Hei!
Jouduin pitkiin selityksiin tämän vuoden aikana, joka koski sellaista asiaa että minun elääni 58- vuoden aikaiset leikkipuheetkin piti joidenkin jostakin syystä saattaa sellaiseen valoon että koskisivat 2010 luvun aikaa.
Sellaista se on kun omalla nimellä kirjoittelee. Minulla on iso blogi, ja käytän omaa nimeäni mm. siksikin.
>>>>>>>>>>>>>>>> Kaikenlainen tuttu kirkkokansa joka minua muistaa vuosien takaa saa vielä yhden täsmennetyn ilmoitukseni, ja se kuuluu näin;
_ "-Minä en ole ehdotellut mitään seksuaalista intiimiä sanaakaan nuorille miehille viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana!-- Olen viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana torjunut monta tusinaa nuorten miesten seksuaalisia tarjoiluja, enkä ole sellaisista tarjoiluista sanaakaan puhunut koskaan. En ole yhdenkään kaksijalkaisen haarojen välin asioista puhunut sanaakaan koskaan elämässäni!
- Tuo 30 vuoden rajapyykki siksi, että katson tulleeni nuoria hiukan vanhemmaksi tuolloin. >>> Ilmoitukseni jatkuu; - >>> Minä en ole solminut ainuttakaan seksuaalista intiimisuhdetta kenenkään poikaan koskaan elämäni aikana. Minulla ei ole ainokaistakaan homoseksuaalista rakkaussuhdetta elämäni aikana ollut! "
Aamen.,
>>> Ottakaa tuo vielä vakavasti, tuossa on totuus. Minusta (jag) ja nuorista miehistä on turhaa puhua mitään seksuaalista.
En voi ottaa eläkepäivilleni esimiestä. Työsopimuksesta näkee minkälaiseen alaistaitoon pitää orientoitua perustehtävän mukaan. Yhdistys-järjestö-toiminnassa kaikki päätökset tehdään aina toimielimissä. Mielivallalle toisen persoonan intuition ja mielivallan alaiseksi ei kukaan ole koskaan velvollinen. Itsenäistä toimivaltaa on äänestyslappu ryhmien päätöksenteossa. Jokaista koskee toimielimen alaisuus.
Tuomariksi pääsee vain nuijaa kädessään pitelevä maan perustuslain mukaisen tuomioistuimen virkaa tekevä puheenjohtaja, joka käyttää oman äänestyslappunsa
oikeuden päätöksenteossa.
> Siinä on Teille pätevä Jari-sedän tiivistetty toiminta-ohje/ mission metodin normi etujärjestö-yhdistys-toiminnan ohjeeksi.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14628150/olen-automaattisesti-kirkkoherra-uskokaa-pois
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14619606/esimiesta-leikkiva-johtaja
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14620311/peniksen-omatoiminen-stimulointi -------
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14620708/perseen-nuolemista-koskevat-naittajaiset
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14618783/homous-voi-olla-biologinen-ominaisuus
- Hyvää Jouluviikkoa!
Siunauksia!
Jari Laurila
keskustelija
automaattinen kirkkoherra
ingen pappi
Kurpansepän pojanpoika
Mission metodin normi;
14
194
Vastaukset 14
- AuttakaaJaria
Eikö joku adventtikirkosta voisi käydä katsomassa Jaria ja juttelemassa kuulumisia hänen kanssaan. Surkeaa lukea mihin tilaan mies on joutunut. Vai näinkö seurakunta kääntää selkänsä kun apua tarvitsisi?
- Yksi-usko
Höpsistä. Ei Jari ole surkeassa tilassa. Ei saa ottaa väkeviä näin ennen joulua.
- Yksi-usko
Yksi-usko kirjoitti:
Höpsistä. Ei Jari ole surkeassa tilassa. Ei saa ottaa väkeviä näin ennen joulua.
Tuo edellinen kommentti oli tarkoitettu kokonaan AuttakaaJaria -nimimerkille.
- Yksi-usko
Älä välitä, jotkut haluavat aina loukata, mutta ei niistä pidä välittää. Olet todella rohkea kirjoittaessasi omalla nimellä. Muuten kävin kurkkaamassa blogiasi, aika kiva blogi! Kyllä olet ahkera kirjoittaja!
Oikein hyvää ja siunattua joulun aikaa!- jarinisti
Yksi-usko ei vielä tiedä Jarin kirjoittelusta. Kyllä se sinullekin yksi-usko vielä aukeaa, mistä Jaria tässä kommentoidaan.
- Yksi-usko
jarinisti kirjoitti:
Yksi-usko ei vielä tiedä Jarin kirjoittelusta. Kyllä se sinullekin yksi-usko vielä aukeaa, mistä Jaria tässä kommentoidaan.
Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
Hei-
Hyvää jouluviikkoa kaikille!
- Jaa, joo- Minulla ei ole koskaan ollut tarkoitus tehdä itsestäni numeroa.
Iso blogi aiheuttaa nimeni käytön, ja blogini ensimmäinen missio- ja päämissio on aina minun Raamattu-aiheiset kirjoitukseni. Olen ollut laiska niiden kanssa viime vuosina, mutta kyllä niiden parissa elämän vuosia kulkee jatkossa. On monta sataa kirjoitusaihetta pöytälaatikossa, ja kolmannen kierroksen viimeistelytön teen kirjoituksissani, ja toinen kierros vielä 15% kesken.
Pitää ryhtyä jatkamaan taas. Olen kirjoittanut toisen kotiseutuni kansanperinteen asioita viimeisen neljän vuoden aikana. Se on se Kurpan torpan koulukunnan seppien seikkailut ja muukin kansanperinne; http://jarinhotelli.blogspot.com/2013/08/ilmajoki.html
Täsmennän vielä hiukan. Minun toisen vanhempani molemmat vanhemmat polveutuvat suoraan alenevassa polvessa nuijasotapäällikkö Jaakko Ilkasta.
Olen näin tuplasti Jaakko Ilkan jälkeläinen ja todellinen nuijamies siksi.
Isissäni isistä polveutuu monta sukupolvea aikansa kuuluisia kärryseppiä.
Ajokalujen rakennus lähti Ilmajoen Könniltä 1780-1850, ja Könnin taitoiset sepät jatkoivat kevyemmissä malleissa sitten Nopankylässä, Kurikassa ja Jalasjärvellä.
Minun kantaisä Nopankylässä, ja Nopankylään syntyi yli 30 pajan verkosto, joka poiki ammattitaitoa vielä kahteen naapurikylään että volyymi on sitten yli 40 pajaa.
Hämeen Tuulos on kakkosena vastaavaa 24 pajan voimalla. Kurikassa oli maatiais-seppiä mutta nämä muuttivat vuonna 1900 Kurikan Ajokalutehtaaseen töihin, tai tehtaan alihankkijoiksi osia valmistivat tehtaan malleihin.
Tuo roomalaisen vallan automaattinen kirkkoherra perimys liittyy siihen että 1200 luvulla Satakunnan seudulle tuli ristiretkeläisiä. Laivojen päälliköt olivat maailman valtaa pitäviä sukuja -kuninkaallisia sukuja.
Koska minusta lähtöhenkilönä tehty sukututkimus vie Satakunnan kirkkoherroihin, 1400 luvulle saakka on luonnollista olettaa että koska maallinen valta meni suvussa isältä pojalle, ja kirkkoherran paikat oli puhtaasti maallisen vallan asiaa siihen aikaan, niin olen tietenkin roomalaisten ristiretkien jälkeläisiä, ja Köylien ja Tammelan sukuni kirkkoherruuden vuoksi kirkkoherruus periytyy minulle tietenkin luonnollisesti automaattisesti tottakai. On minulla roomalaismallinen nenäkin päässä.
Neljännen isovanhempani sukua joku tutki, ja kun kävin isovanhempani lapsuuden kodissa jälkipolvea tapaamassa, kertoi päässeensä Ranskalaiseen merikapteeniin saakka.
- Minä haluan tämän kertoa hauskana asiana rupatellen. Ei muuta vaikutinta.
Rakastan Etelä-Pohjalaista toisen kotiseutuni kansanperinnettä. Olen viettänyt lapsuuteni kesiä pienestä pojasta aikuiseksi seudulla, ja nähnyt kirkonkylän ja peräkylien ihmiset ja elämän ennen lyspykoneiden aikaa lapsuudessani 1960 luvulla, ja teini-iässä ja nuorena 1970 luvulla. 1980 luvulla olen asunut ja työskennellytkin seudulla.
Hyvää Jouluviikkoa!
Siunauksia!
Jari Laurila
Automaattinen kirkkoherra
Kurpansepän pojan pojanpoika
Ingen pappi
KeskustelijaTässä ohessa liitän toisesta isovanhemmastani; äitini vanhemmista (toisen isovanhempani suku on paperilla)
>>> Minä olen siis automaattisesti Kirkkoherra tämän perusteella;!
"...............kka k. 1640 Kurikka Isänäiti: Nilla, oo 1620 s. 1602 k. 1646 Kurikka Jooseppi Lähtöhenkilö: Maria Kylmäjyrä s. 1660 Kurikka k. 1722 Kauhajoki - Äidinisä: Mikko Ilkka, Ratsuisäntä, valtiopäivämies, piispan sakkovouti s. 1567 Ilmajoki k. 1642 Ilmajoki Jaakko Ilkka, Isäntä 1585-1597, Nuijasotapäällikkö s. 1545 prob Ilmajoki k. 27.1.1597 Isokyrö Pentti Ilkka, Rahnasto, Isäntä 1546-1566, Rahnaston isäntä, lm s. 1520 Ilmajoki k. 1566 Ilmajoki, Rahnasto Jaakko Ilkka - N.N. Peltoniemi, oo 1540 Ilmajoki s. 1513 Ilmajoki k. Ilmajoki Pentti Peltoniemi, Isäntä 1533-, s. 1480 Ilmajoki, k. 1546 Ilmajoki Agatha, Isännöi 1546-1548, s. 1490 Ilmajoki, k. 1548 Ilmajoki Äiti: Susanna Ilkka, ................."
jatkuu mutaman sukupolven jälkeen;
"..........XVII sukupolvi XVIII sukupolvi XIX sukupolvi XX sukupolvi XXI sukupolvi katso Isä: Johannes Mulle, Köyliö kappalainen 1512 s. 1460 Isänisä: Olaf Mulle, Köyliön kirkkoherra s. 11.1420 k. 1508 Perniö Isänäiti: - Lähtöhenkilö: Matias Johannes Mulli, Tammelan kirkkoherra 1557-1575................."
> Titta på;, minä olen automaattisesti kirkkoherra Olaf Mullen ja Matias Johannes Mullen tähden!
Siunauksia!
Jari Laurila
keskustelija
ingen pappi- Yksi-usko
jarinhotelli kirjoitti:
Tässä ohessa liitän toisesta isovanhemmastani; äitini vanhemmista (toisen isovanhempani suku on paperilla)
>>> Minä olen siis automaattisesti Kirkkoherra tämän perusteella;!
"...............kka k. 1640 Kurikka Isänäiti: Nilla, oo 1620 s. 1602 k. 1646 Kurikka Jooseppi Lähtöhenkilö: Maria Kylmäjyrä s. 1660 Kurikka k. 1722 Kauhajoki - Äidinisä: Mikko Ilkka, Ratsuisäntä, valtiopäivämies, piispan sakkovouti s. 1567 Ilmajoki k. 1642 Ilmajoki Jaakko Ilkka, Isäntä 1585-1597, Nuijasotapäällikkö s. 1545 prob Ilmajoki k. 27.1.1597 Isokyrö Pentti Ilkka, Rahnasto, Isäntä 1546-1566, Rahnaston isäntä, lm s. 1520 Ilmajoki k. 1566 Ilmajoki, Rahnasto Jaakko Ilkka - N.N. Peltoniemi, oo 1540 Ilmajoki s. 1513 Ilmajoki k. Ilmajoki Pentti Peltoniemi, Isäntä 1533-, s. 1480 Ilmajoki, k. 1546 Ilmajoki Agatha, Isännöi 1546-1548, s. 1490 Ilmajoki, k. 1548 Ilmajoki Äiti: Susanna Ilkka, ................."
jatkuu mutaman sukupolven jälkeen;
"..........XVII sukupolvi XVIII sukupolvi XIX sukupolvi XX sukupolvi XXI sukupolvi katso Isä: Johannes Mulle, Köyliö kappalainen 1512 s. 1460 Isänisä: Olaf Mulle, Köyliön kirkkoherra s. 11.1420 k. 1508 Perniö Isänäiti: - Lähtöhenkilö: Matias Johannes Mulli, Tammelan kirkkoherra 1557-1575................."
> Titta på;, minä olen automaattisesti kirkkoherra Olaf Mullen ja Matias Johannes Mullen tähden!
Siunauksia!
Jari Laurila
keskustelija
ingen pappiJotenkin minua alkoi naurattamaan, kun satun tuntemaan oikein hyvin pari ystävää, jotka ovat myös Jaakko Ilkan jälkeläisiä! Heissä on jotain samaa kuin sinussakin. :)
- Yksi-usko
Minun pikkuserkkuni tutkii myös kansanperinnettä. Miehen sukua tutkitaan myös, mutta minun sukuani ei tietääkseni. Se olisi kyllä todella mielenkiintoista ja sieltä selviää vaikka mitä. Varmaan tulee yllätyksiä puoleen ja toiseen (hyvässä ja pahassa). Ostin aikoja sitten sukututkimuksen opuksen, mutta ehkä sitten kun jään eläkkeelle, joskus tulevaisuudessa.
Mutta siunauksia ja kaikkea hyvää!!! Kiitos kirjoituksistasi!!!
Lisäys;
> Älkää pitäkö poikamiehiä homoina! > __Olen tässä vastannut aloitukseen, ei muuta tässä linkissä ole.
Siunauksia
Jari LaurilaTäsmennys; >> Siis tässä linkki mihin viittasin edellä; http://keskustelu.suomi24.fi/t/14618783/homous-voi-olla-biologinen-ominaisuus
'
yst. t. jari laurila- Yksi-usko
Älä huoli, minä en ainakaan pidä vanhoja poikia ja vanhoja piikoja homoina tai lesboina. Meidän koko suku on täynnä vanhoja poikia ja vanhoja piikoja. :)
Nykymaailma on tullut tuossa asiassa aivan hulluksi, mutta ei välitetä siitä! :)
- korvia.myöten
Vedä vittu päähän, niin sillä se korjaantuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 71840
- 113779
- 37706
- 140705
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40619- 70617
- 28508
Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu143494Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja58493Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35468- 69455
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti45451- 63445
- 41432
Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i0432- 45423
Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys74416Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa30408- 35408
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks59405