Nyt sitä tulkintaa uskikset

harhaluuloista

"4 niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan
11 Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan..."
ELI täysin sevästi näissä jakeissa on kirjoitettu, että etukäteen/edetäpäin/edeltämäärättyinä jahve on määrännyt ihmiset lapseuteen(?)=laupeuten oman mielensä mukaa ELI ihmisen omilla teoilla ajatuksilla yms ei ole mitään väliä pelastuksen kanssa.

"Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
ELI uskiksen on jeesuksen opetuksen mukaan myytävä omaisuutensa ja annettava köyhille, piste.
Ei ole väliä, opettaako jeesus yksittäistä ihmistä vai kaikkia ihmisiä, on jeesuksen opetukset otettava aina kaikkia koskevina, jos väitetään ko sanaa kaikkitietävän sanaksi.
Jos näin ei tehdä, uskis "syyllistyy" jumalan sanan vääristelyyn ja tavallaaan väittää, että jeesus vain puhuu lämpimikseen ja höpöttelee itsekseen.

53

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veilinkööss

      selvä se, aloitetaanpa tulkinta. Mielestäni sinua vaivaa kontrollin menettämisen pelko, joka voi johtua ainoastaan siitä, että sinulla on salaisuus jota et halua paljastaa. Häpeilet jotain mitä olet tehnyt tai jotakin ominaisuutta sinussa. Käyttäytymisesi ilmentää sitä, että haluat pitää paikat puhtaana ja kontrollissa, niin ettei kukaan vaan huomaa että sinulla on jokin särö elämässäsi. Luultavasti olet myös anaalinen, käytät täys-istunnossa aikaa vessassa noin 15-20 minuuttia. luultavasti pyyhit takapuolesi noin 15 kertaan ja peset vielä käsisuihkulla varmuuden vuoksi. Paranna ruokavaliotasi, niin sinun ei tarvitse koska kakka on silloin kiinteää. Mutta sinähän haluat kakkasi löysänä niin kuin kaiken muunkin. Et halua tehdä parannusta. Haluat pyyhkiä persettäsi ja haluat peittää virheitäsi ja tehdä yhä uusia virheitä ja peittää niitä. Jokainen ihminen on valehtelija ja haluaa tehdä vääryyttä ja peittää jälkensä. Monella kyseinen systeemi menee nin suuriin mittasuhteisiin, että he haluavat tehdä täydellisen rikoksen. Dostojevski kirjoitti tämän pohjalta rikoksen ja rangaistuksen. Anaalisuutesi ja valheellisuutesi on siis saatanut sinut kyseenalaistamaan Raamatun sanaa. Mutta älä suotta nolostele. Jeesus näkee kaiken mitä sussa on ja on kuollu sun syntien puolesta Golgatalla jo 2000 vuotta sitten. Niin ja paranna muuten sitä ruokavaliota: enemmän proteiinia ja vähemmän hiilareita.

      • harhaluuloista

        veilinkööss" olet näköjään kirjoittelusi perusteella taas oma itsesi, suollat täyttä hölynpölyä.
        Oletko oikeasti tosissasi?


      • veilinkööss
        harhaluuloista kirjoitti:

        veilinkööss" olet näköjään kirjoittelusi perusteella taas oma itsesi, suollat täyttä hölynpölyä.
        Oletko oikeasti tosissasi?

        Sun häpeilevä ja valheellinen käytös on saattanut sut tähän syömishäiriöön ja haluun pyyhkiä persettäsi vaikka puoli päivää, mutta muistatko kuka pyyhki perseesi kun et vielä itse osannut? Ja varmasti tuntui hyvältä se kosketus joka sinua silloin auttoi. Varmasti edelleen sinusta olisi kiva kun joku pyyhkisi perseesi. Eikä sinua tosiaankaan haittaisi vaikka hän tekisi sen tekopeniksellä. Ja jos kukaan ei saisi tietää niin eipä sinua haittaisi vaikka se penis olisi oikeakin. Valheellisuutesi on tehnyt sinusta siis homon niin kuin Raamattu opettaa:

        "24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä HIMOISSA, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan TOTUUDEN VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
        29 He ovat täynnänsä kaikkea VÄÄRYYTTÄ, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
        32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät."


      • harhaluuoista
        veilinkööss kirjoitti:

        Sun häpeilevä ja valheellinen käytös on saattanut sut tähän syömishäiriöön ja haluun pyyhkiä persettäsi vaikka puoli päivää, mutta muistatko kuka pyyhki perseesi kun et vielä itse osannut? Ja varmasti tuntui hyvältä se kosketus joka sinua silloin auttoi. Varmasti edelleen sinusta olisi kiva kun joku pyyhkisi perseesi. Eikä sinua tosiaankaan haittaisi vaikka hän tekisi sen tekopeniksellä. Ja jos kukaan ei saisi tietää niin eipä sinua haittaisi vaikka se penis olisi oikeakin. Valheellisuutesi on tehnyt sinusta siis homon niin kuin Raamattu opettaa:

        "24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä HIMOISSA, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan TOTUUDEN VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
        29 He ovat täynnänsä kaikkea VÄÄRYYTTÄ, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
        32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät."

        Kirjoitat nähtävästi tarinoita itsestäsi?
        No, on sulla vaikeaa, vaihdat vain nikkiä ja jatkat samaa rataa, trollausta. Et ole enää uskottava, ei kukaan oikeasti voi olla noin sekaisin.


      • veilinkööss
        harhaluuoista kirjoitti:

        Kirjoitat nähtävästi tarinoita itsestäsi?
        No, on sulla vaikeaa, vaihdat vain nikkiä ja jatkat samaa rataa, trollausta. Et ole enää uskottava, ei kukaan oikeasti voi olla noin sekaisin.

        Sillä ei oo väliä onko ne tarinoita minusta vai sinusta. Kaikki ihmiset on samasta puusta veistetty ja jokanen joka hylkää Jumalan ajautuu homoseksuaalisuuteen. Mä uskon Jumalaan, joten asia ei ole minulle mikään ongelma. Jumala ei ole hylännyt mua mihinkään homoseksuaalisiin himoihin mutta sut hän on hylännyt sellaseen saastaan ja tiedän tän koska oot mun veli. oot Riki Sorsan veli: DD ei vitsi, Riki Sorsan veli: DDDDD älä tuskaile, Rikin veli, älä tuskaile: DD


      • harhaluuloista
        veilinkööss kirjoitti:

        Sillä ei oo väliä onko ne tarinoita minusta vai sinusta. Kaikki ihmiset on samasta puusta veistetty ja jokanen joka hylkää Jumalan ajautuu homoseksuaalisuuteen. Mä uskon Jumalaan, joten asia ei ole minulle mikään ongelma. Jumala ei ole hylännyt mua mihinkään homoseksuaalisiin himoihin mutta sut hän on hylännyt sellaseen saastaan ja tiedän tän koska oot mun veli. oot Riki Sorsan veli: DD ei vitsi, Riki Sorsan veli: DDDDD älä tuskaile, Rikin veli, älä tuskaile: DD

        No,no, niinhän tuossa raamatussa on kirjoitettu, että sinunkaan teoilla ei ole merkitystä,kyllä sinä pelastut.


      • veilinkööss
        harhaluuloista kirjoitti:

        No,no, niinhän tuossa raamatussa on kirjoitettu, että sinunkaan teoilla ei ole merkitystä,kyllä sinä pelastut.

        Suun tunnustuksella pelastutaan: DD Sydämen uskolla tullaan vanhurskaiksi: DDDD Tunnusta suulla ja katso mitä tapahtuu:D DDD :DD ei vitsi: DDDD


      • fda
        veilinkööss kirjoitti:

        Suun tunnustuksella pelastutaan: DD Sydämen uskolla tullaan vanhurskaiksi: DDDD Tunnusta suulla ja katso mitä tapahtuu:D DDD :DD ei vitsi: DDDD

        Sinun tapauksessasi törkyn kirjoittaminen nettipalstoilla todistaa sinut vain tekopyhäksi vihtuilijaksi, jonka lääkitys on vääränlainen. Kirjoituksesi muuttuvat tyyliltään muutaman eri variantin välillä. Olet ilmeisesti aika nuorikin vielä vaikka uskonnolla elämääsi pilaatkin kovaa vauhtia.


      • veilinkööss
        fda kirjoitti:

        Sinun tapauksessasi törkyn kirjoittaminen nettipalstoilla todistaa sinut vain tekopyhäksi vihtuilijaksi, jonka lääkitys on vääränlainen. Kirjoituksesi muuttuvat tyyliltään muutaman eri variantin välillä. Olet ilmeisesti aika nuorikin vielä vaikka uskonnolla elämääsi pilaatkin kovaa vauhtia.

        uskonnolla ei oo mitään vaikutusta mun elämään: DD


      • fda
        veilinkööss kirjoitti:

        uskonnolla ei oo mitään vaikutusta mun elämään: DD

        Taidat vaan sekoilla kaiket päivät. Uskoako sinua, kun valehtelet tuon tuosta?


    • veilinkööss

      Tiedätkö miksi vain mies kyseenalaistaa Raamatun sanaa? Siksi että vain mies joutuu salaamaan sen, että he ovat tehneet virheitä koska vain mies kivitetään homoudestaan. Naisilla ei ole mitään tarvetta kyseenalaistaa Raamatun sanaa. Sen sijaan naiset viiltelevät itseään, mikä ilmentää Raamatun vastustamista suoraan ja aggressiivisesti. Mies salaa virheensä ja lukee Raamattua päin persettä ja nainen sen sijaan tuo virheensä koko maailman nähtäväksi. Sinä olet siis mies. Vaikkakin anaalinen ja homoseksuaali.

    • a)Tuossa pitäisi kiinnittää huomio siihen KENESSÄ on valittu, ei siihen, KETKÄ on valittu. Eli on ennaltavalittu, että JEESUS on se, KEHEN turvaten ihmiset pelastuvat.
      Ja varmistus: "Jumalalle, meidän pelastajallemme, joka tahtoo, että KAIKKI ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden." (1. Tim. 2:3-4)

      b) Olikohan hieman mustavalkoinen tulkinta? Kyseessä oli Raamatun mukaan hyvin rikas henkilö, joka sanoi pitäneensä käskyt, muttei ilmeisesti kuitenkaan "rakastanut lähimmäistään niin kuin itseään". Toki sitä jokaisella saa sen verran rahaa olla, että hengissä pysyy ja pärjää, mutta mikä sitten on raja? En tiedä, teenkö Herran mielestä väärin, kun tuhlaan rahaa tietokoneeseen, nettiyhteyteen, tv:n urheilukanavapakettiin ja sanomalehteen? Olisi tietysti parempi lahjoittaa nekin rahat hädänalaisille.

      • harhaluuloista

        a) Raamatussa on näin kirjoitettu. Miksi tätä kohtaa pitää tulkita, kun selvästi näin on kirjoitettu?

        b)Jeesus opettaa ihmisiä näin tekemään. Miksi uskis tulkitsee selvän opetuksen itselle mieluisaksi kuten sinäkin teet? Jos et tiedä teetkö oikein vai väärin, noudata selvää opetusta äläkä selittele, pidä vaatteesi, jos taas niin tulkitset sanan tarkoittavan.


      • harhaluuloista kirjoitti:

        a) Raamatussa on näin kirjoitettu. Miksi tätä kohtaa pitää tulkita, kun selvästi näin on kirjoitettu?

        b)Jeesus opettaa ihmisiä näin tekemään. Miksi uskis tulkitsee selvän opetuksen itselle mieluisaksi kuten sinäkin teet? Jos et tiedä teetkö oikein vai väärin, noudata selvää opetusta äläkä selittele, pidä vaatteesi, jos taas niin tulkitset sanan tarkoittavan.

        a) mielestäni tuossa kohdassa sanotaan vähintään yhtä selvästi noin kuin minä kirjoitin verrattuna sinun TULKINTAASI

        b) ai, haluat tappaa uskovaiset sukupuuttoon nälkäkuoleman kautta.


      • harhaluuloista
        Tipale kirjoitti:

        a) mielestäni tuossa kohdassa sanotaan vähintään yhtä selvästi noin kuin minä kirjoitin verrattuna sinun TULKINTAASI

        b) ai, haluat tappaa uskovaiset sukupuuttoon nälkäkuoleman kautta.

        a)Niin, sinun tulkintasi on oikein ja minun väärin (vaikka minä en tulkinnutkaan)? Edelleen miksi pitää tulkita? Edeltäpäin tarkoittaa edeltäpäin, edeltämäärätty on edeltämäärätty.

        b) Eihän raamatussa ole minun opetuksiani. Jeesuksen näin väitetään opettaneen. Ja eihän tässäkään opetuksessa ole kysy muusta kuin jeesuksen opetuksen mukaan toimimisesta, selvä opetus ja käsky. Ja selvä uskiksen halu muuttaa opetusta itselle mieluisaksi.


      • bad.boy

        Et siis tiedä,teetkö väärin, kun käytät tietokonetta tms. Eikö tuossa raamatun kohdassa ihan selvästi sanota, että "myy kaikki mitä sinulla on jakele köyhille niin sinulla on oleva aarre taivaissa jne. EI siinä minusta ole tulkinnan varaa Ei se ole jumalanne sanaa ja eikö se ole otettava kirjaimellisesti. Uskovat väittävät usein että ateistit poimivat vain yksittäisiä kohtia raamatusta, mutta taidatte itse tehdä samoin. Luette siis jumalanne sanaa vainsoveltuvin osin.


      • harhaluuloista
        Tipale kirjoitti:

        a) mielestäni tuossa kohdassa sanotaan vähintään yhtä selvästi noin kuin minä kirjoitin verrattuna sinun TULKINTAASI

        b) ai, haluat tappaa uskovaiset sukupuuttoon nälkäkuoleman kautta.

        ...b)eikö se jumalasi annakaan jokapäiväistä leipäänsä palvojilleen vaikka niin väittää? Jumala taitaakin syödä itse kaiken leipänsä...


    • ateismionollaja

      Kun Jumala loin kaiken, Hänellä oli jo silloin suunnitelmissa ihmiset ja iankaikkinen elämä. Uskon että enkelimaailma oli jo silloin luotu ja se kohtalokas kapina Luciferin kanssa oli tapahtunut, jolloin kolmas osa enkelimaailmaa oli myös langennut.
      Ihmisjärki ei käsitä, mutta Jumala kaikkitietävänä tiesi jo silloin miten ihmiskunnassa tulee käymään. Jo silloin oli varattu pelastus, Jumalan ainosyntyinen Poika oli suunnitelmissa, tulla Lunastaja.

      Jumala ei ennalta määrää ketään kadotukseen tai taivaaseen, mutta kyllä tietää miten ihminen valitsee. Jumala ei laske aikaa niin kuin rajallinen ja materiaan sidottu ihminen tekee ja tämä fyysinen maailma on aikaan ja luonnon lakeihin sidottu. Siis tavallaan Jumalalla on tästä kaikesta kuin video, jonka sisällön hän tietää ja jo Hänen aivoituksensa mukaan toteutuu.
      Jumala on Kaikkitietävä, Kaikkivoipa, Ääretön.

      On jotain joille uskoontulon myötä on tullut intuitio luopua kaikesta ja alkaa elää köyhyydessä. Onko ollut sitten niin, että näille se raha ja omaisuus on ollut "epäjumala" ennen kuin kohtasivat todellisen Jumalan. Raamatun esimerkissä nuorukaisen sydän oli kiinni mammonassa ja hän ei tahtonut siitä luopua. Alkuseurakunnan aikaan ei ollut mitään sosiaalihuoltoa leskille ja orvoille ja seurakunnan tehtävä oli pitää heistä huolta. On totta että lopunajan uskoville rahanahneus on se varoitettu synti. Kyllä uskovaisella saa olla omaisuutta, jos se tulee rehellisellä tavalla, kun ei se tule epäjumalan paikalle.

      Raamattu puhuu vakavaa tekstiä lopunajan uskovalle ja seurakunnalle ja sanoo että moni luopuu uskosta, ja ei sitten pääse iankaikkiseen elämään.

      Tämä kristikunnan lankeemus ei ole kyllä sitten mikään puoltava armahdus ateisteille, pilkkaajille ja jumalankieltäjille. Sinne kadotukseen jokainen joutuu vain oman valinnan ja sen seuraamuksen perusteella. Ei teitä siellä lohduta tippaakaan luopiokristittyjen läsnäolo.
      Ihan vakavaa tekstiä meille jokaiselle.

      • harhaluuloista

        Selvästi vääristelet raamatussa kirjoitetua tekstiä. Edeltäpäin tarkoittaa edeläpäin, ei muuta.
        Jeesus ei opeta tai puhu mitään sydämestä ko kohdassa, jossa opettaa myymään omaisuuden. Tässäkin vääristelet jeesuksen opetusta oman mielesi mukaan.


      • veilinkööss
        harhaluuloista kirjoitti:

        Selvästi vääristelet raamatussa kirjoitetua tekstiä. Edeltäpäin tarkoittaa edeläpäin, ei muuta.
        Jeesus ei opeta tai puhu mitään sydämestä ko kohdassa, jossa opettaa myymään omaisuuden. Tässäkin vääristelet jeesuksen opetusta oman mielesi mukaan.

        Kontrollimies on näköjään taas vauhdissa täällä: DD Jeesus ei oo muutakun perustus ja muuten voi uskoa miten lystää: DD Toki voit uskoo Raamatusta ihan kaiken yksitellen mutta et sä sillon enää oo ateisti: DDD Eks tää elämä oo kilpailua että kuka on ateistisin: D uusateismi on esiuskonnollista toimintaa mutta ateismi Jeesuksessa on täysateismia: DDDD ei vitsi: DD


      • harhaluuloista
        veilinkööss kirjoitti:

        Kontrollimies on näköjään taas vauhdissa täällä: DD Jeesus ei oo muutakun perustus ja muuten voi uskoa miten lystää: DD Toki voit uskoo Raamatusta ihan kaiken yksitellen mutta et sä sillon enää oo ateisti: DDD Eks tää elämä oo kilpailua että kuka on ateistisin: D uusateismi on esiuskonnollista toimintaa mutta ateismi Jeesuksessa on täysateismia: DDDD ei vitsi: DD

        Sinun kirjoituksesi on vitsi.


      • veilinkööss
        harhaluuloista kirjoitti:

        Sinun kirjoituksesi on vitsi.

        jaottelet aika jyrkästi mikä on vitsi ja mikä ei: D tuntuu että haluut kontrolloida sitäkin: D "tämä on vitsi, tämä taas ei": D ehkäpä sen takia että sulle on vaan totuus ja valhe koska oot keskittäny kaiken voimas sen miettimiseen että miten peität sun valhees. mitäs jos ymmärtäisit nyt sen että sun sanomisilla ei oo niin paljon painoarvoa että sun tartteis asiaa miettiä: D sun syntis on ollu jo aikojen alusta asti Jumalalle selvä juttu: D ehkä kirjotat ja puhut tästä lähtien vaan sitä mikä tuntuu hyvältä etkä kuvittele turhaan että sun täytyy nyt hallita tätä olemassaolon informaatiovirtaa: D kyllä jos joku ei itse tiedä asioita niin on niiden oma ongelma: D


      • veilinkööss
        harhaluuloista kirjoitti:

        Sinun kirjoituksesi on vitsi.

        sun sanalla on luomisvoima mutta mitään informaatiovoimaa siinä ei oo: D voit luoda sanallas ymmärrätkö eron?: DD mutta et voi määrittää sanallas mikä on totta ja mikä ei: DDD se ainakin on totta mitä luot, paitsi jos luot valhetta: DDD


      • harhaluuloista
        veilinkööss kirjoitti:

        jaottelet aika jyrkästi mikä on vitsi ja mikä ei: D tuntuu että haluut kontrolloida sitäkin: D "tämä on vitsi, tämä taas ei": D ehkäpä sen takia että sulle on vaan totuus ja valhe koska oot keskittäny kaiken voimas sen miettimiseen että miten peität sun valhees. mitäs jos ymmärtäisit nyt sen että sun sanomisilla ei oo niin paljon painoarvoa että sun tartteis asiaa miettiä: D sun syntis on ollu jo aikojen alusta asti Jumalalle selvä juttu: D ehkä kirjotat ja puhut tästä lähtien vaan sitä mikä tuntuu hyvältä etkä kuvittele turhaan että sun täytyy nyt hallita tätä olemassaolon informaatiovirtaa: D kyllä jos joku ei itse tiedä asioita niin on niiden oma ongelma: D

        Luepa omia kirjoituksiasi ihan ajatuksen kanssa.
        Väität esimerkiksi tietäväsi minusta joitakin juttuja joita et todellisuudeessa tiedä.
        Kirjoituksissasi ei vaan ola mitään päätä eikä häntää.


      • veilinkööss
        harhaluuloista kirjoitti:

        Luepa omia kirjoituksiasi ihan ajatuksen kanssa.
        Väität esimerkiksi tietäväsi minusta joitakin juttuja joita et todellisuudeessa tiedä.
        Kirjoituksissasi ei vaan ola mitään päätä eikä häntää.

        taas sä hallitset sitä virtaa: DDD älä hallitse sitä informaatiovirtaa ollenkaan: DD oo ihan vapaa niinku taivaan linnut: DDDD yritä päästä irti menneestä jo:DD ei ketään kiinnosta mitä oot tehny: D taivaan Isä rakastaa sua vaikka oisit tehny mitä: DDD


      • harhaluuloista
        veilinkööss kirjoitti:

        taas sä hallitset sitä virtaa: DDD älä hallitse sitä informaatiovirtaa ollenkaan: DD oo ihan vapaa niinku taivaan linnut: DDDD yritä päästä irti menneestä jo:DD ei ketään kiinnosta mitä oot tehny: D taivaan Isä rakastaa sua vaikka oisit tehny mitä: DDD

        Suosittelen sinullekin, että hallitsisit edes vähän kirjoituksiasi.
        Minusta tuntuu, että jumalasi ei rakastakaan sinua, kun kirjoittelet tuollaista tuupaa lähimmäisistäsi-> taidatkin joutua kadotukseen. (eiku eihän teoilla ollutkaan merkitystä...)


      • veilinkööss
        harhaluuloista kirjoitti:

        Suosittelen sinullekin, että hallitsisit edes vähän kirjoituksiasi.
        Minusta tuntuu, että jumalasi ei rakastakaan sinua, kun kirjoittelet tuollaista tuupaa lähimmäisistäsi-> taidatkin joutua kadotukseen. (eiku eihän teoilla ollutkaan merkitystä...)

        mitä ihmettä?: DD siitäkö tässä on kyse että kuka joutuu kadotukseen?: DDD rupesit nyt omituiseks: DD


      • veilinkööss

        TUllin palkit, PALLIN TULKIT DD JEHOVA OHO, HOMOSTELEE JOS KYYKKYYN MENEE


    • Kuten jo tuolla toisessa keskustelussa kristinuskon ja evoluution ristiriidasta kävi ilmi, niin uskovaisella on oma käsityksensä, jonka mukaan hän sitten tarkoitushakuisesti vääntää Raamatun lauseita omalle ajattelutavalleen edullisiksi - tai jättää niitä kokonaan huomioimatta. Sen takia, kun se Paavalin kaveri ei tullutkaan hallitsemaan silloin kuin "piti", niin yksi vaatimus TosiUskovaiselle tänä päivänä on voimakas kognitiivinen dissonanssi, kun pitää selittää - ei vain se Jeesuksen tulematta jättäminen - vaan myös ne kaikki Raamatun kohdat, jotka ovat ristiriidassa todellisuuden, nykymaailman ja uskovaisen halujen ja toiveiden kanssa.

    • harhaluuloista

      Nyt voidaan jo näidenkin uskisten kirjoitusten perusteella todeta:
      - uskis ei noudata jeesuksen opetuksia vaikka näin väittää tekevänsä
      - uskis selittää ja tulkitsee raamatun kohdat ja opetukset itselle mieluisiksi
      On suorastaan hämmästyttävää, että uskis vielä väittää noudattavansa jeesuksen opetuksia ja väittää tietävänsä, mitä jeesus kulloinkin tarkoittaa.
      Kyse on selvästi valehtelusta itselle ja muille.
      Uskis korottaa itsensä muiden ihmisten yläpuolelle muka oikean moraalinsa ja oikean jumalan sanan tulkinnan perusteella.
      Uskiksella on vielä pokkaa väittää, että vain hänen tavallaan uskovat (=itselleen valehtelevat) ihmiset ovat olevinaan pelastetut ja muut joutavat helvettiin.
      Mutta eipä mitä, satu jumalasta on todellakin satu ja uskisten meuhkaaminen ko asiasta on käsittämätöntä hölynpölyä.

    • Pt.oleaidos

      Raamatun selvä linja on se, että Jumala on edeltätuntenut jokaisen ihmisen. Kyse ei siis ole ennaltamääräämisestä, vaan ennalta tietämisestä. Luonnollisesti aiheesta on turha väitellä henkilön kanssa, joka on itse valinnut kantansa. Senkaltaista epärehellistä keskustelijaa on turha valistaa. Tässä hyvä linkki aiheesta:
      https://www.youtube.com/watch?v=UrAz8ab-iTA

      Timoteuskirjeessä sanotaan rikkaista:
      17. Kehoita niitä, jotka nykyisessä maailmanajassa ovat rikkaita, etteivät ylpeilisi eivätkä panisi toivoansa epävarmaan rikkauteen, vaan Jumalaan, joka runsaasti antaa meille kaikkea nautittavaksemme,
      18. kehoita heitä, että tekevät hyvää, hyvissä töissä rikastuvat, ovat anteliaita ja omastansa jakelevat,
      19. kooten itsellensä aarteen, hyvän perustuksen tulevaisuuden varalle, että saisivat todellisen elämän.
      Jeesus puhui yksikössä yhdelle miehelle. Tässä puhutaan monikossa rikkaille. Eli tämä on Jumalan tahto. Ei hän pakota myymään kaikkea, vaan tahtoo, että hänen lapsensa olisivat anteliaita. Jumala nääs rakastaa iloista antajaa. Siksi hän ei koskaan pakota.
      Eikä rikkaudessa mitään väärää ole, varsinkin jos on omalla työllään ansainnut ne. Järjetön ajatuskin. Aloittaja kun on kiinnostunut aiheesta, niin luepa Jaakobin kirje. Siellä puhutaan myös rikkaille.

      • harhaluuloista

        Millä perusteella sinä määrittelet minut epärehelliseksi?


      • harhaluuloista

        Sinä itse vääristelet raamatun sanaa: ennaltamäärätty ei ole sama kuin ennalta tietäminen.


      • Pt.oleaidos
        harhaluuloista kirjoitti:

        Millä perusteella sinä määrittelet minut epärehelliseksi?

        Sinä tiedät sen itse. Ei siis tarvitse kysyä minulta.


      • harhaluuloista

        Et ole siinä asemassa, että pystyisit minua millään tavalla opettamaan raamatun lukemisessa.
        Väitätkö jeesuksen opetusta omaisuuden myymisestä järjettömäksi? Oletko itse noudattanut selvää jeesuksen opetusta?


      • harhaluuloista
        Pt.oleaidos kirjoitti:

        Sinä tiedät sen itse. Ei siis tarvitse kysyä minulta.

        Ei kyse ole minun tietämisestä vaan sinun väitteestä, että minä olen epärehellinen. Millä oikeudella sinä tuomitset minut epärehelliseksi?


      • Pt.oleaidos
        harhaluuloista kirjoitti:

        Et ole siinä asemassa, että pystyisit minua millään tavalla opettamaan raamatun lukemisessa.
        Väitätkö jeesuksen opetusta omaisuuden myymisestä järjettömäksi? Oletko itse noudattanut selvää jeesuksen opetusta?

        En tiedä ole hiljaa saatananpalvoja homo!


      • Pt..oleaidos
        harhaluuloista kirjoitti:

        Sinä itse vääristelet raamatun sanaa: ennaltamäärätty ei ole sama kuin ennalta tietäminen.

        Roomalaiskirje 8 Sanoo:
        29. Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
        30. mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
        Tämä on Raamatun selkeä linja alusta loppuun. Jumala tunsi edeltä ja siksi määräsi Poikansa kuvan kaltaisiksi. Eli tämä selvittää ottamasi Efesolaiskirjeen kohtaa. Loppuisi aika, jos alkaisi kaikkia Raamatun kohtia ottamaan, jotka puoltavat ennaltatietämys näkemystä. Jo pelkästään se riittää, että Jumala ei koskaan katso henkilöön. Hän on täysin oikeudenmukainen.
        Jeesus aina painotti seuraamisessaan ihmisen omaa tahtoa. Rikkaalle nuorukaisellekin hän antoi vapaan valinnan mahdollisuuden. Se on reilua.


      • harhaluuloista
        Pt.oleaidos kirjoitti:

        En tiedä ole hiljaa saatananpalvoja homo!

        Minä en en pidä jumalaa ja saatanaa todellisina. Oikeastaan uskiksethan niihin molempiin uskoo ja pitää niitä todellisina.
        Oliko vastaus omasi vai nikkivarkaan?


      • Pt..oleaidos
        harhaluuloista kirjoitti:

        Minä en en pidä jumalaa ja saatanaa todellisina. Oikeastaan uskiksethan niihin molempiin uskoo ja pitää niitä todellisina.
        Oliko vastaus omasi vai nikkivarkaan?

        EN sentään ihan niin sekaisin ole, että olisin kirjoittanut noin sekavaa.


      • bad.boy

        Niin, uskovat eivät pysty vastaamaan tähän raamatun kohtaan eivätkä paljon muuhunkaan. Kiertelyä ja kaartelua.


      • Pt..oleaidos
        bad.boy kirjoitti:

        Niin, uskovat eivät pysty vastaamaan tähän raamatun kohtaan eivätkä paljon muuhunkaan. Kiertelyä ja kaartelua.

        Ateistista homonpanettelua


      • Pt..oleaidos
        harhaluuloista kirjoitti:

        Minä en en pidä jumalaa ja saatanaa todellisina. Oikeastaan uskiksethan niihin molempiin uskoo ja pitää niitä todellisina.
        Oliko vastaus omasi vai nikkivarkaan?

        " minun vastaus," onko silmissäsi homonspermaa kun et näe?


      • harhaluuloista kirjoitti:

        Sinä itse vääristelet raamatun sanaa: ennaltamäärätty ei ole sama kuin ennalta tietäminen.

        Tietyllä tapaa on yhtä tyhjän kanssa väitellä noiden uskovaisten kanssa esimerkiksi tuosta "ennaltamäärätty" asiasta. Kalvinistit uskovat ennaltamääräämisoppiin: "Ennen maailman luomista, Jumala armossansa valitsi oman tahtonsa ja päätöksensä mukaisesti jotkut ihmiset pelastukseen. Tämä valinta ei perustu mihinkään tekijään ihmisessä itsessään, ei mihinkään minkä Jumala olisi heissä ennalta nähnyt kuten uskoon, parannukseen, hyviin tekoihin, uskonratkaisuun tai yhteistyöhaluihinsa. Yksittäisen ihmisen pelastuksen syy on täysin Jumalassa eikä ihmisessä ollenkaan." Ja perustelevat oppinsa Raamatulla. Kuten huomannet jo raamatunlainauksista, niin uskovainen hakee kirjastaan sen kohdan, joka tukee hänen oppiaan. https://fi.wikipedia.org/wiki/Kalvinismi


      • harhaluuloista
        Pt..oleaidos kirjoitti:

        Roomalaiskirje 8 Sanoo:
        29. Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
        30. mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
        Tämä on Raamatun selkeä linja alusta loppuun. Jumala tunsi edeltä ja siksi määräsi Poikansa kuvan kaltaisiksi. Eli tämä selvittää ottamasi Efesolaiskirjeen kohtaa. Loppuisi aika, jos alkaisi kaikkia Raamatun kohtia ottamaan, jotka puoltavat ennaltatietämys näkemystä. Jo pelkästään se riittää, että Jumala ei koskaan katso henkilöön. Hän on täysin oikeudenmukainen.
        Jeesus aina painotti seuraamisessaan ihmisen omaa tahtoa. Rikkaalle nuorukaisellekin hän antoi vapaan valinnan mahdollisuuden. Se on reilua.

        Niin, edeltämäärännyt on edeltämäärännyt.
        Ei tuo lainaamasi kohta muuta millään tavalla aloituksessa olevaa kirjoitusta. Haluat nähdä ja tulkita tuon kohdan juuri tulkintasi mukaisesti.
        Oli se jumalasi sitten tuntenut tai ei, olemme "edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan..." eli hänen oman mielensä mukaan.
        Edeltäpäin on edeltäpäin, sekään ei muutu aloituksessa " hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan".
        Varmasti raamatusta löytyy kohtia puolesta ja vastaan ko kirjoitukseen. Monessa kohtaa sanotaan myös ettei ihmisen teoilla ole merkitystä palastukseen. Ja taidetaan opettaa vihaamaan vaimoa ja lapsia jne eli edelleen puolesta ja vastaan löytyy tekstit.
        Oma tulkintahan se on kaikille se oikea....


      • harhaluuloista
        marathustra kirjoitti:

        Tietyllä tapaa on yhtä tyhjän kanssa väitellä noiden uskovaisten kanssa esimerkiksi tuosta "ennaltamäärätty" asiasta. Kalvinistit uskovat ennaltamääräämisoppiin: "Ennen maailman luomista, Jumala armossansa valitsi oman tahtonsa ja päätöksensä mukaisesti jotkut ihmiset pelastukseen. Tämä valinta ei perustu mihinkään tekijään ihmisessä itsessään, ei mihinkään minkä Jumala olisi heissä ennalta nähnyt kuten uskoon, parannukseen, hyviin tekoihin, uskonratkaisuun tai yhteistyöhaluihinsa. Yksittäisen ihmisen pelastuksen syy on täysin Jumalassa eikä ihmisessä ollenkaan." Ja perustelevat oppinsa Raamatulla. Kuten huomannet jo raamatunlainauksista, niin uskovainen hakee kirjastaan sen kohdan, joka tukee hänen oppiaan. https://fi.wikipedia.org/wiki/Kalvinismi

        Samaa mieltä, näinhän se lopulta on ettei väittely uskiksen kanssa lopulta johda mihinkään....


      • harhaluuloista
        Pt..oleaidos kirjoitti:

        EN sentään ihan niin sekaisin ole, että olisin kirjoittanut noin sekavaa.

        Näin arvelinkin....


      • harhaluuloista
        Pt..oleaidos kirjoitti:

        " minun vastaus," onko silmissäsi homonspermaa kun et näe?

        En kerro, jääköön mielikuvituksesi varaan :) .


    • MeTiedämmeJumalan
      • harhaluuloista

        Ja uskikset luulevat tietävänsä oikeat tulkinnat ja selitykset.
        Kaikki uskiksien toiminta näissä uskon asioissa perustuu satutarinoista tehtyihin omiin tarkoituksiin tehdyistä selityksistä, joiden tarkoitus on vain oman erinomaisuuden ja pelastuksen korostaminen.
        Uskiksen uskon perusta on valhetta. Tätä omaa valhettaan uskis yrittää tyrkyttää muille ainoana totuutena, harhaluuloista ja sairasta hommaa...


    • äly.hoi.älä.jätä

      " "4 niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
      5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan
      11 Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan..."
      ELI täysin sevästi näissä jakeissa on kirjoitettu, että etukäteen/edetäpäin/edeltämäärättyinä jahve on määrännyt ihmiset lapseuteen(?)=laupeuten oman mielensä mukaa ELI ihmisen omilla teoilla ajatuksilla yms ei ole mitään väliä pelastuksen kanssa. "

      - edeltämääräämisoppia / ennaltamääräämisoppia EI OLE RAAMATUSSA ja kun et näköjään ole edes KOKO Raamattua lukenut, sorrut juuri sen asian tähden harhaluulemaan kirjoituksista.
      Jumala tuntee meidät edeltäkäsin, eli tietää jo etukäteen sen, kuka haluaa tulla Hänen tykönsä Jeesuksen kautta. Tällainen sitten "määrtään siihen asemaan edeltäpäin"

      Room 8:
      29. Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa; 30. mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut;


      "Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
      ELI uskiksen on jeesuksen opetuksen mukaan myytävä omaisuutensa ja annettava köyhille, piste.
      Ei ole väliä, opettaako jeesus yksittäistä ihmistä vai kaikkia ihmisiä, on jeesuksen opetukset otettava aina kaikkia koskevina, jos väitetään ko sanaa kaikkitietävän sanaksi.
      Jos näin ei tehdä, uskis "syyllistyy" jumalan sanan vääristelyyn ja tavallaaan väittää, että jeesus vain puhuu lämpimikseen ja höpöttelee itsekseen. "

      Matteus 19
      " 21. Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua."

      - jos tahdot olla "täydellinen", kukapa meitä ihmisitä koskaan voi täydellinen olla, pyrkiä toki siihen voi, yksi ole täydellinen, Jeesus Kristus, muite ei ole , eikä tule.

      Se on totta, että kun annamme toisille ihmisille heidän tarpeisiinsa, ei meiltä antajilta tule mitään puuttumaan.
      Joka esim. lähtee evankeliumin työsaralle, parempi todellakin on, ettei omista mitään, ei silloin ole kiire takaisin omaisuuttaan laskeskelemaan.

      Sinä taidat olla hieman ulkona koko tästä hengellisestä asiasta, tai paljonkin.

      Koeta nyt ottaa se Raamattu kännyysi ja tutki kokonaan Uusi Testamentti, ehkä pääset perille kirjoituksista?
      Tai hankalaa se sulle on, koska siihen selvyyteen tarvitaan halua lukea Raaamtun ilmoitus ja kaikkein tärkeintä on asioitten selviämiseksi Pyhän Hengen valo, mutta ateistina olet mahdottomuuden edessä niin kauan, kuin sinusta tulee uudestisyntynyt ja Pyhällä Hengellä täytetty uskova.

      Ennen sitä et käsitä hengellsisä asioita, Kirjoituksia.

      Siunausta :D

      Ellei Jumalan siunaus kelpaa sinulle, olet yhä syvemmällä suossa omine ymmärryksinesi.

      • harhaluuloista

        Vääristelet raamatun tekstejä.
        Sinun tai uskonlahkosi tulkinta ko kohdista on todellakin vain teidän oma tulkinta.
        Jos olet olevinaan uskovainen,miksi et usko raamatun takstejä niin kuin ne on selvästi kirjoitettu?
        Pyhä henkesi taitaakin olla itse saatanan henki,joka käskee sinua tulkitsemaan raamattua oman mielihalujesi mukaisesti, eli kirjoituksesi perusteella oletkin saatanan kätyri jumalan sanan tuntijaksi kätkeytyneenä.


      • seurasetä
        harhaluuloista kirjoitti:

        Vääristelet raamatun tekstejä.
        Sinun tai uskonlahkosi tulkinta ko kohdista on todellakin vain teidän oma tulkinta.
        Jos olet olevinaan uskovainen,miksi et usko raamatun takstejä niin kuin ne on selvästi kirjoitettu?
        Pyhä henkesi taitaakin olla itse saatanan henki,joka käskee sinua tulkitsemaan raamattua oman mielihalujesi mukaisesti, eli kirjoituksesi perusteella oletkin saatanan kätyri jumalan sanan tuntijaksi kätkeytyneenä.

        Juuri näin,siinäpä meillä onkin varsinainen kristikuntaan pesiytynyt saatanan,ettenkö sanoisi suorastaan perkeleen lähettämä apostoli.Nyt kaikki maailman eksorkistit,alkakaa toimimaan palkkanne eteen että saisimme vielä pelastettua tämän kristillisen maailmamme!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe