa kieltään sen vuoksi !

        Itse olen uudestisyntynyt Jeesuksen nimessä, ja niin varmaan suurin osa niistä, jotka vaahtoavat suu vaahdossa Jeshua nimessä.

        Joten kyllä ihmisen pitää seota omassa "oikeaoppisuudessaan" kun ei edes tajua itse uudestisyntyneensä Jeesuksen nimessä.

        Joten missä vaiheessa se Jeesus nimi siis saastui noin pahasti ???


      • sekaisin.olet
        JESHUA-ON_HerraJHVH kirjoitti:

        Jeshajahu 1:28 Mutta luopiot ja syntiset saavat kaikki turmion; ja ne jotka hylkäävät HerranJHVH( LIITON SANAT; HERRAN LAKI, JUMALAN KÄSKYT ) hukkuvat( JOUTUVAT KADOTUKSEEN; EPÄUSKO = TOTTELEMATTOMUUS ).

        :Herran Lain hylkäävälle PYHIEN KIRJOITUSTEN KIEROONVÄÄNTÄJÄLLE:

        Matteuksen evankeliumi 11:13 Sillä Johannekseen( MIELENMUUTOKSEEN KASTAJA; VALMISTI KANSAN ) asti PROFETOIVAT kaikki profeetat ja laki;

        Jeshua Messiaaninen EI KÄYTÄ HERRASTA JE-( HerraJHVH: JO-; JA-; JAH )

        PILKKANIMEÄ SIKA( SUS, latinaa; hebreaksi HEVONEN, epäpyhä eläin )

        ""Siksi ei pidä mennä sotkemaan VASTA Apostolien teoista alkanutta( ?!? )

        [ Luukkaan evankeliumi 22:20 Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja ON UUSI LIITTO Minun veressäni joka edestänne vuodatetaan.

        1.Kr.11:25 Samoin( HOUTOS? TÄLLÄ TAVALLA ) Hän( JESHUA MESSIAS ) myös

        ( PESACH; SEDER )otti maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja ON UUSI LIITTO Minun veressäni; niin usein kuin juotte, tehkää se Minun MUISTOKSENI." ]

        Uutta liittoa - JOKA SEKIN ON TEHTY VAIN JUMALAN OMAN KANSAN KANSSA, MUTTA JOHON mm. Roomalaiskirjeen 11. luvun perusteella jopa ei-juutaisetkin [ voidaan liittää ] LIITETÄÄN SIIS ISRAELIIN - siihen liittoon, jonka alaisena

        Jeesus( PILKKANIMI ) sekä eli että opetti.

        Toinen asia, mitä ei pidä mennä sotkemaan on se, että JO MOOSEKSEN LIITON AIKANA OLI MIEHIÄ, JOILLA OLI OMAT PERINNÄISSÄÄNNÖT.

        JEESUS( PILKKANIMI ) JA PAAVALI

        KÄYTTÄVÄT NIISTÄ SANAA ISIEN PERINNÄISSÄÄNNÖT. Kumpikin, sekä

        Jeesus( PILKKANIMI ) että Paavali ehdottomasti kielsivät niiden noudattamisen, koska se ohjasi sekä

        Jeesuksen( PILKKANIMI ) (=Mooseksen liiton aika) että Paavalin (=uuden liiton aika) mukaan niiden noudattajan POIS ELÄVÄN JUMALAN YHTEYDESTÄ.""

        Luukkaan evankeliumi 16:16 Johannekseen asti Laki ja profeetat( TANACH ): Siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa; ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin(? VOIMALLA; PYHÄN HENGEN OIKEUS; VALTA, VALTUUTUS; OMISTUSSINETTI ).

        Jirmijahu 17:13 Sinä HerraJHVH Israelin TOIVO( IKUINEN ELÄMÄ; PELASTUS; JESHUA ); häpeään joutuvat kaikki jotka Sinut hylkäävät. "Tomuun kirjoitetaan ne, jotka luopuvat Minusta; sillä ovat hylänneet elävän veden lähteen HerranJHVH."

        Uutta liittoa ei tehty vain Israelin kansan eli juutalaisten kanssa, vaan kaikkien ihmisten kanssa jotka uskovat Jeesuksen Sanat, ihan kuten jo lainasin Raamatusta !

        Eli Uudessa liitossa, uuden liiton Sanat antoi Jeesus, ja joka ei niitä uskonut, hävitettiin kansasta !!!

        23 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.

        Siis Mooseksen ja sitten Aaronin kautta tulivat vanhan liiton sanat, vanhan liiton joka siis lakkaantui siihen, kun Jeesus Sanoi uuden liiton Sanat !

        Eli vanha liitto - Aaronin(ylipappi) kautta vanhan liiton asetus sanat !

        Uusi liitto - Jeesuksen(Ylipappi) kautta Uuden liiton asetus Sanat !


      • sekaisin.olet
        sekaisin.olet kirjoitti:

        Uutta liittoa ei tehty vain Israelin kansan eli juutalaisten kanssa, vaan kaikkien ihmisten kanssa jotka uskovat Jeesuksen Sanat, ihan kuten jo lainasin Raamatusta !

        Eli Uudessa liitossa, uuden liiton Sanat antoi Jeesus, ja joka ei niitä uskonut, hävitettiin kansasta !!!

        23 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.

        Siis Mooseksen ja sitten Aaronin kautta tulivat vanhan liiton sanat, vanhan liiton joka siis lakkaantui siihen, kun Jeesus Sanoi uuden liiton Sanat !

        Eli vanha liitto - Aaronin(ylipappi) kautta vanhan liiton asetus sanat !

        Uusi liitto - Jeesuksen(Ylipappi) kautta Uuden liiton asetus Sanat !

        Siis uusi liitto Kristuksen kalliissa sovinto Veressä tehtiin KAIKEN LIHAN KANSSA !!!

        Ei siis vain juutalaisten !!!

        Joel 2:28 Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät.


      • ahahahaah
        JESHUA-ON_HerraJHVH kirjoitti:

        Jeshajahu 1:28 Mutta luopiot ja syntiset saavat kaikki turmion; ja ne jotka hylkäävät HerranJHVH( LIITON SANAT; HERRAN LAKI, JUMALAN KÄSKYT ) hukkuvat( JOUTUVAT KADOTUKSEEN; EPÄUSKO = TOTTELEMATTOMUUS ).

        :Herran Lain hylkäävälle PYHIEN KIRJOITUSTEN KIEROONVÄÄNTÄJÄLLE:

        Matteuksen evankeliumi 11:13 Sillä Johannekseen( MIELENMUUTOKSEEN KASTAJA; VALMISTI KANSAN ) asti PROFETOIVAT kaikki profeetat ja laki;

        Jeshua Messiaaninen EI KÄYTÄ HERRASTA JE-( HerraJHVH: JO-; JA-; JAH )

        PILKKANIMEÄ SIKA( SUS, latinaa; hebreaksi HEVONEN, epäpyhä eläin )

        ""Siksi ei pidä mennä sotkemaan VASTA Apostolien teoista alkanutta( ?!? )

        [ Luukkaan evankeliumi 22:20 Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja ON UUSI LIITTO Minun veressäni joka edestänne vuodatetaan.

        1.Kr.11:25 Samoin( HOUTOS? TÄLLÄ TAVALLA ) Hän( JESHUA MESSIAS ) myös

        ( PESACH; SEDER )otti maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja ON UUSI LIITTO Minun veressäni; niin usein kuin juotte, tehkää se Minun MUISTOKSENI." ]

        Uutta liittoa - JOKA SEKIN ON TEHTY VAIN JUMALAN OMAN KANSAN KANSSA, MUTTA JOHON mm. Roomalaiskirjeen 11. luvun perusteella jopa ei-juutaisetkin [ voidaan liittää ] LIITETÄÄN SIIS ISRAELIIN - siihen liittoon, jonka alaisena

        Jeesus( PILKKANIMI ) sekä eli että opetti.

        Toinen asia, mitä ei pidä mennä sotkemaan on se, että JO MOOSEKSEN LIITON AIKANA OLI MIEHIÄ, JOILLA OLI OMAT PERINNÄISSÄÄNNÖT.

        JEESUS( PILKKANIMI ) JA PAAVALI

        KÄYTTÄVÄT NIISTÄ SANAA ISIEN PERINNÄISSÄÄNNÖT. Kumpikin, sekä

        Jeesus( PILKKANIMI ) että Paavali ehdottomasti kielsivät niiden noudattamisen, koska se ohjasi sekä

        Jeesuksen( PILKKANIMI ) (=Mooseksen liiton aika) että Paavalin (=uuden liiton aika) mukaan niiden noudattajan POIS ELÄVÄN JUMALAN YHTEYDESTÄ.""

        Luukkaan evankeliumi 16:16 Johannekseen asti Laki ja profeetat( TANACH ): Siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa; ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin(? VOIMALLA; PYHÄN HENGEN OIKEUS; VALTA, VALTUUTUS; OMISTUSSINETTI ).

        Jirmijahu 17:13 Sinä HerraJHVH Israelin TOIVO( IKUINEN ELÄMÄ; PELASTUS; JESHUA ); häpeään joutuvat kaikki jotka Sinut hylkäävät. "Tomuun kirjoitetaan ne, jotka luopuvat Minusta; sillä ovat hylänneet elävän veden lähteen HerranJHVH."

        Sinulle: hieman on vaikea saada selvää ajatuksenjuoksustasi, kun se ei mene ihan rauhallisen puron tahi virran uomassa, vaan sen vedet on pakotettu tiettyjen kivien ja karikoiden väistöön [vaikka vesi ei tuhoudu allaan olevista kivistä]. Ei hyvä ystävä, ei Jumala ole missään sanonut, että pilkun tarkkaan pitää heprean kielen ääntämystä noudattaa, muu on pilkkaamista. Ole vapaa siitä.

        Tuo Jeremian lause on ihana: מִקְוֵ֤ה יִשְׂרָאֵל֙ יְהוָ֔ה כָּל־עֹזְבֶ֖יךָ יֵבֹ֑שׁוּ [יִסֹורַי כ] (וְסוּרַי֙ ק) בָּאָ֣רֶץ יִכָּתֵ֔בוּ כִּ֥י
        עָזְב֛וּ מְקֹ֥ור מַֽיִם־חַיִּ֖ים אֶת־יְהוָֽה׃
        Jos tuossa pysyvät sanat ja kirjaimet paikoillaan, niin suomeksihan siinä on kaste: Israelin kaste, Jahve, kaikki, jotka hylkäävät sinut, tulevat häpeämään -- niin kuin adam ja naisensa syötyään hyvän ja pahan tieon puusta ja olivat ilman uhria - - , Minusta pois kääntyvät tullaan kirjoittamaan maahan, koska ovat hyljänneet eläväin tai elävien vesien lähteen, Jahven.

        Tuossa tosiaan puhutaan siitä, mihin Johannes oli lähetetty Jahven omaa kansaa palauttamaan: Mooseksen kanssa ja kautta tehtyyn liittoon.
        Kaste Jahveen oli elävien vesien lähde ja kaste Jeshua-nimeen on uudessa liitossa elävien vesien lähde.

        Ole siunattu.


    • olet.sekaisin

      Niin ja Uusi liitto ei ole mikään vanhan liiton paikkaus vain, vaan ihan uusi ja erillinen liitto !

      Hepr. 8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.

      9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
      10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.
      11 Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa,
      12 meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.

      Silloin kun tämä kirjoitettiin, ei vanha liitto ollut vielä lyöty lopullisesti päätökseen, vaan yhä oli temppeli pystyssä Jerusalemissa, mutta noin vuonna 70 se temppeli Jumalan tahdosta, hajoitettiin ja juuri siten, että ei jäänyt kiveäkään kiven päälle maahan jaottamatta.

      Tuo kuvastaa siis sitä, että vanha liitto todella ja tyystin loppui tuohon !

      Mutta turhaan siis juutalaiset enää uhrasivat temppelissä, sillä Kristuksen Ristin uhri enää kelpasi ja kelpaa Jumalalle !

      • eisinultakukaanriistä

        Kuulepa sinä olet.sekaisin olet nyt ihan itse sekoittanut kaikki leivät, lihan ja maidon yhdeksi "Jeesus-mössöksi". Jos itse luet omat kommenttisi, huomaat sen itsekin.

        Kyllähän meidän on ihan lupa luottaa siihen, että [edes] Jeesuksen omat sanat ovat siinä kohdin oikealla paikalla ja oikeana aikana sanotut, kun hän VASTA NOIN 6 TUNTIA ENNEN KUOLEMAANSA eli todellakin ELETTYÄÄN MOOSEKSEN KANSSA TEHDYN LIITON ALAISEN ELÄMÄN, N 30 VUOTTA, SANOVAT: TÄMÄ on uusi liitto minun veressäni, joka TEIDÄN edestänne vuodatetaan.

        Ja vasta, kun tuli shavuot-päivä, 7 täyden sapatin kuluttua hänen ylösnousemuksestaan eli noiden sanojen sanomishetkestä noin 53 päivänä kuluttua, vuodatti Jahven pyhyytensä hengen OMAN KANSANSA miesten ylle E-N-S-I-N VAIN niiden ylle, jotka olivat häntä seuranneet, ottaneet kasteen ja osa mm. parantanut sairaita ja ajanut ulos riivaajia ja VASTA PIETARIN PARANNUSSAARNAN J-Ä-L-K-E-E-N oli mahdollisuus MUIDENKIN JUUTALAISTEN saada Pyhän henki MUTTA VAIN NÄIN: "TEHKÄÄ parannus ja OTTAKOON kukin teistä kasteen JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMEEN syntienne anteeksisaamiseksi, NIIN te saatte Pyhän Hengen lahjan."

        Pietari jatkaa: "39 Sillä TEILLE ja TEIDÄN lapsillenne tämä lupaus on annettu "

        VASTA noiden teille ja teidän lapsillenne sanojen jälkeen Pietari sanoo: "ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." Ehto kaikille on, että Jahve M-E-I-D-Ä-N Jumalamme kutsuu, siis VAIN I-S-R-A-E-L-I-N (tai juutalaisten) Jumala. No niin, uuden liiton ja siihen pääsemisen ehdot on kirjattu Raamatusta, samoin kuin se milloin se OIKEASTI alkoi.

        Lisään vielä sen, mitä muuta Apt. 2:ssa tuon jälkeen sanotaan: 40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne TÄSTÄ nurjasta sukupolvesta".

        Pelastus oli siis TUONKIN sanan perusteella juuri tuolle sukupolvelle ja siitä liitosta, joka -- niin kuin Paavali sanoo: " oli LIHAN kautta heikoksi tullut" Tarvittiin siis henki Jumalan liiton toteuttamiseen eli tehtiin uusi liitto samoin ehdoin = Toora, ja annettiin uusi Tooran täyttänyt ja Toora-liiton "kunniakkaasti" lihassa läpi elänyt adamin poika Jeesus, sen liiton uhriksi. Kreikassa käytetään ben adam -sanoista käännöstä ihmisen poika.

        41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

        Ja niin heitä lisääntyi noin 3 ooo juutalaista sinä päivänä.


      • äläälämölöiturhaan

        Heprealaisille --- heprealaisiksi sanottiin Abrahamin poikia vielä silloin, kun he lähtivät Egyptistä pois, kun HEIDÄN kanssaan tehtiin LIITTO MOOSEKSEN KAUTTA.

        Siis näille heprealaisille on kirjoitettu Uuden LIITON kirje, joka selvittää sen, MIKÄ ON YHÄ VOIMASSA ja mikä ei.

        Jeremia sanoo aivan selvästi sen, että TOORAA ei ole poisotettu, ei, vaan se kirjoitetaan UUDESSA LIITOSSA USKOVAN SYDÄMEEN EIKÄ OLE ENÄÄ HÄNEN ULKOPUOLELLAAN. Jer.: "Jahve: Annoin heille toorani ja tulen kirjoittamaan sen heidän sydämiinsä."

        Jahve ON ISRAELIN JUMALA, on ollut, on ja on oleva. Sitä on ihan turha kieltää tai "omia" Jahvea poisotettavaksi pakanoille muka jonkun pakanoiden kanssa tehdyn uuden liiton nojalla. Pakanoiden kanssa EI JUMALAN MUKAAN OLE KOSKAAN TEHTY YHTÄÄN MITÄÄN EIKÄ MINKÄÄNLAISTA LIITTOA. Tätä asiaa on turha vatvoa, kun ei löydy MITÄÄN PERUSTEITA, ETTÄ JAHVE KOSKAAN OLISI OTTANUT LIITTOON ketään muuta kuin HÄNEN TAHTONSA MUKAAN ELÄVÄÄ. SE ON E-H-D-O-T-O-N EHTO LIITTOON JAHVEN KANSSA. Juutalaiset ovat Jumalan kansa ja heidän kanssaan on tehty liitot ja heille on annettu lupaukset ja heidän on Jahve ja kaikki. Paavali sanoi sen sekä efesolaisille että muillekin, usein ja selvästi. Tässä Efeson pakanauskoville annetut sanat: Muistakaa te pakanat, että te ennen olitte ilman Jumalaa, ilman Israelin kansalaisoikeutta, ilman Kristusta, ilman lupauksia etc. Voit lukea sieltä itse.

        EI KUKAAN mene "taivaaseen" MUUTA KUIN ISRAELIN 12 POJAN NIMEN ALI, KAUTTA JA LÄPI: Uuden Jerusalemin portit ovat kukin yhden Israelin pojan "nimissä". Ilmestyskirja 21.


      • olet.sekaisin
        eisinultakukaanriistä kirjoitti:

        Kuulepa sinä olet.sekaisin olet nyt ihan itse sekoittanut kaikki leivät, lihan ja maidon yhdeksi "Jeesus-mössöksi". Jos itse luet omat kommenttisi, huomaat sen itsekin.

        Kyllähän meidän on ihan lupa luottaa siihen, että [edes] Jeesuksen omat sanat ovat siinä kohdin oikealla paikalla ja oikeana aikana sanotut, kun hän VASTA NOIN 6 TUNTIA ENNEN KUOLEMAANSA eli todellakin ELETTYÄÄN MOOSEKSEN KANSSA TEHDYN LIITON ALAISEN ELÄMÄN, N 30 VUOTTA, SANOVAT: TÄMÄ on uusi liitto minun veressäni, joka TEIDÄN edestänne vuodatetaan.

        Ja vasta, kun tuli shavuot-päivä, 7 täyden sapatin kuluttua hänen ylösnousemuksestaan eli noiden sanojen sanomishetkestä noin 53 päivänä kuluttua, vuodatti Jahven pyhyytensä hengen OMAN KANSANSA miesten ylle E-N-S-I-N VAIN niiden ylle, jotka olivat häntä seuranneet, ottaneet kasteen ja osa mm. parantanut sairaita ja ajanut ulos riivaajia ja VASTA PIETARIN PARANNUSSAARNAN J-Ä-L-K-E-E-N oli mahdollisuus MUIDENKIN JUUTALAISTEN saada Pyhän henki MUTTA VAIN NÄIN: "TEHKÄÄ parannus ja OTTAKOON kukin teistä kasteen JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMEEN syntienne anteeksisaamiseksi, NIIN te saatte Pyhän Hengen lahjan."

        Pietari jatkaa: "39 Sillä TEILLE ja TEIDÄN lapsillenne tämä lupaus on annettu "

        VASTA noiden teille ja teidän lapsillenne sanojen jälkeen Pietari sanoo: "ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." Ehto kaikille on, että Jahve M-E-I-D-Ä-N Jumalamme kutsuu, siis VAIN I-S-R-A-E-L-I-N (tai juutalaisten) Jumala. No niin, uuden liiton ja siihen pääsemisen ehdot on kirjattu Raamatusta, samoin kuin se milloin se OIKEASTI alkoi.

        Lisään vielä sen, mitä muuta Apt. 2:ssa tuon jälkeen sanotaan: 40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne TÄSTÄ nurjasta sukupolvesta".

        Pelastus oli siis TUONKIN sanan perusteella juuri tuolle sukupolvelle ja siitä liitosta, joka -- niin kuin Paavali sanoo: " oli LIHAN kautta heikoksi tullut" Tarvittiin siis henki Jumalan liiton toteuttamiseen eli tehtiin uusi liitto samoin ehdoin = Toora, ja annettiin uusi Tooran täyttänyt ja Toora-liiton "kunniakkaasti" lihassa läpi elänyt adamin poika Jeesus, sen liiton uhriksi. Kreikassa käytetään ben adam -sanoista käännöstä ihmisen poika.

        41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

        Ja niin heitä lisääntyi noin 3 ooo juutalaista sinä päivänä.

        Milloin Isä Jumala vahvisti Jeesuksen olevan Hänen poikansa ja myös Hänen ylipappeutensa ?

        Eli mistä alkoi Jeesuksen pappis palvelus ?

        15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.
        16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
        17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".

        Jeesus eli vanhan liiton aikana, ja Hänen tuli täyttää laki, mutta ei siis lain kautta, vaan kuuliaisuuden, sille mitä Isä halusi, eli Isän äänelle !

        Jeesus ei voinut vanhan liiton järjestyksen mukaan aloittaa pappis palvelustaan kuin vasta 30v ikäisenä, eli tuossa siis pestiin ja voideltiin ja asetettiin Jeesus ylipapiksi, ja Isä vahvisti sen tehtävän alkamisen.

        Siis leeviläinen poika oli valittu pappis tehtävään, mutta hän ei voinut toimia siinä kuin vasta 30v ikäisenä, jolloin hänet pestiin vedellä ja voideltiin öljyllä ja varustettiin kaikin puolin tehtäväänsä.

        No, Jeesus siis aloitti Uuden liiton Ylipappina siis silloin siitä kasteesta !

        Joten kyllä se Uusi liitto alkoi silloin !

        Vaikkakin se Hengen vuodatus ei siis voinut Sanan mukaan tapahtuakkaan ennen kuin Jeesus oli noussut Ylös, eli heti yslösnouseemuksen jälkeisenä iltana puhalsi(antoi) Jeesus ensimmäiseksi opetuslapsille Pyhän Hengen !

        Mutta Jeesuksen toiminta Uuden liiton ylipappina alkoi siis vesikasteesta vanhan liiton järjestyksen mukaan ja sitä noudattaen.

        Ja silloin Jeesus siis antoi Uuden liiton Sanat, siitä vesikasteesta lähtien.

        Vastaan tuohon vääristyneeseen väitteeseesi, siitä että liitto koski vain juutalaisia, toisessa vietissä !


      • olet.sekaisin
        äläälämölöiturhaan kirjoitti:

        Heprealaisille --- heprealaisiksi sanottiin Abrahamin poikia vielä silloin, kun he lähtivät Egyptistä pois, kun HEIDÄN kanssaan tehtiin LIITTO MOOSEKSEN KAUTTA.

        Siis näille heprealaisille on kirjoitettu Uuden LIITON kirje, joka selvittää sen, MIKÄ ON YHÄ VOIMASSA ja mikä ei.

        Jeremia sanoo aivan selvästi sen, että TOORAA ei ole poisotettu, ei, vaan se kirjoitetaan UUDESSA LIITOSSA USKOVAN SYDÄMEEN EIKÄ OLE ENÄÄ HÄNEN ULKOPUOLELLAAN. Jer.: "Jahve: Annoin heille toorani ja tulen kirjoittamaan sen heidän sydämiinsä."

        Jahve ON ISRAELIN JUMALA, on ollut, on ja on oleva. Sitä on ihan turha kieltää tai "omia" Jahvea poisotettavaksi pakanoille muka jonkun pakanoiden kanssa tehdyn uuden liiton nojalla. Pakanoiden kanssa EI JUMALAN MUKAAN OLE KOSKAAN TEHTY YHTÄÄN MITÄÄN EIKÄ MINKÄÄNLAISTA LIITTOA. Tätä asiaa on turha vatvoa, kun ei löydy MITÄÄN PERUSTEITA, ETTÄ JAHVE KOSKAAN OLISI OTTANUT LIITTOON ketään muuta kuin HÄNEN TAHTONSA MUKAAN ELÄVÄÄ. SE ON E-H-D-O-T-O-N EHTO LIITTOON JAHVEN KANSSA. Juutalaiset ovat Jumalan kansa ja heidän kanssaan on tehty liitot ja heille on annettu lupaukset ja heidän on Jahve ja kaikki. Paavali sanoi sen sekä efesolaisille että muillekin, usein ja selvästi. Tässä Efeson pakanauskoville annetut sanat: Muistakaa te pakanat, että te ennen olitte ilman Jumalaa, ilman Israelin kansalaisoikeutta, ilman Kristusta, ilman lupauksia etc. Voit lukea sieltä itse.

        EI KUKAAN mene "taivaaseen" MUUTA KUIN ISRAELIN 12 POJAN NIMEN ALI, KAUTTA JA LÄPI: Uuden Jerusalemin portit ovat kukin yhden Israelin pojan "nimissä". Ilmestyskirja 21.

        Höpö höpö !

        Kuinka voit vääristellä Kirjoituksia noin pahasti ?

        Sinä otat vain osan opetuksista ja profetioista ja jätät paljon pois !

        Siksi olet eksynyt Totuudesta !

        Siis tuo yksi lupaus on juutalaisille:

        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

        Nämä olivat lupauksen sanat juutalaisille !

        Mutta oli toinen lupaus !

        28 Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät.

        Ja jos et halua tätä ymmärtää, niin pakanat eivät ruvenneet juutalaisiksi, siis esim Korneliuksen perhekunta oli pakanoita, eikä heiltä juutalaisuutta eikä vanhan liiton noudattamista todellakaan vaadittu, se tuli selvästi ilmi Apostolien ja Pyhän Hengen neuvonpidossa !

        17 että jäljelle jääneet ihmiset etsisivät Herraa, ynnä kaikki pakanat, jotka ovat minun nimiini otetut, sanoo Herra, joka tämän tekee,
        18 mikä on ollut tunnettua hamasta ikiajoista'.
        19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
        20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.

        Mitä seuraavassa sanotaan ???

        Ap. t. 26:23 että nimittäin Kristuksen piti kärsimän ja kuolleitten ylösnousemuksen esikoisena julistaman valkeutta sekä tälle kansalle että pakanoille."

        Tässä ei ole vain juutalaiset kyseessä, eihän ?

        Ja palaan yhä siihen yhteen Sanankohtaan, että ne juutalaiset, jotka eivät ottaneet vastaan Jeesusta ja Hänen Sanojaan erotettin siis Jumalan Kansasta, EIKÄ juutalaiseista eli Israelin kansasta !

        Israel oli Jumalan kansa ennen !

        Nyt Jumalan kansa ovat Jeesukseen ja Hänen sanoihinsa uskovat uskovat !

        Gal. 3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

        Kol. 3:11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.

        Mutta lyhyesti siis vielä, vanha liitto eli liitto Isrelin kansan kanssa on lopetettu Jumalan taholta Kristuksessa !

        Nyt ei pääse enää luonnollisen syntymän kautta Jumalan kansaan, vaan Kristuksessa vain, eli uudestisyntymä liittää ihmisen eli uskovan Jumalan kansaan ja Jumalan lapseksi !


      • rauharauh

        Jos IHAN RAUHASSA otetaan tämä asia: Jerusalemin, sen uuden JERUSALEMIN portit ovat Jaakobin 12 pojan nimissä ja sen uuden JERUSALEMIN perustuksena on 12 opetuslapsen nimet.

        Uusi Jerusalem siis yhä kantaa porteissaan Jaakobin poikia, heidän nimiään, samoin kuin opetuslasten nimiä. Ei se, että on uusi Jerusalem tarkoita, että siellä KAIKKI ON AIVAN UUTTA JA "ENNEN OLEMATONTA". Ei.

        Samon EI UUSI LIITTOKAAN TARKOITA, ETTÄ SIINÄ KAIKKI ON AIVAN UUTTA JA "ENNEN OLEMATONTA".

        Vaan sen, mitä EI ole tarvinnut vaihtaa, Jumala säilyttää, aivan kuten liitoissakin. Ylipappi täytyi vaihtaa ja uhrit, varsinkin se kaikkein tärkein eli liiton uhri, pesach. Tanachissa pesach on sekä juhla että pesachina uhrattava ja uhrattu karitsa. Jeshuahan ON JUMALAN karitsa, Jumalan pesach. Samoin pesach-juhlakin on yhä aivan voimassa oleva uuden liiton viinin ja leivän ateria joka vuosi 14. nisankuuta niin kuin Jumala on sen säätänyt MUTTA UHRI ON JESHUA, kertakaikkinen jokaisen vuoden uhri. Siksi Paavali sanoo: niin usein kun te .... vietetäänhän pesach-ateriaa, leipää ja viiniä joka vuosi, kerran vuodessa, Jahven käskyn mukaan 14. nisankuuta yhäkin.


      • PysytäänSANASSA
        rauharauh kirjoitti:

        Jos IHAN RAUHASSA otetaan tämä asia: Jerusalemin, sen uuden JERUSALEMIN portit ovat Jaakobin 12 pojan nimissä ja sen uuden JERUSALEMIN perustuksena on 12 opetuslapsen nimet.

        Uusi Jerusalem siis yhä kantaa porteissaan Jaakobin poikia, heidän nimiään, samoin kuin opetuslasten nimiä. Ei se, että on uusi Jerusalem tarkoita, että siellä KAIKKI ON AIVAN UUTTA JA "ENNEN OLEMATONTA". Ei.

        Samon EI UUSI LIITTOKAAN TARKOITA, ETTÄ SIINÄ KAIKKI ON AIVAN UUTTA JA "ENNEN OLEMATONTA".

        Vaan sen, mitä EI ole tarvinnut vaihtaa, Jumala säilyttää, aivan kuten liitoissakin. Ylipappi täytyi vaihtaa ja uhrit, varsinkin se kaikkein tärkein eli liiton uhri, pesach. Tanachissa pesach on sekä juhla että pesachina uhrattava ja uhrattu karitsa. Jeshuahan ON JUMALAN karitsa, Jumalan pesach. Samoin pesach-juhlakin on yhä aivan voimassa oleva uuden liiton viinin ja leivän ateria joka vuosi 14. nisankuuta niin kuin Jumala on sen säätänyt MUTTA UHRI ON JESHUA, kertakaikkinen jokaisen vuoden uhri. Siksi Paavali sanoo: niin usein kun te .... vietetäänhän pesach-ateriaa, leipää ja viiniä joka vuosi, kerran vuodessa, Jahven käskyn mukaan 14. nisankuuta yhäkin.

        2.Pietarin kirje 3:16 niinkuin tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista; vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista jota( JUMALAN SANASTA, VT; HERRAN LAKI )tietämättömät ja ( PYHÄSSÄ JESHUAN ESIMERKIN MUKAISESSA; HYVÄT TEOT )vakaantumattomat vääntävät( EPÄREHELLISET; YLPEÄT; TOTTELEMATTOMAT )kieroon kuten muitakin Kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen( PELASTUS JA YHTEYS, RAUHA; VAIN SANASSA PYSYVILLE ).

        Uusi Jerusalem siis yhä kantaa porteissaan (Jaakobin)ISRAELIN poikia, heidän nimiään, samoin kuin opetuslasten nimiä( PORTEISSAAN? PYSY PERUSTUKSESSA)

        JESHUAN APOSTOLIT OVAT MUURIN PERUSTUKSESSA, EIVÄT PORTEISSA;

        ÄLÄ VÄÄNNÄ KIEROON PYHIÄ KIRJOITUKSIA, TAI SAAT KADOTUSTUOMION:

        Ilmestyskirja 22:1 Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
        22:2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.

        22:3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
        22:4 ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
        22:5 Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.

        22:6 Ja hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja Herra, profeettain henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä pian tapahtuman pitää.
        22:7 Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin!"

        22:8 Ja minä, Johannes, olen se, joka tämän kuulin ja näin. Ja kun olin sen kuullut ja nähnyt, minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti.
        22:9 Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa."

        22:10 Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.
        22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.

        22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
        22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.

        22:14-15 Autuaat ne jotka pesevät( KUKA TEKEE?)vaatteensa, että heillä olisi valta( OMISTUSSINETTI; VALINTA, VOITELU; PYHÄN HENGEN OSUUS )syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista( ISRAEL )sisälle ( JERUSALEM )kaupunkiin!

        ULKOPUOLELLA ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        22:16 Minä JESHUA lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
        22:17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.

        22:18-19 Todistan jokaiselle joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan.

        Ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja Pyhään Kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

        22:20-21 Hän joka näitä todistaa sanoo: "Totisesti, Minä Tulen PIAN." Amen, Tule, HerraJHVH JESHUA.

        HerranJHVH JESHUAN armo olkoon kaikkien( SANAA USKOVIEN )kanssa. Amen.


      • rrtrtttttttttr
        olet.sekaisin kirjoitti:

        Milloin Isä Jumala vahvisti Jeesuksen olevan Hänen poikansa ja myös Hänen ylipappeutensa ?

        Eli mistä alkoi Jeesuksen pappis palvelus ?

        15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.
        16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
        17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".

        Jeesus eli vanhan liiton aikana, ja Hänen tuli täyttää laki, mutta ei siis lain kautta, vaan kuuliaisuuden, sille mitä Isä halusi, eli Isän äänelle !

        Jeesus ei voinut vanhan liiton järjestyksen mukaan aloittaa pappis palvelustaan kuin vasta 30v ikäisenä, eli tuossa siis pestiin ja voideltiin ja asetettiin Jeesus ylipapiksi, ja Isä vahvisti sen tehtävän alkamisen.

        Siis leeviläinen poika oli valittu pappis tehtävään, mutta hän ei voinut toimia siinä kuin vasta 30v ikäisenä, jolloin hänet pestiin vedellä ja voideltiin öljyllä ja varustettiin kaikin puolin tehtäväänsä.

        No, Jeesus siis aloitti Uuden liiton Ylipappina siis silloin siitä kasteesta !

        Joten kyllä se Uusi liitto alkoi silloin !

        Vaikkakin se Hengen vuodatus ei siis voinut Sanan mukaan tapahtuakkaan ennen kuin Jeesus oli noussut Ylös, eli heti yslösnouseemuksen jälkeisenä iltana puhalsi(antoi) Jeesus ensimmäiseksi opetuslapsille Pyhän Hengen !

        Mutta Jeesuksen toiminta Uuden liiton ylipappina alkoi siis vesikasteesta vanhan liiton järjestyksen mukaan ja sitä noudattaen.

        Ja silloin Jeesus siis antoi Uuden liiton Sanat, siitä vesikasteesta lähtien.

        Vastaan tuohon vääristyneeseen väitteeseesi, siitä että liitto koski vain juutalaisia, toisessa vietissä !

        Kas kummaa kun vain yksi henkilö on tajunut Johanneksen henkikasteen vaikutuksen!
        Tässä tapauksessa jeesus sai pyhän hengen ja Jumalan pojan tittelin.


    • älähermostu

      Jatketaan íhan rauhassa: ensimmäinen pesach eli Mooseksen kautta ja Israelin poikien kanssa tehty liitto EI ALKANUT SIITÄ, ETTÄ MOOSES VALITTIIN TULEVAN LIITON VÄLIMIEHEKSI, vaan SIITÄ, ETTÄ he olivat Mooseksen välittämän Jumalan käskyn mukaan ottaneet kukin laumasta[an] karitsan 10:ntenä päivänä nisankuuta ja säilyttäneet sitä 4 päivää 14:nteen päivään nisankuuta ja sitten: Liitto alkoi siitä, että he teurastivat karitsan ja sivelivät sen veren ovipieliin. Sen jälkeen he odottivat valmiina aamuun asti --- ja lähtivät--- VASTA kun Egyptin esikoiset oli kaikkien Egyptin epäjumalien tähden tapettu. Näistä voi lukea 2.Ms 9:nnestä luvusta, josta käy ilmi myös jumalina palvottujen demonihenkien Egyptin tietäjille antama valta.

      Samoin on uuden liiton kanssa. SE EI ALKANUT siitä, että Jeesus otti kasteen, vaan siitä, että HÄN, JUMALAN LAUMASTA[AN] VALITSEMA UUDEN LIITON KARITSA teurastettiin ja veri toi sovituksen. Tällöin toteutui vihollisen murskaaminen, jonka Jahve oli jo aivan alussa sanonut tapahtuvan: vaimon siemen murskaa sinun pääsi ja sinä murskaan sen kantapään. Vasta tuon jälkeen, kolmantena päivänä ---JOLLA EI OLE M-I-T-Ä-Ä-N tekemistä viikonpäivän kanssa!!!! --- Jeshua nousi kuolleista.

      Mutta se, mitä Jahve on käskenyt näitten liittojen tapahtumista muistaa EI OLE YLÖSNOUSEMUS --Jeshuan osalta-- eikä punaisen meren ylitys aiemman liiton osalta, vaan YÖ, se yö (tai ilta), jolloin tuo UHRI annettiin ja VERI vuodatettiin, KOSKA SIITÄ ALKOI LIITTO, EI ENNEN EIKÄ JÄLKEEN.

      JOEL profetoi Israelille, ei pakanoille. SE lulee tuossaKIN, minkä lainasit. Tarkistaa...:)


      28 Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja TEIDÄN poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät.

      29 Ja myös palvelijain ja palvelijattarien päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni.

      Edellä on puhuttu Israelin kääntymisestä takaisin ja siitä, että heidän Jumalansa on heille armollinen.

      Ei tuo kyllä tarkoita, että kaiken lihan päälle, koska ei ole mitään muuta liittoa kuin se, jonka Jahve tekee. Nooan kanssa tehty, Abrahamin kanssa, Iisakin kanssa, Jaakobin kanssa, Israelin kanssa ja uusi liitto. Jeremian mukaan Jahve sanoo: Juudan huoneen ja Israelin huoneen kanssa minä teen uuden liiton. Ei ole mitään pakanoiden kanssa tehtyä liittoa.

      • olet.sekaisin

        Syvä on sokeus näköjään !

        " Ei ole mitään pakanoiden kanssa tehtyä liittoa. "

        Missä liitossa luulet sitten meidän pakanoiden olevan ja elävän ?

        No, me olemme ja Elämme siinä Uudessa liitossa, Kristuksessa !

        Room. 9:25 niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.


      • RAHULASSAVAAN
        olet.sekaisin kirjoitti:

        Syvä on sokeus näköjään !

        " Ei ole mitään pakanoiden kanssa tehtyä liittoa. "

        Missä liitossa luulet sitten meidän pakanoiden olevan ja elävän ?

        No, me olemme ja Elämme siinä Uudessa liitossa, Kristuksessa !

        Room. 9:25 niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.

        Ollet.sekaisin, eikös Hoosean kirjan alkuluvuissa kerrota I-S-R-A-E-L-I-N POIKENNEEN POIS.


      • rauharauhassa
        olet.sekaisin kirjoitti:

        Syvä on sokeus näköjään !

        " Ei ole mitään pakanoiden kanssa tehtyä liittoa. "

        Missä liitossa luulet sitten meidän pakanoiden olevan ja elävän ?

        No, me olemme ja Elämme siinä Uudessa liitossa, Kristuksessa !

        Room. 9:25 niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.

        SE samainen roomalaiskirje sanoo, että pittää kastaa JEESUKSEEN ja VASTA se, JOKA ON KASTETTU JEESUKSEEN =hänen KUOLEMAANSA [= UUSI LIITTO, SIIS UHRI JA VERI], VOI KASTEESTA NOUSTUAAN ALKAA YLÖSNOUSEMUSELÄMÄN ELÄMISTÄ. 6. luku.


      • olet.sekaisin
        RAHULASSAVAAN kirjoitti:

        Ollet.sekaisin, eikös Hoosean kirjan alkuluvuissa kerrota I-S-R-A-E-L-I-N POIKENNEEN POIS.

        Niin juuri Israel poikkesi pois se on totta !

        Se oli Jumalan pelastus suunnitelma !

        Joh. 1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

        Room. 11:25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain (täysi luku on sisälle tullut,)

        (Väärin käännetty)

        Mutta pakanaa ei siis oksasteta juutalaisuuteen vaan Kristukseen !

        Siis pakana ei liity juutalaisuuden kautta Kristuksen vaan pakana oksastetaan suoraan Kristukseen !

        Jos näin ei olisi, niin emme voisi kantaa hedelämää:

        Viinin oksa(uskova), joka ei ole itse rungossa(Kristus) kiinni, ei voi tuottaa hedelmää, eli jos pakanat olisi oksastettu juutalaisuuteen(toiseen oksaan), niin Hengen hedelmää emme voisi tuottaa millään.

        Kysymys nyt !

        Siis tärkeä sellainen !

        Oletko itse uudestisyntynyt:

        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

        Siis oletko uudestisyntynyt ???


      • olet.sekaisin
        rauharauhassa kirjoitti:

        SE samainen roomalaiskirje sanoo, että pittää kastaa JEESUKSEEN ja VASTA se, JOKA ON KASTETTU JEESUKSEEN =hänen KUOLEMAANSA [= UUSI LIITTO, SIIS UHRI JA VERI], VOI KASTEESTA NOUSTUAAN ALKAA YLÖSNOUSEMUSELÄMÄN ELÄMISTÄ. 6. luku.

        Kerrotko sen, mitä sinä tarkoitat kastamisella ?

        Vedellä ?

        Hengellä ?


      • rahurahula
        olet.sekaisin kirjoitti:

        Syvä on sokeus näköjään !

        " Ei ole mitään pakanoiden kanssa tehtyä liittoa. "

        Missä liitossa luulet sitten meidän pakanoiden olevan ja elävän ?

        No, me olemme ja Elämme siinä Uudessa liitossa, Kristuksessa !

        Room. 9:25 niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.

        Otan tähän pitemmän lainauksen tuosta, minkä laitoit, Rm 9:
        22 Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,

        23 ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?

        24 Ja sellaisiksi hän myös on KUTSUNUT meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista,

        25 niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.

        26 Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."

        27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.

        28 Sillä sanansa on Herra toteuttava maan päällä lopullisesti ja rutosti."

        Paavalin opetus pitää siis TÄYSIN YHTÄ niiden Pietarin sanojen kanssa, jotka tämä puhui shavuottina Jeshuan kuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen: ottaa tuolta aiemmasta viestistä.....:) : "TEHKÄÄ parannus ja OTTAKOON kukin teistä kasteen JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMEEN syntienne anteeksisaamiseksi, NIIN te saatte Pyhän Hengen lahjan."

        Pietari jatkaa: "39 Sillä TEILLE ja TEIDÄN lapsillenne tämä lupaus on annettu "

        VASTA noiden teille ja teidän lapsillenne sanojen jälkeen Pietari sanoo: "ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." Ehto kaikille on, että Jahve M-E-I-D-Ä-N Jumalamme kutsuu, siis VAIN I-S-R-A-E-L-I-N (tai juutalaisten) Jumala. No niin, uuden liiton ja siihen pääsemisen ehdot on kirjattu Raamatusta, samoin kuin se milloin se OIKEASTI alkoi.

        Pietari sanoo: JA KETKÄ IKINÄ M-E-I-D-Ä-N JUMALAMME K-U-T-S-U-U. Näinhän Paavalikin totesi: 23 ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?
        24 Ja sellaisiksi hän myös on KUTSUNUT meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista,


        Sitten se Efeson keissi, luku 2:
        1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
        2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa, ...
        8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ...

        Siinä jo lainaamassasi roomalaisille kirjoitetussa luvussa on alussa Paavalin sanat:
        9:1 Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele - sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä -
        2 että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni.
        3 Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,
        4 ovat israelilaisia: HEIDÄN ON lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset;
        5 HEIDÄN OVAT isät, JA HEISTÄ ON Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!


        Mutta efesolaisia hän vakavasti muistuttaa ja varoittaa, sanoen:
        11 MUISTAKAA SEN TÄHDEN, että te ennen, TE lihanne puolesta PAKANAT, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi -

        12 ETTÄ TE siihen aikaan OLITTE ILMAN Kristusta, OLITTE VAILLA Israelin kansalaisoikeutta JA VIERAAT lupauksen liitoille, ILMAN toivoa ja ILMAN Jumalaa maailmassa;

        Ja se on SE LIITON VERI, joka suo pakanallekin mahdollisuuden päästä LÄHELLE ISRAELIN JUMALAA, jae 13 mutta NYT, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, OLETTE te, jotka ennen olitte kaukana, PÄÄSSEET LÄHELLE Kristuksen veressä.


        Vielä Paavalin vakava varoitus roomalaisille: 11 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! 2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut.

        13 Teille, PAKANOILLE, minä sanon: ...
        18 niin ÄLÄ YLPEILE oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.

        19 Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin".

        20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. ÄLÄ OLE YLPEÄ, VAAN PELKÄÄ.

        21 SILLÄ JOS EI JUMALA OLE SÄÄSTÄNYT LUONNOLLISIA OKSIA, EI HÄN OLE SÄÄSTÄVÄ SINUAKAAN.


      • olet.sekaisin

        Miksi et vastaa sinulle esitettyihin kysymyksiin ????

        Siis oletko uudestisyntynyt ???

        Kerrotko sen, mitä sinä tarkoitat kastamisella ?

        Vedellä ?

        Hengellä ?


      • rahurahulassa
        olet.sekaisin kirjoitti:

        Niin juuri Israel poikkesi pois se on totta !

        Se oli Jumalan pelastus suunnitelma !

        Joh. 1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

        Room. 11:25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain (täysi luku on sisälle tullut,)

        (Väärin käännetty)

        Mutta pakanaa ei siis oksasteta juutalaisuuteen vaan Kristukseen !

        Siis pakana ei liity juutalaisuuden kautta Kristuksen vaan pakana oksastetaan suoraan Kristukseen !

        Jos näin ei olisi, niin emme voisi kantaa hedelämää:

        Viinin oksa(uskova), joka ei ole itse rungossa(Kristus) kiinni, ei voi tuottaa hedelmää, eli jos pakanat olisi oksastettu juutalaisuuteen(toiseen oksaan), niin Hengen hedelmää emme voisi tuottaa millään.

        Kysymys nyt !

        Siis tärkeä sellainen !

        Oletko itse uudestisyntynyt:

        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

        Siis oletko uudestisyntynyt ???

        En. Väärin käännetty. P.o. YLHÄÄLTÄ syntynyt.

        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny --- ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä --- ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

        Joh 3:31
        Hän, joka YLHÄÄLTÄ tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka TAIVAISTA tulee, on yli kaikkien.

        Sinä, minä ja Eetun Liisa EMME ole syntyneet Jumalan kuviksi saati Jumalan kaltaisiksi. Sellaisiksi tullaan vasta uuden liiton kasteessa, joka on KASTE JEESUKSEN kuolemaan eli UUDEN LIITON KASTE JEESUKSEN NIMEEN. Näitä ehdottomia Jumalan Sanan ja käytännön esimerkkejä oli jo aiemmissa viesteissä.

        Kysymys sinulle: oletko ottanut kasteen uuteen liittoon? Sen kasteen, joka ei ole Jeesuksen kasteen seuraamista, ei "seurakuntaan" liittämistä, ei Jeesuksen esimerkin seuraamista, vaan kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen ja josta kasteesta noustaan elämään ylösnousemuselämää ja joka on ainoa mahdollisuus ja tie päästä Jeshuan herruuden alle täysivaltaisesti?

        Vielä selvennys siihen, että vain adam oli Jumalan kuva ja Jumalan kaltaisuus. 5. luku: Kun Jumala loi adamin, teki Hän hänet Jumalan kaltaiseksi. Mieheksi ja naiseksi Hän heidät loi ja siunasi heidät ja antoi heille nimen adam, silloin kun heidät luotiin.
        3. Kun adam oli sadan kolmenkymmenen vuoden vanha, syntyi hänelle poika, joka oli HÄNEN KALTAISENSA, HÄNEN KUVANSA ja hän antoi hänelle nimen Shet.

        Mutta onneksi Hevelin (Abel suomessa) lisäksi tämä adamin 3. poika etsi Jahven nimeä, Jahven pelastavaa nimeä, ed. luvun loppu: Ja myöskin Shetille syntyi poika, ja hän antoi hänelle nimen Enos (nyk.aram. "mies, ihminen", kuten varmasti tiedät), sillä hän [Shet] ALKOI KUTSUA JAHVEN NIMESSÄ tai JAHVEN NIMEÄ.

        Tuo on siis se, mitä hepreankielisessä Tanachissa lukee. Usein se - kapiteeleilla eli isoilla kirjaimilla kirjoittamani - on käännetty toisin.

        Niin, Jeshuassa sitten Jahve antoi kansalleen tuon uuden oman pelastavan nimensä, Jeshuan.

        Siunattu Shet, että alkoi avuksi kutsua Jahven Nimeä, sekä Hanok ja Noa ja Shem ja Avraham ja Iisak ja Jaakob/Israel.

        Jeshua sanoi semi/puoli-pakananaiselle Sykarin kaivolla:
        Joh. 4:22
        Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.

        Näinhän tämä siunattujen vanhurskasten linja on tuottanut pelastuksen Hevelistä (Abel) alkaen, kuulivat, ymmärsivät ja tottelivat. Se on se tie pelastukseen ja Pelastuksen - hepreaksi jeshua -- vastaanottamiseen.

        Luukkaassa, 2. luku, on ihanasti kerrottu se, kuinka Jeshua on ja oli ja tuli omilleen pelastukseksi:
        25 Ja katso, Jerusalemissa oli mies, nimeltä Simeon; hän oli hurskas ja jumalinen mies, joka odotti Israelin lohdutusta, ja Pyhä Henki oli hänen päällänsä.

        26 Ja Pyhä Henki oli hänelle ilmoittanut, ettei hän ollut näkevä kuolemaa, ennenkuin oli nähnyt Herran Voidellun.

        27 Ja hän tuli Hengen vaikutuksesta pyhäkköön. Ja kun vanhemmat toivat Jeesus-lasta sisälle tehdäkseen hänelle, niinkuin tapa oli lain mukaan,

        28 otti hänkin hänet syliinsä ja kiitti Jumalaa ja sanoi:

        29 "Herra, nyt sinä lasket palvelijasi rauhaan menemään, sanasi mukaan;

        30 sillä minun silmäni ovat nähneet sinun autuutesi,

        31 jonka sinä olet valmistanut kaikkien kansojen nähdä,

        32 valkeudeksi, joka on ilmestyvä pakanoille, ja KIRKKAUDEKSI KANSALLESI ISRAELILLE".


      • olet.sekaisin
        rahurahulassa kirjoitti:

        En. Väärin käännetty. P.o. YLHÄÄLTÄ syntynyt.

        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny --- ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä --- ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

        Joh 3:31
        Hän, joka YLHÄÄLTÄ tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka TAIVAISTA tulee, on yli kaikkien.

        Sinä, minä ja Eetun Liisa EMME ole syntyneet Jumalan kuviksi saati Jumalan kaltaisiksi. Sellaisiksi tullaan vasta uuden liiton kasteessa, joka on KASTE JEESUKSEN kuolemaan eli UUDEN LIITON KASTE JEESUKSEN NIMEEN. Näitä ehdottomia Jumalan Sanan ja käytännön esimerkkejä oli jo aiemmissa viesteissä.

        Kysymys sinulle: oletko ottanut kasteen uuteen liittoon? Sen kasteen, joka ei ole Jeesuksen kasteen seuraamista, ei "seurakuntaan" liittämistä, ei Jeesuksen esimerkin seuraamista, vaan kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen ja josta kasteesta noustaan elämään ylösnousemuselämää ja joka on ainoa mahdollisuus ja tie päästä Jeshuan herruuden alle täysivaltaisesti?

        Vielä selvennys siihen, että vain adam oli Jumalan kuva ja Jumalan kaltaisuus. 5. luku: Kun Jumala loi adamin, teki Hän hänet Jumalan kaltaiseksi. Mieheksi ja naiseksi Hän heidät loi ja siunasi heidät ja antoi heille nimen adam, silloin kun heidät luotiin.
        3. Kun adam oli sadan kolmenkymmenen vuoden vanha, syntyi hänelle poika, joka oli HÄNEN KALTAISENSA, HÄNEN KUVANSA ja hän antoi hänelle nimen Shet.

        Mutta onneksi Hevelin (Abel suomessa) lisäksi tämä adamin 3. poika etsi Jahven nimeä, Jahven pelastavaa nimeä, ed. luvun loppu: Ja myöskin Shetille syntyi poika, ja hän antoi hänelle nimen Enos (nyk.aram. "mies, ihminen", kuten varmasti tiedät), sillä hän [Shet] ALKOI KUTSUA JAHVEN NIMESSÄ tai JAHVEN NIMEÄ.

        Tuo on siis se, mitä hepreankielisessä Tanachissa lukee. Usein se - kapiteeleilla eli isoilla kirjaimilla kirjoittamani - on käännetty toisin.

        Niin, Jeshuassa sitten Jahve antoi kansalleen tuon uuden oman pelastavan nimensä, Jeshuan.

        Siunattu Shet, että alkoi avuksi kutsua Jahven Nimeä, sekä Hanok ja Noa ja Shem ja Avraham ja Iisak ja Jaakob/Israel.

        Jeshua sanoi semi/puoli-pakananaiselle Sykarin kaivolla:
        Joh. 4:22
        Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.

        Näinhän tämä siunattujen vanhurskasten linja on tuottanut pelastuksen Hevelistä (Abel) alkaen, kuulivat, ymmärsivät ja tottelivat. Se on se tie pelastukseen ja Pelastuksen - hepreaksi jeshua -- vastaanottamiseen.

        Luukkaassa, 2. luku, on ihanasti kerrottu se, kuinka Jeshua on ja oli ja tuli omilleen pelastukseksi:
        25 Ja katso, Jerusalemissa oli mies, nimeltä Simeon; hän oli hurskas ja jumalinen mies, joka odotti Israelin lohdutusta, ja Pyhä Henki oli hänen päällänsä.

        26 Ja Pyhä Henki oli hänelle ilmoittanut, ettei hän ollut näkevä kuolemaa, ennenkuin oli nähnyt Herran Voidellun.

        27 Ja hän tuli Hengen vaikutuksesta pyhäkköön. Ja kun vanhemmat toivat Jeesus-lasta sisälle tehdäkseen hänelle, niinkuin tapa oli lain mukaan,

        28 otti hänkin hänet syliinsä ja kiitti Jumalaa ja sanoi:

        29 "Herra, nyt sinä lasket palvelijasi rauhaan menemään, sanasi mukaan;

        30 sillä minun silmäni ovat nähneet sinun autuutesi,

        31 jonka sinä olet valmistanut kaikkien kansojen nähdä,

        32 valkeudeksi, joka on ilmestyvä pakanoille, ja KIRKKAUDEKSI KANSALLESI ISRAELILLE".

        Eli et ole syntynyt uudesti ylhäältä !

        No, sitten on ihan turhaa keskustella kanssasi Hengellisistä asioista, koska olet vain luonnollinen ihminen, eli et Hengellinen .

        Ja tämä on syy siihen, että et löydä Totuutta vaan sepität omiasi vain.


    • olette.sekaisin

      On vain Yksi Ovi ja Yksi Tie ja Yksi Perustus/perusta !

      Kristus !

      Jos aletaan väittää juutalaisten ja juutalaisuuden olevan Tie ja Ovi, niin pahasti on eksytty Totuudesta !

      Tämä on teidän perus ongelmanne, kun kuvittelette olevan toisen tien !

      Siihen samaan sortuivat ne juutalaiset, jotka eivät uskoneet Jeesukseen Kristukseen Vapahtajaan !

      Siis hekin luottivat siis syntyperäänsä ja vanhaan liittoon ja Uusi liitto ei maistunut heillekkään !

      • rauharauh

        Otit sitten jonkun toisen ketjun kommentteja tähän. Eikö tässä puhuttu viimeksi liitosta, uudesta liitosta?


      • olette.sekaisin
        rauharauh kirjoitti:

        Otit sitten jonkun toisen ketjun kommentteja tähän. Eikö tässä puhuttu viimeksi liitosta, uudesta liitosta?

        En ottanut, vaan kirjoitin siitä, mitä itse juuri mietin !

        Sinä vain et taida tajuta yhäkään perus ongelmaasi, eli sitä että vanha liitto on Jumalan taholta jo lopetettu !

        Se sai lopullisen sinettinsä Jeesuksen sanojen mukaan:

        Matt. 24:2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."

        Mark. 13:2 Jeesus vastasi hänelle: "Sinä näet nämä suuret rakennukset. Niistä ei ole jäävä kiveä kiven päälle maahan jaottamatta."

        Luuk. 21:6 "Päivät tulevat, jolloin tästä, mitä katselette, ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta".

        Tämän pitäisi todistaa jokaiselle uudestisyntyneelle juutalaiselle se, että Jumala eli Jeesus lopetti vanhan liiton jo vuonna 70 aikoihin !

        Ilman temppeliä ei ole myöskään liittoa, eikä ulkoista Jumalanpalvelusta !


      • RAUHArauh
        olette.sekaisin kirjoitti:

        En ottanut, vaan kirjoitin siitä, mitä itse juuri mietin !

        Sinä vain et taida tajuta yhäkään perus ongelmaasi, eli sitä että vanha liitto on Jumalan taholta jo lopetettu !

        Se sai lopullisen sinettinsä Jeesuksen sanojen mukaan:

        Matt. 24:2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."

        Mark. 13:2 Jeesus vastasi hänelle: "Sinä näet nämä suuret rakennukset. Niistä ei ole jäävä kiveä kiven päälle maahan jaottamatta."

        Luuk. 21:6 "Päivät tulevat, jolloin tästä, mitä katselette, ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta".

        Tämän pitäisi todistaa jokaiselle uudestisyntyneelle juutalaiselle se, että Jumala eli Jeesus lopetti vanhan liiton jo vuonna 70 aikoihin !

        Ilman temppeliä ei ole myöskään liittoa, eikä ulkoista Jumalanpalvelusta !

        Toistan ensin sen, minkä jo sanoin:
        Otit sitten jonkun toisen ketjun kommentteja tähän. Eikö tässä puhuttu viimeksi liitosta, uudesta liitosta?

        Harmi, että et lue noita viestejä, joita olet.sekaisin on kirjoittanut. Kirjoitin jo hänelle vastauksen mutta sanon sen -- ehkä selvemmin --- uudestaan. Olet.sekaisin on antanut aiemmissa viesteissään kolme (3) uuden liiton alkamisajankohtaa, joten en tiedä, mitä sinä nyt tuolla v. 70:llä yrität tavoittaa, kun EI sillä VOI tavoittaa kuin historiallisen tapahtuman ajankohdan: Jerusalemin hävitys.

        Tuolloin EI HÄVITETTY ainoastaan temppeliä, VAAN KOKO KAUPUNKI, Jerusalem.

        Se, että uusi liitto alkoi sinä PESACHINA, jona JESHUA SÖI PESACH-ATERIAN, lampaan, leipää ja katkeria yrttejä Jahven Moosekselle antaman käskyn mukaan __ Jeesushan täytti KAIKEN, minkä Jahve oli puhunut ja käskenyt, sen jo totesimme __ vaikutti myös sen, että temppelissä uhrattavat uhrit EIVÄT ENÄÄ TUOTTANEET SOVITUSTA NIIN KUIN NE OLIVAT TUOTTANEET SIIHEN HETKEEN ASTI. Kun Jeshua kuoli ja Jahve repäisi kaikkein pyhimmän esiripun YLHÄÄLTÄ alas, loppui sen temppelin aika ja alkoi UUDEN JESHUA-TEMPPELIN aika. Jeshua tuli juuri ja vain tätä hetkeä varten, vaikka olikin jo itse ja aiemmin sanonut ja puhunut ruumiinsa temppelistä.

        Jeshua-temppelin rakentamisesta puhuu ja opettaa myös Paavali. Hän sanoo Jeesuksen nimeen ja sillä tavoin Jeesuksen kuolemaan kastetuille ja Jumalan Israelin kanssa tekemään uuteen liittoon liitetyille Korintton pakanoille näin, 1. Kor. 3:16
        Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

        Pyhän hengen saa siis se, joka kastetaan Jeesukseen, Jeesuksen nimeen. Siitä oli jo aiemmin, Efeson "keissi". Välittömästi, kun olivat ottaneet Johanneksen kasteen "päälle tahi jälkeen" tuon uuden liiton kasteen Jeesuksen nimeen, ja Paavali pani kätensä heidän päälleen, saivat hekin Pyhän hengen. Näin se toimii, ja VAIN NÄIN.

        'Luetaan Apt. 19: Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".

        5 Sen kuultuaan he HE OTTIVAT KASTEEN HERRAN JEESUKSEN NIMEEN.

        6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.


      • rahurahu
        RAUHArauh kirjoitti:

        Toistan ensin sen, minkä jo sanoin:
        Otit sitten jonkun toisen ketjun kommentteja tähän. Eikö tässä puhuttu viimeksi liitosta, uudesta liitosta?

        Harmi, että et lue noita viestejä, joita olet.sekaisin on kirjoittanut. Kirjoitin jo hänelle vastauksen mutta sanon sen -- ehkä selvemmin --- uudestaan. Olet.sekaisin on antanut aiemmissa viesteissään kolme (3) uuden liiton alkamisajankohtaa, joten en tiedä, mitä sinä nyt tuolla v. 70:llä yrität tavoittaa, kun EI sillä VOI tavoittaa kuin historiallisen tapahtuman ajankohdan: Jerusalemin hävitys.

        Tuolloin EI HÄVITETTY ainoastaan temppeliä, VAAN KOKO KAUPUNKI, Jerusalem.

        Se, että uusi liitto alkoi sinä PESACHINA, jona JESHUA SÖI PESACH-ATERIAN, lampaan, leipää ja katkeria yrttejä Jahven Moosekselle antaman käskyn mukaan __ Jeesushan täytti KAIKEN, minkä Jahve oli puhunut ja käskenyt, sen jo totesimme __ vaikutti myös sen, että temppelissä uhrattavat uhrit EIVÄT ENÄÄ TUOTTANEET SOVITUSTA NIIN KUIN NE OLIVAT TUOTTANEET SIIHEN HETKEEN ASTI. Kun Jeshua kuoli ja Jahve repäisi kaikkein pyhimmän esiripun YLHÄÄLTÄ alas, loppui sen temppelin aika ja alkoi UUDEN JESHUA-TEMPPELIN aika. Jeshua tuli juuri ja vain tätä hetkeä varten, vaikka olikin jo itse ja aiemmin sanonut ja puhunut ruumiinsa temppelistä.

        Jeshua-temppelin rakentamisesta puhuu ja opettaa myös Paavali. Hän sanoo Jeesuksen nimeen ja sillä tavoin Jeesuksen kuolemaan kastetuille ja Jumalan Israelin kanssa tekemään uuteen liittoon liitetyille Korintton pakanoille näin, 1. Kor. 3:16
        Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

        Pyhän hengen saa siis se, joka kastetaan Jeesukseen, Jeesuksen nimeen. Siitä oli jo aiemmin, Efeson "keissi". Välittömästi, kun olivat ottaneet Johanneksen kasteen "päälle tahi jälkeen" tuon uuden liiton kasteen Jeesuksen nimeen, ja Paavali pani kätensä heidän päälleen, saivat hekin Pyhän hengen. Näin se toimii, ja VAIN NÄIN.

        'Luetaan Apt. 19: Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".

        5 Sen kuultuaan he HE OTTIVAT KASTEEN HERRAN JEESUKSEN NIMEEN.

        6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.

        Selvennän: kuten olet.sekaisin kirjoitti, kun vanha loppuu, se loppuu. Ei siis VOI olla kahta pelastuksen liittoa voimassa yhtäaikaa yhdelle Israelille.

        Jeshuan elämässä uhratut uhrit, katso vaikkapa luukas 2, tuottivat sen, mitä Jahve sanoi, että ne tuottavat.

        Jeshua sanoi parantuneille: MENE JA UHRAA se, mikä on SÄÄDETTY MOOSEKSEN LAISSA. Mm. Matteuksen 8:4
        Ja Jeesus sanoi hänelle: "Katso, ettet puhu tästä kenellekään; vaan mene ja näytä itsesi papille, ja uhraa lahja, jonka Mooses on säätänyt, todistukseksi heille".

        Näinhän Jahve oli säätänyt ja juuri niin käski Jeshua miestä tekemään, JA SE TOIMI!

        Uudessa liitossa ei voi enää uhrata, koska silloin mitätöi Jeshua-pesachin eli kertakaikkisen pesach-uhrin. Siksi ne kaksitoista (- 1 ja sitten 1) eivät Jeshuan kuoleman jälkeen enää uhranneet temppelissä mitään, koska vain Jeshuan kuolemaan asti oli temppelipalvelus voimassa sellaisena kuin JaHVE oli sen Mooseksen kautta säätänyt.

        Ota sinäkin kaste Jeesukseen, se on AINOA UUDEN LIITON KASTE, niin saat Pyhän hengen, niin kuin Pietari lupasi Jahven sanoin. :) Siunausta siihen olet sekaisin.


      • olet.sekaisin
        rahurahu kirjoitti:

        Selvennän: kuten olet.sekaisin kirjoitti, kun vanha loppuu, se loppuu. Ei siis VOI olla kahta pelastuksen liittoa voimassa yhtäaikaa yhdelle Israelille.

        Jeshuan elämässä uhratut uhrit, katso vaikkapa luukas 2, tuottivat sen, mitä Jahve sanoi, että ne tuottavat.

        Jeshua sanoi parantuneille: MENE JA UHRAA se, mikä on SÄÄDETTY MOOSEKSEN LAISSA. Mm. Matteuksen 8:4
        Ja Jeesus sanoi hänelle: "Katso, ettet puhu tästä kenellekään; vaan mene ja näytä itsesi papille, ja uhraa lahja, jonka Mooses on säätänyt, todistukseksi heille".

        Näinhän Jahve oli säätänyt ja juuri niin käski Jeshua miestä tekemään, JA SE TOIMI!

        Uudessa liitossa ei voi enää uhrata, koska silloin mitätöi Jeshua-pesachin eli kertakaikkisen pesach-uhrin. Siksi ne kaksitoista (- 1 ja sitten 1) eivät Jeshuan kuoleman jälkeen enää uhranneet temppelissä mitään, koska vain Jeshuan kuolemaan asti oli temppelipalvelus voimassa sellaisena kuin JaHVE oli sen Mooseksen kautta säätänyt.

        Ota sinäkin kaste Jeesukseen, se on AINOA UUDEN LIITON KASTE, niin saat Pyhän hengen, niin kuin Pietari lupasi Jahven sanoin. :) Siunausta siihen olet sekaisin.

        Veiskaste ei pelasta, eikä siinä saada uudessa liitossa Pyhää Henkeä !

        On selvä jaotus, eli vanhassa liitossa kastettiin siis vedellä, ja vanhan liiton uskovat ottivat Jeesuksen vastaan vesikasteessa julkisesti tunnustautuen Jeesuksen uskoviksi.

        Uudessa liitossa Pyhä Henki saadaan uudestisyntymisen hetkessä, eli siinä Jeesus kastaa uskoon tulevan Pyhällä Hengellä.

        Siis selvä jaotus uuden ja vanhan liiton välillä:

        Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        Uudessa liitossa ei enää vesikasteita eli parannuksen kasteita tarvita !

        Mutta sen aiakauden juutalaiset siis ottivat vesikasteen, mutta pakana ei sitä tarvinnut, vaan se on hyödytön uudessa liitossa.

        Paavali oli pakanoiden apostoli ja miten Herramme Jeesus oli Paavalin opastanut ja ohjeistanut ???

        1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan,

        Mitä tässä siis sanotaan selvästi ???

        vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.


      • baptiizoo
        olet.sekaisin kirjoitti:

        Veiskaste ei pelasta, eikä siinä saada uudessa liitossa Pyhää Henkeä !

        On selvä jaotus, eli vanhassa liitossa kastettiin siis vedellä, ja vanhan liiton uskovat ottivat Jeesuksen vastaan vesikasteessa julkisesti tunnustautuen Jeesuksen uskoviksi.

        Uudessa liitossa Pyhä Henki saadaan uudestisyntymisen hetkessä, eli siinä Jeesus kastaa uskoon tulevan Pyhällä Hengellä.

        Siis selvä jaotus uuden ja vanhan liiton välillä:

        Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        Uudessa liitossa ei enää vesikasteita eli parannuksen kasteita tarvita !

        Mutta sen aiakauden juutalaiset siis ottivat vesikasteen, mutta pakana ei sitä tarvinnut, vaan se on hyödytön uudessa liitossa.

        Paavali oli pakanoiden apostoli ja miten Herramme Jeesus oli Paavalin opastanut ja ohjeistanut ???

        1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan,

        Mitä tässä siis sanotaan selvästi ???

        vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

        Ikävä, että sinä et näe Raamattua kokonaisuutena. Tämä on aika hullua, edes kuvitella sitä, minkä seuraavaksi kirjoitan, mutta

        Jeesus EI VOINUT MITENKÄÄ OTTAA VASTAAN ITSEÄÄN KASTEESSAAN. Niinhän sinä kirjoitit, että ¤¤ vanhan liiton uskovat ottivat Jeesuksen vastaan vesikasteessa julkisesti tunnustautuen Jeesuksen uskoviksi.¤¤

        Tuolla on jo moneen kertaan ollut kirjoitettuna se Apostolien tekojen keskustelu, jossa Paavali keskustelee Efeson uskovien kanssa. Otetaan se tähän vielä :) kertaus on opintojen äiti:

        1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia. 2 Ja hän sanoi heille: "SAITTEKO PYHÄN HENGEN SILLOIN KUN TULITTE USKOON?" Niin he sanoivat hänelle: "EMME OLE EDES KUULLEET, ETTÄ PYHÄÄ HENKEÄ ON OLEMASSAKAAN". 3 Ja hän sanoi: "MILLA KASTEELLA TE SITTEN OLETTE KASTETUT?" He vastasivat: "JOHANNEKSEN KASTEELLA". 4 Niin Paavali sanoi: "JOHANNES KASTOI P-A-R-A-N-N-U-K-S-E-N KASTEELLA, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen". 5 SEN KUULTUAAN HE OTTIVAT KASTEEN HERRAN JEESUKSEN NIMEEN. 6 J-A kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, TULI HEIDÄND PÄÄLLENSÄ PYHÄ HENKI, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat. 7 Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.

        Matteuksessa, 3, on mm. tuo Jeesuksen parannuksen kasteella kastaminen. Yritän ottaa vain pääkohdat, ettei tule liian pitkää viestiä:

        3 Niinä päivinä tuli Johannes Kastaja ja saarnasi Juudean erämaassa
        2 ja sanoi: "TEHKÄÄ PARANNUS, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
        3 Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'VALMISTAKAA HERRALLE TIE, tehkää polut hänelle tasaisiksi'."

        5 Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö,
        6 JA HÄN KASTOI HEIDÄT Jordanin virrassa, KUN he TUNNUSTIVAT SYNTINSÄ


        13 Silloin JEESUS TULI Galileasta Jordanille JOHANNEKSEN tykö hänen KASTETTAVAKSeen.


        15 Jeesus ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.


      • kaststaa
        baptiizoo kirjoitti:

        Ikävä, että sinä et näe Raamattua kokonaisuutena. Tämä on aika hullua, edes kuvitella sitä, minkä seuraavaksi kirjoitan, mutta

        Jeesus EI VOINUT MITENKÄÄ OTTAA VASTAAN ITSEÄÄN KASTEESSAAN. Niinhän sinä kirjoitit, että ¤¤ vanhan liiton uskovat ottivat Jeesuksen vastaan vesikasteessa julkisesti tunnustautuen Jeesuksen uskoviksi.¤¤

        Tuolla on jo moneen kertaan ollut kirjoitettuna se Apostolien tekojen keskustelu, jossa Paavali keskustelee Efeson uskovien kanssa. Otetaan se tähän vielä :) kertaus on opintojen äiti:

        1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia. 2 Ja hän sanoi heille: "SAITTEKO PYHÄN HENGEN SILLOIN KUN TULITTE USKOON?" Niin he sanoivat hänelle: "EMME OLE EDES KUULLEET, ETTÄ PYHÄÄ HENKEÄ ON OLEMASSAKAAN". 3 Ja hän sanoi: "MILLA KASTEELLA TE SITTEN OLETTE KASTETUT?" He vastasivat: "JOHANNEKSEN KASTEELLA". 4 Niin Paavali sanoi: "JOHANNES KASTOI P-A-R-A-N-N-U-K-S-E-N KASTEELLA, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen". 5 SEN KUULTUAAN HE OTTIVAT KASTEEN HERRAN JEESUKSEN NIMEEN. 6 J-A kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, TULI HEIDÄND PÄÄLLENSÄ PYHÄ HENKI, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat. 7 Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.

        Matteuksessa, 3, on mm. tuo Jeesuksen parannuksen kasteella kastaminen. Yritän ottaa vain pääkohdat, ettei tule liian pitkää viestiä:

        3 Niinä päivinä tuli Johannes Kastaja ja saarnasi Juudean erämaassa
        2 ja sanoi: "TEHKÄÄ PARANNUS, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
        3 Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'VALMISTAKAA HERRALLE TIE, tehkää polut hänelle tasaisiksi'."

        5 Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö,
        6 JA HÄN KASTOI HEIDÄT Jordanin virrassa, KUN he TUNNUSTIVAT SYNTINSÄ


        13 Silloin JEESUS TULI Galileasta Jordanille JOHANNEKSEN tykö hänen KASTETTAVAKSeen.


        15 Jeesus ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.

        Kirjoitit, ettäUudessa liitossa Pyhä Henki saadaan uudestisyntymisen hetkessä, eli siinä Jeesus kastaa uskoon tulevan Pyhällä Hengellä.

        Ikävä vain, että missään ei noin ole kirjoitettu. Ja jos emme löydä tuollaista sanaa Kirjoituksista niin, ..... sellaista lausetta ei voi argumenttina käyttää.

        Kun sinulla on aikaa, ota käyttöön joku hyvä Raamattuhakuohjelma ja etsi sanajuurella kast*. Sillä tavoin saa hyvän ja kattavan kokonaiskuvan kasteesta, sekä Johanneksen kasteesta että uuden liiton kasteesta.


      • jijibausyys
        kaststaa kirjoitti:

        Kirjoitit, ettäUudessa liitossa Pyhä Henki saadaan uudestisyntymisen hetkessä, eli siinä Jeesus kastaa uskoon tulevan Pyhällä Hengellä.

        Ikävä vain, että missään ei noin ole kirjoitettu. Ja jos emme löydä tuollaista sanaa Kirjoituksista niin, ..... sellaista lausetta ei voi argumenttina käyttää.

        Kun sinulla on aikaa, ota käyttöön joku hyvä Raamattuhakuohjelma ja etsi sanajuurella kast*. Sillä tavoin saa hyvän ja kattavan kokonaiskuvan kasteesta, sekä Johanneksen kasteesta että uuden liiton kasteesta.

        Jaa, vielä oli tuo 1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan,

        Niinhän Jeesuksenkin sanotaan sanoneen: Joka uskoo ja kastetaan, SE pelastuu, Mk, 16:6

        Toteuttivatko jo ne 12 tätä Jeesuksen sanaa? Kyllä. Sillä juuri sen tähden heidät kastettiin Pyhällä hengellä shavuottina, 50 päivää eli 7 täyttä sapattia Jeesuksen kuoleman jälkeen. (Ne tärkeät asiat, tärkeät päivät ja yhäti tärkeät "juhlat") Ai miksi? SIKSI, että he alkoivat julistaa kääntymistä ja palaamista Israelin Jumalan puoleen. Ja mitä tapahtui? Ote Pietarin uuden liiton ensimmäisestä saarnasta, jonka tulisi olla KAIKKIEN nykysaarnojenkin perusta. Mitä hän sanoi?

        Apt. 2: 37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, MITÄ MEIDÄN PITÄÄ T-E-K-E-M-Ä-N?

        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus JA O-T-T-A-K-O-O-N- kukin teistä KASTEEN JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMEEN SYNTIENNE ANTEEKSISAAMISEKSI, N-I-I-N te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

        40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".

        41 JOTKA nyt OTTIVAT hänen SANANSA VASTAAN N-E K-A-S-T-E-T-T-I-I-N, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

        Varsinainen vastaus on: Pietari julisti Jumalan sanat, ja ne, jotka uskoivat julistetun sanan, K-A-S-T-E-T-T-I-I-N JA KASTETTIIN JEESUKSEN NIMEEN JA HE saivat PYHÄN HENGEN.

        Jeesus sanoi ihan samoin: Joka uskoo JA KASTETAAN, SE pelastuu.

        Paavali toimi ihan samoin: Minua EI OLE LÄHETETTY KASTAMAAN, vaan julistamaan.

        Rautalankaosio: kaikki he toimivat niin, että ENSIN julistetaan, SITTEN NE, jotka ottavat Sanan vastaan KASTETAAN, ja niin he uskovina kastetut PELASTUVAT.

        Paavali siis KUMOSI SEN, ETTÄ PELKKÄ KASTAMINEN, uskomattoman tai uskoa ymmärtämättömän tai uskoa vastaanottamattoman kastaminen pelastaisi. Ei pelasta. SIKSI Paavali sanoi, että HÄNET ON LÄHETETTY JULISTAMAAN, KOSKA VAIN USKOLLA JA USKOSSA VASTAANOTETTU sana Jeesuksesta SEKÄ TÄÄN USKON JÄLKEEN JEESUKSEN NIMEEN [kaikki uuden liiton kasteet Raamatussa OVAT OTETUT JEESUKSEN NIMEEN] OTETTU KASTE tuottaa iankaikkisen pelastuksen.

        Mutta nää kaiki voit lukea ihan itsekin sieltä Kirjoituksista.


    • ihanvaanrahulassa

      Kornelius oli jo Mooseksen liiton mukaisesti Jumalalle otollinen, ei mikään "pystymetsästä" liittoon otettu. Israelin Jahve lähetti enkelinsä sanomaan ja vahvistamaan ja kertomaan sen, että hän on otollinen sekä antamaan lisäohjeet UUTEEN LIITTOON pääsemiseksi. Hän oli Mooseksen kanssa tehdyn liiton palvelija ja sillä tavoin jo otollinen siinä liitossa. Antoi almuja, opetti perheensä ja palvelusväkensäkin elämään tuon liiton sanojen mukaan. Jos, olet.sekaisen mukaan tulkitsisimme tämän "keissin", niin EI HÄNEN =Korneliuksen, OLISI OLLENKAAN ENÄÄ TARVINNUT MITÄÄN TEHDÄ, KOSKA JUMALA OLI JO LÄHETTÄNYT ENKELIN SANOMAAN HÄNELLE, ETTÄ HÄNEN ALMUNSA JA HYVÄT TEKONSA OLIVAT TULLEET MUISTOON JUMALAN EDESSÄ. Hänet olisi olet.sekaisen mukaan otettu JO SILLOIN JA SELLAISENA uuteen liittoon mutta näin ei ole eikä ollut.

      Otetaanpa toinen "keissi": Apollos, väkevä Kirjoituksissa, joka oli kastettu vain Johanneksen kasteella, SIIS TUOLLA KASTEELLA, josta olet.sekaisin PUHUU ja joka EI OLE UUDEN LIITON KASTE EIKÄ ALOITA UUTTA LIITTOA K-E-N-E-N-K-Ä-Ä-N KOHDALLA, EI Jeesuksenkaan kohdalla. VASTA KUN Apollokselle oli selvitetty UUDEN LIITON TIE, uuden liiton KASTE JEESUKSEEN =Jeesuksen KUOLEMAAN, ja hän otti TUON KASTEEN, oli hän UUDESSA LIITOSSA.

      KAIKKI ne, jotka luulevat ottavansa uuden liiton kasteen "seuraten Jeesusta" KASTATTAVAT ITSENSÄ L-A-K-I-L-I-I-T-T-O-O-N!!!!!!!

      Ja vielä monet keissit Efesossa: Millä kasteella he olivat kastetut? Johanneksen kasteella. VASTA KUN HE OTTIVAT KASTEEN J-E-E-S-U-K-S-E-E-N, SAIVAT HE PYHÄN HENGEN.

      • sekavammaksi.menee

        Yhä vain sekavammaksi menee nämä selitykset !

        Kornelius ja perhekuntansa ei pelastunut/ ollut otollinen TEKOJENSA mukaan !

        Uudessa liitossa eivät teot ole pelastava asia ja se tuli tuossakin Korneliuksen tapauksessa ilmi !

        Pietari julisti evankeliumin ja evankeliumin kautta ja Krsistuksen Ristin työn vuoksi ja kautta vain Kornelius perhekuntineen sai pelastuksen, sillä kukaan ei tule omilla teoillaan autuaaksi, vaikka sinä näköjään selvästi niin luuletkin !

        1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

        Ihminen ei siis omilla hyvillä teoillaan tule Jumalalle kelvolliseksi, ei millään !

        Tässä näkyy se, että yhä luotat laki liittoon, jossa kuviteltiin pitkälti niin että omilla hyvillä teoilla saadaan miellyttettyä Jumalaa niin, että saavutetaan pelastus !


      • otakastejeesukseen
        sekavammaksi.menee kirjoitti:

        Yhä vain sekavammaksi menee nämä selitykset !

        Kornelius ja perhekuntansa ei pelastunut/ ollut otollinen TEKOJENSA mukaan !

        Uudessa liitossa eivät teot ole pelastava asia ja se tuli tuossakin Korneliuksen tapauksessa ilmi !

        Pietari julisti evankeliumin ja evankeliumin kautta ja Krsistuksen Ristin työn vuoksi ja kautta vain Kornelius perhekuntineen sai pelastuksen, sillä kukaan ei tule omilla teoillaan autuaaksi, vaikka sinä näköjään selvästi niin luuletkin !

        1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

        Ihminen ei siis omilla hyvillä teoillaan tule Jumalalle kelvolliseksi, ei millään !

        Tässä näkyy se, että yhä luotat laki liittoon, jossa kuviteltiin pitkälti niin että omilla hyvillä teoilla saadaan miellyttettyä Jumalaa niin, että saavutetaan pelastus !

        Jos, olet.sekaisen mukaan tulkitsisimme tämän "keissin", niin EI HÄNEN =Korneliuksen, OLISI OLLENKAAN ENÄÄ TARVINNUT MITÄÄN TEHDÄ, KOSKA JUMALA OLI JO LÄHETTÄNYT ENKELIN SANOMAAN HÄNELLE, ETTÄ HÄNEN ALMUNSA JA HYVÄT TEKONSA OLIVAT TULLEET MUISTOON JUMALAN EDESSÄ. Hänet olisi olet.sekaisen mukaan otettu JO SILLOIN JA SELLAISENA uuteen liittoon mutta näin ei ole eikä ollut.

        Tämä yllä oleva olisi siis OLET.SEKAISEN VIESTIEN MUKAINEN TULKINTA eli suora analogia siitä, kun olet.sekaisin sanoo, että Jumalan Jeesuksesta sanomat Tämä on minun rakas poikani sanat olisivat saattanut uuden liiton alkuun ja että uusi liitto alkoi Jeesuksen vesikasteesta ja että Jeesus olisi antanut liiton sanat kasteesta lähtien.

        Tämän viestin kirjoittaja siis toteaa, että JOS TULKITSEMME Korneliuksen elämää SAMOIN KUIN olet.sekaisin TULKITSI JEESUKSEN ELÄMÄÄ, ei Korneliuksen olisi tarvinnut mitään tehdä, KOSKA HÄNKIN NÄKI NÄYSSÄ JUMALAN ENKELIN JA SAI SANAT: RUKOUKSESI JA ALMUSI OVAT TULLEET MUISTOON JUMALAN EDESSÄ.

        Mutta enkelin viesti jatkui:


    • olette.sekaisin

      Tarkennetko hieman, mitä yrität sanoa tällä?

      " KAIKKI ne, jotka luulevat ottavansa uuden liiton kasteen "seuraten Jeesusta" KASTATTAVAT ITSENSÄ L-A-K-I-L-I-I-T-T-O-O-N!!!!!!! "

      • PysytäänSANASSA

        2.Pt.3:16 niinkuin tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista;

        vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista jota( JUMALAN SANASTA, VT; HERRAN LAKI )tietämättömät ja ( PYHÄSSÄ JESHUAN ESIMERKIN MUKAISESSA;
        HYVÄT TEOT )vakaantumattomat ( EPÄREHELLISET; YLPEÄT;

        TOTTELEMATTOMAT )vääntävät kieroon kuten muitakin Kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen( PELASTUS JA YHTEYS, RAUHA; VAIN SANASSA PYSYVILLE ).

        RAAMATUN LUOJAA JA ISRAELIN JUMALAN SANAA VASTUSTAA = SATAN:

        "Samoin on uuden liiton kanssa. SE EI ALKANUT siitä, että Jeesus otti kasteen,

        vaan siitä, että HÄN, JUMALAN LAUMASTA[AN] VALITSEMA UUDEN LIITON KARITSA teurastettiin ja veri toi sovituksen."

        [ Lk.22:20 Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja ON UUSI LIITTO Minun veressäni joka edestänne vuodatetaan.

        1.Kr.11:25 Samoin( HOUTOS? TÄLLÄ TAVALLA ) Hän( JESHUA MESSIAS ) myös

        ( PESACH; SEDER )otti maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja ON UUSI LIITTO Minun veressäni; niin usein kuin juotte, tehkää se Minun MUISTOKSENI."]


        "Tällöin toteutui vihollisen murskaaminen, jonka Jahve oli jo aivan alussa
        sanonut tapahtuvan: vaimon siemen murskaa sinun pääsi ja sinä murskaan
        sen kantapään.

        Vasta tuon jälkeen, kolmantena päivänä ---JOLLA EI OLE M-I-T-Ä-Ä-N tekemistä viikonpäivän kanssa!!!! --- Jeshua nousi kuolleista.

        Mutta se, mitä Jahve on käskenyt näitten liittojen tapahtumista muistaa EI OLE YLÖSNOUSEMUS --Jeshuan osalta-- eikä punaisen meren ylitys aiemman liiton osalta,

        vaan YÖ, se yö (tai ilta), jolloin tuo UHRI annettiin ja VERI vuodatettiin, KOSKA SIITÄ ALKOI LIITTO, EI ENNEN EIKÄ JÄLKEEN."


        JESHUA ANTOI HENKENSÄ JA KUOLI KLO. 15.00 KESKIVIIKKO-ILTAPÄIVÄLLÄ.


        COPY: #PysytäänSANASSA 11.3.2017 18:42: ...

        "Uusi Jerusalem siis kantaa porteissaan (Jaakobin)ISRAELIN poikia, nimiään, samoin kuin opetuslasten nimiä"( PORTEISSAAN? PYSY PERUSTUKSESSA)

        JESHUAN APOSTOLIT OVAT MUURIN PERUSTUKSESSA, EIVÄT PORTEISSA;

        ÄLÄ VÄÄNNÄ KIEROON PYHIÄ KIRJOITUKSIA, TAI SAAT KADOTUSTUOMION:

        Ilm.22:1-2 Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.

        Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä; ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.

        22:3-5 Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva. Ja Hänen palvelijansa palvelevat Häntä ja näkevät Hänen kasvonsa; ja Hänen(JESHUA)Nimensä on heidän otsissaan.

        Eikä yötä ole enää oleva; eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä. Ja he hallitsevat aina ja IKUISESTI.

        22:6-7 Ja hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja HerraJHVH profeettain henkien Jumala on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen mitä pian tapahtuman pitää.

        Ja katso, Minä Tulen pian. Autuas se joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin!"

        22:8-9 Ja minä Johannes olen se joka tämän kuulin ja näin. Ja kun olin sen kuullut ja nähnyt, lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen joka tämän minulle näytti.

        Ja hän sanoi minulle: "Varo ettet sitä tee; olen sinun ja veljiesi profeettain kanssapalvelija, ja niiden jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin. Kumartaen rukoile Jumalaa."

        22:10-11 Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.

        Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä; ja joka on saastainen, saastukoon edelleen; ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta; ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.

        22:12-13 Katso, Minä tulen pian; ja palkkani on kanssani antaakseni kullekin tekojensa mukaan. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, Alku ja Loppu.

        22:14-15 Autuaat ne jotka pesevät( KUKA TEKEE?)vaatteensa, että heillä olisi valta( OMISTUSSINETTI; VALINTA, VOITELU; PYHÄN HENGEN OSUUS )syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista( ISRAEL )sisälle ( JERUSALEM )kaupunkiin.

        ULKOPUOLELLA ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        22:16-17 Minä JESHUA lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja suvustaan se kirkas kointähti."

        Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa tulkoon; ja joka tahtoo ottakoon elämän vettä lahjaksi.

        22:18-19 Todistan jokaiselle joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päälleen ne vitsaukset, jotka tähän kirjaan on Kirjoitettu.

        Ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan mikä hänellä on elämän puuhun ja Pyhään Kaupunkiin joista tässä kirjassa on Kirjoitettu.

        22:20-21 Hän joka näitä todistaa sanoo: "Totisesti, Minä Tulen PIAN." Amen, Tule, HerraJHVH JESHUA.

        HerranJHVH JESHUAN armo olkoon kaikkien( SANAA USKOVIEN )kanssa. Amen.


      • RAUHASSARAUHANTEKIJÖILLE

        3. kerta toden sanoo, niinhän se sanonta kuuluu: 1 Paavali tapasi muutamia opetuslapsia.

        2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".

        3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "JOHANNEKSEN KASTEELLA".

        4 Niin Paavali sanoi: "JOHANNES KASTOI PARANNUKSEN KASTEELLA, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".

        5 SEN KUULTUAAN he OTTIVAT KASTEEN HERRAN JEESUKSEN NIMEEN.

        6 JA kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, TULI heidän päällensä PYHÄ HENKI, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.

        Kenet Johannes kastoi?

        Luukas 7:29
        Ja kaikki kansa, joka häntä kuuli, publikaanitkin, tunnustivat Jumalan vanhurskaaksi ja antoivat kastaa itsensä Johanneksen kasteella.

        Kaikkea kansaa, jotka tunnustivat Jumalan vanhurskaaksi.

        Ja jälleen, Matteus 3:5 Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö,
        6 ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.

        Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö.

        Sekä Jeesus: sama, 13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
        14 Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
        15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.

        Millä kasteella Johannes kastoi?
        4 Niin Paavali sanoi: "JOHANNES KASTOI PARANNUKSEN KASTEELLA, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".

        Kaikki ne, jotka kastavat itsensä Jeesuksen kasteella, kastavat itsensä Johanneksen kasteella eli siihen lakiliittoon, joka loppui Jeesuksen kuolemassa. Se, joka haluaa seurata Jeesuksen esimerkkiä kasteessa, ei voi olla uuden liiton jäsen, koska häntä ei voida kastaa vielä elävän Jeesuksen kuolemaan, KOSKA JEESUS KUOLI VASTA NOIN 3 VUOTTA OMAN KASTEENSSA JÄLKEEN.

        EI JEESUS TIETENKÄÄN tarvinnut uuden liiton kastetta. Hän on uuden liiton uhri.

        Joka haluaa uuden liiton kasteen, ottaa kasteen --- ja varmemmaksi vakuudeksi annamme Paavalin opastaa (4. kerta :)): "... kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva HÄNEN JÄLKEENSÄ, se on, Jeesukseen".

        5 SEN KUULTUAAN he OTTIVAT KASTEEN HERRAN JEESUKSEN NIMEEN.


    • suusuppuuns

      Paavali ei koskaan lainannut mitään evankeliumeja eikä apostolien tekoja. Hänhän oli se, joka kirjoitettiin apostolien tekoihin.

      Mutta Paavali lainasi Tooraa, ja kokonaisemmin sanoen Tanachia = toora, profeetat ja kirjoitukset. Tämä oli ja on yhä se Tanachin kokonaisuus, josta myös Jeshua puhuu ja jota Hän siteerasi.

      Mutta Pietari tosiaan sanoo, että Paavalin kirjoituksia vääntävät kieroon. Mistä saamme sen todistuksen, että nimenomaan Paavalin kirjoittamat kirjeet olivat Tanachin ohella ne uuden liiton uskovien tekstit, joihin he uskoivat ja joiden mukaan mentiin eteenpäin.

      Jeshua oli itse avannut ylösnousemisensa jälkeen omien läheistensä sydämet ymmärtämään Tanachia.

      Paavali käytti Tanachia opetuksessaan ja nimenomaan Tanachista näytti toteen, että Jeshua on Kaivattu ja luvattu Messias.

      • Eikä Paavali koskaan rikkonut ainuttakaan lain käskyä:

        ”Ota ne luoksesi ja puhdista itsesi heidän kanssansa ja maksa kulut heidän puolestaan, että he saisivat leikkauttaa tukkansa; siitä kaikki huomaavat, ettei ole mitään perää siinä, mitä heille on kerrottu sinusta, vaan että sinäkin vaellat lain mukaan ja noudatat sitä.” (Apt. 21:24)

        ”Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa, ” (Apt. 24:14)

        ”Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan” (Apt. 25:8)

        ”Miehet, veljet! Vaikka en ole mitään tehnyt kansaamme tai isiemme tapoja vastaan, annettiin minut kuitenkin Jerusalemista vankina roomalaisten käsiin” (Apt. 28:17)


      • luetko.lisää
        Kristitty.net kirjoitti:

        Eikä Paavali koskaan rikkonut ainuttakaan lain käskyä:

        ”Ota ne luoksesi ja puhdista itsesi heidän kanssansa ja maksa kulut heidän puolestaan, että he saisivat leikkauttaa tukkansa; siitä kaikki huomaavat, ettei ole mitään perää siinä, mitä heille on kerrottu sinusta, vaan että sinäkin vaellat lain mukaan ja noudatat sitä.” (Apt. 21:24)

        ”Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa, ” (Apt. 24:14)

        ”Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan” (Apt. 25:8)

        ”Miehet, veljet! Vaikka en ole mitään tehnyt kansaamme tai isiemme tapoja vastaan, annettiin minut kuitenkin Jerusalemista vankina roomalaisten käsiin” (Apt. 28:17)

        Luetko Sanaa edes hieman laajemmin !

        Paavali sanoo selvästi asian laidan:

        20 ja olen ollut juutalaisille IKÄÄNKUIN juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;

        Eli Paavali noudatti noiden juutalaisten lakkautettuja säädöksiä vain siksi, että voisi sen avulla julistaa Evankeliumia synagoogissa ja juutalaisten keskuudessa.

        Eli Paavali esitti siis vanhan liiton juutalaista, voidakseen julistaa heille evankeliumin sanomaa !

        Luetaan se kohta vielä laajemmin, eli Paavali oli kaikille kaikkea pelastaakseen edes muutamia !

        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
        23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

        Paavali siis hyvin tarkkaan tiesi sen, että mitkään vanhan liiton uhrit ja pesot eivät hyödyttäneet enää mitään, mutta hän noudatti niitä vain noiden Totuudesta eksyneiden veljiensä(lihan mukaan) vuoksi, voidakseen pelastaa ehkä edes muutaman.


      • luetko.lisää
        Kristitty.net kirjoitti:

        Eikä Paavali koskaan rikkonut ainuttakaan lain käskyä:

        ”Ota ne luoksesi ja puhdista itsesi heidän kanssansa ja maksa kulut heidän puolestaan, että he saisivat leikkauttaa tukkansa; siitä kaikki huomaavat, ettei ole mitään perää siinä, mitä heille on kerrottu sinusta, vaan että sinäkin vaellat lain mukaan ja noudatat sitä.” (Apt. 21:24)

        ”Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa, ” (Apt. 24:14)

        ”Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan” (Apt. 25:8)

        ”Miehet, veljet! Vaikka en ole mitään tehnyt kansaamme tai isiemme tapoja vastaan, annettiin minut kuitenkin Jerusalemista vankina roomalaisten käsiin” (Apt. 28:17)

        Tässä vielä kiteytettynä sama asia !

        Paavali ei olisi millään voinut julistaa veljilleen, siis lihan mukaan eli juutalaisille Evankeliumia, jos hän ei olisi noudattanut vanhan liiton lakkautettuja menoja !!!

        Siis Paavaalilla ei olisi ollut enää mitään asiaa synagoogiin, jos hän ei olisi ulkoisesti niitä menoja noudattanut, ja vaikka hän niitä noudatti, niin veljeily pakanoiden kanssa oli jo monelle juutalaiselle liikaa ja sulki Paavalilta ovet !

        Tässä esimerkki asiasta:

        27 Mutta kun ne seitsemän päivää olivat päättymässä, näkivät Aasiasta tulleet juutalaiset hänet pyhäkössä, kiihoittivat kaiken kansan ja kävivät häneen käsiksi
        28 ja huusivat: "Israelin miehet, auttakaa! Tämä on se mies, joka kaikkialla opettaa kaikkia ihmisiä meidän kansaamme ja lakiamme ja tätä paikkaa vastaan, onpa vielä tuonut kreikkalaisia pyhäkköönkin ja saastuttanut tämän pyhän paikan."
        29 Sillä he olivat ennen nähneet efesolaisen Trofimuksen kaupungilla hänen kanssaan ja luulivat, että Paavali oli tuonut hänet pyhäkköön.
        30 Ja koko kaupunki tuli liikkeelle, ja väkeä juoksi kokoon; ja he ottivat Paavalin kiinni, raastoivat hänet ulos pyhäköstä, ja heti portit suljettiin.

        Eli Paavalin oli siis pakko noudattaa juutalaisten säädöksiä Evankeliumin tähden !!!


      • eienääuhria
        luetko.lisää kirjoitti:

        Luetko Sanaa edes hieman laajemmin !

        Paavali sanoo selvästi asian laidan:

        20 ja olen ollut juutalaisille IKÄÄNKUIN juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;

        Eli Paavali noudatti noiden juutalaisten lakkautettuja säädöksiä vain siksi, että voisi sen avulla julistaa Evankeliumia synagoogissa ja juutalaisten keskuudessa.

        Eli Paavali esitti siis vanhan liiton juutalaista, voidakseen julistaa heille evankeliumin sanomaa !

        Luetaan se kohta vielä laajemmin, eli Paavali oli kaikille kaikkea pelastaakseen edes muutamia !

        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
        23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

        Paavali siis hyvin tarkkaan tiesi sen, että mitkään vanhan liiton uhrit ja pesot eivät hyödyttäneet enää mitään, mutta hän noudatti niitä vain noiden Totuudesta eksyneiden veljiensä(lihan mukaan) vuoksi, voidakseen pelastaa ehkä edes muutaman.

        Ei se taida ihan noin mennä: mitenkäs meinas käydä, kun hän ajatteli UHRATA eläinuhrin?

        Kansa hullaantui ja oli
        käydä häneen käsiksi.

        = Jumala ESTI Paavalia uhraamasta.

        Paavalin EI ollut millään muotoa tarve toteuttaa uhrien uhraamista enää, kun uhri oli annettu. Hän olisi tuottanut itselleen suuren häviön, ehkä anteeksiantamattoman teon.


      • "Eli Paavalin oli siis pakko noudattaa juutalaisten säädöksiä Evankeliumin tähden !!!" Täyttä puppua. Paavali noudatti juutalaisten säädöksiä, koska hän oli juutalainen.


      • luetko.lisää
        Kristitty.net kirjoitti:

        "Eli Paavalin oli siis pakko noudattaa juutalaisten säädöksiä Evankeliumin tähden !!!" Täyttä puppua. Paavali noudatti juutalaisten säädöksiä, koska hän oli juutalainen.

        Mitä Paavali itse tässä kirjoittaa ?

        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
        23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

        Siis lue ja ymmärrä:

        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen

        Koko Sanankohta on hyvin selvä, eli Paavali oli vapaa Kristuksessa vanhan liiton säädöksistä, ja hän tietämällä tiesi niiden olevan hyödyttömiä, mutta hän silti noudatti niitä Kristuksen tähden kyetäkseen levittää ilosanomaa juutalaisten keskuuteen.

        Sitten edelliseen viestiin nikille "eienääuhria" !

        Lue sinäkin hieman lisää Sanaa ja hieman tarkemmin se, mitä on kirjoitettu:

        20 Sen kuultuaan he ylistivät Jumalaa ja sanoivat Paavalille: "Sinä näet, veli, kuinka monta tuhatta juutalaista on tullut uskoon, ja he ovat kaikki lainkiivailijoita.
        21 Mutta heille on kerrottu sinusta, että sinä opetat kaikkia pakanain seassa asuvia juutalaisia luopumaan Mooseksesta ja kiellät heitä ympärileikkaamasta lapsiaan ja vaeltamasta säädettyjen tapojen mukaan.
        22 Mitä siis on tehtävä? Varmaankin on suuri joukko kokoontuva, sillä he saavat kuulla sinun tulleen.
        23 Tee siis tämä, minkä me nyt sinulle sanomme. Meillä on täällä neljä miestä, joilla on lupaus täytettävänä.
        24 Ota ne luoksesi ja puhdista itsesi heidän kanssansa ja maksa kulut heidän puolestaan, että he saisivat leikkauttaa tukkansa; siitä kaikki huomaavat, ettei ole mitään perää siinä, mitä heille on kerrottu sinusta, vaan että sinäkin vaellat lain mukaan ja noudatat sitä.
        25 Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."
        26 Silloin Paavali otti ne miehet luokseen, ja kun hän seuraavana päivänä oli puhdistanut itsensä heidän kanssaan, meni hän pyhäkköön ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumispäivänsä tulisivat päättymään, jota ennen heidän kunkin edestä oli tuotava uhri.
        27 Mutta kun ne seitsemän päivää olivat päättymässä, näkivät Aasiasta tulleet juutalaiset hänet pyhäkössä, kiihoittivat kaiken kansan ja kävivät häneen käsiksi

        Paavali ei tässä missään kohtaa kiistänyt noudattavansa juutalaisia tapoja pesojen sun muun suhteen, eli Pavali siis sanoi itse selvästi:

        20 ja olen ollut juutalaisille IKÄÄNKUIN juutalainen, VOITTAAKSENI(pelastaakseni) juutalaisia !


      • jumala.näkee
        eienääuhria kirjoitti:

        Ei se taida ihan noin mennä: mitenkäs meinas käydä, kun hän ajatteli UHRATA eläinuhrin?

        Kansa hullaantui ja oli
        käydä häneen käsiksi.

        = Jumala ESTI Paavalia uhraamasta.

        Paavalin EI ollut millään muotoa tarve toteuttaa uhrien uhraamista enää, kun uhri oli annettu. Hän olisi tuottanut itselleen suuren häviön, ehkä anteeksiantamattoman teon.

        Jumala näkee sydämet ja näki ja tiesi aivan varmasti senkin, että Paavali noudatti noita turhia menoja vain siksi, että voisi edes muutaman juutalaisen veljensä pelastaa.

        On eri asia siis vain tehdä jotain näön vuoksi, tai sitten uskoa siihen !

        Paavali ei varmasti uskonut vanhan liiton uhrien ja pesojen häntä pelastavan saati auttavan mitenkään, paitsi että se edisti ja auttoi häntä julistamaan evankeliumin sanomaa synagoogissa !

        Siis ovet olisi suljettu nopeasti Paavalilta, jos hän ei olisi niitä turhia muotomenoja noudattanut.

        Jos et usko Jumalan hyväksyvän tälläisiä keinoja, niin lue tämä pieni esimerkki:

        1 Ja hän puhui myös opetuslapsilleen: "Oli rikas mies, jolla oli huoneenhaltija, ja hänelle kanneltiin, että tämä hävitti hänen omaisuuttansa.
        2 Ja hän kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Mitä minä kuulenkaan sinusta? Tee tili huoneenhallituksestasi; sillä sinä et saa enää minun huonettani hallita.'
        3 Niin huoneenhaltija sanoi mielessään: 'Mitä minä teen, kun isäntäni ottaa minulta pois huoneenhallituksen? Kaivaa minä en jaksa, kerjuuta häpeän.
        4 Minä tiedän, mitä teen, että ottaisivat minut taloihinsa, kun minut pannaan pois huoneenhallituksesta.'
        5 Ja hän kutsui luoksensa jokaisen herransa velallisista ja sanoi ensimmäiselle: 'Paljonko sinä olet velkaa minun herralleni?'
        6 Tämä sanoi: 'Sata astiaa öljyä'. Niin hän sanoi hänelle: 'Tässä on velkakirjasi, istu ja kirjoita pian viisikymmentä'.
        7 Sitten hän sanoi toiselle: 'Entä sinä, paljonko sinä olet velkaa?' Tämä sanoi: 'Sata tynnyriä nisuja'. Hän sanoi hänelle: 'Tässä on velkakirjasi, kirjoita kahdeksankymmentä'.
        8 Ja herra kehui väärää huoneenhaltijaa siitä, että hän oli menetellyt ovelasti. Sillä tämän maailman lapset ovat omaa sukukuntaansa kohtaan ovelampia kuin valkeuden lapset.

        Herra siis kehui tuota oveluutta.

        Sama oveluus oli Paavalin toiminnassa, eli juutalaisetkin huolivat Paavalin samoin synagoogiinsa, tämän oveluuden vuoksi.

        On siis olemassa Jumalan silmissä myös hyvää ja otollista oveluutta.


      • No, me luemme Raamatusta että Paavali noudatti lakia aina. Jeesus sanoo: "Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut." (Mt. 5:18) Täysin hatusta temmattu ajatus, että Paavali noudatti lakia vain evankelioidakseen juutalaisia. Emme lue Raamatusta että Paavali olisi rikkonut lakia ollessaan pakanoiden seurassa, minkä hän olisi tehnyt, jos olisi noudattanut lakia vain juutalaisten takia. Jos kuitenkin olet oikeassa, miten on, tulisiko meidän seurata Paavalin esimerkkiä ja ruveta noudattamaan lakia juutalaisten tähden?


      • jumala.näkee
        Kristitty.net kirjoitti:

        No, me luemme Raamatusta että Paavali noudatti lakia aina. Jeesus sanoo: "Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut." (Mt. 5:18) Täysin hatusta temmattu ajatus, että Paavali noudatti lakia vain evankelioidakseen juutalaisia. Emme lue Raamatusta että Paavali olisi rikkonut lakia ollessaan pakanoiden seurassa, minkä hän olisi tehnyt, jos olisi noudattanut lakia vain juutalaisten takia. Jos kuitenkin olet oikeassa, miten on, tulisiko meidän seurata Paavalin esimerkkiä ja ruveta noudattamaan lakia juutalaisten tähden?

        Miksi vänkäät vastaan selvää Raamatun sanaa ?

        Paavali ei noudattanut lakia, vaan Armossa Totuutta !

        Lue edes tämä asia ajatuksella:

        Joh. 1:17

        1) Sillä laki on annettu Mooseksen kautta;

        2) armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.

        Kaksi eri liittoa ja kaksi eri tapaa toimia !

        Lakiliitossa pyrittiin noudattamaan LAIN KIRJAINTA !

        Uudessa liitossa sen tilalla on Uskon KUULIAISUUS !

        1) Laki kirja sisältää vain lain, ja sitä ihminen yritti parhaan kykynsä mukaan noudattamaan !

        2) Kristuksessa eli uudessa liitossa on sen sijaan Totuus, eli se on siis toisin sanoin: Jumalan Hyvä Tahto ja LISÄKSI sen Tahdon tapauskohtainen oikea tulkinta, eli siis se TOTUUS.

        Uudessa liitossa ei siis vaelleta Lain alla, vaan Armon alla Uskon KUULIAISUUDESSA.

        Siis Uuden liiton uskovan on tarkoitus KUUNNELLA/KUULLA Jumalan ääni eli Pyhän Hengen ääni ja totella sitä kuuliaisuudessa.

        1. Sam. 15:22 Silloin Samuel sanoi: "Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhtä hyvin kuin kuuliaisuutta Herran äänelle? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva.

        Room. 1:5 jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi USKON KUULIAISUUS hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,

        Uuden liiton uskova ei siis lue Raamattua, kuin lakikirjaa, vaan elää USKON KUULIAISUUDESSA totellen Jumalan ääntä eli on Pyhän Hengen johdatuksessa/ohjauksessa.

        Siis koko toiminta on ihan eri tasolla kokonaan !!!

        Paavali siis oli Vapaa Laista !!!

        Gal. 4:26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.

        1. Kor. 9:1 Enkö minä ole vapaa?


      • jumala.näkee
        Kristitty.net kirjoitti:

        No, me luemme Raamatusta että Paavali noudatti lakia aina. Jeesus sanoo: "Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut." (Mt. 5:18) Täysin hatusta temmattu ajatus, että Paavali noudatti lakia vain evankelioidakseen juutalaisia. Emme lue Raamatusta että Paavali olisi rikkonut lakia ollessaan pakanoiden seurassa, minkä hän olisi tehnyt, jos olisi noudattanut lakia vain juutalaisten takia. Jos kuitenkin olet oikeassa, miten on, tulisiko meidän seurata Paavalin esimerkkiä ja ruveta noudattamaan lakia juutalaisten tähden?

        Sinä kirjoitit seuraavaa:

        " Emme lue Raamatusta että Paavali olisi rikkonut lakia ollessaan pakanoiden seurassa, minkä hän olisi tehnyt, jos olisi noudattanut lakia vain juutalaisten takia. Jos kuitenkin olet oikeassa, miten on, tulisiko meidän seurata Paavalin esimerkkiä ja ruveta noudattamaan lakia juutalaisten tähden? "

        Miksi vänkäät ?

        Olen selvästi näyttänyt JO edellä syyn, miksi Paavali oli juutalaisille IKÄÄNKUIN juutalainen !

        Se on ollut esillä jo monen monta kertaa !

        Tässä kertausta viesteistäni:

        " VOITTAAKSENI(pelastaakseni) juutalaisia ! "

        13 Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,
        14 sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja PELASTAAKSENI edes muutamia heistä.

        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia;
        23 Mutta kaiken minä teen EVANKELIUMIN TÄHDEN,

        Paavali siis kuten JO monen monta kertaa olen sen tuonut selvästi tiedoksesi, halusi pelastaa edes muutaman juutalaisen veljensä kadotukselta.

        Mutta minulla, eikä monella muullakaan Suomessa ole evankeliumin julistus tehtävää juutalaisten keskuudessa, joten miksi meidän tulisi esittää juutalaisia ?

        Moni suomalainen uskova, kyllä oman himonsa kautta haulaisi olla juutalaisten pelastaja, mutta Jumala ei ole heitä siihen tehtävään kutsunut saati asettanut !

        Joten kysymyksesi oli vain huono yritys vängätä vastaan !

        Kun selväkään Totuus ei maistu sinulle näköjään, ikävä kyllä.


      • eläälähikeenny
        jumala.näkee kirjoitti:

        Miksi vänkäät vastaan selvää Raamatun sanaa ?

        Paavali ei noudattanut lakia, vaan Armossa Totuutta !

        Lue edes tämä asia ajatuksella:

        Joh. 1:17

        1) Sillä laki on annettu Mooseksen kautta;

        2) armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.

        Kaksi eri liittoa ja kaksi eri tapaa toimia !

        Lakiliitossa pyrittiin noudattamaan LAIN KIRJAINTA !

        Uudessa liitossa sen tilalla on Uskon KUULIAISUUS !

        1) Laki kirja sisältää vain lain, ja sitä ihminen yritti parhaan kykynsä mukaan noudattamaan !

        2) Kristuksessa eli uudessa liitossa on sen sijaan Totuus, eli se on siis toisin sanoin: Jumalan Hyvä Tahto ja LISÄKSI sen Tahdon tapauskohtainen oikea tulkinta, eli siis se TOTUUS.

        Uudessa liitossa ei siis vaelleta Lain alla, vaan Armon alla Uskon KUULIAISUUDESSA.

        Siis Uuden liiton uskovan on tarkoitus KUUNNELLA/KUULLA Jumalan ääni eli Pyhän Hengen ääni ja totella sitä kuuliaisuudessa.

        1. Sam. 15:22 Silloin Samuel sanoi: "Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhtä hyvin kuin kuuliaisuutta Herran äänelle? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva.

        Room. 1:5 jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi USKON KUULIAISUUS hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,

        Uuden liiton uskova ei siis lue Raamattua, kuin lakikirjaa, vaan elää USKON KUULIAISUUDESSA totellen Jumalan ääntä eli on Pyhän Hengen johdatuksessa/ohjauksessa.

        Siis koko toiminta on ihan eri tasolla kokonaan !!!

        Paavali siis oli Vapaa Laista !!!

        Gal. 4:26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.

        1. Kor. 9:1 Enkö minä ole vapaa?

        Kyllä sinä nyt kiivailet ja vähän turhaan vänkäät tätä asiaa. Meidän täytyy lähteä puuhun juurista: "Isain kannosta puhkeaa virpi ja vesa versoo hänen JUURISTANSA."

        Eikö tämä ole Jeesus? Jeesus EI ollut uuden pakanoiden kanssa tehtävän liiton ulkoavaruudesta tullut välittäjä. Anteeksi ilmaus, se kuitenkin selventää sen, että Jeesus on -niinkuin HETI evankeliumien alusta voi kuka tahansa lukea: Daavidin juurivesa. Matteus sanoo sen näin: Tämä on DAVIDIN POJAN, ABRAHAMIN POJAN, syntykirja.

        Jahve, ISRAELIN JAHVE, TEKI UUDEN LIITON SANOJENSA mukaan ISRAELIN POIKIEN KANSSA. Jer. 31.

        TÄMÄN ISRAELIN kanssa tehdyn liiton sisältö ON TOORA. Jeremia ilmoittaa meille(kin) Israelin Jahven sanat, UUDEN LIITON SANAT: Annoin [Israelille] TOORANI ja tulen kirjoittaamaan SEN heidän sydämiinsä, jae 33: Vaan tämä on se LIITTO, jonka minä teen ISRAELIN heimon KANSSA niiden päivien tultua, sanoo JAHVE: Minä annoin TOORANI heidän sisimpäänsä ja HEIDÄN SYDÄMIINSÄ minä TULEN sen KIRJOITTAMAAN; ja niin minä OLIN heidän Jumalansa, ja NÄIN heistä TULEE minun kansani.

        V-A-S-T-A- Tooran sydämeen kirjoittamisen JÄLKEEN, JAHVE sanoo, että tässä UUDESSA LIITOSSA K-A-I-K-K-I TUNTEVAT Hänet, mikä SYNTYY JUURI SIITÄ, ETTÄ TOORA kirjoitetaankin heidän sydämiinsä EIKÄ ole ENÄÄ heidän ULKOPUOLELLAAN kivitauluissa, KOSKA TOORA OLI JA ON LIITON SANAT. Niissä on elämä ja niiden hylkääminen on kuolema. NÄIN oli alusta asti. Jeremia jatkaa nämä Jahven sanat: 34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä mies veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Jahve'. Sillä he kaikki tuntevat minut, HEIDÄN pienimmistään HEIDÄN suurimpiinsa.

        JA V-A-S-T-A tuon TOORAN sydämeen kirjoittamisen ja SEN SYNNYTTÄMÄN JAHVEN TUNTEMISEN JÄLKEEN sanoo Jahve mitä muuta LIITTO sisältää. Ja se on se, että HÄN antaa HEIDÄN rikoksensa anteeksi eikä enää muista HEIDÄN syntejään: 34 sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

        TÄMÄ on UUDEN LIITON marssijärjestys. Ei sitä voi kukaan ihminen muuttaa. Itse asiassa Jahve sanoo heti tuon UUDEN LIITON SISÄLLÖN perään muuttamisesta näin:
        35 Näin sanoo Jahve, joka antoi auringon valaisemaan HEIDÄN päiviään, kuun ja tähtien säädökset yön valaisemiseen, joka liikuttaa meren, niin että sen aallot pauhaavat - hänen nimensä on Jahve Sebaot :
        36 Jos väistyvät nämä säädökset minun kasvojeni edestä, sanoo Jahve, lakkaa myös Israelin siemen olemasta kansakunta minun kasvojeni edessä päivien saatossa.

        Siksi - uskon näin - Kristitty.netkin kirjoitti sinulle nämä sanat:

        ”Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa, ” (Apt. 24:14)

        ”Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan” (Apt. 25:8)

        ”Miehet, veljet! Vaikka en ole mitään tehnyt kansaamme tai isiemme tapoja vastaan, annettiin minut kuitenkin Jerusalemista vankina roomalaisten käsiin” (Apt. 28:17)


      • eläälähikeenny kirjoitti:

        Kyllä sinä nyt kiivailet ja vähän turhaan vänkäät tätä asiaa. Meidän täytyy lähteä puuhun juurista: "Isain kannosta puhkeaa virpi ja vesa versoo hänen JUURISTANSA."

        Eikö tämä ole Jeesus? Jeesus EI ollut uuden pakanoiden kanssa tehtävän liiton ulkoavaruudesta tullut välittäjä. Anteeksi ilmaus, se kuitenkin selventää sen, että Jeesus on -niinkuin HETI evankeliumien alusta voi kuka tahansa lukea: Daavidin juurivesa. Matteus sanoo sen näin: Tämä on DAVIDIN POJAN, ABRAHAMIN POJAN, syntykirja.

        Jahve, ISRAELIN JAHVE, TEKI UUDEN LIITON SANOJENSA mukaan ISRAELIN POIKIEN KANSSA. Jer. 31.

        TÄMÄN ISRAELIN kanssa tehdyn liiton sisältö ON TOORA. Jeremia ilmoittaa meille(kin) Israelin Jahven sanat, UUDEN LIITON SANAT: Annoin [Israelille] TOORANI ja tulen kirjoittaamaan SEN heidän sydämiinsä, jae 33: Vaan tämä on se LIITTO, jonka minä teen ISRAELIN heimon KANSSA niiden päivien tultua, sanoo JAHVE: Minä annoin TOORANI heidän sisimpäänsä ja HEIDÄN SYDÄMIINSÄ minä TULEN sen KIRJOITTAMAAN; ja niin minä OLIN heidän Jumalansa, ja NÄIN heistä TULEE minun kansani.

        V-A-S-T-A- Tooran sydämeen kirjoittamisen JÄLKEEN, JAHVE sanoo, että tässä UUDESSA LIITOSSA K-A-I-K-K-I TUNTEVAT Hänet, mikä SYNTYY JUURI SIITÄ, ETTÄ TOORA kirjoitetaankin heidän sydämiinsä EIKÄ ole ENÄÄ heidän ULKOPUOLELLAAN kivitauluissa, KOSKA TOORA OLI JA ON LIITON SANAT. Niissä on elämä ja niiden hylkääminen on kuolema. NÄIN oli alusta asti. Jeremia jatkaa nämä Jahven sanat: 34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä mies veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Jahve'. Sillä he kaikki tuntevat minut, HEIDÄN pienimmistään HEIDÄN suurimpiinsa.

        JA V-A-S-T-A tuon TOORAN sydämeen kirjoittamisen ja SEN SYNNYTTÄMÄN JAHVEN TUNTEMISEN JÄLKEEN sanoo Jahve mitä muuta LIITTO sisältää. Ja se on se, että HÄN antaa HEIDÄN rikoksensa anteeksi eikä enää muista HEIDÄN syntejään: 34 sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

        TÄMÄ on UUDEN LIITON marssijärjestys. Ei sitä voi kukaan ihminen muuttaa. Itse asiassa Jahve sanoo heti tuon UUDEN LIITON SISÄLLÖN perään muuttamisesta näin:
        35 Näin sanoo Jahve, joka antoi auringon valaisemaan HEIDÄN päiviään, kuun ja tähtien säädökset yön valaisemiseen, joka liikuttaa meren, niin että sen aallot pauhaavat - hänen nimensä on Jahve Sebaot :
        36 Jos väistyvät nämä säädökset minun kasvojeni edestä, sanoo Jahve, lakkaa myös Israelin siemen olemasta kansakunta minun kasvojeni edessä päivien saatossa.

        Siksi - uskon näin - Kristitty.netkin kirjoitti sinulle nämä sanat:

        ”Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa, ” (Apt. 24:14)

        ”Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan” (Apt. 25:8)

        ”Miehet, veljet! Vaikka en ole mitään tehnyt kansaamme tai isiemme tapoja vastaan, annettiin minut kuitenkin Jerusalemista vankina roomalaisten käsiin” (Apt. 28:17)

        Et nyt ymmärrä että Paavali oli juutalaisille IKÄÄNKUIN juutalainen!


    • Mooseksen laista löytyy paljon käskyjä, joihin kristityt mielellään viittaavat, kuten käsky rakastaa lähimmäistä niin kuin itseä, tai käsky olla makaamatta miehen kanssa, niin kuin naisen kanssa maataan. Vaikuttaa vahvasti siltä, että kristityt poimivat kirsikoita kakusta lukiessaan Mooseksen kirjoja. Mutta mihin perustuu ajatus siitä, että Jeesus on kumonnut lain? Jeesus itse sanoo, että hän ei tullut kumoamaan lakia:

      ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)

      Raamatusta ei kuitenkaan löydy ensimmäistäkään jaetta, jonka mukaan laki olisi kumottu, tai että se ei enää velvoittaisi meitä. Meitä judaisteja tällainen lakivastaisuus, suoraan sanottuna antinomismi, kummastuttaa. Juutalaisille laki on evankeliumi. Laki ei ole raskas taakka, eikä sitä ole vaikea noudattaa:

      ”Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana. Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: ‘Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?’ Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: ‘Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?’” (5. Moos. 30:11-13)

      ”Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat” (1. Joh. 5:3)

      Vanhan testamentin mukaan laki on ikuinen säädös, johon ei saa lisätä mitään, eikä siitä saa ottaa mitään pois:

      ”Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan.” (5. Moos. 4:2)

      Jos Jumalan tarkoitus oli, että laki on voimassa vain Jeesukseen asti, miksi Vanhassa testamentissa ei varoiteta tästä tulevasta muutoksesta? Miksi Uudessa testamentissa ei suoraan kerrota lain päättyneen Kristuksen ylösnousemukseen? Vanhan testamentin viimeinen sivu ennen Uutta testamenttia sitä vastoin muistuttaa meitä:

      ”Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, säädökset ja oikeudet, jotka annoin hänen kauttaan Hoorebilla koko Israelille” (Mal. 3:22)

      Kristityt puhuvat jatkuvasti siitä, kuinka uudessa liitossa laki ei enää ole voimassa. Kuulemma uudessa liitossa eletään Hengen, ei kirjaimen alla. Mutta Vanhan testamentin profetiat uudesta liitosta kuvaavat kuitenkin liittoa, jossa laki on edelleen voimassa:

      ”Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen LAKINI heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.” (Jer. 31:33)

      ”Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen, niin että he vaeltavat minun LAKIENI mukaan ja noudattavat minun säädöksiäni ja toimivat niiden mukaan ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.” (Hes. 11:19-20)

      Paavalin mukaan laki on pyhä, vanhurskas ja hyvä:

      ”Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.” (Room. 7:12)

      Johanneksen mukaan meidän tulee pitää käskyt ja vaeltaa kuten Jeesus vaelsi:

      ”Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä. Joka sanoo: “Minä tunnen hänet”, eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä. Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme. Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.” (1. Joh. 2:3-6)

      Miten Jeesus vaelsi? Hän ei rikkonut ainuttakaan Mooseksen lain käskyä. Meiltä odotetaan samaa. Usein väitetään, että Mooseksen laki oli annettu ainoastaan juutalaisille. Kuitenkin Raamatun mukaan laki on sama niin muukalaisille kuin juutalaisillekin:

      ”Seurakunnassa olkoon laki sama teillä kuin muukalaisellakin, joka asuu teidän luonanne. Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen. Se, mikä koskee teitä, koskekoon myös muukalaista Herran edessä.” (4. Moos. 15:15)

      Lain noudattamisella ei ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa. Me judaistit uskomme että ihminen pelastuu yksin uskosta ilman lain tekoja, mutta lakia tulee silti Jeesuksen käskyn mukaan noudattaa.

      • MessiaanisuusOnHarhaa

        Te ette ole judaisteja. Pilkkaatte judaismia ja tiedätte tämän. Yritätte varastaa juutalaislta uskonkin, valehtelemalla silmät suorina.

        JOS te taas olette judaisteja, te olette kaikkien judaistien tavoin talmudien oppilaita ja Jeesuksen Kristuksen vihollisia. Mutta itseasiassahan te kiellättekin Hänen Nimensä, tarjoten Hänen "alkuperäistä hepreankielistä Nimeään". Totuus on, että te ette kestä Jeesus Nimen edessä.

        Judaismi opettaa pelastusta tässä elämässä, ainoastaan Mooseksen lain kautta. Judaismi tähtää siunauksen saamiseen tässä elämässä. Judaismilla on näkemyksensä myös nk. tulevasta elämästä, olam ha-ba'a, mutta juutalaisuus ei satsaa kuolemanjälkeiseen elämään, vaan tähän elämään, menestykseen tässä elämässä.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Judaism

        Ette te Jeesuksesta piittaa. Jos piittaisitte, pysyisitte totuudessa. Mutta te olette itse itsestänne todistaneet, että kaikki teissä on valhetta. Kaikki. En unissanikaan enää milloinkaan tunnustaisi teitä helluntailaisia kristityiksi. Teillä on rahaa, jolla eri keskustelufoorumeilla vaiennatte kristityt ja juutalaiset, jotta teidän liiketoimintanne eläisi.

        Helluntaimessiaaniset, helluntaikirkkolaiset ovat isästä Perkeleestä syntyneitä, heissä ei koskaan totuutta ollutkaan, vaikka tämä puoli asiasta on vasta tänä päivänä niin selkeästi nähtävissä, ettei yksikään, joka tuntee Raamatun sanan, Jeesuksen ja evankeliumin, eksy. Vain juudakset eksyvät.

        Helluntaimessiaanisuus on epäpyhän Juudaksen lahko. Valetta, varkautta ja murhaa täynnä.

        Alusta asti te anabaptistit hyökkäsitte kristinuskoa vastaan, kieltäen kaikki kristinuskon pääkohdat, opettaen "vain hiukan ohi", kuitenkin johdattaen heitä jotka valheeseen hukkuvat seuraamaan teidän, ah niin mukavan lihallista herätysohjelmaanne. Kaikki maailmallisuuden alatyylisyydet, julkkisten ja rikollisten palvontanne. Lahkonne on kuin Seiska-lehti, tai mainosteeveen rikossarja, aina vain pervompine juonineen. Onnenpyörä, jossa jaellaan rahallisia siunauksia, jossa taikasana on "Israel".

        Te ette ole kristittyjä, sillä te ette tunnusta Jeesusta Kristusta, ette tunnusta Jumalan Pyhää Kolminaisuutta, ette opeta, että ihminen pelastuisi yksin uskon kautta, vaan suoraan kerrotte olevanne judaisteja, turvautuvanne Mooseksen lakiin ja talmudilaiseen Kristuksen ja kristittyjen pilkkaan. Tätähän te, viimeisten aikojen suuret eksyttäjät olette koko historianne ajan tehneetkin. Tunnen nimittäin myös helluntailaisuuden. Muistan jo Eino Ilmari Mannisen ja esim. Kai Antturin pilkanneen kristittyjä, suoraan Saalemin lavalta. Ympäri Suomen, missä teidän kanssanne oli tekemisissäkin, te pilkkasitte etenkin luterilaisia kristittyjä ja kirkkoa. Mutta okkultistisen harhanne saitte ujutettua luterilaiseen kirkkoon, muka "ylistystansseinenne".

        Messiaanisuus opettaa Jeshuastanne toisin kuin kristinusko. Te kiellätte Jeshuanne olevan Jumalan Poika (älä väitä vastaan, etenkin Ruotsin messiaanisilla tämä on julkinen opinkohta) ja opetatte Jeshuanne olevan eräänlainen profeetta. Ilmeisesti onkin. Valheprofeetta. Mutta se Jeesus Kristus, josta Raamattu kertoo, Hän ei ollut profeetta, vaan Elävän Jumalan Poika. Jumala, Isä Itse, ihmisenä.

        Tunnen kuule niin kristinuskon kuin juutalaisuudenkin opinkohdat melko hyvin. Ainakaan minua te helluntaimessiaaniset rikolliset ette hetkeäkään huijaa.
        .

        .


      • Käytin judaisti nimitystä itsestäni ironisesti. Ongelmahan on siinä, että meille Yeshua/Toora porukalle ei ole oikein mitään nimitystä. Messiaaninen on ehkä vähiten harhaanjohtava nimitys.


    • aijaijj

      Sinulle Kristitty.net

      11.3.2017 23:10

      Oikeasti "Vanhan testamentin viimeinen sivu ennen Uutta testamenttia" sanoo näin: Näin sanoo Koores.... jne. Koska SEN Tanachin mukaan, jota Jeesus, opetuslapset, Paavali ja heitä ennen kaikki israelilaiset lukivat, on kirjojen järjestys aivan se sama, joka se on vielä tänäkin päivänä. Se, minkä Jeesus sanoo ainakin 2 kertaa: Toora, profeetat ja Kirjoitukset tai psalmit. Tämä järjestys on järjellinen, historiallinen ja Jumalan järjestys samoin kuin se, että kirjoilla ei ollut mitään nimiä eikä varsinkaan koko kirja"sarjalla", joka siis olisi tuo latinan kieleisestä ja VASTA noin 400-luvulla tehdystä versio Vulgatasta yleiseen käyttöön AÍVAN VÄÄRIN JA ERITTÄIN USEIDEN NYKYKIELISTEN KÄÄNNÖSTEN MUKAAN TODELLA PAHASTI HARHAAN JOHTAVA nimitys: vanha ja uusi testamentti, kun kyse on KOKO AJAN L-I-I-T-O-S-T-A JA nimen omaan niistä liitoista ja siitä liitosta, jonka vain Israelin Jumala teki ja vain Israelin kanssa.

      Apropå, en ole judaisti enkä juutalainen, mikäli sillä tarkoitetaan jotain sellaista, minkä Jeesus kielsi ja jota Paavali ei hyväksynyt.

      Perillä avataan kirjat. ja avattiin toinen kirja, tekojen kirja ja kukin tuomittiin sen mukaan, mitä eläessään oli tehnyt, hyvää tai pahaa.

      Samoin Paavali, Roomaan: "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan": niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän, mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus. TUSKA JA AHDISTUS jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, JUUTALAISEN ENSIN, sitten myös kreikkalasien; mutta KIRKKAUS JA KUNNIA JA RAUHA jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, JUUTALAISELLE ENSIN, sitten myös kreikkalaiselle! (2 ja 6-11)

      En kuulu "teihin" enkä teidän klikkiin, koska en ole ketään vastaan enkä kenenkään puolella enkä halua alkaa enkä ala mollaamaan ketään. ASIAT voi ja täytyy voida selvittää mollaamatta toisia. Toivottavasti kykenen siihen itse.

      • Olen samaa mieltä kanssasi VT/UT dilemmasta ja VT:n viimeisestä sivusta, että järjestys on toora, profeetat ja kirjoitukset. Kuitenkin kristittyjen käyttämissä Raamatuissa Malakia on viimeinen, siksi onkin mielenkiintoista että tuo muistutus pitää Mooseksen laki löytyy juuri siltä kohtaa.


      • MinäTunnustanJeesusta

        Lyhyesti sanoen, ilman koreiluja ja monimutkaisia lauseita: kiellätte Raamatun.

        Kiellätte sen Raamatun, jota kristityt ovat lähes 2000 vuotta lukeneet.

        Kiellät kristinuskon.

        Tästä seuraa: sinun oppiesi mukaan tänä 2000 vuoden aikana ei ole yksikään kristitty todella pelastunut, sillä messiaanishelluntailaista uskontoa / "pelastusta" ei ollut ennen kuin n. 1970-luvulta alkaen, (todellisuudessa vasta n. 1990-luvulta), jolloin nk. messiaanisuus lähti leviämään USA:sta, eräänlaisena new agen sivutuotteena. Samoihin aikoihin kun hipit tekivät leffansa "Jesus Christ Superstar".

        Kaikki kristityt uskovat, jotka ovat luottaneet "väärän raamatun" sanaan, ovat siis kadotettuja, sillä väärä oppi ja väärä "jumalan sana" eivät voi pelastaa.

        Kuinka Jeesus Kristus sitten sanoi: "Minä olen teidän kanssanne JOKA PÄIVÄ, maailman loppuun asti."? Jos 2000 vuotena ei ollut tosikristittyjä, keiden kanssa Jeesus lupasi olla "joka päivä"? Oli vain 1500 vuotta vääräuskoisia katolilaisia. Sitten lisäksi vääräuskoisia protestantteja 500 vuoden ajan.

        Jeesusko olisi vääräuskoisten kanssa?

        Kumpaa siis uskomme: kristittyjen Jeesusta Kristusta, vai uusmessiaanisten "Jeshuaa", jonka henki tuottaa näitä messiaanisten tarinoita? Sillä "Jeshuasta" nuo valheet lähtevät, tuo henkilöitymä on kaiken tämän uusopin taustalla joka kieltää Raamatun, kristinuskon, kristityt.
        .


      • surkuhupaisaa.on
        MinäTunnustanJeesusta kirjoitti:

        Lyhyesti sanoen, ilman koreiluja ja monimutkaisia lauseita: kiellätte Raamatun.

        Kiellätte sen Raamatun, jota kristityt ovat lähes 2000 vuotta lukeneet.

        Kiellät kristinuskon.

        Tästä seuraa: sinun oppiesi mukaan tänä 2000 vuoden aikana ei ole yksikään kristitty todella pelastunut, sillä messiaanishelluntailaista uskontoa / "pelastusta" ei ollut ennen kuin n. 1970-luvulta alkaen, (todellisuudessa vasta n. 1990-luvulta), jolloin nk. messiaanisuus lähti leviämään USA:sta, eräänlaisena new agen sivutuotteena. Samoihin aikoihin kun hipit tekivät leffansa "Jesus Christ Superstar".

        Kaikki kristityt uskovat, jotka ovat luottaneet "väärän raamatun" sanaan, ovat siis kadotettuja, sillä väärä oppi ja väärä "jumalan sana" eivät voi pelastaa.

        Kuinka Jeesus Kristus sitten sanoi: "Minä olen teidän kanssanne JOKA PÄIVÄ, maailman loppuun asti."? Jos 2000 vuotena ei ollut tosikristittyjä, keiden kanssa Jeesus lupasi olla "joka päivä"? Oli vain 1500 vuotta vääräuskoisia katolilaisia. Sitten lisäksi vääräuskoisia protestantteja 500 vuoden ajan.

        Jeesusko olisi vääräuskoisten kanssa?

        Kumpaa siis uskomme: kristittyjen Jeesusta Kristusta, vai uusmessiaanisten "Jeshuaa", jonka henki tuottaa näitä messiaanisten tarinoita? Sillä "Jeshuasta" nuo valheet lähtevät, tuo henkilöitymä on kaiken tämän uusopin taustalla joka kieltää Raamatun, kristinuskon, kristityt.
        .

        Surkuhupaisaa on se, että nämä Jeshuaaniset ovat yleensä itse uudestisyntyneet Jeesuksen nimessä, mutta sitten se Jeesus nimi ei enää kelpaakkaan enää.

        Eli oikeasti siis he ovat itse tulleet väärään uskoon oman "oikeaoppisuus" oppinsa mukaan.

        Siis he ovat monesti itse siis oman oppinsa mukaan vääräoppisia ja tulleeet uskoon väärän nimen kautta !

        Ja Jumala siis on hyväksynyt heidän oppinsa mukaan väärän Jeesuksen nimen !

        Siis kun missään toisessa nimessä ei ole pelastusta, kuin yhdessä !


      • siusius
        MinäTunnustanJeesusta kirjoitti:

        Lyhyesti sanoen, ilman koreiluja ja monimutkaisia lauseita: kiellätte Raamatun.

        Kiellätte sen Raamatun, jota kristityt ovat lähes 2000 vuotta lukeneet.

        Kiellät kristinuskon.

        Tästä seuraa: sinun oppiesi mukaan tänä 2000 vuoden aikana ei ole yksikään kristitty todella pelastunut, sillä messiaanishelluntailaista uskontoa / "pelastusta" ei ollut ennen kuin n. 1970-luvulta alkaen, (todellisuudessa vasta n. 1990-luvulta), jolloin nk. messiaanisuus lähti leviämään USA:sta, eräänlaisena new agen sivutuotteena. Samoihin aikoihin kun hipit tekivät leffansa "Jesus Christ Superstar".

        Kaikki kristityt uskovat, jotka ovat luottaneet "väärän raamatun" sanaan, ovat siis kadotettuja, sillä väärä oppi ja väärä "jumalan sana" eivät voi pelastaa.

        Kuinka Jeesus Kristus sitten sanoi: "Minä olen teidän kanssanne JOKA PÄIVÄ, maailman loppuun asti."? Jos 2000 vuotena ei ollut tosikristittyjä, keiden kanssa Jeesus lupasi olla "joka päivä"? Oli vain 1500 vuotta vääräuskoisia katolilaisia. Sitten lisäksi vääräuskoisia protestantteja 500 vuoden ajan.

        Jeesusko olisi vääräuskoisten kanssa?

        Kumpaa siis uskomme: kristittyjen Jeesusta Kristusta, vai uusmessiaanisten "Jeshuaa", jonka henki tuottaa näitä messiaanisten tarinoita? Sillä "Jeshuasta" nuo valheet lähtevät, tuo henkilöitymä on kaiken tämän uusopin taustalla joka kieltää Raamatun, kristinuskon, kristityt.
        .

        Ystäväni, näytäpä minulle ja meille SIITÄ RAAMATUSTA, jota kristityt ovat jo lähes 2000 vuotta lukeneet, että Jeshua on se Jahven ainoa Voideltu pelastus, joka oli luvattu. Sitten voit ja SILLÄ TAVALLA VOIT LUKEUTUA NIIHIN, joista APOSTOLEIN TEOISSA kerrotaan --- tietenkin vain siinä tapauksessa, että tuo käyttämäsi 2000 vuoden Raamattu ei ole ainoastaan ja vain niin sanotut evankeliumit, vaan sisältää koko kirjaston --- niin, sitten voit lukeutua niihin, jotka USKOVAT JA TEKEVÄT niin kuin alkukristityt, JOTKA EIVÄT KIELTÄNEET Raamattua.

        Tähän sakkiin siis pitäisi päästä, ollakseen alkukristitty:
        Apt 17:2
        Ja tapansa mukaan Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena sapattina heidän kanssansa, Kirjoituksista***, 3 avasi ne ja osoitti sieltä, että Kristuksen piti kärsimän ja nouseman kuolleista, ja että hän on se Kristus, Jeesus, jota hän julistaa.

        Apt 18:28
        Sillä hän kumosi suurella voimalla julkisesti juutalaisten väitteet ja näytti Kirjoituksista*** toteen, että Jeesus on Kristus.

        *** = TOORA ja PROFEETAT ja KIRJOITUKSET eli juuri ja VAIN se {hepreankielinen} Raamattu, jota Jeesus luki. Ja se, mitä HÄN ITSE opetti itsestään ja se, mistä HÄN AVASI opetuslapsiensa SYDÄMET YMMÄRTÄMÄÄN sen, mitä HÄNESTÄ ON -- ja yhä on; tämä oli sinulle ja muille uuden liiton kristityille -- KIRJOITETTU TOORASSA, PROFEETOISSA sekä kaikissa muissa KIRJOITUKSISSA.

        TOORA on tietenkin toora,

        PROFEETAT on
        —Joosua
        —Tuomarit
        —Samuel
        —Kuninkaat
        —Jesaja
        —Jeremia ja
        —Ezekiel
        12 muuta profeettaa olivat alunpitäen yksi kirja:
        —Hosea
        —Joel
        —Amos
        —Obadja
        —Joona
        —Miika
        —Nahum
        —Habakkuk
        —Zephanja
        —Haggai
        —Zecharija
        —Malakia

        ja KIRJOITUKSET on
        psalmit plus loput.

        TÄMÄ oli JEESUKSEN RAAMATTU, josta hän puhui, jota hän luki JA JONKA HÄN ITSEÄÄN KOSKIEN AVASI OMILLEEN, mm:
        Luukas 24:44
        Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa".
        45 Silloin hän AVASI heidän YMMÄRRYKSENSÄ käsittämään KIRJOITUKSET.

        46 Ja hän sanoi heille: "Niin on KIRJOITETTU, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,


    • sederbekol

      Juutalaisen olisi ollut hyvä lukea ennen Jeshuaan tutustumista nuo 2. Aikakirjan loppujakeet:

      22 Mutta Kooreksen, Persian kuninkaan, ensimmäisenä hallitusvuotena herätti Herra, että täyttyisi Herran sana, jonka hän oli puhunut Jeremian suun kautta, Kooreksen, Persian kuninkaan, hengen, niin että tämä koko valtakunnassansa kuulutti ja myös käskykirjassa julistutti näin:

      23 "Näin sanoo Koores, Persian kuningas: Kaikki maan valtakunnat on Herra, taivaan Jumala, antanut minulle, ja hän on käskenyt minun rakentaa itsellensä temppelin Jerusalemiin, joka on Juudassa. Kuka vain teidän joukossanne on hänen kansaansa, sen kanssa olkoon Herra, hänen Jumalansa, ja hän menköön sinne."

      Näin olisi voinut kohdata tuon elävän Jumalan Jerusalemissa. Täytyy aina muistaa, että MIKÄÄN ns. Raamatussa EI kerro MITÄÄN muista kansoista kansoina kuin VAIN Israelista.

      On hyvä muistaa se, että KAIKKI SE, MITÄ Tanachissa ja uudessa liitossa on, liittyy enemmän, vähemmän tai suoraan Jahven omaan kansaan, ihan loppusekunteihin asti JA VIELÄ SIITÄKIN ETEENPÄIN.

      Tanach oli ja on Israelin historiaa --- ja siinä SIVUSSA hieman muidenkin, joten Israelin olisi pitänyt ottaa todesta se, mitä heille oli kirjoitettu.

      Mooseksen laista oli useasti ja paljon julistettu, jotta se tulee pitää.

      Tämä yllä oleva ja aikakirjat olisivat voineet auttaa olemaan nöyrinä ja ODOTTAVINA meidän isämme Avrahamin uskossa vieraan vallan --- tällä kertaa Rooman vallan alla ja tutkien itseään Israelin Jumalan edessä ja parannusta tehden odottamaan häntä, joka oli Israelille luvattu, jotta Hänen tullessaan JA hänen airuensa, Johanneksen tullessa olisi ollut nöyrä ja valmis kääntymään, parannuksen kasteelle ja uskomaan siihen, että tämä on nyt se, josta Jahve sanoo Moosekselle 5. Ms. 18:18, Profeetan, sinun kaltaisesi minä nostan heille heidän veljiensä joukosta ja minä laitan sanani hänen suuhunsa ja hän puhuu heille kaiken minkä minä käsken hänen puhua. Ja se, joka ei häntä kuule, erotetaan kansastansa.

      Jeremia sanoo sen, että sitten, kun Jahve tekee uuden liiton Israelin huoneen kanssa, laki tullaan kirjoittamaan heidän sydämiinsä mutta sitä ennen olisi siis tullut ottaa vastaan hänet, jonka Israelin Jumala, Elohei Israel, omalle kansalleen lähetti.

      Tämä olisi ollut ja oli se Israelin Jumalan kansaansa varten tekemä järjestys heidän uuteen heidän kanssaan tehtävään uuteen liittoon (Jer. 31:31 eteenpäin) pääsemiseksi.

      Vasta näiden jälkeen tulee ja tuli pakanoille mahdollisuus päästä tuohon Israelin Jumalan lsraelin huoneen kanssa pesachina Jeshuan kuolemaa edeltäneenä iltana tekemään uuteen liittoon.

      Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niinkö se meni? Tarkistaa... Juu-u. 1. Kor. 14:33: Ei jumala ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala, niin kuin KAIKISSA pyhien kutsumusjoukoissa. (enpidämm.sanastaseurakunta :)) No, se siis tarkoittaa sitä, ETTÄ AINA TULEE KUNKIN USKOVAISJOUKON ALISTUA JUMALAN ASIOIHIN JA ASIOIDEN AIKATAULUUN, NIIN kuin Israelin Jumala odotti, että hänen oma kansansakin olisi tehnyt ja löytänyt Jeshuassa luvatun Voidellun, kuninkaan, papin ja profeetan. Siunausta sinun tiellesi Krisutksen yhteyteen.

      • sederbekol

        Siis Messiaan, Jahven ainoan Voidellun yhteyteen. :)


      • jeesus.jumala

        Puhut vain voidellusta nyt !

        Raamatun eli Kirjoitusten mukaan Jeesus On Jumala, ei vain voideltu.

        Vai kielltätkö tämän Totuuden ?


    • KTS--

      Jeshuaanis-mashialainen harhaoppi on pahinta myrkkyä mitä ajatella saattaa!

      • varokaaKTSää

        Messiaaninen juutalaisuus taitaa olla oikea tie, koska sinä KTS sitä arvostelet. Olet KTS katsos tunnettu paholaisen kätyri.

        Sinä tuotat valhetta sarjatuotantona ja luulet, että sinua uskotaan. Sinua KTS säälitään ja nauretaan.


    • judaisiti.kieltää

      Siis judaisti kieltää Jeesuksen olevan Jumala!

      Judaisti voi puhua Jeesuksesta voideltuna ja muuna, mutta Jeesuksen Jumaluutta vanhaan liittoon uskova judaisti ei tunnusta.

      Eli kyseessä on erittäin paha eksytys.

    • olkaatarkkananäissä

      Monet ovat jättäneet Kristuksen ja yrittävät ansaita omaa vanhurskautta Tooran noudattamisella ja Israelin kansan juhlien viettämisellä. Tämä hapatus on tullut amerikasta asti ja siihen lankeavat erityisesti ei juutalaiset.
      Aito messiaaninen juutalaisuus sitävastoin tuo Kristuksen niihin juutalaisiin perinteisiin ja siinä ei Kristusta hyljätä, vaan Kristus on pelastaja ja lupausten lunastaja ja siinä ei ole mitään pahaa. Juutalaiset juhla-ajat voidaan hyvin historiallisena tapahtumana viettää Kristuksen kirkkauden kiitosjuhlana.

      Tässä on siis kaksi eri suuntausta oikea ja väärä!

      Juutalaiset juhlat suomalaisen viettämänä eivät mitenkään liity Suomen historiaan ja siksi ne tuntuvat jopa naurettavilta ja niillähän yritetään ansaita jotain ekstraa Kristuksen lisäksi ja Jumala kauhistuu sellaista.

    • eksytystenvaarat

      'Onko Jumala todellakin sanonut, että Kristus yksin riittää..' tämä sama valhe, joka alkoi jo Edenissä siis jatkuu ... jos sielunvihollinen ei saa uskovaa lankeamaan syntiin, niin hän vaihtaa taktiikkaa ja yrittää lähettää kaikenlaisia uskonnollisia eksytyksiä saadakseen Kristuksen omat pois armosta tai sitten 'taikuuden' uskoon, jossa Jumala on tämän elämän ajan menestyksen antaja.

    • Katsoin tuon videon ja täytyy myöntää, että siinä oli monta hyvää pointtia, vaikka luenkin itseni tuohon Yeshua/Toora porukkaan. Ensinnäkin, jos joku luulee että "Yeshuan" nimessä rukoileminen avaa portit taivaaseen, tämä on ehdottomasti väärin. Itse käytän näillä foorumeilla aina nimitystä "Jeesus", jotta ihmiset ymmärtäisivät mistä puhutaan. Yeshua ei ole mikään taikasana, joka saa ihmeitä aikaan, vaikka se onkin Jeesuksen alkuperäinen hepreankielinen nimi.

      Toinen pointti on heprean nostaminen pyhän kielen asemaan. Jos joku luulee että hepreaksi rukoileminen on jotenkin Jumalalle otollisempaa, on tämä ehdottomasti väärin. Jumala ymmärtää kyllä kaikkia kieliä.

      Kolmas hyvä pointti tuolta videolta, on Talmudin ja rabbiinisen kirjallisuuden nostaminen yli Raamatun. Mikäli joku tällaista harrastaa, hän tekee ehdottomasti väärin. Jeesus oli jyrkästi fariseusten perinnäissäädöksiä vastaan, siksi esim. käsiä ei tule rituaalisesti pestä ennen ateriointia, eikä muitakaan juutalaisten nykypäivän traditioita seurata. Yksi tällainen traditio on Jumalan nimen lyhentäminen muotoon JLA. Pahin harha jota seurata on lähteä mukaan kabbalaan ja juutalaiseen mystiikkaaan, jossa sanojen lukuarvoilla ja heprean aakkosilla kikkaillaan.

      Neljäs pointti, väitetään että aramean ja hepreankieliset Uuden testamentin käsikirjoitukset olisivat alkuperäisiä ja auktoritaarisia. Tämä on täyttä soopaa, vanhimmat ja luetettavimmat UT:n käsikirjoitukset ovat kreikankielisiä.

      Viides pointti, kolmiyhteyden tai Jeesuksen jumaluuden kieltäminen. Jos joku messiaaninen pitää Jeesusta vain profeettana tai suurena rabbina, eikä tunnusta Jeesusta Herraksi ja Jumalan pojaksi, hän on täysin eksynyt harhaopin poluille. Itse en kuitenkaan ole tällaiseen harhaoppiin törmännyt niissä messiaanisissa porukoissa joissa olen pyörinyt, tai niissä lähteissä joita olen tutkinut.

      Kuudes pointti on UT:n tai Paavalin kirjeiden asettaminen VT:tä alempaan asemaan. Jos joku tällaista harrastaa, saisi hävetä.

      Se mistä itse pidän kuitenkin kiinni, on Tooran asema Jumalan ikuisena säädöksenä. Kristittyjen tulee mielestäni noudattaa Tooraa eli Mooseksen lakia, sapattia, ruokasäädöksiä ja Herran asettamia juhlapyhiä, koska Jeesus opettaa:

      ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)

      Jos joku tästä syystä pitää minua harhaoppisena, niin olkoon niin. Suosittelisin kaikille arvostelijoille kuitenkin jäitä hattuun, ei kannata uskoa kaikkea mitää kuulee messiaanisista/judaisteista eikä rakennella olkiukkoja ja stereotyyppejä. Myönnän että messiaaninen kenttä on varsin laaja ja monessa kohtaa arvostelu on täysin paikallaan.

      • Voin itse tunnustaa eksyneeni aikanaan juurikin tuohon heprean numero ja kirjain mystiikkaan. Raamatussa ei kerrota, että alef olisi yksi, bet kaksi ja tav 400, tai että alef tarkoittaisi härkää, bet taloa ja shin hammasta. YHWH ei tarkoita "Käsi katso! Naula katso!" Ymmärrän hyvin että se on erittäin houkutteleva harhaoppi, mutta valitettavasti täyttä tuubaa.


      • Jeesuksennimi

        Jeesuksen nimessä kyllä täytyy rukoilla, Niin Hän Jeshua sanoo: Jos te pyydätte jotakin MINUN NIMESSÄNI. :) Meinaan in the name of x and y and z ei auta, Jeesuksen mukaan. ON siinä vaan sen verran ytyä. Jeesuksen nimi on ainoa nimi, joka auttaa.

        Jeesuksen minä tunnen ja Paavalin,,,,, eikös sen joku demonikin sanonut niin. jotta taitaapi sanella jatkon x, y ja z nimessä rukoileville, että keitä ne ovat.


      • Jeesuksennimi kirjoitti:

        Jeesuksen nimessä kyllä täytyy rukoilla, Niin Hän Jeshua sanoo: Jos te pyydätte jotakin MINUN NIMESSÄNI. :) Meinaan in the name of x and y and z ei auta, Jeesuksen mukaan. ON siinä vaan sen verran ytyä. Jeesuksen nimi on ainoa nimi, joka auttaa.

        Jeesuksen minä tunnen ja Paavalin,,,,, eikös sen joku demonikin sanonut niin. jotta taitaapi sanella jatkon x, y ja z nimessä rukoileville, että keitä ne ovat.

        Mutta on väärin luulla, että Yeshuan nimessä rukoileminen olisi jotenkin tehokkaampaa kuin suomeksi rukoilla Jeesuksen nimessä. Ja tietysti voi ja saa rukoilla myös Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä. Jeesuksen opetus oli rukoilla "Isä meidän", joten kaipa sekin käy. Pääasia on, ettei rukoile oudolla kielellä, jota kukaan ei ymmärrä: "Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan." Mt. 6:7


      • öoseihb
        Kristitty.net kirjoitti:

        Mutta on väärin luulla, että Yeshuan nimessä rukoileminen olisi jotenkin tehokkaampaa kuin suomeksi rukoilla Jeesuksen nimessä. Ja tietysti voi ja saa rukoilla myös Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä. Jeesuksen opetus oli rukoilla "Isä meidän", joten kaipa sekin käy. Pääasia on, ettei rukoile oudolla kielellä, jota kukaan ei ymmärrä: "Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan." Mt. 6:7

        No, x ja y ja z EI ole se, minkä Jumala opettaa, joten se putosi pois näiltä kärryiltä. Ja Isä tietenkin, niille, joiden Isä hän on. Ja sitten tuo tyhjän hokeminen, eikö kyse ole kuitenkin siitä, että kovasti ja MONIN sanoin rukoillaan -- koska Jumala EI ole kyseisen rukoilijan isä ---, jotta ne monet sanat auttaisivat, vaikka se, joka uskoo ja se, jonka isä Jumala on, saa vastauksen JO ENNEN KUIN ON EDES PYYTÄNYT. :)


      • BeShemJeshuaHaMashiach
        Kristitty.net kirjoitti:

        Mutta on väärin luulla, että Yeshuan nimessä rukoileminen olisi jotenkin tehokkaampaa kuin suomeksi rukoilla Jeesuksen nimessä. Ja tietysti voi ja saa rukoilla myös Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä. Jeesuksen opetus oli rukoilla "Isä meidän", joten kaipa sekin käy. Pääasia on, ettei rukoile oudolla kielellä, jota kukaan ei ymmärrä: "Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan." Mt. 6:7

        Olen saanut selvästi enemmän ymmärrystä Jumalan Sanaan alettuani rukoilla Jeshuan Nimessä, BeShem Jeshua HaMashiach. Mitäs sinä siihen sanot?

        Mutta kuten sanoit, munkkilatinan höpöttäminen ei lisää Pyhän Hengen voimaa,

        vaan Pyhä Henki aina pysyy poissa Roomankatolisten kiRKKoisien harhaopeista.

        SIIRTO: #Ystävän-LYÖNNIT 14.3.2017 15:29:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/9316517/keijo-lindeman-ja-helluntaiheratys

        Mattatjah 1:21 Ja hän( MIRJAM )synnyttää (Sen Luvatun )Pojan, ja sinun on annettava Hänelle Nimi JESHUA: sillä Hän VAPAUTTAA kansansa( ISRAEL )
        heidän synneistään( VÄÄRÄMIELISYYS; VÄÄRYYS, LAITTOMUUS; PAHA ).

        COPY: #SYNTIasuuSIELUSSA 14.3.2017 13:01:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14591253/kehitysluulon_perusta_on_olematon_3-0

        Jeshajahu 5:18 VOI niitä, jotka turhuuden köysillä vetävät perässään rangaistusta, synnin palkkaa( KADOTUSTUOMIO; IKUINEN KUOLEMA ) kuin vaunujen valjailla;

        DUALISTINEN ELÄMÄNKATSOMUS ON IDÄN USKONNOISTA, JOSTA KREIKAN FILOSOFIA OMAKSUI SEN, "HYVÄN SIELUN JA PAHAN RUUMIIN"-HARHAN;

        ILMAN ELÄMÄNHENKEÄ IHMISSIELU ON KUOLLUT MYÖS TOIMINNALLISESTI;

        "AJATTELEN, SIIS OLEN", SIIS JOS EN AJATTELE, NIIN EN OLE, VAAN KUOLLUT.

        SYNNIN TUOMIO EI OLE IKUINEN KIDUTUS, VAAN KADOTUS, 2. K U O L E M A .

        1.Kr.15:45 Niin( HOUTOS? TÄLLÄ TAVALLA ) myös on Kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä( JESHUA MESSIAS; Alku&Loppu ) Aadamista tuli Henki( KRISTUKSEN PYHÄ HENKI; SINETTI ), joka tekee eläväksi.

        NAFSHI( NEFESH, hebr. ) tarkoittaa KOKO IHMISTÄ, joka on RUUMIS-SIELU-JA HENKI( RUACH, hebr. = HENKI, TUULI ), JONKA LUOJA PUHALSI ADAMIIN( ADAM, herb. = MAA, TOMU ), ELÄMÄNHENKI, JOTA ILMAN IHMINEN EI OLE ELOSSA.

        1.Ms.2:7 Silloin HerraJHVH Jumala teki ihmisen maan tomusta; ja puhalsi elämän hengen hänen sieraimiinsa, ja NIIN( HOUTOS? )ihmisestä TULI ELÄVÄ sielu.

        IHMINEN ON LUOTU KOLMIYHTEISEKSI, KUTEN LUOJAKIN ON KOLMIYHTEINEN:

        1.Ts.5:23 Mutta itse( EI EPÄJÄRJESTYKSEN VAAN )Rauhan( SHALOM; KAIKKI MITÄ IHMINEN TARVITSEE TÄYDELLISEEN ELÄMÄÄN )Jumala pyhittäköön( PYRITKÖ PYHITYKSEEN, ELÄMÄN VANHURSKAUTEEN, AINOASTAAN HYVÄN TEKOON
        KOKO AJAN KAIKILLE? )teidät kokonaan. Ja säilyköön KOKO TEidän( 3-YHTEINEN ) henkenne JA sielunne JA ruumiinne nuhteettomana MEidän HerrammeJHVH JESHUA MESSIAAN Tulemukseen( PARUSIA; TUOMIOPÄIVÄ; TEKOJEN MUKAAN ).

        Roomalaisille 6:23 Sillä SYNNIN PALKKA ON KUOLEMA( KADOTUSTUOMIO ).

        MUTTA Jumalan ARMOLAHJA( PYHÄN HENGEN OMISTUSSINETTI ) on IKUINEN ELÄMÄ( VS. IKUINEN KUOLEMA; KADOTUS ) HerrassammeJHVH JESHUA( JHVH PELASTAA, AUTTAA, VAPAUTTAA, PARANTAA; ELÄMÄN LUPAUS )MESSIAASSA.#

        Sananlaskut 19:29 Tuomiot ovat valmiina pilkkaajille ja lyönnit tyhmien selkään.

        20:30 Mustelmat ja haavat puhdistavat pahantekijän, lyönnit puhdistavat sydämen kammiot. 27:6 Ystävän lyönnit ovat luotettavat, mutta vihamiehen suutelot ylenpalttiset.


      • "Olen saanut selvästi enemmän ymmärrystä Jumalan Sanaan alettuani rukoilla Jeshuan Nimessä, BeShem Jeshua HaMashiach. Mitäs sinä siihen sanot?"
        Mitäs toisen ihmisen subjektiiviseen kokemukseen voi sanoa?


      • subjektien
        Kristitty.net kirjoitti:

        "Olen saanut selvästi enemmän ymmärrystä Jumalan Sanaan alettuani rukoilla Jeshuan Nimessä, BeShem Jeshua HaMashiach. Mitäs sinä siihen sanot?"
        Mitäs toisen ihmisen subjektiiviseen kokemukseen voi sanoa?

        Muuta kuin aamentaa ja laulaa hallelujaa, joka tarkoittaa ylistäkää Jahvea.


    • sapatti123

      Te Toora ihmiset olette lain alla.

      • Ihminen on lain alla jos ei turvaa armoon. Se että noudattaa Jumalan käskyjä ei ole lain alla olemista.


      • judaistille
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ihminen on lain alla jos ei turvaa armoon. Se että noudattaa Jumalan käskyjä ei ole lain alla olemista.

        Sinä olet lain alla, kun harhoissasi kuvittelet vanhan liiton olevan yhä voimassa ja siten myös sen ulkoisten säädöksien !

        Hepr. 10:16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä"

        Yhäkään siinä ei alkukielessä ole toora sanaa !!!

        Sana jote käytetään on "nomus" eli lait, EI toora !!!

        Substanttiivi "nomus" on johdettu verbistä "nemo", joka tarkoittaa jakaa/osittaa... !

        Septuagintassa sana esiintyy 430 kertaa !!!

        Sen sijaan "tora" sana esiintyy VT:ssä 220 kertaa !!!

        Eli älä valhetele "kirsititty.net" oikeammin siis "judaisti.net" !!!

        Jumala eli Sana, ei opeta itse itseään vastaan, se on varma:

        8 Näin Pyhä Henki osoittaa, että tie kaikkeinpyhimpään vielä on ilmoittamatta, niin kauan kuin etumainen maja vielä seisoo.
        9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
        10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

        Nuo säädökset OLIVAT voimassa uuden järjestyksen aikaan asti vain, eli uuden liiton aikaan asti !

        Ne on lakkautettu, kuten koko vanhentunut lakiliittokin !!!

        Hepr. 8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi

        7 Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
        8 Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
        9 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
        10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
        12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
        13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.

        Siis huono ja toimimaton lakiliitto korvattiin uudella liitolla !!!


      • judaistille kirjoitti:

        Sinä olet lain alla, kun harhoissasi kuvittelet vanhan liiton olevan yhä voimassa ja siten myös sen ulkoisten säädöksien !

        Hepr. 10:16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä"

        Yhäkään siinä ei alkukielessä ole toora sanaa !!!

        Sana jote käytetään on "nomus" eli lait, EI toora !!!

        Substanttiivi "nomus" on johdettu verbistä "nemo", joka tarkoittaa jakaa/osittaa... !

        Septuagintassa sana esiintyy 430 kertaa !!!

        Sen sijaan "tora" sana esiintyy VT:ssä 220 kertaa !!!

        Eli älä valhetele "kirsititty.net" oikeammin siis "judaisti.net" !!!

        Jumala eli Sana, ei opeta itse itseään vastaan, se on varma:

        8 Näin Pyhä Henki osoittaa, että tie kaikkeinpyhimpään vielä on ilmoittamatta, niin kauan kuin etumainen maja vielä seisoo.
        9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
        10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

        Nuo säädökset OLIVAT voimassa uuden järjestyksen aikaan asti vain, eli uuden liiton aikaan asti !

        Ne on lakkautettu, kuten koko vanhentunut lakiliittokin !!!

        Hepr. 8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi

        7 Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
        8 Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
        9 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
        10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
        12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
        13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.

        Siis huono ja toimimaton lakiliitto korvattiin uudella liitolla !!!

        Tietysti heprealaiskirjeen jakeessa on sana "nomos" sillä sen alkukieli on kreikka. Mutta Jeremia 31:33 alkukieli on heprea, jossa esiintyy tuo sana Toora. Et ymmärrä että uudessa liitossa laki eli Toora eli Mooseksen laki kirjoitetaan meidän sydämiimme. Uudessa liitossa laki on siis edelleen voimassa. Hesekiel on tässä Jeremian kanssa samoilla linjoilla:

        ”Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen, niin että he vaeltavat minun lakieni mukaan ja noudattavat minun säädöksiäni ja toimivat niiden mukaan ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.” (Hes. 11:19-20)

        Uudessa liitossa siis vaelletaan edelleen Jumalan lakien ja säädösten mukaan. Missään kohtaa Raamattua ei sanota että laki olisi kumottu.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3269
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2278
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1504
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1345
    Aihe