Raamattu ei ole muuttumaton

kunhan.uutisoin

Raamattua on muuteltu aikojen kuluessa eikä se suinkaan ole säilynyt muuttumattomana.

http://yle.fi/uutiset/3-9359063

Mutta eihän tämä kreationisteja hetkauta. Hehän tietävät kaiken paremmin kuin kaikki muut.

55

544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamattuun ei ole tehty minkäänlaisia muutoksia, paitsi että on tehty uusia käännöksiä, koska kielissä tapahtuu aikojen kuluessa muutoksia.

      • fgfgfgfh

        Kiistät faktoja, pelle. Tuossakin Ylen jutussa niitä on. Sinä pelle pistät sormet korviin ja silmät kiinni ja huudat lalalalalalalaa.


      • Miksi valehtelet? Käskeekö joku Raamatun muokattu versio valehtelemaan?

        Mark5, sinä olet menossa helvettiin oman satukirjasi mukaan epärehellisyytesi vuoksi.


      • IlkimyksenTeologitäti

        Mark kultaseni,

        "Raamattua sensuroitiin ja muokattiin ahkerasti muun muassa poliittisista syistä pitkän ajan kuluessa aina ensimmäisille vuosisadoille asti Jeesuksen kuoleman jälkeen."

        "Daavid ja Goljat -kertomus on puolestaan kokonaisuudessaan esimerkki muokkausten tuloksesta. Alkuperäisessä tekstissä Daavid on nuori soturi, joka voittaa kokeneemman soturin. Nykyisessä versiossa Daavidista on tehty paimenpoika, jolloin tarina on vielä ihmeellisempi."

        Kiistätkö teologian tutkimukset?


      • IlkimyksenTeologitäti kirjoitti:

        Mark kultaseni,

        "Raamattua sensuroitiin ja muokattiin ahkerasti muun muassa poliittisista syistä pitkän ajan kuluessa aina ensimmäisille vuosisadoille asti Jeesuksen kuoleman jälkeen."

        "Daavid ja Goljat -kertomus on puolestaan kokonaisuudessaan esimerkki muokkausten tuloksesta. Alkuperäisessä tekstissä Daavid on nuori soturi, joka voittaa kokeneemman soturin. Nykyisessä versiossa Daavidista on tehty paimenpoika, jolloin tarina on vielä ihmeellisempi."

        Kiistätkö teologian tutkimukset?

        "Daavid ja Goljat -kertomus on puolestaan kokonaisuudessaan esimerkki muokkausten tuloksesta. Alkuperäisessä tekstissä Daavid on nuori soturi, joka voittaa kokeneemman soturin. Nykyisessä versiossa Daavidista on tehty paimenpoika, jolloin tarina on vielä ihmeellisempi."

        Kiistätkö teologian tutkimukset? "Daavid ja Goljat -kertomus on puolestaan kokonaisuudessaan esimerkki muokkausten tuloksesta. Alkuperäisessä tekstissä Daavid on nuori soturi, joka voittaa kokeneemman soturin. Nykyisessä versiossa Daavidista on tehty paimenpoika, jolloin tarina on vielä ihmeellisempi."

        Kiistätkö teologian tutkimukset? "

        Tutkimukset eivät pidä paikkaansa, ainakaan tässä tapauksessa. Tutkijoiden tulosten tarkastelua haittaa se, että he kertoilevat vain omia näkemyksiään, eivätkä mainitse Raamatun jakeita, joita heidän mukaansa on muutettu. Minun Raamattuni, vuoden 1933/1938 käännös, ei ainakaan kiellä, etteikö Daavid olisi ollut myös sotilas.

        "Silloin Saul sanoi palvelijoillensa: Katsokaa minulle mies, joka on taitava soittaja ja tuokaa hänet minun luokseni.
        Niin eräs nuorista miehistä vastasi ja sanoi: Katso minä olen nähnyt beetlehemiläisellä Iisailla pojan, joka taitaa soittaa ja joka on kelpo mies ja sotilas sekä ymmärtäväinen puheiltaan ja komea mies, ja Herra on hänen kanssaan.
        Niin Saul lähetti sanansaattajat Iisain luo ja käski sanoa: Lähetä minun luokseni poikasi Daavid, joka kaitsee lampaita" (1.Sam.16:17-19)

        Kun sanon, ettei Raamattuun ole tehty muutoksia, se tarkoittaa Raamatun alkutekstiä. Kyllähän käännösvirheitä aina on, kuten eräs jo ylempänä mainitsi.
        On kuitenkin olemassa selitysteoksia, joissa nämäkin on huomioitu.


      • IlkimyksenTeologitäti
        Mark5 kirjoitti:

        "Daavid ja Goljat -kertomus on puolestaan kokonaisuudessaan esimerkki muokkausten tuloksesta. Alkuperäisessä tekstissä Daavid on nuori soturi, joka voittaa kokeneemman soturin. Nykyisessä versiossa Daavidista on tehty paimenpoika, jolloin tarina on vielä ihmeellisempi."

        Kiistätkö teologian tutkimukset? "Daavid ja Goljat -kertomus on puolestaan kokonaisuudessaan esimerkki muokkausten tuloksesta. Alkuperäisessä tekstissä Daavid on nuori soturi, joka voittaa kokeneemman soturin. Nykyisessä versiossa Daavidista on tehty paimenpoika, jolloin tarina on vielä ihmeellisempi."

        Kiistätkö teologian tutkimukset? "

        Tutkimukset eivät pidä paikkaansa, ainakaan tässä tapauksessa. Tutkijoiden tulosten tarkastelua haittaa se, että he kertoilevat vain omia näkemyksiään, eivätkä mainitse Raamatun jakeita, joita heidän mukaansa on muutettu. Minun Raamattuni, vuoden 1933/1938 käännös, ei ainakaan kiellä, etteikö Daavid olisi ollut myös sotilas.

        "Silloin Saul sanoi palvelijoillensa: Katsokaa minulle mies, joka on taitava soittaja ja tuokaa hänet minun luokseni.
        Niin eräs nuorista miehistä vastasi ja sanoi: Katso minä olen nähnyt beetlehemiläisellä Iisailla pojan, joka taitaa soittaa ja joka on kelpo mies ja sotilas sekä ymmärtäväinen puheiltaan ja komea mies, ja Herra on hänen kanssaan.
        Niin Saul lähetti sanansaattajat Iisain luo ja käski sanoa: Lähetä minun luokseni poikasi Daavid, joka kaitsee lampaita" (1.Sam.16:17-19)

        Kun sanon, ettei Raamattuun ole tehty muutoksia, se tarkoittaa Raamatun alkutekstiä. Kyllähän käännösvirheitä aina on, kuten eräs jo ylempänä mainitsi.
        On kuitenkin olemassa selitysteoksia, joissa nämäkin on huomioitu.

        Missä olet tutustunut Raamatun alkuteksteihin ja missä olet opiskellut Raamatun alkukieliä?


      • Mark5 kirjoitti:

        "Daavid ja Goljat -kertomus on puolestaan kokonaisuudessaan esimerkki muokkausten tuloksesta. Alkuperäisessä tekstissä Daavid on nuori soturi, joka voittaa kokeneemman soturin. Nykyisessä versiossa Daavidista on tehty paimenpoika, jolloin tarina on vielä ihmeellisempi."

        Kiistätkö teologian tutkimukset? "Daavid ja Goljat -kertomus on puolestaan kokonaisuudessaan esimerkki muokkausten tuloksesta. Alkuperäisessä tekstissä Daavid on nuori soturi, joka voittaa kokeneemman soturin. Nykyisessä versiossa Daavidista on tehty paimenpoika, jolloin tarina on vielä ihmeellisempi."

        Kiistätkö teologian tutkimukset? "

        Tutkimukset eivät pidä paikkaansa, ainakaan tässä tapauksessa. Tutkijoiden tulosten tarkastelua haittaa se, että he kertoilevat vain omia näkemyksiään, eivätkä mainitse Raamatun jakeita, joita heidän mukaansa on muutettu. Minun Raamattuni, vuoden 1933/1938 käännös, ei ainakaan kiellä, etteikö Daavid olisi ollut myös sotilas.

        "Silloin Saul sanoi palvelijoillensa: Katsokaa minulle mies, joka on taitava soittaja ja tuokaa hänet minun luokseni.
        Niin eräs nuorista miehistä vastasi ja sanoi: Katso minä olen nähnyt beetlehemiläisellä Iisailla pojan, joka taitaa soittaa ja joka on kelpo mies ja sotilas sekä ymmärtäväinen puheiltaan ja komea mies, ja Herra on hänen kanssaan.
        Niin Saul lähetti sanansaattajat Iisain luo ja käski sanoa: Lähetä minun luokseni poikasi Daavid, joka kaitsee lampaita" (1.Sam.16:17-19)

        Kun sanon, ettei Raamattuun ole tehty muutoksia, se tarkoittaa Raamatun alkutekstiä. Kyllähän käännösvirheitä aina on, kuten eräs jo ylempänä mainitsi.
        On kuitenkin olemassa selitysteoksia, joissa nämäkin on huomioitu.

        Miksi kuvittelet että mitään varsinaista yksittäistä "alkuperäistä" alkutekstiä on edes olemassa? Kuka on nähnyt sellaisen? Tajuatko lainkaan satukirjasi historiaa?

        "Minun Raamattuni, vuoden 1933/1938 käännös"

        Sisältää tunnetusti ylimääräisiä myöhempiä lisäyksiä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14628572/raamattu-ei-ole-muuttumaton#comment-87875155

        Miksi luet tunnetusti epäluotettavaa virheellistä versiota?


      • nmnmnmmn

        Vain ensimmäiset alkuperäiset raamatut ovat viestiltään se mikä on raamatun tarkoitus. Luulisi sinun tämän tietävän kun tämmöinen ateisti pakanakin sen tietää.


      • Hupaisaa on miten arvossaan tuo vuosien 1933/1938 laitos on. Eiköhän vuoden 1992 laitos nouse arvoon arvaamattomaan, kun seuraava käännös joskus 2040-luvulla ilmestyy.

        Yurki-hezekiah-multinilkki tosin tuntuu luottavan vuoden 1776 laitokseen, ja sitten on niitä, joille se kuningas Jaakon laitos on ainoa oikea. Ai niin, sehän taisi tarjota jonkinlaista kainalosauvatukea sille, että laji-sana merkitsee kreationismissa sitä mitä sen kulloinkin halutaan merkitsevän. :-D

        Ja ikään kuin soppa ei olisi tarpeeksi sekaisin muutenkin niin...

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Raamatun_ristiriidat

        ...ja seuraavaksi Mark5 huomauttaa, että Raamattua täytyy lukea hänen tavallaan niin näennäiset ristiriidat katoavat.

        Moniko tämän tai tuon laitoksen kiihkeä kannattaja osaa edes latinaa, arameasta ja hepreasta ja klassisesta kreikasta puhumattakaan, kyetäkseen pätevästi arvioimaan eri laitoksia?

        Mark5 tarkoittanee muuten käsitteellä "minun Raamattuni" sitä ainoalaatuista kappaletta, joka hänellä on hyllyssään ja josta tursuaa Jumalan yliluonnollinen voima. Kenelläkään muulla ei ole samanlaista.


      • hezekiah
        utti kirjoitti:

        Miksi kuvittelet että mitään varsinaista yksittäistä "alkuperäistä" alkutekstiä on edes olemassa? Kuka on nähnyt sellaisen? Tajuatko lainkaan satukirjasi historiaa?

        "Minun Raamattuni, vuoden 1933/1938 käännös"

        Sisältää tunnetusti ylimääräisiä myöhempiä lisäyksiä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14628572/raamattu-ei-ole-muuttumaton#comment-87875155

        Miksi luet tunnetusti epäluotettavaa virheellistä versiota?

        Utti. Mihin pyrit? Yritäks kumota Luojasi? Yritäks vesittää Luojasi tarjoaman armon? Miksi?


      • oletulalla
        fgfgfgfh kirjoitti:

        Kiistät faktoja, pelle. Tuossakin Ylen jutussa niitä on. Sinä pelle pistät sormet korviin ja silmät kiinni ja huudat lalalalalalalaa.

        Alkutekstiä ei ole muutettu.
        Raamatunkäännögset eivät koskaan vastaa täysin alkuperäistegstiä sillä eri kielet ovat erilaIaisia. Käännögsissä tehdään eri aikoina eri gompromisseja ja asiantuntemattomuuttakaan ei aina voi sulkea pois.


      • hezekiah
        PuhuvaKärmes kirjoitti:

        Hupaisaa on miten arvossaan tuo vuosien 1933/1938 laitos on. Eiköhän vuoden 1992 laitos nouse arvoon arvaamattomaan, kun seuraava käännös joskus 2040-luvulla ilmestyy.

        Yurki-hezekiah-multinilkki tosin tuntuu luottavan vuoden 1776 laitokseen, ja sitten on niitä, joille se kuningas Jaakon laitos on ainoa oikea. Ai niin, sehän taisi tarjota jonkinlaista kainalosauvatukea sille, että laji-sana merkitsee kreationismissa sitä mitä sen kulloinkin halutaan merkitsevän. :-D

        Ja ikään kuin soppa ei olisi tarpeeksi sekaisin muutenkin niin...

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Raamatun_ristiriidat

        ...ja seuraavaksi Mark5 huomauttaa, että Raamattua täytyy lukea hänen tavallaan niin näennäiset ristiriidat katoavat.

        Moniko tämän tai tuon laitoksen kiihkeä kannattaja osaa edes latinaa, arameasta ja hepreasta ja klassisesta kreikasta puhumattakaan, kyetäkseen pätevästi arvioimaan eri laitoksia?

        Mark5 tarkoittanee muuten käsitteellä "minun Raamattuni" sitä ainoalaatuista kappaletta, joka hänellä on hyllyssään ja josta tursuaa Jumalan yliluonnollinen voima. Kenelläkään muulla ei ole samanlaista.

        Kärmes. Mihin pyrit ja miksi? Miksei Luojasi armo kelpaa sinulle? Siksikö ettet ole vielä saanut YHTÄÄN kutsua?
        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm


      • hezekiah

      • hezekiah
        IlkimyksenTeologitäti kirjoitti:

        Mark kultaseni,

        "Raamattua sensuroitiin ja muokattiin ahkerasti muun muassa poliittisista syistä pitkän ajan kuluessa aina ensimmäisille vuosisadoille asti Jeesuksen kuoleman jälkeen."

        "Daavid ja Goljat -kertomus on puolestaan kokonaisuudessaan esimerkki muokkausten tuloksesta. Alkuperäisessä tekstissä Daavid on nuori soturi, joka voittaa kokeneemman soturin. Nykyisessä versiossa Daavidista on tehty paimenpoika, jolloin tarina on vielä ihmeellisempi."

        Kiistätkö teologian tutkimukset?

        Täti. Keitä mielestäsi olivat DAAVID ja SAUL?

        http://www.onlyoneway.net/daavid.htm


      • magyar1000
        hezekiah kirjoitti:

        Utti. Mihin pyrit? Yritäks kumota Luojasi? Yritäks vesittää Luojasi tarjoaman armon? Miksi?

        heze. Mihin pyrit? Miksi HÄIRIKÖIT?


      • hezekiah kirjoitti:

        Kärmes. Mihin pyrit ja miksi? Miksei Luojasi armo kelpaa sinulle? Siksikö ettet ole vielä saanut YHTÄÄN kutsua?
        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

        Voi sinua simbeliä sielua. Eihän se kutsusta ole kiinni vaan oikea Luoja ja Jumala on löydettävä itse. Taidat kaupitella väärää luojaketta sinäkin.


      • IlkimyksenTeologitäti
        hezekiah kirjoitti:

        Täti. Keitä mielestäsi olivat DAAVID ja SAUL?

        http://www.onlyoneway.net/daavid.htm

        Vanhahtavia taruhahmoja, lähes yhtä uskottavia kuin Harry Potter, Aragornista ja Aslanista puhumattakaan.


      • Jyrinhuomautustähän
        IlkimyksenTeologitäti kirjoitti:

        Missä olet tutustunut Raamatun alkuteksteihin ja missä olet opiskellut Raamatun alkukieliä?

        Tyhmä. Nykyäänhän on internet jossa jokainen voi opiskella alukieliä ihan sanatarkasti, ja varsinkin Raamatun sanomisia eri kielillä ja käänettyinä.
        Vitsi että ateistievot on tyhmii.


    • uyyututyu

      Raamattua vastaa on aina hyökätty. Käännösvirheitä ei kukaan tietenkään kiellä. Niitä on varsinkin pienemmissä kielissä. Mutta kokonaisuutena esim. vuoden 33/38 versio on hyvä.
      Kyseisen Raamatunsotkijan esimerkitkin kuulostavat oikein hakemalla haetuilta, jotta voisi kieltää Raamatun olevan erehtymätöntä Jumalan Sanaa, mitä se on aina ja ikuisesti. Feministit eivät taivu Jumalan tahtoon siinä tosiasiassa, että heidät luotiin heikommaksi astiaksi. Niin se vaan menee. Ei se kuitenkaan tarkoita, että mies olisi jotenkin naista parempi, vaan hänet luotiin ensin.

      • Olet.homo.iwukki

        Niin iwukki sinähän tunnetusti tykkäät enemmän miehistä ... myös miespuolisista simpansseista.


      • IlkimyksenTeologitäti

        "Raamattua sensuroitiin aikojen alussa – naista häivytettiin taka-alalle"

        "Raamattua sensuroitiin ja muokattiin ahkerasti muun muassa poliittisista syistä pitkän ajan kuluessa aina ensimmäisille vuosisadoille asti Jeesuksen kuoleman jälkeen."

        "Daavid ja Goljat -kertomus on puolestaan kokonaisuudessaan esimerkki muokkausten tuloksesta. Alkuperäisessä tekstissä Daavid on nuori soturi, joka voittaa kokeneemman soturin. Nykyisessä versiossa Daavidista on tehty paimenpoika, jolloin tarina on vielä ihmeellisempi."

        Kiistätkö teologien tutkimukset?


      • fgdgdgdgdgd
        IlkimyksenTeologitäti kirjoitti:

        "Raamattua sensuroitiin aikojen alussa – naista häivytettiin taka-alalle"

        "Raamattua sensuroitiin ja muokattiin ahkerasti muun muassa poliittisista syistä pitkän ajan kuluessa aina ensimmäisille vuosisadoille asti Jeesuksen kuoleman jälkeen."

        "Daavid ja Goljat -kertomus on puolestaan kokonaisuudessaan esimerkki muokkausten tuloksesta. Alkuperäisessä tekstissä Daavid on nuori soturi, joka voittaa kokeneemman soturin. Nykyisessä versiossa Daavidista on tehty paimenpoika, jolloin tarina on vielä ihmeellisempi."

        Kiistätkö teologien tutkimukset?

        Kyllä ainakin minun Raamatussa käy selvästi ilmi, että Daavid oli Saulin palveluksessa jo ennen Goljatin voittamista. Mutta hän palasi välillä isänsä luokse paimentamaan lampaita. Erään kerran kun hän oli paimentamassa lampaita, lähetti hänen isänsä hänet viemään ruokaa hänen veljilleen rintamalle.
        Luulenpa ettei kyseinen raamatunsotkija usko Raamatun yliluonnollisiinkaan tapahtumiin. Tuskin hänellä on uskoa Raamattun Jumalaan, joka loi kaiken ja tekee ihmeitä vailla määrää. Kunhan hän vain tutkii Raamattua ns. tieteellisestä näkökulmasta. Mutta kuten sanoin, niin Raamattua vastaan on aina hyökätty. Mutta se kestää kaikki hyökkäykset.
        No miten Daavid esitettiin saulille ennen kuin hän voitti Goljatin? "Niin eräs nuorista miehistä vastasi ja sanoi: "Katso, minä olen nähnyt beetlehemiläisellä Iisailla pojan, joka taitaa soittaa ja joka on kelpo mies ja sotilas sekä ymmärtäväinen puheiltaan ja komea mies, ja Herra on hänen kanssaan". Niin Saul lähetti sanansaattajat Iisain luo ja käski sanoa: "Lähetä minun luokseni poikasi Daavid, joka kaitsee lampaita". (1 Sam.16:18-19)
        Kun luet itse tarkkaan tämä kohdan, niin huomaat, että Daavidia sanottiin sotilaaksi. Joten missä tässä on ongelma?


    • Palautetaanpa tässä vielä mieliin miten Raamattu itse kertoo että sitä on muokattu.

      Näissä jälkimmäiseen versioon on lisätty tieto siitä että jakeet 9-20 olikin myöhempiä muokkauksia, vaikka aiemmassa ne olivat mukana ilman sellaista tietoa. Hups!

      http://raamattu.fi/1933,38/Mark.16.html
      http://raamattu.fi/1992/Mark.16.html

      Täällä sama juttu, tuossa tapauksessa Joh. 7 viimeinen jae ja Joh. 8 jakeet 1-11 paljastuivat myöhemmiksi muokkauksiksi:

      http://raamattu.fi/1933,38/Joh.8.html
      http://raamattu.fi/1992/Joh.8.html

      Tuosta käännöksestä tosin on (ainakin Internet-versiosta) unohtunut tuo *-merkitty viite siitä että tuo on todistettu myöhemmäksi lisäykseksi.

      Joten Mark5 ja muut raamattudenialistit, siinä se nyt on, Raamattu itse todistamassa muokkauksesta ja epäluotettavuudesta. Mutta ettehän te näihin mitään kykene vastaamaan, juoksette vaan pakoon, pelkurit denialistit.

      • IlkimyksenTeologitäti

        "Helpompi on tunkea kameeli silmäneulan silmään kuin saada Markin kaltainen järkiinsä." - Vanha vidakon sanonta


      • IlkimyksenTeologitäti kirjoitti:

        "Helpompi on tunkea kameeli silmäneulan silmään kuin saada Markin kaltainen järkiinsä." - Vanha vidakon sanonta

        Sitäpä.

        Palstan ongelmahan on siinä, että valtaosa noista denialisteista on siirtynyt denialismissaan jo sille tasolle, etteivät edes yritä vastata mihinkään, vaan hokevat vakiopaskansa ja juoksevat pakoon. Mitähän ihmettä nuo kuvittelevat saavuttavansa sellaisella?

        Tuoko noiden hokemien pakko-oireinen toistelu vain jonkun hetken helpotuksen päässä huutaviin ääniin, ja nuo valitsevat sen hetken helpotuksen välittämättä siitä että tekevät itsensä ja uskonsa yhä naurettavammaksi?

        Lukikohan jossain Raamatun muokatussa versiossa, että julistakaa hulluuttanne kaikkeen Internettiin ja paetkaa?


      • IlkimyksenTeologitäti
        utti kirjoitti:

        Sitäpä.

        Palstan ongelmahan on siinä, että valtaosa noista denialisteista on siirtynyt denialismissaan jo sille tasolle, etteivät edes yritä vastata mihinkään, vaan hokevat vakiopaskansa ja juoksevat pakoon. Mitähän ihmettä nuo kuvittelevat saavuttavansa sellaisella?

        Tuoko noiden hokemien pakko-oireinen toistelu vain jonkun hetken helpotuksen päässä huutaviin ääniin, ja nuo valitsevat sen hetken helpotuksen välittämättä siitä että tekevät itsensä ja uskonsa yhä naurettavammaksi?

        Lukikohan jossain Raamatun muokatussa versiossa, että julistakaa hulluuttanne kaikkeen Internettiin ja paetkaa?

        "Tuoko noiden hokemien pakko-oireinen toistelu vain jonkun hetken helpotuksen päässä huutaviin ääniin, ja nuo valitsevat sen hetken helpotuksen välittämättä siitä että tekevät itsensä ja uskonsa yhä naurettavammaksi?"

        Juurikin siltä vaikuttaa, nyt kun noita on lähemmäs kymmenen vuotta seurannut.


      • IlkimyksenTeologitäti kirjoitti:

        "Tuoko noiden hokemien pakko-oireinen toistelu vain jonkun hetken helpotuksen päässä huutaviin ääniin, ja nuo valitsevat sen hetken helpotuksen välittämättä siitä että tekevät itsensä ja uskonsa yhä naurettavammaksi?"

        Juurikin siltä vaikuttaa, nyt kun noita on lähemmäs kymmenen vuotta seurannut.

        Ainakin tällä palstalla tulee hyvin esiin ne valtavat erot reaalitodellisuudessa elävien ja noiden kaiken järjen ja logiikan hylänneiden denialistien välillä.

        Väkisinkin vain harmittaa se miten täällä, noiden toivottomien tapausten joukossa, asiantuntevien ihmisten (laaja sukusi mukaanlukien) osaaminen aiheesta menee pahasti hukkaan. Se osaaminen ja energia pitäisi saada ennemmin suunnattua laajemmille massoille ja lähemmäs niitä kohteita, joiden valheita nuo vatipäät täällä vain toistelevat. Eikö vain?


      • IlkimyksenTeologitäti
        utti kirjoitti:

        Ainakin tällä palstalla tulee hyvin esiin ne valtavat erot reaalitodellisuudessa elävien ja noiden kaiken järjen ja logiikan hylänneiden denialistien välillä.

        Väkisinkin vain harmittaa se miten täällä, noiden toivottomien tapausten joukossa, asiantuntevien ihmisten (laaja sukusi mukaanlukien) osaaminen aiheesta menee pahasti hukkaan. Se osaaminen ja energia pitäisi saada ennemmin suunnattua laajemmille massoille ja lähemmäs niitä kohteita, joiden valheita nuo vatipäät täällä vain toistelevat. Eikö vain?

        ...mä mitään osaa. Pelkällä yleissivistyksellä (kansakoulu, oppikoulu, FK kielitieteen puolelta) tässä mennään ja netistä tarvittaessa haetaan. Näyttää kyllä siltä, että noilla markeilla sun muilla tekee tiukkaa jo sen yleissivistyksen kanssa ja HEIHIN verrattuna olen kiistatta teologi. :-)


      • IlkimyksenTeologitäti kirjoitti:

        ...mä mitään osaa. Pelkällä yleissivistyksellä (kansakoulu, oppikoulu, FK kielitieteen puolelta) tässä mennään ja netistä tarvittaessa haetaan. Näyttää kyllä siltä, että noilla markeilla sun muilla tekee tiukkaa jo sen yleissivistyksen kanssa ja HEIHIN verrattuna olen kiistatta teologi. :-)

        Ei sitä osaamista koulutuksella mitata, ja harvassa koulussa opetetaan miten käsitellä harhaisia denialisteja. Ne lähemmäs kymmenen vuottasi tämän huuhaan parissa ovat se joka tuo sen relevantin osaamisen. Samojen huuharien parissa sekin vaan menee väkisin paljolti saman toistoksi.


      • hezekiah
        utti kirjoitti:

        Ei sitä osaamista koulutuksella mitata, ja harvassa koulussa opetetaan miten käsitellä harhaisia denialisteja. Ne lähemmäs kymmenen vuottasi tämän huuhaan parissa ovat se joka tuo sen relevantin osaamisen. Samojen huuharien parissa sekin vaan menee väkisin paljolti saman toistoksi.

        Ateismi on uskonto, jonka harjoittajat KIELTÄVÄT Luojan. Simbeliä:)

        FAKTAT:
        - Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde.
        - Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet.

        TÄRKEÄÄ YMMÄRTÄÄ

        Maailmaa ei voi ymmärtää, ellei noteeraa henkimaailmaa. Henkimaailman toiminta näkyy, jos avaa silmät.

        https://www.youtube.com/results?search_query=demonic possession

        EI UUTTA AURINGON ALLA

        Mark:
        5:1 Ja he tulivat toiselle puolelle järveä gerasalaisten alueelle.
        5:2 Ja kohta kun hän lähti venheestä, tuli häntä vastaan haudoista mies, joka oli saastaisen hengen vallassa.
        5:3 Hän asusti haudoissa, eikä kukaan enää voinut häntä kahleillakaan sitoa;
        5:4 sillä hän oli monta kertaa ollut sidottuna jalkanuoriin ja kahleisiin, mutta oli särkenyt kahleet ja katkonut jalkanuorat, eikä kukaan kyennyt häntä hillitsemään.
        5:5 Ja hän oleskeli aina, yötä ja päivää, haudoissa ja vuorilla, huutaen ja runnellen itseään kivillä.
        5:6 Kun hän kaukaa näki Jeesuksen, juoksi hän ja kumartui maahan hänen eteensä
        5:7 ja huutaen suurella äänellä sanoi: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä vannotan sinua Jumalan kautta, älä vaivaa minua."
        5:8 Sillä hän oli sanomaisillaan sille: "Lähde ulos miehestä, sinä saastainen henki."
        5:9 Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta."
        5:10 Ja se pyysi pyytämällä häntä, ettei hän lähettäisi niitä pois siitä seudusta.
        5:11 Niin siellä oli lähellä vuorta suuri sikalauma laitumella.
        5:12 Ja ne pyysivät häntä sanoen: "Lähetä meidät sikoihin, että menisimme niihin."
        5:13 Ja hän antoi niille luvan. Niin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin. Silloin lauma, noin kaksituhatta sikaa, syöksyi jyrkännettä alas järveen; ja ne hukkuivat järveen.

        Miksi palstan ateistit kiusaavat tiettyä ihmisryhmää? Raamattu tietää.

        Joh. 15:18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.

        https://www.youtube.com/results?search_query=christian persecution documentary


      • magyar1000
        hezekiah kirjoitti:

        Ateismi on uskonto, jonka harjoittajat KIELTÄVÄT Luojan. Simbeliä:)

        FAKTAT:
        - Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde.
        - Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet.

        TÄRKEÄÄ YMMÄRTÄÄ

        Maailmaa ei voi ymmärtää, ellei noteeraa henkimaailmaa. Henkimaailman toiminta näkyy, jos avaa silmät.

        https://www.youtube.com/results?search_query=demonic possession

        EI UUTTA AURINGON ALLA

        Mark:
        5:1 Ja he tulivat toiselle puolelle järveä gerasalaisten alueelle.
        5:2 Ja kohta kun hän lähti venheestä, tuli häntä vastaan haudoista mies, joka oli saastaisen hengen vallassa.
        5:3 Hän asusti haudoissa, eikä kukaan enää voinut häntä kahleillakaan sitoa;
        5:4 sillä hän oli monta kertaa ollut sidottuna jalkanuoriin ja kahleisiin, mutta oli särkenyt kahleet ja katkonut jalkanuorat, eikä kukaan kyennyt häntä hillitsemään.
        5:5 Ja hän oleskeli aina, yötä ja päivää, haudoissa ja vuorilla, huutaen ja runnellen itseään kivillä.
        5:6 Kun hän kaukaa näki Jeesuksen, juoksi hän ja kumartui maahan hänen eteensä
        5:7 ja huutaen suurella äänellä sanoi: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä vannotan sinua Jumalan kautta, älä vaivaa minua."
        5:8 Sillä hän oli sanomaisillaan sille: "Lähde ulos miehestä, sinä saastainen henki."
        5:9 Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta."
        5:10 Ja se pyysi pyytämällä häntä, ettei hän lähettäisi niitä pois siitä seudusta.
        5:11 Niin siellä oli lähellä vuorta suuri sikalauma laitumella.
        5:12 Ja ne pyysivät häntä sanoen: "Lähetä meidät sikoihin, että menisimme niihin."
        5:13 Ja hän antoi niille luvan. Niin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin. Silloin lauma, noin kaksituhatta sikaa, syöksyi jyrkännettä alas järveen; ja ne hukkuivat järveen.

        Miksi palstan ateistit kiusaavat tiettyä ihmisryhmää? Raamattu tietää.

        Joh. 15:18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.

        https://www.youtube.com/results?search_query=christian persecution documentary

        miks olet HÄIRIKKÖ ?


    • Kirjakääröt

      Luuk.10:34.35. Biblia (1776). Ja tuli ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti siihen öljyä ja viinaa, ja pani juhtansa päälle, ja vei hänet majaan, ja korjasi häntä. Ja toisena päivänä matkusti hän, ja otti kaksi penninkiä ja antoi isännälle, ja sanoi hänelle: korjaa häntä, ja jos sinä enemmän kulutat, niin minä palatessani maksan sinulle.

    • Näin väitetään aloittajan linkissä:

      "Raamatusta luettiin pitkään versiota, jossa ylipäätään se, että Hanna astuu Herran eteen, oli poistettu. Tällä hetkellä käytössä olevaan, vuonna 1992 tehtyyn suomenkieliseen käännökseen(siirryt toiseen palveluun) se on kuitenkin lisätty takaisin. "Mutta Herra kuuli häntä" -lausetta siellä ei ole vieläkään. "

      Totuus:

      Tapaushan liittyy siihen, kun Hanna ei ollut saanut lasta ja hän rukoili sitä Herralta (1.Sam.1:12). Ei tarvitse kuin mennä muutama jae eteenpäin, niin Raamattu, vuoden 1933/1938 käännös, sanoo: "....Ja Elkana yhtyi vaimoonsa Hannaan, ja Herra muisti tätä." (jae 19) Herra siis kuuli Hannaa ja se on myös kerrottu, vaikka ei juuri sanatarkasti samalla tavalla kuin väitetyssä alkutekstissä. Todisteena siitä, että Herra kuuli Hannaa, hän sai pojan. "Ja Hanna tuli raskaaksi ja synnytti vuoden vaihteessa pojan ja antoi hänelle nimen Samuel" Alaviitteessä mainitaan, että nimi muistuttaa hebrealaista sanaa "Shaama" (Kuulla). Jakeessa 27 Hanna sanoo: Tätä poikaa minä rukoilin, Herra antoi minulle, mitä Häneltä pyysin."

      Tämä osoittaa, toisin kuin tutkijat uskottelevat, että Raamattua ei ole muunneltu, niin että naisen arvoa alennettaisiin, niin ettei Jumala muka kuulisi naisen rukouksia. Eikä siinä kaikki. Jakeessa 21 sanotaan: "Ja Herra piti Hannasta huolen, niin että hän tuli raskaaksi ja synnytti vielä kolme poikaa ja kaksi tytärtä."

      Tässä on opetus ateisteille: Jumala kuulee rukouksia ja vastaa niihin, niin että nainen, joka inhimillisesti ei voi saada lasta, voi Jumalan avulla saada lapsia.

      • "Ei tarvitse kuin mennä muutama jae eteenpäin, niin Raamattu, vuoden 1933/1938 käännös, sanoo: "....Ja Elkana yhtyi vaimoonsa Hannaan, ja Herra muisti tätä.""

        Ja katso mitä siinä on välissä ennen tuota:

        "17. Eeli vastasi ja sanoi: "Mene rauhaan, Israelin Jumala antakoon sinulle, mitä olet häneltä pyytänyt".
        18. Hän sanoi: "Salli palvelijattaresi saada armo sinun silmiesi edessä". Niin vaimo meni pois ja söi eikä enää näyttänyt murheelliselta."

        http://raamattu.fi/1933,38/1Sam.1.html

        Katsos kun siinä oli taas mies välissä, joka antoi ensin suostumuksensa toiveen toteutukseen. Juuri tuollaista temppuilua siinä YLEn jutussa tarkoitettiin.


    • Näin sanotaan aloittajan linkissä:

      Näin lukee nykyisessä Raamatussa:

      "Eräänä iltana, kun Daavid oli noussut vuoteeltaan käyskentelemään kuninkaanpalatsin katolla, hän näki sieltä naisen, joka oli peseytymässä(siirryt toiseen palveluun). Nainen oli hyvin kaunis. Daavid lähetti sananviejiä noutamaan naista, ja tämä saapui hänen luokseen. Nainen oli juuri puhdistautunut, ja Daavid makasi hänen kanssaan. Sitten nainen palasi kotiinsa."

      Aejmelaeuksen mukaan tässä kohdassa on alkuperäistekstissä ollut kieliopin maskuliininen ja feminiininen muoto päinvastainen. Siitä on jäänyt elämään tulkinta, että nainen tuli Daavidin luo, kun alun perin teksti on ilmaissut, että Daavid meni naisen luo.

      Muutos siirtää vastuuta seksuaalisesta kanssakäymisestä Daavidilta naiselle."

      Totuus:

      Mikäli linkin lainaus on alkutekstistä, niin siitä käy selvästi ilmi, että Daavid haetti naisen luokseen, riippumatta maskuliini tai feminiinimuodoista. (Suomenkielessä ei "hän" sanalla ole erikseen maskuliinista ja feminiinistä muotoa.) Juuri saman asian ilmaisee vuoden 1933/1938 käännöskin:

      "Niin Daavid lähetti sanansaattajat häntä noutamaan, ja hän tuli hänen luoksensa. Ja Daavid makasi naisen kanssa, joka juuri oli puhdistautunut saastaisuudestaan. Sitten tämä palasi kotiinsa." (2.Sam.11:4)

      Tässäkin tapauksessa alkukielen ja nykyisen Raamatun välillä ei ole mitään oleellista eroa. Mistään vastuun siirtämisestä naiselle ei ole merkkiäkään. Tutkijat ovat selvästi tarkoitushakuisesti yrittäneet etsiä virheitä omista vääristyneistä tasa-arvo-käsitteistään käsin.

      • n.e.l.iö

        Aivan. Ja mitä kerrotaan Naatanin ja Daavidin kohtaamisesta? Naatan sanoo vasten kuninkaan kasvoja, että "sinä olet se mies", eli syyllinen. Ja kyseinen raamatunsotkija väitti, että Daavidin osuutta vähätellään. Päinvastoin. Missään kohtaa Raamattua ei syyllistetä Batsebaa asiasta, vaan pelkästään Daavidia.
        Raamattu ei koskaan liiottele eikä vähättele asioita. Daavidinkin rikokset kerrotaan suoraan ja salaamatta. Tässäkin on hyvä opetus kylvön ja niiton laista sekä myös osoitus Jumalasta, kun Naatan sanoi vielä: "Näin sanoo Herra: Katso, minä nostatan sinulle onnettomuuden sinun omasta perheestäsi, ja silmiesi edessä minä otan sinun vaimosi ja annan heidät toiselle, ja hän on makaava sinun vaimojesi kanssa tämän auringon nähden. Sillä sinä olet tehnyt tekosi salassa, mutta minä teen tämän koko Israelin ja auringon nähden.'" (2 Sam.12:11-12)
        Tuo kaikki tapahtui kirjaimellisesti kun Daavidin poika nousi kapinaan häntä vastaan ja meni koko Israelin nähden Daavidin sivuvaimojen luokse. Jumalalla ei siis ole suosikkeja, koska hän ei katso henkilöön.
        Toivotaan, että kyseinen raamatunsotkijakin saisi mielenmuutoksen, ettei hänelle kävisi kuten Sarasvuolle, joka ohjelmissaan on monesti vääntänyt kieroon Raamatun totuuksia. Sarasvuo ei vähään aikaa siihen kykene.


      • "Mikäli linkin lainaus on alkutekstistä, niin siitä käy selvästi ilmi, että Daavid haetti naisen luokseen"

        Miksi valehtelet jostain "totuuksistasi", kun et todellisuudessa tiedä mitään siitä mitä siinä alkuperäistekstissä oli? Miksi kuvittelet tietäväsi että siinä haetettiin naista? Missä on se alkutekstisi ja millä koulutuksella sitä tulkitset? Ai niin, ei missään, etkä millään, vaan valehtelet vain epärehellisesti mitä sylki suuhun tuo. Eikö yhtään hävetä?


      • n.e.l.iö kirjoitti:

        Aivan. Ja mitä kerrotaan Naatanin ja Daavidin kohtaamisesta? Naatan sanoo vasten kuninkaan kasvoja, että "sinä olet se mies", eli syyllinen. Ja kyseinen raamatunsotkija väitti, että Daavidin osuutta vähätellään. Päinvastoin. Missään kohtaa Raamattua ei syyllistetä Batsebaa asiasta, vaan pelkästään Daavidia.
        Raamattu ei koskaan liiottele eikä vähättele asioita. Daavidinkin rikokset kerrotaan suoraan ja salaamatta. Tässäkin on hyvä opetus kylvön ja niiton laista sekä myös osoitus Jumalasta, kun Naatan sanoi vielä: "Näin sanoo Herra: Katso, minä nostatan sinulle onnettomuuden sinun omasta perheestäsi, ja silmiesi edessä minä otan sinun vaimosi ja annan heidät toiselle, ja hän on makaava sinun vaimojesi kanssa tämän auringon nähden. Sillä sinä olet tehnyt tekosi salassa, mutta minä teen tämän koko Israelin ja auringon nähden.'" (2 Sam.12:11-12)
        Tuo kaikki tapahtui kirjaimellisesti kun Daavidin poika nousi kapinaan häntä vastaan ja meni koko Israelin nähden Daavidin sivuvaimojen luokse. Jumalalla ei siis ole suosikkeja, koska hän ei katso henkilöön.
        Toivotaan, että kyseinen raamatunsotkijakin saisi mielenmuutoksen, ettei hänelle kävisi kuten Sarasvuolle, joka ohjelmissaan on monesti vääntänyt kieroon Raamatun totuuksia. Sarasvuo ei vähään aikaa siihen kykene.

        Ja sinäkin tollo varmaan luet suomenkielistä käännöstä, ja luulet sen kertovan jotain jostain alkuteksteistä...


      • n.e.l.iö kirjoitti:

        Aivan. Ja mitä kerrotaan Naatanin ja Daavidin kohtaamisesta? Naatan sanoo vasten kuninkaan kasvoja, että "sinä olet se mies", eli syyllinen. Ja kyseinen raamatunsotkija väitti, että Daavidin osuutta vähätellään. Päinvastoin. Missään kohtaa Raamattua ei syyllistetä Batsebaa asiasta, vaan pelkästään Daavidia.
        Raamattu ei koskaan liiottele eikä vähättele asioita. Daavidinkin rikokset kerrotaan suoraan ja salaamatta. Tässäkin on hyvä opetus kylvön ja niiton laista sekä myös osoitus Jumalasta, kun Naatan sanoi vielä: "Näin sanoo Herra: Katso, minä nostatan sinulle onnettomuuden sinun omasta perheestäsi, ja silmiesi edessä minä otan sinun vaimosi ja annan heidät toiselle, ja hän on makaava sinun vaimojesi kanssa tämän auringon nähden. Sillä sinä olet tehnyt tekosi salassa, mutta minä teen tämän koko Israelin ja auringon nähden.'" (2 Sam.12:11-12)
        Tuo kaikki tapahtui kirjaimellisesti kun Daavidin poika nousi kapinaan häntä vastaan ja meni koko Israelin nähden Daavidin sivuvaimojen luokse. Jumalalla ei siis ole suosikkeja, koska hän ei katso henkilöön.
        Toivotaan, että kyseinen raamatunsotkijakin saisi mielenmuutoksen, ettei hänelle kävisi kuten Sarasvuolle, joka ohjelmissaan on monesti vääntänyt kieroon Raamatun totuuksia. Sarasvuo ei vähään aikaa siihen kykene.

        Ai kas, tämän halveksittavan idiootin viestin lopussahan on vielä joku harhainen jumalan kosto -syyllistys yhtä henkilöä kohtaan. Olette te kyllä melkoisia kuvottavia sekopäitä.


      • hezekiah
        utti kirjoitti:

        Ai kas, tämän halveksittavan idiootin viestin lopussahan on vielä joku harhainen jumalan kosto -syyllistys yhtä henkilöä kohtaan. Olette te kyllä melkoisia kuvottavia sekopäitä.

        Tämä mies sai kohdata Luojansa ARMON. Hänellä on meille Hyvä Sanoma: Raamattu on tarkka (alk. 8:54).

        https://www.youtube.com/watch?v=1HIeyDP2lzA&feature=youtu.be&t=8m54s


      • magyar1000

    • Aloittajan linkissä Björksten sanoo:

      "Lähteenä tutkimukselle ovat erityisesti niin sanotut Kuolleenmeren kääröt, jotka löydettiin alun perin 1940–1950-luvuilla sekä Septuaginta, Vanhan testamentin varhainen kreikkalainen käännös. Niiden avulla tutkivat ovat voineet vertailla eri varhaisia versioita"

      Tutkijat, jotka ovat tutkineet Kuolleenmeren kääröjä, ovat todenneet, että niiden teksti on lähes tarkalleen sama kuin mykyisissä Raamatun käännöksissä. Näistä teksteistä amerikkalainen arkeologi tri Siegfried Horn löysi tutkimuksissaan ja vertailuissaan vain 46 poikkeamaa. Hän sanoo: "Mäistä 46:sta poikkeamasta on 44 sen laatuista, että niitä tuskin käännöksessä voitaisiin huomata ja tekstin sisältöön nähden niillä ei ole mitään merkitystä. Muutamien sanojen kirjoitustavassa on eroja. Myös muutamia oikeinkirjoitusvirheitä on havaittavissa."

      Tämä käsikirjoitus todistaa, että Raamatun tekstiä kopioitiin äärimmäisen huolellisesti, vaikka työ tehtiinkin käsin.

      • Samalla se todistaa, että Raamatun eri laitoksissa ON poikkeamia ja virheitä.


      • puolitotuus


      • hezekiah

      • magyar1000
        hezekiah kirjoitti:

        Utti. Miksi vaivaudut askartelemaan USKOMASI satukirjan parissa?

        heze. Miksi USKOT satukirjaan?


    • wqkkoqko

      Nuo tarinat yms mitä jeesus teki jossain vuorella tai mitä daavid sanoi goljatille joen rannalla ovat se mikä saa ihmiset pöliseen keskenään vuosituhansia ja lopulta niillä ei ole mitään merkitystä. Raamatussa on vain ydinsanomana henkinen kehitys ihmisille lähinnä pari tuhatta vuotta sitten ja kaikki muu shaissee ympärillä. Sama on muissakin kirjoissa jotka täytetään tyhjänpäiväisellä pölinällä.

      Ei se ole paljon vaatinut kirjoittajilta aloittaa keksimällä että tämä on jumalan sanaa ja jatkaa siitä kuinka kaikki on luotu 7 päivässä. Uskoisin tähän jos ne olisivat kertoneet myös miten kaikki on tapahtunut mutta kai vahingossa unohtivat tämän tärkeän faktan.

      Ihmisen ajattelu on noussut jo sille tasolle ettei raamatulla ole mitään merkitystä muuta kuin sen että se hidastaa ihmiskunnan kehitystä kun siinä ollaan kiinni.

    • Sanaolijumlaeliagod
    • hezekiah

      PALSTAN ATEISTEILLE

      Kaikki tietävät, ettei evoluutiota ole. Jos evoluutio olisi, kenenkään ei tarvitsisi yrittää pönkittää sitä. Evoluutiossa ei olisi tunteita eikä ajatuksia eikä luovuutta. Siinä ei olisi tahtoa eikä pyrkimystä. Siinä ei olisi hyvää eikä pahaa. Siinä ei olisi oikeaa eikä väärää. Siinä ei olisi uskontoja eikä jumalia eikä demoneja. Siinä ei olisi henkeä. Siinä olisi vain ainetta. Se olisi ELOTON.

      • 932499949932

        no mitä sitten on? vastaa jotain muuta kuin jumalan luomus. please. täräytä jotain mitä kukaan ei ole koskaan aiemmin nähnyt. please.


      • hezekiah
        932499949932 kirjoitti:

        no mitä sitten on? vastaa jotain muuta kuin jumalan luomus. please. täräytä jotain mitä kukaan ei ole koskaan aiemmin nähnyt. please.

        Sorry, mutten tiedä mitä miljardit ihmiset ovat tai eivät ole nähneet. Mutta mikä on SINUN (hyvä) antisi maailmalle?


      • magyar1000
        hezekiah kirjoitti:

        Sorry, mutten tiedä mitä miljardit ihmiset ovat tai eivät ole nähneet. Mutta mikä on SINUN (hyvä) antisi maailmalle?

        heze. Mikä on SINUN (hyvä) antisi maailmalle?

        Miksi olet HÄIRIKKÖ?

        Mikset kykene KESKUSTELEMAAN?

        Miksi uskot SATUIHIN?

        Miksi VALEHTELET evoluutiosta?

        Miksi DORKENNAT itsees?


      • Fiksu_Kreationisti2

        Evoluutio ei kuulu palstan aihepiiriin, kuten olen yrittänyt tolkuttaa sinulle monet kerrat, multinikki hezekiah.

        Kaikki kirjoituksesi on ilmoitettu poistoon jatkuvan ateistievokkihäiriköintisi (kukaan kreationisti ei kykene häiriköimään yhtä pahasti kuin sinä joten olet ateistievokki) takia, mutta koska olet Allerin palkkaama palstantäyttäjä, ei vaatimuksille luultavasti saa vastnetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1806
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      183
      1444
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1388
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      142
      1333
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      960
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe